Eksyneet

"Se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala." Näin Paavali kirjoittaa kirjeessään tessalonikalaisille Jeesuksen takaisin tulosta. Tämän pitäisi olla selvää tekstiä, mutta onko se sitä? Kun aika on kypsä Antikristuksen ilmestymiselle, niin valtaosa ihmisistä ei kuitenkaan häntä tunnista sillä: Jumala lähettää väkevän eksytyksen kaikille niille, jotka eivät usko totuutta, vaan ovat mielistyneet vääryyteen. Kirjeessään korinttolaisille Paavali kertoo salatusta Jumalan viisaudesta, jota ei kaikille ole suotu, sillä jos olisi suotu, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet. Kansa ei tunnistanut Jeesusta Messiaakseen, eikä kansa tule tunnistamaan Antikristusta laittomuuden ihmisesksi (pedoksi). Kansa ei tunnista onko megaluokan jenkkisaarnaajat hyvästä vai pahasta, antaakko heille suosiota ja tukea vai ei? Kansa ei tiedä tuleeko Jeesus ennen petoa pelastamaan omansa tuuliin ja pilviin vai vasta myöhemmin. Kansa ei tiedä tuleeko Jeesus tempaamaan omansa pois jo nyt kesäkuussa vaiko syksyllä vai vasta vuonna 2012 tai ehkä sittenkin vasta joskus myöhemmin. Kansa on pihalla kuin se kuuluisa lumiukko, joka on kyllä nyt jo monesta paikkaa kadonnut jonnekkin. Kenellä teistä on sitä salattua Jumalan viisautta, jota Henki on opettanut? Nyt ei auta vaikka ÄO testissä olisi saanut samat pisteet kuin vaikkapa tuo B.Obama (131). Kun ihmisten ristiriitaisia, toisista eriäviä kirjoituksia on lukenut, niin ihan kuin Jumalan lähettämä eksytys olisi jo vaikuttamassa? Kunpa tuntisi ihmisen joka ei puhu ja opeta omiaan, vaan Jumalan hengen mukaista oppia ja kunpa saisi käsitellä tuon sanan saman Hengen vaikutuksesta tajutakseen totuuden. Mutta voihan sitä Raamattua itsekkin tutkia avoimin mielin. Jeesus sanoo yhtä ja toista, mutta sanoopa myös; joka ei ota Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi se ei pääse sinne sisään...

34

952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasuna

Lopullinen eksytys alkoi,kun Torontolaisuus rantautui.Paavali kertoo paremminkin Herran näkyvästä paluusta.Kuitenkin hän myöskin kertoo ylösotosta.Näitä kahta ei voi mitenkään yhdistää toisiinsa.Edelleenkin uskon,että Israel tuhoaa Iranin atomivoimalat,sekä Damaskoksen.Silloin se pakoitetaan valherauhaan,joka on paperille präntätty.Myöskin karhun pitää nousta vallankaappauksen kautta.Tällöin lähtevät pakolaiset mm.Suomeen.Sillon on sen joukon työnaika,joka ylös viedään.Tästä samoinkuin Israelin pakkorauhasta alkaa viimeinen vuosiviikko.EU:sta nousee antikristus ja väärä profeetta.Porton riisuu nouseva peto.Väärän profetan henki on siis jo vaikuttanut,jonkin aikaa.Näin ollen Ilmestyskirjan vaimo,joka synnyttä poikalapsen-jatkaa edelleen synnyttämistään.Vaimo on seurakunta,tällä en tarkoita nimellisiä kirkkoja ja lohkoja.Vaimo synnyttää siihen asti kun 1000-vuotinen valtakunta alkaa.Vaimo joutuu myöskin menemään maan alle.Mikäli siis Israel aloittaa ja karhu (Venäjä)tulevana keväänä/kesänä,silloin on ylösotto syksyllä.Eksytys lisääntyy,mutta myöskin Herra itse alkaa toimimaan.Näin kirjoitukset toteutuvat.

• lukenut sinun oppiasi aiemminkin, mutta en ole tainnut koskaan kommentoida mitenkään. Nyt on siis paikallaan muutama sana. En tiedä oletko saanut tietosi tulevasta näkynä vai onko joku sinulle sitä opettanut? Olen valitettavasti eri mieltä tulevasta. Aika paljonkin eri mieltä. Itse pidän todennäköisempänä, ettei Antikristuksen aika ole pitkään aikaan ajankohtainen, eikä ylösottoa tapahdu ennen kuin vasta loppupuolella tai lopussa kun on Jeesuksen aika tulla. Mä löydän siihen omasta mielestä selkeät todisteet Raamatusta; niin evankeliumeista, Paavalin kirjeistä kuin myös ilmestyskirjassakin se on mielestäni sanottu. Niitä on ehkä turha tuoda esiin koska jokaisella tuntuu olevan jo valmiiksi niin varma mielipide, että lopputuloksena on vain turha väittely. Mutta se on sinulta rohkeasti tehty, että uskallat tuoda rekisteröidyn nimimerkin kautta oman sanomasi julki! Varsinkin kun tuo sinun oppi on niin ajankohtainen, jolloin lähiaikoina voi todeta missä mennään. Arvostan rohkeuttasi! Israelista, Iranista ja sodista yleensäkin, niin niitä varmaan yhä tulee, mutta ei ne ole Jeesusta tai ylösottoa aikaiseksi saaneet. En siis usko, että nytkään niin käy vaikka juutalaisvaltio taas sotaretkelle lähtisikin. Kunpa he kääntyisivätkin vihdoin kristinuskoon ja tunnustaisivat Jeesuksen Messiaakseen!

• pohdintoja

miten on asian laita???

• Zentrics

Mielestäni Paavali kertoo Muhammedista. Tuntomerkit täsmäävät: "Vastustaja, joka korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa jumala".

Sen tähden Jumala lähettää rajun eksytyksen, että joutuisivat kadotukseen ne, jotka eivät uskoneet totuuteen vaan valitsivat vääryyden. "Raju eksytys" on islam,.

• tuhat ja yksi

Paavalilla on lähdeaineistonaan kirjoituksia Syyrian kuninkaasta Antiokhos neljäs Epifaneesta josta myös Danielin kirja kertoo ja hän sepitelee tuota kertomusta uuteen uskoon tuntemattan, 200 vuotta jo tapahtuneita asioita ja luulee noita lähdaineistojaan ennustuksiksi!

Islam syntyi paljon myöhemmin.

• ei täytä kuvausta "Pedosta", varsinkin kun otetaan huomioon se mitä ilmestyskirja kertoo hänestä.
        Vaikka heidän tunnuslauseensa: " Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala, ja Mohammed on hänen profeettansa" muistuttaakin Paavalin toteamusta. Muhammed on kuitenkin kuollut, eikä tee enää mitään ihmetekoja. Hänen oppinsa jatkaa kyllä leviämistään.

Islam on kilpaileva "firma" kristinuskolle ja muille uskonnoille, omine oppeineen, siinä missä esim. kolmantena suosiossa tuleva hindulaisuuskin.

Maailman uskonnot: http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/0/E16920D0C16B7EB7C22576C1003E852C?opendocument&lang=FI

• näkymätön ninni

Hei Sumunlapsi!

Sydämeni oikein hypähti ilosta, kun luin kirjoituksesi ja erityisesti tuon viimeisin lauseen: "Jeesus sanoo yhtä ja toista, mutta sanoopa myös; joka ei ota Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi se ei pääse sinne sisään..."

Olen tunnistavinani sinussa oikeaa henkeä ja halua päästä lähelle Jumalaa!

Juuri tuota "lapsen mieltä" olen tässä viimepäivinä/viimeviikkoina pohdiskellut. Kirjoitin siitä vihkoonikin Raamatusta muutaman kohdan:

Matt. 11:25-30

25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
      26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
      27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
      28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Paavali sanoo 1Kor.14:20

20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

Siunausta sinulle! Ollaan kestäviä rukouksessa!

• Tuom.

myös keskusteluissa. kirjoitin vaan tuossa sen tähden, koska mieli uskikset Sumunllapsi ja Ninni kommentoivat. Elsa R on myös mukana, jos vaan kelpaamme? Kirjoittakaa vaan enemmän uskonajatuksianne, kriittisiäkin nimenomaan. Ei tässä mitään besserwissereitä olla. Sydämen uskoa tässä yritetään varjella. Vajavaisella tietämyksellä. Sellainen usko on, että jos ei Jumala mitään ilmoita, niin ei tässä mitään esitettävää sen kummemmin ole. Uskon päämäärää tässä itse asiassa vaan yritetään varjella ja kehittää. Ja teistä kanssasisarista vetoapua saada.

• Tuom.

oikeaa henkea." Se on tietysti toivottavaa. Mutta se on kyllä myös hyvin harvinaista, suorastaan häviävän mitätöntä. En iokein usko, että sitä kovin kepeästi todennettavaa olisi. Ehkäpä sitä ei olekaan!?
        Valitettavasti löytyy aina jokin petturuuden henki vähintään. Olen sen kokenut.

Jos joku edes esittäisi varmana Jumalan rakkauden Hengen, niin kyllä kait se olisi todennettavissa. Mutta kumman hiljaista tällä alueeella on havaittavissa.

• Tuom.
        Tuom. kirjoitti:

oikeaa henkea." Se on tietysti toivottavaa. Mutta se on kyllä myös hyvin harvinaista, suorastaan häviävän mitätöntä. En iokein usko, että sitä kovin kepeästi todennettavaa olisi. Ehkäpä sitä ei olekaan!?
        Valitettavasti löytyy aina jokin petturuuden henki vähintään. Olen sen kokenut.

Jos joku edes esittäisi varmana Jumalan rakkauden Hengen, niin kyllä kait se olisi todennettavissa. Mutta kumman hiljaista tällä alueeella on havaittavissa.

tunnistanut itsestäni. Siinä kait ne tärkeimmät!?

• näkymätön ninni
        Tuom. kirjoitti:

myös keskusteluissa. kirjoitin vaan tuossa sen tähden, koska mieli uskikset Sumunllapsi ja Ninni kommentoivat. Elsa R on myös mukana, jos vaan kelpaamme? Kirjoittakaa vaan enemmän uskonajatuksianne, kriittisiäkin nimenomaan. Ei tässä mitään besserwissereitä olla. Sydämen uskoa tässä yritetään varjella. Vajavaisella tietämyksellä. Sellainen usko on, että jos ei Jumala mitään ilmoita, niin ei tässä mitään esitettävää sen kummemmin ole. Uskon päämäärää tässä itse asiassa vaan yritetään varjella ja kehittää. Ja teistä kanssasisarista vetoapua saada.

Kyllähän toki kelpaatte :) !!! Teistä juuri olenkin saanut/kokenut uskovien yhteyttä ja tunnistanut sitä samaa henkeä... Aina iloitsen, kun teitä täällä kohtaan!

On vaan tämä elämäntilanne nyt sellaisella mallilla, että harvoin ehdin tänne nykyään ja näyttää siltä että yhä vähemmän ehdin... Tunnen surua siitä etten teitäkään ehdi usein kohtaamaan. Mutta katsotaan miten tilanne etenee ja mihin suuntaan. Sitä olenkin tässä Herralta kysellyt, että onko tämä nyt se tie mihin Herra mua vie???

• Tuom.
        näkymätön ninni kirjoitti:

Kyllähän toki kelpaatte :) !!! Teistä juuri olenkin saanut/kokenut uskovien yhteyttä ja tunnistanut sitä samaa henkeä... Aina iloitsen, kun teitä täällä kohtaan!

On vaan tämä elämäntilanne nyt sellaisella mallilla, että harvoin ehdin tänne nykyään ja näyttää siltä että yhä vähemmän ehdin... Tunnen surua siitä etten teitäkään ehdi usein kohtaamaan. Mutta katsotaan miten tilanne etenee ja mihin suuntaan. Sitä olenkin tässä Herralta kysellyt, että onko tämä nyt se tie mihin Herra mua vie???

pitäisikin rukoilla vaikkapa keskenään. Varmaan em. henkilöt rukoilevatkin. Saanee laittaa nmyös vastauksia, jos tulee? Tietysti peitellysti netttikäytännön ongelmien johdosta. Minusta tärkeintä olisikin juuri kysyä Herralta sitä tietä, mitä meistä kunkin tulisi kulkea. En usko, että teidän kohdallanne eksymys olisi se suurin ongelma. Mutta kaikki on aina vaaravyöhykkeessä. Mutta Jesukselle uskollinen ei eksy!

Uskoakseni on mahdollista saada profetia ikäänkuin palautteena, kun kysyy vilpittömällä sydämellä sanaan luottaen. Juuri nyt tulee mieleen: "Ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa", siis ihmistekoisten oppien, puhujien. Tietysti muita hengenheimolaisia on hyvä kuulla, mutta aina suodatin päällä. -sillä Pyhä henki opettaa henkilökoohtaisesti kuinka sinun on vaellettava.

Tuli mieleen eräs näky kysyttäessä: Kulje suoraa tietä! Kammelikaravaani kulki halki erämaan. Ja sille annettiin vettä juuri sen tarpeen mukaan, mikä riittäisi perille, mikäli kulkisi suoraa tietä. En tarkoita, etteikö voisi poiketa keitaille levähtelemään. Mutta käsitän veden puhtaaksi Jumalan sanaksi. Joskus keitailla olenkin saanut virvoitusta ja ohjeita, lohdutusta, toivoa pelastuksen portin hohtaessa Enkelivartion kera. Sitä samaa koen ja rukoilen teidänkin puolestanne.

Olen kuunnellut ns. hyviä puhujia, mutta kyllä Pyhä Henki kun avaa kirjoitukset henkilötasolla, niin ei siinä silloin puhujat merkkaa. Mutta tietysti kaikki muukin opetus, mikä lähtee Jumalan Hengestä käy opetukseksi. Mutta kun ihmisen liha niskoittelee sen koettelun suhteen, hurmautuen "hyviin" puhujiin.
        Pidetään se mikä hyvää on. Vieraita oppejahan maailma on pullollaan. Sen vuoksi turvaudunkin Paavalin sanoihin: "En minä ole tätä lihalta ja vereltä kuullutkaan."

Muutamia Psalminpaloja. Usein itse rukoillen: "Herra jos tieni on vaivaan vievä, niin näytä minulle se oikea tie. Ja jos poikkean vasemmalle tai oikealle, niin korjaa askeleeni...Ja Ps. 15, Kuka saa olla Herran yhteydessä? Se joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä TOTUUTTA, joka ei panettele kielellänsä, joka ei tee toiselle pahaa...jne. Tämä vaan näin yleisesti.

Usein on sitten näytetty milloin on lentänyt raiteilta, milloin vauhti on ollut kuin vuoristorataa, kuivaa erämaata. Mutta myös toivoa lopullisesta perillelöytämisestä on myös vihjattu. Usein epätoivon vallitessa erilaisissa kinkkisissä elämäntilanteissa. Mutta kyllä Pyhä Henki on siellä lohdutuksen puolella ollut. Kun me vaellamme rukouksin, niin Hän johdattaa tietämme. Mutta meidän on silloin tyydyttävä tillanteeseemme. Tapahtukoon Hänen tahtonsa. Sen verranhan tämä on aina profetiaa, että kuljemme ennalta valmistetuissa askelissa. Eikö olekin lohduttavaa!

• näkymätön ninni
        Tuom. kirjoitti:

pitäisikin rukoilla vaikkapa keskenään. Varmaan em. henkilöt rukoilevatkin. Saanee laittaa nmyös vastauksia, jos tulee? Tietysti peitellysti netttikäytännön ongelmien johdosta. Minusta tärkeintä olisikin juuri kysyä Herralta sitä tietä, mitä meistä kunkin tulisi kulkea. En usko, että teidän kohdallanne eksymys olisi se suurin ongelma. Mutta kaikki on aina vaaravyöhykkeessä. Mutta Jesukselle uskollinen ei eksy!

Uskoakseni on mahdollista saada profetia ikäänkuin palautteena, kun kysyy vilpittömällä sydämellä sanaan luottaen. Juuri nyt tulee mieleen: "Ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa", siis ihmistekoisten oppien, puhujien. Tietysti muita hengenheimolaisia on hyvä kuulla, mutta aina suodatin päällä. -sillä Pyhä henki opettaa henkilökoohtaisesti kuinka sinun on vaellettava.

Tuli mieleen eräs näky kysyttäessä: Kulje suoraa tietä! Kammelikaravaani kulki halki erämaan. Ja sille annettiin vettä juuri sen tarpeen mukaan, mikä riittäisi perille, mikäli kulkisi suoraa tietä. En tarkoita, etteikö voisi poiketa keitaille levähtelemään. Mutta käsitän veden puhtaaksi Jumalan sanaksi. Joskus keitailla olenkin saanut virvoitusta ja ohjeita, lohdutusta, toivoa pelastuksen portin hohtaessa Enkelivartion kera. Sitä samaa koen ja rukoilen teidänkin puolestanne.

Olen kuunnellut ns. hyviä puhujia, mutta kyllä Pyhä Henki kun avaa kirjoitukset henkilötasolla, niin ei siinä silloin puhujat merkkaa. Mutta tietysti kaikki muukin opetus, mikä lähtee Jumalan Hengestä käy opetukseksi. Mutta kun ihmisen liha niskoittelee sen koettelun suhteen, hurmautuen "hyviin" puhujiin.
        Pidetään se mikä hyvää on. Vieraita oppejahan maailma on pullollaan. Sen vuoksi turvaudunkin Paavalin sanoihin: "En minä ole tätä lihalta ja vereltä kuullutkaan."

Muutamia Psalminpaloja. Usein itse rukoillen: "Herra jos tieni on vaivaan vievä, niin näytä minulle se oikea tie. Ja jos poikkean vasemmalle tai oikealle, niin korjaa askeleeni...Ja Ps. 15, Kuka saa olla Herran yhteydessä? Se joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä TOTUUTTA, joka ei panettele kielellänsä, joka ei tee toiselle pahaa...jne. Tämä vaan näin yleisesti.

Usein on sitten näytetty milloin on lentänyt raiteilta, milloin vauhti on ollut kuin vuoristorataa, kuivaa erämaata. Mutta myös toivoa lopullisesta perillelöytämisestä on myös vihjattu. Usein epätoivon vallitessa erilaisissa kinkkisissä elämäntilanteissa. Mutta kyllä Pyhä Henki on siellä lohdutuksen puolella ollut. Kun me vaellamme rukouksin, niin Hän johdattaa tietämme. Mutta meidän on silloin tyydyttävä tillanteeseemme. Tapahtukoon Hänen tahtonsa. Sen verranhan tämä on aina profetiaa, että kuljemme ennalta valmistetuissa askelissa. Eikö olekin lohduttavaa!

Kiitos sanoistasi :)! Sain taas valtavasti iloa ja voimaa! Ja vastauksia saa laittaa.

Ja nuo Psalminpalaset osuivat hyvin kohdalleen!

• näkymätön ninni
        Tuom. kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=SoCc-5V09tY

• näkymätön ninni
        näkymätön ninni kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=SoCc-5V09tY

Viimeinen säkeistö puuttui:

Käköön myöten taikka vastaan,
        eipä Isä hylkää lastaan.
        Herra ohjaa parhaaksemme
        kaikki vaiheet päiviemme.

• Tuom.

On hyvin valitettavaa, että monet uskovat, uudestisyntyneet, eläen kuitenkin hyvinkin hurskaalta vaikuttavaa elämää, ovat lähteneet seuraamaan vieraita oppeja ja riivaajien henkiä. Yksi merkkipaalu oli tuo 90-luvun vaihde, jolloin moni Raamattu-uskollinen lähti hakemaan kokemuksellisuudesta "uutta virvoittavaa henkeä", mikä oli kuitenkin se toinen, toinen jeesus. Johanneksen toisessa kirjeessä varoitetaan villitsijöistä. Olen kyllä pitänyt väkevänä eksytyksenä ehkä torontolaisuuden nimellä kulkevaa hurmahenlisyyttä. Kun itse olen juuri hengellisyyden ja yliluonnollisen karisman myötä tullut uskoon, mutta sitä ennen sen pimeän puolen nähnyt, niin kummastuttaa, että miksi nuo niin raittiit uskovat antavat ruumiinsa eläväksi epäpyhäksi riivaajien henkien käyttöön. Näin luopuen puhtaasta selkeästä kärsimysten, mutta totuuden ristin opista, miltä ei pitäisi hullunkaan eksyä. Islamilaisuus ei ole väkevää eksytystä, se on alunperin eri uskonto. Tai kaikki kristillisyyden näkökulmasta poikkeava saattaa olla?

Eksymys ja kaksoiskäskyn rikkominen, kristillisistä veljistä, sisarista luopuminen on mielestäni "väkevää". Se osoittaa, ettei Jumalan rakkaus enää asu heissä. Luopumus tapahtuu kristinuskon sisällä: "Meistä he ovat lähteneet, mutteivat ole meidän kanssamme pysyneet, eivät ole yhtä, mikä ON Kuninkaan käsky. Ei siinä yhteydessä aseta kyseenalaiseksi keskinäisten välien lujaa sidettä toisiinsa. Ja sen pitäisi kestää taivaan porttien läpi.
      Tämä ei ole mikään hyvä velijärjestelmä sosiaalisine palkkioineen, missä nostetaan oman lohkon julistajia tai kavereita erityisasemaan. (1Joh.2.19). Henki se on joka tekee eläväksi ja yhteen liittää. Joilla ei ole Kristuksen henkeä, ei ole Hänen omansa. Ja Hän ilmoittaa itsestään. Aukaisee salaisuuden oven ja sanoo: "Tule!" Sillä sinä olet se uskollinen palvelija; "kun minä olin alasti, sinä vaatetit minut, kun minä olin yksin, sairas, sinä kävit minua katsomassa, minä muistan sinua ja sinun tekosi seuraavat Minua."

Jos profetioista pitää mainita, niin uskova seuraa Pyhän Hengen johtamana, ei maailman palojen ja tempausten ajankohdista käsin. Profetia on tarkoitettu seurakunnan rakennukseksi ja sielunhoidolliseksi hengenelämää eteenpäinvieväksi. Maailmanloput ovat sekundaarisia aspeksteja. Mutta omilleen, siis omilleen Herra ilmoittaa myös tulevat. Muttei ohi kirjoitusten. "Te eksytte kun ette tunne kirjoiotuksia ja Jumalan voimaa."

Tottelemattomuus on taikuuden synti. Ja tämä väärien henkien pauloihin eksyneet käyttäytyvät noitien tavoin tänäkin päivänä kaataen kaatuneiden, ennustaen eksytettyjen joukkoon(kts (mm.Jer5:6) Ei eksytetty uskova tulee koskaan tunnustamaan ja myöntämään, että selvästi satojen Raamatunpaikkojen vastaisesti mennään väärien kristusten perässä (kts.Matt.24). Tämä on juuri paradoksaalinen, merkki Jumalalta, niinkuin Jeesus ennusti. Ja monta ovat jotka sinne menevät. Uskonnolliset, ilman henkeä vaeltavat on juuri tuo toinen vaikeasti tavoiteltavissa oleva ryhmä, joilla on juuri tuo politiikasta tuttu puolueellisuus ja lojalisuus saman kuppikunnan hyväveljiin ja -siskoihin. "Harvat ovat, jotka löytävät perille." Ja suuri on luopuneiden luku. Siitä meitä Herra kaikkia varjelkoon. Muistutan vielä (Hebr. 6:4 )"Sillä mahdotonta on niiden jotka kerran ovat luopuneet ja taivaallista hyvää maistaneet ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä, ja sitten ovat luopuneet, uudistaa parannukseen." Älkää eksykö!

• näkymätön ninni
      • Kritik

tunne kirjoituksia. He eksyvät, itselle hyväksi tuntuviin ihmisselityksiin. Epämääräisiin profetioihin
        ja muka hengen ilmoitukseen.

• Tuom.
        Kritik kirjoitti:

tunne kirjoituksia. He eksyvät, itselle hyväksi tuntuviin ihmisselityksiin. Epämääräisiin profetioihin

on eri asia, kuin itselle parhaaksi. Ilmeisesti tarkoitit myös kipeitäkin asioita, mitkä ovat loppujen lopuksi kulkijalle parhaaksi. Kaksi asiaa on tärkeää muistaa: A )Ensinnäkin sanan mukaan meidän olisi oltava Hengen johtamina täysin. B ) olisi oltava varma, että se on Jumalan henki, joka ohjaa. Siksi tätä vuoropuhelua olisi koko ajan käytävä. Ja antauduttava jatkuvaan arviointiin, mutta myös toisaalta luotettava, että Jeesus ohjaa ja opastaa. On tutkittava omaa sydäntään ensisijaisesti, sitten vasta avuksi muiden sydänten, sanoisin auttamiseen tunnistamaan, mikä On Jumalasta.

Olen huomannut, että Jumalan johtamissa oikeissa profetioissa on tuo korjaava aspekti, ennemmin kuin syyttävä, alistava, tuhoava. Annetaan aina ikäänkuin uusi ohjaava rakkaudella ojentava suunta tulevaan. Jumala on edeskatsova, ei menneitä muistele, kun rehellisellä puhtaalla sydämellä vaellamme.

Tuossa Malkin tekstissä on, hyvä että Ninni toi esille, enemmänkin ihan oikeista vaaroista varoittava näkökulma. Mutta käsittääkseni juuri kristityn foorumissa on samaa jatkuvaa kritiikkiä. Mutta en muistaakseni ole havainnut hengen johtamaan sananmukaiseen armolahjojen käyttöön opastavaa. Tosin tunnen kyllä samoihin piireihin kuuluvan, joka kyllä näyt ja unet noteeraa. Mutta samalla ymmärtää, että vieraat henget ovat myös erittäin aktiivisia ilmoittamaan "sanomiaan".

Näissäkin seikoissa on juuri tehtävä tiivistä hengellistä yhteistyötä, ettemme jostain ystävyyssuhteista johtuvia vääristymiä hyväksy. Rakas sisar ja veli sanoo sen toisen parhaaksi lämmöllä ja ymmärryksellä, mutta rehellisesti. Siksi juuri kehoitan olemaan omalla kohalla valmiustilassa, siis yksinkertaisesti valvomaan.
        Siksi on helpompi harrastaa itseruoskintaa, kuin havaita jonkun nolaavan ja havaitsevan, että pielessähän tässä ollaan. Mutta jos pelastus merkitsee enemmän kuin oma kunnia, niin helppoahan se on ottaa kritiikkiä vastaan. Omasta puutteellisuudesta käsin on helpompin toista auttaa.

"En minä, vaan Kristus minussa." Siis väistyköön liha minussa kaikella taholla. Emme elä itselle, vaan lähimmäisellemme parhaaksi. Sanoja eksymysten ehkäisyyn.
        Kiitos Ninnille rauhoittavasta virrestä ja hyvästä huomiosta Malkin sanoihin.

• näkymätön ninni
        Kritik kirjoitti:

Niinhän se on! Mutta Herra etsii eksyneet, itse nostaa langenneet...
        Näin lauletaan virressä 333:
        Eiköhän me kaikki voida yhtäyä näihin sanoihin ja laulaa yhdessä. Tosin en tiedä miten sävel menee :).

1.
        Kiitä Herraa, sieluni,
        kieleni ja mieleni,
        hän on hyvä, armias,
        muuttumatta laupias.

2.
        Älä turvaa ihmisiin,
        voimakkaisiin, ylhäisiin.
        Suurimmatkin voimassaan
        heikot ovat auttamaan.

3.
        Maasta kaikki olemme,
        maaksi jälleen tulemme.
        Missä silloin mahtimme,
        suuruutemme, voimamme?

4.
        Autuas, ken uskossaan
        turvaa yksin Jumalaan,
        etsii Herran tahtoa,
        luottaa hänen armoonsa.

5.
        Jumala on sanallaan
        luonut taivaan, meren, maan,
        kaiken, mitä niissä on,
        pienimmänkin olennon.

6.
        Nälkäiset hän ravitsee,
        meidät oikein tuomitsee,
        sorron kahleet kirvoittaa,
        nääntyviä virvoittaa.

7.
        Kuulee itkut orpojen,
        huokaukset leskien,
        sairaan kivut lievittää,
        raskaat kuormat keventää.

8.
        Herra etsii eksyneet,
        itse nostaa langenneet,
        tuntee muukalaiset maan,
        siunaa heitä rauhallaan.

9.
        Hän on suuri, laupias,
        ikuisesti kuningas!
        Kaikki kansat veisatkaa,
        huutakaa: Halleluja!

• Tuom.
        Kritik kirjoitti:

arvioihin eksymyksistä? Malkilaisuudestakin keskustellaan kriittisesti. Kaikesta on hyvä olla rakentavan kriittinen. Mitähän Summunlapsi myös asioista on mieltä?

• Tuom. kirjoitti:

arvioihin eksymyksistä? Malkilaisuudestakin keskustellaan kriittisesti. Kaikesta on hyvä olla rakentavan kriittinen. Mitähän Summunlapsi myös asioista on mieltä?

ja väitteitä on analysoitava mielessään ja peilattava niitä Raamatun opetuksiin.
        No, silti menee ymmärrys usein metsään. Kyse on vain siitä kuinka pahasti menee metsään ja kuka sitä on viimekädessä ihmisistä sanomaan " olet väärässä", jos toinen kuitenkin yhtälailla vetoaa "Jumalan sanaan".
        Silloin todisteet ja vasta todistukset johtavat loputtomaan väittelyyn.

Tuo Petri Malkin toimittama monisanainen selonteko oppien arvioimisesta on periaatteessa ok, mutta hereillä kannattaa aina olla.

Hän kirjoittaa mm: "Ilm. 6:2 Tätä valkeaa hevosta pidetään lopun ajan suurena herätyksenä. Sitä se ei kuitenkaan ole, koska se on vitsausten joukossa. Valkoinen valhe-evankeliumi Jeesuksen evankeliumiksi naamioituneena! Hän lähti voittajana ja voittamaan! Eli Jumala on antanut sille voiton etukäteen! Mistä on kysymys? Lopun ajan väkevästä valhe-evankeliumista, josta myös Jeesus varoittaa ja jonka Jumala lähettää".

Entä jos tuo ensimmäinen sinetti, josta kirjoittajalla on vankka mielipide onkin aivan toisin?
        Entä jos tuo joka sai seppeleen ja lähti voittajana voittamaan onkin Jumalan sana!?
        Jumalan sana, jonka kautta maailma on aikanaan luotu.
        Ja minkä hengen edustajaksi kirjoittaja luuleekaan tuota ensimmäisen sinetin ratsastajaa???
        Ilmestyskirjan, sineitteineen ja tuhoennustuksinen voi ymmärtää aivan toisin kuin uskonnolliset piirit sen yleensä ymmärtävät.

Mutta voinhan olla väärässä! Senpä vuoksi jokaisen tulee etsiä itse totuutta ja peilata kirjoituksia Raamattuun, historiaan ja nykyiseen elämään ( tuleva on sitten sitä ennustamista).

Matteus 13 on vähän esillä ollut luku. Siellä kuitenkin on kerrottu miksi taivasten valtakunnan salaisuudet annetaan kenelle annetaan.
        Siellä myös kerrotaan kuinka "nisu ja luste" kasvavat yhtä aikaa ja itseasiassa "luste" korjataan ensin, jonka jälkeen vasta "nisun jyvät". Selitys on siellä se oleellisin: "Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies joka ne kylvi on perkele; elonaika on maailman loppu ja leikkumiehet ovat enkelit".
        Se ns. tempauskin on siinä samalla mielestäni kerrottu, mutta, mutta; toiset on eri mieltä. Ymmärtääkseni sinä myös ajattelet toisin.

Sen verran vielä että muistakaa Jeesuksen opetus: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, sillä Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk.17:20-21 .
        Tuosta valtakunnan synnystä kertoo mielestäni myös ilmestyskirjan luku12:10-11.

Hyvää Pääsiäistä 2010!

• Tuom.
        sumunlapsi kirjoitti:

ja väitteitä on analysoitava mielessään ja peilattava niitä Raamatun opetuksiin.
        No, silti menee ymmärrys usein metsään. Kyse on vain siitä kuinka pahasti menee metsään ja kuka sitä on viimekädessä ihmisistä sanomaan " olet väärässä", jos toinen kuitenkin yhtälailla vetoaa "Jumalan sanaan".

Tuo Petri Malkin toimittama monisanainen selonteko oppien arvioimisesta on periaatteessa ok, mutta hereillä kannattaa aina olla.

Hän kirjoittaa mm: "Ilm. 6:2 Tätä valkeaa hevosta pidetään lopun ajan suurena herätyksenä. Sitä se ei kuitenkaan ole, koska se on vitsausten joukossa. Valkoinen valhe-evankeliumi Jeesuksen evankeliumiksi naamioituneena! Hän lähti voittajana ja voittamaan! Eli Jumala on antanut sille voiton etukäteen! Mistä on kysymys? Lopun ajan väkevästä valhe-evankeliumista, josta myös Jeesus varoittaa ja jonka Jumala lähettää".

Entä jos tuo ensimmäinen sinetti, josta kirjoittajalla on vankka mielipide onkin aivan toisin?
        Entä jos tuo joka sai seppeleen ja lähti voittajana voittamaan onkin Jumalan sana!?
        Ja minkä hengen edustajaksi kirjoittaja luuleekaan tuota ensimmäisen sinetin ratsastajaa???
        Ilmestyskirjan, sineitteineen ja tuhoennustuksinen voi ymmärtää aivan toisin kuin uskonnolliset piirit sen yleensä ymmärtävät.

Mutta voinhan olla väärässä! Senpä vuoksi jokaisen tulee etsiä itse totuutta ja peilata kirjoituksia Raamattuun, historiaan ja nykyiseen elämään ( tuleva on sitten sitä ennustamista).

Matteus 13 on vähän esillä ollut luku. Siellä kuitenkin on kerrottu miksi taivasten valtakunnan salaisuudet annetaan kenelle annetaan.
        Siellä myös kerrotaan kuinka "nisu ja luste" kasvavat yhtä aikaa ja itseasiassa "luste" korjataan ensin, jonka jälkeen vasta "nisun jyvät". Selitys on siellä se oleellisin: "Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies joka ne kylvi on perkele; elonaika on maailman loppu ja leikkumiehet ovat enkelit".
        Se ns. tempauskin on siinä samalla mielestäni kerrottu, mutta, mutta; toiset on eri mieltä. Ymmärtääkseni sinä myös ajattelet toisin.

Sen verran vielä että muistakaa Jeesuksen opetus: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, sillä Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk.17:20-21 .

Hyvää Pääsiäistä 2010!

huomio. Siinähän juuri "luste" korjataan ensin. En rehellisesti sanoen tiedä tempauksesta sen kummemmin.
        Minusta onkin tärkeämpää avata Raamattua juuri noin eri vinkkelistä, eikä jumittua siihen, että ennen vai jälkeen vai keskellä?! Tärkeintä on mielestäni rakentaa keskustelua juuri noin kuin teetkin, että miten yleensä valikoitujen joukko määrittyy, määräytyy, valikoituu. Tuossa prosessissa olen havainnut jatkuvaa uskoviksi itsensä mieltävien joukossa jatkuvaa muutosta, seulontaa, luopumusta. Ja juuri kun olet luottamassa johonkin tulkintaan, alkaakin se osoittautumaan täysin harhaopiksi.

Mutta siihenkin Sanasta löytyy tukea. Koska luen Raamattua enemmänkin esim. ja mm.tieteellisestä näkökulmasta. Mutta ennenkaikkea hengellisesti arvioiden. "Meistä he ovat lähteneet, mutteivat ole kanssamme pysyneet." Moni kanssakulkija osoittautuukin petturiksi. Ja lisäksi: Silloin he alkavat vihaamaan toinen toistaan. He alkavat lyömään kanssapalvelijoitaan. Raamattua lukenut tietää nämä kohdat. Ja moniaat luopuvat uskosta ja alkavat seuraamaan vieraita, villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. Ja vähän on niitä, jotka uskollisesti jäävät jäljelle, piskuinen lauma.

Tämä käy hyvin aloituksen teeman kanssa. Jos uskaliaasti kerron näkymiään, niin niissä on ollut usei eri kuvaavien symbolien myötä, miten karsinta on rajua. Joskus kuolleita kaloja on ollut kaikki meren rannan hietikolle meren heittämät suuret määrät. Joskus suurempiakin kaloja on nostettu liian myöhään mutaisesta lammikosta. Joku on kaivosta pelastettu, kuolleena. Kun lyhteitä on avattu, ovat sisältänsä täysin sammuneita ja mustia. Nämä on aina tullut kun olen ihmetellyt, miksi kutsutut eivät olekaan vastaanottavaisia, vaan luopuvat, lopullisesti. Monet ovat Jumalan parantamina tulleet todistetuksi Herran huolenpidosta, mutta yksi kymmenestäkään ei ole tullut kiittämään.

Ei tämä ole minun ahdasmielisyyttäni, vaan todellisuutta elävästä uskovien käyttäytymisestä. Olen valkoisen hevosen suhteen enemmän kallellaan valkoisen valheen suhteen. Tänään ajoin ohi erään valkoisella hevosella ratsastajan kääntämän mielenkiinnon. Itsepintaisesti se vaan puhutteli, vaikka yritin silloinkin olla hengellistämästä näkemääni. Ainakin jännä sattuma? Hyvää pääsiäistä.

• Tuom. kirjoitti:

huomio. Siinähän juuri "luste" korjataan ensin. En rehellisesti sanoen tiedä tempauksesta sen kummemmin.
        Minusta onkin tärkeämpää avata Raamattua juuri noin eri vinkkelistä, eikä jumittua siihen, että ennen vai jälkeen vai keskellä?! Tärkeintä on mielestäni rakentaa keskustelua juuri noin kuin teetkin, että miten yleensä valikoitujen joukko määrittyy, määräytyy, valikoituu. Tuossa prosessissa olen havainnut jatkuvaa uskoviksi itsensä mieltävien joukossa jatkuvaa muutosta, seulontaa, luopumusta. Ja juuri kun olet luottamassa johonkin tulkintaan, alkaakin se osoittautumaan täysin harhaopiksi.

Mutta siihenkin Sanasta löytyy tukea. Koska luen Raamattua enemmänkin esim. ja mm.tieteellisestä näkökulmasta. Mutta ennenkaikkea hengellisesti arvioiden. "Meistä he ovat lähteneet, mutteivat ole kanssamme pysyneet." Moni kanssakulkija osoittautuukin petturiksi. Ja lisäksi: Silloin he alkavat vihaamaan toinen toistaan. He alkavat lyömään kanssapalvelijoitaan. Raamattua lukenut tietää nämä kohdat. Ja moniaat luopuvat uskosta ja alkavat seuraamaan vieraita, villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. Ja vähän on niitä, jotka uskollisesti jäävät jäljelle, piskuinen lauma.

Tämä käy hyvin aloituksen teeman kanssa. Jos uskaliaasti kerron näkymiään, niin niissä on ollut usei eri kuvaavien symbolien myötä, miten karsinta on rajua. Joskus kuolleita kaloja on ollut kaikki meren rannan hietikolle meren heittämät suuret määrät. Joskus suurempiakin kaloja on nostettu liian myöhään mutaisesta lammikosta. Joku on kaivosta pelastettu, kuolleena. Kun lyhteitä on avattu, ovat sisältänsä täysin sammuneita ja mustia. Nämä on aina tullut kun olen ihmetellyt, miksi kutsutut eivät olekaan vastaanottavaisia, vaan luopuvat, lopullisesti. Monet ovat Jumalan parantamina tulleet todistetuksi Herran huolenpidosta, mutta yksi kymmenestäkään ei ole tullut kiittämään.

Ei tämä ole minun ahdasmielisyyttäni, vaan todellisuutta elävästä uskovien käyttäytymisestä. Olen valkoisen hevosen suhteen enemmän kallellaan valkoisen valheen suhteen. Tänään ajoin ohi erään valkoisella hevosella ratsastajan kääntämän mielenkiinnon. Itsepintaisesti se vaan puhutteli, vaikka yritin silloinkin olla hengellistämästä näkemääni. Ainakin jännä sattuma? Hyvää pääsiäistä.

vielä sen verran, kun huomasin tuota edellistä kirjoitustani lukiessa, että siitähän voi tehdä (yllättäen) vääriä tulkintoja siitä mitä yritän sanoa ja niin taisi myös käydä.

Ensimmäisen sinetin ratsastajalla en tarkoittanut mitään herätyksiä lopun ajalla, niin kuin jotkut odottavat. Enkä siis myöskään eksytystä, mitä kirjoittaja P.Malk väittää (vaikka se onkin Paavalin mukaan tosiasia).

Ilmestyskirja ei välttämättä ole pelkkää tulevan kerrontaa. Ei se, että sanotaan; "minä näytän mitä tämän jälkeen on tapahtuva" (luku 4 alku) tarkoita, että kaikki sen lauseen jälkeen kerrottu olisi vain ja ainoastaan tulevaa tapahtumaa.
        Mistä siis Karitsan kädessä oleva kirjakäärö kertoo? Siitä on monta tulkintaa...ja kuka mitenkin sitä sitten tulkitsee.

Ensimmäisen sinetin ratsastajalla tarkoitan Jumalan Sanaa. Siis itseasiassa ratsastaja on Jeesus itse. Siitä kertoo hyvin myös Johanneksen evankeliumin ensimmäisen luvun ensimmäiset jakeet, kuinka Sanan kautta on kaikki luotu ja maailman luomiskerronta alkoi.

Toinen sinetti kertoo sitten Pahan edustajasta (vastustajasta) jne.( ja värillä on väliä näissä tapauksissa).
        Sinetit siis esittelevät Karitsan kädessä olevan kirjakäärön keskeiset rooli hahmot ja olelliset tapahtumat.
        Sen jälkeen tulevat pasunat/vihanmaljat, siis vasta esittelyn jälkeen, se on sitten joskus tulevaisuudessa tapahtuvaa...

Itse en ole koskaan ennenunia nähnyt. "Normaali" uni sitten sitäkin enemmän.

• Tuom.
        sumunlapsi kirjoitti:

vielä sen verran, kun huomasin tuota edellistä kirjoitustani lukiessa, että siitähän voi tehdä (yllättäen) vääriä tulkintoja siitä mitä yritän sanoa ja niin taisi myös käydä.

Ensimmäisen sinetin ratsastajalla en tarkoittanut mitään herätyksiä lopun ajalla, niin kuin jotkut odottavat. Enkä siis myöskään eksytystä, mitä kirjoittaja P.Malk väittää (vaikka se onkin Paavalin mukaan tosiasia).

Ilmestyskirja ei välttämättä ole pelkkää tulevan kerrontaa. Ei se, että sanotaan; "minä näytän mitä tämän jälkeen on tapahtuva" (luku 4 alku) tarkoita, että kaikki sen lauseen jälkeen kerrottu olisi vain ja ainoastaan tulevaa tapahtumaa.
        Mistä siis Karitsan kädessä oleva kirjakäärö kertoo? Siitä on monta tulkintaa...ja kuka mitenkin sitä sitten tulkitsee.

Ensimmäisen sinetin ratsastajalla tarkoitan Jumalan Sanaa. Siis itseasiassa ratsastaja on Jeesus itse. Siitä kertoo hyvin myös Johanneksen evankeliumin ensimmäisen luvun ensimmäiset jakeet, kuinka Sanan kautta on kaikki luotu ja maailman luomiskerronta alkoi.

Toinen sinetti kertoo sitten Pahan edustajasta (vastustajasta) jne.( ja värillä on väliä näissä tapauksissa).
        Sinetit siis esittelevät Karitsan kädessä olevan kirjakäärön keskeiset rooli hahmot ja olelliset tapahtumat.
        Sen jälkeen tulevat pasunat/vihanmaljat, siis vasta esittelyn jälkeen, se on sitten joskus tulevaisuudessa tapahtuvaa...

Itse en ole koskaan ennenunia nähnyt. "Normaali" uni sitten sitäkin enemmän.

pasuunat ja sineti uudelleen ihan omalla ajallaan. Joillekin Jumala antanut Raamatun selittämisen armoituksen. Sikski minusta tuntuu, että olen enmmänkin kiinnostunut mitä ja miten sinä tulkitset.
        äkikseltään tuntuu, että olet jotenkin jäjillä. Jolla ymmärrys on, niin selittäköön.

En itse voi taas omille taipumuksilleni mitään. Mutta taatusti tutki ja rukoilen ktriittisesti,m ettämmistähän lähteestä tuokin on? Siksihän me tarvitsemmekin toisiamme arvioimaan ja tulkitsemaan. Toinen saa lahjan toiseen toinen taas tulkita, armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama? Ainakin pyritään.

Olen toistuvasti pyrkinyt tutkimaan ja ymmärtämään Danielia ja Ilmestyskirjaa. Mutta tulos lähinnä nollaa.
        ei minulle ole annettu ymmärrystä. Minulla on erään kuuluisankin profeetan elämäntyö kaapissani, kehoituksesta saaneena. Mutta ei ole mitään otetta koko asiaan. Onhan kirjoitettu, että silloin (?) Herra avasi hänet ymmärtämään kirjoituksia. Mutta sitten näytetään ikään kuin viipaleina yksittäisiä ilmiöitä, mistä kyllä itse tiedän, että mitä saattaa tapahtua. Kokemuksesta oppineena lähden aluksi siivoamaan kaikki mahdolliset harhat psykologiset kuvitelmat pois.

Mutta kelle itseasiassa Jumala on näyttänyt kirjakäärönsä? Itse olen nähnhyt "vain" voiman ja kunnian ja sen kuka on auktoritetti näissä asioissa. Uskon siihen vakuuttavuuteen. Mutta en tiedä enkä ymmärrä lopunaikojen keskustelluista aikojen tapahtumajärjestyksestä. Hyvin ristiriitaisilta näyttää muidenkin tulkinnat olevan.

Kaipaisin selitystä sille, miksi luste korjataan ensin? Minne, mistä? Mihin puhdas vehnä, jää?
        Koska koskaan mitään yleispätevää selitystä ei ole kuulunut, niin siksi olen turvautunut ja tyytynyt siihen, mitä Pyhä Henki haluaa ilmoittaa, tulkita, selittää. Siksi en pane pahakseni unia ja yöllisiä näkyjä, mitkä ovat yleisiä Raamatunkin valossa.

• sumunlapsi
        Tuom. kirjoitti:

pasuunat ja sineti uudelleen ihan omalla ajallaan. Joillekin Jumala antanut Raamatun selittämisen armoituksen. Sikski minusta tuntuu, että olen enmmänkin kiinnostunut mitä ja miten sinä tulkitset.
        äkikseltään tuntuu, että olet jotenkin jäjillä. Jolla ymmärrys on, niin selittäköön.

En itse voi taas omille taipumuksilleni mitään. Mutta taatusti tutki ja rukoilen ktriittisesti,m ettämmistähän lähteestä tuokin on? Siksihän me tarvitsemmekin toisiamme arvioimaan ja tulkitsemaan. Toinen saa lahjan toiseen toinen taas tulkita, armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama? Ainakin pyritään.

Olen toistuvasti pyrkinyt tutkimaan ja ymmärtämään Danielia ja Ilmestyskirjaa. Mutta tulos lähinnä nollaa.
        ei minulle ole annettu ymmärrystä. Minulla on erään kuuluisankin profeetan elämäntyö kaapissani, kehoituksesta saaneena. Mutta ei ole mitään otetta koko asiaan. Onhan kirjoitettu, että silloin (?) Herra avasi hänet ymmärtämään kirjoituksia. Mutta sitten näytetään ikään kuin viipaleina yksittäisiä ilmiöitä, mistä kyllä itse tiedän, että mitä saattaa tapahtua. Kokemuksesta oppineena lähden aluksi siivoamaan kaikki mahdolliset harhat psykologiset kuvitelmat pois.

Mutta kelle itseasiassa Jumala on näyttänyt kirjakäärönsä? Itse olen nähnhyt "vain" voiman ja kunnian ja sen kuka on auktoritetti näissä asioissa. Uskon siihen vakuuttavuuteen. Mutta en tiedä enkä ymmärrä lopunaikojen keskustelluista aikojen tapahtumajärjestyksestä. Hyvin ristiriitaisilta näyttää muidenkin tulkinnat olevan.

Kaipaisin selitystä sille, miksi luste korjataan ensin? Minne, mistä? Mihin puhdas vehnä, jää?
        Koska koskaan mitään yleispätevää selitystä ei ole kuulunut, niin siksi olen turvautunut ja tyytynyt siihen, mitä Pyhä Henki haluaa ilmoittaa, tulkita, selittää. Siksi en pane pahakseni unia ja yöllisiä näkyjä, mitkä ovat yleisiä Raamatunkin valossa.

menisi aikaa noihin kysymyksiisi ja toteamuksiisi vastatessa ja nyt ei aikani siihen ehkä riitä, eikä ehkä tieämyskään.
        Palaan ehkä pääsiäisen jälkeen taas...

Mutta jotakin yritän nyt vastata. Koen tulkintani Raamatun useasta eri tapahtumasta olevan erilainen kuin monella muulla, enkä jaksa tai halua useinkaan ruveta väittelemään, joten totean että; " jokaisen on viimekädessä etsittävä itse Jumalan valtakuntaa", niin kuin Jeesuskin kehoittaa.

Daniel on tosiaan vaikeaselkoinen, jo senkin vuoksi kun tulisi tuntea hyvin historiaa alkaen ajalta n. 500 eKr.
        En millonkaan ole kokenut Danielia kovin tärkeänä ja olen pitänyt sitä pääosin jo tapahtuneena kerrontana, paitsi näyt tuomiosista ym. vastaava.
        Daniel eli noin 550 eKr. ja kirja on kirjoitettu ehkä vasta noin 165 eKr. Miksi vasta niin myöhään kirjallinen muoto?
        Noihin aikoihin syntyi kuitenkin joku jonka; "alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista" (lainaus Miikasta) ja perusti valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti. Ei kuitenkaan nähtävällä tavalla, niin kuin kansa jo silloin 2000- vuotta sitten odotti.
        Hengellisellä tasolla siis, kuten Hän toteaa " Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Danielin kirjaa tärkeämpi on Ilmestyskirja. Olen joskus tällä palstalla sanonut Ilmestyskirjan olevan kooste Vt:n ennustuksista. Oikeastaan se on jopa vielä enemmän juuri sinettien kerronnan vuoksi.

Miksi sitten luste korjataan ensin?
        Selityksiä varmaan on monta, mutta..
        Se on yksinkertaisesti helpompi korjata ensin sillä:
        "Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton" niinpä "maa tyhjentämällä tyhjennetään" (Jesaja 24).

Yksi syy on tietysti myös tuo Laittomuuden ihmisen ilmestyminen, josta Paavali ja Ilmestyskirja puhuu. Islamin uskoisethan myös odottavat omaa messiastaan, Mahdia.

Toinen syy on siis se, että luopumus (Jumalan käskyistä) kattaa koko maapallon. Samoin kuin Jumalan vihastuminenkin sitten koskettaa koko maailmaa. Löytyykö silloin sitten enää sitä uskoa juuri muulta kuin "lehteen puhjenneesta" Israelista?

Sitä puhdasta "vehnää" ei ehkä yksinkertaisesti ole paljoa jäljellä.
        Ihmiset yhä uskovat, mutta mihin ja kehen he uskovatkaan?

Minne sitten korjataan?
        Jos Jumala, Jeesus, enkelit on olemassa ja ihmisillä sielu, niin on olemassa silloin se meille näkymätön maailma.
        Mitä siellä onkaan? Raamattu jotakin on siitä kertonutkin.

Jokaiselle tulee joskus paha päivä ja mitta täyteen, mutta en näe että Jumalalle sellainen olisi vielä lähiaikoina tulossa.
        Yhtähyvin joidenkin tulkinat Nostradamuksen ennustuksista (esim. Jean jovaliste) voi olla oikean suuntaisia, jolloin maailmaa kohtaisi "uudelleen järjestelyt" vasta noin 700-vuoden kuluttua.

Elämä on jotakin muuta kuin lopun odottelua ja ennustelua, vaikkei ehkä uskoisi.

• on kirjoitettu
        sumunlapsi kirjoitti:

menisi aikaa noihin kysymyksiisi ja toteamuksiisi vastatessa ja nyt ei aikani siihen ehkä riitä, eikä ehkä tieämyskään.

Mutta jotakin yritän nyt vastata. Koen tulkintani Raamatun useasta eri tapahtumasta olevan erilainen kuin monella muulla, enkä jaksa tai halua useinkaan ruveta väittelemään, joten totean että; " jokaisen on viimekädessä etsittävä itse Jumalan valtakuntaa", niin kuin Jeesuskin kehoittaa.

Daniel on tosiaan vaikeaselkoinen, jo senkin vuoksi kun tulisi tuntea hyvin historiaa alkaen ajalta n. 500 eKr.
        En millonkaan ole kokenut Danielia kovin tärkeänä ja olen pitänyt sitä pääosin jo tapahtuneena kerrontana, paitsi näyt tuomiosista ym. vastaava.
        Daniel eli noin 550 eKr. ja kirja on kirjoitettu ehkä vasta noin 165 eKr. Miksi vasta niin myöhään kirjallinen muoto?
        Noihin aikoihin syntyi kuitenkin joku jonka; "alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista" (lainaus Miikasta) ja perusti valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti. Ei kuitenkaan nähtävällä tavalla, niin kuin kansa jo silloin 2000- vuotta sitten odotti.
        Hengellisellä tasolla siis, kuten Hän toteaa " Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Danielin kirjaa tärkeämpi on Ilmestyskirja. Olen joskus tällä palstalla sanonut Ilmestyskirjan olevan kooste Vt:n ennustuksista. Oikeastaan se on jopa vielä enemmän juuri sinettien kerronnan vuoksi.

"Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton" niinpä "maa tyhjentämällä tyhjennetään" (Jesaja 24).

Yksi syy on tietysti myös tuo Laittomuuden ihmisen ilmestyminen, josta Paavali ja Ilmestyskirja puhuu. Islamin uskoisethan myös odottavat omaa messiastaan, Mahdia.

Toinen syy on siis se, että luopumus (Jumalan käskyistä) kattaa koko maapallon. Samoin kuin Jumalan vihastuminenkin sitten koskettaa koko maailmaa. Löytyykö silloin sitten enää sitä uskoa juuri muulta kuin "lehteen puhjenneesta" Israelista?

Minne sitten korjataan?
        Jos Jumala, Jeesus, enkelit on olemassa ja ihmisillä sielu, niin on olemassa silloin se meille näkymätön maailma.

Jokaiselle tulee joskus paha päivä ja mitta täyteen, mutta en näe että Jumalalle sellainen olisi vielä lähiaikoina tulossa.
        Yhtähyvin joidenkin tulkinat Nostradamuksen ennustuksista (esim. Jean jovaliste) voi olla oikean suuntaisia, jolloin maailmaa kohtaisi "uudelleen järjestelyt" vasta noin 700-vuoden kuluttua.

Elämä on jotakin muuta kuin lopun odottelua ja ennustelua, vaikkei ehkä uskoisi.

juutalaisille.

Matt.13:3-52. Seitsemän vertausta valtakunnasta.

Jeesus puhuu salaisuuksista, koska vertaukset sisältävät totuuksia,joita ei ollut aiemmin
        ilmoitettu. Nämä vertaukset koskevat nykyistä kautta, jonka aikana Israelin viinitarha on
        hoitamatta. (Jes.5:1-7)

Ensimmäisen vertauksen mukaan meidän Herramme kylvää Sanan siemenen peltoon (maailmaan). 3-23.

Toinen vertaus koskee hyvää siementä ja lustetta. Vertauksen selityksen, 36-43 mukaan
        petollinen saatana toimii tänä nykyisenä aikakautena niin, että nisun eli valtakunnan
        oikeiden lasten seassa on myös lustetta eli valhekristittyjä (vrt. Matt. 7:21-23)

Kolmas, sinapinsiemenestä kertova vertaus 31-32, symbolisoi salassa vaikuttavan valtakunnan
        nopeata kasvua.

Neljäs vertaus, jossa puhutaan kolmeen jauhovakalliseen sekoitetusta hapatuksesta, 33,
        varoittaa siitä vaarasta, että tänä nykyisenä aikana Sanan puhtaaseen totuuteen sekoittuu
        myös harhaopin hapatusta (vrt. Matt.16:11-12, Mark. 8:15, 1Kor.5:6, Galat.5:9)

Viides vertaus on kuva Jeesuksesta, joka antoi kaikkensa saadakseen haltuunsa peltoon
        kätketyn aarteen (Israelin),44, (vrt. Jes.53:4-10, Ps.22:2, 2Kor.8:9) Hän on ottava haltuunsa
        tämän aarteen sovituskuolemansa perusteella ja ansiosta.

Kuudes vertaus rinnastaa meidän Herramme kauppiaaseen, joka löysi "yhden kallisarvoisen
        helmen" (seurakunnan, Efes.5:25-27) ja myi kaiken (Golgatalla) ostaakseen sen, 45-46.

Seitsemännessä vertauksessa kerrotaan verkosta, johon koottiin kaikki kalat erotuksetta,
        47-48, Erotteleminen tapahtuu vasta tämän nykyisen aikakauden päättyessä, 49-52.

Eli silloin, kun Jeesus tulee Israeliin vihanajan lopussa, silloin kootaan ruumenet/lusteet ja
        poltetaan. Matt.3:12

• Tuom.
        sumunlapsi kirjoitti:

Minne sitten korjataan?

enempäänkin kuin resurssit riittää niitä käsittelemään. Ajatuksia riittää, mutta yksikin aihe on jo lukemisen arvoinen tekstiäsi. Ninni tuossa antoikin jo palautetta. Omat kysymysten asettelut ovat vain mieleen nousevia avoimia kysymyksiä, yleensä. Olen iloinen itse siitä, että keskustelu ei johda mihinkään vastakkainasetteluihin. Itse pidän sitä jopa antikristuksen merkkinä riitautumisena ja hedelmättömänä väittelynä. Sain paljon ajattelemisen aihetta, kannustusta!
        "Luste" sinänsä esiintyy aika julkisesti ja röyhkeästi. Ja kantaa kristillisyyden nimeä, mutta paljastaa jo siinä minkä palveluksessa on. Rikkavilja on aina joukossamme ja jos emme varjele omaa sydäntään, puhettaan, niin olemme samaa turhakasvustoa, mikä köyhdyttää maata.
        Tuossa vaan on ollut painiskelua, että miten elää tässä saastuneessa maassa. Ei se, että onko oikeassa tempausajankohdasta, sun muista lopuista, vaan miten itse kukin elämme Jumalalle ja lähimmäistemme parhaaksi. On joillekin sanan samaa helinää. Mutta pelastumisen perusprinsiipit ovat sinänsä yksinkertaisia.

Kuitenkin kiinnostaa tuo valikoituminen. Miten tuo harvalukuinen joukko seuloutuu ja valikoituu? Jokaisella on oma maailmanloppunsa, ja vielä yllättäen. Jotkut aavistavat oman kohtalonsa.

Miten jotkut ottavat Jumalan säätämän ajan todellisuuden niin henkilötasolla? Väitellen ja ketjuttaen kirjoituksiaan yötä myöten. Onhan se varmaan ajan kulua. Mutta unohtavat, että kuka se viimekädessä ajat ja lait määrää. Ajan henki on varmaan käydä rinnuksista kiinni ja väitellä, saastuttaa, niinkuin eräs aloitti...

• näkymätön ninni
        sumunlapsi kirjoitti:

Hyvää Pääsiäistä 2010!

Hyvä, kun kiinnitit huomiota tuohon samaan kohtaan, joka jäi myös minua Malkin kirjoituksesta "vaivamaan". Siis tämä:

"Hän kirjoittaa mm: "Ilm. 6:2 Tätä valkeaa hevosta pidetään lopun ajan suurena herätyksenä. Sitä se ei kuitenkaan ole, koska se on vitsausten joukossa. Valkoinen valhe-evankeliumi Jeesuksen evankeliumiksi naamioituneena! Hän lähti voittajana ja voittamaan! Eli Jumala on antanut sille voiton etukäteen! Mistä on kysymys? Lopun ajan väkevästä valhe-evankeliumista, josta myös Jeesus varoittaa ja jonka Jumala lähettää".

En uskaltaisi noin varmalla otteella väitää valkeaa hevosta valhe-evankeliumiksi kuten kirjoittaja esittää. Mutta onko se suuri herätyskään? En tiedä.

• näkymätön ninni
        Tuom. kirjoitti:

enempäänkin kuin resurssit riittää niitä käsittelemään. Ajatuksia riittää, mutta yksikin aihe on jo lukemisen arvoinen tekstiäsi. Ninni tuossa antoikin jo palautetta. Omat kysymysten asettelut ovat vain mieleen nousevia avoimia kysymyksiä, yleensä. Olen iloinen itse siitä, että keskustelu ei johda mihinkään vastakkainasetteluihin. Itse pidän sitä jopa antikristuksen merkkinä riitautumisena ja hedelmättömänä väittelynä. Sain paljon ajattelemisen aihetta, kannustusta!
        "Luste" sinänsä esiintyy aika julkisesti ja röyhkeästi. Ja kantaa kristillisyyden nimeä, mutta paljastaa jo siinä minkä palveluksessa on. Rikkavilja on aina joukossamme ja jos emme varjele omaa sydäntään, puhettaan, niin olemme samaa turhakasvustoa, mikä köyhdyttää maata.
        Tuossa vaan on ollut painiskelua, että miten elää tässä saastuneessa maassa. Ei se, että onko oikeassa tempausajankohdasta, sun muista lopuista, vaan miten itse kukin elämme Jumalalle ja lähimmäistemme parhaaksi. On joillekin sanan samaa helinää. Mutta pelastumisen perusprinsiipit ovat sinänsä yksinkertaisia.

Kuitenkin kiinnostaa tuo valikoituminen. Miten tuo harvalukuinen joukko seuloutuu ja valikoituu? Jokaisella on oma maailmanloppunsa, ja vielä yllättäen. Jotkut aavistavat oman kohtalonsa.

Miten jotkut ottavat Jumalan säätämän ajan todellisuuden niin henkilötasolla? Väitellen ja ketjuttaen kirjoituksiaan yötä myöten. Onhan se varmaan ajan kulua. Mutta unohtavat, että kuka se viimekädessä ajat ja lait määrää. Ajan henki on varmaan käydä rinnuksista kiinni ja väitellä, saastuttaa, niinkuin eräs aloitti...

Täällä iloitsen myös, kun tästä syntyi näin hyvä keskustelu, joka herättää paljon ajatuksia!!!

Toit esille todella hyviä kysymyksiä, joita meidän jokaisen tulisi mielesämme puntaroida ennemminkin kuin noita tempausajankohtia ja maailmanloppuja:

Miten elää tässä saastuneessa maassa?
        Miten itse kukin elämme Jumalalle ja lähimmäistemme parhaaksi?

Mutta nyt lähden elämään tätä tavallista arkea ihan siivouspuuhien merkeissä lähimmäisteni parhaaksi :)...

Siunausta sinulle!

• Tuom. kirjoitti:

sen verran, että kun on asiansa esittynyt ja asiansa perustellut, niin jossakin vaiheessa tulisi tajuta lopettaa väittely, vaikka toinen osapuoli olisi edelleen eri mieltä.
        Muistaakseni Paavali pyytää välttämään turhia väittelyitä.

Vaikka esim. "tempaus" ei mielestäni määritäkkään sitä pelastuuko ihminen vai ei, niin silti opillinen erimielisyys kyseisestäkin aiheesta herättää välistä halun todistaa toisin.
        Itse kun en vaan voi sivuuttaa sitä sanaa: "Ei ole palvelija herraansa suurempi. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat" ( Joh.15:18-20). Ja tuo opetus koskettaa kaikkia Jeesuksen seuraajia kansallisuudesta riippumatta, kuten Jeesus opettaa; " ja on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen" (Joh.10:16).
        Niinpä edelleen kristittyjäkin marttyrejä syntyy etenkin niissä maissa missä Islamin uskolla on valta-asema.
        Suomessahan asiat ovat aikas hyvin.

Mutta, oppiriitoja on aina ollut ja tulee olemaan. Se on vain hyväksyttävä, jokainen vastaa omasta tiestään.

Henkilökohtaisella tasolla poistumien täältä voi tapahtua koska tahansa. Niinpä tulee olla aina valveilla, eli uskoa ja tehdä niitä tekoja mihin Raamattu kehoittaa. Jotkut tosiaan tietävät omat määrähetkensä, useimmille se taitaa kuitenkin olla salattu.
        Ehkä sinulla on lahjakkuutta ennakoida tulevia? Minula ei sellaista tosiaan ole.

"Lapsenmieliset" ovat ne jotka pääsevät lähelle sitä Jumalan valtakuntaa, mutta mitä tuo sitten taas tarkoittaa on se jokaisen tulikittavissa. Ainakin aito, vilpitön, pyyteetön halu etsiä Jumalan valtakuntaa ja kuuliaisuus lienee eduksi.

• Tuom.
        sumunlapsi kirjoitti:

sen verran, että kun on asiansa esittynyt ja asiansa perustellut, niin jossakin vaiheessa tulisi tajuta lopettaa väittely, vaikka toinen osapuoli olisi edelleen eri mieltä.
        Muistaakseni Paavali pyytää välttämään turhia väittelyitä.

Vaikka esim. "tempaus" ei mielestäni määritäkkään sitä pelastuuko ihminen vai ei, niin silti opillinen erimielisyys kyseisestäkin aiheesta herättää välistä halun todistaa toisin.
        Itse kun en vaan voi sivuuttaa sitä sanaa: "Ei ole palvelija herraansa suurempi. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat" ( Joh.15:18-20). Ja tuo opetus koskettaa kaikkia Jeesuksen seuraajia kansallisuudesta riippumatta, kuten Jeesus opettaa; " ja on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen" (Joh.10:16).
        Niinpä edelleen kristittyjäkin marttyrejä syntyy etenkin niissä maissa missä Islamin uskolla on valta-asema.
        Suomessahan asiat ovat aikas hyvin.

Mutta, oppiriitoja on aina ollut ja tulee olemaan. Se on vain hyväksyttävä, jokainen vastaa omasta tiestään.

Henkilökohtaisella tasolla poistumien täältä voi tapahtua koska tahansa. Niinpä tulee olla aina valveilla, eli uskoa ja tehdä niitä tekoja mihin Raamattu kehoittaa. Jotkut tosiaan tietävät omat määrähetkensä, useimmille se taitaa kuitenkin olla salattu.
        Ehkä sinulla on lahjakkuutta ennakoida tulevia? Minula ei sellaista tosiaan ole.

"Lapsenmieliset" ovat ne jotka pääsevät lähelle sitä Jumalan valtakuntaa, mutta mitä tuo sitten taas tarkoittaa on se jokaisen tulikittavissa. Ainakin aito, vilpitön, pyyteetön halu etsiä Jumalan valtakuntaa ja kuuliaisuus lienee eduksi.

Voi olla aika pelottavaakin, kun tulevasta ei tiedä. Eikä Raamatun mmukaan pitäisikään kurkkia liian pitkälle.
        Se voi vaarantaa uskon perusolemuksen, elää tätä päivää Jumalan lahjana. Joillekin ihmisille, myös uskomattomille annetaan ikäänkuin jonkinlainen "aavistus" tulevasta. Mutta moni ei uskalla sanoa sitä ääneen. Mutta toisaalta Raamattu on täynnänsä Tulevaa, mikä on tapahtuva, tai ennustettu. Mutta sekin liittyy Jeesuksen pelastustyöhön. "Riittäköön jokaiselle päivälle oma vaivansa, ja älkää murehtiko huomisesta." Elämä on kuitenkin niin arvaamattoman hetkellistä, niin itse olen ainakin varuillani, tuleeko seuraavia päiviä, miten paljon. Jos luottaa pelastukseensa, niin ei kun vaan luottavaisesti huomiseen, vaikka maailma tuhoutuukin.

Ei siinä väittelyt auta, kun kohtalon koura tempaisee elämän. Viiden tuttavan poismenon olen kuullut kahden viikon aikana. Eikä niistä oikein toiveikas kuva jäänyt. Vaikeaa on ollut. Eihän se meidän käsissä ole. Mutta huolettaa kun ykskin oli uskova, ihan eri meiningissä, kaatuvien joukossa.

Eikä ne varoittelut auta, vaikka enkeli tulisi taivaasta kertomaan totuuden. Monet ovat tiensä valinneet jo aikaa sitten; "minulle riittää tämä ja tämä." uskonnollisuutta hyvin paljon tai sitten ihan vieraita henkiä, niinkuin 2.Tess. 2. todistaa. Ei muuta kuin lapsenmielisyyttä ja nöyryyttä, kuulla Johdattajansa äänen!

• ...

....

• tietääkö

tällä hetkellä oikeasti kukaan mitään???

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      924
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe