Nyt unohdetaan ulkonäkö ja puhutaan luonteesta, tavoista ja muista ominaisuuksista. Unohdetaan myös itsestäänselvyydet kuten alkoholismi, väkivaltaisuus jne. Mitkä ovat vastenmielisiä luonteenpiirteitä naisessa, niitä pieniä tai suuria asioita, jotka karkoittavat sinut?
Naisen pahat pahat ominaisuudet
31
1763
Vastaukset
Ja sen mukanaantuomat harmit, kuten mustasukkaisuus. Oikeassaolemisen pakko on myös kaamea tauti sekä justiinamaisuus. "Äidillinen" kurinpito ei juuri saa eroottista värinää aikaiseksi.
- Ap.
Onko sen aina oltava yhteydessä noihin negatiivisiin liitännäisiin, kuten mustasukkaisuuteen? Eikö naisella voi olla huono itsetunto ja -luottamus ja silti olla olematta mustasukkainen? Jos nainen vaikka kykenee käsittelemään huonoa itsetuntoaan rationaalisesti, tunnistaa sen itsessään, vaikkei ehkä voisikaan hetkessä parantaa itseään? Onko niin, että huono itsetunto on niin suuri vika, että ihmisen voi jättää sen vuoksi?
- vastaa
voi ratikkakuski, miksi miesten sitten pitää heittäytyä niihin mittoihin, että naisen täytyy olla hänelle kuin äiti tai "justiina". Ei sitä naisenakaan tunne kovin eroottista värinää miestä kohtaan, jos kokee olevansa hänelle kuin äiti.
- vänksy
mutten silti koe olevani mustasukkainen juuri ollenkaan.. Ainakaan niin, et siitä haittaa olisi. Sen verran olen, et tunnen että rakastan yhä toista.
vänksy kirjoitti:
mutten silti koe olevani mustasukkainen juuri ollenkaan.. Ainakaan niin, et siitä haittaa olisi. Sen verran olen, et tunnen että rakastan yhä toista.
kai sulla vahvaa itsetuntoakin löytyy
- vänksy
monte24 kirjoitti:
kai sulla vahvaa itsetuntoakin löytyy
koen et mulla on hyvä itsetunto, ehkä jotain kerran pari kuussa ois tämmönen hyvä päivä.
- random_N
Ap. kirjoitti:
Onko sen aina oltava yhteydessä noihin negatiivisiin liitännäisiin, kuten mustasukkaisuuteen? Eikö naisella voi olla huono itsetunto ja -luottamus ja silti olla olematta mustasukkainen? Jos nainen vaikka kykenee käsittelemään huonoa itsetuntoaan rationaalisesti, tunnistaa sen itsessään, vaikkei ehkä voisikaan hetkessä parantaa itseään? Onko niin, että huono itsetunto on niin suuri vika, että ihmisen voi jättää sen vuoksi?
Minä uskon, että jos on välineet työstää huonoa itsetuntoa niin siitä pääsee eroon. Eli jos on silminnähden heikko itsetunto niin sellaisella ihmisellä ei ole näitä välineitä. Minulle jonkun ihmisen huono itsetunto on syy pysyä niin loitolla kuin pystyn, ja tuo etäisyyshän vaihtelee sen mukaan missä roolissa itse kukin tilanteessa on. Huonon itsetunnon kai voi määritellä monella tavalla. Minulle se on "negatiivista energiaa", sitä että se toinen henkilö ja hänen persoonansa on koko ajan tavalla tai toisella aktiivisesti huomioitava. Huonon itsetunnon omaavaa on maaniteltava, houkuteltava, hänen merkitystään ja osallisuuttaan jaksettava alleviivata ja tsemppaus ja kannustus menee aina tai melkein aina muilta hänen suuntaansa. Olen jossakin vaiheessa saanut tarpeeksi näistä pulkassa istujista ja jos valita saan (aina en saa) niin olen mieluummin porukassa jossa kaikki saavat vuorollaan olla pulkassa istujia ja vuorollaan jaksavat vetää muita, mutta enimmän aikaa kukin kantaa sitä omaa osuuttaan ilman sen kummempia preppauksia.
- vänksy
random_N kirjoitti:
Minä uskon, että jos on välineet työstää huonoa itsetuntoa niin siitä pääsee eroon. Eli jos on silminnähden heikko itsetunto niin sellaisella ihmisellä ei ole näitä välineitä. Minulle jonkun ihmisen huono itsetunto on syy pysyä niin loitolla kuin pystyn, ja tuo etäisyyshän vaihtelee sen mukaan missä roolissa itse kukin tilanteessa on. Huonon itsetunnon kai voi määritellä monella tavalla. Minulle se on "negatiivista energiaa", sitä että se toinen henkilö ja hänen persoonansa on koko ajan tavalla tai toisella aktiivisesti huomioitava. Huonon itsetunnon omaavaa on maaniteltava, houkuteltava, hänen merkitystään ja osallisuuttaan jaksettava alleviivata ja tsemppaus ja kannustus menee aina tai melkein aina muilta hänen suuntaansa. Olen jossakin vaiheessa saanut tarpeeksi näistä pulkassa istujista ja jos valita saan (aina en saa) niin olen mieluummin porukassa jossa kaikki saavat vuorollaan olla pulkassa istujia ja vuorollaan jaksavat vetää muita, mutta enimmän aikaa kukin kantaa sitä omaa osuuttaan ilman sen kummempia preppauksia.
omasta mielestäni huono itsetunto niin monikaan ei sitä musta uskoisi. Musta ei siis huou mitään negatiivisia energiaa, koska en puhu asioistani ja kukaan ei oikein tiedä, mitä tunnen. Vahva kuori hämää. Ystävät hiukan nostaa itsetuntoa ihan omalla olemassaolollaan. Pystyn olemaan iloinenkin.
- random_N
vänksy kirjoitti:
omasta mielestäni huono itsetunto niin monikaan ei sitä musta uskoisi. Musta ei siis huou mitään negatiivisia energiaa, koska en puhu asioistani ja kukaan ei oikein tiedä, mitä tunnen. Vahva kuori hämää. Ystävät hiukan nostaa itsetuntoa ihan omalla olemassaolollaan. Pystyn olemaan iloinenkin.
Se miten kokee ja miten muut kokevat voi olla hirmu kaukana toisistaan. Ja monilla kai on hyvin erilainen itsetunto tai itsevarmuuden aste eri tilanteissa eli ehkä monilla ei edes ole semmoista vakiotilaa tuossa suhteessa.
random_N kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitin.
vastaa kirjoitti:
voi ratikkakuski, miksi miesten sitten pitää heittäytyä niihin mittoihin, että naisen täytyy olla hänelle kuin äiti tai "justiina". Ei sitä naisenakaan tunne kovin eroottista värinää miestä kohtaan, jos kokee olevansa hänelle kuin äiti.
Tuota minäkin aina olen ihmetellyt. Kaikesta päätellen on miestyyppi, joka kokee olevansa ikuinen pikkupoika ja tuntee olonsa turvalliseksi äidillisen kurinpitäjän kanssa. Ja vastaavasti yksi naistyyppi pitää haasteista, joihin lapsellinen mieskin kaiketi kuuluu. Mitä oivallisin koulutusprojekti. ;-)
- Ap.
Ratikkakuski kirjoitti:
Tuota minäkin aina olen ihmetellyt. Kaikesta päätellen on miestyyppi, joka kokee olevansa ikuinen pikkupoika ja tuntee olonsa turvalliseksi äidillisen kurinpitäjän kanssa. Ja vastaavasti yksi naistyyppi pitää haasteista, joihin lapsellinen mieskin kaiketi kuuluu. Mitä oivallisin koulutusprojekti. ;-)
Ihan hiljattain jouduin vastakkain tuollaisen miestyypin kassa. Suhde tyssäsi siihen, kun aloin tuntemaan itseni hänen äidikseen. Äidilliset tunteet kohdistan mielummin lapsiin, kuin mieheen jonka kanssa olisi kiva harrastaa seksiäkin... Miten ihmeessä voisi mennä sänkyyn sellaisen miehen kanssa, joka kaipaa enemmän äidillistä lohtua, kuin naisen intohimoa? Hyi sentäs.
- kokemusta on
Ratikkakuski kirjoitti:
mutta oon kasvanut kokemusten kautta ulos, joskus semmoinen suhdekin kasvattaa :)
- Va-Nil-La
vänksy kirjoitti:
Mulla taas on hyvä itsetunto, mutta aina saan kuulla huomautuksia, että olisi muka huono... Mä en tajua mikä minussa antaa sen kuvan... Täällä vielä ehkä sen ymmärrän, koska olen enemmän puhunut negatiivisista asioista, mutta irl en koskaan esim. valita mistään, puhu itsestäni tai en koskaan kerro mitään negatiivista. En tajua...
- nuo sun
Va-Nil-La kirjoitti:
Mulla taas on hyvä itsetunto, mutta aina saan kuulla huomautuksia, että olisi muka huono... Mä en tajua mikä minussa antaa sen kuvan... Täällä vielä ehkä sen ymmärrän, koska olen enemmän puhunut negatiivisista asioista, mutta irl en koskaan esim. valita mistään, puhu itsestäni tai en koskaan kerro mitään negatiivista. En tajua...
kypsymättömät mielipiteet ja tapa tuoda niitä esille. Tuokin viesti suorastaan kerjää vakuutteluja siitä, että et sä anna sellasta vaikutelmaa tai jotain muuta lässytystä. Kaikilla sanomisillasi kerjäät kehuja tai itsetuntosi pönkittämistä. Et tietenkään suoraan, mutta sitä sä haluat. Tuollainen teennäisen mielistelevä ja nöristelevä asenne kertoo huonosta itsetunnosta. Just sellaisesta, joka on muille ahdistavaa ja kuluttavaa, kun pitäis koko ajan olla mielistelemässä sua.
- Va-Nil-La
nuo sun kirjoitti:
kypsymättömät mielipiteet ja tapa tuoda niitä esille. Tuokin viesti suorastaan kerjää vakuutteluja siitä, että et sä anna sellasta vaikutelmaa tai jotain muuta lässytystä. Kaikilla sanomisillasi kerjäät kehuja tai itsetuntosi pönkittämistä. Et tietenkään suoraan, mutta sitä sä haluat. Tuollainen teennäisen mielistelevä ja nöristelevä asenne kertoo huonosta itsetunnosta. Just sellaisesta, joka on muille ahdistavaa ja kuluttavaa, kun pitäis koko ajan olla mielistelemässä sua.
olisi hyvä itsetunto, jos valehtelisin ja esittäisin jotain muuta kuin olen? Täällä ei muuten ole kovinkaan montaa ihmistä, joiden kehuja arvostaisin, joten en todellakaan kerjää kenenkään kehuja. Tosin jos mulla olisi huono itsetunto, niin sinun viestisi olisi omiaan sitä kohottamaan. Minussa voi olla vikani, mutta ainakaan en ole kuten sinä.
- tööt tööt
Va-Nil-La kirjoitti:
olisi hyvä itsetunto, jos valehtelisin ja esittäisin jotain muuta kuin olen? Täällä ei muuten ole kovinkaan montaa ihmistä, joiden kehuja arvostaisin, joten en todellakaan kerjää kenenkään kehuja. Tosin jos mulla olisi huono itsetunto, niin sinun viestisi olisi omiaan sitä kohottamaan. Minussa voi olla vikani, mutta ainakaan en ole kuten sinä.
arvaa kiinnostaako? http://localhost.nl/stuff/flash/idiot.swf
- ;;;
Ap. kirjoitti:
"Eikö naisella voi olla huono itsetunto ja -luottamus ja silti olla olematta mustasukkainen?" Voi kai, mutta pointti onkin se miten joku KÄYTTÄYTYY muita ihmisiä kohtaan. Jos jollakin on huono itsetunto mutta se ei ilmene ärsyttävänä käytöksenä niin mistä tietää että se itsetunto on huono? "Huono itsetunto" onkin tavallaan jonkinlainen yleisnimitys joukolle käyttäytymismalleja, joista yksi on juurikin tuo mustasukkaisuus. Ja toinen loputon itseanalysointi ja omaan napaan tuijottelu. Minä, minä, minä, mitähän tuokin minusta ajattelee. Ja se kehujen ja mielistelyn kerjääminen, josta tuolla jo mainittiinkin. Sellainen yksinkertaisesti tekee ihmisestä rasittavaa seuraa. Mitä se edes tarkoittaa käytännössä, että joku kykenee käsittelemään huonoa itsetuntoaan rationaalisesti? Esimerkiksi?
- Ap.
;;; kirjoitti:
"Eikö naisella voi olla huono itsetunto ja -luottamus ja silti olla olematta mustasukkainen?" Voi kai, mutta pointti onkin se miten joku KÄYTTÄYTYY muita ihmisiä kohtaan. Jos jollakin on huono itsetunto mutta se ei ilmene ärsyttävänä käytöksenä niin mistä tietää että se itsetunto on huono? "Huono itsetunto" onkin tavallaan jonkinlainen yleisnimitys joukolle käyttäytymismalleja, joista yksi on juurikin tuo mustasukkaisuus. Ja toinen loputon itseanalysointi ja omaan napaan tuijottelu. Minä, minä, minä, mitähän tuokin minusta ajattelee. Ja se kehujen ja mielistelyn kerjääminen, josta tuolla jo mainittiinkin. Sellainen yksinkertaisesti tekee ihmisestä rasittavaa seuraa. Mitä se edes tarkoittaa käytännössä, että joku kykenee käsittelemään huonoa itsetuntoaan rationaalisesti? Esimerkiksi?
Että tunnistaa itsessään (ehkä) perusteettoman huonon itseluottamuksen ja -tuntemuksen, tunnistaa sen aiheuttamat ajattelumallit, eikä anna niiden ohjata käyttäytymistään tai mitään muutakaan toimintaa, vaan käsittelee asioita rationaalisesti, käyttää järkeä tunteen sijaan.
- vänksy
vaikka nainen olen niin vastaan, ehdottomasti epäluotettavuus, kaksinaamaisuus, pahantahtoiseen juoruiluun taipuvaisuus, kiipijämäinen luonne, alistava luonne.. Nuo ois kaikki esteenä kaverisuhteen syntymiselle naisen kanssa.
- vänksy
voisin yhdenkin tuollaisen naisen takia olla valmis vaihtamaan vaikka työpaikkaa, ellei se duuni nyt oikeesti ois joku mun elämäni suurin unelma.:)
- random_N
on kyllä aika pitkä miinus naisissa ja miehissä. Kiipijämäisyys ja alistavuus ei haittaa minua juurikaan, mutta voisi olla eri ääni kellossa jos olisi kilpailutilanne elämässä. Juoruilu ja kaksinaamaisuus ovatkin sitten jännittävä ja kiehtova ominaisuuspari. Minusta ne kuuluvat ihmisiin ja ovat hyvin usein tulkintajuttuja. Minusta juoruilu on kivaa ja minua kritisoidaan ehkä enemmän siitä että en jaksa olla tarpeeksi kaksinaamainen eli tahdikas. Minä paukauttelen ainakin suoriin kysymyksiin melko lailla suorat vastaukset jos ei ole kyseessä erityisen rakas ja tärkeä ihminen. Eli paradoksaalisesti: minä enemmän välitän, sitä enemmän pehmennän ja muotoilen eli olen kaksinaamainen. Monimutkaista.
- Ap.
Ja tuollainen ajattelutapa tekee meistä paholaisia. :)
- scale
Mustasukkaisuus, nalkuttaminen, määräily, vastuuttomuus ja tarve olla aina oikeassa. Muiden ihmisten jatkuva mollaaminen on kanssa sellainen negatiivinen luonteenpiirre joka pistää tökkiin.
- ja piereksiminen
Joka toinen sana kirosana ja nariseva puhetapa. Paskan jauhaminen, laiskuus ja äijämäinen olemus. Alatyylinen huumori, pullosta juominen ja hygienian laiminlyönti. Hyväjätkämäisyys. Siinäpä ensimmäiset mieleen tulevat vastenmieliset luonteenpiirteet.
- Ap.
-Nenän kaivelu ja piereksiminen -Joka toinen sana kirosana ja nariseva puhetapa. -Paskan jauhaminen, laiskuus -Alatyylinen huumori ja hygienian laiminlyönti. Ei nuo miehessäkään kovin hyviä piirteitä ole. :D
on sellainen piirre mitä en siedänaisissa enkä miehissä.
- jos molemmat oltaisiin
jurrissa :D sä whiskyn myötä enempi, mä punaviinin ja GT:n tainnuttamana - kosintaasi vastaisin erittäin myönteisesti :) http://www.youtube.com/watch?v=ot3cVY1JESQ
- mä sähläsin :)
suudelma geniolle, sua ajattelin
- kun puhutaan
mä sähläsin :) kirjoitti:
suudelma geniolle, sua ajattelin
huonosta itsetunnosta. Ottakaa ensin selvää mitä se tarkoittaa. Itsetunto koostuu esim. siitä että tuntee rakastetutksi, hyväksyy itsensä, uskoo itseensä, ajattelee optimistisesti, ei koe tarvetta tuoda itseään esille, haluaa tehdä hyvää, itsensä hyväksymistä ja arvostamista, uskallusta yrittää, valintojen tekemistä, sitä ettei välitä mitä muut itsestä ajattelevat. ym ym. Jos jossain kohdassa on vikaa esim. on muuten hyvä itsetunto mutta ei koe että itseä voidaan rakastaa, syntyy mustasukkaisuutta. Harvoilla itsetunto tökkii useilla alueilla. Ja jos tökkii niin elämä on niin pilalla, että tällaisista tapauksista ei edes tarvitse puhua. Seuraavaksi tarkentakaa vähän että millä tavalla itsetunto on huono. Jokaiselta löytyy varmasti jokin osa-alue.
- penttiperuspatu
ja opettaa muita elämään.
Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2571865Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141712- 1371276
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1261155- 83807
- 164757
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168721Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala418668- 52592
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52535