Täällä moititaan näemmä jatkuvasti Jehvan todistajia ja hallintoelintä, muttei muisteta miten hyvää aineistoa hallintoelin tuottaa. Esimerkiksi yllä mainitun Lähesty Jehovaa -kirjan on voinut kirjoittaa vain henkliö(t), jotka ovat syvällisesti perehtyneet Raamattuun ja saaneet henkilökohtaisen suhteen Jehova Jumalaan.
Jo Jeesus sanoi, että puu tunnetaan hedelmistään. Jehovan todistajien lehdet ja kirjat ovat todella "hyvää hedelmää". Kaikkien tänne kirjoittavien pitäisi tutustua vaikkapa juuri tähän Lähesty Jehovaa -kirjaan. Kun sen on ajatuksella ja sydämelään lukenut, ei varmasti voi enää olla niin hyökäävä kuin suuri osa tänne kirjoittavista on.
Lähesty Jehovaa -kirja
35
677
Vastaukset
- Ted D Bear
...mutta JOTKUT (ei kylläkään kaikki) tänne kirjoittavista ovat vihaisia kun
A. ovat ensin tehneet jotain minkä tiesivät olevan väärin, ja sitten
B. tulivat erotetuksi seurakunnasta- Seuraus
C. ovat saattaneet oppia jotain, joka on merkityksellistä, näiden kokemuksien kautta
D. ovat saattaneet oppia jotain sellaista, joka olisi meille kaikille hyväksi
.
.
.
Ö oppia rakastamaan, vaikka tulee oman käsityksen mukaan menettämään elämänsä lopullisesti tekee sitten mitä tahansa - Seuraus
Ne, jotka ovat vihaisia näistä syistä, kun kerroit. Uskon, että on parempi heidän antaa rauhassa prosessoida tilannettaan, jotta vihaisuus hieman hellittää, se on parempi kaikille.
- Vad menar Du?
Seuraus kirjoitti:
C. ovat saattaneet oppia jotain, joka on merkityksellistä, näiden kokemuksien kautta
.
.
.
Ö oppia rakastamaan, vaikka tulee oman käsityksen mukaan menettämään elämänsä lopullisesti tekee sitten mitä tahansa" Joka rakastaa elämäänsä, menettää sen." Tätäkö tarkoitat?
- Seuraus
Vad menar Du? kirjoitti:
" Joka rakastaa elämäänsä, menettää sen." Tätäkö tarkoitat?
Suosittelen menemään aakkosjärjestyksessä.
Ö taitaa tarkoittaa aika lähelle sitä - Seuraus
Seuraus kirjoitti:
Suosittelen menemään aakkosjärjestyksessä.
Ö taitaa tarkoittaa aika lähelle sitäTai olen, mitä tulee elämän menettämiseen, nyt pitäisi opetella rakkautta ja se tuntuu olevan aika hankalaa.
- Mukavata elämätä
Seuraus kirjoitti:
Tai olen, mitä tulee elämän menettämiseen, nyt pitäisi opetella rakkautta ja se tuntuu olevan aika hankalaa.
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat, "opetella rakkautta ja tunnetta, että se on vaikeaa." Tarkoitatko että on vaikeaa toteuttaa unelmiaan?
- Seuraus
Mukavata elämätä kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat, "opetella rakkautta ja tunnetta, että se on vaikeaa." Tarkoitatko että on vaikeaa toteuttaa unelmiaan?
>>Tarkoitatko että on vaikeaa toteuttaa unelmiaan?
En. On vaikea kasvaa rakkaudessa. - Mukavata elämätä
Seuraus kirjoitti:
>>Tarkoitatko että on vaikeaa toteuttaa unelmiaan?
En. On vaikea kasvaa rakkaudessa.Olen lukenut,että ihmisen pitää tulla siksi, mikä hän voi olla. Eli voidaan sanoa, että ihmisen TODELLINEN minä on se, mitä hän haluaisi olla, jos se olisi mahdollista.
Kasvaa rakkaudessa on laaja käsite.Tarkoitatko ajatuksia jotka vapauttaisivat energiaa rakastamiseen? Vai kaipuuta johonkin? Mihin? Suureen rakkauteen ja iloonko ? - Seuraus
Mukavata elämätä kirjoitti:
Olen lukenut,että ihmisen pitää tulla siksi, mikä hän voi olla. Eli voidaan sanoa, että ihmisen TODELLINEN minä on se, mitä hän haluaisi olla, jos se olisi mahdollista.
Kasvaa rakkaudessa on laaja käsite.Tarkoitatko ajatuksia jotka vapauttaisivat energiaa rakastamiseen? Vai kaipuuta johonkin? Mihin? Suureen rakkauteen ja iloonko ?>>Tarkoitatko ajatuksia jotka vapauttaisivat energiaa rakastamiseen?
Ehkä juuri tätä. - swing
Seuraus kirjoitti:
.
.
.
Ö oppia rakastamaan, vaikka tulee oman käsityksen mukaan menettämään elämänsä lopullisesti tekee sitten mitä tahansaItse ainakin haluaisin oppia rakastamaan kaikkia, ilman että sen rakkauden kannustimena on pakko ja uhkailu, tai myöskään lupaus ikuisesta elämästä. Kova tavoite, mutta ainahan sitä voi yrittää.
- Seuraus
swing kirjoitti:
Itse ainakin haluaisin oppia rakastamaan kaikkia, ilman että sen rakkauden kannustimena on pakko ja uhkailu, tai myöskään lupaus ikuisesta elämästä. Kova tavoite, mutta ainahan sitä voi yrittää.
Hyvä tavoite. Siinä auttaa se, ettei 'yritä', vaan toimii niin kuin aiemmin sanoit: "Rakastamaan oppii rakastamalla." Jokainen pieni teko, on askel sinne, minne pitääkin...kun sen tekee rakkaudesta toiseen ihmiseen, hänen hyvinvointi silmämääränä.
Kovin alkutaipaleella olen itsekin, mutta onpahan kohde selvillä:
>>tse ainakin haluaisin oppia rakastamaan kaikkia, ilman että sen rakkauden kannustimena on pakko ja uhkailu, tai myöskään lupaus ikuisesta elämästä - swing
Seuraus kirjoitti:
Hyvä tavoite. Siinä auttaa se, ettei 'yritä', vaan toimii niin kuin aiemmin sanoit: "Rakastamaan oppii rakastamalla." Jokainen pieni teko, on askel sinne, minne pitääkin...kun sen tekee rakkaudesta toiseen ihmiseen, hänen hyvinvointi silmämääränä.
Kovin alkutaipaleella olen itsekin, mutta onpahan kohde selvillä:
>>tse ainakin haluaisin oppia rakastamaan kaikkia, ilman että sen rakkauden kannustimena on pakko ja uhkailu, tai myöskään lupaus ikuisesta elämästäJotenkin ymmärsin, että olisit tuolla kohdalla Ö tarkoittanut jotain samansuuntaista. Saatan silti olla yhtä hyvin väärässäkin.
- Seuraus
swing kirjoitti:
Jotenkin ymmärsin, että olisit tuolla kohdalla Ö tarkoittanut jotain samansuuntaista. Saatan silti olla yhtä hyvin väärässäkin.
Sitä tarkoitin.
- Jumalan rakkaus on todellista
swing kirjoitti:
Itse ainakin haluaisin oppia rakastamaan kaikkia, ilman että sen rakkauden kannustimena on pakko ja uhkailu, tai myöskään lupaus ikuisesta elämästä. Kova tavoite, mutta ainahan sitä voi yrittää.
Raamatusta: "Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.Vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä rauhanliittoni horju, sanoo Herra,sinun armahtajasi.
- swing
Jumalan rakkaus on todellista kirjoitti:
Raamatusta: "Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.Vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä rauhanliittoni horju, sanoo Herra,sinun armahtajasi.
Silläkin uhalla, että saatan saada epäasiallisia vastauksia, ilmoitan, että otan vastaan. Otan vastaan Jumanlan rakkautta sekä lähimmäisen rakkautta.
Sillä tavalla itsekin opin rakastamaan. En niin, että korkeampi taho käskee minun rakastaa, tai sitten tapahtuu sitä sun tätä tai on tapahtumatta.
- Yksi veli
Eikö ihmiset ole niitä hedelmiä?
Itse olen huolissani, koska järjestö tuottaa paljon erotettuja ja eronneita, jotka kokevat järjestön ahdistavaksi. - Saakos ihmetellä?
Mitä mieltä olet vaikka vuoden 1924 Vartiotornista? Onko sekin yhtä "hyvää hedelmää"? Entä muu vanha kirjallisuus?
Kuinka pitkän parasta ennen päiväyksen annat hedelmillesi, kun opit muuttuvat vuosien saatossa?
Millainen henkilökohtainen suhde teillä oli silloin jumalaanne, kun lehdissä ja kirjallisuudessa hehkutettiin Jeesuksen paluuvuotta 1874? Tai silloin kun rokotukset, alumiiniastiat ja elinsiirrot olivat kiellettyjä?
Onko jumalanne muuttanut mieltään, vai onko suhde häneen muuttunut vuosien saatossa? Kun kaikki pitää niellä kritisoimatta, niin virheen sattuessa 6 miljoonaa ihmistä marssii herkkäuskoisesti yhtä jalkaa suoraan jorpakkoon.
Näin on sattunut usein vuosien saatossa, kun ensin on ollut niin ja sitten taas näin. Mikä takaa sen, että mainitsemassasi kirjassa on oikeaa informaatiota? Valitettavasti ei mikään. - swing
Ehkä eivät ihan kaikki, mutta useimmat tänne kirjoittavat, ovat varmasti lukeneet monia Jehovan todistajien kauniita kirjoja ja lehtiä. Itsellänikin on niitä hyllymetreittäin ja useimmat on luettu kannesta kanteen.
Monilla on myös kokemusta siitä, millaista on itse olla Jehovan todistaja, joillakin kymmenien vuosien ajalta. Onko Sinulla?
Mikä tekee hedelmästä hyvän mielestäsi? Oletko itse perehtynyt Raamattuun, vai luotatko siihen, että se mitä muut siitä kertovat, on totta, kun se on kauniisti ja uskottavasti esitetty?- Pilvetär
Kiitos maltillisesta vastauksestasi!
Olen ollut uskossa kauan ja liikkunut eri suunnissa. Jehovan todistajat ovat tuttuja lapsuudesta asti, koska leikimme paljon jt-serkkujemme kanssa, ja sitten kun kasvoimme, pojat antoivat meille jt-kirjallisuutta ja kertoivat uskostaan. Esimerkiksi kirjan "Onko ihminen kehityksen vai luomisen tulos?" luin jo lukioaikanani 1970-luvulla.
Raamatun olen lukenut läpi systemaattisesti yhden kerran ja Uuden testamentin eli kreikkalaiset kirjoitukset monen monta kertaa. Mistään ei löydä suurempaa viisautta kuin Jeesuksen opetuksista tai Vanhan testamentin eli heprealaisten kirjoitusten psalmeista ja sananlaskuista (nämä esimerkkinä).
Toivon todella, että ihmiset löytäisivät vapautensa Raamatun avulla! Absoluuttinen vapaus on ihmiselle niin suuri taakka, ettei hän oikein kestä sitä. Tulee helposti katkeruutta tai turhaa rikkauteen ja maineeseen pyrkimistä. Raamatun ohjeet suojelevat ihmistä ja antavat hänelle lisäksi huikaisevan näkymän yli ajan rajan. Sydämestäni toivon, että ihmiset löytäisivät sen, mikä on heille parasta! Suuri Luojamme tietää täsmälleen, mitä olemme ja mitä tarvitsemme! - on olla Jt?
Pilvetär kirjoitti:
Olen ollut uskossa kauan ja liikkunut eri suunnissa. Jehovan todistajat ovat tuttuja lapsuudesta asti, koska leikimme paljon jt-serkkujemme kanssa, ja sitten kun kasvoimme, pojat antoivat meille jt-kirjallisuutta ja kertoivat uskostaan. Esimerkiksi kirjan "Onko ihminen kehityksen vai luomisen tulos?" luin jo lukioaikanani 1970-luvulla.
Raamatun olen lukenut läpi systemaattisesti yhden kerran ja Uuden testamentin eli kreikkalaiset kirjoitukset monen monta kertaa. Mistään ei löydä suurempaa viisautta kuin Jeesuksen opetuksista tai Vanhan testamentin eli heprealaisten kirjoitusten psalmeista ja sananlaskuista (nämä esimerkkinä).
Toivon todella, että ihmiset löytäisivät vapautensa Raamatun avulla! Absoluuttinen vapaus on ihmiselle niin suuri taakka, ettei hän oikein kestä sitä. Tulee helposti katkeruutta tai turhaa rikkauteen ja maineeseen pyrkimistä. Raamatun ohjeet suojelevat ihmistä ja antavat hänelle lisäksi huikaisevan näkymän yli ajan rajan. Sydämestäni toivon, että ihmiset löytäisivät sen, mikä on heille parasta! Suuri Luojamme tietää täsmälleen, mitä olemme ja mitä tarvitsemme!Epäilemättä monille uskovaisille, jopa joillekin Jehovan todistajille, uskonto on voimavara, tuki ja turva elämän vaikeilla hetkillä. Useille meistä täällä kirjoittavista Jt-uskonto ei ollut sitä, vaan se söi voimavarat ja jopa nakersi uskoa Jumalaan. Minäkin tunnustan, että jos olisin jatkanut todistajana, minusta olisi tullut ateisti. Niin rankkaa elämä todistajana oli, ja niin perusteettomia, vääristyneitä ja tarkoitushakuisen oloisesti valheellisia Jt-uskon opetukset ovat. Siksi mielestäni meillä on oikeus tuoda joskus hyvinkin katkerat kokemuksemme julki.
Jt uskontoa ei olisi olemassa ilman Vartiotorni-seuraa ja ns. uskollista ja ymmärtäväistä orjaa, joka tuottaa opin, johon jokaisen Jt:n on uskottava tai joutuu syrjityksi tai jopa erotetuksi. Emme vihaa Jehovan todistajia yksilöinä tai henkilöinä, vaan sen uskonnon takana olevaa 'diktatuuria'. Huomaathan ja pidäthän mielessä tämän eron.
Sinun uskonnossasi todennäköisesti on suurempi puheen ja mielipiteen vapaus, joten sinun voi olla vaikea asettua sellaisen asemaan, joka on elänyt elämänsä toisenlaisen uskonnon orjuudessa. - no joo...
Pilvetär kirjoitti:
Toivon todella, että ihmiset löytäisivät vapautensa Raamatun avulla! Absoluuttinen vapaus on ihmiselle niin suuri taakka, ettei hän oikein kestä sitä. Tulee helposti katkeruutta tai turhaa rikkauteen ja maineeseen pyrkimistä. Raamatun ohjeet suojelevat ihmistä ja antavat hänelle lisäksi huikaisevan näkymän yli ajan rajan. Sydämestäni toivon, että ihmiset löytäisivät sen, mikä on heille parasta! Suuri Luojamme tietää täsmälleen, mitä olemme ja mitä tarvitsemme!Miten määrittelet TURHAN rikkauden? Ja mikä on TURHAA mainetta?
Valitettavasti autokoulukirjaakaan ei voi soveltaa suoraan käytäntöön, Mitkään kirjasta opitut ohjeet ei suojele ketään, vaan korkeintaan se, miten ne ohjeet sovellat käytännössä oman luonteesi ja vallitsevien olojen mukaan.
Oletko nyt ihan varma, että juurikin suuri luojamme tietää täsmälleen mikä olet ja mitä sinä tarvitset? - swing
Pilvetär kirjoitti:
Toivon todella, että ihmiset löytäisivät vapautensa Raamatun avulla! Absoluuttinen vapaus on ihmiselle niin suuri taakka, ettei hän oikein kestä sitä. Tulee helposti katkeruutta tai turhaa rikkauteen ja maineeseen pyrkimistä. Raamatun ohjeet suojelevat ihmistä ja antavat hänelle lisäksi huikaisevan näkymän yli ajan rajan. Sydämestäni toivon, että ihmiset löytäisivät sen, mikä on heille parasta! Suuri Luojamme tietää täsmälleen, mitä olemme ja mitä tarvitsemme!"Raamatun olen lukenut läpi systemaattisesti yhden kerran ja Uuden testamentin eli kreikkalaiset kirjoitukset monen monta kertaa. Mistään ei löydä suurempaa viisautta kuin Jeesuksen opetuksista tai Vanhan testamentin eli heprealaisten kirjoitusten psalmeista ja sananlaskuista (nämä esimerkkinä)."
Hyvä näin. Olen samaa mieltä siitä, että Raamatusta löytyy viisautta. Jehovan todistajien kirjallisuuteen otetaan Raamatusta tietysti vain ne kohdat, jotka tukevat järjestön opetusta. Monesti myös Raamattua tulkitaan juuri heille sopivalla tavalla.
"Absoluuttinen vapaus on ihmiselle niin suuri taakka, ettei hän oikein kestä sitä."
Näinkin varmasti on, mikäli yleensä kenenkään ihmisen on mahdollista saavuttaa absoluuttista vapautta. Rajoittavia tekijöitä löytyy, eikä vähäisin ole ihmisen omatunto. Room 2: 14,15 esim. kertoo siitä, että kaikilla ihmisillä on omatunto, myös "pakanoilla".
Lue myös 1Tim 4: 1-4. Siin puhutaan myös omastatunnosta, mutta mahtaisiko tämä kohta sopia Jehovan todistajiin, jotka tuomitsevat ihmisiä ulkokultaisesti naimisiin menosta ja ruokien syömisestä.
Moni todistaja ei ole kestänyt kaiken tuominnan keskellä, eikä varsinkaan ole itse halunnut osallistua siihen enää. Jos on absoluuttinen vapaus taakka, niin on myös ihmisten muodostaman järjestön orjuus.
Hyvää jatkoa Sinulle liikkuessasi eri suunnissa. Ajattele asioita itse ja ota selvää kaikesta tarkasti. - vapauteen Kristus vapautti meidät
on olla Jt? kirjoitti:
Epäilemättä monille uskovaisille, jopa joillekin Jehovan todistajille, uskonto on voimavara, tuki ja turva elämän vaikeilla hetkillä. Useille meistä täällä kirjoittavista Jt-uskonto ei ollut sitä, vaan se söi voimavarat ja jopa nakersi uskoa Jumalaan. Minäkin tunnustan, että jos olisin jatkanut todistajana, minusta olisi tullut ateisti. Niin rankkaa elämä todistajana oli, ja niin perusteettomia, vääristyneitä ja tarkoitushakuisen oloisesti valheellisia Jt-uskon opetukset ovat. Siksi mielestäni meillä on oikeus tuoda joskus hyvinkin katkerat kokemuksemme julki.
Jt uskontoa ei olisi olemassa ilman Vartiotorni-seuraa ja ns. uskollista ja ymmärtäväistä orjaa, joka tuottaa opin, johon jokaisen Jt:n on uskottava tai joutuu syrjityksi tai jopa erotetuksi. Emme vihaa Jehovan todistajia yksilöinä tai henkilöinä, vaan sen uskonnon takana olevaa 'diktatuuria'. Huomaathan ja pidäthän mielessä tämän eron.
Sinun uskonnossasi todennäköisesti on suurempi puheen ja mielipiteen vapaus, joten sinun voi olla vaikea asettua sellaisen asemaan, joka on elänyt elämänsä toisenlaisen uskonnon orjuudessa.Kiltit Jehovantodistajat houkuttelevat meitä riveihinsä, säännöllisesti he tuovat lehtiä ja kirjallisuutta luettavaksemme. Oppi poikkeaa kristinuskosta. Emme halua kääntyä Jehovantodistajiksi,siksi on hyvä lukea myös täältä realistisempaa arkikuvausta järjestöstä.
- No joo..?
no joo... kirjoitti:
Miten määrittelet TURHAN rikkauden? Ja mikä on TURHAA mainetta?
Valitettavasti autokoulukirjaakaan ei voi soveltaa suoraan käytäntöön, Mitkään kirjasta opitut ohjeet ei suojele ketään, vaan korkeintaan se, miten ne ohjeet sovellat käytännössä oman luonteesi ja vallitsevien olojen mukaan.
Oletko nyt ihan varma, että juurikin suuri luojamme tietää täsmälleen mikä olet ja mitä sinä tarvitset?Olenhan "kadotettu sielu", Vailla opastusta, tuuliajolla, Enhän toki tule toimeen ilman hengellistä kaitsentaa.
Mitä se on se TURHA rikkaus ja TURHA maine, onko suotavaa, ettei tavoittelisi rikkautta tahi mainetta...?
Voisiko jopa sanoa että, ei ole suotavaa olla parempi ja/tai pyrkiä paremmaksi jossain, kuin moni muu?
Siitähän voi seurata nimittäin mainetta, jopa rikkauksia.
Oliko siten, että herramme ei suunnitellut meitä kehittyviksi olennoiksi?
Odotan mielenkiinnolla. - No jåå..?
No joo..? kirjoitti:
Olenhan "kadotettu sielu", Vailla opastusta, tuuliajolla, Enhän toki tule toimeen ilman hengellistä kaitsentaa.
Mitä se on se TURHA rikkaus ja TURHA maine, onko suotavaa, ettei tavoittelisi rikkautta tahi mainetta...?
Voisiko jopa sanoa että, ei ole suotavaa olla parempi ja/tai pyrkiä paremmaksi jossain, kuin moni muu?
Siitähän voi seurata nimittäin mainetta, jopa rikkauksia.
Oliko siten, että herramme ei suunnitellut meitä kehittyviksi olennoiksi?
Odotan mielenkiinnolla.Ei ole täällä tosiuskovia, ei entisiä eikä nykyisiä.
Ilmanko tänne ei saakkaan tulla katselemaan, tämähän on perin juurin saatanasta koko netti?
- Arskavain
>>Täällä moititaan näemmä jatkuvasti Jehvan todistajia ja hallintoelintä, muttei muisteta miten hyvää aineistoa hallintoelin tuottaa
- Seuraus
>>siinä kaikki!
siinä kaikki
- saalaisuus?
Esittämääsi kirjaa ja muitakaan uskonnollisia kirjoja. Olen saanut jt vuosien aikana ihan riittävän uskonnollisen kylvyn, joten se riittää. Olen myös nähnyt minkälaisia hedelmiä jt uskonto tuottaa, joten haluan pysyä erossa siitä.
>Kerro mitä on henkilökohtainen suhde jumalaan....? Sen ymmärrän hyvin, jos on henkilökohtainen suhde toiseen ihmiseen, mutta......jumalaan? - ...opastusta?
Maailmassa on paljon kirjoja; parempia ja huonompia. Mitä niistä meidän kannattaa lukea? Olisiko olemassa sellaisia kirjoja, joissa olisi aivan selvästi Jumalan sanoja?
Me uskomme, että Raamatussa on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle. Olisiko sen lisäksi muita kirjoja, joista me voisimme oppia paremmin tuntemaan sen Jumalan ilmoituksen, joka meille on Raamatussa ilmoitettu? Tarvitsisimmeko me muiden ihmisten apua, jotta me voisimme löytää totuuden? Hyviä ja hyödyllisiä neuvoja sellaisilta ihmisiltä, jotka ovat itse oppineet tuntemaan totuuden?
Olen keskustellut jehovantodistajien kanssa lukuisia kertoja. Jokaisella kerralla he ovat tarjonneet vain ulkoa opittuja lauseita ja Raamatun jakeita. Heille opetettuja ajatuspolkuja: pitää kysyä tällaista ja tällaista asiaa, ja sitten tarjota siihen sopivaa vastausta ja kuljettaa käännytettävän ajatuksia tiettyyn suuntaan. Koskaan en ole nähnyt jehovantodistajissa minkäänlaista merkkiä siitä, että Jumalan Henki asuisi heissä. Vain kuollutta ihmisfilosofiaa. Vaikka he jopa uskovat aivan oikein monista asioista, kaikki heidän uskonsa on pukeutunut kuolleen uskonnon kääreisiin.
Jumala kuitenkin ON ja toimii! Jumalan Hengen kautta me voimme puhua Jumalan sanoja ja tehdä niitä tekoja, joita Isä itse tehtäväksemme antaa!
Sam Andreevitsh, Tampere >>Täällä moititaan näemmä jatkuvasti Jehvan todistajia ja hallintoelintä, muttei muisteta miten hyvää aineistoa hallintoelin tuottaa.
Se tuottaa uskonnollista propagandaa, jonka ainoa tarkoitus on tehdä vt-seurasta ylivertaisen uskonnollisilla markkinoilla. Ei tuossa ole mitään erikoista tai erinomaisen hyvää.
>>Esimerkiksi yllä mainitun Lähesty Jehovaa -kirjan on voinut kirjoittaa vain henkliö(t), jotka ovat syvällisesti perehtyneet Raamattuun ja saaneet henkilökohtaisen suhteen Jehova Jumalaan.
Entä muut hedelmät, joita tämän hallintoelimen ylläpitämät säännöt tuottavat, ovatko nekin osoituksia hallintoelimen suhteesta Jehovaan? Turhat verikuolemat, entisten jehovantodistajien demonisoiminen, näiden sosiaalinen eristäminen ja sosiaalisilla suhteilla kiristäminen, väärät ennustukset, jatkuvasti (pakon edessä) muuttuvat opit, ovatko nämäkin osoituksia hallintoelimen tiiviistä suhteesta Jehovaan?
>>Jo Jeesus sanoi, että puu tunnetaan hedelmistään. Jehovan todistajien lehdet ja kirjat ovat todella "hyvää hedelmää".
Jos nyt aivan suoraan sanotaan, niin näin voi väittää ainoastaan ihminen joka ei ole tutustunut ko. lafkan tuotoksiin laajemmin. Puhumattakaan niistä ihmisriekaleista, joita vt-seura suorituskeskeisenä ja kulttimaisena uskontona jälkeensä jättää - hyviä hedelmiä?
>>Kaikkien tänne kirjoittavien pitäisi tutustua vaikkapa juuri tähän Lähesty Jehovaa -kirjaan. Kun sen on ajatuksella ja sydämelään lukenut, ei varmasti voi enää olla niin hyökäävä kuin suuri osa tänne kirjoittavista on.
Olet jälleen yksi tyyppi lisää kokoelmaan, joka kasvaa tällä sivustolla tasaiseen tahtiin. Kaltaisesi tyypit tulevat tänne kertomaan kuinka hienosta uskonnosta jehovantodistajissa on kyse, vaikka et ilmeisesti ole kokenut sitä päiväkään kastettuna jehovantodistajana. Me monet vt-seuraa kriittisesti tarkastelevista kirjoittajista olemme olleet ihan oikeita jehovantodistajia (jotkut ovat vieläkin) ja me todella tiedämme mistä kirjoitamme.
Voit toki yrittää selvittää meille, että miten joku jolla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, voisi tietää asiasta paremmin kuin ne, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta.- Objektiivisuus
>> Me monet vt-seuraa kriittisesti tarkastelevista kirjoittajista olemme olleet ihan oikeita jehovantodistajia (jotkut ovat vieläkin) ja me todella tiedämme mistä kirjoitamme.
>> Voit toki yrittää selvittää meille, että miten joku jolla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, voisi tietää asiasta paremmin kuin ne, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta.
Omakohtaiset kokemukset ovat subjektiivisiä ja myös ko. henkilön yksilölliseen taustaan ja henkiseen rakenteeseen sidottuja.
Edes kaikki vastaavalla ajallisella kokemuksella ja oppikysymyksellisellä tietopohjalla varustetut ex-Jt:t eivät ajattele, asennenoidu ja reagoi ja toimi samalla tavoin.
Montaako prosenttia Jt:iin nähden edustavat aktiiviset ja agressiiviset 'kaiken ilmaan räjäyttävällä' musta-valkoisella asenteella toimivat ex-JT:t, jotka vannovat kertovansa 'totuuden totuudesta'? Montaako prosenttia he edustavat ex-Jt:sta kokonaisuudessaan?
Entä ex-Jt:t joilla on maltillinen suhtautumistapa ja jotka aktiivisen tietoisesti sitoutuvat irti edellä mainitusta lähestymistavasta, ollen kuitenkin hyvin perillä ja analysoiden mm. oppikysymyshistoriikkiä Russelin ajoista alkaen?
Nämä viimemainitut eivät yleensä juurikaan koe tarpeelliseksi aktivoitua näillä palstoilla. Kuitenkin halutessaan tuoda esille näkemyksiänsä, he eivät ujostele mainita kritiikin lisäksi myöskin asioita joiden he katsovat olevan kohdallaan, niin oppikysymyksien kuin myös Jt:n muunkin elämäntavan suhteen. Objektiivisuus kirjoitti:
>> Me monet vt-seuraa kriittisesti tarkastelevista kirjoittajista olemme olleet ihan oikeita jehovantodistajia (jotkut ovat vieläkin) ja me todella tiedämme mistä kirjoitamme.
>> Voit toki yrittää selvittää meille, että miten joku jolla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, voisi tietää asiasta paremmin kuin ne, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta.
Omakohtaiset kokemukset ovat subjektiivisiä ja myös ko. henkilön yksilölliseen taustaan ja henkiseen rakenteeseen sidottuja.
Edes kaikki vastaavalla ajallisella kokemuksella ja oppikysymyksellisellä tietopohjalla varustetut ex-Jt:t eivät ajattele, asennenoidu ja reagoi ja toimi samalla tavoin.
Montaako prosenttia Jt:iin nähden edustavat aktiiviset ja agressiiviset 'kaiken ilmaan räjäyttävällä' musta-valkoisella asenteella toimivat ex-JT:t, jotka vannovat kertovansa 'totuuden totuudesta'? Montaako prosenttia he edustavat ex-Jt:sta kokonaisuudessaan?
Entä ex-Jt:t joilla on maltillinen suhtautumistapa ja jotka aktiivisen tietoisesti sitoutuvat irti edellä mainitusta lähestymistavasta, ollen kuitenkin hyvin perillä ja analysoiden mm. oppikysymyshistoriikkiä Russelin ajoista alkaen?
Nämä viimemainitut eivät yleensä juurikaan koe tarpeelliseksi aktivoitua näillä palstoilla. Kuitenkin halutessaan tuoda esille näkemyksiänsä, he eivät ujostele mainita kritiikin lisäksi myöskin asioita joiden he katsovat olevan kohdallaan, niin oppikysymyksien kuin myös Jt:n muunkin elämäntavan suhteen.>>Omakohtaiset kokemukset ovat subjektiivisiä ja myös ko. henkilön yksilölliseen taustaan ja henkiseen rakenteeseen sidottuja.
Toki näin, mutta jos puhutaan opillisista seikoista tai epäinhimillisistä toimintamalleista lahkossa, niin ne eivät ole mielipideasioita. Niissä on paljon epäkohtia, joka on fakta, riippumatta lahkon tai sen jäsenten pyrkimyksestä lakaista kaikki vt-seuralle epämiellyttävä fakta maton alle.
>>Edes kaikki vastaavalla ajallisella kokemuksella ja oppikysymyksellisellä tietopohjalla varustetut ex-Jt:t eivät ajattele, asennenoidu ja reagoi ja toimi samalla tavoin.
Olet oikeassa. Entiset jehovantodistajat ovatkin siinä mielessä ihan oikeita yksilöitä, että heillä saa olla omat mielipiteensä lahkosta ja sen toiminnasta, monesta muusta elämänmakuisesta kysymyksestä puhumattakaan. Jehovantodistajilla näin ei ole, varsinkaan lahkoa koskevissa asioissa.
>>Montaako prosenttia Jt:iin nähden edustavat aktiiviset ja agressiiviset 'kaiken ilmaan räjäyttävällä' musta-valkoisella asenteella toimivat ex-JT:t, jotka vannovat kertovansa 'totuuden totuudesta'? Montaako prosenttia he edustavat ex-Jt:sta kokonaisuudessaan?
Vaikea sanoa kun aiheesta ei liene luotettavaa tutkimusta saatavilla. Tähänkin toki vaikuttaa lahkon epäinhimilliset sosiaaliset sanktiot, jotka koventuvat, jos mahdollista, mikäli entinen jehovantodistaja on kaupan päälle vielä kriittinenkin entistä lahkoaan kohtaan. On kuitenkin hienoa että monista entisistä jehovantodistajista löytyy ruutia taistella mielivaltaista lahkoa ja sen epäinhimillisiä sanktioita vastaan, huolimatta omasta kohtalostaan lahkon ja lahkolaisten silmissä. Voidaan myös pohtia mitkä ovat kriittisten entisten jehovantodistajien vaikutukset lahkoon. Ilman heitä lahko voisi olla vieläkin Ilmestyskirjan pedon jäsenluettelossa ja pitäytynyt monissa väärissä opeissa jotka on sittemmin muutettu. Sekin kannattaa muistaa että kriittisempienkin entisten jehovantodistajien pyrkimys on auttaa jehovantodistajia. Siitäkin huolimatta että tuo apu saattaa kirpaista.
Kannattaa myös muistaa että kusetus on kusetusta vaikka voissa paistelisi ja vartsikan välissä nauttisi.
>>Nämä viimemainitut eivät yleensä juurikaan koe tarpeelliseksi aktivoitua näillä palstoilla. Kuitenkin halutessaan tuoda esille näkemyksiänsä, he eivät ujostele mainita kritiikin lisäksi myöskin asioita joiden he katsovat olevan kohdallaan, niin oppikysymyksien kuin myös Jt:n muunkin elämäntavan suhteen.
En minäkään moisia ujostele. Se että jehovantodistajuudesta löytyy myös hyvää, ja raamatullisesti ajateltuna oikeitakin oppeja, ei tee vt-seuran kusetus-osasta yhtään sen hyväksyttävämpää, eikä se auta niitä ihmisiä jotka kärsivät mielenterveydellisistä ongelmista jotka vt-seuran toimintamallit on aiheuttaneet, tai niitä jotka ovat menettäneet sukulaisensa ja ystävänsä ihan vain siksi että ovat rehellisiä itselleen vt-seuran suhteen, saati niitä jotka ovat menettäneet läheisensä vt-seuran epäraamatullisen ja -loogisen veriopin takia.
- Markku_Meilo
>>Esimerkiksi yllä mainitun Lähesty Jehovaa -kirjan on voinut kirjoittaa vain henkliö(t), jotka ovat syvällisesti perehtyneet Raamattuun ja saaneet henkilökohtaisen suhteen Jehova Jumalaan.
Mistä ihmeen syystä he sitten kirjoittavat mitä tarve vaatii? Otetaan esimerkki:
”Kuvittelehan, miltä uskollisista juutalaisista tuntui vuonna 607 eaa., kun Jerusalem tuhottiin.” (cl-FI sivu 77)
Tässä alla on pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:
Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak. (dp pp. 50-51; dp p. 99; it-1 pp. 238-239; it-2 p. 480; w00 May 15 p. 12; w86 Nov. 1 p. 5; w65 Jan. 1 p. 29)
Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar. (it-1 p. 773; w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p. 147; g72 May 8 pp. 27-28; it-1 p. 453; kc p. 186)
Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk. (w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan. 1 p. 29; it-2 p.493; it-1 p.453; it-1 p. 425; it-1 p. 239; g72 May 8 pp. 27-28)
Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus. (w65 Jan. 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p.425; it-2 p. 458; w69 Feb. 1 p. 89)
Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539. (it-2 p. 457; it-1 pp. 567-568; w68 Aug. 15 pp. 490-491; w68 Aug.15 p. 491 Footnote)
Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:
21 = 605 Nebukadnessar II 43 vuotta
1 = 604
2 = 603
3 = 602
4 = 601
5 = 600
6 = 599
7 = 598
8 = 597
9 = 596
10 = 595
11 = 594
12 = 593
13 = 592
14 = 591
15 = 590
16 = 589
17 = 588
18 = 587
19 = 586
20 = 585
21 = 584
22 = 583
23 = 582
24 = 581
25 = 580
26 = 579
27 = 578
28 = 577
29 = 576
30 = 575
31 = 574
32 = 573
33 = 572
34 = 571
35 = 570
36 = 569
37 = 568
38 = 567
39 = 566
40 = 565
41 = 564
42 = 563
43 = 562 Evil-Merodak 2 vuotta
1 = 561
2 = 560 Neriglissar 4 vuotta
1 = 559
2 = 558
3 = 557
4 = 556 (Labashi Marduk 9 kk) Nabonidus 17 vuotta
1 = 555
2 = 554
3 = 553
4 = 552
5 = 551
6 = 550
7 = 549
8 = 548
9 = 547
10 = 546
11 = 545
12 = 544
13 = 543
14 = 542
15 = 541
16 = 540
17 = 539 Nk. absoluuttinen vuosiluku (w68 Aug. 15 pp. 490-493) tai kiinteä vuosiluku (it-1-FI sivu 90; it-2-FI sivu 312; Vartiotorni 15. toukokuuta 2003 sivu 4)
Toinen esimerkki:
”Todisteet osoittavat, että Valtakunta alkoi hallita taivaassa vuonna 1914 (Matteus 24:3–14).”
Vartiotorniseuran opetus pakanain ajoista tai kansain määräajoista on Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen vastainen. Jeesuksen viittaus pakanain ajan alkuun (Luuk. 21:24) on aikamuodoltaan futuuri ja näin ollen ko. ajat ovat voineet alkaa vasta sen jälkeen kuin Jeesus viittasi niihin.
Jo näiden kahden esimerkin valossa on helppo huomata, että perehtyneisyys Raamattuun on retuperällä.
Otetaan vielä esimerkki retuperällä olevasta raamatunkäsittelystä. Vartiotorniseura siis esittää, että tuon 2520-vuoden jakson laskennalle on peruste Raamatussa. Jotta tuohon lopputulokseen päästään, on Raamatulla osoitettava esimerkiksi:
-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.
-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.
-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.
-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.
-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.
-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.
Näitä perusteluja ei Vt-seuran materiaalistä löydy. - Belzu
En tiedä tarkoititko jehovalla Jumalaa, vai jotain hallintoelimiä vai mitä lie.
Mikäli tarkoitit Jumalaa, tiedän hyvän kirjan missä neuvotaan siihen, sen nimi on Raamattu (ei kuitenkaan UM) Siellä kerrotaan, että Jumalaa lähestytään Jeesuksen kautta
1. Tim. 2:5
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838