Hei, eli ongelmani on nyt muutaman viikon ollut netin radikaali hidastuminen, nopeustesteistä ennen tuli 11megaa minun ja veljeni koneelle(24meganen sonera), nykyään veljelle tulee tuo lukema mutta minulle hädintuskin puolta megaa yhteyttä.
Ongelma alkoi asennettuani kaksi muistikampaa(molemmat 1gb) ja oletin että kone toimisi nyt siis nopeammin ja toimiikin, mutta netti ei. Veljen koneella ei ole mitään nettirajoitinta tai omallakaan. Virusohjelma on AVG anti-virus jonka ei pitäisi nettiin tuottaa minkäänlaista hidastetta, olen myös yrittänyt spybotilla ajaa konetta ja easy cleanerillä poistanut kaiken turhan. Mikään ei ole auttanut vaan netti on jatkuvasti rasittavan hidas.
Langaton netti ei ole kyseessä vaan ihan piuhalla kulkee modeemista minun koneeseeni ja aijemmin ei ole ollut mitään ongelmaa kunnes muistikammat laitoin. Jos jollakin olisi apua tähän kyseiseen mysteeriin niin olisin todella kiitollinen.
Netti hidastelee älyttömästi.
34
2838
Vastaukset
"Virusohjelma on AVG anti-virus jonka ei pitäisi nettiin tuottaa minkäänlaista hidastetta, olen myös yrittänyt spybotilla ajaa konetta ja easy cleanerillä poistanut kaiken turhan. Mikään ei ole auttanut vaan netti on jatkuvasti rasittavan hidas."
Niin, kai olet tietoinen siitä että selaimen väliaikaistiedostojen poistaminen hidastaa selaimen käyttöä kun silloin kaikki ladataan uudestaan verkon yli eikä koneelta?
Koita nyt kuitenkin ensiksi testata jollain LiveCD:llä, että onko vika yhteydessä, koneessa vaiko ohjelmissa. Jos toimii LiveCD:llä hyvin niin sitten koneessa olevassa asennuksessa on varmaankin haittaohjelmia joita saa koneelle jos laiminlyö ylläpidon tai asentelee jotain epämääräisiä ohjelmia mistä ei tiedä mitään.teillä on molemmat koneet kiinni samassa modeemissa?
muistien lisäys ei vaikuta nettinopeuteen ja jos muuten konees nopeutu muistien lisäämisen jälkeen, nii ne toimii ok.
jos ette oo asetuksista jakanu tasan yhteyttä niin siinä kohtaa voi heittää jos veljesi imuroi tai pelaa raskaampia nettipelejä. toinen vaihtoehto on se että veljesi koneella on pöpöjä, kolmas ja todennäköisin on se, että et sä tolla spypotilla kylläkään tee mitään. lataa ja asenna malwarebytes antimalvare ja skannaa sillä ja avg:llä myös. eli sun koneessa voi olla mönjää vaik kuinka paljon.
jos poistat kaikki tempit sun muut niin ei se nettiä hidasta paskanka vertaa vaikka mkar niin väittääkin.
tietty voit kokeilla sitä et vaihdat vanhat muistit takaisin mutta ei sen kyllä pitäs vaikuttaa hevonpaskaa jos ne kerran muuten toimii ja huomaat et koneesi on nopeutunu muuten.
aika hyvin muuten jos on aikaisemmin vaje jääny vain alta 10 prosentin, yleensä se on noin 15 prosenttia.
ääh oon vähä kännis mut kerro kaikki mahdollinen nii koitan jeesata ku oon nii vitun hyvällä päällä :)http://www.msoy.fi/doclist3.asp?Section=9093
siitä vasemmalta testaa nopeus....
kerro tulokset ja sillai vielä et veljes kans meette yy kaa koo ja nyt eli samanaikaisesti.- ...
lopeta ajoissa sen Easy Cleanerin käyttö ennen isompaa vahinkoa.
Se on jo vaarallinen muinaismuisto. - imuroi...
kaistan täyteltä, muuta en keksi.
- jopetus90
paljon kiitoksia vastauksista, kerronpa vähän lisää nyt tähän että selviää. Veljeni ei lataile enää mitään, ennen kyllä ja ongelmaa oli silloinkin mutta nykyään veli pelaa xbox 360 livessä, voisiko tämä olla niin raskas netin ryöstäjä ettei mulle jää yhtikäs mittään? Nopeustesti näytti taas 9700kbit/s ja itselläni 200kbit/s vaikka xbox ei ollut vielä päällä ja koneet vasta käynnistetty.
Molemmat koneet on kytketty wlan modeemiin ja vaikka otan veljen nettipiuhat irti modeemista, buuttaan koneen ja modeemin itsensä niin silti yhteyttä tulee minulle aivan naurettavan vähän. Muistikammat asensin lähinnä pelien latausnopeuksien parantamiseksi ja toimii kyllä, mutta nettiongelman ilmettyä poistin kaikki mahdolliset pelit paitsi windowsin omia eli voin itsekin pienillä aivoillani aprikoida että vika ei siis ole siinä.
malwarebytes anti-malvare on nyt latauksessa ja sillä katselen sitten kohta, informoin tuloksista uuden viestin muodossa. - jopetus90
jopetus90 kirjoitti:
paljon kiitoksia vastauksista, kerronpa vähän lisää nyt tähän että selviää. Veljeni ei lataile enää mitään, ennen kyllä ja ongelmaa oli silloinkin mutta nykyään veli pelaa xbox 360 livessä, voisiko tämä olla niin raskas netin ryöstäjä ettei mulle jää yhtikäs mittään? Nopeustesti näytti taas 9700kbit/s ja itselläni 200kbit/s vaikka xbox ei ollut vielä päällä ja koneet vasta käynnistetty.
Molemmat koneet on kytketty wlan modeemiin ja vaikka otan veljen nettipiuhat irti modeemista, buuttaan koneen ja modeemin itsensä niin silti yhteyttä tulee minulle aivan naurettavan vähän. Muistikammat asensin lähinnä pelien latausnopeuksien parantamiseksi ja toimii kyllä, mutta nettiongelman ilmettyä poistin kaikki mahdolliset pelit paitsi windowsin omia eli voin itsekin pienillä aivoillani aprikoida että vika ei siis ole siinä.
malwarebytes anti-malvare on nyt latauksessa ja sillä katselen sitten kohta, informoin tuloksista uuden viestin muodossa.Nyt tuli jo ihan pohjat, irrotin veljen nettipiuhat ja tein metodini ja nopeustestin tuloksena: 56.89 kbit/s. Koneet on kytketty samaan modeemiin. Alkaa kohta pieni epätoivon poikanen iskeä nivusiin.
- ohjelmaa
jopetus90 kirjoitti:
Nyt tuli jo ihan pohjat, irrotin veljen nettipiuhat ja tein metodini ja nopeustestin tuloksena: 56.89 kbit/s. Koneet on kytketty samaan modeemiin. Alkaa kohta pieni epätoivon poikanen iskeä nivusiin.
kone täys.
- jopetus90
ohjelmaa kirjoitti:
kone täys.
millä ne sais sitten mahdollisesti poistettua nuo haittaohjelmat, ajoin juuri tuon malwarebytesin ja 10 saastunutta ohjelmaa löyty ja nyt ajan AVG:lla mutta siis kaikki ylimääränen on kyllä poistettu ainakin näin minun taidoillani. Kaveri joka töissä kunnan atk-tukihenkilönä tsekkaili tossa jokuaika sitten konetta etätuella ja totesi ettei mitään konetta kuormittavia ohjelmia ainakaan ole ja zyxelin tarkisti ja siellä näytti että yhteyttä tulee sen 24megaa mutta mun koneelle siitä ei tule edes murto-osaa.
- juk
jopetus90 kirjoitti:
millä ne sais sitten mahdollisesti poistettua nuo haittaohjelmat, ajoin juuri tuon malwarebytesin ja 10 saastunutta ohjelmaa löyty ja nyt ajan AVG:lla mutta siis kaikki ylimääränen on kyllä poistettu ainakin näin minun taidoillani. Kaveri joka töissä kunnan atk-tukihenkilönä tsekkaili tossa jokuaika sitten konetta etätuella ja totesi ettei mitään konetta kuormittavia ohjelmia ainakaan ole ja zyxelin tarkisti ja siellä näytti että yhteyttä tulee sen 24megaa mutta mun koneelle siitä ei tule edes murto-osaa.
poistat sillä malwarbytesillä ne mitä löyty,ota kone pois netistä boottaa kone ja tutki uudestaan niin kauan ettei löydä enää mitään sitten vasta nettiin.onko se teidän wlan salattu?ettei mahdolliset naapurit käytä teijän nettiä.
- varmaankin
jopetus90 kirjoitti:
olisi asentaa käyttikset uusiksi molempiin koneisiin, muuten et täyttä varmuutta systeemien puhtaudesta saa.
- jopetus90
juk kirjoitti:
poistat sillä malwarbytesillä ne mitä löyty,ota kone pois netistä boottaa kone ja tutki uudestaan niin kauan ettei löydä enää mitään sitten vasta nettiin.onko se teidän wlan salattu?ettei mahdolliset naapurit käytä teijän nettiä.
on salattu netti, käyttistä en viitti uudelleen asennella kun en semmosta ossaa ite ja mitenkä se menee, itellä windows xp ja broidilla myös. Ja sikäli kun asutaan rivitalossa ja naapurit tyyliin 70v mummoja niin en usko että ne nettiä käyttäs vaikka ei oliskaan salattu. x) löytyi AVG:lla 20 warningia ja jokaisen poistelin tuossa ja nyt rupeen buuttaileen masiinaa ja varmaan vois restartata modeemin siitä pienestä namiskasta.
- jopetus90
jopetus90 kirjoitti:
on salattu netti, käyttistä en viitti uudelleen asennella kun en semmosta ossaa ite ja mitenkä se menee, itellä windows xp ja broidilla myös. Ja sikäli kun asutaan rivitalossa ja naapurit tyyliin 70v mummoja niin en usko että ne nettiä käyttäs vaikka ei oliskaan salattu. x) löytyi AVG:lla 20 warningia ja jokaisen poistelin tuossa ja nyt rupeen buuttaileen masiinaa ja varmaan vois restartata modeemin siitä pienestä namiskasta.
TW-EA500 on tuo joku modeemihässäkkä, vaikee sanoa ku en osaa noita termejä.
- jopetus90
jopetus90 kirjoitti:
Siemensin scaleo p on kone ja everest home editionilla tsekkailin nuita tietoja ja kopioin tänne.
Suoritintyyppi Intel Pentium 4 516, 2933 MHz (22 x 133)
Piirisarja Intel Grantsdale i915P
Keskusmuisti 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Näytönohjain Radeon X1300/X1550 Series Secondary (512 MB)
Verkkokortti Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (192.168.1.33)
C: (NTFS) 190779 MB (vapaana 173451 MB)
Äänikortti Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]
Tuollasia tietoja jos on tarpeellisia tai mitään, itse en ymmärrä noista yhtikäs mittään mutta ehkä te viisaammat osaatte jotain tuosta tulkita? Huono näytönohjain ainakin löytyy, sen olen kaveriltani kuullut. x) - juk
jopetus90 kirjoitti:
ensin kannata keskittyä niihin haittaohjelmiin että ne saa pois sitten vasta tutkia yhteysnopeus ongelmaa,aja se malwarb uudestaan pika riittää kun se ja avg ei löydä enää mitään niin luo oma palautuspiste järjestelmätyökaluista ja poista edelliset, järjestä uudelleen kohdasta"lisää vaihtoehtoja välilehti"kohta järjestelmän palauttaminen paina järjestä.viimeisin jaa voimaan eli luomasi palautuspiste,sitten teet tuon puhdistus tarkastuksen:
http://onecare.live.com/site/fi-fi/center/cleanup.htm
ja boottaat koneen sen jälkeen,sitten alkaa tutkimaan mahdollista nettinopeus ongelmaa,poista se easy cleaner koska sillä et saa saa kun rekisterin sekasin. - Tuossa modeemissa
jopetus90 kirjoitti:
Onko siinä 4 porttia, en jaksanut itse tarkastaa tuon modeemin tietoja? Itselläni aikanaan joku TW ei antanut sisään kuin 10 megaa porteista 1 ja 2. Vaihdoin portteihin 3 ja 4 koneet ja nopeus muuttui sinne 24 megaan mikä pitääkin olla. Sonera täälläkin.
- jopetus90
juk kirjoitti:
ensin kannata keskittyä niihin haittaohjelmiin että ne saa pois sitten vasta tutkia yhteysnopeus ongelmaa,aja se malwarb uudestaan pika riittää kun se ja avg ei löydä enää mitään niin luo oma palautuspiste järjestelmätyökaluista ja poista edelliset, järjestä uudelleen kohdasta"lisää vaihtoehtoja välilehti"kohta järjestelmän palauttaminen paina järjestä.viimeisin jaa voimaan eli luomasi palautuspiste,sitten teet tuon puhdistus tarkastuksen:
http://onecare.live.com/site/fi-fi/center/cleanup.htm
ja boottaat koneen sen jälkeen,sitten alkaa tutkimaan mahdollista nettinopeus ongelmaa,poista se easy cleaner koska sillä et saa saa kun rekisterin sekasin.elikkäs nyt on kaikki mahdollinen säätö tehty, ajettu on AVG-lla ja sillä toisella ja c-asemat on eheytelty ja tempit poisteltu ja easycleaner heitetty mehtään ja nyt antaa yhteyttä ruhtinaaliset 2010.15 kbit/s. Olettaisin siis että Soneran päässä vika vai omassa päässä vai pääkopassa?
Veljen kanssa tehtiin samanaikaisesti nopeustesti nyt ja tulokset:
Veljelle: 6307.31kbit/s
Minulle: 769.57kbit/s
Vaikka veljenkin nopeus 24megaselle on varsin pieni niin kyllä itse ainaki vastaavaa lukemaa toivois omalta koneelta koska itse käytän konetta muuhunkin kuin netissä surfailuun toisinkuin broidi.
Auttaaku zyxelistä nettijakamisen vaihtaminen bridge tai mikä se olikaan...muotoon. Viimeksi kun kyseistä kikkaa yritin, netti lakkasi toimimasta kokonaan ja modeemin joutui buuttailemaan. - jopetus90
Tuossa modeemissa kirjoitti:
Onko siinä 4 porttia, en jaksanut itse tarkastaa tuon modeemin tietoja? Itselläni aikanaan joku TW ei antanut sisään kuin 10 megaa porteista 1 ja 2. Vaihdoin portteihin 3 ja 4 koneet ja nopeus muuttui sinne 24 megaan mikä pitääkin olla. Sonera täälläkin.
neljä porttia löytyy siis modeemista ja veljeni nettipiuha kiinni ykkösessä, xboxin nettipiuha kakkosessa(ei veljen kakkosessa) ja minun nelosessa. ja pyydän anteeksi puista läppää :D
- porttia 1 tai 2?
jopetus90 kirjoitti:
neljä porttia löytyy siis modeemista ja veljeni nettipiuha kiinni ykkösessä, xboxin nettipiuha kakkosessa(ei veljen kakkosessa) ja minun nelosessa. ja pyydän anteeksi puista läppää :D
Kokeile miten toimii jos laitat oman koneesi porttiin 1 tai 2. Voihan nimittäin olla mahdolllista, että kaikki portit ei enää toimikaan normaalisti modeemissasi.
- jopetus90
porttia 1 tai 2? kirjoitti:
Kokeile miten toimii jos laitat oman koneesi porttiin 1 tai 2. Voihan nimittäin olla mahdolllista, että kaikki portit ei enää toimikaan normaalisti modeemissasi.
täytyypä kokeilla, kävin hakemassa toisen wlan modeemin myös ja testaan josko yhteys sillä toimisi moitteitta.
- juk
jopetus90 kirjoitti:
täytyypä kokeilla, kävin hakemassa toisen wlan modeemin myös ja testaan josko yhteys sillä toimisi moitteitta.
vielä varuiks päivittää verkkokorttisi ajurin:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=6&PFid=6&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3
kohta "WinXP (WinServer 2003) Driver" valkkaa vaikka eka go server mistä saat paketin,purat sen johkin ja laitehallinnan kautta päivität sen käsin.jos modeemin vaihto/päivitys ei tuota toivottua tulosta niin soneralle jo melkein soitto että pingaavat yhteyden että onko jotenkin vajaa kun useampi kone kiinni niin toinen putoo heikoks,edellyttää tietysti että kaikki mahdolliset piuhat kunnossa ja haittaohjelmat kaikista koneista poistettu. - Tuaman
varmaankin kirjoitti:
olisi asentaa käyttikset uusiksi molempiin koneisiin, muuten et täyttä varmuutta systeemien puhtaudesta saa.
Hei,
Minä olen se kunnan nörtti. Ajattelin tänne mainita, että kone on ok ei viruksia matoja yms. ja winukka pyörii hyvin ei ole ongelmaa. Kyllä tämä ongelma jope, on nyt kuule siellä soneran puolelta koska tuo veljellesi tuleva nopeustestin lukemakin jää ihan liian pieneksi..
Ei muutakuin yhteys Soneran tukeen ja raivolla ottamaan asiasta selvää.
Tässä tapauksessa tietysti voisi kokeilla tuota livecd käyttöä, vaikka ubuntun esimerkiksi ja jos se sillä toimii netti kunnolla niin asiahan on varsinaisen selevä, eli winukka uusiksi. Mutta kuten sanoin, että en nähnyt tutkiessani mitään syytä hitaudelle kuin Soneralle soitto, uskon edelleenkin jope, että se on 100%:sti siitä kiinni. Puhelin ny kouraan hyvä mies ;) - nähnyt?
Tuaman kirjoitti:
Hei,
Minä olen se kunnan nörtti. Ajattelin tänne mainita, että kone on ok ei viruksia matoja yms. ja winukka pyörii hyvin ei ole ongelmaa. Kyllä tämä ongelma jope, on nyt kuule siellä soneran puolelta koska tuo veljellesi tuleva nopeustestin lukemakin jää ihan liian pieneksi..
Ei muutakuin yhteys Soneran tukeen ja raivolla ottamaan asiasta selvää.
Tässä tapauksessa tietysti voisi kokeilla tuota livecd käyttöä, vaikka ubuntun esimerkiksi ja jos se sillä toimii netti kunnolla niin asiahan on varsinaisen selevä, eli winukka uusiksi. Mutta kuten sanoin, että en nähnyt tutkiessani mitään syytä hitaudelle kuin Soneralle soitto, uskon edelleenkin jope, että se on 100%:sti siitä kiinni. Puhelin ny kouraan hyvä mies ;)Miten nuo useat kymmenet haittaohjelmat. Nekin ilm. etsitty vain toisesta koneesta? Jo muutaman haitan poisto nopeutti!
Kunnan? Peräseinäjoen? - Tuaman
nähnyt? kirjoitti:
Miten nuo useat kymmenet haittaohjelmat. Nekin ilm. etsitty vain toisesta koneesta? Jo muutaman haitan poisto nopeutti!
Kunnan? Peräseinäjoen?Voisin ekaksi sanoa sinulle, että asiat on tutkittu sitä myöten mitä sanoin, että turha tulla tänne provoilemaan tai lapsellisuudellansa itkemään jotakin ihan ihmeellisiä kommentteja. Mene vaikka nukkumaan piiriesi kera
- Tuaman
nähnyt? kirjoitti:
Miten nuo useat kymmenet haittaohjelmat. Nekin ilm. etsitty vain toisesta koneesta? Jo muutaman haitan poisto nopeutti!
Kunnan? Peräseinäjoen?Ei ole "haittaohjelmien" poistot nopeuttaneet yhtään mitään.
Tuota nopeustestiä testailtiin montakymmentä kertaa ja ainahan se heittelee hiukan erilukemia joten ei voi väittää, että se olisi nopeutunut...
Järki mukaan hoi ennenkuin tuollaisia postailee
Iske nyt jo se Linux Live CD, vaikka Knoppix tulemaan, boottaa siltä, testaa nettinopeus, hämmästy ja asenna koneellesi käyttöjärjestelmä uusiksi. Ei välttämättä sama. ;)
- c=3
Sekin voi rikkoa CD/DVD-aseman.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8282994
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8284693
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8280482 Aistin Voimassa MS-puudeleiden luovuttamisen merkkejä...
Et sitten tuoreempaa herjaa Linuxin muka heikkouksista löytänyt? LG:kin pyysi jo anteeksi omaa mokaansa. Ei taida MS-puudelilla vainu olla kohdallaan? ;)
- uus...
piuha modeemin ja koneen välille, verkko-korttikin voi olla jollain tapaa sökähtänyt.
- Tuaman
Niin. piuhallahan tuo onkin kiinni ollut.....
Edelleenkin se Sonera soitto. Lupasi kokeilla seuraavana sitä. Odottelemme siis :) - vattua...
Tuaman kirjoitti:
Niin. piuhallahan tuo onkin kiinni ollut.....
Edelleenkin se Sonera soitto. Lupasi kokeilla seuraavana sitä. Odottelemme siis :)tähän soneraa sotkemaan jos kerran toinen kone toimii oikealla nopeudella ja toinen ei, koneessa se vika tai ehkäpä kuten luulen koneen käyttäjissä
- Tuaman
vattua... kirjoitti:
tähän soneraa sotkemaan jos kerran toinen kone toimii oikealla nopeudella ja toinen ei, koneessa se vika tai ehkäpä kuten luulen koneen käyttäjissä
on se uskomatonta ku hessut ei tajua, että ei se kummallakaan toimi oikein.
Ihme touhua kyllä.
VELJELLÄ se toimii KYLLÄ, nopeammin mutta ei siltikään niin nopeasti kuin pitäisi, jopella taasen se toimii siitä veljen nopeudestakin vain jonkun prosentin..
Tulikohan se nyt selväksi Tuaman kirjoitti:
on se uskomatonta ku hessut ei tajua, että ei se kummallakaan toimi oikein.
Ihme touhua kyllä.
VELJELLÄ se toimii KYLLÄ, nopeammin mutta ei siltikään niin nopeasti kuin pitäisi, jopella taasen se toimii siitä veljen nopeudestakin vain jonkun prosentin..
Tulikohan se nyt selväksiei se 24 M-yhteys välttämättä toimi joka jumalan osoitteessa edes kahdeksalla, riippuu niin monista muuttujista paljonko vauhtia piisaa kotiliittymään saakka. Kyllä tuo veljen nopeus on "normaalin" alarajalla, niin huonolta kuin se kuulostaakin.
- todellakin
RepeRuutikallo kirjoitti:
ei se 24 M-yhteys välttämättä toimi joka jumalan osoitteessa edes kahdeksalla, riippuu niin monista muuttujista paljonko vauhtia piisaa kotiliittymään saakka. Kyllä tuo veljen nopeus on "normaalin" alarajalla, niin huonolta kuin se kuulostaakin.
Totta tuo. Itselläni 24 megainen on 20-22 megaa, mutta kaverillani hädin tuskin 13-15 megaa. Eroja on linjoissa paljonkin. Hyvinkin saattaa aloittajalla olla se lähes maksimi mitä saa sen 11 megaa. Tuossa tapauksessa jos ei yksinkertaisesti nopeampaa tule, kannattaa siirtyä hitaampaa esim 10 megan yhteyteen. Mitä sitä suotta maksamaan kalliimpaa jos ei siitä hyödy mitään. Itselläni oli tuo 10 megaa jonka Sonera nosti 24 megaan samaan kk hintaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904292
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382562Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1052438Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062211Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1901593- 291588
- 791386