Haluan kurelomin!

Huntteri

"Ja heillä oli myös hevosia ja aaseja, ja oli norsuja, kurelomeja ja kumomeja, joista kaikista sekä eritoten norsuista, kurelomeista ja kumomeista oli ihmisille hyötyä." Et.9:19

Minä luulen, ettei meille mahdu norsua, mutta jos myös kurelomeista ja kumomeista on kovastikin hyötyä, saattaisin haluta sellaisen.

Onko kellään tietoa, minkä kokoisia tuollaiset elikot mahtavat olla? Entä mihin niistä on hyötyä? Meillä on koira - onko tietoa, kuinka kumomit tulevat toimeen koirien kanssa? En toki haluaisi luopua mukavasta shetlanninlammaskoirastamme.

Mistä voisi tänä päivänä saada kurelomin tai kumomin?

15

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tietoa

      Tekstistä päätellen ne saatoivat olla mammutteja. Siihen tulokseen päättyy sillä, että kysiset eläimet rinnastettiin norsuihin.

    • kaverina

      kurelomi viihtyy hyvin.

      • kurelomia

        sinulla on?


    • Puhutaan Jaredilaisten aikaista eläimistä. Eli paljn ennen Lehin porukan tuloa tapahtuneesta. Jared tai suomalaisittain Jered miteh vaan, hänhän lähti Baabelintornilta et silleen.

      • Baabelintornilta?

        Miksi puhut sadusta? Vai tarkoitatko, että nuo eläimet olivatkin vain satueläimiä?


      • Baabelintornilta? kirjoitti:

        Miksi puhut sadusta? Vai tarkoitatko, että nuo eläimet olivatkin vain satueläimiä?

        Eihän Amerikassa edes ollut norsuja ennen eurooppalaisten tuloa puhumattakaan nyt joistain ihmeen kurelomeista tai kumomeista, joita esiintyy ainoastaan Mormonin Kirjan sivuilla.


      • Michelarkangelo kirjoitti:

        Eihän Amerikassa edes ollut norsuja ennen eurooppalaisten tuloa puhumattakaan nyt joistain ihmeen kurelomeista tai kumomeista, joita esiintyy ainoastaan Mormonin Kirjan sivuilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
        Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.

        Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.

        Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
        Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.

        Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.

        Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.

        sen paremmin kuin hevosiakaan. Pleistoseenikaudella oli mammutteja sekä hevoseläimiä, mutta ei toki enää 2000 eKr.


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
        Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.

        Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.

        Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.

        hyvinkin JS:n aikana...


      • Amerikassa kirjoitti:

        sen paremmin kuin hevosiakaan. Pleistoseenikaudella oli mammutteja sekä hevoseläimiä, mutta ei toki enää 2000 eKr.

        sisi enemmän kuin arkeologit. OK


      • Amerikassa kirjoitti:

        hyvinkin JS:n aikana...

        siis siellä.


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        sisi enemmän kuin arkeologit. OK

        tietävät saman kuin minä. Mormoni"arkeologit" tai mormoni"tutkijat" saattavat omata erilaisia "tietoja".


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        siis siellä.

        Ei sen tietäminen, että Amerikassa oli rautateitä 1800-luvulla ja että se oli yleisessä tiedossa edellytä sitä, että asian kertoja on elänyt 1800-luvun Amerikassa.


    • Exmoro
    • lähimmästä

      eläinkaupasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe