Oletko koskaan

maniamania

ollu suolla? Aistinut suon tuoksuja ja katsellut kiireettä.. Mihin menisit, jos mielesi nyt rakentaisi pitkospuut?

22

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsimässä ämpäriin suoeliöitä, joita tutkittiin sitten koulussa mikroskoopilla. Oli veemäistä sillä siellä oli paljon ampiaisia. Mulla ei ole mitään palavaa halua palata suolle :)

• maniamania

mielen pitkospuut? Mihin ne johtaisi sun rakentamana? Eliötitä on kaikkialla, ampparinpirujakin. Tunnetko sääsken:) Pian niitäkin on miljardeja. Mä asun suon lähellä. Ei se ikinä lakkaa kiehtomasta..

• maniamania kirjoitti:

mielen pitkospuut? Mihin ne johtaisi sun rakentamana? Eliötitä on kaikkialla, ampparinpirujakin. Tunnetko sääsken:) Pian niitäkin on miljardeja. Mä asun suon lähellä. Ei se ikinä lakkaa kiehtomasta..

veisi minut moneen paikkaan, mutta jos yksi pitäisi valita niin Kilimanjarolle Afrikkaan. Jos sääski on sama kuin hyttynen niin tiedän, mutta jos se on joku erillinen lajike niin en ole koskaan nähnytkään.

• maniamania
        timanttia kirjoitti:

veisi minut moneen paikkaan, mutta jos yksi pitäisi valita niin Kilimanjarolle Afrikkaan. Jos sääski on sama kuin hyttynen niin tiedän, mutta jos se on joku erillinen lajike niin en ole koskaan nähnytkään.

parin/kolmen viikon päästä pussillisen sääskiä :) Mut älä tapa niitä.

Mun omat pitkospuut vievät eteläsuomeen. Siellä voi tehdä semmosta, mitä täällä ei voi. Mikä on sinun Afrikkasi? Mikä Kilimanjarossa kiehtoo niin paljon, että rakentaisit pitkospuut?

• maniamania kirjoitti:

parin/kolmen viikon päästä pussillisen sääskiä :) Mut älä tapa niitä.

Mun omat pitkospuut vievät eteläsuomeen. Siellä voi tehdä semmosta, mitä täällä ei voi. Mikä on sinun Afrikkasi? Mikä Kilimanjarossa kiehtoo niin paljon, että rakentaisit pitkospuut?

Oliko sääski se hyttynen?
        Minun Afrikkani...siitä vois kirjoitta pitkään. Mutta lyhyesti: rakastan niitä seesteisiä viipyviä lämpimiä iltoja, kuumia öitä, viidakon ääniä, nukkumista taivasalla tähdet, kuu ja linnunrata kattoja, punainen hiekka ja palanut ruohikko patjanani, nukahtaa apinoiden kirkaisuihin, sirkkojen siritykseen ja putousten korvia huumaavaan kohinaan ilmankosteuden laskeutuessa peitokseni...
        Rakastan sitä laulua, tanssia, rytmiä, ihmisiä jotka köyhyydestä huolimatta ja siitä johtuen jaksavat hymyillä ja elää vain tätä päivää. Se on minun Afrikkani.
        Kilimanjarossa niinkuin lähes koko Afikassa on taika joka vetää minua puoleensa.

• P-N-G

Nuorempana, vielä ollessani aktiivisti urheilun parissa, kävimme harjoittelemassa suolla sauvojen kera. Voi wee, oli se aika rämpimistä ja toisinaan olin vyötäröä myöten turveliejussa. Onneksi ne ajat jo takanapäin.

Vaellusreissuilla mm. olen myös soita kiertänyt tai niitä ylittänyt.

• P-N-G

lähtisin varmasti jonnekin Lapin suuntaan, ehkä Karhunkierrokselle (olen sen kiertänyt muutama vuosi sitten kokonaisuudessaan, mutta uudestaan voisi vielä mennä).

• maniamania
        P-N-G kirjoitti:

lähtisin varmasti jonnekin Lapin suuntaan, ehkä Karhunkierrokselle (olen sen kiertänyt muutama vuosi sitten kokonaisuudessaan, mutta uudestaan voisi vielä mennä).

täällä riittää. Tervetuloa:) Mut sinun itsesi rakentamat pitkospuut.. Mihin ne veisi? Ilman mitään valmiita juttuja..

Tuoksuisiko suo sielläkin? Asuisiko siellä karhu?

• P-N-G
        maniamania kirjoitti:

täällä riittää. Tervetuloa:) Mut sinun itsesi rakentamat pitkospuut.. Mihin ne veisi? Ilman mitään valmiita juttuja..

Tuoksuisiko suo sielläkin? Asuisiko siellä karhu?

ainoastaan tämä hetki on oikeastaan ainoa asia, mihin kannattaa keskittyä :). Minun on hyvä olla itseni kanssa siellä missä olen ja minulla on kaikki, mitä tarvitsen ...

• maniamania
        P-N-G kirjoitti:

ainoastaan tämä hetki on oikeastaan ainoa asia, mihin kannattaa keskittyä :). Minun on hyvä olla itseni kanssa siellä missä olen ja minulla on kaikki, mitä tarvitsen ...

Että kaikki on vain tässä ja nyt. Mielen pitkospuut tuli siitä, et niiden tarinan kertoi isovanhemmat. Olen vastuussa siitä mitä teen ja muistan olla läsnä hädässä. Se on mun juttu. Kaikki mitä tarviin. Perilläolosta en tiedä. Olen liian nuori vannomaan pysyvyyttä.

• Suotar...

Hillassa joka kesä suolla rämmin sekä patikointireitit menee monesti suon laitoja myöten ;) Olen eräihminen, nykyään vaan aivan liian vähän aikaa ja mahdollisuuksia päästä metsään ja suollekin, nykyinen mies ei esim. välitä yhtään vaelluksista, on täysin kaupungistunut mies :(

• maniamania

*huoh*

Mut sinäkään et kertonu, mihin johtaisi sun mielen pitkospuut?

• Suotar...
        maniamania kirjoitti:

*huoh*

Mut sinäkään et kertonu, mihin johtaisi sun mielen pitkospuut?

Juuri tällä hetkellä, kun töitä on aivan liikaa, eikä lomasta tietoakaan, mielen pitkospuut johtaisivat joko erämökille, jossa vois vaan tuijottaa tulta, saunoa ja lueskella ja ulkoilla tai sitten vaihtoehtoisesti jollekin eksoottiselle saarelle, jossa vois maata rannalla ja lukea ja olla vaan.. J
        onnekin rauhaan mieli halajaa, mutta eipä se ole mahdollista nyt :(

• uk-ko

Joskus toki olen suollakin aikaa viettänyt. Nuorempana vierailin yhdellä suolammella usein, siellä tutustuin kehrääjään. Lammen toisella puolen oli kallio, toisella räme. Kalliolta saattoi hämärissä katsella kiikarilla kehrääjän lentoa.

Mieleni pitkospuut loppuvat jo suon laidassa. Siitä kuljen rimpien välistä suon keskelle. Siellä on pieni kuivempi saareke: mäntyjä ja kanervikkoa. Laitan sinne tulet, haen hetteestä vettä ja keitän kahvit. Istun kuuntelemaan teeren loputonta pulputusta.

• maniamania

ovat sinun! Kauniista tehty:)

Pakahduttava fiilis..

Mut jos pitäis olla jotain muuta? Mitä sinä tekisit?

• uk-ko
        maniamania kirjoitti:

ovat sinun! Kauniista tehty:)

Pakahduttava fiilis..

Mut jos pitäis olla jotain muuta? Mitä sinä tekisit?

pitäisi olla JOTAIN MUUTA...

No minä kun tykkään umpihankihiihdostakin, niin en minä niin kovin pitkospuita taitaisi rakennella, enintään huojuvan sillan yli synkän virran, jos joku vastarannalla huhuilisi.

• maniamania
        uk-ko kirjoitti:

pitäisi olla JOTAIN MUUTA...

No minä kun tykkään umpihankihiihdostakin, niin en minä niin kovin pitkospuita taitaisi rakennella, enintään huojuvan sillan yli synkän virran, jos joku vastarannalla huhuilisi.

Kysyin sinun elämän omista pitkospuista..

Mitä tekisit, kun rakentaisit ne? Muuttuisiko mikään:) Unohda nyt hetkoksi nuokin huojuvat sillat. Mihin sinä menisit pitkospuita pitkin?

• uk-ko
        maniamania kirjoitti:

Kysyin sinun elämän omista pitkospuista..

Mitä tekisit, kun rakentaisit ne? Muuttuisiko mikään:) Unohda nyt hetkoksi nuokin huojuvat sillat. Mihin sinä menisit pitkospuita pitkin?

Minä menisin Viljakansaareen, sinne kaakkoiskulmaan ja rakentasin mökin...

Mun pitäisi nyt kaivata jotain mitä tällä hetkellä ei ole... mutta mulla on suunnilleen kaikki mitä haluan, enkä kaipaa oikeastaan mitään muuta.
        Taidan olla joko tylsä ja jämähtänyt tai sitten onnellinen, mitkä saattavat olla suunnilleen sama asia.

• olin suolla ja onkireissulla, muttei tullut kalaa.. No ei kyllä ollut odotettavissakaan senpuoleen. Toukokuussa kala syö huonosti. Aistin ja katselin:)

Elämän pitkospuista.. Kyllä niitä tässä väsäillään koko ajan, mutta mihin suuntaan niitä asettelisi menemään, on vielä avoinna.. Suolla tulee rämmittyä harva se päivä ja upottavaa on eli pitkospuita tarvitaan. Ehkä ne suuntautuvat sinne, missä minusta tuli minä, mutta ihan vakuutta ei ole vielä paikasta. Odottelen vielä että varmistun ja nikkaroin odotellessa..

• maniamania

on hienointa. Senkun katsoo kauas ja tekee mitäsattuu-hommia siinä joutessaan..

Ei kalakaan tule pyydysten arsenaalilla ja madolla, joka voi olla jo geeneissään kaloja vieroksuva. Suo on kaunis :)

• joten nostan.

Kaikki muu täällä alkaa olla ihan huttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1248
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      903
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      603
    Aihe