Tämä tapahtui muutama vuosi sitten.
Kokoukseen tuli repaleisin ja haisevissa vaatteissa keski-ikäinen mies. Hänellä oli mukanaan kassi, johon oli kerännyt tyhjiä pulloja. Mies oli mahdollisesti humalassa jonkin verran.
Vahtimestari vaati mieheltä kassissa olevia tyhjiä pulloja ehtona kokoukseen pääsyksi. Kun tämä laitapuolen kulkija, joka etsi apua Jumalalta, ei suostunut antamaan omaisuuttaan vantimestarille, pyysi kokouksen johtava pastori paikalle poliisia, joka tulikin, ja poisti tämän ryysyläisen kokoustilasta.
Kun kokouksen lopussa pastori kehoitti niitä, jotka halusivat antaa elämänsä Jeesukselle, ei kukaan vastannut kutsuun. Ehkä tuo repaleisissa vaatteissa oleva kulkuri olisi vastannut kutsuun, mutta seurakunnan johto oli poistanut hänet poliisin toimesta paikalta jo ennen kokouksen alkua.
Toivottavasti jossain tämä repaleisiin ja haisevan likaisiin vaatteisiin -omaisuutenaan vain tyhjiä pulloja- otettiin vastaan. En tiedä, mutta jäin toivomaan sitä.
Minua jäi painamaan seurakunnan paimenen päätös joka käytännössä karkoitti Jumalaa etsivän epäsiistin köyhän kuulemasta Jumalan Sanaa ja huutamasta avukseen alennustilassaan Jeesuksen nimeä.
Ryysyissä ja likaisena kokoukseen tullut lähimmäinen.
18
245
Vastaukset
- Asko T
kun on sellaisia saarnaajia ja evankelistoja, jotka vain vaatteisiin ja varallisuuteen tuijottaa. Monasti tuntuu sille, että heillä on vain maaliset ajatukset päällinmäisenä ja hengellisyys on kuollutta. Jeeuskin rakasti juuri köyhiä ja sanoikin, että rikkaiden on vaikeata päästä Jumalan valtakuntaan. Monet uskovaiset kun kerskailevat omaisuudellaan kuten autostaan, mutta en usko yhdenkään niillä pelastuvan, vaan siihen tarvitaan usko Jeesukseen.
että ainakin sinä ymmärsit missä mennään. Toisen asemaan asettumisessa on aina jotakin kaunista sydämen tasolla.
Todellisuus tuon miehen kohdalla oli jotakin muuta ja jälleen yksi syy siihen miksi en halua tulla uskoon vaikka sinä sitä minulle ehdotit. Ryysyt tai ei(nappasit tuon idean Eroelta)niin uskovilta puuttuu usein kyky empaattisuuteen.- frihet
Köpi tuli Tukholman Filadelfiin ase-kassi mukana, eikä kukaan pannu pellolle ja tuli "poika" uskoon myös, ku Rami hänen puolestaan rukoili.
On kyllä korvissaan toisinaan pitämistä, kun jouppo oikein vauhtiin päästetään, ei siinä enää tarvita saarnaaja, on sitäkin puolta nähty
Eli kyllä Jeesus tietää missä mennään ja varmaan ymmärtää erheemme, jos virheitä on tehtykin, meinaan vaan, et kyllä syntinen luopuu omaisuudestaan, jos Herra todella kutsuu.- frihet
auroraboreallis kirjoitti:
Mutta kyllä varmaan yhden kokouksen olisi "parempi väki"kestänyt. Jumalansa vuoksi.
Katos Aurora kun minäkin olen sen elämän elänyt ja ihan tiedän mihin juoppo pystyy ja mihin ei.
Tosin Jukka ei aloituksessaan sitä puolta tuonnu esiin, että tuo kyseinen henkilö olisi tullut kokoukseen saatanan saattelemana, mutta minä vain heitin toisen puolen kolikosta.
Katos kun meidän ei tartte aina tyhmiäkään olla, vaan voimme myös toisinaan estää todellakin ikäviä yllätyksiä, ihan Jumalan Hengen johdossa, et ei siinä tarvita aina edes niitä siitaaateissa parempia ihmisiä.
Minä tosin olen sitäkin mieltä, et Jeesus pitää huolta, kun johdattaa ja kutsuu ihmistä seuraansa, eli jos meidän täydellisyyteemme tai puutteemme on perustana taivas-osuuteemme, niin heikoilla olemme. - leahim
frihet kirjoitti:
Katos Aurora kun minäkin olen sen elämän elänyt ja ihan tiedän mihin juoppo pystyy ja mihin ei.
Tosin Jukka ei aloituksessaan sitä puolta tuonnu esiin, että tuo kyseinen henkilö olisi tullut kokoukseen saatanan saattelemana, mutta minä vain heitin toisen puolen kolikosta.
Katos kun meidän ei tartte aina tyhmiäkään olla, vaan voimme myös toisinaan estää todellakin ikäviä yllätyksiä, ihan Jumalan Hengen johdossa, et ei siinä tarvita aina edes niitä siitaaateissa parempia ihmisiä.
Minä tosin olen sitäkin mieltä, et Jeesus pitää huolta, kun johdattaa ja kutsuu ihmistä seuraansa, eli jos meidän täydellisyyteemme tai puutteemme on perustana taivas-osuuteemme, niin heikoilla olemme.Arvostamani frihet!
Kyllä Herran luo voi tulla
sortseissakin!
Ei Jumala muotoa katso!
Vai katsooko?
Raamatussa sanotaan:
tulkaa luokseni
sellaisena kun olette.
En ole kelvollinen sanomaan
enkä tulkitsemaan
Herran sanaa,
koska olen niin syntinen.
Mutta näin väittävät viisaat!
Jumala ei katso ulkokuoreen!
Paitsi
kun kyseessä on eroe... - frihet
leahim kirjoitti:
Arvostamani frihet!
Kyllä Herran luo voi tulla
sortseissakin!
Ei Jumala muotoa katso!
Vai katsooko?
Raamatussa sanotaan:
tulkaa luokseni
sellaisena kun olette.
En ole kelvollinen sanomaan
enkä tulkitsemaan
Herran sanaa,
koska olen niin syntinen.
Mutta näin väittävät viisaat!
Jumala ei katso ulkokuoreen!
Paitsi
kun kyseessä on eroe...Sitähän en tosin kirjoituksissani esittänyt, vaan ihmisiä, jotka tulevat häiritsemisen ilosta pilaamaan Sanan kuulemisen, niin mitä hyötyä on yleensä julistaa.
Tai vaikkapa joku riitaa haastava juoppo, joka on koko ajan julistajan ryysyissä kii, nii onko siinä mitään intoa kokousta jatkaa.
Pohjola on tosin melko sopuisa paikka julistaa, mutta ei tartte kaukaa hakea, kun löytyy paikkoja, joissa saa varoa henkeään, kun Kristusta Jeesusta julistaa.
Tosin silloin ei ole kyse rappio-alkkiksista, vaan aivan muista vastustajista.
Ei muuten Jumala niin huono näköinen ole, etteikö Hän ulkokuortakin näkisi, et ihan hyvä se on sekin kuori kunnossa pitää, eikä paskasissa kulkea.
Sana ilmoittaa myös, että uudeksi Minä teen kaiken, eli kyllä uudestisyntymän näkee uloskin päin.
- Yks-tämmönen
on varmaan monien seurakuntien ongelma. Tuollaista seurakuntaa vaivaa uskonnollisuus, joka ahtaa ihmistä johonkin muottiin ja pyrkii muuttamaan ihmisen
"seurakuntakelpoiseksi".
Ketään ei saisi estää tulemasta Jeesuksen luo. Eikä meidän tule ketään pyrkiä muuttamaan. Jeesuksen luo tulleen ihmisen muuttaa Pyhä Henki.
Rakkaus on kaiken lähtökohta. Tämäkin siemen, joka tuli tuohon tilaisuuteen, jos olisi saanut tulla kosketetuksi Elävästä Vedestä, niin olisi voinut sata tai vaikka tuhatkertaistua.
Monesti juuri näistä laitapuolen kulkioista tulee sielujen voittajia Kristukselle. Ajattelen sitä vähän tästä näkökulmasta.
Luuk. 7:47
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän." - ÄnkyräVenkula
Vai kerrotko kiertävää legendaa. Jos olit niin mitä sinä teit. Jäitkö itse kokoukseen vai lähditkö miehen perään osoittamaan että hänestä joku välittää. Nytkö kevensit omaatuntoasi.
- ...
Laulun nimi: Virtanen kirkossa, esittäjä: Jouko Mäki-Lohiluoma. Windows word-dokumentti.
http://www.koti.mbnet.fi/jpoma/laulut/VIRTANEN KIRKOSSA.doc- -----
Lukekaapa Lauri Jakkilan elämästä kertova kirja (kirj. Tapani Suonto).
Hän oli rappioalkoholisti, asui roskalaatikoissa kesät talvet. Kerran hänet kohdattiin, kutsuttiin ja tuotiin Perjantai Kristukselle-kokoukseen. Sieltä hän pääsi One Way Missionin ylläpitämälle miestenkodille toipumaan ja hoitoon.
Niinpä vain Lauri nousi Kristuksen ja uskovien lähimmäisten avulla takaisin "jaloilleen" ja lopulta oli voimallisesti Jumalan käytössä aina kansainvälisellä tasolla tehden jopa historiaa päätessään Pohjois-Koreaan avustustyön puitteissa. Hän oli kunnioitettu maan päättäjien keskuudessa ja jakoi heille mm. Raamattuja.
- ...
Meillä Vapaaseurakunnassa on paljon näitä laitapuolenkulkijoita. Koskaan ei ole ketään pois käännytetty. Aina he istuvat siellä samassa takarivissä, usein pää painuksissa polvien välissä. Joka kerta heidän puolestaan rukoillaan ja vilpittömästi he ottavat siunauksen vastaan. Moni seurakuntalainen on entinen alkoholisti ja ehkä ymmärtää heitä siten paremmin...
Tarjottu heille eturivi ? : )???
Jaak. 2:3
ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",- -pelokaspuskis-
savonarola kirjoitti:
ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",Siinäpä se ongelma juuri olikin - kun ei ole mitään jalkajakkaroita.
-pelokaspuskis- kirjoitti:
Siinäpä se ongelma juuri olikin - kun ei ole mitään jalkajakkaroita.
Selitä ?
- uskova
savonarola kirjoitti:
Selitä ?
että nykyisin ollaan niin mukavuudenhaluisia
ja ollaan odottamassa siunauksia itselle,
mutta monikos on kantanut huolta muista-?!
Tuokin sielu oli Jumalalle kallisarvoinen ja
papilta tuollainen teko osoittaa vain sen,
ettei sielunhätää löydy sydämestä!
Mitä enemmän näitä epäkohtia kuulee
sitä enemmän ihmettelee:missä on
sielunhätä ja lähimmäisenrakkaus
uskovien keskuudesta..?
Meitähän ei ole pelastettu vain itseämme,
vaan toisiakin varten. - sumalainen
savonarola kirjoitti:
ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",jumalaton syntinen ei huoli etupenkkiä ees ilmatteeks, kun eivät huoli siivosyntiset uskovaisetkaan. Nii että siinä se varsinainen vitsi piileekin.
- ...
savonarola kirjoitti:
ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",Eivät halua etupenkkiin istumaan. Aina itse vaivihkaa tulevat istumaan takapenkkiin... Haluavat olla mahd. huomaamattomia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3274347Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3312656- 702301
- 821939
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4351720MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311479Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2141324Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261299"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341232- 661173