Ikuiset opiskelijat

sleepy moo

onko järkevää opiskella naama kurtussa vuosikausia valmistumatta koskaan?

Tarkoitan nyt sellaisia tyyppejä, joilla ei ole kykyä saattaa opiskelujaan loppuun.

12

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persona-non-grata

järkensä järkevämpään toimintaan :).

Oman rajallisuutensa tiedostamisesta se alkaa ...

• eehe.

Juuri nyt tunnen oikeastaan vastemielisyyttä kertoa itsestäni yhtään mitään tällä palstalla, mutta sen voi sanoa, että kyllä mulla tutkinto on.

Mikähän sun järkesi määrä oikein on? Olen havainnut, että kirjoitat sanoja usein esim. tapaan "kuulllostaa" ( sipulejakin joo kuullostetaan!) tai "jotta olen mieltä"...Tiedoksi, että se näyttää naurettavalta. En mäkään käytä täydellistä kieltä ja esimerkiksi sun palstailmaisusi tasolle pääsisin/pääsen takuulla varmasti viimeistään kuuden kaljan jälkeen, mutta jokatapauksessa osaan tarvittaessa käyttää lähes täydellistä kielioppia ja tiedän myös siihen liittyvät konventiot, joten siksi mm. sä herätät mussa usein sijaishäpeää.

Oletko muuten mies vai nainen? En kysyisi tätä asiaa muuten, mutta kun en ole rekisteröitynyt, enkä sua kamuinesi tunne, siksi kiinnostaa? Oletko sattumoisin opiskelijana just nyt, ammattikorkeakoulussa esim. tms?:)

• nyt sitte

missä sitä "järkeä" on...

• ja siirtynyt lakaisemaan ihmisten pihoja... valitettavasti tästä uutterasta ja raskaastakin työstä ei lainkaan maksettu palkkaa... johti se kuitenkin sairaseläkkääseen, jos sitä nyt voi palkaksi sanoa...

• yx.nainen.

ja opiskella vapaa-aikanaan. Siihen ei tosin monen rahkeet riitä ja siksi harvemmat niin tekevät.

• dayum

Kun ei tiedä mitä elämässään Sitten Isona tekisi, niin jatkaa vaan ikuista turvallista opiskeluaan. Sama juttu kuin se, että jos et nuorena tiedä mitä isona alkaisit tekemään, niin pyöräytä parit muksut. Ongelma tilapäisesti ratkaistu kun elämään tulee jotain muutakin, ja saa uuden suunnan elämään. Jälkimmäisen tarkoituksellisuudesta voi varmasti olla montaa mieltä, mutta noinkin tekeviä varmasti löytyy.

• On järkeä. Pari kurssia vuodessa, tarra opiskelijakorttiin ja pääsee taas matkustamaan junalla puoleen hintaan.

• Ilman kurttuja - kyllä. Jos itse kokee asioiden loppuunsaattamisen tärkeäksi niin ei liene järkevää toimia sen vastaisesti - varsinkin jos se tuntuu epämukavalta. Samalla perusteella on tyhmää valmistua tekemään turhaa duunia. Ongelma on tieteskin se et jos kurtutonta työtä/opiskelua ei ole kaikille tarjota - kuinka jakaa kurtut tasapuolisesti.

• minä vaa...

Kauppatiede 4 vuotta, oikeustiede 4-5 vuotta, Di 5 -1/2 vuotta maksimi, lääketiede lukujärjestyksen mukaan. Humanistiset aineet max 5 vuotta.

Ja näiden lomassa ehtii tekemään töitäkin.

Muu on sepittelyä, ja elämäntapa opiskelua.

• Tuo on joko ADHD:tä, tutkintoaddiktiota harrastuksena. Muuten tuossa ei ole mitään järkeä.

Jos olis vaikka 20 vuotta opiskellu samalla intensiivisyydellä vain kauppatietä niin olis melkoinen nero sillä saralla.

Yhtä kaikki. Toisaalta ihailtavaa, toisaalta...hmm..niin, toisaalta vähän säälittävää, koska mihin tuollaista määrää tutkintoja oikeasti tarvii? Ei mihinkään. Tietää kaikesta vähän jotain ja pystyy sen paperilla todistamaan, mutta oikiasti ei sitten kuitenkaan tiedä mitään.

• Ei. Ei siinä ole mitään järkeä. Se on vastuun pakoilua. Ei tarvi ottaa kunnolla ittestään ja elämästään vastuuta, kun on vielä nk. opiskelija. Ja toisaalta kun on koulussa, niin silloin on kuitenkin aina paikka mihin mennä. Sitte ku valmistuu niin ei välttämättä enää ole.

Olen mä kyllä kuullu sellaistakin huhua, että PKS:lla on muotia olla yliopiston kirjoilla, vaikka ei niin opiskelisikaan. Se on kuulumma jotenkin fiiniä.

Että voi hellanlettas saatana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      914
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      858
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      788
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      698
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      665
    6. 78
      521
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      467
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe