tietoa. Ainoa hyväksyttävä syy Raamatun mukaan avioerolle on haureus... jos puoliso on väkivaltainen tms. se ei ole Raamatullinen peruste avioerolle. Toki erillään voi silloin asua mutta suunta pitäisi olla kuitenkin yhteen palaamiseen.
Neitoni
17
317
Vastaukset
>>Ainoa hyväksyttävä syy Raamatun mukaan avioerolle on haureus... jos puoliso on väkivaltainen tms. se ei ole Raamatullinen peruste avioerolle. Toki erillään voi silloin asua mutta suunta pitäisi olla kuitenkin yhteen palaamiseen.
Ehkä sekopää tarkoitti tuossa erolla juurikin asumuseroa. Mutta mene ja tiedä, tekstinsähän eivät yleensä tarkoita selkokielellä yhtään mitään. KooKoon otsikotkin on helppolukuisempia.- ei ole..
nykyisellään olemassa. Laki on siltä osin muuttunut. Mutta pariskunnat voivat asua erillään ja siihen voi olla monia eri syitä.
- kummatkin
Kyllä mielestäni neitoni ja koo.koo kuuluu samaan kastiin.Jotain kerrottavaa kummallakin tuntuu tuon tuostakin olevan, mutta selvää ei saa hyvällä tahdollakaan mitä heillä on ollut sydämmellään.Koo.koo tosin hallitsee Siansaksan
välttävästi. - Neitoni ja koo.koo
kummatkin kirjoitti:
Kyllä mielestäni neitoni ja koo.koo kuuluu samaan kastiin.Jotain kerrottavaa kummallakin tuntuu tuon tuostakin olevan, mutta selvää ei saa hyvällä tahdollakaan mitä heillä on ollut sydämmellään.Koo.koo tosin hallitsee Siansaksan
välttävästi.kirjoittavat persoonallisella tyylillään, ja tulevat kyllä ymmärretyksi! Siansaksa= SchweinDeutsch, ja es versteht man auch! Mitä neidon sydämellä on, sitä tässä taas jännitetään!
- on verrata...
Neitoni ja koo.koo kirjoitti:
kirjoittavat persoonallisella tyylillään, ja tulevat kyllä ymmärretyksi! Siansaksa= SchweinDeutsch, ja es versteht man auch! Mitä neidon sydämellä on, sitä tässä taas jännitetään!
No NEITONI suolisto ääntelee älykkäämmin mitä koo koo tänne horisee. Tosin kyseisen neidon väläytykset aiheuttaa minussa vain vähän säälinsekaista hymynkaretta.
- riuku aidat
on verrata... kirjoitti:
No NEITONI suolisto ääntelee älykkäämmin mitä koo koo tänne horisee. Tosin kyseisen neidon väläytykset aiheuttaa minussa vain vähän säälinsekaista hymynkaretta.
Kun Neitoni ja koo koo puhuvat tuttuun tyyliinsä potaskaa, he ilmaisevat vain itseään, ei heiltä voi vaatia enenpää.
- neitoni
riuku aidat kirjoitti:
Kun Neitoni ja koo koo puhuvat tuttuun tyyliinsä potaskaa, he ilmaisevat vain itseään, ei heiltä voi vaatia enenpää.
mulla on paljo tärkeempiä asioita ku miettiä mitä mietit mun kirjotus tyylistä,naura tai itke ,ihan sama.
Kirjottelen tänne ku ehin,so what.
Et tunne mua,eli et voi arvostella ku tiettyyn rajaan asti mua ja minkä annan ittentäni näkyä.Mua huvittaa ku kaikki luulee mut täys bimboks,ei se mittää.
Se ei mua hetkauta - neitoni
on verrata... kirjoitti:
jos en niin paljo ois lukenu psykologiaa,voisin loukkaantua,mut sä meet siinä samas läjäs ku monet tällä palstalla,eli kirjoita mulle jotattain mielenkiintosempaa ku haukkuja,jooko...kiitos paljo etukäteen
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
jos en niin paljo ois lukenu psykologiaa,voisin loukkaantua,mut sä meet siinä samas läjäs ku monet tällä palstalla,eli kirjoita mulle jotattain mielenkiintosempaa ku haukkuja,jooko...kiitos paljo etukäteen
>>..kirjoita mulle jotattain mielenkiintosempaa ku haukkuja,jooko...kiitos paljo etukäteen
Tarkoittaako tuo sitä, että sama koskee myös sinun kirjoittelua? - eräs utelias
neitoni kirjoitti:
Missä olet mahtanut sitä psykologiaa lukea? Ihanko olet jossain koulussa sitä lukenut? Sen verran, mitä olen juttujasi lukenut, voisi olettaa että "lukeneisuutesi" rajoittuu omalle sohvallesi.
Varmasti jokainen lukutaitoinen suomalainen on lukenut lakia (kodin lakikirjaa tms. tarpeen tullen.) Harvempi kuitenkin on lukenut lakia ts. opiskellut lakia ja saanut opinnoistaan arvosanoja.
Kirjastosta psykologiaa käsittelevästä hyllystä lainatun "Nainen 50-kriisissä" tai "Kuinka löytää itselleen sopiva kumppani" -kirjojen lukeminen ei tee ihmisestä psykologia.
Jos olet jotain lukenut, niin miksi ihmeessä et sovella mitään lukemaasi käytännössä? Muiden ihmisten aliarvioiminen ja solvaaminen viittaa ennemminkin siihen, että niitä viljelevien ihmisten lukeneisuus rajoittuu Seiskan ja Oho -lehden tasolle.
Ja jos uskot, että ainoa oikea totuus löytyy todistajien lahkosta, niin miksi ihmeessä et viihdy heidän seurassaan? Etkö vielä ole sisäistänyt sitä, että kun tarpeeksi ponnistellen teet kenttää ja alleviivaat Vartsikoitasi, niin vuosien saatossa alkaa elämä hymyillä?
Ja jos ei tämän asiainjärjestelmän aikana, niin viimeistään paratiisissa. Siellä voit elää ikuisesti kokouksissa käyden ja valtakunnanlauluja laulaen mitä ihanimmalla lauluäänelläsi ikinuorena.
Lopeta siis märehtiminen ja muiden napojen kaivaminen ja siirry nyppimään töhnät omasta navastasi. Sen jälkeen jakkupuku päälle ja menoksi salille.
Kun tarpeeksi pitkään nöyristelet, niin kyllä ne sinut sinne ottaa. Kun niin moni on lähtenyt ja lähdössä - niin tilaa kyllä löytyy salilta kuin salilta. - neitoni
eräs utelias kirjoitti:
Missä olet mahtanut sitä psykologiaa lukea? Ihanko olet jossain koulussa sitä lukenut? Sen verran, mitä olen juttujasi lukenut, voisi olettaa että "lukeneisuutesi" rajoittuu omalle sohvallesi.
Varmasti jokainen lukutaitoinen suomalainen on lukenut lakia (kodin lakikirjaa tms. tarpeen tullen.) Harvempi kuitenkin on lukenut lakia ts. opiskellut lakia ja saanut opinnoistaan arvosanoja.
Kirjastosta psykologiaa käsittelevästä hyllystä lainatun "Nainen 50-kriisissä" tai "Kuinka löytää itselleen sopiva kumppani" -kirjojen lukeminen ei tee ihmisestä psykologia.
Jos olet jotain lukenut, niin miksi ihmeessä et sovella mitään lukemaasi käytännössä? Muiden ihmisten aliarvioiminen ja solvaaminen viittaa ennemminkin siihen, että niitä viljelevien ihmisten lukeneisuus rajoittuu Seiskan ja Oho -lehden tasolle.
Ja jos uskot, että ainoa oikea totuus löytyy todistajien lahkosta, niin miksi ihmeessä et viihdy heidän seurassaan? Etkö vielä ole sisäistänyt sitä, että kun tarpeeksi ponnistellen teet kenttää ja alleviivaat Vartsikoitasi, niin vuosien saatossa alkaa elämä hymyillä?
Ja jos ei tämän asiainjärjestelmän aikana, niin viimeistään paratiisissa. Siellä voit elää ikuisesti kokouksissa käyden ja valtakunnanlauluja laulaen mitä ihanimmalla lauluäänelläsi ikinuorena.
Lopeta siis märehtiminen ja muiden napojen kaivaminen ja siirry nyppimään töhnät omasta navastasi. Sen jälkeen jakkupuku päälle ja menoksi salille.
Kun tarpeeksi pitkään nöyristelet, niin kyllä ne sinut sinne ottaa. Kun niin moni on lähtenyt ja lähdössä - niin tilaa kyllä löytyy salilta kuin salilta.en nöyristele ketään,oon oma itteni,uskallatko ite olla.Täs ei oo kysymus ihmisistä,vaan Jehovasta.
Säkin siinä päätäs auot ja luulet olevas viisas ku kirjottelet.Se mis oon lukenu psykologiaa,ei kuulu sulle ja sallittu on oman järjen käyttö.Pistä ite jakku puku päälle,tosi naismaiselta tuntuu sun kommenttis mieheks,lapsellista räkytystä - eräs utelias
neitoni kirjoitti:
en nöyristele ketään,oon oma itteni,uskallatko ite olla.Täs ei oo kysymus ihmisistä,vaan Jehovasta.
Säkin siinä päätäs auot ja luulet olevas viisas ku kirjottelet.Se mis oon lukenu psykologiaa,ei kuulu sulle ja sallittu on oman järjen käyttö.Pistä ite jakku puku päälle,tosi naismaiselta tuntuu sun kommenttis mieheks,lapsellista räkytystäLuepa oma tekstisi kertaalleen, jos et sitä vielä kirjoittaessasi kunnolla lukenut.
Taisi arvaukseni osua ja upota, kun rupesit vinoilemaan. Toinen villi arvaukseni olisi Valitut Palat. Oletko niistä lukenut psykologiaasi? Lukeminen kun on täysin eri asia kuin opiskeleminen.
Aika naismaiselta oma käytökseni tuntuu itsestänikin. Johtuisiko siitä että satun olemaan nainen? Se on ehkä yksi syy, miksi tekstisi ihmetyttävät minua. Mietin millainen nainen on tuollaisten "törkytekstien" takana.
Luultavasti et vastaa mielikuviani, mutta ne eivät ainakaan sinua imartele - kuin eivät tekstisikään.
Jos oikeasti uskoisit Jehovasi, niin käytöksesi ja tekstisi olisivat vähän eri tyylisiä.
- Tituleerus
Avioliitto on aika tuore termi tai 'sopimus'. Raamatussa ei ole edes mitään sellaiseen viittaavaa kuin 'avioliitto' käsitteenä. Moni raamatun henkilö avioliitosta tai avioerosta paljona tiennyt. Tulee mieleen eräs kristyttyjen suurmiehen syrjähyppy kaivolla.
- neitoni
käsittelijä vaik uimahypyt altaaseen....
monia asioita on on mitä ei tiiä,mut sen sanon,et varmarsti ihmisen ja koko maapallon luoja osaa joskus vastata kysymyksees jos haluat.Mä haluaisin tietää mihin käärmeitä tarvitaan,yäk...:) - eräs utelias
neitoni kirjoitti:
käsittelijä vaik uimahypyt altaaseen....
monia asioita on on mitä ei tiiä,mut sen sanon,et varmarsti ihmisen ja koko maapallon luoja osaa joskus vastata kysymyksees jos haluat.Mä haluaisin tietää mihin käärmeitä tarvitaan,yäk...:)Jospa lainaisit kirjastosta vaihteeksi biologian kirjan. Sieltä voisit lueskella siitä, mitä tehtäviä käärmeillä on luonnon ekosysteemissä.
Ihminen tuskin "tarvitsee" käärmeitä sen enenpää kuin liskoja tai hämähäkkejäkään (paitsi mitä jotkut lemmikkeinä), mutta monissa paikoissa käärmeet kuuluvat olennaisesti omaan ekologiseen lokeroonsa.
Jos ihminen olisi luonut maailman, olisimme olleet muutaman vuosikymmenen jälkeen pulassa. Ihminen ei varmasti olisi luonut muita kuin ihania hellyttäviä karvaeläimiä. Niitä olisikin sitten ollut kohta koko maapallo täynnä, kun tappajia ei olisi ollut.
Olisiko jotain muuta, jota haluaisit tietää? Ei tarvitse olla Luoja tietääkseen asioita. Opiskelusta on myös apua. Sääli, että jotkut uskonnolliset yhteisöt pyrkivät rajoittamaan jäsentensä opiskelua ja tiedonsaantia. - Eikö tiedossa?
Millaista Raamattua Vartioseurassa luetaan oikein?
Vai onko häät ja avioliitto eri asioihin liittyviä?
Miten te oikein osaattekin kääntää kaiken ympäriämpäri?
Mooseksen kymmenen käskyäkin kieltää himoitsemasta toisen puolisoa.
Sitä käskyä on varmasti rikottu eniten koko kokoelmasta, ellei sitten "älä tapa" ole voitolla.
Salomon lähetti Uurian sotaan kaatumaan, koska halusi hänen vaimonsa eukokseen. Salomonilla oli laaja haaremi, varmaan maailmanennätys siinäkin.
Jooseppi raukka joutui faaraon epäsuosioon Potifarin vaimon takia.
Kyllä naisen ainoa turva menneinä aikakausina oli avioliitto, johon tyttölapsen koko kasvatus ja nuoruus tähtäsi, ja kun avioliittoon oli jouduttu/päästy, niin siinä sitten piti kärvistellä aviopuolison ja uskonoppineiden ehdoilla ja säännöillä.
Ja sitten jaksetaan päivitellä maailmankirjallisuudessa vuosituhansia, miksi naiset ovat niin ahnaita ja ilkeitä, pällepäsmäreitä ja despootteja kotinsa seinien sisällä, vaikka muuten kulkivat pää peitettynä ja silmät alasluotuina.
Sharialainkin mukaan nainen on aina syyllinen, vaikka joutuisi joukkoraiskauksen uhriksi. Tänäkin vuonna yksi uhri - 13-vuotias - kivitettiin kuoliaaksi.
Suomessa laki ei ole voimassa. Varmaan harmittaa joitakin uskonlahkoja. Olisi helpompi hallita rahvasta, jos olisi oikeanlaiset aseet. - Rintti-
Eikö tiedossa? kirjoitti:
Millaista Raamattua Vartioseurassa luetaan oikein?
Vai onko häät ja avioliitto eri asioihin liittyviä?
Miten te oikein osaattekin kääntää kaiken ympäriämpäri?
Mooseksen kymmenen käskyäkin kieltää himoitsemasta toisen puolisoa.
Sitä käskyä on varmasti rikottu eniten koko kokoelmasta, ellei sitten "älä tapa" ole voitolla.
Salomon lähetti Uurian sotaan kaatumaan, koska halusi hänen vaimonsa eukokseen. Salomonilla oli laaja haaremi, varmaan maailmanennätys siinäkin.
Jooseppi raukka joutui faaraon epäsuosioon Potifarin vaimon takia.
Kyllä naisen ainoa turva menneinä aikakausina oli avioliitto, johon tyttölapsen koko kasvatus ja nuoruus tähtäsi, ja kun avioliittoon oli jouduttu/päästy, niin siinä sitten piti kärvistellä aviopuolison ja uskonoppineiden ehdoilla ja säännöillä.
Ja sitten jaksetaan päivitellä maailmankirjallisuudessa vuosituhansia, miksi naiset ovat niin ahnaita ja ilkeitä, pällepäsmäreitä ja despootteja kotinsa seinien sisällä, vaikka muuten kulkivat pää peitettynä ja silmät alasluotuina.
Sharialainkin mukaan nainen on aina syyllinen, vaikka joutuisi joukkoraiskauksen uhriksi. Tänäkin vuonna yksi uhri - 13-vuotias - kivitettiin kuoliaaksi.
Suomessa laki ei ole voimassa. Varmaan harmittaa joitakin uskonlahkoja. Olisi helpompi hallita rahvasta, jos olisi oikeanlaiset aseet.>> Miten te oikein osaattekin kääntää kaiken ympäriämpäri?
Se oli Daavid. Uurian vaimo oli Salomon äiti.
Joosefin laittoi vankilaan Potifar. Faaraon epäsuosiossa hän ei ollut koskaan.
Häät liittyvät avioliittoon, mutta eivät ole sen edellytys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838