Kuka fiktiivinen hahmo on sydäntäsi lähellä? Tai vain jäänyt voimallisesti mieleen...
Täytynee itsekin jotain vastata ja vastaan: Odd Thomas kaverinaan Elvis.
henkilöitä kirjallisuudesta
97
599
Vastaukset
- KoppavaHoro
eli Himoshoppaaja. Ja Kurt Wallander.
Puhumattakaan Ankkalinnan hahmoista, joita rakastan yli kaiken.- ...
Liittyykö sulla Ankkalinnan hahmoihin jotain outoa ja jännää tunnelmaa lapsuudesta? Mulle tulee niistä joskus sellainen outo muistamisen tunne, vaikkei tarkalleen muistakaan. Niikuin eläisi sekunnin ajan sitä hetkeä joskus kolkytvuotta sitten.
Samu Sirkka jouluisin tuo sen tunteen. - KoppavaHoro
... kirjoitti:
Liittyykö sulla Ankkalinnan hahmoihin jotain outoa ja jännää tunnelmaa lapsuudesta? Mulle tulee niistä joskus sellainen outo muistamisen tunne, vaikkei tarkalleen muistakaan. Niikuin eläisi sekunnin ajan sitä hetkeä joskus kolkytvuotta sitten.
Samu Sirkka jouluisin tuo sen tunteen.ei oikeastaan. Itse asiassa mä olen vasta aikuisena herännyt tajuamaan akkarin juttuja paremmin. Samu Sirkka kyllä tuo lämpimän läikähdyksen lapsuudesta ja lapsuuden jouluista!
Mutta lehteä tilata ja taskareita ostaa olen alkanut vasta aika myöhäisellä iällä, mutta olen tosiharrastaja nykyisin :) - ...
KoppavaHoro kirjoitti:
ei oikeastaan. Itse asiassa mä olen vasta aikuisena herännyt tajuamaan akkarin juttuja paremmin. Samu Sirkka kyllä tuo lämpimän läikähdyksen lapsuudesta ja lapsuuden jouluista!
Mutta lehteä tilata ja taskareita ostaa olen alkanut vasta aika myöhäisellä iällä, mutta olen tosiharrastaja nykyisin :)Mua otti päähän lapsena kun Samu Sirkka ja sen esittämät pätkät saduista näytettiin telkussa vaan vähän aikaa. Olisin halunnut nähdä kaikki kokonaan.
- au-liskot
joka näyttelee Beckiä, ja sen naapurista jolla on punaiset silmälasit.
Mutsi on lukenut yhden Wallander-kirjan ja se oli sen mielestä paska. Elokuvat jotenkin menettelee. Ainoa Todellinen dekkaristi on mikä perhana sen nimi on, Matti Yrjänä Joensuu. - au-liskot
... kirjoitti:
Mua otti päähän lapsena kun Samu Sirkka ja sen esittämät pätkät saduista näytettiin telkussa vaan vähän aikaa. Olisin halunnut nähdä kaikki kokonaan.
pakettijuttu on klassikko. Nykyään kaikki nauraa mutsille samaan aikaan kun tämä kyseinen episodi tulee telkasta. Me ei tajuta mistä se voi johtua.
Mut valkkaan tähän yhden kolmesta muskettisoturista. Athos.
Aku Ankka taikaviittana on kerrassaan mainio. Sitten supersankari Elmo, James Bond, Viivin ja Wagnerin Wagner jne...
...
- monte34
ehdottomasti
- monte34
Genio.Mente kirjoitti:
Mä olisin veikannut Tarzania.
ei käy
- ....................
monte34 kirjoitti:
ei käy
ja bushmonkey on sitte vissiin mustilainen?
- uk-ko
Dortmunder: älykäs, mutta pateettisen epäonninen konna Westlaken dekkareissa. Hänellä on nerokkaita ideoita ja dekkarien jännitysmomentti on siinä, millä oudoilla tavoilla hänen suunnitelmansa menevät pieleen.
Don Juan: intiaaninoita Carlos Castanedan oudossa kirjasarjassa intiaanien shamanistisesta tiedosta. Lienee edelleen epäselvää, oliko Don Juan todellinen vai fiktiivinen henkilö.- ...
Hyvä kun muistutit. Se/hän on aivan loistava! Taidan olla jotenkin kiinni dekkareissa.
- uk-ko
... kirjoitti:
Hyvä kun muistutit. Se/hän on aivan loistava! Taidan olla jotenkin kiinni dekkareissa.
fatalistinen, depressiivinen kyynisyys vaikuttaa jostain syystä muhun voimauttavasti...
- ...
uk-ko kirjoitti:
fatalistinen, depressiivinen kyynisyys vaikuttaa jostain syystä muhun voimauttavasti...
