Varokaa kilpailuja ym !!!

Vihainen kuluttaja

Varokaa kilpailuja ja huutokauppoja netillä, voitte alkaa saamaan kummallisia tekstiviestejä ja senjälkeen isoja puhelinlaskuja, joissa veloitetaan palveluviesteistä !!! eikä tahdo päästä niistä eroon ! mm Eazywin.net on tällainen yritys, eikä selviä mistä ne on saaneet minun puh nroni eivätkä hyvitä yli 150 e laskuja.............

116

8189

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitus oli asiaa

      näin on,
      usein ilmaista kannattaa välttää,
      myös seksijutuissa kannattaa käyttää puhelinnumeroa jonka voi aivan heti sulkea,
      sulkeminen on usein ainoa vaihtoehto jotta laskut loppuvat lopullisesti.

      eli älkää vain leikkikö numerollanne johon liittyy kytkykännykkä.

      (koska hyöty on jo yleensä o vain mielikuvia ja hyvin pientä,
      murheet ja kulut kymppejä ja satasia,
      eivätkä kaikki varmasti lopu, vaikka olisikin useiden kk tauko, huomaa myös tuo.

    • ei jymäytetty

      osallistua mihinkään missä pitää laittaa tekstari, sillä se tarkoittaa että kännykkään alkaa tulla maksullisia viestejä...esim jos tekee jonkin testin netissä tms ja sitten pyytävät laittamaan viestin tiettyyn numeroon...ja kaiken varmuudeksi kannattaa ottaa palvelujen esto liittymään jolloin pääse tekstaamaan 17 alkuisiin rahastusnumeroihin ja numero salaiseksi...

    • Nenästä vedetty

      En muista enää, millä sivulla netissä olin, mutta luulin antavani puhelinnumeroni jotain ilmaispalvelua varten, jotta saisin käyttötunnuksen tai vastaavan tekstiviestinä. Rupesin kuitenkin saamaan viestejä EazyWiniltä ja huomasin olevani mukana sana-arvauskilpailussa. Viestejä tuli perätysten, niin että en ehtinyt ensimmäisiä lukeakaan, kun jo seuraava tuli. Kilpailussa voittaa se, joka arvaa sanoja eniten. EazyWin lähettää vähintään seitsemän viestiä viikossa jotka maksavat 10,50 mutta niillähän ei voi vielä voittaa mitään, vaan voittaakseen täytyy tilata lisää sanoja, 1,50 kappale. Voittaminen edellyttää mahdollisimman moneen viestiin vastaamista, joten niitä joutuisi tilaamaan ja vastaamaan ympäri vuorokauden. Firman säännöissä lukee mm. "Jos näistä kilpailuehdoista, säännöistä tai kilpailun hallinnoimisesta syntyy erimielisyyksiä, EazyWin päätös on lopullinen. Sen jälkeen keskustelua ei enää käydä". Että sillä lailla! Ihmettelen, että tällainen toiminta sallitaan. Minäkin saan ilmeisesti laskun puhelinlaskun mukana, joten sen maksamista ei voi välttää. Olin mukana "kilpailussa" pari kolme minuuttia, sitten lähetin viestin EZ STOP numeroon 17163, ja viestien tulo toivottavasti loppui. Tällainen huijarifirma toimii Englannissa, mutta "palvelu" pelaa suomeksi.

      • ari_zwag

        Itellä sama juttu, lopettaa olen yrittänyt numeroon sekä s.postitse. Nyt viestitin haluavani kirjallisena lopetusvarmistuksen sekä yhteyshenkilön tiedot, koska heidän "puhelintuki ei ota vastaan puheluita". Katon vielä ensikuun tuleeko kympin laskua ja sitten haastemiehelle. Onko täällä kukaan halukas lähtemään mukaan?

        Luulen että firma toimii siten, että vedätetään parit laskut ylimääräistä milloin milläkin verukkeella joka jampalta ja vasta kun uhkaa toimilla, homma lopetetaan.

        Jos joku tuntee olevansa huijattu, messiin vaan.


      • otin opiksi
        ari_zwag kirjoitti:

        Itellä sama juttu, lopettaa olen yrittänyt numeroon sekä s.postitse. Nyt viestitin haluavani kirjallisena lopetusvarmistuksen sekä yhteyshenkilön tiedot, koska heidän "puhelintuki ei ota vastaan puheluita". Katon vielä ensikuun tuleeko kympin laskua ja sitten haastemiehelle. Onko täällä kukaan halukas lähtemään mukaan?

        Luulen että firma toimii siten, että vedätetään parit laskut ylimääräistä milloin milläkin verukkeella joka jampalta ja vasta kun uhkaa toimilla, homma lopetetaan.

        Jos joku tuntee olevansa huijattu, messiin vaan.

        huijausta koko juttu. Minulle alkoi tulla puhelimeen kysymyksiä sanojen muodossa jotka olisi pitänyt t'äyttää kirjaimilla. En reagoinut niihin ensiksi koska en ollut niitä tilannut mistään, työkaverini sanoi että ne saattaa olla maksullisia ja soitin sinne Eazywiin ja ne väitti että olin minun Pin koodilla ottanut osaa johonkin kilpailuun netissä, jota en todellakaan ollut tehnyt???? Sen muistan että olin testannut netissä olevaa kuolinpäivää ja siihen pyydettiin puhelinnumeroa, ja todennäköisesti siitä ottivat numeroni ja alkoi kysymyksiä sadella????nämä ko. kysymykset maksoi 5 euroa kpl ja niitä tuli 6 kpl viikossa. eli 30 euroa viikossa.
        Pyysin heiltä sopimusta jossa olin lupautunut vastaanottamaan ko. kysymykset ja uhkasin mennä kuluttajaasiamihelle, pyysivät tilinnumeroni ja kuulemma palauttaa rahat tilille. Että elä anna periksi...t.lankaan mennyt tyhmä


      • Jesda
        otin opiksi kirjoitti:

        huijausta koko juttu. Minulle alkoi tulla puhelimeen kysymyksiä sanojen muodossa jotka olisi pitänyt t'äyttää kirjaimilla. En reagoinut niihin ensiksi koska en ollut niitä tilannut mistään, työkaverini sanoi että ne saattaa olla maksullisia ja soitin sinne Eazywiin ja ne väitti että olin minun Pin koodilla ottanut osaa johonkin kilpailuun netissä, jota en todellakaan ollut tehnyt???? Sen muistan että olin testannut netissä olevaa kuolinpäivää ja siihen pyydettiin puhelinnumeroa, ja todennäköisesti siitä ottivat numeroni ja alkoi kysymyksiä sadella????nämä ko. kysymykset maksoi 5 euroa kpl ja niitä tuli 6 kpl viikossa. eli 30 euroa viikossa.
        Pyysin heiltä sopimusta jossa olin lupautunut vastaanottamaan ko. kysymykset ja uhkasin mennä kuluttajaasiamihelle, pyysivät tilinnumeroni ja kuulemma palauttaa rahat tilille. Että elä anna periksi...t.lankaan mennyt tyhmä

        ..Kävi minullekkin. Olen ollut yhteydessä kyseiseen firmaan sähköpostitse ja saanut heiltä seuraavan vastauksen reklamaatiooni: Lokiemme mukaan teille on toimitettu viesti palvelun hinnasta ja
        lopettamisesta. Web sivustolla on myös tilausehdot, jotka hyväksytte PIN
        koodilla.
        Olin yhteydessä myös kuluttajasuojaan josta kehotettiin tekemään reklamaatio myös omalle puhelinoperaattorille. Nyt odottelen kyseistä puhelinlaskua, jonka jälkeen voin lähettää reklamaationi operaattorille. Aion olla kyllä vielä myös puhelimitse yhteydessä kyseiseen paskalafkaan (eazywin) koska en ole pyynnöistä huolimatta saanut enää vastausta heiltä. Vituttaa tollaset ryöstöfirmat jotka saa voittonsa huijaamalla ihmisiä! Jos palvelu maksaa, kyllä sen hinnan pitää olla ihan selkeästi ja ymmärrettävästi esillä!


      • törkeää
        Jesda kirjoitti:

        ..Kävi minullekkin. Olen ollut yhteydessä kyseiseen firmaan sähköpostitse ja saanut heiltä seuraavan vastauksen reklamaatiooni: Lokiemme mukaan teille on toimitettu viesti palvelun hinnasta ja
        lopettamisesta. Web sivustolla on myös tilausehdot, jotka hyväksytte PIN
        koodilla.
        Olin yhteydessä myös kuluttajasuojaan josta kehotettiin tekemään reklamaatio myös omalle puhelinoperaattorille. Nyt odottelen kyseistä puhelinlaskua, jonka jälkeen voin lähettää reklamaationi operaattorille. Aion olla kyllä vielä myös puhelimitse yhteydessä kyseiseen paskalafkaan (eazywin) koska en ole pyynnöistä huolimatta saanut enää vastausta heiltä. Vituttaa tollaset ryöstöfirmat jotka saa voittonsa huijaamalla ihmisiä! Jos palvelu maksaa, kyllä sen hinnan pitää olla ihan selkeästi ja ymmärrettävästi esillä!

        mulle nyt tää ko. huijari firma palautti rahat , mutta nyt niitä ei ole veloitettu puhelinlaskulla...
        odottelen vielä.............


      • Jesda
        törkeää kirjoitti:

        mulle nyt tää ko. huijari firma palautti rahat , mutta nyt niitä ei ole veloitettu puhelinlaskulla...
        odottelen vielä.............

        olette onnistuneet pääsemään yhteisymmärrykseen kyseisen firman kanssa ja saaneet heidät palauttamaan rahat? Itse olen saanut sähköisesti kaksi kieltävää vastausta reklamaatiooni jossa olen vaatinut laskun hyvittämistä..


      • exxex
        Jesda kirjoitti:

        olette onnistuneet pääsemään yhteisymmärrykseen kyseisen firman kanssa ja saaneet heidät palauttamaan rahat? Itse olen saanut sähköisesti kaksi kieltävää vastausta reklamaatiooni jossa olen vaatinut laskun hyvittämistä..

        VAROKAA HYVÄT IHMISET KYSEISTÄ YRITYSTÄ HUIJAA MINKÄ KERKEÄÄ EIKÄ KANNA VASTUUTA


      • lankaan mennyt tyhmä
        exxex kirjoitti:

        VAROKAA HYVÄT IHMISET KYSEISTÄ YRITYSTÄ HUIJAA MINKÄ KERKEÄÄ EIKÄ KANNA VASTUUTA

        Voi tää huijari firma toimia Suomessa koska eikö kaikista osto/kauppasopimuksista pidä saada kirjallinen sopimus allekirjoituksella??? Miten sellaiset ihmiset putsataan rahoista jotka eivät ymmärrä lähteä selvittämään näitä huijausjuttuja??? Auttaisko jos ottaisi ladattavan puhelinkortin,
        eikä olisi laskutettavissa puh. operaattoreissa lainkaan???
        Mutta outoa on että nyky yhteiskunnassa annetaan ja vielä netin välityksellä tälläistä tapahtua.


      • Jesda
        lankaan mennyt tyhmä kirjoitti:

        Voi tää huijari firma toimia Suomessa koska eikö kaikista osto/kauppasopimuksista pidä saada kirjallinen sopimus allekirjoituksella??? Miten sellaiset ihmiset putsataan rahoista jotka eivät ymmärrä lähteä selvittämään näitä huijausjuttuja??? Auttaisko jos ottaisi ladattavan puhelinkortin,
        eikä olisi laskutettavissa puh. operaattoreissa lainkaan???
        Mutta outoa on että nyky yhteiskunnassa annetaan ja vielä netin välityksellä tälläistä tapahtua.

        ..yhteydessä nyt sekä kyseiseen firmaan, puhelinoperaattoriini ja kuluttajavirastoon, josta minut ohjattiin tekemään reklamaatio ECC:lle ( Euroopan kuluttajakeskus joka hoitaa ulkomaisten firmojen reklamaatioita) koska firma on ilmeisesti Hongkongilainen(?). Odottelen vielä vastausta heiltä. Reklamaationi eivät menneet läpi puhelinoperaattorilla, eikä itse kusetusfirmassa (EazyWin). Kyllä V***TTAAA!!! Operaattoriltani sain kuitenkin seuraavan tiedon: Sovellusnumeron 17143 telepalveluiden välittäjä on Aspiro Mobile Finland.
        Heiltä löytyy omat nettisivut. Sijainti Espoossa.
        Turhaa aikaa ja vaivaa on tähän rumbaan mennyt. En voi sanoin kuvailla miten pettynyt olen tämmöiseen kusetukseen.


      • Jesda
        Jesda kirjoitti:

        ..yhteydessä nyt sekä kyseiseen firmaan, puhelinoperaattoriini ja kuluttajavirastoon, josta minut ohjattiin tekemään reklamaatio ECC:lle ( Euroopan kuluttajakeskus joka hoitaa ulkomaisten firmojen reklamaatioita) koska firma on ilmeisesti Hongkongilainen(?). Odottelen vielä vastausta heiltä. Reklamaationi eivät menneet läpi puhelinoperaattorilla, eikä itse kusetusfirmassa (EazyWin). Kyllä V***TTAAA!!! Operaattoriltani sain kuitenkin seuraavan tiedon: Sovellusnumeron 17143 telepalveluiden välittäjä on Aspiro Mobile Finland.
        Heiltä löytyy omat nettisivut. Sijainti Espoossa.
        Turhaa aikaa ja vaivaa on tähän rumbaan mennyt. En voi sanoin kuvailla miten pettynyt olen tämmöiseen kusetukseen.

        RAHANI takaisin! Tsemppiä reklamointiin. Ei kannata luovuttaa!!!


      • kalle1965
        Jesda kirjoitti:

        olette onnistuneet pääsemään yhteisymmärrykseen kyseisen firman kanssa ja saaneet heidät palauttamaan rahat? Itse olen saanut sähköisesti kaksi kieltävää vastausta reklamaatiooni jossa olen vaatinut laskun hyvittämistä..

        SAMA VIKA. KIELTEISIÄ VASTAUKSIA JOKA AINUTKERTA. VIIMEKSI TULI VIESTI "EMME OLE VASTUUSSA OPERAATTORIN VÄLITTÄMISTÄ VIESTEISTÄ" MITÄ IHMETTÄ????
        PISTIN TAAS VIESTIÄ VIESTIÄ, KUN EN OLE MITÄÄN TILANNUT ENKÄ TODELAKAAN
        OLE ANTANUT PIN KOODIA JOLLA PITÄISI VAHVISTAA TILAUS.
        TÄMÄ ON NIIN SUURENLUOKAN HUIJAUS, ETTÄ KESKUSTELU TÄLLÄ PALSTALLA EI RIITÄ, VAAN
        PITÄISI OTTAA JÄREÄMMÄT ASEET KÄYTTÖÖN!


      • Huijattu
        kalle1965 kirjoitti:

        SAMA VIKA. KIELTEISIÄ VASTAUKSIA JOKA AINUTKERTA. VIIMEKSI TULI VIESTI "EMME OLE VASTUUSSA OPERAATTORIN VÄLITTÄMISTÄ VIESTEISTÄ" MITÄ IHMETTÄ????
        PISTIN TAAS VIESTIÄ VIESTIÄ, KUN EN OLE MITÄÄN TILANNUT ENKÄ TODELAKAAN
        OLE ANTANUT PIN KOODIA JOLLA PITÄISI VAHVISTAA TILAUS.
        TÄMÄ ON NIIN SUURENLUOKAN HUIJAUS, ETTÄ KESKUSTELU TÄLLÄ PALSTALLA EI RIITÄ, VAAN
        PITÄISI OTTAA JÄREÄMMÄT ASEET KÄYTTÖÖN!

