uusi aihe

epätiet.

Eräs tämän palstan kommentti herätti ajattelemaan paratiisin asioita. Tarkoitan eläinten tilannetta paratiisissa. Todistajien mukaan eläimistä tulee kesyjä ja siis kasvissyöjiä. Kun eläimillä tapahtuu noin radikaali muutos, niin sopinee jatkaa ajatuskulkua, että saavatko eläimet ihmisten tavoin IKUISEN ELÄMÄN?

23

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Kun eläimillä tapahtuu noin radikaali muutos, niin sopinee jatkaa ajatuskulkua, että saavatko eläimet ihmisten tavoin IKUISEN ELÄMÄN?

Eivät saa vt-seuran teologian mukaan.

Tuo eläinten kasvisruokavalioon siirtyminen on sekin melko hulvaton skenaario. Löytyy kuitenkin kosolti eläimiä, jotka eivät selvästikään voi vaihtaa ruokavaliotaan niin radikaalisti. Jonkun krokotiilin ajatteleminen jyystämässä voikukkia on naurettava, eivätkä kissaeläimetkään kykene elämään koivunlehdillä tai vastaavilla salaateilla. Kokonaan toinen keissi ovat hyönteiset. Mitäs ne hyttyset vetää kitusiin paratiisissa? Ja mistä syystä ylipäätään jumala veisteli hyttysistä niin vittumaisia tähän aikaan ennen paratiisia? sadisti? Ei tule tietenkään unohtaa myöskään lihansyöjäkasveja. Saattaa tulla kärpäsloukulle paratiisissa nälkä tippuvia lehtiä odotellessa.

• Kalevi pp

Noista kaikista esille tuomistasikin asioista huomaa, kuinka älyttömien asioiden kanssa painitaan.
        Olen aivan hämmästynyt, että kaikkeen muuhun jehovalaiset uskoo, mutta eivät siihen, mikä on totta.
        Naurettavaa lukea kirjoituksia, joissa yritetään systemaattisesti kumota maailman huipputiedemiesten tutkimuksen tulokset esim. ihmisen iästä.

• saara.
        Kalevi pp kirjoitti:

Noista kaikista esille tuomistasikin asioista huomaa, kuinka älyttömien asioiden kanssa painitaan.
        Olen aivan hämmästynyt, että kaikkeen muuhun jehovalaiset uskoo, mutta eivät siihen, mikä on totta.
        Naurettavaa lukea kirjoituksia, joissa yritetään systemaattisesti kumota maailman huipputiedemiesten tutkimuksen tulokset esim. ihmisen iästä.

että ihminen on elänyt maapallolla noin 6000vuotta.

• saara. kirjoitti:

Kuten esimerkiksi ketkä?

• Kauko pp
        saara. kirjoitti:

Kun minäkin olen noita tutkimustuloksia aika paljon lukenut, niin silmiini ei ole osunut yhtäkään ainutta artikkelia, jossa olisi väitetty ihmisen ilmestyneen maapallolle vasta 6000- vuotta sitten. Tosin en ole lukenut Vartiotornia, mikä johtuu siitä, etten halua kuluttaa elämääni lukemalla aikuis-iällä enää satuja.

Viimeksi katsoin prisma-dokumentin TV:stä. Siinä kerrottiin ihmisen iäksi aivan jotakin muuta, kuin jehovantodistajien väittämät 6000-vuotta.

• ..........
        Kauko pp kirjoitti:

Kun minäkin olen noita tutkimustuloksia aika paljon lukenut, niin silmiini ei ole osunut yhtäkään ainutta artikkelia, jossa olisi väitetty ihmisen ilmestyneen maapallolle vasta 6000- vuotta sitten. Tosin en ole lukenut Vartiotornia, mikä johtuu siitä, etten halua kuluttaa elämääni lukemalla aikuis-iällä enää satuja.

Viimeksi katsoin prisma-dokumentin TV:stä. Siinä kerrottiin ihmisen iäksi aivan jotakin muuta, kuin jehovantodistajien väittämät 6000-vuotta.

Ilmeisesti et tiedä, että erittäin suuri joukko muitakin uskoo niin ja sen lisäksi myös siihen, että maapallokin on tuhansia vuosia vanha. Jt:t eivät väitä niin, vain ihmisen katsotaan olevan sitä kokoluokkaa vanha.

• Kauko pp
        .......... kirjoitti:

Ilmeisesti et tiedä, että erittäin suuri joukko muitakin uskoo niin ja sen lisäksi myös siihen, että maapallokin on tuhansia vuosia vanha. Jt:t eivät väitä niin, vain ihmisen katsotaan olevan sitä kokoluokkaa vanha.

Kuka varteenotettava tiedemies väittää, että ihmisen ikä on vain 6000-vuotta.

• Aivosieni
        Kauko pp kirjoitti:

Kuka varteenotettava tiedemies väittää, että ihmisen ikä on vain 6000-vuotta.

Leinonen Tikkunekkurilasta. Ja Upi säestää

• Tanja_1
        Aivosieni kirjoitti:

Leinonen Tikkunekkurilasta. Ja Upi säestää

Tällä palstalla keskustelunaiheena ovat eläinten mahdollisuudet tulevassa, maan päälle ennallistettavassa paratiisissa. Jäävätkö eläimet edelleen osaksi ravintoketjua, vai muuttuvatko petoeläimet märehtiviksi lehmiksi, jotka laiduntavat tyytyväisinä ihmisten läheisyydessä?

• minä vaan

saada eläimissä muutos jos sitä tarvitaan ruokavalion vaihtoon ? Hänhän se alunperin eläimetkin loi.

• salaisuus?
        minä vaan kirjoitti:

saada eläimissä muutos jos sitä tarvitaan ruokavalion vaihtoon ? Hänhän se alunperin eläimetkin loi.

pystyvät ajattelematta laukomaan mainitsemiasi ajatuksia.....

• minä vaan kirjoitti:

>>Olisko Jumalalle mahdoton saada eläimissä muutos jos sitä tarvitaan ruokavalion vaihtoon ? Hänhän se alunperin eläimetkin loi.

Onko ymmärrettävä että Jumala siis myös teki eläimistä lihansyöjiä? Aika kenkkumainen kaveri kyseessä jos noin on. Voin kuitenkin vapauttaa sinut kysymyksestä ja kertoa ettei syntiinlankeemuksen vaikutukset raamatussa ulotu eläimiin millään tavalla. Siitäkään syystä ei ole minkäänlaisia perusteita esittää että jehovantodisatajien paratiisissa lihansyöjäkasvit tai jellonat alkaisivat salaattipaastolle.

Paratiisissa siis A ja E kärsivät moskiitoista ja hyttysistä kuten mekin. Jännä ajatus vai mitä.

• minä van

Raamattu ei sano suoraan että eläin ei saa ikuista elämää, mutta voimme ymmärttää kuinka asia on kun katsomme muutamia Raamatun jakeita.

Eläimiä ei tarkoitettu elämään ikuisesti: 1 Mo.3:21 = tehtiin nahasta vaatteita.
      1 Mo. 4:4 = eläimiä uhrattiin
      1 Mo. 9:3,4 = annettiin lupa syödä eläimiä

Ihmiset korkeampia kuin eläimet = Hep.2:7

Ihmiset luotiin Jumalan kuvaksi, ei eläimiä 1 Mo.1:27

Eläimiä ei sanota Jumalan pojiksi, mutta Adamista niin sanotaan = Luuk.3:38

Vain ihmisistä sanotaan että että he elävät ikuisesti maan päällä Ps.37:29

Jeesus sanoi että ik.elämän saantiin on uskottava Jumalaan ja hankittava tietoa Hänestä, siihen ei eläimet kykene. Joh.3:36 ja 17:3

• troyen

No, jos ne eläimet siellä kuolee, niin miten ne hajoavat siellä teidän paratiisissanne? Kun kaikki eläimet kuitenkin ovat kasvissyöjiä, niin raadothan jäävät sinne teidän keskuuteenne? Eli ne täytyy haudata. Ja miten ne maatuvat, jätetäänkö bakteerit ja hyönteiset edelleen lihansyöjiksi?

• lukea Raamattua
        troyen kirjoitti:

No, jos ne eläimet siellä kuolee, niin miten ne hajoavat siellä teidän paratiisissanne? Kun kaikki eläimet kuitenkin ovat kasvissyöjiä, niin raadothan jäävät sinne teidän keskuuteenne? Eli ne täytyy haudata. Ja miten ne maatuvat, jätetäänkö bakteerit ja hyönteiset edelleen lihansyöjiksi?

siellä sanotaan Ilmestyksen 19:17,18: 
        "Minä näin myös enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä ja sanoi kaikille linnuille, jotka lentävät keskitaivaalla: ”Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle illalliselle syödäksenne kuninkaiden lihaa ja sotapäälliköiden lihaa ja voimakkaiden miesten lihaa ja hevosten ja niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien lihaa, vapaiden sekä orjien ja pienten ja suurten."

Kuinka pahalta se sitten joidenkin korvissa kuulostaakin, niin se on kuitenkin Jumalan sanaa.
        Siis: parasta olla irvistelemättä.

• minä vaan
        troyen kirjoitti:

joista ei Raamattu kerro.

Raamattu on tälle ajalle kirjoitettu kirja ja on vain arvailuja mitä kaikkea voi paratiisissa olla.

On paljon asoita jotka tullaan näkemään vasta paratiisissa. Jumalan teot on kuitenkin täydelliset ja hän järjestää varmasti kaiken hyväksi.

• Järjenpuhuja
        minä vaan kirjoitti:

joista ei Raamattu kerro.

Raamattu on tälle ajalle kirjoitettu kirja ja on vain arvailuja mitä kaikkea voi paratiisissa olla.

On paljon asoita jotka tullaan näkemään vasta paratiisissa. Jumalan teot on kuitenkin täydelliset ja hän järjestää varmasti kaiken hyväksi.

Raamattu ei ole tälle ajalle kirjoitettu kirja, vaan kirjakokoelma, joka kasattiin lopulliseen muotoon vajaat 2000 vuotta sitten, ja jota nykyajan kiilusilmäiset lahkolaiset yrittävät "soveltaa" nykypäivään.

Ihmisten kirjoittama hourusekoelma.

• minä vaan
        Järjenpuhuja kirjoitti:

Raamattu ei ole tälle ajalle kirjoitettu kirja, vaan kirjakokoelma, joka kasattiin lopulliseen muotoon vajaat 2000 vuotta sitten, ja jota nykyajan kiilusilmäiset lahkolaiset yrittävät "soveltaa" nykypäivään.

Ihmisten kirjoittama hourusekoelma.

että ihmiset sen Raamatun kirjoittivat, mutta Jumalan hengen ohjauksessa. Ja lopullisen muodon se sai kuten sanoit.

Mitä taas tulee niihin ohjeisiin mitä Raamattu antaa, jos niitä noudatettaisiin, niin maailmassa olisi hyvä olla.

Ja kun jokainen soveltasi niitä ohjeita ensin omaan elämäänsä, niin siitähän se käyntiin lähtis.

Eikö Sinustakin ole varsin hyvä neuvo minkä Jeesus jätti : " Kaikki mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, teidänkin täytyy samoin tehdä heille".

• troyen
        lukea Raamattua kirjoitti:

siellä sanotaan Ilmestyksen 19:17,18: 
        "Minä näin myös enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä ja sanoi kaikille linnuille, jotka lentävät keskitaivaalla: ”Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle illalliselle syödäksenne kuninkaiden lihaa ja sotapäälliköiden lihaa ja voimakkaiden miesten lihaa ja hevosten ja niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien lihaa, vapaiden sekä orjien ja pienten ja suurten."

Kuinka pahalta se sitten joidenkin korvissa kuulostaakin, niin se on kuitenkin Jumalan sanaa.
        Siis: parasta olla irvistelemättä.

Öh, tuo kohta tuskin kertoo paratiisista...

• minä vaan
        troyen kirjoitti:

Öh, tuo kohta tuskin kertoo paratiisista...

Hesekielin näyssä kutsutaan tuhon jälkeen lintuja ja villieläimiä pitoihin. Ne tulevat puhdistamaan maan raadoista syömällä Jehovan vihollisten kuolleet ruumiit.

Tämän näyn Johannes palauttaa mieliin Ilm.19:17,18 ja mikä tulee tapahtumaan heti Harmagedonin taistelun jälkeen.

• troyen
        minä vaan kirjoitti:

Hesekielin näyssä kutsutaan tuhon jälkeen lintuja ja villieläimiä pitoihin. Ne tulevat puhdistamaan maan raadoista syömällä Jehovan vihollisten kuolleet ruumiit.

Tämän näyn Johannes palauttaa mieliin Ilm.19:17,18 ja mikä tulee tapahtumaan heti Harmagedonin taistelun jälkeen.

Tuskin tuo kuitenkaan selittää sitä, miten vaikka miljardin vuoden päästä paratiisissa olosuhteet ovat... Eli miten on paratiisin jätehuolto järjestetty, siitähän tässä oli kysymys...

Ja muuten aika paljon saavat nuo petolinnut ja villieläimet ahmia, jos meinaavat saada kaikki rakkaudellisen jumalan tuhoamat syötyä...

• Järkyty
        minä vaan kirjoitti:

että ihmiset sen Raamatun kirjoittivat, mutta Jumalan hengen ohjauksessa. Ja lopullisen muodon se sai kuten sanoit.

Mitä taas tulee niihin ohjeisiin mitä Raamattu antaa, jos niitä noudatettaisiin, niin maailmassa olisi hyvä olla.

Ja kun jokainen soveltasi niitä ohjeita ensin omaan elämäänsä, niin siitähän se käyntiin lähtis.

Eikö Sinustakin ole varsin hyvä neuvo minkä Jeesus jätti : " Kaikki mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, teidänkin täytyy samoin tehdä heille".

Entäs tällaiset ohjeet Raamatuss kuten Hesekielin 9:6,"tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot"? Voiko julmempaa tekstiä löytää mistään muualta?

• !/?
        Järkyty kirjoitti:

Entäs tällaiset ohjeet Raamatuss kuten Hesekielin 9:6,"tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot"? Voiko julmempaa tekstiä löytää mistään muualta?

Onpa hurja ristiriita noissa raamatun lausunnoissa,edellä olevissa viesteissä. Tuollaiseen kirjaanko
        kannattaisi panna uskonsa ja toieensa. Ei kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1248
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      903
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      603
    Aihe