Siunatkaa Israelia sydämessänne!

Yeshuan opetuslapsi

Raamattuun on kirjoitettu:

´Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."´ (1. Moos. 12:1-3)

Lupaus Israelin siunatuksi tulemisesta. Hallelujah!

´He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä.´ (Psa 62:4)

Siunatkaa sydämmessänne, älkää pelkällä suulla. Väärät profeetat tunnistaa myös tästä. He siunaavat suullansa, jos heitä arvostellaan, mutta kiroavat sydämmessään vihamiehiänsä kaikella saastalla, mitä heidän sydämmissään on, yleisimmin harhaoppisyytöksin, eivätkä voi rakastaa vihollisiaan, koska heillä ei ole Herran Pyhää Henkeä.

"Jos sinä käännyt, Israel, sanoo Herra, niin käänny minun tyköni; ja jos sinä poistat iljetyksesi minun kasvojeni edestä, niin et häädy harhailemaan; jos sinä vannot: 'Niin totta kuin Herra elää' uskollisesti, oikein ja vanhurskaasti, niin kansat siunaavat itsensä hänen nimeensä, ja hän on heidän kerskauksensa." (Jer. 4:1-2)

Tuosta ihanasta ajasta saamme vielä toivoa, mutta se koittaa, kun Herra vuodattaa armon ja rukouksen Hengen. Rukoillaan sitä Israelille. Paavali on siitä kirjoittanut näin:

´Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihinottamisensa on muuta kuin Elämä kuolleista?´ (Room. 11:15)

Sentähden kaikki siunatkaamme Israelia, että saisimme maailmalle Elämän ja maallemme siunauksen Israelin Pyhältä Jumalalta.

´Sitten tuli tämä Herran Sebaotin sana: "Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen. Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi. Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä on Jerusalemin toreilla istuva vanhuksia ja vanhoja vaimoja, sauvansa kädessään kullakin päivien paljouden vuoksi. Ja kaupungin torit tulevat olemaan täynnä poikasia ja tyttösiä, jotka leikkivät sen toreilla. Näin sanoo Herra Sebaot: Jos tämä onkin ihmeellistä tämän kansan jäännöksen silmissä niinä päivinä, pitäisikö sen olla ihmeellistä myös minun silmissäni, sanoo Herra Sebaot? Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä olen vapauttava kansani auringon nousun maasta ja laskun maasta. Ja minä tuon heidät asumaan Jerusalemin keskelle. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa, uskollinen ja vanhurskas. Näin sanoo Herra Sebaot: Olkoot lujat teidän kätenne, teidän, jotka tähän aikaan olette kuulleet nämä sanat profeettain suusta, sinä päivänä, jona laskettiin Herran Sebaotin huoneen, rakennettavan temppelin, perustus. Sillä ennen sitä aikaa ei saatu palkkaa ihmisen työstä, ei palkkaa juhdan työstä, eikä ollut menijällä, ei tulijalla rauhaa ahdistajalta, ja minä laskin irti kaikki ihmiset, toisen toisensa kimppuun. Mutta nyt minä en ole tämän kansan jäännökselle samanlainen, kuin olin entisinä päivinä, sanoo Herra Sebaot. Sillä rauhan kylvö kylvetään, viiniköynnös antaa hedelmänsä, maa antaa satonsa, taivas antaa kasteensa, ja tämän kansan jäännökselle minä annan perintöosaksi kaiken tämän. Ja niinkuin te olette olleet kirouksena pakanakansain seassa, te Juudan heimo ja Israelin heimo, niin te, kun minä teidät vapahdan, tulette olemaan siunauksena. Älkää peljätkö, olkoot teidän kätenne lujat. Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Niinkuin minulla oli mielessä tehdä teille pahaa, kun teidän isänne vihoittivat minut, sanoo Herra Sebaot, enkä minä sitä katunut, niin on taas tähän aikaan minulla mielessä tehdä hyvää Jerusalemille ja Juudan heimolle. Älkää peljätkö. Näitä te tehkää: Puhukaa totta toinen toisellenne. Tuomitkaa porteissanne oikein, tuomitkaa rauhan tuomio. Älkää hautoko mielessänne pahaa toinen toisellenne, älkääkä rakastako väärää valaa. Sillä kaikkia näitä minä vihaan, sanoo Herra." (Sak 8:1-17)

22

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun kohdassa Matt. 21:43 Jeesus sanoo juutalaisille: "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä (eli kristityille)"

Kohdassa Joh. 6:53 Jeesus sanoo juutalaisille:"totisesti, totisesti, ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää"

Ja kohdassa Joh. 8:44 Jeesus sanoo juutalaisille:"Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää"

Niin että ei ole mitään syytä toivoa hyvää sellaiselle sortajavaltiolle kuin Israel.

• Johanneksen evankeliumissa puhutaan kourallisesta Fariseuksia Juutalaisina. Siinä sokea helposti harhautuu. Hehän pelkäsivät kansaa (Juutalaisia) eikä sen tähden voineet avoimesti hyökätä Jeshuaa vastaan. Shalom

• on helppoa

löytää näitä vaikka 'pilvin pimein'.

Sellainen on kristinusko.

• niin löytyy
        on helppoa kirjoitti:

löytää näitä vaikka 'pilvin pimein'.

Sellainen on kristinusko.

Tappakaa siis lapsista kaikki pojat ja tappakaa myös jokainen nainen, joka on maannut miehen kanssa. (4. Moos. 31:17)

• tässä asiassa
        hobo7 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumissa puhutaan kourallisesta Fariseuksia Juutalaisina. Siinä sokea helposti harhautuu. Hehän pelkäsivät kansaa (Juutalaisia) eikä sen tähden voineet avoimesti hyökätä Jeshuaa vastaan. Shalom

hobo seiska.

• Yeshuan opetuslapsi

Älkää uskoko provokaatioita, joilla pyritään yksipuolistamaan ja vääristelemään kaikkinaista Jumalan totuutta.

> Raamatun kohdassa Matt. 21:43 Jeesus sanoo juutalaisille: "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä (eli kristityille)"

Ei kristityille, vaan niille juutalaisille ja pakanakansojen edustajille, jotka tunnustavat Yeshuan Messiaaksi ja Herraksi eli Jumalaksi, koska hänelle on kaikki valta ja voima, ihmeet ja merkit Jumalalta ja Pyhässä Hengessä eli Jumalassa. Jumalan Valtakunnassa Jumala antoi juutalaisen Yeshuan, jossa Jumala oli Pyhässä Hengessä, kautta yksiselitteisesti juutalaisille Pietarille ja Jaakobille Israelin ja Jerusalemin osalta ja Paavalille pakanakansojen osalta. Koko alkuseurakunta oli täysin juutalainen ja sille hän antoi Valtakunnan Pyhän Hengen vuodatuksessa helluntaina, tosin toimivat siinä jo ennen sitäkin Mestari Yeshuan opissa ja Herran Hengen voimassa. Ne, jotka eivät tunnustaneet Yeshuaa menettivät Jumalan mielisuosion ja myöhemmin myös temppelin, koska eivät ymmärtäneet mikä sopisi rauhaan heidän ja Jumalan välille. Koskaan ei Jumala hyljännyt kansaansa, mutta se sai kokea kirouksena karkoituksen Aabrahamille luvatusta maasta, koska ei tunnustanut Herraa Yeshuaa Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi, koska vain hänessä on perintöosa pyhitetyillä, niin tänäänkin. Mutta nyt Jumala kutsuukin kaikki juutalaisia ja muistakin kansoista ihmisiä tähän samaan Jumalan Valtakuntaan Yeshuassa ja on antanut lupaukset kevätsateesta Israelille, kun he vain kääntyvät hänen puoleensä ja tunnustavat syntinsä ja epäuskonsa Jumalan Poikaa, Herraa ja Jumalaa, Yeshuaa kohtaan, koska hänen haavansa on lyöty häneen hänen ystävänsä huoneessa, koska eivät tunteneet Kirkkauden Herraa. Kutsu ja lupaus on voimassa tulla takaisin ja kuinka Isä Jumala tahtookaan heidät ottaa vastaan, niinkuin tuhlaajapojan, rientää vastaan ja suutelee, kunhan vain ymmärtäisivät kuinka hyvä ja armollinen ja rakastavainen Jumala on ja Herra itsekkin tahtoi itse viedä Leivän ja Viinin oman kansansa, Israelin pariin, sen tähden on kirjoitettu, juutalaiselle ensin ja sitten muille kansoille. Olette Isälle Jumalalle kaikkien rakkain ja rakastetuin kansa, sen olette myös saaneet kansana kokea, sillä ketä Jumala rakastaa, sitä hän kurittaa, jos se epäuskossa vaeltaa. Ottakaa siis se paikkanne, johon Jumala teitä kutsuu, sillä totisesti Israelin kahdestatoista sukukunnasta tulee Jumalalle tässä kevätsateen vuodatuksessa se Jumalan Ilmestyskirjassa mainittu Ensihedelmä ja Poikalapsi, joka tekee sille varatut tehtävät pyhässä Jumalan pelossa ja Voimassa ilman saastaisuutta, sillä Jumala antaa teille armon ja rukouksen Hengen, puhdistavan Elävän Veden Lähteen kaikkea syntisyyttä ja saastaisuutta vastaan. Tämä kaikki tapahtuu yksin Herrassa Yeshuassa, jota teidän tulee rakastaa kaikesta sydämmestä ja kaikesta sielusta ja kaikesta mielestä, eikä ole mitään muuta Herra kuin hän, sillä kaiken on saanut Luojalta ja istuu hänen oikealla puolella ja sieltä tulee olemaan tuomarina Israelin pyhitetyn kansan ja pakanakansojen keskellä ja välillä. Voi sitä, joka kiroaa Israelia, sillä kaiken hän antaa jälleen kansansa kautta, niinkuin on tähänkin asti antanut ja niinkuin Herra Yeshua itse on juutainen lupauksen siemen, jonka kautta kaikki tulevat siunatuiksi. Autuas se pakanakansoista pelastunut, joka siunaa Israelia, sillä perii myös siunauksen, kunhan vaeltaa armossa ja totuudessa, Herrassa Yeshuassa, Juudan Jalopeurassa eikä kiljuvassa jalopeurassa, Jumalan vastustajassa, valkeuden enkeliksi tekeytyvässä Portossa ja Babyloniassa ja äpärässä, joka ei ole kokenut Jumalan rakkautta ja kuritusta. Kaikki pakanakansoista pelastuksen toivoon tuleet, pysyttäkää itsenne Jumalan rakkaudessa, sillä muistakaa hänen ankaruuttaan. Paljon ennen Israel tulee hänelle varattuun paikkaan, koska se on ensi saanut lupauksen ja sen kautta Jumala on myös itsensä ilmaissut. Kunnia ja kiitos yksin Isralin Pyhälle Jumalalle ja Herralle Yeshualle. Amen.

> Kohdassa Joh. 6:53 Jeesus sanoo juutalaisille:"totisesti, totisesti, ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää"

Totisesti tämä tarkoittaa pääsiäisenä syötävää leipää, kolmeen osaan jaettua, joista keskimmäinen piilotetaan. Samoin on Jumalan Poika ollut teiltä kateissa, mutta etsikää ja saakaa hänen murretussa ruumissaan se siunaus, johon hän teitä kutsuu ja halajamalla halajaa kanssanne syödä sitä pääsiäislammasta, joka vertauskuvana hänen syntien sovituksesta hänen ystävilleen kuuluu, sillä siihen hän teitä halajaa koko sydämmestään ja Hengestään. Ja tuon veren juomisen vertaus on pääsiäisviinin juominen, kiitetty olkoon Herra, joka on johdattanut teidät pois Egyptistä, sen orjuudesta. Kun te otatte vastaa Yeshuan sovintoveren voiman, niin teillä on Pyhässä Hengessä avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. Kun Jeesuksen kylkeen keihäällä pistettiin, siitä vuosi Vettä ja Verta. Anokaa!

