Miten mp3-soitin kuulumaan stereoissa

eeropeero

Tuolla olkkarissa on tollaset Grundig UMS 4400 DVD SCENOS kamppeet ja ajattelin saisinko sen stereoilla kuunneltua musaa suoraan mp3-soittimesta. Sieltä takaa löytyy paikat scartille, Subwooferille ja radiolle(FM ant ja AM ant) rca piuhoille tälläsia reikiä: coaxial out, video out, audio out (R), audio out (L), Y, Pb/Cb, Pr/Cr. Kokeilin jo niin että heitin tohon Audio out reikiin piuhat jotka yhdistyy yheks sellaseks perus 3.5mm äänipiuhaks, mut sillon ääni kuulu ainostaan telkkarista.

16

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpoin tapa, sen kummemmin laitteestasi tietämättä. Liitä mp3 soitin suoraan kuuloke liitäntään ja johan toimii.

      • tuota...

        ei varmaan kuulu mitään jos kytket mp3:n vahvistimen kuulokeliitäntään, sehän vahvistimen lähtöliitäntä? Jos siitä vahvistimesta löytyy aux in tai mic in -liitäntä niin semmoiseen sen voisi liittää mutta tuon listan mukaan tuommoista ei löydy.


      • eeropeero
        tuota... kirjoitti:

        ei varmaan kuulu mitään jos kytket mp3:n vahvistimen kuulokeliitäntään, sehän vahvistimen lähtöliitäntä? Jos siitä vahvistimesta löytyy aux in tai mic in -liitäntä niin semmoiseen sen voisi liittää mutta tuon listan mukaan tuommoista ei löydy.

        ei löydy laitteesta aux in tai mic in reikiä. Laite on liitetty scartilla tosiaan mys telkkariin. Sen etuosassa on ne basic reiät(punainen, keltainen ja vihreä) rca piuhoille. Takana on vielä lineout reiät (ylläripylläri) rca piuhoille. Minkälainen tahansa toimiva systeemi kelpaa


      • youyou
        eeropeero kirjoitti:

        ei löydy laitteesta aux in tai mic in reikiä. Laite on liitetty scartilla tosiaan mys telkkariin. Sen etuosassa on ne basic reiät(punainen, keltainen ja vihreä) rca piuhoille. Takana on vielä lineout reiät (ylläripylläri) rca piuhoille. Minkälainen tahansa toimiva systeemi kelpaa

        Suuntaset rca:t on edessä,onko in vai out vai onko ne telkkarissa vai missä?.Jos ne on soittimessa sisään päin menevät niin siihen saat mp3:sen.Tai sitten tässä eräs tapa jolla saat radiotaajuudella kuulumaan soittimesi reteoistasi ja se on tämä.
        http://www.digishop.fi/fm-lahetin-ja-mp3-soitintoiminto-3-5mm-88-1-107-9mhz.html


      • youyou
        youyou kirjoitti:

        Suuntaset rca:t on edessä,onko in vai out vai onko ne telkkarissa vai missä?.Jos ne on soittimessa sisään päin menevät niin siihen saat mp3:sen.Tai sitten tässä eräs tapa jolla saat radiotaajuudella kuulumaan soittimesi reteoistasi ja se on tämä.
        http://www.digishop.fi/fm-lahetin-ja-mp3-soitintoiminto-3-5mm-88-1-107-9mhz.html

        Fm-lähetin vaatii et sun reteoissa on ees jonkumoinen antennikyhäelmä.


      • television
        eeropeero kirjoitti:

        ei löydy laitteesta aux in tai mic in reikiä. Laite on liitetty scartilla tosiaan mys telkkariin. Sen etuosassa on ne basic reiät(punainen, keltainen ja vihreä) rca piuhoille. Takana on vielä lineout reiät (ylläripylläri) rca piuhoille. Minkälainen tahansa toimiva systeemi kelpaa

        etuosassa olevat RCA:t on varmaan televisiolle inputteja eli kytkemällä mp3 valkoiseen ja punaiseen RCA -liittimeen pitäisi jotain mökää alkaa kuulua.


      • Kompostivideo
        television kirjoitti:

        etuosassa olevat RCA:t on varmaan televisiolle inputteja eli kytkemällä mp3 valkoiseen ja punaiseen RCA -liittimeen pitäisi jotain mökää alkaa kuulua.

        Nuo ovat komposiittivideosignaalin syöttöä varten: se oli muistaakseni aika huonolaatuista kuvaa


      • ei onnaa piuhalla
        Kompostivideo kirjoitti:

        Nuo ovat komposiittivideosignaalin syöttöä varten: se oli muistaakseni aika huonolaatuista kuvaa

        Aika exoottisilla kielillä tulee hittejä, kun hakee grundigille mp3-soittoa


      • tietääkseni
        Kompostivideo kirjoitti:

        Nuo ovat komposiittivideosignaalin syöttöä varten: se oli muistaakseni aika huonolaatuista kuvaa

        se keltainen on videosignaali ja ne muut audion L&R.


      • Kuuluuko sieltä?
        tietääkseni kirjoitti:

        se keltainen on videosignaali ja ne muut audion L&R.

        Sittenhän siihen on jo vedetty korvakuulokeliittimestä rca-haarotteinen stereopiuha! Mitä kuuluu?


    • youyou
      • youyou

      • eeropeero

      • youyou
        eeropeero kirjoitti:

        http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=53256415
        en oikeestaan tiedä mikä kapaistus toi on mut toi input teksti näytti lupaavalta

        Kannattaa kyllä kokeilla.Itelläni on muuten samanlainen scart-adapteri jolla olen katellut tietokoneesta videoita vanhan tv-virittimeni kautta.Toi ei oo ees mikään hintava investointi.


      • mmjk
        eeropeero kirjoitti:

        http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=53256415
        en oikeestaan tiedä mikä kapaistus toi on mut toi input teksti näytti lupaavalta

        Tällä saat kaiken tietokoneesi musan stereoihin:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=46624


    • Ei sitä outiin voi kytkeä. Out on ulostuloliitäntä. Kytke sisääntuloliitäntään. Jos ei ole muuta, niin scartiin. Sovittimia saa vaikka Partcossa. Sovittimessa täytyy ottaa signaalin suunta huomioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe