Vuoden 2008 vuosikirjassa lahko joutuu kertomaan Suomen osalta vapaan pudotuksen jatkuvan. Lahkokoneen moottorit yskivät kun polttoaine on loppumaisillaan. Tämä näkyy jälleen jäsenmäärän vähenemisenä ja lahkon itsensä pitämässä rekisterissä jäsenmäärä putosi jo alla 19000 ja ilmeisesti rama seuraa pian väestökeskuksen julkaisemassa virallisessa rportissa eli sielläkin samalla laskumäärällä pudotaan jo alle 18000 jäsenen.
Lahkon maapallon laajuinen jäsenmäärä on sentään vielä noussut, kun lahko on panostanut kehitysmaiden tietämättömyydessä elävien ihmisten käännyttämiseen. Tilastojen mukaan sielläkään ei kovin häävisti mene, sillä toiset uskonnot käännyttävät tehokkaammin. Esimerkiksi Etelä-Amerikan syrjäseutujen käännytysmarkkinoilla helluntailaiset ovat onnistuneet käännytystyössään Jehovan todistajia paremmin.
Etenkin länsimaissa lahkon alasajo on kiihtyvässä vauhdissa ja tätä menoa koko tuo humpuukilahko karahtaa pian kiville.
Jehovan todistajien jäsenkato jatkuu
23
507
Vastaukset
Ja eikös se mennyt niin että VP:ssakaan ei enää mainita julistajakehityksiä tai muitakaan strategisia numeroita. Ymmärrettävää sinänsä. Onhan se masentavaa julkaista jatkuvasti negatiivisia lukuja ja antaa lahkoa kriittisesti tarkasteltaville myös numeroita tsiigailtavaksi.
- Eräs veli
VP sanoo elokuussa ylimalkaisesti näin:
Huhtikuussa monissa palveluksen piirteissä, kuten julistajien, vakituisten tienraivaajien, palvelustuntien, uusintakäyntien ja raamatuntutkistelujen määrässä oli lisäystä viime vuoteen verrattuna. Konventeissa kastettiin 17. - -RaM-
Eräs veli kirjoitti:
VP sanoo elokuussa ylimalkaisesti näin:
Huhtikuussa monissa palveluksen piirteissä, kuten julistajien, vakituisten tienraivaajien, palvelustuntien, uusintakäyntien ja raamatuntutkistelujen määrässä oli lisäystä viime vuoteen verrattuna. Konventeissa kastettiin 17.Viimevuonna - 2008 - kastettiin yli 300, jäsenvähennys 80.
- Voimantorni
>>Ja eikös se mennyt niin että VP:ssakaan ei enää mainita julistajakehityksiä tai muitakaan strategisia numeroita>>
Niin se on mennyt nyt jo hyvän aikaa. Ja uunituore VP (marraskuu 2009) tietää kertoa yhden ainoan kohokohdan kuluvan vuoden heinäkuulta, joka tarkkaan ottaen kuuluu näin:
"Heinäkuussa Suomessa johdettiin enemmän raamatuntutkisteluja kuin koskaan aiemmin vastaavassa kuussa: 9 123."
Ennen oli VP:ssa tosiaan tarkat luvut kaikille nähtävillä; nyt sellaisen korvaa pelkkä yllä mainittu lause.
Voihan sitä tietenkin aina tarkoitushakuisesti poimia jonkin plus-merkkisen yksityiskohdan, joka tukee jäsenten illuusiota jatkuvasta kasvusta, vaikka todellista kasvua ei olisikaan. Kovin on silti mennyt heikoksi järjestön kasvuprosenteillaan leuhkiminen viime aikoina. Voimantorni kirjoitti:
>>Ja eikös se mennyt niin että VP:ssakaan ei enää mainita julistajakehityksiä tai muitakaan strategisia numeroita>>
Niin se on mennyt nyt jo hyvän aikaa. Ja uunituore VP (marraskuu 2009) tietää kertoa yhden ainoan kohokohdan kuluvan vuoden heinäkuulta, joka tarkkaan ottaen kuuluu näin:
"Heinäkuussa Suomessa johdettiin enemmän raamatuntutkisteluja kuin koskaan aiemmin vastaavassa kuussa: 9 123."
Ennen oli VP:ssa tosiaan tarkat luvut kaikille nähtävillä; nyt sellaisen korvaa pelkkä yllä mainittu lause.
Voihan sitä tietenkin aina tarkoitushakuisesti poimia jonkin plus-merkkisen yksityiskohdan, joka tukee jäsenten illuusiota jatkuvasta kasvusta, vaikka todellista kasvua ei olisikaan. Kovin on silti mennyt heikoksi järjestön kasvuprosenteillaan leuhkiminen viime aikoina.>>Voihan sitä tietenkin aina tarkoitushakuisesti poimia jonkin plus-merkkisen yksityiskohdan, joka tukee jäsenten illuusiota jatkuvasta kasvusta, vaikka todellista kasvua ei olisikaan.