• Yeshuan opetuslapsi

Paavali varoitti pakanakansoissa olevia juutalaisia ja niiden maiden kansalaisia, Yeshuan seuraajia, julmistä susista, joita hän Hengessä koki hänen jälkeensä tulevan. Olihan niitä jo hänen aikanaankin. Nämä tahtoivat erottaa ystävyyden ja Hengen yhdyssiteen juutalaisten ja pakanakansoista pelastuneiden välillä Yeshuassa. Roomalaiskirje on kirjoitettu tähän jännitteeseen, koska pakanakirkot eivät enää ottaneet vastaan juutalaisia seurakuntaansa, heidät oli keisarin määräyksestä ajettu pois Roomasta, mutta kun he sinne saivat palata, niin pakanajohtoinen seurakunta ei enää huolinnut heitä yhteyteensä, koska pahuuden henkivallat saivat aikaan riivaajien sielullisia oppeja. Näistä Paavali kirjoittaa näin:

´Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.´

Ja edelleen:

´Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan. Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella. Kun tätä veljille opetat, niin olet hyvä Kristuksen Jeesuksen palvelija, joka ravitset itseäsi uskon ja sen hyvän opin sanoilla, jota olet noudattanut. Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.´

Näistä ovan merkkeinä pappien selibaattimääräykset ja ruokakiellot. Lisäksi kaikkien jumalien kuvien tekeminen ja kumartaminen on kiellettyä, mutta tämä toinen käsky pyrittiin häivyttämään pois Jumalan kymmenestä käskystä. Näin onkin pakanallinen ja riivaajien aikaansaama jumalkuvien palvominen ja esillä pitäminen merkkinä epäjumalanpalveluksesta. Tästä Ilmestyskirjassa on kirjoitettu:

´Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä, ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella". Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä. Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun. Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi. Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta. Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittivat. Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja
      puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä. He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.´

Kaikista tyypillisin merkki näistä pahuuden henkivaltojen vaikutuksista on juuri tuo parannuksen teon mahdottomuus, koska synti kietoo ja paaduttaa, niin että ei kauhistuksia enää synniksi nähdäkkään.

Tänä pävänä selkeiten asia näkyy homoliittojen siunauksissa, vaikka selvästi se on luonnottumuutta ja kauhistusta Jumalan edessä. Mutta näinhän Raamattuun on kirjoitettukin, että pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pidemmälle, pitäen totuutta vääryden vallassa eli pidetään Jeesuksen nimeä esillä vaikka tehdään vääryyttä ja laittomuutta, mikä on syntiä. Näin laittomuuden salaisuus yhä pidemmälle menee ja laittomuus ja luopumus enenevät. Sitten tulee pyhien vainot ja jopa tappamiset, ensin kielellä ja sydämessä, sitten käsillä ja sen jatkeilla sen Jumalan vihan alaisena, mikä seuraa laittomuutta ja Jumalan hylkäävää tuomiota iankaikkiseksi kadotukseksi ellei tehdä parannusta. Viimeinen ja pahin merkki laittomuudesta on pedon merkki ja kaikkinainen epäjumalanpalvelus ja pyhien, jotka pitävät Jumalan käskyt rakkaudessa ja esillä Yeshuan todistusta, vainoaminen. Niin pitkälle menee toisten jeesuksien julistaminen ja opettaminen, että ei enää tunneta juutalaista Yeshuaa, joka kutsuu totiseen elävän Jumalan palvelemiseen ja Herran kiittämiseen ja kunnioittamiseen jokaista ihmistä parannuksen kautta, joka on suurta Jumalan armoa ja totuutta Pyhässä Hengessä. Amen.

• bcbbbb

Aamen, aamen.

• Matt. 5:44 ; "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat..."

