Mikä saa entisen Jehovan Todistajan luopumaan uskostaan ja menenmään jonkun toisen uskonnon jäseneksi esim. helluntailaiseksi??
Ymmärrän kyllä hyvin sen, että entisestä Jehovan Todistajasta tulee vaikka ateisti luopuessaan uskostaan, mutta tuntuu aivan käsittämättömältä, että ihminen, joka on kulkenut ovilla todistamassa muita uskontoja vääriksi, kääntyykin itse sellaiseen. Mikä ihmeen voima saa jehovantodistajuudesta luopuneen ihmisen uskomaankin yhtäkkiä helvettiin ja kolmiyhteiseen Jumalaan?? Jos he ovat olleet Raamatun avulla todistamassa noiden oppien olevan valetta, niin mikä saa heidät uskomaan niihin??
Ovatko he niitä epävakaita sieluja, jotka tuulten mukana kulkevat minne sattuu?? Vai ovatko he ehkä niitä mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä, jotka yhtenä päivänä liittyvät Jehovan Todistajiin ja seuraavana haluavatkin jo erota!?!?!? Pitäisikö noille entisille Jehovan Todistajille siis nauraa vai sääliä heitä??
Takkinsa kääntäjille
38
581
Vastaukset
- Uskon ja iloitsen
Raamatusta:"Ja henki todistaa meidän henkemme kanssa,että olemme Jumalan lapsia!" Nämä ovat niitä sieluja joita Jumalan Pyhä Henki johdattaa. Osallistuminen ehtoolliseen,hartaus ja Herran siunauksen saaminen ovat konkreettisia tapahtumia. Ilo ja riemu täyttää sydämen.
Niin, voit tietenkin nauraa jos teet sen ilosta. Jos halveksien pilkasta,Raamattu kertoo senkin,mikä heitä kohtaa. Jumala varjelee lapsiaan,kuin silmäteräänsä, sanoo Raamattu.- Mari JT
Pyhä Henki on voima, jota Jumala jakaa niille ihmisille, jotka sitä tarvitsevat ja jotka sen avun ansaitsevat. Se antaa voimaa ja auttaa ihmistä selviämään eri tilanteista. Missään Raamatussa sitä ei mainita osaksi Jumalaa tai sen olevan Jumalan valtaistuimella. Jumala on valtava energian lähde ja Pyhä Henki on palanen sitä energiaa.
- Lueppa Sinäkin Raamattua välillä!
Mari JT kirjoitti:
Pyhä Henki on voima, jota Jumala jakaa niille ihmisille, jotka sitä tarvitsevat ja jotka sen avun ansaitsevat. Se antaa voimaa ja auttaa ihmistä selviämään eri tilanteista. Missään Raamatussa sitä ei mainita osaksi Jumalaa tai sen olevan Jumalan valtaistuimella. Jumala on valtava energian lähde ja Pyhä Henki on palanen sitä energiaa.
Jeesus sanoi:" Kastakaa heidät Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!" Kehoitus on:" Älkää murehduttako Jumalan Pyhää Henkeä. Pyhä Henki neuvoo,ohjaa,lohduttaa!" Ei se ole sähkön kaltainen energia!
Etkö muista, (Johannes 20:22 "Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päälleen ja sanoi heille: Ottakaa vastaan Pyhää Henkeä." "Jos te annatte joidenkuiden synnit anteeksi,ne ovat heille anteeksi annettuja; jos te pidätätte joidenkuiden synnit, ne ovat pidätettyjä."
Jesaja 63:10 "He kuitenkin kapinoivat ja pahoittivat hänen Pyhän Henkensä."
Matt.12:32 "Esimerkiksi sille, joka puhuu sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, ei anneta anteeksi, ei tässä asiainjärjestelmässä, eikä tulevassa." - Markku_Meilo
Mari JT kirjoitti:
Edellinen vastaus on taatusti kauempana avauksesi asiasta, mutta et näemmä valita asiasta.
- Kustaa Saarenmaa
Mari JT kirjoitti:
Ap.5:3 Mutta Pietari sanoi:
- Kustaa S
Kustaa Saarenmaa kirjoitti:
Ap.5:3 Mutta Pietari sanoi:
ap.5:3 Mutta Pietari sanoi:>Ananias,miksi on saatana täyttänyt sinun sydämmesi,niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
Jt opin mukaan mutta Pietari sanoi Ananias miksi koetit pettää enerkiaa (sähkövoima)
ja kätkit osan maatilan hinnasta.
Oppinsa kullakin
>>Mikä ihmeen voima saa jehovantodistajuudesta luopuneen ihmisen uskomaankin yhtäkkiä helvettiin ja kolmiyhteiseen Jumalaan?? Jos he ovat olleet Raamatun avulla todistamassa noiden oppien olevan valetta, niin mikä saa heidät uskomaan niihin??
Jaa-a. Mikä saa sinut uskomaan vt-seuran epäraamatullisiin oppeihin? Esim. että vuodella 1914 on pprofeetallinen merkitys ja että Jeesuskin puhui tuosta vuodesta. Tai että verensiirto olisi syntiä, mutta osaa verestä voi käyttää eikä se ole syntiä?- Mari JT
Mikä tarve sinulla on keskustella jostin muusta, kuin mikä avauksen aihe on?? Oletko kääntynyt helluntailaiseksi??
Mari JT kirjoitti:
Mikä tarve sinulla on keskustella jostin muusta, kuin mikä avauksen aihe on?? Oletko kääntynyt helluntailaiseksi??
>>Mikä tarve sinulla on keskustella jostin muusta, kuin mikä avauksen aihe on??
Kunhan muistutin, että ihmettelyä riittää paljon myös jehovantodistajuudessa ja sen sisältämässä huuhaassa. Harva asia on niin naurettavaa kuin itsensä - tai uskontonsa - korottaminen, kun korottamiselle ei ole mitään perusteluita ja itse on vähintäänkin samanlaisessa huuhaalahkossa kuin ne, joita niin kovin haluaa parjata.
>>Oletko kääntynyt helluntailaiseksi??
En toki. Jehovantodistajuuden jälkeen olen keskittynyt todellisuuteen, eikä siihen kuulu minkään hihhulisuunnan kannattaminen, ei sen enempää jehovantodistajuuden kuin helluntalaisuuden.- Markku_Meilo
Mari JT kirjoitti:
Miksi saisi ihmetellä ainoastaan sitä jos ja kun joku vaihtaa jehovantodistajuuden johonkin toiseen uskontoon? Mitä eroa siinä on siihen jos ja kun joku vaihtaa muun uskonnon jehovantodistajuuteen?
Tämä ei ole valtakunnansali, joten avauksen kääntöpuoltakin voi perustellusti käsitellä. - mutta nimimerkki on.
Markku_Meilo kirjoitti:
Miksi saisi ihmetellä ainoastaan sitä jos ja kun joku vaihtaa jehovantodistajuuden johonkin toiseen uskontoon? Mitä eroa siinä on siihen jos ja kun joku vaihtaa muun uskonnon jehovantodistajuuteen?
Tämä ei ole valtakunnansali, joten avauksen kääntöpuoltakin voi perustellusti käsitellä.Entäs jos joku vaihtaa muun uskonnon jehovantodistajuuteen? Ehkä he ovat niitä epävakaita sieluja, jotka tuulten mukana kulkevat minne sattuu?? Vai ovatko he ehkä niitä mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä?
Mitä mieltä ihmiset ootte noin yleensä? - Markku_Meilo
mutta nimimerkki on. kirjoitti:
Entäs jos joku vaihtaa muun uskonnon jehovantodistajuuteen? Ehkä he ovat niitä epävakaita sieluja, jotka tuulten mukana kulkevat minne sattuu?? Vai ovatko he ehkä niitä mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä?
Mitä mieltä ihmiset ootte noin yleensä?>>Ehkä he ovat niitä epävakaita sieluja, jotka tuulten mukana kulkevat minne sattuu??
Ainoaa Oikeaa Totuutta ei ole olemassa, joten vaihdon suunta (jehovantodistajuuteen verrattuna) ei kerro vakaudesta tai epävakaudesta yhtään mitään.
>>Vai ovatko he ehkä niitä mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä?
Ainoa mitä minä tiedän on muutama tutkimus, joiden mukaan jehovantodistajilla on ollut muuta väestöä enemmän mielenterveysongelmia.
- Rintti-
Lähdet itse siitä, että vartiotornijärjestön raamatuntuntemus olisi jotenkin ylivertainen ja siksi ihmettelet niitä, jotka muuttavat järjestöstä vapauduttuaan käsityksiään Raamatun opetuksista. Jospa ajattelisit asiaa lähtien vartiotorniseuran oppiperusteista. Saahan sekin "huolellisesti kirjoituksia tutkien" pyörrettyä oppinsa aivan päinvastaiseksi. Joskus useampaankin kertaan edestakaisin. Esimerkkinä vaikka elinsiirrot, verioppi, sukupolvioppi, esivaltaoppi, rokotukset, käsitys sodomalaisten ylösnousemuksesta, Ilm.22:12, ollako vai ei uskonto, suhtautuminen juutalaisiin, suhtautuminen Jeesukseen jne. Vartiotorniseuran "Raamatulla todistelu" on useimmiten vain kierosti valittiujen ja tarkasti rajattujen raamatunlauseiden tarkoituksellista sommittelua kulloinkin perusteltavan asian ympärille. Ollut sitä aivan alusta asti. Siinä unohdetaan kaikki se, mikä puhuisi todisteltavaa oppia vastaan, vakkia se ilmenisi jo samassa jakeessa. Asioita vääristellään, ne ymmärretään tahallisesti väärin ja viimekädessä kokreettiset asiat voivat olla symbolisia, symboliset konkreettisia tai lauseet eivät tarkoitakaan sitä mitä niissä sanotaan. Itse itselleen määrittelemällä auktoritetilla tuo
Siis, koska vartiotorniseuran opilla ei ole raamatullisia perusteita, voi siitä vapautuneen käsitykset Raamatun opetuksista muuttua monessakin suhteessa toisenlaisiksi.
Raamattu puhuu uskosta ja eritoten uskon kohteesta. Se ei luettele asioita, joihin ei-uskomalla tultaisiin autuaiksi. Esitit esimerkkeinä järjestön todistajien ei-uskon helvettiin ja kolmiyhteiseen Jumalaan. Nämä ovat ne tyypillisimmät asiat, joihin ei-uskomiseen vetoamalla vartiotorniseura vakuuttaa todistajiensa olevan oikeassa. Tuon logiikan mukaan olisit oikeassa luullessasi kuun olevan aurajuustoa, koska et usko sen olevan tahkojuustoa!- ex Jt veli
Mua rissaa Jt:ssä se halveksunta ex Jt:a kohtaan ja toisin päin.
"Ovatko he niitä epävakaita sieluja, jotka tuulten mukana kulkevat minne sattuu?? Vai ovatko he ehkä niitä mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä, jotka yhtenä päivänä liittyvät Jehovan Todistajiin ja seuraavana haluavatkin jo erota!?!?!? Pitäisikö noille entisille Jehovan Todistajille siis nauraa vai sääliä heitä??"
Itse tunsin entisessä seurakunnassani vaimonhakkaajan. Ja jopa tuollaisen mielenterveys ongelmaisen. Mutta en silti Jt:a alennu haukkumaan. Että eiköhän näitä ailahtelijoita ole kaikkialla. Kumpa vaan ihmiset osais elää keskenään rauhassa Jt:t ja ex Jt:t kin keskenään. Eikä jatkuvasti olla kuin Rooma ja Germaanit vastakkain.
Jeesuskin käski rakastaa lähimmäistään.
Mut erotettiin ihan aiheesta kun en katunut väärintekoani epätäydellisenä ihmisenä. Itse pääsääntöisesti uskon siihen oppiin mitä Jt:a sain. Yksi Jumala, Jeesus on Jumalan poika(lunastaja), Ei helvettiä, Sielun kuolevaisuus ja jne.
Mutta Jt:t uskontokuntana kuitenkin on minulle liian kurin alainen ja epätäydellinenkin järjestö(esim. 1975,seurustelevan parin ei ole soveliasta suukotella) etten siinä enään pysty olemaan.
Rakastan Jumalaa koko sydämmestäni. Mutta palvon Häntä itsenäisesti ilman sitoutumista mihinkään uskontokuntaan.
Elän epätäydellisenä epätäydellisessä maailmassa. Ja odotan innolla ihmiskunnan pelastusta tästä epätäydellisyydestä paratiisiin. Jos pääsen sinne ilman jäjestöä niin ihan kiva. Jos en niin sitten en. Kuitenkaan epätäydellisenä ihmisenä enempäänkään en pysty. Hyvää syksyä kaikille. - Markku_Meilo
ex Jt veli kirjoitti:
"Ovatko he niitä epävakaita sieluja, jotka tuulten mukana kulkevat minne sattuu?? Vai ovatko he ehkä niitä mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä, jotka yhtenä päivänä liittyvät Jehovan Todistajiin ja seuraavana haluavatkin jo erota!?!?!? Pitäisikö noille entisille Jehovan Todistajille siis nauraa vai sääliä heitä??"
Itse tunsin entisessä seurakunnassani vaimonhakkaajan. Ja jopa tuollaisen mielenterveys ongelmaisen. Mutta en silti Jt:a alennu haukkumaan. Että eiköhän näitä ailahtelijoita ole kaikkialla. Kumpa vaan ihmiset osais elää keskenään rauhassa Jt:t ja ex Jt:t kin keskenään. Eikä jatkuvasti olla kuin Rooma ja Germaanit vastakkain.
Mut erotettiin ihan aiheesta kun en katunut väärintekoani epätäydellisenä ihmisenä. Itse pääsääntöisesti uskon siihen oppiin mitä Jt:a sain. Yksi Jumala, Jeesus on Jumalan poika(lunastaja), Ei helvettiä, Sielun kuolevaisuus ja jne.
Mutta Jt:t uskontokuntana kuitenkin on minulle liian kurin alainen ja epätäydellinenkin järjestö(esim. 1975,seurustelevan parin ei ole soveliasta suukotella) etten siinä enään pysty olemaan.
Rakastan Jumalaa koko sydämmestäni. Mutta palvon Häntä itsenäisesti ilman sitoutumista mihinkään uskontokuntaan.
Elän epätäydellisenä epätäydellisessä maailmassa. Ja odotan innolla ihmiskunnan pelastusta tästä epätäydellisyydestä paratiisiin. Jos pääsen sinne ilman jäjestöä niin ihan kiva. Jos en niin sitten en. Kuitenkaan epätäydellisenä ihmisenä enempäänkään en pysty. Hyvää syksyä kaikille.Ongelman ydin on Vartiotorniseura, ei vilpittömät jehovantodistajat.
- poskisuudelma kihloissa
ex Jt veli kirjoitti:
Elän epätäydellisenä epätäydellisessä maailmassa. Ja odotan innolla ihmiskunnan pelastusta tästä epätäydellisyydestä paratiisiin. Jos pääsen sinne ilman jäjestöä niin ihan kiva. Jos en niin sitten en. Kuitenkaan epätäydellisenä ihmisenä enempäänkään en pysty. Hyvää syksyä kaikille.Pienipä on itsehillintäsi jos et sen vuoksi pystynyt olemaan seurakunnassa, ettei seurustelevan parin ole sopivaa suudella!
- ex Jt veli
poskisuudelma kihloissa kirjoitti:
Pienipä on itsehillintäsi jos et sen vuoksi pystynyt olemaan seurakunnassa, ettei seurustelevan parin ole sopivaa suudella!
Just tätä mä tarkoitan. Jos laittaa YHDEN esimerkin niin heti ollaan pää auki siitä. En mä ala sulle enkä kenellekkään muulle selittelemään tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni. Siihen listaan muuten voisi lisätä yksityisyyden menetys. Seurakunnassa ollessa ei riitä jostain hekilökohtaisesta asiasta vastaukseksi että se on minun yksityisasia. Monta kertaa tämän huomasin.
- Voimantorni
poskisuudelma kihloissa kirjoitti:
Pienipä on itsehillintäsi jos et sen vuoksi pystynyt olemaan seurakunnassa, ettei seurustelevan parin ole sopivaa suudella!
Entäpä ne uskonnolliset valheet, joita "totuuden" lahkosi järjestelmällisesti pitää yllä? Miksi KUKAAN haluaa pysyä jatkuvan vedätyksen kohteena, siinä onkin mielenkiintoinen kysymys.
- mieltä
ex Jt veli kirjoitti:
Just tätä mä tarkoitan. Jos laittaa YHDEN esimerkin niin heti ollaan pää auki siitä. En mä ala sulle enkä kenellekkään muulle selittelemään tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni. Siihen listaan muuten voisi lisätä yksityisyyden menetys. Seurakunnassa ollessa ei riitä jostain hekilökohtaisesta asiasta vastaukseksi että se on minun yksityisasia. Monta kertaa tämän huomasin.
sun kanssa siitä kurinalaisuudesta ja yksityisyyden menetyksestä.Kurinalaisuudesta pääasiassa sen takia,että täytyisi juosta joka kokouksessa ja olla säännöllinen kenttäpalveluksessa.En pystynyt kumpaankaan,joten lopetin kaikki kokouksissakäynnit ja kentän tekemisen.Siellä sekaannutaan myös paljon toisten yksityisasioihin.Jehovan todistajat ovat uteliaimpia ihmisiä,mitä tunnen.
- Pii on 3.0
,,"Vaaan kun ei ole,
Ameriikan preeroiden Cree- intiaanien legendan mukaan Kuu on Vuohenjuustoa, Sillä;
" Suuri Henki, Manitou, herää, ottaa jakkaran ja lähtee lypsylle. Hän lypsää Taivaallisen vuohen, valmistaa siitä juustoa, Jolla täyttää melkein tyhjän Kuunkehän, ja meillä on täysikuu. Sitten Suuri henki, Manitou, menee lepäämään.
Silloin. Taivaallisessa komerossa pajuhäkissä elelevä taivaallinen hiiri herää, karkaa häkistä ja jyrsii Kuusta pois palan kerallaan, - Jolloin Suuri henki, Manitou herää, ottaa Taivaallisen hiiren kiinni, ja laittaa komerossa olevaan taivaalliseen häkkiin. Sitten hän ottaa lypsyjakkaran , astian, ja lähtee lypsämään taivaallista vuohta."
Tämän Taiwaallisen logiikan mukaan Kuu on siis taiwaallista Vuohenjuustoa.
, mot; - Rintti-
Pii on 3.0 kirjoitti:
,,"Vaaan kun ei ole,
Ameriikan preeroiden Cree- intiaanien legendan mukaan Kuu on Vuohenjuustoa, Sillä;
" Suuri Henki, Manitou, herää, ottaa jakkaran ja lähtee lypsylle. Hän lypsää Taivaallisen vuohen, valmistaa siitä juustoa, Jolla täyttää melkein tyhjän Kuunkehän, ja meillä on täysikuu. Sitten Suuri henki, Manitou, menee lepäämään.
Silloin. Taivaallisessa komerossa pajuhäkissä elelevä taivaallinen hiiri herää, karkaa häkistä ja jyrsii Kuusta pois palan kerallaan, - Jolloin Suuri henki, Manitou herää, ottaa Taivaallisen hiiren kiinni, ja laittaa komerossa olevaan taivaalliseen häkkiin. Sitten hän ottaa lypsyjakkaran , astian, ja lähtee lypsämään taivaallista vuohta."
Tämän Taiwaallisen logiikan mukaan Kuu on siis taiwaallista Vuohenjuustoa.
, mot;Vaihtoehtoja on aina enemmän kuin kaksi, lukemattomia. Oikeiden määrä on rajallisempi. Epäilenpä, että se vuohenjuustokuukaan vastaisi todellisuutta.
- ehkäpä-
, niin mikä saa heidät uskomaan niihin??
Ehkä se syy on se, ettei ole alunperinkään ollut mahdollisuutta miettiä itse "Mihin minä uskon". Järjestö tarjoaa valmiin oppirakelnelman selityksineen, johon on pakko uskoa. Minulla oli oma elämänkatsomukseni ennenkuin aloin tutkimaan jt kanssa uteliaisuudesta. Luin kaikki mahdolliset jt selityskirjat , tutkiskelin pitkään ja yritin uskoa niihin ja perustelin näkemyksiä myös toisille. Lopulta tulin siihen tulokseen etten voi sydämessäni suoraansanoen uskoa kunnolla yhteenkäään oppiin.Olin opeilla ja selityksillä täytetyssä hengellisessä tyhjiössä. Lopetin tutkiskelut ja salilla käynnit, sekä palasin vanhaan elämänkatsomukseeni, jota en tosiaankaan aio enää vaihtaa. Miksi luottaisin epätäydellisten ihmisten keksimiin oppeihin ja päätelmiin? Mieluummin luotaan omiin käsityksiini, jotka olen aina kokenut oikeaksi ja joista olen henkilökohtaisesti vakuuttunut ilman toisten käännytysapua. Millä perusteella ja oikeudella jokin lahkojohto voi määritellä miten asioista pitäisi ajatella? Ja millä perusteella heidän epämääräiset ja usein täysin väärät sepitelmät pitäisi asettaa omia ajatuksia korkeammalle sijalle? Lahkojohto ei tietenkään pidä "riippumattomasta ajattelusta", mutta vakaumuksen pitää olla ihmisen oma, eikä jonkun muun sanelema. Toisten suunnittelemasta "valmiista paketista" ei ole pitemmän päälle iloa, eikä se anna elämään sitä minkä vakaumuksen pitäisi antaa. - tämä saa.
Mikä saa entisen Jehovan Todistajan luopumaan uskostaan ja menenmään jonkun toisen uskonnon jäseneksi esim. helluntailaiseksi??
___
Syy on se, että Jehovantodistajat eivät kyenneet oppinsa tai toimintansa puolesta täyttämään kyseisen henkilön uskonnollisia tarpeita. Lahkon valinta on makuasia, varsinkin jos ei ole kasvatettu johonkin tiettyyn uskontoon. Silloin mennään sinne, mistä saa parhaimman tyydytyksen hengellisille tarpeille. Koska ihmiset ovat erilaisia ja ajattelevat eritavoin, on uskonnoissakin on oltava valinnanvaraa. Ainoa oikea totuus ei voi olla yhdelle sama kuin toiselle, siksi tarvitaan useita ainoita oikeita totuuksia. Niihin hakeutuvat sellaiset suvaitsemattomat ihmiset joilla on tarve uskoa, että vain oma usko olisi ainoa oikea. - salaisuus?
Olet todella sokea...Annat ei Jt vain kaksi kategoriaa mihin hän kuuluu. Toiset kaksi kategoriaa miten meihin pitäis suhtautua.....? Oletko todella ihmisenä ja ajatusmaailmaltasi mustavalkoinen...?
>Yritä nyt etsiä luokitus minulle. Olen eronnut Jt. En koskaan tule kuulumaan mihinkään uskonnolliseen järjestöön. En ole jumalan kieltäjä, mutta jumalaan uskon viimeistään siinä vaiheessa kun maan päälle järjestyy uskottava ja järjellinen opus, jota tavallinenkin ihminen ymmärtää ilman uskonnollista "papistoa" tai järjestöä. En koskaan voisi ajatella alistuvani jt vanhimmiston alaisuuteen kun olen nähnyt ja kokenut miten sitä arkielämää (viihde-elämää) eletään. Olen saanut kuulla miten he todellisuudessa suhtatuvat srk heikoimpiin(nöyrimpiin) omaa ekoa pönkittäen.
>Minä sanon aina ei kiitos, ei enää uskonnollista hömpää. Ymmärrän uskovaisia ihmisiä.....kuolemanpelko on monilla todella suuri. Uskonnot antavat toivon...vaikkakin ilman todellisuutta, mutta elämästä voi nauttia oikeasti kun ymmärtää, että jokaisen se on meidän kohdattava. Niinhän raamatussakin sanotaan, että nöyrät perivät maan (= pari metriä multaa päälle).
>Vt seura lupasi v 1914 sukupolvelle ikuista elämää ja suoraan paratiisiin menoa. Nyt kuopataan jo v1940, -50 ja jopa -60 luvun jengiä täyttä päätä...? Kuinka voit luottaa vielä vt seuran opetuksiin ..aivankuin ne olis raamatusta....haloo Mari & muut harhautetut.
> - rauhallisesti
Missä raamatun kohdassa vaaditaan olemaan jotain uskontoa? Ja mitä sitä enään julistetaan? Kyllä minä olen saanut kouluaikana uskonvalistusta, eli ei minulle enään tarvi sitä kertoa esim. jokaisen lahkon eriäviä opetuksia. Paras kun ei ole mitään lahkoa vaan lukee raamattua ja ymmärtää omalla tavalla sitä. Kuka voi niistä tuhansista lahkoista sanoa olevansa oikeassa? En usko että kukaan voi mennä toisen edelle ja kuvitella että ME... kuka lie osaa parhaiten nuolla tekohymy naamalla, jospa se jumala tämän valitsee. Kummiski lahkoissa valitsee jonkinlainen kuri ja vallanpito jolla viedään henkilön oma minä, moni herää kuiteski todellisuuteen jossain vaiheessa ja eroaa lahkosta jatkaen omaa tietä.
- vio-letti
>>>Mikä saa entisen Jehovan Todistajan luopumaan uskostaan ja menenmään jonkun toisen uskonnon jäseneksi esim. helluntailaiseksi??
- alfa123
Ihan tavallisia ihmisiä tässä kaikki ollaan niin Jehovan todistajat niin kuin Helluntailaiset niin kuin ateistit niin kuin muutkin. Ei oo kiva jos nauretaan kenellekään, mutta sääli voi joskus olla mukavaa, koska siitä voi olla hyötyä sille, jota säälitään. Voi saada muutaman lantin tai halauksen pelkästä säälistä.
Miten muka eri uskontokuntiin kuuluvat ihmiset eroavat toisistaan? He käyvät vain eri paikoissa. Jotkut heiluu kapakoissa viikonloppuisin, jotkun salilla kaupungin itälaidalla ja jotkut Filadelfiassa kaupungin eteläosassa.
Ei oo kukaan uskovainen sanonut mulle, ettet saa käydä siinä ja siinä lahkossa. Päin vastoin on kaikki sanoneet, että siellä tulee käydä missä sut hyväksytään ja missä tunnet olosi kotoisaksi. Näin siis puhutaan kun on sisällä seurakunnassa. Mutta niille ulkopuolisille, jotka ovat seurakunnan ulkopuolella puhutaan tietenkin toisin. Varoitellaan ja osoitellaan toisten lahkojen vajavaisuuksia. Kirjoitellaan kirjoja kuinka vaarallisia toiset lahkot ovat. Mutta se on vain silmänlumetta ja tarkoitettu ei-uskoville ja ulkopuolisille.
Seurakunnan sisällä vaikuttaa ikuinen Pyhä Henki ja viisaus joka on ollut olemassa jo ennen luomista, ennen big bangejä. Seurakunnan sisällä puhutaan pyhyyttä, uskoa ja vanhurskautta jne. Jos olisit ollut sisällä Jehovan todistajissa ja uskonut mitä he opettavat niin tietäisit heidän opettavan, että jokaisen ihmisen uskoa ja vakaumusta tulee pitää erittäin pyhänä. Niin ateistin, muhamettilaisen kuin hindunkin.
Itse asiassa opin Puhu perustellen kirjasta, että Muhammed oli Jeesuksen lupaama Toinen puolustaja, Totuuden henki ja Jehovan Pyhä Henki. Näin siis pyhä henki opettaa kuin olet seurakunnan sisällä, mutta seurakunnan ulkopuolella olevat ovat tietenkin osattomat Pyhän hengen ja Jumalan hengen opetuksista.
En oikein tiedä oletko koskaan käynyt seurakunnan kokouksessa ja aistinut sen hengen mikä siellä vaikuttaa. Siellä kunnioitetaan kaikkia ihmisiä ja kaikkia lahkoja ja enin tietenkin Jumalaa. Ei ole puhettakaan, että pyhässä kokouksessa esiintyisi parjausta, vääriä syytöksiä tai epäpyhyyttä.
Ne julkaisut ovat asia erikseen mitä kirkot levittävät. Ne on ihmishuolia ja ihmisviisautta ja vajaita ja tarkoitettu ulkopuolisille, yhteydestä osattomille.
Voitko uskoa, että seurakunnan pahin luopioista varoittaja piti kerran rukouksen ja päätti sen jotenkin näin: Siunatkoon Jehova armollisesti koko maailmanlaajuista Veljesseuraa. Ja mieleeni tuli ex-Jehovalaiten foorumi nimeltä: Veljeseura. Esitin hengessäni protestin, että ei kai sentään Internetin Veljeseuraakin tällä tarkoiteta, mutta tuo luopioiden metsästäjä sanoi hegessään: Myös heitä ja erityisen voimallisesti heitä.
Nää jutut internetin foorumeilla ja ulkopuolisille jataettavissa kirjoissa, lehdissä ja yleinen käsitys uskonnoista ja niiden välisistä suhteista ovat aika hakoteillä. Jos käy seurakunnassa ja on osallinen hengen hedelmistä saa oikeaa tietoa. Muussa tapauksessa usein vain väärää.
Suosittelen käymään Alfa-kurssin. Siellä voi aistia seurakunnan pyhyyttä ja hengen hedelmiä sekä Jumalan hyvyyttä. - vio-letti
alfa123 kirjoitti:
Ihan tavallisia ihmisiä tässä kaikki ollaan niin Jehovan todistajat niin kuin Helluntailaiset niin kuin ateistit niin kuin muutkin. Ei oo kiva jos nauretaan kenellekään, mutta sääli voi joskus olla mukavaa, koska siitä voi olla hyötyä sille, jota säälitään. Voi saada muutaman lantin tai halauksen pelkästä säälistä.
Miten muka eri uskontokuntiin kuuluvat ihmiset eroavat toisistaan? He käyvät vain eri paikoissa. Jotkut heiluu kapakoissa viikonloppuisin, jotkun salilla kaupungin itälaidalla ja jotkut Filadelfiassa kaupungin eteläosassa.
Ei oo kukaan uskovainen sanonut mulle, ettet saa käydä siinä ja siinä lahkossa. Päin vastoin on kaikki sanoneet, että siellä tulee käydä missä sut hyväksytään ja missä tunnet olosi kotoisaksi. Näin siis puhutaan kun on sisällä seurakunnassa. Mutta niille ulkopuolisille, jotka ovat seurakunnan ulkopuolella puhutaan tietenkin toisin. Varoitellaan ja osoitellaan toisten lahkojen vajavaisuuksia. Kirjoitellaan kirjoja kuinka vaarallisia toiset lahkot ovat. Mutta se on vain silmänlumetta ja tarkoitettu ei-uskoville ja ulkopuolisille.
Seurakunnan sisällä vaikuttaa ikuinen Pyhä Henki ja viisaus joka on ollut olemassa jo ennen luomista, ennen big bangejä. Seurakunnan sisällä puhutaan pyhyyttä, uskoa ja vanhurskautta jne. Jos olisit ollut sisällä Jehovan todistajissa ja uskonut mitä he opettavat niin tietäisit heidän opettavan, että jokaisen ihmisen uskoa ja vakaumusta tulee pitää erittäin pyhänä. Niin ateistin, muhamettilaisen kuin hindunkin.
Itse asiassa opin Puhu perustellen kirjasta, että Muhammed oli Jeesuksen lupaama Toinen puolustaja, Totuuden henki ja Jehovan Pyhä Henki. Näin siis pyhä henki opettaa kuin olet seurakunnan sisällä, mutta seurakunnan ulkopuolella olevat ovat tietenkin osattomat Pyhän hengen ja Jumalan hengen opetuksista.
En oikein tiedä oletko koskaan käynyt seurakunnan kokouksessa ja aistinut sen hengen mikä siellä vaikuttaa. Siellä kunnioitetaan kaikkia ihmisiä ja kaikkia lahkoja ja enin tietenkin Jumalaa. Ei ole puhettakaan, että pyhässä kokouksessa esiintyisi parjausta, vääriä syytöksiä tai epäpyhyyttä.
Ne julkaisut ovat asia erikseen mitä kirkot levittävät. Ne on ihmishuolia ja ihmisviisautta ja vajaita ja tarkoitettu ulkopuolisille, yhteydestä osattomille.
Voitko uskoa, että seurakunnan pahin luopioista varoittaja piti kerran rukouksen ja päätti sen jotenkin näin: Siunatkoon Jehova armollisesti koko maailmanlaajuista Veljesseuraa. Ja mieleeni tuli ex-Jehovalaiten foorumi nimeltä: Veljeseura. Esitin hengessäni protestin, että ei kai sentään Internetin Veljeseuraakin tällä tarkoiteta, mutta tuo luopioiden metsästäjä sanoi hegessään: Myös heitä ja erityisen voimallisesti heitä.
Nää jutut internetin foorumeilla ja ulkopuolisille jataettavissa kirjoissa, lehdissä ja yleinen käsitys uskonnoista ja niiden välisistä suhteista ovat aika hakoteillä. Jos käy seurakunnassa ja on osallinen hengen hedelmistä saa oikeaa tietoa. Muussa tapauksessa usein vain väärää.
Suosittelen käymään Alfa-kurssin. Siellä voi aistia seurakunnan pyhyyttä ja hengen hedelmiä sekä Jumalan hyvyyttä.Lyhyesti vaan muuten nätisti kirjoittamaasi viestiin.
>>>En oikein tiedä oletko koskaan käynyt seurakunnan kokouksessa ja aistinut sen hengen mikä siellä vaikuttaa>>Ei ole puhettakaan, että pyhässä kokouksessa esiintyisi parjausta, vääriä syytöksiä tai epäpyhyyttä - Markku_Meilo
alfa123 kirjoitti:
Suosittelen käymään Alfa-kurssin. Siellä voi aistia seurakunnan pyhyyttä ja hengen hedelmiä sekä Jumalan hyvyyttä.>>Itse asiassa opin Puhu perustellen kirjasta, että Muhammed oli Jeesuksen lupaama Toinen puolustaja, Totuuden henki ja Jehovan Pyhä Henki.
Ettei tarvitse lukea koko Pupea, niin kerrotko mistä tuo asia löytyy?
>> Esitin hengessäni protestin, että ei kai sentään Internetin Veljeseuraakin tällä tarkoiteta, mutta tuo luopioiden metsästäjä sanoi hegessään: Myös heitä ja erityisen voimallisesti heitä.
Myös Vartiotorniseura kutsuu jehovantodistajuutta veljesseuraksi:
”Voidaanko ykseys saavuttaa nykyään samalla tavalla? Voivatko nämä samat tekijät edelleenkin yhdistää jotain uskoa tunnustavia ihmisiä ja auttaa heitä olemaan sovussa kaikenrotuisten ihmisten kanssa kaikkialla maailmassa? Kyllä voivat! Jehovan todistajat muodostavat yhtenäisen maailmanlaajuisen veljesseuran, joka toimii yli 230 maassa, saaressa ja territoriossa, ja heitä yhdistävät nuo samat tekijät, jotka yhdistivät kristittyjä ensimmäisellä vuosisadalla.” (Vartiotorni 1. tammikuuta 2005 sivu 6)
”Etsiessämme Jehovan ohjausta saamme arvokasta apua myös kristilliseltä veljesseuraltamme. Tuon veljesseuran ytimessä on ”uskollinen ja ymmärtäväinen orja”, jota edustaa hallintoelin. Saamme tuolta orjalta jatkuvasti hengellistä ruokaa painotuotteiden sekä kokous- ja konventtiohjelmien välityksellä. (Matt. 24:45–47; vrt. Apt. 15:6, 22–31.) Lisäksi kristillisessä veljesseurassa on kypsiä yksilöitä, joilla on edellytyksiä antaa henkilökohtaista apua ja raamatullisia neuvoja. Heihin kuuluvat erityisesti vanhimmat. (Jes. 32:1.) Kristittyjen perheiden lapset voivat saada arvokasta apua myös uskovilta vanhemmiltaan, jotka Jumala on valtuuttanut antamaan heille opastusta ja joiden puoleen heitä kannustetaan aina kääntymään (Ef. 6:1–3).” (Vartiotorni 15. huhtikuuta 2008 sivu 11)
Ehkä em. henkilö tarkoittikin Vartiotorniseuraa?
>> Jos käy seurakunnassa ja on osallinen hengen hedelmistä saa oikeaa tietoa. Muussa tapauksessa usein vain väärää.
Nimenomaan näin, ei kannata uskoa hyvää kaveria kun on ostamassa käytettyä autoa, tulee luottaa ja uskoa pelkästään tuohon käytetyn auton myyjään.
- koo.koo
" Jos he ovat olleet Raamatun avulla todistamassa noiden oppien olevan valetta, niin mikä saa heidät uskomaan niihin?? "
Itsepetos. Sekä myös siitä, että _kaikki_ nuo uskisopit ovat satua ja humpuukia. Pahinta laatua vielä. >>Takkinsa kääntäjille
Tähän täytyy vielä todeta että useimmille meille takki on puettu päälle vanhempiemme toimesta, eikä meillä muista vaateparsista tai takin kääntämisistä ollut tietoakaan, tai mahdollista valita muuta kuin se yksi ainoa oikea takki. Vasta myöhemmin kun takki alkoi tuntua epämukavalta, oli mahdollista katsastaa missä koltussa sitä kuljetaankaan.- Markku_Meilo
>>Tähän täytyy vielä todeta...
Lisäksi voidaan todeta, että Vt-seura kasvattaa jäsenistönsä kovin farisealaisiksi. Esimerkiksi entistä luterilaista, joka on kääntynyt jehovantodistajaksi, ei kutsuta takinkääntäjäksi eikä luopioksi.
- Mari JT
1.Tim. 4
1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
7 Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.
Me Jehovantodistajat pyrimme noudattamaan Raamatun ohjetta ja kartamme luopioiden levittämiä ämmäin taruja. Varmaankin kaikki fiksut ihmiset huomaavat niiden sisältämän katkeruuden ja valheellisuuden.- Kiusattu_
Matteus: 23:15
- Markku_Meilo
Et näköjään kykene vastaamaan sinulle esitettyihin ajatuksiin, vaan huidot ilmaan:
>>Me Jehovantodistajat pyrimme noudattamaan Raamatun ohjetta ja kartamme luopioiden levittämiä ämmäin taruja.
Vartiotorniseuramaisesti niputat entiset jehovantodistajat yhteen nippuun, ikäänkuin jokainen entinen jehovantodistaja olisi vastuussa kaikkien muiden entisten jehovantodistajien tekemisistä. Haluaisitko osoittaa kirjoituksesi oikeutuksen ja esittää mitä "ämmäin taruja" kirjoituksissani on ollut?
>>Varmaankin kaikki fiksut ihmiset huomaavat niiden sisältämän katkeruuden ja valheellisuuden.
Ajatteleva henkilö käsittää, että katkeruuteen vetoaminen on argumentointivirhe. Samoin ajatteleva henkilö odottaa esimerkkejä valheellisuusväitteen tueksi. - Toimintaan
>>>Varmaankin kaikki fiksut ihmiset huomaavat niiden sisältämän katkeruuden ja valheellisuuden
Minä en sitten ilmeisesti ole fiksu, koska minä en vielä ole törmännyt noihin luopio valheisiin (jollei nyt kaiken maailman pissa, kakka, pillu provoja oteta mukaan). Minusta Jt:t käyttäytyvät tällä palstalla täysin lapsellisesti. Teiltä ei saa mitään kunnon vastauksia. Suurin osa teidän viesteistä ovat juuri tämän tasoisia joissa pelkästään haukutaan toisia. Sinuna todellakin katsoisin peiliin ja miettisin että ovatko kaikki asiat todellakin kunnossa WT-seurassa. Onko WT-seuralla todellakin sellaista tietoa jonka takia voidaan sanoa että sillä on totuus. Kun pystyt tekemään jotakin muutakin kuin haukkumaan, niin jatketaan keskustelua, sinä saat valita aiheen. - säännöllisten
Kiusattu_ kirjoitti:
Matteus: 23:15
raportointivaatimusten takia.Jos ei tullut raporttia,tultiin jopa kotiin asti vaatimaan säännöllisyyttä.Ihan kuin ei olisi jo muutenkin vaikeata saada edes epäsäännöllinen raportti.Ei ollut muuta keinoa päästä kiusaamisesta kuin lopettaa olemasta Jehovan todistaja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838