        Elisa (ainakin) ja Eazywin ovat molemmat hyötyjiä tässä huijaustoiminnassa. Moni on saanut laskuja tilaamatta ko. viestejä ja nuo huijarilafkat kiistävät veloitusten perusteettomuuden samoin argumentein kuin Jesdalle. Perustaisiko joku facebook-sivuston asian julkistamiseksi ja ryhmäkanteen valmistelua varten. Nekin jotka ovat saaneet rahansa takaisin ovat joutuneet petosyrityksen kohteeksi, kokonaisuutena kyseessä törkeä petos vaikka yksittäiset summat pieniä:
        Rikoslain 36 LUKU (24.8.1990/769)
        Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä
        1 § (24.8.1990/769)
        Petos

        Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa. (13.6.2003/514)

        Yritys on rangaistava.
        2 § (24.8.1990/769)
        Törkeä petos. Jos petoksessa

        1. tavoitellaan huomattavaa hyötyä,
        2. aiheutetaan huomattavaa tai erityisen tuntuvaa vahinkoa,
        3. rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
        4. rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa

        ja petos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä petoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

        Yritys on rangaistava.


      • 1 monista
        ari_zwag kirjoitti:

        Itellä sama juttu, lopettaa olen yrittänyt numeroon sekä s.postitse. Nyt viestitin haluavani kirjallisena lopetusvarmistuksen sekä yhteyshenkilön tiedot, koska heidän "puhelintuki ei ota vastaan puheluita". Katon vielä ensikuun tuleeko kympin laskua ja sitten haastemiehelle. Onko täällä kukaan halukas lähtemään mukaan?

        Luulen että firma toimii siten, että vedätetään parit laskut ylimääräistä milloin milläkin verukkeella joka jampalta ja vasta kun uhkaa toimilla, homma lopetetaan.

        Jos joku tuntee olevansa huijattu, messiin vaan.

        Yritin tehdä rikosilmoituksen,mutta poliisin mielestä tässä ei ole kysymys rikollisesta toiminnasta.


      • Jakke K.
        Huijattu kirjoitti:

        Elisa (ainakin) ja Eazywin ovat molemmat hyötyjiä tässä huijaustoiminnassa. Moni on saanut laskuja tilaamatta ko. viestejä ja nuo huijarilafkat kiistävät veloitusten perusteettomuuden samoin argumentein kuin Jesdalle. Perustaisiko joku facebook-sivuston asian julkistamiseksi ja ryhmäkanteen valmistelua varten. Nekin jotka ovat saaneet rahansa takaisin ovat joutuneet petosyrityksen kohteeksi, kokonaisuutena kyseessä törkeä petos vaikka yksittäiset summat pieniä:
        Rikoslain 36 LUKU (24.8.1990/769)
        Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä
        1 § (24.8.1990/769)
        Petos

        Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa. (13.6.2003/514)

        Yritys on rangaistava.
        2 § (24.8.1990/769)
        Törkeä petos. Jos petoksessa

        1. tavoitellaan huomattavaa hyötyä,
        2. aiheutetaan huomattavaa tai erityisen tuntuvaa vahinkoa,
        3. rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
        4. rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa

        ja petos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä petoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

        Yritys on rangaistava.

        Telepalveluissa on Suomessa noudatettava kuluttajansuojasta annettuja lakeja ja asetuksia.
        Se tarkoittaa, että kuluttajan tulee saada selkeä tieto siitä, mitä tarjottu palvelu sisältää, mitä se maksaa jne.
        Nämä tiedot tulee olla esillä niin, että palvelun ostamista harkitsevalla kuluttajalla on kohtuulliset mahdollisuudet tahdä hankintapäätös. EazyWin-palvelun kohdalla nämä markkinointiehdot eivät toteudu, jolloin sopimus on kuluttajan kannalta kohtuuton - eikä sido häntä.
        Koska oma puhelinoperaattori on ensisijaisessa asiakassuhteessa kuluttajaan ja hoitaa käytännössä myös EazyWin-palvelujen laskutuksen kuluttajalta, on selkeintä riitauttaa tällainen epäselvä tai perusteeton laskutus operaattorin kanssa.
        Se oma operaattori on asiassa keskeinen toimija. Ja on todella mahdollista, että operaattori syyllistyy laittoman toiminnan avustamiseen, mikä on myös rangaistavaa.
        Operaattorien toiminta tässä asiassa on ainakin moitittavaa, paheksuttavaa, joten julkisen median olisi syytä ottaa aihe käsittelyyn - ja vaatia operaattorit (Elisa, DNA, jne) selittämään perusteensa lähteä tällaisten ylikansallisten huijareiden yhteystyökumppaneiksi. Ainakin Elisasta on kerrottu, ettei yhtiö saa mitään tästä laskutustyöstään, mutta sitä on kovin vaikeaa uskoa. Kuluttajilla, huijausten kohteilla, on ainakin täysi syy moittia omaa operaattoriaan - sopimuskumppaniaan - siitä, että se on pettänyt kuluttajan, asiakkaansa luottamuksen. Siinä menee helposti maine...


      • hannar
        lankaan mennyt tyhmä kirjoitti:

        Voi tää huijari firma toimia Suomessa koska eikö kaikista osto/kauppasopimuksista pidä saada kirjallinen sopimus allekirjoituksella??? Miten sellaiset ihmiset putsataan rahoista jotka eivät ymmärrä lähteä selvittämään näitä huijausjuttuja??? Auttaisko jos ottaisi ladattavan puhelinkortin,
        eikä olisi laskutettavissa puh. operaattoreissa lainkaan???
        Mutta outoa on että nyky yhteiskunnassa annetaan ja vielä netin välityksellä tälläistä tapahtua.

        Ittellä on prepaid ja juuri äsken saldoni tyhjennettiin, eikä ole eka kerta, tällä kertaa tuli sentään syylliseltä viesti (EAZYWIN) jonka mukaan kyseessä on kilpailu (onko koskaan kukaan voittanut?) siis vaikka olisi prepaid- liittymä, voidaan rahasi viedä!!


      • HANNAR
        Jakke K. kirjoitti:

        Telepalveluissa on Suomessa noudatettava kuluttajansuojasta annettuja lakeja ja asetuksia.
        Se tarkoittaa, että kuluttajan tulee saada selkeä tieto siitä, mitä tarjottu palvelu sisältää, mitä se maksaa jne.
        Nämä tiedot tulee olla esillä niin, että palvelun ostamista harkitsevalla kuluttajalla on kohtuulliset mahdollisuudet tahdä hankintapäätös. EazyWin-palvelun kohdalla nämä markkinointiehdot eivät toteudu, jolloin sopimus on kuluttajan kannalta kohtuuton - eikä sido häntä.
        Koska oma puhelinoperaattori on ensisijaisessa asiakassuhteessa kuluttajaan ja hoitaa käytännössä myös EazyWin-palvelujen laskutuksen kuluttajalta, on selkeintä riitauttaa tällainen epäselvä tai perusteeton laskutus operaattorin kanssa.
        Se oma operaattori on asiassa keskeinen toimija. Ja on todella mahdollista, että operaattori syyllistyy laittoman toiminnan avustamiseen, mikä on myös rangaistavaa.
        Operaattorien toiminta tässä asiassa on ainakin moitittavaa, paheksuttavaa, joten julkisen median olisi syytä ottaa aihe käsittelyyn - ja vaatia operaattorit (Elisa, DNA, jne) selittämään perusteensa lähteä tällaisten ylikansallisten huijareiden yhteystyökumppaneiksi. Ainakin Elisasta on kerrottu, ettei yhtiö saa mitään tästä laskutustyöstään, mutta sitä on kovin vaikeaa uskoa. Kuluttajilla, huijausten kohteilla, on ainakin täysi syy moittia omaa operaattoriaan - sopimuskumppaniaan - siitä, että se on pettänyt kuluttajan, asiakkaansa luottamuksen. Siinä menee helposti maine...

        Vaan ei käytännössä. Mitenkään näitä isoja firmoja et saa vastuuseen koska esim. operaattoreden sopimuksissa moiset "valittajat" on aina jonkin porsaanreijän kautta hiljennetty. Olen samaa mieltä että mediaan vaan jos on mahdollista, että saisi ainakin rajoitettua, ellei ajettua kokonaan tuollaiset huijarit pois Suomesta!! TSEMPPIÄ KAIKILLE PETOKSEN UHREILLE!!


      • Tyytyväinen??

