Vuosi uudella Foresterilla..

For Ester

Sattuneesta syystä meni uusikoppainen Forester vaihtoon jokin aika sitten ja nyt on hyvä tehdä yhteenveto ensimmäisestä omistamastani japanilaisesta autosta. Kaiken kaikkiaan voin antaa Foresterille hyvän arvosanan, sillä se oli määrätyiltä ominaisuuksiltaan erinomainen auto, muutamat asiat taas ärsyttivät.


* viaton, huoleton ja nitinävapaa auto.
* neliveto Suomen talvessa on erinomainen turvallisuustekijä, jos sitä ei ulosmittaa.
* matkustamon kohtuullisen nopea lämpeneminen talvella, joskin epätasaisesti.
* hyvät sisätilat kookkaamallekin henkilölle.
* riittävä tavaratila 4,5 m autoon.
* asiallinen hyvityshinta vaihdossa. (kylläkin liikekohtainen asia).
* asiallisesti hinnoiteltu entry-malli.

-
* onneton automaatti-ilmastointi - ei toimi kunnolla auto-asennossa.
* suuri bensiinin kulutus.
* tunnoton ja ylikevyt ohjaus.
* tunnottomat jarrut, korkeintaan keskitasoa.
* ohut maalipinta.
* tylsä ja halvan oloinen sisustus.
* vanhanaikainen 4-lovinen automaatti, vie tehot ja ei toimi "pehmeästi".
* halvanoloinen istuinverhoilu.
* auton koosta johtuen "kiikkerä" ja löysä alusta.
* surkeat ensiasennusrenkaat (Bridgestone).

Tässä muutama mielipide Foresterista. Ensimmäinen japskini ei suinkaan ollut pettymys - kritiikistä huolimatta, mutta ei se myöskään vakuuttanut mistään japskiautojen erinomaisuudesta.

Hyvää uutta vuotta Saparo-kuskeille ja turvallisia kilometrejä....

forEster kuittaa ja poistuu palstalta

3

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yx vaan

      Osin samoja kokemuksia, mutta:
      Vaikea kuvitella mikä auto kulkisi lumessa paremmin kuin Forester. Teho/paino suhde on älyttömän korkea. 2007 Autobildin testissä Outback pesi mm. Nissan Navaran tässä kohtaa
      Jatkuva neliveto, kaikki eivät tätä totuutta hyväksy
      Lämmin, tuntuu mukavalta. Ei uskoisi DIESELIKSI
      Ihmeellisen alhainen kulutus, diesel
      On vääntöä ja myös alhaalta. Ilmeisesti kiinni ohjaussoftasta. Toisenlaisia kirjoitelmiakin löytyy
      - Auto-ilmastointia ei voi käyttää, jos takana istuu joku ja haluaa lasien pysyvän sulina
      - Kyllä nitisee pakkasilla, sama oli Passatissakin...
      - Surkeat ensiasennus kesärenkaat, kestäneevät kulutusta, ei ole vielä kokemusta
      - Kulutusmittari näyttää 0.6l/100km liian vähän
      - Takakontin lukitus reistailee pakkasilla, pitää paukauttaa luukku kiinni voimalla

      Itse suosittelen tätä ihmeellistä Boxeria kaikille. Ei uskoisi saavan tuolla hinnalla näin paljon autoa

      • lari a

        Näin se onkuten Yx viestissään kirjoitti,ainakin pohjoisen näkövinkkelistä katsottuna.


    • Vaikka nyt poistutkin taajuudelta, niin muutama kommentti silti.
      Minä peilaan 2006 koppasta tuohon Sinun 2009 malliin. Niissä kun
      on paljon samaa kuitenkin.

      Automaatti-ilmastointia en muista käyttäneeni 10 vuoden aikana.
      kolme eri Foresteria, vaan aina käynnistyksen jälkeen kytkimet
      kaikki kolme "kaakkoon", lämpötila, puhalluksen voimakkuus ja
      puhalluksen suuntaus. Näin lämpiää nopeasti ja puhaltaa heti
      tuulilasille. Jatkotoimenpiteet sitten tarpeen mukaan. Uudessa
      mallissa nuo säädöt on muutettu päinvastaiseksi ja järjestyskin
      lienee eri.

      Bensan kova kulutus on oikeastaan ainut todellinen miinus.

      Ohjauksen herkkyys on Forestereissa muuttunut vuosien varrella
      aina vaan herkempään suuntaan. Aluksi tuntui tuo muutos oudolta,
      mutta ainakin 2006:n ohjaustuntuma miellyttää kun on tottunut
      siihen. Lienekö 2009 sitten liian herkkä?

      Sisustuskin on vuosien varrella muuttunut askeettisempaan suuntaan.
      2000- luvun alkupuolella Turbon sisustukset olivat plyysillä verhoiltut
      ovia myöten. 2009:n istuinkankaat muistuttavat farkkukankaita, lienee
      trendikästä nuorisoon vetoavaa. 2006 nahkasisustukset ovat tosi asialliset
      ja auton luonteeseenkin sopivat.

      Kyllä se 2009 moottoritiellä kovassa tuulessa kallistelee, ei mene kuin
      juna, niin kuin 2006 tekee, onhan se Impun alustalle kasattu. Väitän,
      että 2006 koppaisen ajotuntuma on parhaiden henkilöautojen luokkaa
      vielä tänäkin päivänä.

      Subarulla on käytössä pari erilaista automaattia ennen 2009 mallin variaattoria
      joka on vallan mainio. Taitaa olla saatavana vain Legasyyn ja Outbackiin.
      Minun Foresteri on varustettu todennäköisesti noista kahdesta vanhemmalla
      ja toimii tosi juoheasti.

      Kokemuksesi 2009:stä summattuna tähän vastaukseen aiheuttaa ongelman
      minulle vannoutuneelle Foresterin käyttäjälle, mistä seuraava täysin
      2006 koppasta autoa vastaava käyttöauto? Liekö vastaus se, että metsätää
      vähän käytetyn 2008:n, joka on rekisteröity käyttöön 2009. Sillä ainakin
      voisi siirtää ongelmaa muutamalla vuodella.

      Kiitos luotettavan tuntuisesta analyysistäsi ja samalla Hyvää alkanutta Vuotta
      kaikille "saparoille" ja miksikäs ei kaikille muillekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe