Kun kuolet

mitä lukee

hautakivessäsi? Niinittelijällä lukee NIIN ;) Mitä muilla?

41

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feministi-x

"Muistelkaa minua hyvällä" :)

• minua hyvällä,

vaikka vihasin teitä MIEHET! ;) Loistavaa.

• lukee :

nimi, syntymäaika ja -paikka, kuolinaika ja -paikka

• edes mitään

kuvaa?

• siinä mitään

muuta, kuin: nimi : Matti Kattila syntymäaika ja -paikka: xx.yy.xyxy Sairaala kuolinaika ja -paikka : yx.2x.yx2x Sänky tai sauna ?

• myös :
        siinä mitään kirjoitti:

muuta, kuin: nimi : Matti Kattila syntymäaika ja -paikka: xx.yy.xyxy Sairaala kuolinaika ja -paikka : yx.2x.yx2x Sänky tai sauna ?

toinen etunimi

• Kattila,
        myös : kirjoitti:

toinen etunimi

lukeeko siinä mitään muuta?

• paitsi :
        Kattila, kirjoitti:

lukeeko siinä mitään muuta?

vaimon vastaavat tiedot, jos otetaan yhteinen kivi

• just just
        paitsi : kirjoitti:

vaimon vastaavat tiedot, jos otetaan yhteinen kivi

sepä kätevää

• vannon :
        just just kirjoitti:

sepä kätevää

kustannustehokkuuden nimeen

• sitten jo valmistautunut pandemiaan, jos kivi on jo valmiiksi kaiverrettuna.

• HooVee

Sen pituinen se.

• lukee näin

ei vois vähempää kiinnostaa sen pituinen se? HAHAAA! Loistavaa. ;)

• EI siis mitään. Meidän kunnassa ei ole sellaista. Valitettavasti.

• lukee näin

EI siis mitään. --> Pidä kansi suljettuna. Meidän kunnassa ei ole sellaista. --> Kuoppaa. Valitettavasti. --> Makaan nyt naapurikunnassa.

• lukee näin kirjoitti:

EI siis mitään. --> Pidä kansi suljettuna. Meidän kunnassa ei ole sellaista. --> Kuoppaa. Valitettavasti. --> Makaan nyt naapurikunnassa.

:-D

• ei muuta

• ....

Espresso paahtona, kiitos. ;) Saa lorauttaa kermaa tipan joukkoon. Loistavaa.

• onkin hyvä

jättää kivestä pois. ;) Tässä lepää TUMMA ja IHANA muu. Ei näin. Hyvä..

• persona-non-grata

muistomerkiksi kuolemani jälkeen ... haluan, että minut polttohaudataan ja tuhkani sirotellaan jonnekin minulle tärkeille paikoille/paikalle. Ehkä saan myös jatkaa luonnon kiertokulkua jonkin kauniin köynnösruusun juurella, vaikkapa :). Haluan, että jokainen minulle tärkeä ihminen voi vaalia muistoja minusta sydämessään, en halua mitään ruumiinpalvontapaikkaa itsestäni koskaan oleman ...

• uk-ko

samanlainen käsitys hautakivestäni. Tuhkat metsään, mulle tärkeään paikkaan. Siihen ei tarvitse mutta voi, jos jälkeläiset tahtovat, veistää jonkun muistotolpan puusta. Tolppa ehtiikin sopivasti maatua, kun minut tunteneista ihmisista aika jättää.

• persona-non-grata
        uk-ko kirjoitti:

samanlainen käsitys hautakivestäni. Tuhkat metsään, mulle tärkeään paikkaan. Siihen ei tarvitse mutta voi, jos jälkeläiset tahtovat, veistää jonkun muistotolpan puusta. Tolppa ehtiikin sopivasti maatua, kun minut tunteneista ihmisista aika jättää.

vainajan toivomusten mukaisesti sittenkään mahdollista? Miten sinä ymmärrät asian tämän linkin perusteella? http://www.kolumbus.fi/seurakunta.puutarhurit/tekstit/hautaustoimilaki.html

• uk-ko
        persona-non-grata kirjoitti:

vainajan toivomusten mukaisesti sittenkään mahdollista? Miten sinä ymmärrät asian tämän linkin perusteella? http://www.kolumbus.fi/seurakunta.puutarhurit/tekstit/hautaustoimilaki.html

on monimutkaista tehdä hautauksesta yksinkertaista. Kyllä se mahdollista näyttäisi olevan, mutta on sen verran iso operaatio, että voi olla helpompaa mennä suosiolla viralliseen maan poveen.

• vänksy

sen tekstin siihen valitsee.. Joko siinä lukisi jotain hyvää ja kaunista tai sitten ei.. Enpä siitä itse kuitenkaan tietoinen olisi.

• Ei vaan. Minä en ole koskaan ymmärtänyt hautamuistomerkkejä. Mutsikin aina kohkaa, että mummon haudalla täytyy käydä ja kukkia viedä. Mutta kun minä haluan muistaa hänet sellaisena kuin hän oli eläessään. Sellainen hän on muistoissani. Hautausmaa on masentava paikka, koska se muistuttaa kuolemasta.

• persona-non-grata

antaa taas jonkinlaisen syvän rauhan tunteen. Ei siellä ole mitään masentavaa tai pelottavaa ... toisaalta taas siellä on jostain syystä aina kylmä :). En ole silti muutamaan vuoteen enää hautausmailla käynytkään. Vaalin minäkin mieluummin isovanhempieni muistoja sydämessäni. Jouluna tosin hautausmaat iltapimeällä aivan mahtavan näköisiä tuhansien kynttilöiden palaessa haudoilla.

• persona-non-grata kirjoitti:

antaa taas jonkinlaisen syvän rauhan tunteen. Ei siellä ole mitään masentavaa tai pelottavaa ... toisaalta taas siellä on jostain syystä aina kylmä :). En ole silti muutamaan vuoteen enää hautausmailla käynytkään. Vaalin minäkin mieluummin isovanhempieni muistoja sydämessäni. Jouluna tosin hautausmaat iltapimeällä aivan mahtavan näköisiä tuhansien kynttilöiden palaessa haudoilla.

Minusta vanhat hautausmaat jossain ulkomailla ovat kauniita. Mutta niissä ei makaakaan minulle tärkeitä ihmisiä. Minä en ymmärrä, miksi kaikkien ihmisten pitäisi tuntea samanlaista halua vierailla kuolleiden omaistensa haudalla. Mutsi varmaan pelottelisi minua perinnöttömäksi tekemisellä, jos sanoisin, etten aio käydä haudalla seisoskelemassa. Eikä asiaa yhtään helpottaisi, vaikka sanoisin muistelevani häntä mielummin elävänä kuin kuolleena.

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minusta vanhat hautausmaat jossain ulkomailla ovat kauniita. Mutta niissä ei makaakaan minulle tärkeitä ihmisiä. Minä en ymmärrä, miksi kaikkien ihmisten pitäisi tuntea samanlaista halua vierailla kuolleiden omaistensa haudalla. Mutsi varmaan pelottelisi minua perinnöttömäksi tekemisellä, jos sanoisin, etten aio käydä haudalla seisoskelemassa. Eikä asiaa yhtään helpottaisi, vaikka sanoisin muistelevani häntä mielummin elävänä kuin kuolleena.

etc. jollain tietyllä tavalla. Ainoastaan kaikkien pitää kuolla :). Sen eteen ei ole vielä kukaan päässyt.

• ..vaan, olen toivonut (kun sen aika koittaa), että tuhkani ripoteltaisiin mereen, metsiin ja vuorille, jos mahdollista, niin kukkiville niityille. Tuuleen ja vapauteen...

• ..en meinaa kuolla! X)

• ..........

Sen pituinen se.

• myöskään mutta teksti "Nyt kävi näin" olis ihan kiva vaikkei sitä koskaan tultaiskaan siihen laittaan.

• Va-Nil-La

ihan loputtomasti riemua aikanaan siitä, kun Ally McBealissä joku oli halunnut viimeiset sanansa hautakiveen. Keksittiin sitten kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Minä myös liityn näihin jotka ei halua hautaa. Juuri viikonloppuna ajattelin, etten halua arkkuakaan. Kun ihminen on kuollut, niin se on ohi. Mulle on ihan yhdentekevää onko mulla hautaa ollenkaan vai ei. Kunhan ei nyt ihan roskikseen heitetä. :)

• lukea, että

"Näkemiin"

• almasty

Syntymä ja kuolinaika. Syntymä ja kuolinpaikka. sekä koruttomasti lause. HÄN ON IHMINEN. Ja siihen miksi muistolausessa ei käytetä verbin imperfekti muotoa on oma syynsä.

• ettäkö?

Ihminen kuolee vasta kun kukaan ei enää muista häntä?

• almasty
        ettäkö? kirjoitti:

Ihminen kuolee vasta kun kukaan ei enää muista häntä?

Sitä noinkin ajatella mutten sitä tarkoittanut enkä muutakaan viittausta kuolemattomuuteen.

• Poetist

"Päivät kului olutta juoden, nyt siihen lopulta kuolen"

• KoppavaHoro

niin eiköhän siinä lue koko nimi ja syntymä- ja kuolinpäivämäärät.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      520
      1608
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      871
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      776
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe