miksi saatanan jahveen toitottajat tulee aina ovelle tunkemaan niitä sytykkeitä vaikka kuinka usein sanon että mulla ei oo takkaa tahi puusaunaa??
;jehovan todistajat häiriköivät
81
670
Vastaukset
- hapsinkeikkaa
Joo kyllä ne on kukakuinkin ärsyttäviä jos heitä joskus kävisikin täällä keskellä ei mitään.
Uskoisin jehovan todistajien olevan samanlaisia kuin partiolaismyyjien jotka tulevat rimputtelemaan aina kun ollaan syömässä. - jesuiitta
niille pitää antaa potku persuksille jos tulevat ovelle
- niinpä niin
Olipas tuokin nokkelaa olevinaan ! Pitää ja Antaa ! Sopii vain kokeilla jos uskallat !
- salaisuus?
Jehovan todistajat...EI KIITOS!
>Pitäis kyllä toimia. - ajateltavaa sinulle
Onko koskaan tullut mieleen että sanoisit asiallisesti mielipiteesi käynneistä ?
Voit sanoa suoraan että et HALUA että todistajat käyvät ovellasi ! Mutta mieti ennen sitä, koskeeko kieltosi myös muitakin perheeseesi kuuluvia, jos olet perheellinen. Ehkä joku perheesi jäsen haluiskin keskustella todistajien kanssa ?
Joka tapauksessa, jos piruilemalla ilmoitat ettei ole takkaa tai puusaunaa, se voidaan laskea vain pahanolon piikkiin ja käynnit jatkuvat, kurkistamme jos mielesi oilis vaikka leppynyt ajan saatossa !- Asiat
"...koskeeko kielto muita perheeseesi kuuluvia."
Hyvä hyvä, jos nään yhdenkään jehviksen puhumassa höpöjään muksuille, katson olevani oikeutettu puukotukseen. Näpit irti lapsista, kusipäät.
"....Käyntimme jatkuvat jos vaikka mielesi olisi leppynyt.."
Voin taata että eivät jatku, ilman polvia on vaikea tulla rimputtelemaan.
Ai että "sanoisit asiallisesti mielipiteesi käynneistä."
En tule jatkossakaan vastaamaan mihinkään asiattomuuksiin asiallisuudella.
Asiaton oleskelu on sitäpaitsi kiellettyä mm. metroasemilla. JA meillä rapussa.
Siis tuonhan on oltava provoilua tuon paskan, mitä kirjoitit. - Markku_Meilo
>>kurkistamme jos mielesi oilis vaikka leppynyt ajan saatossa !
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla? - swing
Markku_Meilo kirjoitti:
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?Tämä kysymys osuu ytimeen. Haluaisin myös tosiaan, että joku todistaja tähän vastaisi.
Sitkeästi uudelleen ja uudelleen mennään vieraiden ihmisten oville ja ollaan hymyileviä, maireita, rakastavia, vaikka toinen osapuoli ei ikinä olisi osoittanut minkäänlaista kiinnostusta, tai jopa suorin sanoin käskenyt häipyä.
Samanaikaisesti kohdellaan kuin ilmaa, tai nimitetään saatanan palvelijaksi sellaista ihmistä, joka vielä edellisenä päivänä on ollut "rakas sisar". Niin äkkiä häipyy Jehovan todistajan "rakkaus". - Seuraus
Markku_Meilo kirjoitti:
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?Teitpä mielenkiintoisen kysymyksen ja ehkä sekin ole retorinen?
Itse vastasin tuohon viestiin omalla tavallani, aika pitkän vastauksen. Se oli aika aamusponttaaninen. Tallensin sen lukeakseni sen eri mielentilassa.Tekisi mieli laittaa se tuohon viestisi viereen, mutta pelkään sen olevan vähän lapsellinen ja liian 'opetushakuinen' ja ajattelin sen olevan toiselle luokkaavaa.
Joka tapauksessa tämä 'ovenavaajan' reaktio ja toisaalta tämä mahdollisen JT:n kommentti olivat sellainen aisapari, että siinä oli opetusta minulle aika tavalla ihmisenä.
Taidamme molemmat nähdä sen todellisen kynnyksen, joka noiden kahden ajattelutavan välillä on. Itse olen ollut oven ulkopuolella ja nyt tajuan eräässä suhteessa, kuinka ulkopuolella olen ollut ihmisen elämää.
Hyvä käytöksisyyteni, silloin kun sitä on ilmennyt, ei ole verrattavissa siihen, kuinka pihalla olen ollut ja pihalla olen edelleenkin, ei sen puoleen, mitä ihmiseloon tulee, mutta näköjään sitä tässä oppii kaikenlaista ajan kanssa, kun yrittää ottaa selvää ihmisten viesteistä, niin sanallisista, kuin siitä viestikirjosta, jota ihminen ilmaisee, kun hän kokonaisvaltaisesti laittaa itsensä peliin ja tämähän tapahtuu automaattisesti, vaikka ihminen seisoisi jäykkänä, ilmeettömänä ja suu vain kävisi. Viesti on silloinkin hyvin kokonaisvaltainen. - swing
Markku_Meilo kirjoitti:
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?Varmasti, Markku Meilo, tarkoitat, että olet ilmaissut halukkuutesi keskustella asiakysymyksistä, mutta vapaaehtoisia ei ole kuulunut.
Ehkä sotkin nämä rakkaushöpinäni tähän viestiin siksi, että se on minulle niin ajankohtaista. Olisi ollut parempi jatkaa Isebelin tapaan silmien maalaamista, eikä puuttua asiaan. - Lopettakaa jo...
Se pitää jo selvittää aikanaan tämä uskon asia lapsille, eli ei mihinkään lahkoon tarvi liittyä, ei tarvi todellakaan kulkea kolistelemassa ovien takana. Moni tekee yövuoroja ja yrittää nukkua päivällä, mutta monen/itseni kohdalla on tullut tämä ONGELMA eteen, uskon kaupittelusta ovien takana, yrittää siinä sitten seuraavaa yötä valvoa töissä, vai onko tällä tarkoitus ns. väsyttää uskoon, no varmaan "moni" onkin kun on liittynyt tähän lahkoon ja lopettanut työnteon. Laki pitäis saada uskon kauppaamiseen ovien takana, vai käskikö jeesus aikoinaan kulkea ja jaella vihkosia? Näihin vihkoihin on lisätty muutakin kuin raamatun asiaa mitä alunperin jeesus käski valistaa. Pelotellaan jos milläkin asialla. Paljon muutakin naurettavaa ns. ei perää olevaa asiaa löytyy. Eli lukekaa vaan ja harjoittakaa uskoanne omassa keskuudessa, kyllä niitä ihmisiä sinne tulee jos ovat oikeasti kiinnostuneita. En minäkään akkaa aikoinaan hommannut itselleni kulkemalla joka oven takana kyselemässä ja katsomassa josko mitä olis tarjolla....
- Markku_Meilo
swing kirjoitti:
Tämä kysymys osuu ytimeen. Haluaisin myös tosiaan, että joku todistaja tähän vastaisi.
Sitkeästi uudelleen ja uudelleen mennään vieraiden ihmisten oville ja ollaan hymyileviä, maireita, rakastavia, vaikka toinen osapuoli ei ikinä olisi osoittanut minkäänlaista kiinnostusta, tai jopa suorin sanoin käskenyt häipyä.
Samanaikaisesti kohdellaan kuin ilmaa, tai nimitetään saatanan palvelijaksi sellaista ihmistä, joka vielä edellisenä päivänä on ollut "rakas sisar". Niin äkkiä häipyy Jehovan todistajan "rakkaus".>>Niin äkkiä häipyy Jehovan todistajan "rakkaus".
Olisiko koinekreikassa mahdollisesti joku toinen sana ehdolliselle rakkaudelle kuin Vt-seuran iskostama agape? - Markku_Meilo
Seuraus kirjoitti:
Teitpä mielenkiintoisen kysymyksen ja ehkä sekin ole retorinen?
Itse vastasin tuohon viestiin omalla tavallani, aika pitkän vastauksen. Se oli aika aamusponttaaninen. Tallensin sen lukeakseni sen eri mielentilassa.Tekisi mieli laittaa se tuohon viestisi viereen, mutta pelkään sen olevan vähän lapsellinen ja liian 'opetushakuinen' ja ajattelin sen olevan toiselle luokkaavaa.
Joka tapauksessa tämä 'ovenavaajan' reaktio ja toisaalta tämä mahdollisen JT:n kommentti olivat sellainen aisapari, että siinä oli opetusta minulle aika tavalla ihmisenä.
Taidamme molemmat nähdä sen todellisen kynnyksen, joka noiden kahden ajattelutavan välillä on. Itse olen ollut oven ulkopuolella ja nyt tajuan eräässä suhteessa, kuinka ulkopuolella olen ollut ihmisen elämää.
Hyvä käytöksisyyteni, silloin kun sitä on ilmennyt, ei ole verrattavissa siihen, kuinka pihalla olen ollut ja pihalla olen edelleenkin, ei sen puoleen, mitä ihmiseloon tulee, mutta näköjään sitä tässä oppii kaikenlaista ajan kanssa, kun yrittää ottaa selvää ihmisten viesteistä, niin sanallisista, kuin siitä viestikirjosta, jota ihminen ilmaisee, kun hän kokonaisvaltaisesti laittaa itsensä peliin ja tämähän tapahtuu automaattisesti, vaikka ihminen seisoisi jäykkänä, ilmeettömänä ja suu vain kävisi. Viesti on silloinkin hyvin kokonaisvaltainen.>>Viesti on silloinkin hyvin kokonaisvaltainen.
Oma otokseni ovellani vuosia sitten olleesta jehovantodistajasta on kovin raadollinen. Tyttö valehteli lähes jokaisessa tiukassa paikassa, poikkeuksena Room. 13 esivaltaoppihistoria ja 1918/1919 akkreditointioppi, joista molemmista lupasi ottaa selvää ja pyysi lupaa palata selittämään. Suorastaan pyysin palaamaan.... - Markku_Meilo
swing kirjoitti:
Varmasti, Markku Meilo, tarkoitat, että olet ilmaissut halukkuutesi keskustella asiakysymyksistä, mutta vapaaehtoisia ei ole kuulunut.
Ehkä sotkin nämä rakkaushöpinäni tähän viestiin siksi, että se on minulle niin ajankohtaista. Olisi ollut parempi jatkaa Isebelin tapaan silmien maalaamista, eikä puuttua asiaan.>>...että olet ilmaissut halukkuutesi keskustella asiakysymyksistä, mutta vapaaehtoisia ei ole kuulunut.
Näin se on. Aikaa sitten eräs ikäluokkani vanhin soitti minulle urkkiakseen nettikirjoittajien nimiä ja minä käänsin keskustelun mm. vuoteen 1914 ja sen perusteisiin. Vanhin ei kommentoinut sanomisiani lainkaan, vaan keskustelu meni uusille urille. Kuitenkin samassa puhelinkeskustelussa tämä vanhin lupasi minulle instant-paluun, siis anomus sisään eikä katumusharjoitusta. Näin paljon Vt-seurassa halutaan keskustella yhdestä merkittävimmästä ennustuksesta. - Jallu-eno
Markku_Meilo kirjoitti:
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?"->...toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?-
- Aika ryhtyä toimiin
Markku_Meilo kirjoitti:
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?Tässä on ilmeisesti määrättyä epämääräisyyttä. Samaa mieltä kanssasi.
Kysyit, miksi en tule veljesseura.org:n sivuille. Tässä syy tulemiseeni, jonka teen piakkoin, mikäli näen sen tarpeelliseksi. Toivon, että ymmärrät, mistä puhun, koska olet mies johon luotan. - Markku_Meilo
Aika ryhtyä toimiin kirjoitti:
Tässä on ilmeisesti määrättyä epämääräisyyttä. Samaa mieltä kanssasi.
Kysyit, miksi en tule veljesseura.org:n sivuille. Tässä syy tulemiseeni, jonka teen piakkoin, mikäli näen sen tarpeelliseksi. Toivon, että ymmärrät, mistä puhun, koska olet mies johon luotan.>>Kysyit, miksi en tule veljesseura.org:n sivuille.
En muista tuollaista kysyneeni, mutta ei tunnu mahdottomaltakaan.. - Markku_Meilo
Jallu-eno kirjoitti:
"->...toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?-
>>Raamatun mukaan eronneen/erotetun ja katumattoman väärintekijän kanssa ei voida jutella,
Tarkemmin asiaa miettien kyse on Vartiotorniseuran ohjeesta, kas näin Raamattu viittaa asiaan:
”...olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta.” (1. Pietarin kirje 3:15 UMK) - Rintti-
Jallu-eno kirjoitti:
"->...toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?-
>> Et sitten ole koskaan kuullut sellaista termiä kuin seurakunnan hengellisesti ehjänä pitäminen?
Mistä hengestä silloin on kyse, kun "hengellinen ehjyys" edellyttää itse keksityistä ja Raamatulla valheellisiksi osoitettavista opeista kiinni pitämistä? - eräs luikero vaan
Asiat kirjoitti:
"...koskeeko kielto muita perheeseesi kuuluvia."
Hyvä hyvä, jos nään yhdenkään jehviksen puhumassa höpöjään muksuille, katson olevani oikeutettu puukotukseen. Näpit irti lapsista, kusipäät.
"....Käyntimme jatkuvat jos vaikka mielesi olisi leppynyt.."
Voin taata että eivät jatku, ilman polvia on vaikea tulla rimputtelemaan.
Ai että "sanoisit asiallisesti mielipiteesi käynneistä."
En tule jatkossakaan vastaamaan mihinkään asiattomuuksiin asiallisuudella.
Asiaton oleskelu on sitäpaitsi kiellettyä mm. metroasemilla. JA meillä rapussa.
Siis tuonhan on oltava provoilua tuon paskan, mitä kirjoitit.Parempi että itse tiedät mikä olet.
Luin kyllä vastauksesi ja ihmettelen sanavalintojasi ! Eikö erimielinen voi olla ystävällisesti ?
Sitäpaitsi kaikenlainen uhkailu on tuomittavaa, jos sen tekee suusanallisesti tai muulla tavalla jollekkin nimenomaiselle henkilölle.
Jos rapussasi lukee lappu: "Kaupustelu kielletty", niin tiedätkö että JT eivät ole kaupustelijoita ? Joten lappu ei koske heitä. Kaupunki järjestys takaa todistajille vapauden kertoa sanomaansa, Sinullekkin, niin kauan kunnes sanot heille että : "Laittakaa ylös tieto että ovelleni EI SAA tulla ".
No, muista kuitenkin että vihastus tekee sydämesi sairaaksi ja jotta elonpäiväsi olisivat terveet ja pitkät, toivon Sinulle rauhallista jatkoa !
Metro asemasta en tiedä miten se Suomessa on, mutta yleensä jos joku paikka on kielletty, siihenkin voi hakea lupaa ! - minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?Kyllähän sinun pitäisi se tietää miksi todistajat käyvät tapaamassa ihmisiä heidän kodeissaan !
Ja mielessä liikkuu se että vois kertoa Hyvää uutista mahdollisemman monille, koska se oli Jeesuksen käsky hänen seuraajilleen. Ja Jumalan tahto on että mahdollisimman moni tulisi totuuden täsmälliseen tuntemukseen.
Sitäpaitsi koska elämme viimeisiä päiviä tälle asianjärjestelmälle, työllämme on kiire, aikaa vähän.Halutonkin voi muuttaa mielensä !
Miksi taas kartamme toisia jotka tuntevat opetuksemme ja haluisivat keskustella ? Sinähän vastauksen tiedät jo.
Emme tuhlaa aikaamme väittelyihin, varsinkaan niiden kanssa jotka ovat kerran olleet todistajia ja tulleet erotetuiksi. - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Kyllähän sinun pitäisi se tietää miksi todistajat käyvät tapaamassa ihmisiä heidän kodeissaan !
Ja mielessä liikkuu se että vois kertoa Hyvää uutista mahdollisemman monille, koska se oli Jeesuksen käsky hänen seuraajilleen. Ja Jumalan tahto on että mahdollisimman moni tulisi totuuden täsmälliseen tuntemukseen.
Sitäpaitsi koska elämme viimeisiä päiviä tälle asianjärjestelmälle, työllämme on kiire, aikaa vähän.Halutonkin voi muuttaa mielensä !
Miksi taas kartamme toisia jotka tuntevat opetuksemme ja haluisivat keskustella ? Sinähän vastauksen tiedät jo.
Emme tuhlaa aikaamme väittelyihin, varsinkaan niiden kanssa jotka ovat kerran olleet todistajia ja tulleet erotetuiksi.Ensimmäinen vastaus katosi palstan sekoilevaan ohjelmaan, vaan siitä masentumatta:
>>Kyllähän sinun pitäisi se tietää miksi todistajat käyvät tapaamassa ihmisiä heidän kodeissaan !
Toki tunnen pelon, joka seuraa 'epäsäännöllinen', 'toimeton' ja 'huono seura' -leimoista.
>>Ja mielessä liikkuu se että vois kertoa Hyvää uutista mahdollisemman monille, koska se oli Jeesuksen käsky hänen seuraajilleen. Ja Jumalan tahto on että mahdollisimman moni tulisi totuuden täsmälliseen tuntemukseen.
Jeesus teki jullikan ajanlaskumme alussa, nyt on menossa Vt-seuran 'uutinen'. Palataan totuuteen jäljempänä.
>>Sitäpaitsi koska elämme viimeisiä päiviä tälle asianjärjestelmälle, työllämme on kiire, aikaa vähän.
Aikaa on todella vähän jos Raamattuun on luottaminen. Lopun aikaa elettiin jo ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla kun Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana. Missä siis totuus?
>>Halutonkin voi muuttaa mielensä !
Se tässä onkin erikoista kun tuttu vanhin lupasi puhelimessa 'instant'-paluuta ja toinen tuttu vanhin ei vastaa kirjeeseen.
>>Miksi taas kartamme toisia jotka tuntevat opetuksemme ja haluisivat keskustella ? Sinähän vastauksen tiedät jo.
Toistaiseksi en ole tavannut raamatullista perustelua esimerkiksi vuoden 1914 raamatullisuudelle, joka on nk. 'totuus', jonka kiistäminen on erotusperuste Vt-seurassa.
>>Emme tuhlaa aikaamme väittelyihin, varsinkaan niiden kanssa jotka ovat kerran olleet todistajia ja tulleet erotetuiksi.
Niinpä, eli esimerkiksi 1914 on nielaistava koukkuineen, painoineen ja kohoineen, sen enempää kyselemättä. Kyseleminen ilman ensimmäistäkään asiallista vastausta ei mielestäni ole väittelyä. Ymmärrän kyllä tällä kokemuksella sen kiusauksen mikä jehovantodistajalle syntyy 'väittely'-termin käyttöön.
Oletko halukas osoittamaan minulle vuoden 1914 raamatullisuuden? - Minäpäs olen oikein NIIN tällanen
eräs luikero vaan kirjoitti:
Parempi että itse tiedät mikä olet.
Luin kyllä vastauksesi ja ihmettelen sanavalintojasi ! Eikö erimielinen voi olla ystävällisesti ?
Sitäpaitsi kaikenlainen uhkailu on tuomittavaa, jos sen tekee suusanallisesti tai muulla tavalla jollekkin nimenomaiselle henkilölle.
Jos rapussasi lukee lappu: "Kaupustelu kielletty", niin tiedätkö että JT eivät ole kaupustelijoita ? Joten lappu ei koske heitä. Kaupunki järjestys takaa todistajille vapauden kertoa sanomaansa, Sinullekkin, niin kauan kunnes sanot heille että : "Laittakaa ylös tieto että ovelleni EI SAA tulla ".
No, muista kuitenkin että vihastus tekee sydämesi sairaaksi ja jotta elonpäiväsi olisivat terveet ja pitkät, toivon Sinulle rauhallista jatkoa !
Metro asemasta en tiedä miten se Suomessa on, mutta yleensä jos joku paikka on kielletty, siihenkin voi hakea lupaa !Kukaan ei tule esittämään mulle, että en mukamas pääsisi taivaaseen, tai, no ehkä annan armon käydä oikeudesta joskus....Mutta muksuja ei todellakaan aleta pelottelemaan kadotuksella. SE on uhkailua.
Pohjalla on UHKAUS siitä että, et elä ikuisesti jos et usko just niinkuin ME uskotaan.
Kääntele vittupää tätä miten haluat, käännä väännä ja piehtaroi itsesi näännyksiin. - minä vaan
Lopettakaa jo... kirjoitti:
Se pitää jo selvittää aikanaan tämä uskon asia lapsille, eli ei mihinkään lahkoon tarvi liittyä, ei tarvi todellakaan kulkea kolistelemassa ovien takana. Moni tekee yövuoroja ja yrittää nukkua päivällä, mutta monen/itseni kohdalla on tullut tämä ONGELMA eteen, uskon kaupittelusta ovien takana, yrittää siinä sitten seuraavaa yötä valvoa töissä, vai onko tällä tarkoitus ns. väsyttää uskoon, no varmaan "moni" onkin kun on liittynyt tähän lahkoon ja lopettanut työnteon. Laki pitäis saada uskon kauppaamiseen ovien takana, vai käskikö jeesus aikoinaan kulkea ja jaella vihkosia? Näihin vihkoihin on lisätty muutakin kuin raamatun asiaa mitä alunperin jeesus käski valistaa. Pelotellaan jos milläkin asialla. Paljon muutakin naurettavaa ns. ei perää olevaa asiaa löytyy. Eli lukekaa vaan ja harjoittakaa uskoanne omassa keskuudessa, kyllä niitä ihmisiä sinne tulee jos ovat oikeasti kiinnostuneita. En minäkään akkaa aikoinaan hommannut itselleni kulkemalla joka oven takana kyselemässä ja katsomassa josko mitä olis tarjolla....
Miksi menemme oville on siinä että Jeesus itse antoi käskyn siitä. Matt.10:7 , 11-13
Jeesus itse luki kirjakääröjä ihmisille ,jotka siihen aikaan oli saatavilla, mutta jos "vihkosia" olis ollut varmasti hän olisi antanut kuulijoilleen niitä.
Paavali toimi samalla tavalla hän sanoo : Apt. 20:20.21 myös Apt. 5:42 (varmasti voit itse asian tarkistaa omasta Raamatustasi )
Jos häiriinnyt nukkuessasi päivällä, niin laita oveen lappu ettei saa soittaa ! Muutenhan sitä ei kukaan voi tietää mitä sisäpuolella talossa tapahtuu. Tarkoituksemme ei kuitenkaan ole häiritä ketään.
Mutta käymme ovilla koska kyse on ihmisten elämästä ja haluamme että kaikki saavat kuulla siitä.
Käyntimme vaikutin on rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen.
Mitähän tarkoita sillä että vihkosiin on lisätty muutakin kuin Raamatuan sanomaa ???
Mitkä on ne perättömät asiat joita julkaisuissamme on ? Ja millä peloittelemme ??? Onko sinusta pelottava asia se että kerromme että Jumala on luvannut ennallistaa alkuperäisen tarkoituksensa ja että maasta tulee jälleen paratiisi ?
Muuten: Me emme ole kaupustelijoita, meillä ei ole myytävänä mitään, päinvastoin meillä on paljon annettavaa ihmisille ja monet kuitenkin kuuntelevat sanomaamme mielellään. - minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
Ensimmäinen vastaus katosi palstan sekoilevaan ohjelmaan, vaan siitä masentumatta:
>>Kyllähän sinun pitäisi se tietää miksi todistajat käyvät tapaamassa ihmisiä heidän kodeissaan !
Toki tunnen pelon, joka seuraa 'epäsäännöllinen', 'toimeton' ja 'huono seura' -leimoista.
>>Ja mielessä liikkuu se että vois kertoa Hyvää uutista mahdollisemman monille, koska se oli Jeesuksen käsky hänen seuraajilleen. Ja Jumalan tahto on että mahdollisimman moni tulisi totuuden täsmälliseen tuntemukseen.
Jeesus teki jullikan ajanlaskumme alussa, nyt on menossa Vt-seuran 'uutinen'. Palataan totuuteen jäljempänä.
>>Sitäpaitsi koska elämme viimeisiä päiviä tälle asianjärjestelmälle, työllämme on kiire, aikaa vähän.
Aikaa on todella vähän jos Raamattuun on luottaminen. Lopun aikaa elettiin jo ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla kun Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana. Missä siis totuus?
>>Halutonkin voi muuttaa mielensä !
Se tässä onkin erikoista kun tuttu vanhin lupasi puhelimessa 'instant'-paluuta ja toinen tuttu vanhin ei vastaa kirjeeseen.
>>Miksi taas kartamme toisia jotka tuntevat opetuksemme ja haluisivat keskustella ? Sinähän vastauksen tiedät jo.
Toistaiseksi en ole tavannut raamatullista perustelua esimerkiksi vuoden 1914 raamatullisuudelle, joka on nk. 'totuus', jonka kiistäminen on erotusperuste Vt-seurassa.
>>Emme tuhlaa aikaamme väittelyihin, varsinkaan niiden kanssa jotka ovat kerran olleet todistajia ja tulleet erotetuiksi.
Niinpä, eli esimerkiksi 1914 on nielaistava koukkuineen, painoineen ja kohoineen, sen enempää kyselemättä. Kyseleminen ilman ensimmäistäkään asiallista vastausta ei mielestäni ole väittelyä. Ymmärrän kyllä tällä kokemuksella sen kiusauksen mikä jehovantodistajalle syntyy 'väittely'-termin käyttöön.
Oletko halukas osoittamaan minulle vuoden 1914 raamatullisuuden?Jaa että lopun aikaa elettiin jo eka vuosisadalla ??? Mutta miksi vuodesta -14 lähtien on alkanut täyttymään ne merkit jotka osoittavat että loppun aika alkoi ?
No mä nielaisen koukuineen kaiken, jos se sanonta susta tuntuu hyvältä, otetaan ne kohot ja painotkin siinä samalla haukkauksella.
Juu, siinä olen kyllä samaa mieltä että erimieltä voi olla ja kumpikin voi pitää sen mikä omasta mielestään on oikein ilman väittelyä tai riitaa. Se on sitä keskustelua jota ei suomalainen oikein hallitse.
Mutta olenko minä nyt sit mielestäsi vaikka mikä, niin en halua puuttua siihen vuoteen 1914.
Ai miksi ?
No: Kun sinä kuitenkin tiedät kuinka sen selitän, olen siitä muistaakseni aikaisemmin kirjoitellut ja se on niin monta kertaa ollut esillä, joten katson sen turhaksi. Kumpikin tiedämme, miten toinen sen selittää. Olet sen tuonut esille jo montakin kertaa tässä suosien mittaan.
Mä arvaan nytkin että ajattelet että mistä voin tietää sun ajatukset ? Osuinko oikeaan ?
Kaikkea hyvää kuitenkin ! - mikä pää se nyt olikaan nimeni ???
Minäpäs olen oikein NIIN tällanen kirjoitti:
Kukaan ei tule esittämään mulle, että en mukamas pääsisi taivaaseen, tai, no ehkä annan armon käydä oikeudesta joskus....Mutta muksuja ei todellakaan aleta pelottelemaan kadotuksella. SE on uhkailua.
Pohjalla on UHKAUS siitä että, et elä ikuisesti jos et usko just niinkuin ME uskotaan.
Kääntele vittupää tätä miten haluat, käännä väännä ja piehtaroi itsesi näännyksiin.Pidänkin kukan tuoksuista. Onneksi lähetit vielä ISON !
No, onneksi ei kuitenkaan todistajat tule esittämään sinulle toivoa taivaaseen menosta !
Tiedätkö miksi ?
Kerron:
Me kerromme että Jumalan tarkoitus on ennallistaa paratiisi tänne maan päälle jossa voimme nauttia kaikki rauhasta ja hyvinvoinnista, terveinä ja luvataan että kuolemakin on poistuttu iäksi.
Onko tämä peloittelua sinusta ??? Minusta se on mahtava toivo jonka Jumala lupaa ! En ole vielä tavannut yhtään lasta joka ei pitäisi siitä että silloin myös on rauha ihmisten ja eläintenkin kesken.
Minkäänlaisia eläimiä ei tarvitse kenenkään pelätä.
Se on kaukana uhkailusta !
Sun kielenkäyttösi on vähän (lue:paljon) rumaa, alentavaa, mutta ymmärrän sen, kaikki ei osaa keskustella asioista rauhallisesti ja kunnioittavasti jos ei ole samaa mieltä !
Mutta älä rasita sydäntäsi vihastumalla.
Minä en näänny toivottavasti koskaa kertomasta toisille siitä mitä raamattu sanoo tulevaisuudesta.
Kaikkea hyvää sinulle ! - NIIN tällanen
mikä pää se nyt olikaan nimeni ??? kirjoitti:
Pidänkin kukan tuoksuista. Onneksi lähetit vielä ISON !
No, onneksi ei kuitenkaan todistajat tule esittämään sinulle toivoa taivaaseen menosta !
Tiedätkö miksi ?
Kerron:
Me kerromme että Jumalan tarkoitus on ennallistaa paratiisi tänne maan päälle jossa voimme nauttia kaikki rauhasta ja hyvinvoinnista, terveinä ja luvataan että kuolemakin on poistuttu iäksi.
Onko tämä peloittelua sinusta ??? Minusta se on mahtava toivo jonka Jumala lupaa ! En ole vielä tavannut yhtään lasta joka ei pitäisi siitä että silloin myös on rauha ihmisten ja eläintenkin kesken.
Minkäänlaisia eläimiä ei tarvitse kenenkään pelätä.
Se on kaukana uhkailusta !
Sun kielenkäyttösi on vähän (lue:paljon) rumaa, alentavaa, mutta ymmärrän sen, kaikki ei osaa keskustella asioista rauhallisesti ja kunnioittavasti jos ei ole samaa mieltä !
Mutta älä rasita sydäntäsi vihastumalla.
Minä en näänny toivottavasti koskaa kertomasta toisille siitä mitä raamattu sanoo tulevaisuudesta.
Kaikkea hyvää sinulle !Oikein hyvää. Oletkos mulkero tulossa käymään tänne meillekin tässä jonain päivänä? Maalaankin tässä sitten pesariin isoja kukkasia ihan sinua varten. Kaikella kunnioituksella, teen tämän ihan sinun vuoksesi.
Ja kappaleen "all you need is love" -soidessa, kusaisen päällesi mitä suurinta rakkautta, kunnioitusta ja mielenhallintaa osoittaen. Eihän se toki ole vihastumista, itseasiassa voit ottaa sen pienenä kunnianosoituksena, harvoille ja valituille tämä kohtelu nimittäin suodaan.
Jumala ei lupaile eikä uhkaile, Jumala rakastaa.:) - Loppu jo
minä vaan kirjoitti:
Miksi menemme oville on siinä että Jeesus itse antoi käskyn siitä. Matt.10:7 , 11-13
Jeesus itse luki kirjakääröjä ihmisille ,jotka siihen aikaan oli saatavilla, mutta jos "vihkosia" olis ollut varmasti hän olisi antanut kuulijoilleen niitä.
Paavali toimi samalla tavalla hän sanoo : Apt. 20:20.21 myös Apt. 5:42 (varmasti voit itse asian tarkistaa omasta Raamatustasi )
Jos häiriinnyt nukkuessasi päivällä, niin laita oveen lappu ettei saa soittaa ! Muutenhan sitä ei kukaan voi tietää mitä sisäpuolella talossa tapahtuu. Tarkoituksemme ei kuitenkaan ole häiritä ketään.
Mutta käymme ovilla koska kyse on ihmisten elämästä ja haluamme että kaikki saavat kuulla siitä.
Käyntimme vaikutin on rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen.
Mitähän tarkoita sillä että vihkosiin on lisätty muutakin kuin Raamatuan sanomaa ???
Mitkä on ne perättömät asiat joita julkaisuissamme on ? Ja millä peloittelemme ??? Onko sinusta pelottava asia se että kerromme että Jumala on luvannut ennallistaa alkuperäisen tarkoituksensa ja että maasta tulee jälleen paratiisi ?
Muuten: Me emme ole kaupustelijoita, meillä ei ole myytävänä mitään, päinvastoin meillä on paljon annettavaa ihmisille ja monet kuitenkin kuuntelevat sanomaamme mielellään.Aivan sama jos joku jeesus kulki joskus ovien takana, mutta ei sitä enään tarvi kulkea.
Tutut tietää jos on ollut yön töissä, ei viitsi enään alkaa palveleen jotain lahkoa milloin voi tulla käymään, ei tarvi käydä ollenkaan!! Aivan varmasti tarpeellinen tieto löytyy muualtakin, ei sitä tarvi tulla ovelle kertoon, esim, luonnon katastrofit ja sodat, niitähän on ollu ja tulee olemaan.
Riittä kun rakastaa lähimmäistä, siihen ei enään ramatun juttuja tarvita. Pelottelu on näillä maailmanlopun asioilla ( milloin se loppu tulee onko päivä jo lukossa?), jos uutisissa kerrotaan jostain tapahtumasta, niin menee jonkin aikaa kun samanlaisesta asiasta käydään puhumassa ovella. Ja mitään paratiisia ei tule oleen kuin ihmisen mielikuvituksessa. Enempi vois anataa KÄYTÄNNÖN apua ihmisille eikä puhua uskosta, moni vanhus tarvis oikeaa apua, ei ne puut tule liiteristä puhumalla maireasti, ne pitää hakea. - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Jaa että lopun aikaa elettiin jo eka vuosisadalla ??? Mutta miksi vuodesta -14 lähtien on alkanut täyttymään ne merkit jotka osoittavat että loppun aika alkoi ?
No mä nielaisen koukuineen kaiken, jos se sanonta susta tuntuu hyvältä, otetaan ne kohot ja painotkin siinä samalla haukkauksella.
Juu, siinä olen kyllä samaa mieltä että erimieltä voi olla ja kumpikin voi pitää sen mikä omasta mielestään on oikein ilman väittelyä tai riitaa. Se on sitä keskustelua jota ei suomalainen oikein hallitse.
Mutta olenko minä nyt sit mielestäsi vaikka mikä, niin en halua puuttua siihen vuoteen 1914.
Ai miksi ?
No: Kun sinä kuitenkin tiedät kuinka sen selitän, olen siitä muistaakseni aikaisemmin kirjoitellut ja se on niin monta kertaa ollut esillä, joten katson sen turhaksi. Kumpikin tiedämme, miten toinen sen selittää. Olet sen tuonut esille jo montakin kertaa tässä suosien mittaan.
Mä arvaan nytkin että ajattelet että mistä voin tietää sun ajatukset ? Osuinko oikeaan ?
Kaikkea hyvää kuitenkin !>>Jaa että lopun aikaa elettiin jo eka vuosisadalla ???
Näin on jos Raamatun tekstiin on luottaminen. Vt-seuralle ensimmäinen lopun aika alkoi 1799 ja päättyi 1914, nyt on menossa toinen Vt-lopun aika.
>> Mutta miksi vuodesta -14 lähtien on alkanut täyttymään ne merkit jotka osoittavat että loppun aika alkoi ?
Voisitko yksilöidä mitä merkkejä tarkoitat ja perustella merkkien täyttymisen?
>>Juu, siinä olen kyllä samaa mieltä että erimieltä voi olla ja kumpikin voi pitää sen mikä omasta mielestään on oikein ilman väittelyä tai riitaa. Se on sitä keskustelua jota ei suomalainen oikein hallitse.
Toki eri mieltä voi huoletta jos kyse on henkilökohtaisista mielipiteistä. Vartiotorniseuran suhteen tilanne on kovin erilainen. Vt-seura on mm. osoitettavissa valehtelijaksi ihan sen omalla materiaalilla. Hyvä ja käsitettävä esimerkki on Vt-seuran valehtelu siitä, että Jeesuksen 1914-paluuta olisi opetettu jo ennen vuotta 1914:
”Samoin eräs profetia sai Jumalan ohjauksesta 1800-luvun vilpittömät raamatuntutkijat odotuksen valtaan. Koska he yhdistivät Danielin 4:25:n ”seitsemän aikaa” ”pakanain aikoihin”, he odottivat, että Kristus saisi Valtakunnan vallan vuonna 1914.” (Vartiotorni 15. syyskuuta 1998 sivut 15-16)
>>Mutta olenko minä nyt sit mielestäsi vaikka mikä, niin en halua puuttua siihen vuoteen 1914.
Ei hätää, siihen Vt-seuran numerologiaan eivät jehovantodistajat halua yleensäkään puuttua.
>>Ai miksi ?
>>No: Kun sinä kuitenkin tiedät kuinka sen selitän,
En tiedä miten esimerkiksi selittäisit Vt-seuran pakanain ajat ja Jeesuksen sanat Luukkaan 21:24:ssä, joiden aikamuoto on futuuri?
>>Kumpikin tiedämme, miten toinen sen selittää.
Minä en esimerkiksi selitä seitsemää aikaa, enkä pakanain aikoja, kysyn ainoastaan oleellisia kysymyksiä, joita jehovantodistajat ovat haluttomia kommentoimaan, koska Vt-seura on ne oleellisuudet ohittanut omissa selittelyissään. - minä vaan
NIIN tällanen kirjoitti:
Oikein hyvää. Oletkos mulkero tulossa käymään tänne meillekin tässä jonain päivänä? Maalaankin tässä sitten pesariin isoja kukkasia ihan sinua varten. Kaikella kunnioituksella, teen tämän ihan sinun vuoksesi.
Ja kappaleen "all you need is love" -soidessa, kusaisen päällesi mitä suurinta rakkautta, kunnioitusta ja mielenhallintaa osoittaen. Eihän se toki ole vihastumista, itseasiassa voit ottaa sen pienenä kunnianosoituksena, harvoille ja valituille tämä kohtelu nimittäin suodaan.
Jumala ei lupaile eikä uhkaile, Jumala rakastaa.:)Kaikesta kauniista teoistasi ja sanoistasi !
Nyt on vain niin että olen kaukana suomesta ja en näin ihan vain voi tulla kurkistamaan lupaamiasi kunnianosoituksia !
Mutta koskaan ei tiedä mitä seuraava kesä tuo tullessaan....jospa sit voisin saada kohtelun jotka vain harvat ja valitut saavat !
Muuten, onhna meillä yksi sama ajatus: Jumalan on rakkaus ! Eikö siinä olis jo keskustelulle pohjaa ??? - minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
Mikähän sellaisen henkilöryhmän mielessä todellisuudessa liikkuu, joka sinnikkäästi pyrkii tekemisiin sellaisten kanssa, jotka eri tavoin ilmaisevat haluttomuutensa, mutta toisaalta karttavat sellaisten henkilöiden tapaamista, jotka tuntevat Vt-seuran opetukset ja jotka ovat ilmaisseet tapaamishalukkuutensa eri tavoilla?Kuten esim. se että on niin paljon todisteita siitä, että ihmisten olosuhteet muuttuvat.
Mys ihmiset itse muuttuvat. Jokin elämän tilanne saattaa vaikuttaa että he kiinnostuvat hengellisistä asikoista.
Tänään he eivät saata kuunnella, mutta toisella kertaa ovat hyvinkin halukkaita varaamaan aikaansa ja keskustelemaan Raamatusta.
Myös yksi perheenjäsen ei halua kuunnella, mutta toinen haluaankin ja haluamme tavata jokaisen perheenjäsenen. - minä vaan (sekoilen)
minä vaan kirjoitti:
Kuten esim. se että on niin paljon todisteita siitä, että ihmisten olosuhteet muuttuvat.
Mys ihmiset itse muuttuvat. Jokin elämän tilanne saattaa vaikuttaa että he kiinnostuvat hengellisistä asikoista.
Tänään he eivät saata kuunnella, mutta toisella kertaa ovat hyvinkin halukkaita varaamaan aikaansa ja keskustelemaan Raamatusta.
Myös yksi perheenjäsen ei halua kuunnella, mutta toinen haluaankin ja haluamme tavata jokaisen perheenjäsenen.En mä ymmärrä olenko tullut vahaksi mutta tän viestin tuli olla tuolla ylenpänä vastauksena Markku Meilon ja/tai swingin viesteihin. anteeksi !
- minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jaa että lopun aikaa elettiin jo eka vuosisadalla ???
Näin on jos Raamatun tekstiin on luottaminen. Vt-seuralle ensimmäinen lopun aika alkoi 1799 ja päättyi 1914, nyt on menossa toinen Vt-lopun aika.
>> Mutta miksi vuodesta -14 lähtien on alkanut täyttymään ne merkit jotka osoittavat että loppun aika alkoi ?
Voisitko yksilöidä mitä merkkejä tarkoitat ja perustella merkkien täyttymisen?
>>Juu, siinä olen kyllä samaa mieltä että erimieltä voi olla ja kumpikin voi pitää sen mikä omasta mielestään on oikein ilman väittelyä tai riitaa. Se on sitä keskustelua jota ei suomalainen oikein hallitse.
Toki eri mieltä voi huoletta jos kyse on henkilökohtaisista mielipiteistä. Vartiotorniseuran suhteen tilanne on kovin erilainen. Vt-seura on mm. osoitettavissa valehtelijaksi ihan sen omalla materiaalilla. Hyvä ja käsitettävä esimerkki on Vt-seuran valehtelu siitä, että Jeesuksen 1914-paluuta olisi opetettu jo ennen vuotta 1914:
”Samoin eräs profetia sai Jumalan ohjauksesta 1800-luvun vilpittömät raamatuntutkijat odotuksen valtaan. Koska he yhdistivät Danielin 4:25:n ”seitsemän aikaa” ”pakanain aikoihin”, he odottivat, että Kristus saisi Valtakunnan vallan vuonna 1914.” (Vartiotorni 15. syyskuuta 1998 sivut 15-16)
>>Mutta olenko minä nyt sit mielestäsi vaikka mikä, niin en halua puuttua siihen vuoteen 1914.
Ei hätää, siihen Vt-seuran numerologiaan eivät jehovantodistajat halua yleensäkään puuttua.
>>Ai miksi ?
>>No: Kun sinä kuitenkin tiedät kuinka sen selitän,
En tiedä miten esimerkiksi selittäisit Vt-seuran pakanain ajat ja Jeesuksen sanat Luukkaan 21:24:ssä, joiden aikamuoto on futuuri?
>>Kumpikin tiedämme, miten toinen sen selittää.
Minä en esimerkiksi selitä seitsemää aikaa, enkä pakanain aikoja, kysyn ainoastaan oleellisia kysymyksiä, joita jehovantodistajat ovat haluttomia kommentoimaan, koska Vt-seura on ne oleellisuudet ohittanut omissa selittelyissään.Ne löytyvät: Matt.24 ja 25 luvuista, Mark. 13 luvusta ja Luuk. 21 luvusta.
Lisää yksityiskohtia on 2 Tim.3:1-5 j a 2 Piet.3:3,4 sekä Ilm. 6:1-8
Nämähän on tutut sinulle ?
Matt.24:7 = v.1914 alkoi eka maailmansota jolloin eka kerta kaikki suurvallat olivat samanaikaisesti sodassa.
Ilm. 6:4 oli ennustanut että "rauha otetaan pois koko maasta". Siksi maailma on kuohunut vuodesta -14 lähtien. siihen sisältyy nykyaika myös teurastuksineen.
Entä nälänhätä ? Kyllä ihmiskunnan historia tuntee monasti nälänhätää mutta ei tälläisessa laajuudessa kuin se on maailman sodasta lähtien ollut aina tähän päivään asti
Ilm. 6:6 osoitti että pieni määrä elintarikkeita myydään päivän palkalla. Nyt elintarvikepula on maailmanlaajuinen.Köyhien maiden on yhä vaikeampi tuoda elintarvikkeita maahan riittävästi.
Luuk.21:11 = Vaikka erivuosisatoina onkin ollut suuriakin maanjäristyksiä, niin historia todistaan että vuoden -14 jälkeen on ollut merkittävissä määrin suuria järistuksiä.
Luuk 21:11 = ensimmäisen maailmansodan lopussa oli espanjantauti, nyk. on syöpä sydäntaudit, aids, malaria ym. vaatimassa monien hengen.
Matt 24:11,12 Ei tavitse kaukaa todisteita hake alittomuuden lisääntymiseen. Rikollisuus ei ole koskaan ennen ollut yhtä yleistä kuin se on nykyään. Ei taritse kunin verrata tätä aikaa siihen kun me oltiin nuoria niin eron huomaa...
Ihmiset eivät välitä Jumalan sanan normeista he asettavat itsensä keskipisteeksi Jumalan sijasta.
Tämä asenne on johtanut esim. siihen että avioerot lisääntyvät.
Matt 24:14 = sinä näet Valtakunnan hyvän uutisen sarnaamisen täyttyävän.
Ja mihin kaikki nämä viimeisten päivien tapahtumat viittaavat? sen voit lukea Luuk.21:31.32.
Raamatun profetia ilmaisee vuoden 1914 vuodeksi jolloin viimeiset päivät alkoivat. Tämän ajan paikkansapitävyys ilmenee siitäettä maailman olosuhteet, joiden ennustettiin olevan tunnusomaisia tälle ajanjaksolle, ovat toteutuneet vuodesta 1914 lähtien., ihan täsmälleen kuin on ennustettu.
Maaiiliset historian tutkijat ovat asiasta samaa mieltä, he myöntävät että maailma muuttui vuoden 1914 jälkeen. en muista kuka, mutta joku viisas sanoi että "maailma tuli silloin hulluksi"
Tässä vain muutamia merkkejä joita tarkoitin.
Aiheesta vois kirjoittaa metrikaupalla lisää, mutta se on aika joka rajoittaa miten paljon kirjoitan ja tietty sekin että tiedän että sinä olet kuitenkin perillä miten kirjoitan ja näen sen siksi turhaksi.
Tuon mainitsemasi Luuk. 21:24 katson kun ehdin ja lupaan palata asiaan, mutta en osaa sanoa milloin. - sivusta seuraaja
Loppu jo kirjoitti:
Aivan sama jos joku jeesus kulki joskus ovien takana, mutta ei sitä enään tarvi kulkea.
Tutut tietää jos on ollut yön töissä, ei viitsi enään alkaa palveleen jotain lahkoa milloin voi tulla käymään, ei tarvi käydä ollenkaan!! Aivan varmasti tarpeellinen tieto löytyy muualtakin, ei sitä tarvi tulla ovelle kertoon, esim, luonnon katastrofit ja sodat, niitähän on ollu ja tulee olemaan.
Riittä kun rakastaa lähimmäistä, siihen ei enään ramatun juttuja tarvita. Pelottelu on näillä maailmanlopun asioilla ( milloin se loppu tulee onko päivä jo lukossa?), jos uutisissa kerrotaan jostain tapahtumasta, niin menee jonkin aikaa kun samanlaisesta asiasta käydään puhumassa ovella. Ja mitään paratiisia ei tule oleen kuin ihmisen mielikuvituksessa. Enempi vois anataa KÄYTÄNNÖN apua ihmisille eikä puhua uskosta, moni vanhus tarvis oikeaa apua, ei ne puut tule liiteristä puhumalla maireasti, ne pitää hakea.tämän palstan oikein ???? eikö täällä olis kait tarkoitus keskutella Jehovan todistajista ja siksi herää väkisin kysymys mitä sinä täällä teet ?
Näyttää siltä että et usko ainakaan Jeesukseen, etkä ilmeisesti Raamattuunkaan. uskotko edes Jumalaan ? Ateisteillekkin on oma palstansa ! Kuuluisitko sinne ??
Etsi toinen palsta jossa keskustellaan hyväntekeväisyydestä ja ihmisten auttamisesta ja anna tosdistajien jatkaa sitä työtä minkä Jeesus löaittoi alulle. - Huh hei
sivusta seuraaja kirjoitti:
tämän palstan oikein ???? eikö täällä olis kait tarkoitus keskutella Jehovan todistajista ja siksi herää väkisin kysymys mitä sinä täällä teet ?
Näyttää siltä että et usko ainakaan Jeesukseen, etkä ilmeisesti Raamattuunkaan. uskotko edes Jumalaan ? Ateisteillekkin on oma palstansa ! Kuuluisitko sinne ??
Etsi toinen palsta jossa keskustellaan hyväntekeväisyydestä ja ihmisten auttamisesta ja anna tosdistajien jatkaa sitä työtä minkä Jeesus löaittoi alulle.Nimenomaan todistajista puhe, ymmärtäisivät lopettaa kulkeminen ovien takana ja antaisivat oikeaa apua ihmisille, ei tarvi olla edes ateisti jos ei usko olemattomaan.
- Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Ne löytyvät: Matt.24 ja 25 luvuista, Mark. 13 luvusta ja Luuk. 21 luvusta.
Matt.24:7 = v.1914 alkoi eka maailmansota jolloin eka kerta kaikki suurvallat olivat samanaikaisesti sodassa.
Ilm. 6:4 oli ennustanut että "rauha otetaan pois koko maasta". Siksi maailma on kuohunut vuodesta -14 lähtien. siihen sisältyy nykyaika myös teurastuksineen.
Entä nälänhätä ? Kyllä ihmiskunnan historia tuntee monasti nälänhätää mutta ei tälläisessa laajuudessa kuin se on maailman sodasta lähtien ollut aina tähän päivään asti
Ilm. 6:6 osoitti että pieni määrä elintarikkeita myydään päivän palkalla. Nyt elintarvikepula on maailmanlaajuinen.Köyhien maiden on yhä vaikeampi tuoda elintarvikkeita maahan riittävästi.
Luuk.21:11 = Vaikka erivuosisatoina onkin ollut suuriakin maanjäristyksiä, niin historia todistaan että vuoden -14 jälkeen on ollut merkittävissä määrin suuria järistuksiä.
Luuk 21:11 = ensimmäisen maailmansodan lopussa oli espanjantauti, nyk. on syöpä sydäntaudit, aids, malaria ym. vaatimassa monien hengen.
Matt 24:11,12 Ei tavitse kaukaa todisteita hake alittomuuden lisääntymiseen. Rikollisuus ei ole koskaan ennen ollut yhtä yleistä kuin se on nykyään. Ei taritse kunin verrata tätä aikaa siihen kun me oltiin nuoria niin eron huomaa...
Ihmiset eivät välitä Jumalan sanan normeista he asettavat itsensä keskipisteeksi Jumalan sijasta.
Ja mihin kaikki nämä viimeisten päivien tapahtumat viittaavat? sen voit lukea Luuk.21:31.32.
Raamatun profetia ilmaisee vuoden 1914 vuodeksi jolloin viimeiset päivät alkoivat. Tämän ajan paikkansapitävyys ilmenee siitäettä maailman olosuhteet, joiden ennustettiin olevan tunnusomaisia tälle ajanjaksolle, ovat toteutuneet vuodesta 1914 lähtien., ihan täsmälleen kuin on ennustettu.
Maaiiliset historian tutkijat ovat asiasta samaa mieltä, he myöntävät että maailma muuttui vuoden 1914 jälkeen. en muista kuka, mutta joku viisas sanoi että "maailma tuli silloin hulluksi"
Aiheesta vois kirjoittaa metrikaupalla lisää, mutta se on aika joka rajoittaa miten paljon kirjoitan ja tietty sekin että tiedän että sinä olet kuitenkin perillä miten kirjoitan ja näen sen siksi turhaksi.
Tuon mainitsemasi Luuk. 21:24 katson kun ehdin ja lupaan palata asiaan, mutta en osaa sanoa milloin.>>Ne löytyvät: Matt.24 ja 25 luvuista, Mark. 13 luvusta ja Luuk. 21 luvusta.
Jeesus se noissa selittelee millaista on kun hän palaa pian, kuulijoidensa vielä eläessä. Sitä odotusta Jeesuksen pikaisesta paluusta on UT:ssa ihan Ilmestyskirjan loppuun asti.
”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)
”Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34 UMK)
Hän sanoi heille lisäksi: ”Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.” (Mark. 9:1 UMK)
>>Lisää yksityiskohtia on 2 Tim.3:1-5
Ajatteletko lainkaan lukemaasi? Otetaan ensin teksti framille:
”Mutta tiedä tämä, että viimeisinä päivinä tulee olemaan kriittisiä aikoja, joista on vaikea selviytyä. Sillä ihmiset tulevat olemaan itserakkaita, rahaa rakastavia, suuriluuloisia, pöyhkeitä, rienaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, uskottomia, vailla luonnollista kiintymystä, haluttomia mihinkään sopimukseen, panettelijoita, vailla itsehillintää, raivoisia, vailla hyvyyden rakkautta, kavaltajia, uppiniskaisia, ylpeydestä pöyhistyneitä, nautintoja ennemmin kuin Jumalaa rakastavia; heillä on jumalisen antaumuksen muoto, mutta he osoittautuvat pettymykseksi sen voimaan nähden; ja näistä käänny pois. Sillä näistä nousevat ne miehet, jotka tunkeutuvat viekkaasti huonekuntiin ja ottavat vangeikseen syntien kuormittamia, monenlaisten halujen johdattamia heikkoja naisia, jotka aina ovat oppimassa eivätkä silti milloinkaan kykene tulemaan totuuden täsmälliseen tuntemukseen.” (2. Tim. 3:1-7 UMK)
Kenen on tiedettävä, että edessä on vaikeita aikoja? Timoteuksen tuli käsittää lähestyvä tuho, miksi Paavali olisi kirjoittanut Timoteukselle, että tämän tulee tietää Vartiotorniseuran 1799 ja 1914 alkaneista lopun ajoista?
>>2 Piet.3:3,4
”Sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan ja sanovat: ’Missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat pois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti.’” (2. Piet. 3:3, 4 UMK)
Miksi kuulijoille olisi selitetty parin vuosituhannen kuluttua tulevan Vartiotorniseuran sekoiluja? Siksi, että odotettiin Jeesuksen tuomiota silloin eläneiden ihmistebn aikana:
”Rakkaat, älkää oudoksuko keskuudessanne olevaa paloa, joka tapahtuu teille koettelemukseksi, ikään kuin teille sattuisi jotakin outoa. Päinvastoin iloitkaa jatkuvasti, koskapa olette osallisia Kristuksen kärsimyksiin, jotta voisitte iloita ja riemuita myös hänen kirkkautensa ilmestymisen aikana....Sillä on määräaika, jona tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät tottele Jumalan hyvää uutista?” (1. Piet. 4: 12, 13, 17 UMK)
>>sekä Ilm. 6:1-8
Saman kirjan lopussa odotellaan lopun tulevan pian: ”Hän, joka todistaa näistä, sanoo: ’Niin; minä tulen nopeasti.’” (Ilm. 22:20 UMK) Sama ’pian’ on Vartiotorniseuralla nyt käytössä kun aivan jokainen sen ennustama vuosiluku on osoittautunut jullikaksi.
>>Nämähän on tutut sinulle ?
Toki ovat, kuten ylempää voit havaita.
>>Matt.24:7 = v.1914 alkoi eka maailmansota jolloin eka kerta kaikki suurvallat olivat samanaikaisesti sodassa.
Mitä mieltä olet siitä, että Vartiotorniseuran alkuperäinen odote oli vuonna 1914 alkava rauhan aika? Mitä ajattelet syyksi, että rauhan asemesta otettiinkin sota keppihevoseksi?
>>Ilm. 6:4 oli ennustanut että "rauha otetaan pois koko maasta". Siksi maailma on kuohunut vuodesta -14 lähtien. siihen sisältyy nykyaika myös teurastuksineen.
Ilmestyskirjan odotus on täsmälleen samaa toivorikkautta mitä koko UT henkii, eli Jeesuksen pian tapahtuvaa paluuta. Jeesus ei palannut lupauksensa mukaan ja toivorikkaus jäi päälle. Mitä taas tulee maailman kuohumiseen vuoden 1914 jälkeen, niin sinun kannattaisi ottaa selvää historiasta. Lue vaikka Ranskan uskonsodistaa 1562-1598, Mantshu valloituksesta 1616-1644 jossa kuoli arviolta noin 25-miljoonaa, taikkaTaiping kapinasta 1851-1864 jossa kuoli arviolta yli 20-miljoonaa.
>>Entä nälänhätä ? Kyllä ihmiskunnan historia tuntee monasti nälänhätää mutta ei tälläisessa laajuudessa kuin se on maailman sodasta lähtien ollut aina tähän päivään asti
Kuinkahan uusi keksintö nälänhätä onkaan? Täällä muutamia kommentteja:
http://www.saunalahti.fi/arnoldus/nalka.html
>>Ilm. 6:6 osoitti että pieni määrä elintarikkeita myydään päivän palkalla. Nyt elintarvikepula on maailmanlaajuinen.Köyhien maiden on yhä vaikeampi tuoda elintarvikkeita maahan riittävästi.
Ilmestyskirja kertoo Jeesuksen paluun odotuksesta, ei Vartiotorniseuran aikakaudesta.
>>Luuk.21:11 = Vaikka erivuosisatoina onkin ollut suuriakin maanjäristyksiä, niin historia todistaan että vuoden -14 jälkeen on ollut merkittävissä määrin suuria järistuksiä.
Esittäisitkö tuon historian todistuksen?
>>Luuk 21:11 = ensimmäisen maailmansodan lopussa oli espanjantauti, nyk. on syöpä sydäntaudit, aids, malaria ym. vaatimassa monien hengen.
Niin siis Luuk. 21:11 mainitsee ruttotaudit, mitä noista mainitsemistasi on ruttotauti? - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Ne löytyvät: Matt.24 ja 25 luvuista, Mark. 13 luvusta ja Luuk. 21 luvusta.
Tuon mainitsemasi Luuk. 21:24 katson kun ehdin ja lupaan palata asiaan, mutta en osaa sanoa milloin.>>Matt 24:11,12 Ei tavitse kaukaa todisteita hake alittomuuden lisääntymiseen. Rikollisuus ei ole koskaan ennen ollut yhtä yleistä kuin se on nykyään. Ei taritse kunin verrata tätä aikaa siihen kun me oltiin nuoria niin eron huomaa...
Osoittaisitko rikollisuuden ja laittomuuden lisääntyneen merkittävästi vuoden 1914 jälkeen?
>>Ihmiset eivät välitä Jumalan sanan normeista he asettavat itsensä keskipisteeksi Jumalan sijasta.
Kuinkahan paljon avioerojen lisääntymiseen onkaan vaikuttanut naisen vapautuminen? Nainen kun oli aiemmin pelkkää biomassaa ja miehen omaisuutta.
>>Matt 24:14 = sinä näet Valtakunnan hyvän uutisen sarnaamisen täyttyävän.
Kuten jo esitin, niin Jeesus lupasi jullikkansa yhteydessä mm. tällaista:
”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)
”Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34 UMK)
Hän sanoi heille lisäksi: ”Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.” (Mark. 9:1 UMK)
>>Ja mihin kaikki nämä viimeisten päivien tapahtumat viittaavat? sen voit lukea Luuk.21:31.32.
Juu, näin se Jeesuksen mukaan meni: ”Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu.” Missä tuo Jeesuksen puhuttelema sukupolvi on nyt?
>>Raamatun profetia ilmaisee vuoden 1914 vuodeksi jolloin viimeiset päivät alkoivat.
Ja millä tavalla tuo on Raamatusta todettavissa?
>>Tämän ajan paikkansapitävyys ilmenee siitäettä maailman olosuhteet, joiden ennustettiin olevan tunnusomaisia tälle ajanjaksolle, ovat toteutuneet vuodesta 1914 lähtien., ihan täsmälleen kuin on ennustettu.
Odotellaan nyt niitä yksityiskohtaisia perusteluja noille väitteille.
>>Maaiiliset historian tutkijat ovat asiasta samaa mieltä, he myöntävät että maailma muuttui vuoden 1914 jälkeen. en muista kuka, mutta joku viisas sanoi että "maailma tuli silloin hulluksi"
Juu ja nyt historioitsijat kirjoittelevat, että toisen maailmansodan jälkeinen aika on ihmeen pitkä rauhan kausi ensimmäisen ja toisen maailmansodan valossa.
>>Tässä vain muutamia merkkejä joita tarkoitin.
Toistelet Vt-seurasta tuttuja väitteitä, osoittamatta perusteita noille väitteille.
>>Aiheesta vois kirjoittaa metrikaupalla lisää, mutta se on aika joka rajoittaa miten paljon kirjoitan ja tietty sekin että tiedän että sinä olet kuitenkin perillä miten kirjoitan ja näen sen siksi turhaksi.
Totta, Vt-seuran lauseita on turha toistaa, käytössä tulisi olla 1914-profetiasta vapaita lähteitä. - Heissulivei
Huh hei kirjoitti:
Nimenomaan todistajista puhe, ymmärtäisivät lopettaa kulkeminen ovien takana ja antaisivat oikeaa apua ihmisille, ei tarvi olla edes ateisti jos ei usko olemattomaan.
Jehovan todistajat eivät tule tässä asianjärjestelmässä lopettamaan Hyvän uutisen kertomista.
Ja niin kauan kuin mahdollista teemme sen ovelta ovelle. Jos laki sen tulee kieltämään, keksimme toiset keinot sanan julistukseemme.
Muuten et varmaankaan tiennyt että kyllä Jehovan todistajat antavat humanitääristä apua myöskin !
Maissa jossa on tapahtunut esim. luonnononnettomuuksia todistajia on kiitetty, koska hyvin monasti ovat ensimmäisinä paikalla tavaroiden ja työmiesten kanssa.
Nyt oli myöskin vaatekeräys erääseen Afrikan valtioon, koska tuli esille kuinka huonosti siellä on vaatetilanne.
Tämä tulee vain harvoin esille, koska todistajat tunnetaan enempi todistamistyöstään.
Mitähän muuten tarkoitit :"usko olemattomaan" ? - Niinpäshän
Heissulivei kirjoitti:
Jehovan todistajat eivät tule tässä asianjärjestelmässä lopettamaan Hyvän uutisen kertomista.
Ja niin kauan kuin mahdollista teemme sen ovelta ovelle. Jos laki sen tulee kieltämään, keksimme toiset keinot sanan julistukseemme.
Muuten et varmaankaan tiennyt että kyllä Jehovan todistajat antavat humanitääristä apua myöskin !
Maissa jossa on tapahtunut esim. luonnononnettomuuksia todistajia on kiitetty, koska hyvin monasti ovat ensimmäisinä paikalla tavaroiden ja työmiesten kanssa.
Nyt oli myöskin vaatekeräys erääseen Afrikan valtioon, koska tuli esille kuinka huonosti siellä on vaatetilanne.
Tämä tulee vain harvoin esille, koska todistajat tunnetaan enempi todistamistyöstään.
Mitähän muuten tarkoitit :"usko olemattomaan" ?Kyllä on tiedossa luonnonmullistus aluella olevista jehovalaisista, toivottavasti nyt ovat muuttaneet asian kuin kirjoitit, ennen eivät auttaneet vaan höpöttivät ihmisille vaan uskosta ja jumalan kostosta. Onneksi on vapaus olla uskomatta olemattomaan jumalaan.
- Jallu-eno
Jos sanot selvällä suomen kielellä, jotta tähän torppaan ei tarvi ikinä eikä koskaan enää tulla, niin silloin he myöskin varmastikin pysyvät poissa. Se vaan nyt sellainen juttu että ne "saatanan jahveen toitottajat" tulevat ovellesi vain ja ainoastaan siitä syystä, että heillä on sellainen vakaumus kuin lähimmäisen rakkaus. He haluavat sinunkin elävän paratiisissa ikuisesti. Että sillee...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838