Talmudin ideologiaan et mitä ilmeisemmin ole liiemmälti välittänyt perehtyä, mikä lienee osaltaan varsin ymmärrettävää; sanoohan Talmud mm. seuraavaa: "Ei-juutalainen, joka vain vilkaiseekin Talmudiin on tuomittu kuolemaan (Sanhedrin 59a) ja "Keskusteleminen ei-juutalaisen kanssa uskonnollisista asioistamme olisi samaa kuin tappaa kaikki juutalaiset, sillä jos ei-juutalaiset saisivat tietää, mitä me opetamme heistä, tappaisivat he meidät avoimella kadulla" (Libbre David 37)

dires`

• Näitä

Eipä näytä tuo sinunkaan perehtymisesi erityisen syvälliseltä. Voit ehkä arvata miksi.

• rv.

puhe on toran opiskelusta ja pakanoista (akum), ei siis kristityistä, siitä kieltääkö tora näiltä ei-juutalaisilta sen opiskelun, torahan on annettu Israelin perintöosaksi, ei muiden. Toran oma vastaus ei ollut selvä ja siitä keskustellaan, ilmeisesti lain syntyessä ei edes ajateltu että se kiinnostaisi ulkopuolisia Ko keskustelun tulos oli että lakia voivat eijuutalaiset opiskella myös akum , ja senhän tietää idioottikin. Kristityt opiskelevat, kääntyvät opiskelevat rabbien avulla, tutkijat opiskelevat ja opettavat, juutalainen kirjallinen uskonnollinen perintö on varmaan maailman opiskelluin eikä akumeja enää edes ole.
        Toiseen asiaan, jos miettii mitä kaikkea täälläkin esitetään ehkä olisi ollut paras jos kristinusko ei olisi ottanut Vanhaksi testamentiksi kutsumaansa juutalaisten kirjoitusten kokoelmaa kaanoniinsa lainkaan. Joidenkin kristittyjen omat yhä jatkuvat vihanpurkaukset juutalaisia ja juutalaisutta kohtaan näyttäytyisivät silloin kaikille juuri niin älyttöminä kuin ovatkin.

Kaikki esittämäsi oli väärin, ei puhuta talmudista vaan torasta, ei nykyään elävien uskontojen edustajista, ei vilkaisusta, ei ole kuolemantuomiota eikä kielletä opiskelemasta.Et ymmärtänyt mistään mitään.

• Yeshuan opetuslapsi

Kuten itsekkin hänen opetuksiaan lainasit. Myös Vanhan Testamentin opetukset ovat hänen opetuksiaan, kuitenkin Vanhassa Liitossa. Se, että kaikki eivät ole vielä päässeet Uuden Liiton yhteyteen, ei tee tyhjäksi Vanhan Liiton pitävyyttä. Jumala on uskollinen, eikä vilpistele tekemissään liitoissa, näin juutalainen Israelin kansakin on saanut hallintaansa Jumalan armossa ja siunauksessa maan, joka luvattiin Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille ja heidän jälkeläisilleen.

Lisäksi on lupaukset Herran Hengen vuodatuksesta, kunhan vain Herraa Yeshuaa avuksi huudetaan. Siksi todistus onkin hyvä esille tuoda ja lisäksi siunata ja rukoilla Israelin puolesta, sen esivallan ja kaikkien Israelin sukukuntien puolesta, koska lupaus Hengen vuodatuksesta pysyy varmana niinkuin aamurusko. Se olkoon suuri ilomme ja etuoikeutemme, koska onhan meidätkin liitetty pyhään öljypuuhun ja viinipuuhun ja olemme päässeet Herrassa osallisiksi pyhille kuuluvista lupauksista ja rikkauksista.

Hallelujah! Israelin pyhän siunausta Messias Yeshuan nimessä kuten hän on meitä opettanut.

• rv.

kirja jota ei ole olemassakaan Talmudiin ei kuulu mitään sen nimistä , nimi on italiaa .
        Ehkä joku rasistisivu keksii joskus että Talmudiin kuuluu Saunakirja, tyhmille kun voi syöttää mitä hyvänsä ja rasismiin oleellisin osa älyn ja tiedon täydellinen puuttuminen.

• Dippi Lippis
        rv. kirjoitti:

kirja jota ei ole olemassakaan Talmudiin ei kuulu mitään sen nimistä , nimi on italiaa .
        Ehkä joku rasistisivu keksii joskus että Talmudiin kuuluu Saunakirja, tyhmille kun voi syöttää mitä hyvänsä ja rasismiin oleellisin osa älyn ja tiedon täydellinen puuttuminen.

Parhaiten tiedät, - mitä tyhmät gentilet ja gojim goijarit eivät, - tästäkin asiasta. Mutta tiedätkö tuleeko varmasti kyynel, pienen tytön tai pojankin silmään jos joku rappi laittaa suuren sormensä siihen?

• rv.

Kyllä sut hiljennetään.
        Se sinun pitäisi tietää..

• en oikein ymmärrä

voitko selittää. aivothan ovat ihmisen ajatusten keskus.

• Yeshuan opetuslapsi

siunataan niin todella tahdotaan hyvää, parhaimmillaan hengellistä elämää Jumalan yhteydessä Herran Pyhässä Hengessä. Messias Yeshua tahtoo Elävää Vettä antaa hänen vanhurskautta janoaville, niin että kiitos ja kunnia olisi runsaana Totuuden Hengessä ainoalle elävälle Jumalalle, Israelin Pyhälle Herralle Sebaotille ja Luojalle.

• Kysyjä..
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

siunataan niin todella tahdotaan hyvää, parhaimmillaan hengellistä elämää Jumalan yhteydessä Herran Pyhässä Hengessä. Messias Yeshua tahtoo Elävää Vettä antaa hänen vanhurskautta janoaville, niin että kiitos ja kunnia olisi runsaana Totuuden Hengessä ainoalle elävälle Jumalalle, Israelin Pyhälle Herralle Sebaotille ja Luojalle.

oikeammin pitäisi sanoa siunatkaa Israelia aivoissanne?

• -sama-
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

nimimerkkisi pitäisi olla suomeksi "Jeshuan opetuslapsi" ei "Yeshuan...". Englannin Y vastaa suomen J:tä.

Jos haluat käyttää Y:tä niin muuta nimimerkkisi: "Yeshua's disciple".

• Yeshuan opetuslapsi
        Kysyjä.. kirjoitti:

oikeammin pitäisi sanoa siunatkaa Israelia aivoissanne?

joka pumppaa verta kaikkialle. Veressä on sielu ja elämiseen tarvittavat ainesosat, jotka pitävät soluja hengissä.

Raamattussa sydämessä on ajatukset ja tahtominen ja tekeminen, sekä hyvät että pahat.

Myös Herra meidän tulee rakastaa kaikesta sydämmestämme.

• Yeshuan opetuslapsi
        -sama- kirjoitti:

nimimerkkisi pitäisi olla suomeksi "Jeshuan opetuslapsi" ei "Yeshuan...". Englannin Y vastaa suomen J:tä.

Jos haluat käyttää Y:tä niin muuta nimimerkkisi: "Yeshua's disciple".

Jotenkin koen nykyään Yeshuan luonnollisemmaksi, toki myös Jeshua käy. Tärkeintä on oikea persoona Isän Jumalan taivaassa Valtaistuimella istuva Herra ja Messias ja ainosyntyinen Poika lihaksi ja vereksi.

Jeesuskin minulle käy, samoin Iesous, jos kreikkaa puhuttaisiin. Juutalaisten palstalla Yeshua on hyvä, koska sen nimen merkitys on ´Herra pelastaa´, niinkuin hyvin sopii Israelin pyhälle.

• Vieläkinminäsanon

Siunatkaa Iraelia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4146
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2459
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1607
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1177
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1157
    6. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      902
    7. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      863
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      104
      860
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      810
    Aihe