No nythän tuo koko uusi systeemi valkeni meikäläisellekin. Tikkurila on päättänyt jättää luvut pois ja mainita niistä vain silloin, mikäli joku osa-alue on kehittynyt positiivisesti. Negatiivisista ei sitten puhutakaan. Voi kuinka hieno ja rakkaudellinen järjestely tuo informaation pimittäminen lahkossa onkaan. Toimii, ei voi muuta sanoa.
- vio-letti
>>>Lahkon maapallon laajuinen jäsenmäärä on sentään vielä noussut, kun lahko on panostanut kehitysmaiden tietämättömyydessä elävien ihmisten käännyttämiseen.
- -RaM-
Hieman tulee mieleen noista eteläisen Amerikan heikko-osaisista käännytettävistä entisajan helykauppiaan, jotka ostivat rihkamillaan intiaanikansojen aarteita. Samanlaista riistoa on tämä nykyajan helykauppa - luvataan utopioita jotta saadaan yksinkertaiset ihmiset värvättyä kirjallisuuden levittäjiksi = rahan hankkijoiksi.
- vio-letti
-RaM- kirjoitti:
Hieman tulee mieleen noista eteläisen Amerikan heikko-osaisista käännytettävistä entisajan helykauppiaan, jotka ostivat rihkamillaan intiaanikansojen aarteita. Samanlaista riistoa on tämä nykyajan helykauppa - luvataan utopioita jotta saadaan yksinkertaiset ihmiset värvättyä kirjallisuuden levittäjiksi = rahan hankkijoiksi.
>>>luvataan utopioita jotta saadaan yksinkertaiset ihmiset värvättyä kirjallisuuden levittäjiksi = rahan hankkijoiksi
- -RaM-
vio-letti kirjoitti:
>>>luvataan utopioita jotta saadaan yksinkertaiset ihmiset värvättyä kirjallisuuden levittäjiksi = rahan hankkijoiksi
Voisin kuvitella noiden kahden ihmistyypin kohtaavan, kun köyhyydestä käännytetty ja siistiksi puleerattu lahkolainen menee intoa puhkuen kertomaan tuon rikkaan ovelle tulevasta paremmasta maailmasta. Köyhät valjastetaan näin tekemään rikkaista käänynnäisiä ja tuomaan jatkossa rahaa lahkolle.
- minä vaan
Jehovan palvojia tulee olemaan aina ja iankaikkisesti ! Ja kasvu tulee jatkumaan.
Myönnän että on maita jossa on ollut miinus prosentteja ja maita joissa kasvua ei ole ollut, mutta julistajamäärä on ennallaan. Kokonaiskuva on kuitenkin nousussa ollut.
Miksihän muuten olet niin hirveän kiinnostunut Jehovan todistajia lukumäärän kasvusta/vähenemisestä ???
Jos voisit jollain todistaa että ns. kehitysmaissa ei todistajilla "hyvin mene" ja että toiset uskonnot "käännyttävät tehokkaamin".- -RaM-
...kuinka paljon sinä siedät tulevina vuosina tapahtuvia pakollisia oppimuutoksia ja takin kääntämisiä?
Vai onko sinun kohdallasi niin, että Jehovan todistajien opit saavat muuttua miten paljon tahansa sinun pysyessä silti mukana? - minä vaan
-RaM- kirjoitti:
...kuinka paljon sinä siedät tulevina vuosina tapahtuvia pakollisia oppimuutoksia ja takin kääntämisiä?
Vai onko sinun kohdallasi niin, että Jehovan todistajien opit saavat muuttua miten paljon tahansa sinun pysyessä silti mukana?en tietenkään voi tietää kuka luopuu pois ja kuka jää jäljelle, sehän on selvää, mutta sen tiedän että todistajat eivät tule koskaan häviämään maanpäältä pois.
Myös Jes. 60:22 on lupaus, mikä määrä tulee olemaan, sitä ei tiedä, mutta R.paikka viittaa kuitenkin kasvuun.
Joitan tarkennuksia on kuitenkin asioihin tullut, koska on jokin asia ymmärretty selvemmin.
Raamattu osoittaa että Jehova auttaa palvelijoitaan ymmärtämään tarkoituksiaan edistyvällä tavalla. San. 4:18 ja Joh.16:12.
Ne profeetatkin jotka kirjoittivat Raamatun osia, eivät ymmärtäneet kaiken merkitystä joista he kirjoittivat.
Jeesuksen apostolitkaan eivät ymmärtäneet kaikkea.
On myös ennustettu Dan.2:4 että totuuden tuntemus lisääntyy lopun ajalla.
Koska tieto lisääntyy, on silloin korjattava ajattelua ja olla nöyrä tekemään muutokset.
Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta ! - Voimantorni
minä vaan kirjoitti:
en tietenkään voi tietää kuka luopuu pois ja kuka jää jäljelle, sehän on selvää, mutta sen tiedän että todistajat eivät tule koskaan häviämään maanpäältä pois.
Myös Jes. 60:22 on lupaus, mikä määrä tulee olemaan, sitä ei tiedä, mutta R.paikka viittaa kuitenkin kasvuun.
Joitan tarkennuksia on kuitenkin asioihin tullut, koska on jokin asia ymmärretty selvemmin.
Raamattu osoittaa että Jehova auttaa palvelijoitaan ymmärtämään tarkoituksiaan edistyvällä tavalla. San. 4:18 ja Joh.16:12.
Ne profeetatkin jotka kirjoittivat Raamatun osia, eivät ymmärtäneet kaiken merkitystä joista he kirjoittivat.
Koska tieto lisääntyy, on silloin korjattava ajattelua ja olla nöyrä tekemään muutokset.
Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta !>>sen tiedän että todistajat eivät tule koskaan häviämään maanpäältä pois>>
Mistä sinä tällaista tiedät? Onko luotettava Vartiotorniseura (nykyisin CCOJW) taas puhunut?
>>Joitan tarkennuksia on kuitenkin asioihin tullut, koska on jokin asia ymmärretty selvemmin>>
Älä viitsi olla naurettava. Onko esimerkiksi tämä mielestäsi selvennystä/tarkennusta:
Sukupolvi tarkoitti tottelemattomia 1897-1927, voideltuja 1927-1942, tottelemattomia 1942-2008 ja jälleen voideltuja 2008-.
Ja miksi käytät sellaisia sanoja kuin "joitain" ja "jokin", kun todellisuudessa suurin osa Jehovan todistajien opeista on muuttunut, moni useampaankin kertaan. Hyvin moni myös nimenomaan pakon sanelemana. Ja Jumalan nimissä esitetyt ennustuksetkin kaikki metikössä, eikö totta?
Lisäämmekö tähän vielä sen, että tämä "Jumalan viestintäkanava" turvautuu jatkuvaan kieroiluun ja valehteluun pitääkseen "totuutensa" uskottavampana.
Kun sinä rehellisesti tutkailet kaikkea tätä, niin mitä saat jäämään viivan alle? - koo.koo
minä vaan kirjoitti:
en tietenkään voi tietää kuka luopuu pois ja kuka jää jäljelle, sehän on selvää, mutta sen tiedän että todistajat eivät tule koskaan häviämään maanpäältä pois.
Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta !"Joitan tarkennuksia on kuitenkin asioihin tullut, koska on jokin asia ymmärretty selvemmin"
"Jehova auttaa palvelijoitaan ymmärtämään tarkoituksiaan edistyvällä tavalla. "
"Koska tieto lisääntyy, on silloin korjattava ajattelua ja olla nöyrä tekemään muutokset."
>>>>>>>>>>>>>>>>Millä tavalla tiedot ja ymmärrys on lisääntynyt sodomalaisten ja gomorralaisten tapauksessa? Eli siis pääsevätkö he jt mukaan taivaaseen (vai mitä se oli) vai eivät. Se "Totuushan" on tunnetusti muuttunut myönteisestä kielteiseksi abauttirallaa kymmenen kertaa.
http://www.youtube.com/watch?v=oTg6XaXmozQ - Rintti-
minä vaan kirjoitti:
Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta !"Mielipiteensä" muuttaminen vain sentakia, että toinen sanoo nyt ajateltavankin näin, on laumasieluisuutta. Saamasi "tieto" on vain sellaiseksi sinulle selitettyä valhetietoa. Silmät kiinni sellaisen perässä poukkiminen ei ole mitään nöyryyttä! Nöyryyttä olisi tehdä johtopäätökset ja opultakin tunnustaa olleensa harhaan johdettu.
>> Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta !
Veikkaanpa, että - ellet sitten ole trolli - tavoitteesi on pysyä vain uskollisena vartiotorniseuran "totuudelle". Sen sopusoinnun kanssa ei ole niin väliä, olethan tottunut sopivasti sulkemaan silmäsi ja korvasi.
Miten voit ymmärtää Jeesuksen käskyn nauttia ehtoollista käskynä järjestää juhla siitä kieltäytymisen ympärille? Tai, miten voit selittää vartiotorniseuran veriopin raamatulliseksi? Siis sen, että verta ei ehdottomasti saa luovuttaa, mutta useimpia luovutusverestä erotettuja jakeita saa käyttää vallan vapaasti. Ja millä perustelet, että "raamatulliset periaatteet" eivät sitten enää pädekään Bulgariassa - siellähän ei seuran vakuutuksen mukaan ole mitään rajoituksia! Et osaa mitenkään perustella tällaisia hölmöyksiä edes itsellesi saati muille, mutta silti pidät niistä kiiinni Jumalan sanana - ja sitten vielä menet retostelemaan moisella! - -RaM-
minä vaan kirjoitti:
Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta !>>en tietenkään voi tietää kuka luopuu pois ja kuka jää jäljelle, sehän on selvää, mutta sen tiedän että todistajat eivät tule koskaan häviämään maanpäältä pois.
Myös Jes. 60:22 on lupaus, mikä määrä tulee olemaan, sitä ei tiedä, mutta R.paikka viittaa kuitenkin kasvuun.>Joitan tarkennuksia on kuitenkin asioihin tullut, koska on jokin asia ymmärretty selvemmin.
Raamattu osoittaa että Jehova auttaa palvelijoitaan ymmärtämään tarkoituksiaan edistyvällä tavalla. San. 4:18 ja Joh.16:12.>Ne profeetatkin jotka kirjoittivat Raamatun osia, eivät ymmärtäneet kaiken merkitystä joista he kirjoittivat.>Jeesuksen apostolitkaan eivät ymmärtäneet kaikkea.>On myös ennustettu Dan.2:4 että totuuden tuntemus lisääntyy lopun ajalla.>Koska tieto lisääntyy, on silloin korjattava ajattelua ja olla nöyrä tekemään muutokset.>Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta ! - tallu uppurainen
-RaM- kirjoitti:
>>en tietenkään voi tietää kuka luopuu pois ja kuka jää jäljelle, sehän on selvää, mutta sen tiedän että todistajat eivät tule koskaan häviämään maanpäältä pois.
Myös Jes. 60:22 on lupaus, mikä määrä tulee olemaan, sitä ei tiedä, mutta R.paikka viittaa kuitenkin kasvuun.>Joitan tarkennuksia on kuitenkin asioihin tullut, koska on jokin asia ymmärretty selvemmin.
Raamattu osoittaa että Jehova auttaa palvelijoitaan ymmärtämään tarkoituksiaan edistyvällä tavalla. San. 4:18 ja Joh.16:12.>Ne profeetatkin jotka kirjoittivat Raamatun osia, eivät ymmärtäneet kaiken merkitystä joista he kirjoittivat.>Jeesuksen apostolitkaan eivät ymmärtäneet kaikkea.>On myös ennustettu Dan.2:4 että totuuden tuntemus lisääntyy lopun ajalla.>Koska tieto lisääntyy, on silloin korjattava ajattelua ja olla nöyrä tekemään muutokset.>Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta !häppää häläti hää häläpätihäppäähää.
Siinä lyhyesti brooklynitotuus. - läpä lässys lässyn lää
tallu uppurainen kirjoitti:
häppää häläti hää häläpätihäppäähää.
Siinä lyhyesti brooklynitotuus.Kookoon velipoikako se siellä yrittää jotain sanoa
- minä vaan
-RaM- kirjoitti:
>>en tietenkään voi tietää kuka luopuu pois ja kuka jää jäljelle, sehän on selvää, mutta sen tiedän että todistajat eivät tule koskaan häviämään maanpäältä pois.
Raamattu osoittaa että Jehova auttaa palvelijoitaan ymmärtämään tarkoituksiaan edistyvällä tavalla. San. 4:18 ja Joh.16:12.>Ne profeetatkin jotka kirjoittivat Raamatun osia, eivät ymmärtäneet kaiken merkitystä joista he kirjoittivat.>Jeesuksen apostolitkaan eivät ymmärtäneet kaikkea.>On myös ennustettu Dan.2:4 että totuuden tuntemus lisääntyy lopun ajalla.>Koska tieto lisääntyy, on silloin korjattava ajattelua ja olla nöyrä tekemään muutokset.>Minun kohdallani on niin, että niin kauan kuin "totuuden valo" on Raamatun kanssa sopusoinnussa, toivon pysyväni sen tahdissa, aivan kuten olen jo pysynyt yli 40 vuotta !Raamatun kohdan piti tietenkin olla Dan 12:4 !
- koo.koo
läpä lässys lässyn lää kirjoitti:
Kookoon velipoikako se siellä yrittää jotain sanoa
Ei ainakaan koo.koo:n veli.
Eiköhän ennemminkin: jt-veli siellä osallistuu perustellulla, henkeytetyllä mielipiteellään keskusteluun.
- koo.koo
Mukava lukea aina kerran vuodessa näihin aikoihin vuodesta hyviä uutisia jt.
- keijo-kumu
Johan on paska topicci, ketä kiinnostaa....
- -RaM-
Innostuit jopa vastaamaan! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838