Mun mielestä Dortmunderin vahvuus ei ole kyynisyys vaan toivo siitä että tulevaisuus on parempi ja se että tekee mitä tahansa, se pitää tehdä hyvin.
- uk-ko
... kirjoitti:
Mun mielestä Dortmunderin vahvuus ei ole kyynisyys vaan toivo siitä että tulevaisuus on parempi ja se että tekee mitä tahansa, se pitää tehdä hyvin.
Dortmunder ei koskaan onnistu keikoissaan, mutta ei myöskään jää koskaan kiinni. Jotenkin metaforinen hahmo. Ja ammttiylpeys ennen kaikkea!
- ...
uk-ko kirjoitti:
Dortmunder ei koskaan onnistu keikoissaan, mutta ei myöskään jää koskaan kiinni. Jotenkin metaforinen hahmo. Ja ammttiylpeys ennen kaikkea!
Ylpeys ennen kaikkea :)
- au-liskot
joo. Mutsi on lukenu kans. Siitä on ollut puhetta myös jollain luennolla, ja tuosta fiktiivisydestä myös. Mä en vaan yhtään muista että oliko se epäily vai selvä tapaus, vai arvellaanko että Don Juania on väritetty.
- Ben_Sjatkel
Isakar Keturi! Ehdottomasti. APU-lehdessä aikoinaan esiintyi.
Jäi vain ylivoimallisesti mieleen. Kun luin isoisäni säästämiä vanhoja APU-lehtiä.
bngt- Oopust
on yksi minunkin suosikeistani. Pettämätöntä logiikkaa. Itse olen törmännyt häneen Erkki-Mikaelin kirjaa lukiessani.
Aleksandr Petrovich Goryanchikov nostetaan erityisesti esiin.
piti alunperin lisätä myös Max & Harry Kelso, mutta heitä nyt aika heikosti kuitenkin kuvattiin moneen muuhun hahmoon verrattuna.
- no...
No lapsuudesta esimerkiksi on jäänyt mieleen mm. Enid Blytonin kirjallisuuden lapsihahmot, sekä Neiti Etsivä-kirjojen päähenkilö. Muistan vieläkin, että millaisia he olivat luonteen kuvauksiltaan.
Viime yönä taasen luin yhden kirjan, joka teki humaaniudellaan muhun suuren vaikutuksen. Kyse on Liisa Tallgrenin todelliseen päihteiden ja erit. huumeiden vastaiseen työhön Suomen maassa perustuvasta kirjasta "Tarjolla huominen". Vastaavista ongelmista en itse kärsi tai ole kärsinyt, mutta muhun teki suuren vaikutuksen ne nistien kärsimyskokemukset, mitä kirjassa kuvattiin, vaikkakaan em. kokemukset luonnollisestikaan eivät ole fiktiivisia juttuja ( fiktiivisistähän kyselit). Kannattaa lukea teos, jos jotakuta kiinnostaa...Liisa Tallgren siis on hyvin kristillisen vakaumuksen omaava ihminen, jos oikein olen ymmärtänyt, mutta mua ei häirinnyt em. kirjassa olleet kristilliset painotukset yhtään. Enemminkin teki suunnattoman vaikutuksen, että joku ihminen on elämässään ja vielä eläkeiällään ollut niin pyyteettömän hyväsydäminen, että alkoi kaksi poikaansa huumeille menetettyään, Suomen ensimmäisen suuren huumeaallon myötä perustaa kaikkein kurjimmillekin nisteille ensihoitopaikkoja ongelmaan, joita maassa ei käsittääkseni tuolloin 80-luvun alkupuolella aiemmin juuri edes ollut. Ja ko. kirjassa oli muutenkin aika hurjia live- elämän kuvauksia, kuinka Tallgren esim. hoitokoti-Puksussa useammankin kerran joutui tuijottamaan esimerkiksi aseen piippuja tai muita tappovälineitä silmästä silmään, riehuvien nistien ja diilerien nokan edessä.
Juuri sen tyyppisiä ihmisiä, kuin esimerkiksi Tallgren on, tämä maa lisääkin tarvitisisi. Harva eläkeiässä lähtee uhraamaan aikansa ja voimansa kurjaosaisille. Toinen hyvä esimerkki yksityishenkilöiden suuremmasta auttamistyöstä maassa on ollut esimerkiksi Veikko Hurstin auttamistyö köyhien puolesta. Hattua sellaisille ihmisille pitää vilpittömästi nostaa. Joo no sori: poikkesin vähän aiheesta, mutta ei kai haitanne.- ...
Oikeiden asioiden välittäminen ei koskaan ole pahasta, mutta...
Ihminen leikkii myös aikuisena. - no...
... kirjoitti:
Oikeiden asioiden välittäminen ei koskaan ole pahasta, mutta...
Ihminen leikkii myös aikuisena.En missään nimessä pyrkinyt välittämään mitään näkemystä. Toi oli vain spontaani kannanotto ja kosken liiemmin fiktiivisistä hahmoista ole viime aikoina lukenut, kerroin sitten live-elämään perustuvasta kirjasta, jonka satuin viime yönä lukemaan.
Fiktiivisistä hahmoista ketjun aloitukseen viitaten, en nopeasti osaa sanoa, että mitä sellaisista itse muistuttaisin. - ...
no... kirjoitti:
En missään nimessä pyrkinyt välittämään mitään näkemystä. Toi oli vain spontaani kannanotto ja kosken liiemmin fiktiivisistä hahmoista ole viime aikoina lukenut, kerroin sitten live-elämään perustuvasta kirjasta, jonka satuin viime yönä lukemaan.
Fiktiivisistä hahmoista ketjun aloitukseen viitaten, en nopeasti osaa sanoa, että mitä sellaisista itse muistuttaisin.Eikö kuitenkin jokaisella tavalla jokainen välitä jotain näkemystä? Hyvä niin...
Minäkin luin Neiti Etsivää lapsena. - no...
... kirjoitti:
Eikö kuitenkin jokaisella tavalla jokainen välitä jotain näkemystä? Hyvä niin...
Minäkin luin Neiti Etsivää lapsena.En osaa vastata kysymykseesi.
Itse olen vain viimeaikoina pyrkinyt hakemaan elämänvoimaa hyvin monenlaisista ajatuksista ja ajattelijoista. Erityisesti mua kiehtovat monenlaiset ihmiset, joissa on jotakin syvää humaania ymmärrystä käsittää elämänmuotoja.
Se mistä mä ehkä olen vähemmän kiinnostunut, on mielikuvaleikkiminen. En oikeasti ole kiinnostunut siitä, että mitä kirjallisuuden hahmoa minä muistuttaisin, enkä tosiaan osaa vastata siihen kysymykseen. Vastaisin, jos osaisin. En mieti fiktiivisiä asioita useinkaan. - ...
no... kirjoitti:
En osaa vastata kysymykseesi.
Itse olen vain viimeaikoina pyrkinyt hakemaan elämänvoimaa hyvin monenlaisista ajatuksista ja ajattelijoista. Erityisesti mua kiehtovat monenlaiset ihmiset, joissa on jotakin syvää humaania ymmärrystä käsittää elämänmuotoja.
Se mistä mä ehkä olen vähemmän kiinnostunut, on mielikuvaleikkiminen. En oikeasti ole kiinnostunut siitä, että mitä kirjallisuuden hahmoa minä muistuttaisin, enkä tosiaan osaa vastata siihen kysymykseen. Vastaisin, jos osaisin. En mieti fiktiivisiä asioita useinkaan.Nyt ei ollut kyse siitä mitä fiktiivistä hahmoa muistutat vaan mikä on jäänyt mieleen.
- no...
... kirjoitti:
Nyt ei ollut kyse siitä mitä fiktiivistä hahmoa muistutat vaan mikä on jäänyt mieleen.
Niin no. Mieleen on jäänyt se Neiti Etsivä, joka oli punatukkainen, eikä erityisen kaunis, mutta persoonallisen viehättävä sekä älyltään hyvin terävä. Ihmettelen, että miten kuvaus ko. henkilöstä kyettiinkin lastenkirjallisuuteen kuvaamaan siten, että 10-vuotiaskin ymmärsi persoonan nyanssirikkauden ja että persoona silti jätti koko ajan tilaa mielikuvitukselle myös. Kirjasarjan kirjoittajan nimeä en valitettavasti enää muista ( oliko Neiti Etsivä-sarjan kirjoittajissa muuten useitakin kirjoittajia, kenties?), mutta ne kirjat olivat tasokasta lasten viihdettä. Toisin, kuin tän päivän yliaktivoivat räimintä-Pokemonit kersoille, esim.
Nykyisin luen vähemmän puhtaan fiktiivistä romaanikirjallisuutta. Sitäkin toki, mutta erityistä mieleenjäänyttä hahmoa en äkkiä osaa sanoa. Hahmojahan on mielettömästi. Forrest Gump, hmm. Siinä ehkä yksi, mutta sekin leffan perusteella. Oikeastaan suosikki-kirjallisuuden lajini populaarista kirjallisuudesta on puhtaan dokumentaarinen kuvaus tai vaihtoehtoisesti fiktiokuvaus siten, ettei yksittäisiä hahmoja voi käsitellä täydellisen fiktiivisinä.
