Pala kurkusta on kadonnut

Paniikkipalvelu

Paniikkihäiriössä on eräs aika yleinen oire, joka ilmaantuu yleensä ensimmäisenä niskan ja hartiaseudun jäykkyyden kanssa, pala kurkussa-tunne. Kun se ilmaantui minulle, seisoin vilkkaalla liikepaikalla hiestä märkänä, kyynelten valuessa silmistä, kykenemättä liikkumaan, nieleminen sattui niin kertakaikkiaan mahdottomasti, että tuntui kuin olisi henki lähdössä.

Vieroituksen aikana tuo vaiva palautui satunnaisesti jos yritin nielaista liikaa juomaa kerralla. Nyt, kun kofeiininkäytön täydellisestä lopettamisesta on noin 1v4kk, tuo tunne tuntuu poistuneen lähes täysin. Kroonisen kofeiinimyrkytyksen aiheuttamat oireet tuntuvat poistuvan käänteisessä järjestyksessä ilmaantumiseen nähden.

20

4047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjatta -67

palan tunnetta kurkussa mutta se ei johtunut minulla mistään kofeiinista vaan siitä että paniikkihäiriölääkitystä muutettiin, palattiin vanhaan systeemiin ja palan tunneta kurkussa en enää tuntenut. Se oli varsin hankala vaiva.

• kerran olet

Kerro paniikkipalvelu, että miten on mahdollista että minulla on paniikkihäiriö, pala kurkussa yms. vaikken ole koskaan elämässäni käyttänyt mitään kofeiinituotteita, en kahvia, teetä, kolajuomia tai muutakaan!

• Kofeiinipalvelu

johdukkaan, useimmilla se johtuu mm. refluksitaudista tai stressistä.

• Paniikkipalvelu
        Kofeiinipalvelu kirjoitti:

johdukkaan, useimmilla se johtuu mm. refluksitaudista tai stressistä.

se muuttaa samoja stressihormonitasapainoja, joita äärimmäinen psyykkinen stressikin kohottaa ja alentaa stressinsietokykyä.

• Paniikkipalvelu
        kerran olet kirjoitti:

Kerro paniikkipalvelu, että miten on mahdollista että minulla on paniikkihäiriö, pala kurkussa yms. vaikken ole koskaan elämässäni käyttänyt mitään kofeiinituotteita, en kahvia, teetä, kolajuomia tai muutakaan!

jokin muu tekijä, joka yhdessä synnynnäisten ominaisuuksien kanssa pitää stressihormoneja koholla epätavallisen voimakkaasti. Se voi aiheutua monesta ruoka-aineesta, elintarvikkeiden lisäaineista tai muista tekijöistä. Aivot ovat niin monimutkainen järjestelmä, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Sinun sijassasi kokeilisin mahdollisimman puhtaita elintarvikkeita, ei valmiita ruokia, ei sokeria, eli nopeita hiilihydraatteja, ei voimakkaita mausteita, eikä natriumglutamaattia jne. Ravintolisistä paniikkiin käyvät E-Epa, magnesium, karnosiini, b-vitamiini jne. On myös olemassa rauhoittavia välittäjäaineita lisääviä yrttijuomia, kuten kamomillatee jne.

• Paniikkipalvelu

se palan pois bentsoilla, mutta ilman lääkitystä se palasi aina, nyt se on lopullisesti poissa ilman lääkitystäkin.

• Globusoireyhtymä

mistään kofeiinista johdu, sulla on ollut globusoireyhtymä, jos et usko, kysy lääkäreiltä.

Mulla tutkittiin asiaa pitkään, tehtiin paljon tutkimuksia ja tuo löytyi.

Äläkä sitä kofeiiniasi joka viestiin tyrkytä, sinä olet voinut saada kofeiinimyrkytyksen, ehkä, mutta suurin osa maailman ihmisistä pystyy juomaan kahvia eikä saa koskaan mitään vaivoja. Tuosta paasaaminen on täysin lapsellista ja huvittavaa.

• Paniikkipalvelu

on lääketieteellinen termi, joka tarkoittaa, että lääkäri ei tiedä miksi potilaalla tuntuu "pala kurkussa" tunne, joka voi tuntua ajoittain lamauttavan voimakkaana kipuna. Tämä on sukua "somatisaatiolle", jolla lääkäri kuittaa kuvitteluna potilaan neuropaattiset kivut, joille lääkäri ei tietämättömyyttään löydä selitystä.

"globus hystericus, palan tunne nielussa nielussa kuviteltu vierasesineen tuntu, johon ei löydetä syytä"

Kyllä minä tiedän koska minulla on nielun lihakset krampissa ja mistä se johtui, se ei ollut mitään kuvittelua.

Minulle on selitetty lääkärien taholta tuota hevonpaskaa 25 vuotta, eikä se enää uppoa minuun, kun tiedän mistä noissa vaivoissa on kyse. Jos sinä olet mielelläsi niiden puoskarien jymäytettävänä ja kuuntelet huuli pyöreänä niiden hienoja termejä, jotka tarkoittavat, että niiltä on pallo totaalisesti hukassa, niin se on sinun asiasi.

Minä paransin itseni kun lakkasin yli 20 vuoden kitumisen jälkeen kuuntelemasta niitä ammattitaidottomia humpuukimaakareita ja lääketeollisuuden huoria, ja otin itse selvää asioista. Nyt olen terve, en syö lääkkeitä, enkä kuuntele enää paskapuhetta.

• Kysymys ja muistutus
        Paniikkipalvelu kirjoitti:

on lääketieteellinen termi, joka tarkoittaa, että lääkäri ei tiedä miksi potilaalla tuntuu "pala kurkussa" tunne, joka voi tuntua ajoittain lamauttavan voimakkaana kipuna. Tämä on sukua "somatisaatiolle", jolla lääkäri kuittaa kuvitteluna potilaan neuropaattiset kivut, joille lääkäri ei tietämättömyyttään löydä selitystä.

"globus hystericus, palan tunne nielussa nielussa kuviteltu vierasesineen tuntu, johon ei löydetä syytä"

Kyllä minä tiedän koska minulla on nielun lihakset krampissa ja mistä se johtui, se ei ollut mitään kuvittelua.

Minulle on selitetty lääkärien taholta tuota hevonpaskaa 25 vuotta, eikä se enää uppoa minuun, kun tiedän mistä noissa vaivoissa on kyse. Jos sinä olet mielelläsi niiden puoskarien jymäytettävänä ja kuuntelet huuli pyöreänä niiden hienoja termejä, jotka tarkoittavat, että niiltä on pallo totaalisesti hukassa, niin se on sinun asiasi.

Minä paransin itseni kun lakkasin yli 20 vuoden kitumisen jälkeen kuuntelemasta niitä ammattitaidottomia humpuukimaakareita ja lääketeollisuuden huoria, ja otin itse selvää asioista. Nyt olen terve, en syö lääkkeitä, enkä kuuntele enää paskapuhetta.

lääketeollisuuden huoria? Uskallatko vastata?

Muistathan noudattaa Suomi24 keskustelufoorumin sääntöjä?
        Ne koskevat myös sinua.

• Globusoireyhtymä

"Globusoireyhtymä on lääketieteellinen termi, joka tarkoittaa, että lääkäri ei tiedä miksi potilaalla tuntuu "pala kurkussa" tunne, joka voi tuntua ajoittain lamauttavan voimakkaana kipuna. Tämä on sukua "somatisaatiolle", jolla lääkäri kuittaa kuvitteluna potilaan neuropaattiset kivut, joille lääkäri ei tietämättömyyttään löydä selitystä."
        ==========================================================
        Onko joku lääkäri tämän sinulle kertonut vai onko tämä sinun oma veikkauksesi?
        Onko siis joku lääkäri sanonut sinulle ettei tiedä miksi potilaalla tuntuu "pala kurkussa" tunne? Viljelet paljot omia spekulaatioita ja veikkauksiasi, mutta en löydä kirjoituksistasi mitään factaa.

Ja olen samaa mieltä kuten tuolla jo joku viittasikin että yritä kirjoittaa asiallisesti vai onko se liikaa vaadittu?

• Paniikkipalvelu
        Kysymys ja muistutus kirjoitti:

lääketeollisuuden huoria? Uskallatko vastata?

Muistathan noudattaa Suomi24 keskustelufoorumin sääntöjä?
        Ne koskevat myös sinua.

edellisestä niin nehän ovat lääkäreitä... koko Suomen koululääketiede onb lääketeollisuuden huorista kokoonpantu.

• Paniikkipalvelu
        Globusoireyhtymä kirjoitti:

"Globusoireyhtymä on lääketieteellinen termi, joka tarkoittaa, että lääkäri ei tiedä miksi potilaalla tuntuu "pala kurkussa" tunne, joka voi tuntua ajoittain lamauttavan voimakkaana kipuna. Tämä on sukua "somatisaatiolle", jolla lääkäri kuittaa kuvitteluna potilaan neuropaattiset kivut, joille lääkäri ei tietämättömyyttään löydä selitystä."
        ==========================================================
        Onko joku lääkäri tämän sinulle kertonut vai onko tämä sinun oma veikkauksesi?
        Onko siis joku lääkäri sanonut sinulle ettei tiedä miksi potilaalla tuntuu "pala kurkussa" tunne? Viljelet paljot omia spekulaatioita ja veikkauksiasi, mutta en löydä kirjoituksistasi mitään factaa.

Ja olen samaa mieltä kuten tuolla jo joku viittasikin että yritä kirjoittaa asiallisesti vai onko se liikaa vaadittu?

http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=globusoireyhtymä

Tuossa sanotaan suoraan, että syytä ei löydetä, joten potilas vain kuvittelee, että kuurkussa tuntuu jotain.

• Hehheheee

http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=globusoireyhtymä

Tuossa sanotaan suoraan, että syytä ei löydetä, joten potilas vain kuvittelee, että kuurkussa tuntuu jotain.

eihän sinun pitänyt luottaa lääkäreihin?

Takinkääntö menossa taas.

• Paniikkipalvelu
        Hehheheee kirjoitti:

eihän sinun pitänyt luottaa lääkäreihin?

Takinkääntö menossa taas.

Tuo on lääkärien mielipide. Jos nielussa on kramppi, jonka syytä lääkäri ei tiedä, se ei ole kramppi, vaan potilas vain kuvittelee.

Kyllä minä tiedän, ettei se ole kuvittelua, ja tiedän mikä sen minulla aiheutti.

• Hehheheee

Tuo on lääkärien mielipide. Jos nielussa on kramppi, jonka syytä lääkäri ei tiedä, se ei ole kramppi, vaan potilas vain kuvittelee.

Kyllä minä tiedän, ettei se ole kuvittelua, ja tiedän mikä sen minulla aiheutti.

Kofeiini tietysti......

• Paniikkipalvelu
        Hehheheee kirjoitti:

Kofeiini tietysti......

itse nielun lihaksen krampin aiheutti porfyriinit, jotka saavat lihakset jäykiksi, ne taas tulivat rikkoutuneista lihassoluista, joita kofeiini poksautteli hajalle kohottamalla adrenaliinitasoa niin, että soluihin keräytyi suolaa, joka imi ulkopuolelta vettä, kunnes soluseinämä hajosi.

Kofeiini tekee kaikki mutkan kautta ja niin salakavalan hitaasti, että itse ei tajua ollenkaan olevansa riippuvainen ja myrkytyksen uhri. Vasta kun lopettaa sen myrkyttämisen ja yli 20 vuotta rassanneet oireet alkavat lieventyä niin, että sen tuntee koko ajan, silloin vasta tajuaa kuinka hemmetin pihalla sitä on ollut, ja aivan eri ihminen kuin ennen myrkytystä. Se oman minän takaisin saaminen on upein asia, jonka olen kokenut. Se alkoi kun masennus ja ahdistus katosivat siinä puolen vuoden kohdalla, ja jatkuu edelleen ... elämä on ihanaa.

• Miäs

Älkää nyt hyvät ihmiset olko aina niin mustavalkoisia. Joku sanoo varmaksi, ettei paniikkioireet voi kofeiinista johtua ja joku toinen sanoo, ettei voi johtua jostain toisesta syystä. Ihmiset ovat erilaisia ja syyt paniikkiin voivat olla erilaisia.

Vaikka itseni kohdalla huomaan, että kofeiini aiheuttaa paniikkioireita, niin se ei tarkoita, että kofeiini vaikuttaa kaikkiin ihmisiin samalla tavalla. Toisaalta, miten kukaan voi väittää minulle, ettei kofeiinista luopuminen voi auttaa paniikkihäiriöihin, kun olen sen omakohtaisesti havainnut?

Mutta eikös kuitenkin jokaisen paniikkihäiriöitä kokevan kannattaisi ainakin kokeilla olla juomatta kahvia. Se ei vielä maksa mitään. Ei kannata mielestäni ensimmäiseksi mennä lääkärille ja ostaa kalliita lääkkeitä.

• Totta puhut

moni on sen tehnytkin, mutta et sinäkään varmasti hyväksy sitä että lääkäreitä tai mahdollisesti muita terveydenhuollon ihmisiä irvitään/nimitellään täällä taikka muita kirjoittajia.

Jos kaikki käyttäytyvät/kirjoittavat kuten tuo paniikkipalvelu, mitä siitä tulee?

• Paniikkipalvelu
        Totta puhut kirjoitti:

moni on sen tehnytkin, mutta et sinäkään varmasti hyväksy sitä että lääkäreitä tai mahdollisesti muita terveydenhuollon ihmisiä irvitään/nimitellään täällä taikka muita kirjoittajia.

Jos kaikki käyttäytyvät/kirjoittavat kuten tuo paniikkipalvelu, mitä siitä tulee?

kroonikkoa väärän diagnoosin takia ja sinun mielestäsi minun pitäisi pokkailla ja nöyristellä niitä omahyväisiä, laiskoja, luonnevikaisia, ylpeitä, piittaamattomia paskiaisia. Hirteen ne pitäisi vetää koko rosvoporukka.

• Paniikkipalvelu kirjoitti:

kroonikkoa väärän diagnoosin takia ja sinun mielestäsi minun pitäisi pokkailla ja nöyristellä niitä omahyväisiä, laiskoja, luonnevikaisia, ylpeitä, piittaamattomia paskiaisia. Hirteen ne pitäisi vetää koko rosvoporukka.

älä lähde tolle linjalle,oot tähänkin asti ollu asiallinen,vaikka paskaa satanu niskaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4910
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      190
      2288
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      39
      2050
    4. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1889
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      79
      1826
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      23
      1688
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1530
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1431
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      345
      1210
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1136
    Aihe