papukeitto...prööööt!
Ruoka jota et söisi
34
295
Vastaukset
- Kukkonen.
Jotka on niin eksoottisia ettei sikäläiset paikallisetkaan niihin koske paitsi pakon edessä ja kameran seuratessa.
- maniamania
pässin kiveksiä, enkä ruotsalaisten herkkua, hapansilakkaa. Papukeitto on hyvää:)
- ...
Ne kyllä mua kiinnostaa. Mistähän niitä saisi?
- maniamania
... kirjoitti:
Ne kyllä mua kiinnostaa. Mistähän niitä saisi?
saatavuutta suomen kaupoista en tiedä. Ite sain silakkapurkkini tuliaisena ja kun avasin sen innoissani.. niin purkista tuli sanoinkuvaamaton löyhkä.. Sanoivat, että itse kala on silti hyvää ja ei siitä hajusta kannata välittää. Mutta ei ollu sisua maistaa. Tarjosin purkin sisältöä äidin kissalle ja sekin juoksi karvat pystyssä karkuun:)
- kana-
viillokkia.
- Gordion's Complaint
mitään rauhoitettua eläintä. Jotkut kulinaristithan harrastavat sitä. Eli mitä harvinaisempi elukka, sen kalliimpi ja halutumpi herkku. Heidän suurin toiveensa on päästä pistelemään poskeensa jonkin lajin viimeinen edustaja.
- uk-ko
kammotuksiahan riittää... mutta jos lähempää etsin ruoan jota yritän valttää, niin kerran sain Kesälahdella semmosta rantakalaa, jota en tahtoisi uudestaan:
padassa oli keitetty kokonaisia pottuja ja taimenenpuolikkaita suolavedessä. Oli sinne vissiin pari sipulia heitetty sekaan mausteeksi, kokonaisina.
Ruoka tarjoiltiin koivujen katveessa ulkopadasta ja kovin oli hyvät puitteet. Mutta siinä seisoin sitten lautanen toisessa kädessä, toisessa lusikka. Lautasella oli suolavettä, nyrkon kokonen peruna ja puolikas taimenta, se häntäpää. Häntä roikkui viisi senttiä lautasen reunan yli.
Tykkään kyllä kalasta, mutta tuo oli aika ällötys, lusikalla syötynä. Liekö jokin karjalainen perinneherkku?- ...
Siinä ei taimen saanut arvoistaan kohtelua.
- uk-ko
... kirjoitti:
Siinä ei taimen saanut arvoistaan kohtelua.
kun tulin juhlaan jäljestä päin ja kaikki muut olivat jo syöneet. Kehuivat ottamaan rantakalaa kun oli niin maukasta. Seisoin ainoana lautanen kourassa, emäntä vahti vieressä, kuinka maistuu ja minä yritin kairata siitä kalanraadosta palasia irti lusikallani. Pakko oli syödä pienimmät evät ja nahkat. Ja kiitellä perään :-)
- ...
uk-ko kirjoitti:
kun tulin juhlaan jäljestä päin ja kaikki muut olivat jo syöneet. Kehuivat ottamaan rantakalaa kun oli niin maukasta. Seisoin ainoana lautanen kourassa, emäntä vahti vieressä, kuinka maistuu ja minä yritin kairata siitä kalanraadosta palasia irti lusikallani. Pakko oli syödä pienimmät evät ja nahkat. Ja kiitellä perään :-)
Tuosta tuli mieleen äitini, joka pilaa melkein kaikki kalaruoat(ja muutkin) liialla suolalla. Olen hienotunteisesti kierrellen yrittänyt sanoa sen kauniisti että olipas suolaista, mutta minkäs sille mahtaa. Aina pitää kiittää:)
- vänksy
... kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen äitini, joka pilaa melkein kaikki kalaruoat(ja muutkin) liialla suolalla. Olen hienotunteisesti kierrellen yrittänyt sanoa sen kauniisti että olipas suolaista, mutta minkäs sille mahtaa. Aina pitää kiittää:)
kuuluu voida sanoa suoraan. Äidille, jos kelle. En mä muille varmaan kehtaisikaan ruokaa moittia, mutta äidille kehtaisin. Tosin se tekee maailman parasta ruokaa silloin kun tekee jotain hyvää ruokaa, joten ei oo ollut aihettakaan moittia.:)
Silloin jos se tekee sellaista mstä en tykkää, ja sen pitäis tietää se, mutta jos se silti koittaa sitä tarjota mulle, niin teen pikaisen dementiatestin varmistaakseni, et se on kunnossa.
- vänksy
maksaa missään muodossa, poikkeuksena joskus maksamakkaraa, en silakkalaatikkoa, en janssoninkiusausta, enkä anjovista missään muodossa, en sardiineja, en läskikihaa, en sisäelimiä, en kesäkeittoa, enkä hernekeitostakaan tykkää, enkä syö mitään, mikä musta joko näyttää kamalalta, tai tuntuu suussa inhottavalta tai niljakkaalta(kuten katkaravut ja sienet).
Noitakin kaikkia voin kohteliaisuudesta maistaa esim. tarjottaessa, mutta en tee sitä mielelläni.- ...
Mistä pidät? Vaikkei se tähän aloitukseen kai kuulukaan...
- vänksy
... kirjoitti:
Mistä pidät? Vaikkei se tähän aloitukseen kai kuulukaan...
esim.perunamuusista, vaikka jauhelihapihvien tai lihapullien kanssa, joissa on paljon sipulia.
- ...
vänksy kirjoitti:
esim.perunamuusista, vaikka jauhelihapihvien tai lihapullien kanssa, joissa on paljon sipulia.
Pidät siis jauhetusta ruoasta. Valmiiksi soseutettua ilman tietoa koostumuksesta.
- vänksy
... kirjoitti:
Pidät siis jauhetusta ruoasta. Valmiiksi soseutettua ilman tietoa koostumuksesta.
itsetehtyjen ruokieni koostumuksen. Niinkauan kuin tiedän ettei jauhelihan joukkoon Suomessa jauheta mukaan rottia eikä koiria, on sitä turvallista syödä :D
- ...
vänksy kirjoitti:
itsetehtyjen ruokieni koostumuksen. Niinkauan kuin tiedän ettei jauhelihan joukkoon Suomessa jauheta mukaan rottia eikä koiria, on sitä turvallista syödä :D
En tarkoittanut rottien tai koirien syömistä.
Haluat siis soseutettua ruokaa, joka menee alas helposti. Rustoineen ja läskineen. - vänksy
... kirjoitti:
En tarkoittanut rottien tai koirien syömistä.
Haluat siis soseutettua ruokaa, joka menee alas helposti. Rustoineen ja läskineen.miettimään, mistä ne on tehty ja miten ne on tehty, niin en pystyisi syömään mitään. En edes kasviksia tai juureksia, koska kuvittelisin miten joku kastemato on käynyt luikertelemassa niiden päällä, en omenoita puista, jos miettisin miten niissäkin on kaikkia ötököitä kävellyt pinnalla, en pystyisi edes juomaan hanasta vettä, jos miettisin, miten se vesikin niihin putkiin tulee.
Joten, joitain asioita vaan on parempi olla miettimättä, ellei halua kuolla syömättömyyteen.:) - ...
vänksy kirjoitti:
miettimään, mistä ne on tehty ja miten ne on tehty, niin en pystyisi syömään mitään. En edes kasviksia tai juureksia, koska kuvittelisin miten joku kastemato on käynyt luikertelemassa niiden päällä, en omenoita puista, jos miettisin miten niissäkin on kaikkia ötököitä kävellyt pinnalla, en pystyisi edes juomaan hanasta vettä, jos miettisin, miten se vesikin niihin putkiin tulee.
Joten, joitain asioita vaan on parempi olla miettimättä, ellei halua kuolla syömättömyyteen.:)Tuo oli aika typerä kommentti.
Pidät siis soseutetusta ruoasta? - vänksy
... kirjoitti:
Tuo oli aika typerä kommentti.
Pidät siis soseutetusta ruoasta?Tuo oli aika typerä kysymys.
Teetkö jotain tutkimusta aiheesta, millaiset ruokailutottumukset tietynlaisilla ihmisillä on, vai miksi kyselet? - ...
vänksy kirjoitti:
Tuo oli aika typerä kysymys.
Teetkö jotain tutkimusta aiheesta, millaiset ruokailutottumukset tietynlaisilla ihmisillä on, vai miksi kyselet?Ihan huvin vuoksi kyselen. Tuskinpa sinullakaan muuta motiivia on täällä keskusteluun?
Ruokamieltymykset jollain tavalla kertovat ihmisestä. - vänksy
... kirjoitti:
Ihan huvin vuoksi kyselen. Tuskinpa sinullakaan muuta motiivia on täällä keskusteluun?
Ruokamieltymykset jollain tavalla kertovat ihmisestä.pidän monen muunkinlaisesta ruoasta, kuin soseutetusta ruoasta.
Mutta ruoka ei näyttele kovin suurta osaa mun elämässäni. Joskus sillä voi tähdätä nautintoon, mutta yleensä se syöminen nyt vaan on pakollinen tarve.
kaikkiruokainen.. Mä en oikeestaan söisi mitään elävää enkä mitään limaista kuten osterit.. Hyi hitto. Olen kyllä avoin monelle ruoalle, ötökät ja muut vastaavat mä oikeestaan jättäisin ihan suosiolla väliin, mun avoimuus rajaa noi sen ulkopuolelle :)
nakkikioskiruoat, kesäkeitto. Noita söisin vasta nälkäkuoleman häämöttäessä.
- ...
Mitä vikaa siinä on?
- ...
timanttia kirjoitti:
minusta ällölle, koska en pidä maidosta.
...maistuu maidolle.
Millaisesta ruoasta pidät? ... kirjoitti:
...maistuu maidolle.
Millaisesta ruoasta pidät?intialaisesta, thaimaalaisesta, nepalilaisesta...edelliset höystettynä kasviksilla ravuilla tai kanalla. Tosi lempparit on etanat ja blinit.
- ...
timanttia kirjoitti:
intialaisesta, thaimaalaisesta, nepalilaisesta...edelliset höystettynä kasviksilla ravuilla tai kanalla. Tosi lempparit on etanat ja blinit.
Pidätkö mistään suomalaisesta ruoasta?
... kirjoitti:
Pidätkö mistään suomalaisesta ruoasta?
ja salaatit ole suomalaista ruokaa :) Mutta jos otetaan jotain vanhaa suomalaista ruokaa niin rakastan kaalilaatikkoa. Sitä saa harvoin missään. Paistetut silakat muusilla on myös aivan herkkua, sitä saa onneksi muutamasta ravintolasta. En paista itse silakoita kotona koska siitä tulee niin voimakas rasvan käry. Kaalilaatikkoa en osaisi tehdä.
- yks m
..b-luokan makkarat paitsi HK:n sininen saapi jäädä kauppaan, halvat valmislihapullat ja pihvit, ne huonot lihapiirakat jää syömättä graham lihikset on ihan ok. Yleensä ottaen koetan välttää "liharuokia" joihin on kaikki jätteet jauhettu sekaan. En myöskään söisi mitään eksoottista moskaa siksi kun se on maan tapa, syökööt madventuren pojat mitä tykkäävät mutta minä syön vain "normaaleja" ruokia reippaaasti maustettuna eikä ole mitään intoa korostaa miehuuttani syömällä jotain pässinkiveksiä, hyi h..i.
isoja eläviä hämähäkkejä.
- juuri tapetun apinan aivoja
- eläviä etanoitaei ole ehdottomia inhokkeja. Tosin tietysti osasto pässin kivekset ja apinan aivot herättävät epäluuloa.En ole niitä syönyt eikä ole haaveenakaan. Sellaiset monien inhokit kuin simpukat, etanat, katkaravut jne. menee hyvällä halulla.
Joitakin tavallisia juttuja tulee mieleen, kuten: en tykkää naudanlihasta tehdystä kebab-lihasta eli kebabeista yleensäkään, mitä niillä Suomessa tarkoitetaan. Kasvissyöntivuosina ei tullut syötyä kebabeja tietenkään ja nykyään ne eivät vain maistu. Jotenkin too much...Se iso lihamöykky, josta veistetään suikaleita vaikuttaa jotenkin ällöltä. Falafelit on jees. Ja pizzaan en halua jauhelihaa tai salamia, olen vegetariana- tai frutti di mare-ihmisiä.
Sitten on monet einekset, mitkä ei maistu, melkein ainoat mistä tykkään on tietyt pakastevalmispizzat (ristorante) ja kaupan vispipuuro. Vispipuuroa ja pizzaa teen tietty itsekin.
Ylipäätään olen kokoajan enemmän siirtymässä suomalaisempaan ruokaan. Kaikenlaisia eksoottisia, mausteisia virityksiä on tullut syötyä vuosikausia. Ne kyllästyttävät.- almasty
Minkään eläimen kiveksiä en eläviä enkä kuolleita rottia.
Ja kotoisemmista en ainakaan Kaalilaatikkoa tai Kaalikääryleitä
enkä yleensäkään kaalia millään tavalla kypsytettynä.
Aiheuttaa oksennus reaktion.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81258- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51913Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613