- Oopust
Joskus penskana luin kirjan Syvä Uni, kirjoittaja ei nyt juuri tule mieleen, mutta kirja ja erityisesti kuivakas, mutta viskin kyllästämä dekkari Philip Marlowe jäivät mieleen. Myöhemmin leffoissa Bogie oli kova sana.
Genio.Mente kirjoitti:
Parhaita, ellei paras yksityisetsivä kirjallisuudessa. Pitkät Jäähyväiset on huippu!
C.J Sughrue on kans ollut aika hupaisa tapaus. Hullu, mikä hullu, mut hommansa hoiti...
Genio.Mente kirjoitti:
C.J Sughrue on kans ollut aika hupaisa tapaus. Hullu, mikä hullu, mut hommansa hoiti...
Se oli C.W Sughrue. Chauncey Wayne...
- amaly
Pippi ja Emil
http://www.youtube.com/watch?v=wuIltiOMjDU
http://www.youtube.com/watch?v=Ef3GhVJVZCg
Miun lempparit vielkin :)- ...
Lapsena koin Pepin aika ahdistavaksi. Eemeliä en.
Pepistä aina mietin että miten se tulee toimeen kun yksin lapsena elää ja isäkin oli aina poissa... - amaly
... kirjoitti:
Lapsena koin Pepin aika ahdistavaksi. Eemeliä en.
Pepistä aina mietin että miten se tulee toimeen kun yksin lapsena elää ja isäkin oli aina poissa...mä en koskaan ole huomannut tuota asiaa että Pepiltä puuttui se isä, ja myöskin äiti. Tietysti näin isompana kiinnittäessäni vartavasten asiaan huomion, niin löytää tuonkin asian.
- ...
amaly kirjoitti:
mä en koskaan ole huomannut tuota asiaa että Pepiltä puuttui se isä, ja myöskin äiti. Tietysti näin isompana kiinnittäessäni vartavasten asiaan huomion, niin löytää tuonkin asian.
Mun mielestä Peppi oli liian aikuinen lapsi. Hän oli aina kaikessa paras ja laittoi ystävänsä palvomaan itseään.
- amaly
... kirjoitti:
Mun mielestä Peppi oli liian aikuinen lapsi. Hän oli aina kaikessa paras ja laittoi ystävänsä palvomaan itseään.
tuntui sinusta siltä, koska hän ei ollut riippuvainen edes aikuisista.
- ...
amaly kirjoitti:
tuntui sinusta siltä, koska hän ei ollut riippuvainen edes aikuisista.
Peppi pomotti kavereitaan.
- amaly
... kirjoitti:
Peppi pomotti kavereitaan.
yhtä paljon kuin Emil oli ilkeä.
- sirpamaikkarilta
Ihaata mä taidan oikeestaan rakastaa vielä enemmän ku Puhia.
Mulle tuli kiire.
etsivä oli aika hyvä hahmo joskus ala-asteella.
Nykyisin tykkään muumihahmoista (joista suosikit on Nuuska-muikkunen ja Pikku-Myy). Ja on siellä Nalle-Puhin kamuissakin ihan hyviä hahmoja. Ihaa on esimerkiksi ihanan pessimistinen.
Joku muukin fiktiivinen hahmo on ihan varmasti hyvä mutta kun ei nyt tule millään mieleen...- amaly
Tiikerin lapsi siitä Sheila
Nukkelapsi Venus
Häkkipoika Kevin
ja onhan noita paljonkin jos alkais listaamaan. - tosivaitaru
koin Anni Polvan Tiinan kanssa jotain yhteenkuuluvuutta. Menin kerran kouluunkin jussi-paidassa kuten Tiina yhdessä kirjassa. Oli mulla villasukat ja äidin korkokengätkin.
- KoppavaHoro
En viitsinyt mainita Tiinaa, koska olen sitä niin monesti täällä mainostanut.
En vieläkään tiedä mitkä lapsuusmuistoistani ovat oikeita ja mitkä Tiina-kirjoista luettuja, ne kun menivät jossain vaiheessa sekaisin. Ja tämä toi mulle ylppäreissä laudaturin, kun aiheesta kirjoitin, joten Tiinan vaikutus ulottui pitkälle :)
Omaa Juhaanikin etsin kauan, kunnes sen löysin. Joskaan meistä ei koskaan paria tullut, vaan ihan ystävinä oltiin ja ollaan edellen. - tosivaitaru
KoppavaHoro kirjoitti:
En viitsinyt mainita Tiinaa, koska olen sitä niin monesti täällä mainostanut.
En vieläkään tiedä mitkä lapsuusmuistoistani ovat oikeita ja mitkä Tiina-kirjoista luettuja, ne kun menivät jossain vaiheessa sekaisin. Ja tämä toi mulle ylppäreissä laudaturin, kun aiheesta kirjoitin, joten Tiinan vaikutus ulottui pitkälle :)
Omaa Juhaanikin etsin kauan, kunnes sen löysin. Joskaan meistä ei koskaan paria tullut, vaan ihan ystävinä oltiin ja ollaan edellen.Ne mainokset ovat menneet multa ohi, mutta skudaa vaan hyvällä ruotsilla toiselle fanittajalle :)
Muistan vieläkin monta juttua Tiina -kirjoista, tuli niitä ahmittua niin totisella otteella ja moneen kertaan. Jotenkin siinä mimmissä oli potkua ja kivaa otetta. Joskus aikuisiällä yritin verestää tunnelmia Tiina -kirjan parissa, mutta teksti tuntui aivan älyttömän lapselliselta ja huonosti kirjoitetulta. Oikein harmitti, kun samaa hehkutusta ei enää saanut aikaiseksi. Paljon hyviä muistoja kyllä! - KoppavaHoro
tosivaitaru kirjoitti:
Ne mainokset ovat menneet multa ohi, mutta skudaa vaan hyvällä ruotsilla toiselle fanittajalle :)
Muistan vieläkin monta juttua Tiina -kirjoista, tuli niitä ahmittua niin totisella otteella ja moneen kertaan. Jotenkin siinä mimmissä oli potkua ja kivaa otetta. Joskus aikuisiällä yritin verestää tunnelmia Tiina -kirjan parissa, mutta teksti tuntui aivan älyttömän lapselliselta ja huonosti kirjoitetulta. Oikein harmitti, kun samaa hehkutusta ei enää saanut aikaiseksi. Paljon hyviä muistoja kyllä!että niitä ei ihan oikeasti kannata lukea enää aikuisiällä. Minäkin yritin, mutta ei, se rikkoi illuusioni ihan totaalisesti. Toisin kuin Anni Swan, joka toimii mielestäni edelleen.
Mutta fiktiivisistä hahmoista tässä on sitä jotain:
http://urdb.kirlad.net/character.php?show=447- tykätä
Kukkomies kirjoitti:
Kirjojen hahmoista Ronkoteus
Paasilinnan kirjoista? No entäs monimurhaaja Hemmo Siira?
Paavo (ja Elvis = pehmolelutiikeri)
Jaska Jokunen
Siinä ne tärkeimmät. Muksuna oli Batman, Hämähäkkimies, Yoko (sukunimeä en enää muista), Asterixia unohtamatta.- palstan tytöt
He ovat ihania hahmoja
sanoa jotain yleviä henkilöhahmoja korkeakirjallisuudesta, mutta ollaan nyt rehellisiä.
Voimakkaimmat tunteet kirjalisuuden hahmoista syntyivät ala-aste tai yläaste- ja lukioiässä. Sen jälkeen alkoi ottaa tiettyä etäisyyttä ja arvioida kirjallisuutta kirjallisuutena, enemmän.Tässä nyt joitakin, jätin ala-aste vaiheen pois:
Yläasteikä: Anna- Leena Härkösen Häräntappoaseen Kerttu. Samaistuin häneen vahvasti. Oltiin muutettu maalle ja olin uhmakas ja pidin kaikkia sikälaisia rasittavina tyyppeinä. Kapinoin vähän kaikkia vastaan jne. Sitten tuli poika kaupungista..;) Osasin kirjasta repliikkejä ulkoa.
Tuntemattoman sotilaan Hietanen. Kirja teki vaikutuksen ja yllätys, yllätys, Hietanen oli suosikki:)
Lukioikä: Marguerite Duras:in rakastaja- kirjan 17v. päähenkilö (Duras itse). Itsellä ei ollut samanlaisia elämänkokemuksia, mutta kirjan päähenkilön luonteessa ja tavallaan ulkoisessa tyylissä oli paljon samaa kuin itsessäni silloin. Lisäksi hän oli samalla tavalla ulkopuolinen ja jotenkin juoruttu ja paheksuttukin hahmo pienissä ympyröissä. Kirjan kieli kiehtoi myös ja kirjailijasta tuli muutenkin suosikkikirjailijani.- ...
Eikös mainitsemasi kuitenkin ole ns. korkeakirjallisuutta?
Mulle Kerttu oli liikaa(hyvä kirja kuitenkin), Tuntematonta en ole lukenut(hissan ope pisti miedät kerran vuodessa katsomaan elokuvan) ja Durasiakaan en ole lukenut. ... kirjoitti:
Eikös mainitsemasi kuitenkin ole ns. korkeakirjallisuutta?
Mulle Kerttu oli liikaa(hyvä kirja kuitenkin), Tuntematonta en ole lukenut(hissan ope pisti miedät kerran vuodessa katsomaan elokuvan) ja Durasiakaan en ole lukenut.onhan ne. Tosiaan. Duras etenkin. Ja kyllä Linnakin. Ja miksei Härkönenkin. Jotenkin ajattelin, et jos haluaisi oikein esittää jotain fiksua, niin sanoisi jotain Hesseä tai Mannia:D
Mut tää mua kiinnostaa: miksi Kerttu oli liikaa? ja oletko nainen vai mies?- ...
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
onhan ne. Tosiaan. Duras etenkin. Ja kyllä Linnakin. Ja miksei Härkönenkin. Jotenkin ajattelin, et jos haluaisi oikein esittää jotain fiksua, niin sanoisi jotain Hesseä tai Mannia:D
Mut tää mua kiinnostaa: miksi Kerttu oli liikaa? ja oletko nainen vai mies?Kerttu oli jotenkin vain liian voimakas ja pelottava. Olennainen.
... kirjoitti:
Kerttu oli jotenkin vain liian voimakas ja pelottava. Olennainen.
Kerttuhan on jollain tavoin varmaan A-L Härkösen alter-ego. Vaikka Allu onkin minä-kertoja kirjassa ja se joka rakastuu Kerttuun. Sun on pakko olla mies. Musta tuntuu, että nuoret naiset samaistuu jossain mielessä vahvasti tuohon kerttuun. Siinä on jotain sellaista, mitä teini-ikäinen tyttö haluaisi olla. Ja jotain mitä sen ikäinen tyttö on. Mä näin Kertun tosi haavoittuvana ja rikkimenevänä tyyppinä, mutta silti omaehtoisuudessaan ihailtavana.
Mutta ehkä A-L Härkönen ei osannut kuitenkaan kirjoittaa tytöstä, johon pojat ihastuu, vaan tytöstä, johon tytöt "ihastuu".- ...
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Kerttuhan on jollain tavoin varmaan A-L Härkösen alter-ego. Vaikka Allu onkin minä-kertoja kirjassa ja se joka rakastuu Kerttuun. Sun on pakko olla mies. Musta tuntuu, että nuoret naiset samaistuu jossain mielessä vahvasti tuohon kerttuun. Siinä on jotain sellaista, mitä teini-ikäinen tyttö haluaisi olla. Ja jotain mitä sen ikäinen tyttö on. Mä näin Kertun tosi haavoittuvana ja rikkimenevänä tyyppinä, mutta silti omaehtoisuudessaan ihailtavana.
Mutta ehkä A-L Härkönen ei osannut kuitenkaan kirjoittaa tytöstä, johon pojat ihastuu, vaan tytöstä, johon tytöt "ihastuu".Olenko jotenkin outo kun en samaistunut Kerttuun?
Olen edelleen nainen.
Toivottavasti et nyt loukkaannu ystäväsi A-L Härkösen puolesta. ... kirjoitti:
Olenko jotenkin outo kun en samaistunut Kerttuun?
Olen edelleen nainen.
Toivottavasti et nyt loukkaannu ystäväsi A-L Härkösen puolesta.en ymmärtänyt että kerroit sukupuolesi. Luulin että Kerttu oli kirjassa sinusta jotenkin liian "olennainen". Heh, Ei Härkönen ole mikään kaveri. Kerran olen tainnut jutella hänen kanssaan. Eikä edes kirjallisuudesta.
Et ole outo. Olin vain varma, että olet mies. En ajatellut että kukaan nainen pitäisi kerttua voimakkaana. Itse pidän pikemminkin hyvin heikkona. Aina oppii uutta ja hyvä niin :)
- kirpela
tulee mieleen OrvokkiAnnalan Lallinkertanon Kerttu :)
- kirpela
Tuulihaukka.
- dayum
kirpela kirjoitti:
Tuulihaukka.
http://www.bookplus.fi/kirjat/utrio,_kaari/tuulihaukka-4228683
Jos, niin hellittikö se mielen levottomuus miten? Ei tarviis lukee tuota jos sivistäisit tietämätöntä. - kirpela
dayum kirjoitti:
http://www.bookplus.fi/kirjat/utrio,_kaari/tuulihaukka-4228683
Jos, niin hellittikö se mielen levottomuus miten? Ei tarviis lukee tuota jos sivistäisit tietämätöntä.Jokaisen menestyvän mielen, eiku miehen, takana on nainen. Rakastava nainen.
Siinä on muuten jonkun verran taistelukuvauksia, joten saattaisit jopa pitää siitä. Vähempi liirumlaarumia, joitain kohtauksia intohimosta. - ...
kirpela kirjoitti:
Jokaisen menestyvän mielen, eiku miehen, takana on nainen. Rakastava nainen.
Siinä on muuten jonkun verran taistelukuvauksia, joten saattaisit jopa pitää siitä. Vähempi liirumlaarumia, joitain kohtauksia intohimosta.Kaari Utriosta olen aina pitänyt. Hieno kirjailija, mutta syyttä väheksytty.
- kirpela
... kirjoitti:
Kaari Utriosta olen aina pitänyt. Hieno kirjailija, mutta syyttä väheksytty.
lemppari kanssa. Tekee kunnolla pohjatyön, koulutustausta näkyy siltä osin. Niinpä kuuluu kestolahjatoiveisiin :)
- dayum
kirpela kirjoitti:
Jokaisen menestyvän mielen, eiku miehen, takana on nainen. Rakastava nainen.
Siinä on muuten jonkun verran taistelukuvauksia, joten saattaisit jopa pitää siitä. Vähempi liirumlaarumia, joitain kohtauksia intohimosta.Ei tuosta muuta mielenkiintoa herännyt kuin tuo "hänellä oli kaikki, hän sai kaiken, mutta mieli oli silti levoton" juttu. Etenkin tuo levoton mieli-juttu. Tosin ajattelin jotta noinkohan kliseisesti olisi hälle tuossa kirjassa käyvä, jotta ei sitten rakastanut sitä superkaunista morsiantaan eikä oikein ollut kaiken sen näennäisen onnen keskellä onnellinen, ja sitten aikanaan rakastui aidosti toiseen naiseen, ja se levoton mielikin sitten rauhoittui. Sori jos tylsäilin kumoon sinun kirjanautinnon.
- kirpela
dayum kirjoitti:
Ei tuosta muuta mielenkiintoa herännyt kuin tuo "hänellä oli kaikki, hän sai kaiken, mutta mieli oli silti levoton" juttu. Etenkin tuo levoton mieli-juttu. Tosin ajattelin jotta noinkohan kliseisesti olisi hälle tuossa kirjassa käyvä, jotta ei sitten rakastanut sitä superkaunista morsiantaan eikä oikein ollut kaiken sen näennäisen onnen keskellä onnellinen, ja sitten aikanaan rakastui aidosti toiseen naiseen, ja se levoton mielikin sitten rauhoittui. Sori jos tylsäilin kumoon sinun kirjanautinnon.
mut se ei menny olleskaan noin :)
Nyt joudut lukeen sen (ei siin oo kun 729 sivua), ja kirja loppuu sanaan "Amen.". *wirnistää*
Ja miut saa tylsäillä kumoon, ompahan murullani jotain nosteltavaa vaikkei ite unohtanutkaan tällä kertaa :D - dayum
kirpela kirjoitti:
mut se ei menny olleskaan noin :)
Nyt joudut lukeen sen (ei siin oo kun 729 sivua), ja kirja loppuu sanaan "Amen.". *wirnistää*
Ja miut saa tylsäillä kumoon, ompahan murullani jotain nosteltavaa vaikkei ite unohtanutkaan tällä kertaa :DNo, eihän tuossa olekaan kuin joku 700 sivua ylimääräistä, että joo-a. Varmaan vielä pienellä präntättyä tiheillä riviväleillä ja kappaleet seuraavat sujona toisiaan, ettei ole edes mitään sivunmittaisia tyhjiä tiloja välissä...
- kirpela
dayum kirjoitti:
No, eihän tuossa olekaan kuin joku 700 sivua ylimääräistä, että joo-a. Varmaan vielä pienellä präntättyä tiheillä riviväleillä ja kappaleet seuraavat sujona toisiaan, ettei ole edes mitään sivunmittaisia tyhjiä tiloja välissä...
Se on oikeesti tosi tapahtumarikas kirja, kieltämäti sen ois voinu jakaa pariin osaan, tuskaisen painavaa sänkyseuraa.
*yllyttää* - dayum
kirpela kirjoitti:
Se on oikeesti tosi tapahtumarikas kirja, kieltämäti sen ois voinu jakaa pariin osaan, tuskaisen painavaa sänkyseuraa.
*yllyttää*Taidan kuitenkin pidättäytyä "suosikkikirjailijassani" vielä. Koitin keväällä, vai oliko se kesällä, käydä vieraissa, mutta ei siitä mitään tullut, oli pakko lopettaa kesken. En uskonut, kävin toistamiseen, mutta sama hommeli: kesken se piti jättää melkein alkuunsa. Kunhan saan pari uupuvaa "suosikkini" tekelettä luettua loppuun, niin taidanpa jo tietää minkä kirjailijan tuotoksia voisin seuraavaksi kokeilla, jos/kun milloin kipinä lukemiseen tulenee.
Mutta mistäs sitä tietää vaikka joskus hairahtuisinkin... oisit nyt vain kiltisti kertonut sen tiivistelmän. - kirpela
dayum kirjoitti:
Taidan kuitenkin pidättäytyä "suosikkikirjailijassani" vielä. Koitin keväällä, vai oliko se kesällä, käydä vieraissa, mutta ei siitä mitään tullut, oli pakko lopettaa kesken. En uskonut, kävin toistamiseen, mutta sama hommeli: kesken se piti jättää melkein alkuunsa. Kunhan saan pari uupuvaa "suosikkini" tekelettä luettua loppuun, niin taidanpa jo tietää minkä kirjailijan tuotoksia voisin seuraavaksi kokeilla, jos/kun milloin kipinä lukemiseen tulenee.
Mutta mistäs sitä tietää vaikka joskus hairahtuisinkin... oisit nyt vain kiltisti kertonut sen tiivistelmän.tehdä kiltisti käskystä mitään.
Sit kun päätät käydä vieraissa, tiedät minne mennä. - Emmi-Inkeri
dayum kirjoitti:
Taidan kuitenkin pidättäytyä "suosikkikirjailijassani" vielä. Koitin keväällä, vai oliko se kesällä, käydä vieraissa, mutta ei siitä mitään tullut, oli pakko lopettaa kesken. En uskonut, kävin toistamiseen, mutta sama hommeli: kesken se piti jättää melkein alkuunsa. Kunhan saan pari uupuvaa "suosikkini" tekelettä luettua loppuun, niin taidanpa jo tietää minkä kirjailijan tuotoksia voisin seuraavaksi kokeilla, jos/kun milloin kipinä lukemiseen tulenee.
Mutta mistäs sitä tietää vaikka joskus hairahtuisinkin... oisit nyt vain kiltisti kertonut sen tiivistelmän.Entisenä kirjastotyöntekijänä tiedän niistäkin jotain.
Vai onko se salaisuus? - ed
Emmi-Inkeri kirjoitti:
Entisenä kirjastotyöntekijänä tiedän niistäkin jotain.
Vai onko se salaisuus?niin
- dayum
Emmi-Inkeri kirjoitti:
Entisenä kirjastotyöntekijänä tiedän niistäkin jotain.
Vai onko se salaisuus?On salaista informatsuunia se.
- Emmi-Inkeri
dayum kirjoitti:
On salaista informatsuunia se.
uskotaan....
Pidä sitten salaisuutesi ;)
- dayum
en halua mainita sitä, joka jollain tapaa on sydäntä lähellä, niin vastaan sitten samiksen: Ihaa.
- laskin väärin
Ei minulla ole mielikuvituskavereita, ainakaan vielä.
- laskin väärin
Tulipas yksi mieleen:
Rick Deckard - ...
laskin väärin kirjoitti:
Tulipas yksi mieleen:
Rick DeckardOlin teininä ihan lääpälläni Harrison Fordiin. Johtui Indiana Jonesista.
- laskin väärin
... kirjoitti:
Olin teininä ihan lääpälläni Harrison Fordiin. Johtui Indiana Jonesista.
niin, naiset tykkää vanhemmista miehistä joilla on ruoska kädessä...
- ...
laskin väärin kirjoitti:
niin, naiset tykkää vanhemmista miehistä joilla on ruoska kädessä...
Tykkäsin Han Solosta.
- laskin väärin
... kirjoitti:
Tykkäsin Han Solosta.
juu, se olikin aika jäykkä karboniitissa...
- dayum
... kirjoitti:
Tykkäsin Han Solosta.
Miksi Harrison Fordilla ei ole perskarvoja? Koska hän on takaa ajettu.
- laskin väärin
dayum kirjoitti:
Chewbacca ei tainnut olla samassa elokuvassa?
- ;-)
dayum kirjoitti:
sinäkin olet tutkinut
- dayum
laskin väärin kirjoitti:
Chewbacca ei tainnut olla samassa elokuvassa?
Juu, luultavasti ei, jos ei ollut ite puikoissa.
- eh
Jerry Cotton.
Mä oon aina tykännyt Muumimammasta.. Se on niin ihana
- ...
Muumimamma on täydellinen lohdutuksessa. Hän vain on, ja se riittää.
... kirjoitti:
Muumimamma on täydellinen lohdutuksessa. Hän vain on, ja se riittää.
Niin on, ja se aina huolehtii muista ja on ihanan hölmö sekä viisas samaan aikaan :)
- Mr.Kalluppi
Rikos ja rangaistus - Raskolnikov.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342844
- 162652
- 372228
- 162176
- 352063
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482033- 371942