Menisitkö ammattiauttajalle,

sara v

jos olisit kokenut seksuaalisesta hyväksikäyttöä lapsena?

53

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinähän sekoaa pää, ellei mene... varma psykoosi on edessä, jos ei tee mitään asialle. Täytyy ottaa huomioon, että sellaisissa perheissä, missä hyväksikäyttöä tapahtuu, voi ylipäätään kasvaa vain todella rikkinäisiä ihmisiä.
      Monissa täällä palstallakin paistaa sellainen rikkinäisyys, että oikein pahan olo tulee heidän puolestaan.

• "Monissa täällä palstallakin paistaa sellainen rikkinäisyys, että oikein pahan olo tulee heidän puolestaan"

hellyyttävää että olet huolissas.

mites raamatussa sanottiinkaan, joka itsensä ylentää....

• monte24 kirjoitti:

"Monissa täällä palstallakin paistaa sellainen rikkinäisyys, että oikein pahan olo tulee heidän puolestaan"

huolissani joistain ihmisistä, joiden pitäis ehdottomasti päästä johonkin kunnon terapiaan ja välittömästi.
        Mä en tässä nyt mitenkään nosta itseeni sellaista ihmisten yläpuolelle, mutta jos huomaan, että joku kovin kovin suloinen on kovin kovin rikkinäinen, niin kyllä se suruttaa.

• Jussi.
        monte24 kirjoitti:

"Monissa täällä palstallakin paistaa sellainen rikkinäisyys, että oikein pahan olo tulee heidän puolestaan"

täällä juonii?

• bytheway..

listailla, kun täällä osataan muutenkin arvata. Ei sitä nyt sokeita olla ihmisten käyttäytymiselle.

• hmh?
        dazu kirjoitti:

huolissani joistain ihmisistä, joiden pitäis ehdottomasti päästä johonkin kunnon terapiaan ja välittömästi.
        Mä en tässä nyt mitenkään nosta itseeni sellaista ihmisten yläpuolelle, mutta jos huomaan, että joku kovin kovin suloinen on kovin kovin rikkinäinen, niin kyllä se suruttaa.

Eiköhän muuten aika rikkinäistä ole esittää personallisuusanalyyseja esimerkiksi puskakirjoittajistakin, muka näiden _yleistä & yksittäistä ketjua pidemmälle ulottuvaa_ palstakäyttäytymistä käsitellen ja ilman mitään todellista evidenssiä?

Mä henkilokohtaisesti olisin ehkä sitä mieltä, että sä dazu lienisit yksi tän palstan fiksuimmista kirjoittajista, mutta valitettavasti sun(kin) uskottavuuttasi omissa silmissäni on hieman vienyt toi ensimmäisessä kappaleessa kuvaamani käyttäytymismalli...Ihan oikeasti näin puskakirjoittajan asemasta näkee aika paljon asioita keskustelupalstalla: jos olisin tarpeeksi röyhkeä ( en ole sitä siinä määrin), voisin luetella ainakin viisi palstakirjoittajaa, joilla musta pahasti heittää päässä, jotka ( ainakin osin) elävät jossakin omissa ns. "mielikuvitusmaailmoissaan" (jonkamukaisesti muka netissä saa käyttäytyä aivan miten vain) ja/tai joilla ainakaan älykkyystaso/ älyllisyys ei ihan oikeastikaan varmasti ole kovin merkille pantava... Enkä nyt viittaa siihen, että sä olisit tuonlainen ( niitä edellä mainitsemiani piirteitä kuvaava kirjoittaja).

Ja: kehoittaisin sinuakin dazu huomioimaan, että et säkään aina välttämättä ole niin objektiivinen arvioissasi, kuin kenties luulet. Kyllä sä musta ehdottomasti hanakammin näyt ottavan kantaa niiden kirjoittajien puolesta, joiden kanssa luultavasti(?) olet palstan ulkopuolellakin ollut tekemisissä, kuin vaikkapa sinulle tuntemattoman puskan, jota jossakin ketjussa rääkättäisiin aiheetta... Mielenkiintoista objektiivisesti ja analyyttisesti ajatellen ja näitä palstakirjoituksia lukien onkin musta se kysymys, että tapahtuuko tuo "ilmiö" ihmiselle automaattisesti, jos rekisteröityy? Ehkä siksi juuri se ilmiö kiinnostaa mua niin paljon, kun en itse koskaan ole ollut rekisteröitynyt.;)

Kyllä osa tän palstan kirjoittajista vois olla psykologisenkin konsultaation tarpeessa, tai ei ainakaan itsetuntemuksen lisäämiseksi pahaa tekisi sellainenkaan (enkä tässä sinänsä mitenkään mielenterveysongelmiin viittaa)!. Aika hirveää oli nimittäin aikoinaan sekin tilanne, kun se mun yksi palsta-ahdistelijanainen (joka ilmeisesti jostakin syystä oli fiksoitunut erityisen negatiivisesti ja kilpailunhaluisesti juuri muhun ja joka myös tahallaan käytteli samoja nimimerkkejä, kuin mä kirjoituksissani yritin käyttää) yritti ns. "lavastaa" mut epäoikeudenmukaisesti muka joksikin yleiseksi palstahäiriköksi tällä palstalla ja nöyryytti mua koko tän teidän rekisteröityneen yhteisönne silmissä - mistä mulla taas ei palstan ulkopuolisesti ole voinut olla/ole mitään tietoa, kosken ole ollut rekistertöitynyt koskaan, enkä ketään teistä rekisteröityneistä palstakirjoittajia henkilökohtaisesti tunne... Kauheaa, siis niin aivan kauheaa(!) oli seurata niitäkin joitakin typeryksiä, joiden lopulta päättelin sitten raukkojen (mitä ilmeisimminkin!) tekevän keskusteluplastaa koskevia päätelmiään vain joidenkin yleisten(?) tai mahdolliesti tän palstan ulkopuolisten(?) luulopuheidensa perusteella, EIKÄ MITENKÄÄN sen perusteella, että mitä minä tällä palstalla sanoin tai todellisuudessa tein...Siis se oli niin uskomattoman röyhkeää käytöstä kollektiivisesti, tavallista yhtä keskustelupalstakirjoittajaa kohtaan! H*tto, että hirvitti ja vähän on ollut vaikeuksia antaa yleisellä tasolla mielessään anteeksikaan, jos rehellinen nyt olisin. Musta ihmisen pitää yksilönä ja itse päätellä mielipiteensä siitä, että miten suhtautuu, eikä ainakaan palstakaveriensa sanomisten pohjalta ( enkä jälleen, minkä varmaan ymmärsitkin(?), arvostellut sinua dazu).

Musta ja mun mielestäni ihmisen rikkinäisyys voi tällä palstalla joissakin tapauksissa ilmetä erityisenä huomionhakuisuuden korostuneisuutena. Näiden takapuolikuva-postaajienkaan ( jne.) motiiveja en ikinä ole tajunnut, mutta aika ymmärrettävää se käytös tietysti, etenkin jos kyseessä ovat vielä nuoret ihmiset.

• hmh?

Kysymykses ei liity asiaan. Mä kirjoitan joskus pidempiäkin viestejä, mutta myös vastailenkin aika hvon hvetin vähempiin ketjuihin, kuin jotkut muut. Enkä tee aloitusta edes joka joka viikko.:) En laskenut aikaa, mikä viestin kirjoittamiseen meni.

Sinulla meni kysymyksesi kirjoittamiseen luultavasti max. kaksikymmentä sekuntia ja sitä ennen mahdollisesti röyhtäisit kerran.

• hmh?

Kuule. Minä olen ihminen, joka ei käytä mitään yhtä samaa nimimerkkiä, enkä omaa ainakaan rekisteröityä nimimerkkiä ( en koskaan ole omannut). Ja se kuuluisaksi mainostamasi "E W":nne lienee mahdollisesti joidenkin *hmh* mielikuvituksen tuote, joskaan en toki teidän rekisteröityneiden ajatusmaailmasta sen enempää tiedä. Tarkoitan, että en osaa ottaa kantaa kysymykseesi... Ainoastaan jonkinmoista vihamielistä häiriökäytöstä ja negatiivisluontoista hölisemistä nimimerkeistä, kuten esimerkiksi vaikka nyt tosta "E W":sta olen joskus lukijan ominaisuudessa tällä palstalla havainnut ja sellaisten juttujen lukeminen on usein aiheuttanut mulle lähinnä syvää sijaishäpeää, koskei niistä keskusteluista aina edes ole voinut havaita mitään " E W": ta ( vai puutttuuks multa mahdollisesti silmät päästä?)...

Tällä palstalla on toki aikoinaan käynyt joitakin fiksujakin, joita joskin varmaan vähälahjaisemmat, valitettavasti, ovat saattaneet kirjoituksillaan myös karkoittaa, ja joiden (niiden fiksumpien...) kanssa minäkin (puska!), aikoinaan kiinnostavia keskusteluitakin kävin ja joista siten - siis yksittäisistä keskusteluista, mut ne jotkut sellaiset saattaisivat ( ehkä?) muistaakin, mutta mä olen pelkkä puskakirjoittaja. Ja aina ollut vain sitä. En ymmärrä, miksei tällä palstalla saisi kirjoittaa palvelunkäyttäjäksi rekisteröitymättäkin? Käykö tällä palstalla joitakin sellaisia addiktejakin sitten ihan, joille ajatus rekisteröitymättömistä mukana keskusteluissa on jotenkin täysin kestämätön? Naurettavaa, se mielestäni...

• hmh?

Ihanko totta? Omasta mielestäni taas muotoilin niin korrektiksi mielipiteeni sellaisista nettiaddikteista, jotka keskinäiseen (helppoon) joukkovoimaansa perustuvaa ylivaltaa käyttäen kiusaavat ja häätävät keskustelupalstoilta kiinnostavia (puska)kirjoittajia lähinnä ( joskus aika tarkastikin havaittavasti seuraavalla mainitulla tapaa..) ainoastaan mielikuvitukseensa perustuvien luulolensa pohjalta, kuin se ikinä vain on mahdollista... En mm. ( huomaathan edes tuon!) käyttänyt edes termiä "vähälahjaiset", vaan sanoin ainoastaan, että vähälahjaiSEMMMAT - siis ne rakentavammin keskustelupalstaan yleisluontoisesti suhtautuviin nähden tavoiltaan hieman "eriävät" tai ylipäätään vähemmän(?) korrektisti edespäin vievää nettikeskustelua koskevia yleisiä tapoja/ kiinnostusta omaavat, niitä tarkoitin... Toki tietysti ja tottakai olisin vaihtoehtoisesti tuossa voinut käyttää vaikkapa myös termejä, kuten "sadistit", "hörhöt" tai "älyllisesti heikkolahjaiset", mutten - en tietenkään! - tehnyt siten, kosken viestissäni ajatellut matalamielisiä ulottuvuuksia.

• se voisi vaatia

paljon rohkaisua, mutta olisi sen arvoista.

Nim. On läheisiä, jotka ovat lapsuuden seksuaalisen hyväksikäytön takia ovat sanoneet, että olisi pitänyt mennä terapiaan aiemmin

• vänksy

mennyt varmasti jo lapsena/nuorena. Oon meinaan aina ollut sellainen, et oon kyl puhunut kaikesta, enkä salaillut/hävennyt mitään, vaikka kotona aina sanottiin, et MISTÄÄN ei saa puhua, mutta ihan jo pelkän uhmankin vuoksi oon puhunut kaikista kokemistani vääryyksistä, koska tiedän etteivät oo mun vika.
      Olisin itseasiassa kirjoittanut varmaan jo kirjankin oikeiden nimien kanssa, jos jotain tuollaista olisin kokenut. Ei tuottais meinaan vaikeuksia nolata jotain mulle pahaa tehnyttä ihmistä, taitaisin jopa hiukan nauttia siitä.
      -

Ja suosittelen kaikille muillekin puhumaan, varsinkin seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jos sellaista on kokenut, koska se tekijä saa vasta silloin ansaitsemansa nöyryytyksen, kun asia tuodaan julki, mitä laajemmalle väelle, sitä enemmän sen saa nolattua ja sitä saa nöyryytettyä.
      Jos niitä koettuja asioita salataan, niin se tekijä pääsee kuin koira veräjästä.

• Ja varmaan saisi palstallakin häiriköt kuriin, jos kertoisi, miten asiat ovat...

• terapeutille kysymys
        dazu kirjoitti:

Ja varmaan saisi palstallakin häiriköt kuriin, jos kertoisi, miten asiat ovat...

Kuka on häirikkö? Sekö, joka pommittaa palstaa alastonkuvillaan vai joku muu?

• vänksy
        dazu kirjoitti:

Ja varmaan saisi palstallakin häiriköt kuriin, jos kertoisi, miten asiat ovat...

mistä häiriköistä puhuit. Eiks ne usein saa alkunsa mustasukkaisuudesta tai kateudesta kaikki haukkumiset sun muut? :)

• et sillee
        vänksy kirjoitti:

mistä häiriköistä puhuit. Eiks ne usein saa alkunsa mustasukkaisuudesta tai kateudesta kaikki haukkumiset sun muut? :)

ovat heitelleet arvauksiaan ilman joistain palstan tyypeist...

• terapeutille kysymys kirjoitti:

Kuka on häirikkö? Sekö, joka pommittaa palstaa alastonkuvillaan vai joku muu?

ihmistä, jos saa siihen aiheen, mut ehkä kyse onkin siitä, että sellainen ihminen tekee itselleen sillä pahaa ja ottaa siitä seuraavan palautteen sitten itselleen... antaa itsestään ihan toisenlaista kuvaa, kuin mitä hänen pitäis todellisuudessa itsestään antaa. Mut ainakaan minä en ole ketään haukkunut mistään, enkä liioin pyydellyt ketään lähettelemään alastonkuviaan palstalle.

Kamalaa nähdä, jos joku elää traumaansa koko ajan uudelleen ja uudelleen vielä tällä palstallakin...

• piste.
        dazu kirjoitti:

ihmistä, jos saa siihen aiheen, mut ehkä kyse onkin siitä, että sellainen ihminen tekee itselleen sillä pahaa ja ottaa siitä seuraavan palautteen sitten itselleen... antaa itsestään ihan toisenlaista kuvaa, kuin mitä hänen pitäis todellisuudessa itsestään antaa. Mut ainakaan minä en ole ketään haukkunut mistään, enkä liioin pyydellyt ketään lähettelemään alastonkuviaan palstalle.

Kamalaa nähdä, jos joku elää traumaansa koko ajan uudelleen ja uudelleen vielä tällä palstallakin...

kuten sinä? Luuletko, että joojottelu ja lapsen pillin mukaan tanssiminen on hyväkin teko? Lapset tarvitsevat rajoja.

• vänksy
        et sillee kirjoitti:

ovat heitelleet arvauksiaan ilman joistain palstan tyypeist...

kenestäkään palstalaisesta tullut tunne, et sitä ois seksuaalisesti hyväksikäytetty. En oo ees saanut koskaan mieleeni moista asiaa. Siis ihan hyvin palstalla voi olla näitä uhreja, mutta ei sitä kyllä teksteistään huomaa. eipä silti et tietäisin edes miten nää uhrit käyttätyy. En tietääkseni ainakaan tunne ketään, ketä ois seksuaalisesti käytetty hyväksi.
        -

• vänksy kirjoitti:

mutta aika paskalta tuntuu katsoa, jos vaikkapa jotain seksuaalista väkivaltaa kokenutta aletaan huorittelemaan...

• voisko olla...
        vänksy kirjoitti:

kenestäkään palstalaisesta tullut tunne, et sitä ois seksuaalisesti hyväksikäytetty. En oo ees saanut koskaan mieleeni moista asiaa. Siis ihan hyvin palstalla voi olla näitä uhreja, mutta ei sitä kyllä teksteistään huomaa. eipä silti et tietäisin edes miten nää uhrit käyttätyy. En tietääkseni ainakaan tunne ketään, ketä ois seksuaalisesti käytetty hyväksi.
        -

huomaakin kuvista eikä teksteistä.

• piste. kirjoitti:

kuten sinä? Luuletko, että joojottelu ja lapsen pillin mukaan tanssiminen on hyväkin teko? Lapset tarvitsevat rajoja.

Tässä ei ole minkään lapsen pillin mukaan kukaan tanssinut! Mitäs rajoja luulet, että voit asettaa?

• voisko olla... kirjoitti:

huomaakin kuvista eikä teksteistä.

teksteistäkin... täällähän on useampikin samantyyppistä kokenut...

• piste.
        dazu kirjoitti:

Tässä ei ole minkään lapsen pillin mukaan kukaan tanssinut! Mitäs rajoja luulet, että voit asettaa?

lienee jo ihan hyvien tapojen vastaistakin. :)

• vänksy
        dazu kirjoitti:

mutta aika paskalta tuntuu katsoa, jos vaikkapa jotain seksuaalista väkivaltaa kokenutta aletaan huorittelemaan...

ystävätäsi puhut, niin musta tuo ei ole kauheen kohteliasta toisen henk.koht. jutuista puhua näin julkisesti palstalla.
        -
        Ja uskon, et jokaikinen nainen joutuu huorittelun tai lutkitelun kohteeksi vähintään kerran elämässään.Usein jonkun toisen naisen taholta, miksei miehenkin. Se vaan on niin yleistä, eikä siitä kannata välittää, jos tietää itse ettei sellainen ole.

• piste.
        vänksy kirjoitti:

ystävätäsi puhut, niin musta tuo ei ole kauheen kohteliasta toisen henk.koht. jutuista puhua näin julkisesti palstalla.
        -
        Ja uskon, et jokaikinen nainen joutuu huorittelun tai lutkitelun kohteeksi vähintään kerran elämässään.Usein jonkun toisen naisen taholta, miksei miehenkin. Se vaan on niin yleistä, eikä siitä kannata välittää, jos tietää itse ettei sellainen ole.

sekään, että palstalle lähetellään omia persekuviaan.

• ...............
        vänksy kirjoitti:

-

ainakaan odottaisi aspergereilta mitään sosiaalisten rajojen tuntemusta eli syyttäköön itseään ne, jotka odottavat.

• vänksy
        piste. kirjoitti:

sekään, että palstalle lähetellään omia persekuviaan.

kenenkään paljastuskuvat haittaa. Pahempia ne pillun ja munan kuvat oli, joita joku aika sitten laitettiin.. Mutta onneks niitä ei oo pakko katsoa jossei kiinnosta.

• piste.
        vänksy kirjoitti:

kenenkään paljastuskuvat haittaa. Pahempia ne pillun ja munan kuvat oli, joita joku aika sitten laitettiin.. Mutta onneks niitä ei oo pakko katsoa jossei kiinnosta.

mutta täällä ei sinunkaan pillin mukaan tanssita.

• vänksy
        ............... kirjoitti:

ainakaan odottaisi aspergereilta mitään sosiaalisten rajojen tuntemusta eli syyttäköön itseään ne, jotka odottavat.

muhun?
        Mä uskon etten oo sellainen, vaikka oon itseni sellaiseksi diagnosoinutkin, ihan ilman psykologin- tai lääkärintaitoja. :) Kumminkin vain harvat heidän piirteistään sopii muhun. Jotkut kuitenkin.. Toisaalta voinhan olla vain muuten kömpelö ihmissuhteiden luonnissani.

• vänksy
        piste. kirjoitti:

mutta täällä ei sinunkaan pillin mukaan tanssita.

mukaan tanssitaan?

• ..............
        vänksy kirjoitti:

muhun?
        Mä uskon etten oo sellainen, vaikka oon itseni sellaiseksi diagnosoinutkin, ihan ilman psykologin- tai lääkärintaitoja. :) Kumminkin vain harvat heidän piirteistään sopii muhun. Jotkut kuitenkin.. Toisaalta voinhan olla vain muuten kömpelö ihmissuhteiden luonnissani.

sinuun vaan näihin älyköihin kuten dazuun. Turhaa arvostella sosiaalisten rajojen ylityksistä, kun sille ei oikein voi mitään.

• ............
        piste. kirjoitti:

aspergerien omakin ongelma sosiaalisessa todellisuudessa, nimittäin rajat.

• vänksy
        .............. kirjoitti:

sinuun vaan näihin älyköihin kuten dazuun. Turhaa arvostella sosiaalisten rajojen ylityksistä, kun sille ei oikein voi mitään.

Mun ois paras varmaan lähtee ulos raitistumaan jos alkais nuo ajatuksetkin kulkee hiukan kirkkaammin.:D
        Taidankin lähtee nyt heti kun vielä aurinkokin paistaa.. kumminkin alkaa satamaan taas.:(

• ............ kirjoitti:

sinä pitkä paska!

• vänksy kirjoitti:

-

mut puhuinkin useammasta henkilöstä, en kenestäkään yhdestä. Täällä muut ottivat puheeksi yhden henkilön tapansa mukaan, enkä nyt sitten enempää aiheesta jatkakaan.

• .........
        dazu kirjoitti:

sinä pitkä paska!

Minä halusin vain auttaa.

• ............ kirjoitti:

Eli, jos vastustan kiusaamista, niin olen rikkonut jotain rajoja? Mitä ne rajat silloin ovat? Eiköhän tuolloin ole tilanne juuri päin vastoin, että joku muu on niitä rajojaan ylittänyt... kuin sellainen taho, jolle nyt suositeltiin niitä rajoja?
        Rajat menevät toisen hallinnassa ja pyrkimyksessä siihen ja sen takia koko juttu kuulostaakin lähinnä jonkun pedofiilin projektiolta.

• .........
        dazu kirjoitti:

Eli, jos vastustan kiusaamista, niin olen rikkonut jotain rajoja? Mitä ne rajat silloin ovat? Eiköhän tuolloin ole tilanne juuri päin vastoin, että joku muu on niitä rajojaan ylittänyt... kuin sellainen taho, jolle nyt suositeltiin niitä rajoja?
        Rajat menevät toisen hallinnassa ja pyrkimyksessä siihen ja sen takia koko juttu kuulostaakin lähinnä jonkun pedofiilin projektiolta.

ensinnäkään kiusattu? Epäilen kaikkia olevan.

• ......... kirjoitti:

ensinnäkään kiusattu? Epäilen kaikkia olevan.

minä puhuin kiusaamisesta ja vastaukseksi alettiin puhumaan, että sellaiset ihmiset, jotka joutuvat kiusatuiksi ja sellaiset, jotka vastustavat kiusaamista, eivät tunne omia rajojaan.

• Marie-Cecile

On sen verran kauheasta aiheesta kyse, että ne arvet, joita siitä on täytynyt saada on niin syvät, että vain ammattilainen pystyy antamaan tarpeeksi keinoja kuinka hoitaa ne.

• vaikuttaisi mun arkeen tai aiheuttaisi pelkotiloja tai muuta vastaavaa, vaikeuttaisi mun tai mahdollisen kumppanini elämää yms.. Jotkut selviää tuollaisista ilman ammattiauttajaa kun taas jotkut tarvitsevat ammattiauttajaa traumaattisten kokemusten käsittelyn kanssa, oli ne sitten mitä tahansa.

• Vai mitä?

ovat ainakin ehdottomasti sellaisia, jotka vaativat ammattiapua.

• Vai mitä? kirjoitti:

ovat ainakin ehdottomasti sellaisia, jotka vaativat ammattiapua.

Mulla ei tähän asiaan ole mitään tiettyä mielipidettä tai linjausta, että nimenomaan lapsen raiskaus olis sellainen asia, mihin tarvittaisiin terapiaa koska elämässä on niin paljon muutakin, mikä traumatisoi jos ihminen on tarpeeksi herkkä ja sen oloinen, että traumatisoituu. En kiellä, että siihen ei tarvittaisi terapiaa mutten myöskään ole sillä kannalla, että ehdottomasti tarvittaisiin ihan aina ja joka kerta. Se riippuu ihmisestä. Jotkus selviää tuollaisista itsekseen tai perheensä/ystäviensä tuella.

• Vai mitä?
        alruna kirjoitti:

Mulla ei tähän asiaan ole mitään tiettyä mielipidettä tai linjausta, että nimenomaan lapsen raiskaus olis sellainen asia, mihin tarvittaisiin terapiaa koska elämässä on niin paljon muutakin, mikä traumatisoi jos ihminen on tarpeeksi herkkä ja sen oloinen, että traumatisoituu. En kiellä, että siihen ei tarvittaisi terapiaa mutten myöskään ole sillä kannalla, että ehdottomasti tarvittaisiin ihan aina ja joka kerta. Se riippuu ihmisestä. Jotkus selviää tuollaisista itsekseen tai perheensä/ystäviensä tuella.

uskomaton mielipide, että huh huh. Jos oma lapsesi raiskattaisiin, niin olisiko mielipiteesi edelleen sama?

• Vai mitä? kirjoitti:

uskomaton mielipide, että huh huh. Jos oma lapsesi raiskattaisiin, niin olisiko mielipiteesi edelleen sama?

tossa näit?

Kun mulla ei ole sitä lasta niin en voi sanoa enkä tietää. Mä lähinnä tarkotin ihmistä joka on jo aikuinen ja kärsii sellaisista traumoista kuten seksuaalinen hyväksikäyttö lapsena. Jos hyväksikäyttö tapahtuisi just nyt lapselle niin tottakai se kannattaisi viedä sinne mistä apua saa ja saada nilkki kaltereiden taakse.

• ..olisin niin erilainen ihminen siinä tapauksessa....

Mut jos perusolettamuksena on et olisin samanlainen kuin nyt, ni en menis! En kaipaa ulkopuolisten apua omien tunteitteni/tuntemusteni käsittelemiseen...

• en menisi

Vaikka mitä olisi tapahtunut!
      Yx exä avokihlattu painosti perheneuvojalle.....pissis-psykogille.
      Kun se vissiin meni vessaan välillä parkumaan, lukaisin sen muistiinpanoja--

Niistä selvisi, että akalla on salarakas----persaukinen muusikko, haitarin soittaja.
      Myöhemmin selvisi vielä, että sillä on 3 penskaakin ja six vaimo elättää sen.

• KoppavaHoro

olen herkkä nainen ja minun on myös lupa olla sellainen.

Olen hakenut ammattiapua ihan itse muissakin asioissa, joten uskoisin kyllä meneväni.

Mä haluan pitää huolta itsestäni ja suojelen ja autan itseäni kaikin mahdollisin tavoin.

• riitävän hyvin, en osaa sanoa.

Kaikki riippuisi tapahtumien jälkesestä elämästäni ja mihin suuntaan elämäni olisi ohjautunut.

Vaihtoehtoja pedofiilien uhreilla on niin monta mitä uhreja, ainakin

- loppuelämä pilalla
      - jatkaa hyväksikäyttäjänsä oppeja seuraaviin uhreihin
      - vankilakierre
      - ottaa loppuelämänsä ajan osaa tukeakseen seksuaalisen hyväksikäytön uhreja
      - ottaa lain omiin käsiin
      - erakoituu
      - kantaa syyllisyyden taakkaa
      - ei luota kehenkään
      - tulee tunnekylmäksi
      - tekee itsemurhan
      jne.

• .
      En ole sitä tyyppiä joka käy/tarvii terapeutteja. Mä osaan terapoida parhaiten itse itseeni, eikä noista ole mulle mitään apua. Enkä mä muutenkaan ole sitä mieltä, että aina pitää automaattisesti painella terapeutille jos jotain, mitä hyvänsä, sattuu. Vain jos se alkaa aiheuttaan jotain negatiivista vanhemmiten. En oikein usko, että mulle vaikuttaa, koska olen hyvä unohtaan ja häivyttään muistoistani ikäviä asioita. Ne on taakse jäänyt, ja saa siellä pysyäkkin. Se on täysin itsestä kiinni miten käyttäytyy ja mitä tekee (poislukien ihan oikeat ja vakavat mielenteveysongelmat).
      .

• hmh?

Aivan varmasti ammattiauttajalle kannattaa mennä jokaisen sellaisen, joka haluaa puhua ongelmistaan luottamuksellisesti. Ei tarvitse olla erityisiä mielenterveysongelmia, jotta ammattiauttajalle voi mennä. Luultavasti esiin nostamasi kysymys, eli seksuaalinen hyväksikäyttö koettuna, olisi kysymyksenä jo niin perustavanlaatuisesti ihmisen elämänlaatua kapeuttava js traumatisoiva, että suosittelisin sellaiselle ihmiselle aivan ehdottomasti ammattiauttajan kanssa keskustelemista.

Seksuaalisen hyväksikäytön uhrien määristä ei liene olemassa kovin kattavia tilastoja Suomessakaan. Kyseessähän on luultavasti yksi suurimmista tabuista, mitä nykymuotoisesta yhteiskunnasta voi löytyä. Liian monet saattavat vaieta sellaisista väkivaltakokemuksistaan, mitä ei uhrinkaan koskaan pitäisi tehdä myökään siksi, koska usein tekijät olisi mahdollista saattaa edesvastuuseen eläimellisestä toiminnastaan. Seksuaalisen väkivallan uhreina esimerkiksi lapsia käy ehkä eniten sääliksi mm. siltäkin kannalta ajatellen, että lapsihan luonnollisesti luottaa aikuiseen, oli aikuinen varmaan melkein minkälainen tahansa.

Mahdollisesti kammottavin julkisuuteen seksuaalisen hyväksikäytön osalta viime aikoina tullut tapaus on mielestäni se, jossa etelä-suomalaiset, lasten omat biologiset vanhemmat, yhteistuumin pitkäaikaisesti olivat raiskanneet juuri ja juuri murrosikään tullutta tytärtään, sekä poikaansa. Tytärhän tuli sitten lopulta raskaaksikin ja koko kauhea totuus sairaiden vanhempien toiminnasta ja tyttären raskaudesta paljastui ilmeisesti vasta koulussa ( vai oliko se siellä?), josta lasten auttamisprosessi sitten viimeinkin lähti liikkeelle. Monet varmastikin tietävät tuon tapauksen, useiden asiaa koskeneiden lehtijuttujen perusteella. Musta ei siis mikään, ei mikään voi selittää niiden pervovanhempien toimintaa...Se nainenhan, siis lasten äitikin, oli ollut ihan täysillä mukana touhussa! *ugh.* Luulisi, että joku olisi huomannut, ettei pariskunnalla hissi kulje ihan yläkerroksiin asti...En usko, että niin sairaat ihmiset pystyvät edes ulospäinkään asti esittämään tervettä, jotka omia lapsiaan kimpassa raiskaavat. Varmaan vähän tomppeleita ne lähipiinsäkin ympäröivätkin aikuiset olleet - ne, jotka kyseisiä "tyyppejä" paremmin läheltä tunsivat, jos nyt sellaisilla mitään sosiaalista elämää ja muita _oikeasti_ lähiaikuiskontakteja edes todellisuudessa on ollut *anteeksi*.

Seksuaalisen väkivallan uhrien on mahdollista saada apua ja sitä kannattaa sellaista väkivaltaa kokeneiden myös aina hakea.

• että menisin. Voi tosin olla että jos näin olisi käynyt, en olisi edes järjissäni. Jotkut ovat vahvempia ja jotkut heikompia. Mä kuulun tossa mielessä varmaan särkyvämpään porukkaan. Siis jos kyse olisi lapsena raiskatuksi tulemisesta.

• sininen_sitruuna

...menisin. Toisaalta voisi olla, että tarvitsisin pientä patistusta asian suhteen, mutta menisin kuitenkin. Tuollaisten asioiden käsittely vie aikaa kuitenkin vuosia ja vaatii paljon työtä, jotta saa asiat käytyä läpi ja pystyy alitajuisestikin ajattelemaan niin, että vika ei ole hyväksikäytön kohteessa vaan hyväksikäyttäjässä.

Työtä on varmasti ihan normaalielämän ympyröissäkin, jos hyväksikäyttöä on ollut perheessä ei perhetausta ole lähelläkään normaalia ja näin ollen vaikuttaa omaan elämään ja parisuhteeseeen, sekä omiin arvoihin.

Mutta kyllä siis menisin ammattiauttajalle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      124
      2637
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2077
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1691
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1518
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1278
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1200
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1055
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      969
    10. 127
      920
    Aihe