        KANNATTAA LÄHETTÄÄ VIESTI; EZ STOP NRO:17121!Vastauksesksi tulee;tilauksesi on päättynyt!toivottavasti myös nyt on!Minulla on saunalahden,kolumbuksen prepaid liittymä ja ensiksi puhelimeeni tuli viesti että;tilausesi maksoi 5e,ja sen jälkeen voit voittaa 5000 e eoroa arvaamalla sanoja(esim;P_R_ ym)soitin sitten asiakaspalveluun ja sieltä tuli erikseen että kokeilla sanaa EZ STOP 17121,kokeilin ja vastaus oli että;tilauksesi on päättynyt!suosittelen! :)


      • huijattu
        otin opiksi kirjoitti:

        huijausta koko juttu. Minulle alkoi tulla puhelimeen kysymyksiä sanojen muodossa jotka olisi pitänyt t'äyttää kirjaimilla. En reagoinut niihin ensiksi koska en ollut niitä tilannut mistään, työkaverini sanoi että ne saattaa olla maksullisia ja soitin sinne Eazywiin ja ne väitti että olin minun Pin koodilla ottanut osaa johonkin kilpailuun netissä, jota en todellakaan ollut tehnyt???? Sen muistan että olin testannut netissä olevaa kuolinpäivää ja siihen pyydettiin puhelinnumeroa, ja todennäköisesti siitä ottivat numeroni ja alkoi kysymyksiä sadella????nämä ko. kysymykset maksoi 5 euroa kpl ja niitä tuli 6 kpl viikossa. eli 30 euroa viikossa.
        Pyysin heiltä sopimusta jossa olin lupautunut vastaanottamaan ko. kysymykset ja uhkasin mennä kuluttajaasiamihelle, pyysivät tilinnumeroni ja kuulemma palauttaa rahat tilille. Että elä anna periksi...t.lankaan mennyt tyhmä

        Täysin turhaa touhua valittaa kuluttajaasiamiehelle itse valitin vastaus kesti 7 kk ja oli tyhjää lätinää tarpeeton virasto


      • Dna:ta
        Jesda kirjoitti:

        ..yhteydessä nyt sekä kyseiseen firmaan, puhelinoperaattoriini ja kuluttajavirastoon, josta minut ohjattiin tekemään reklamaatio ECC:lle ( Euroopan kuluttajakeskus joka hoitaa ulkomaisten firmojen reklamaatioita) koska firma on ilmeisesti Hongkongilainen(?). Odottelen vielä vastausta heiltä. Reklamaationi eivät menneet läpi puhelinoperaattorilla, eikä itse kusetusfirmassa (EazyWin). Kyllä V***TTAAA!!! Operaattoriltani sain kuitenkin seuraavan tiedon: Sovellusnumeron 17143 telepalveluiden välittäjä on Aspiro Mobile Finland.
        Heiltä löytyy omat nettisivut. Sijainti Espoossa.
        Turhaa aikaa ja vaivaa on tähän rumbaan mennyt. En voi sanoin kuvailla miten pettynyt olen tämmöiseen kusetukseen.

        Kiikutappas laskusi ja käymäsi keskustelut poliisille tulosta kaikki tai sitten niin että pelkät laskut joista näkyy nuo palvelutekstiviestit mitkä on velotettu. Tee rikosilmoitus vaan kylmästi ja heti niin kyllä rahasi saat varmasti eikä sinulle tule siitä mitään kustannuksia kun sanot sen sille poliisille että et halua mitään lisämaksuja niin se kirjoittaa sen sinne tietoihin. Poliisilla on tieto tästä ja moni on saanut näin rahansa takaisin, minä odottelen tänään tein rikosilmoituksen.


      • vai..
        hannar kirjoitti:

        Ittellä on prepaid ja juuri äsken saldoni tyhjennettiin, eikä ole eka kerta, tällä kertaa tuli sentään syylliseltä viesti (EAZYWIN) jonka mukaan kyseessä on kilpailu (onko koskaan kukaan voittanut?) siis vaikka olisi prepaid- liittymä, voidaan rahasi viedä!!

        Jos ostaa uuden prepaid liittymän niin eihän ne sitä voi tyhjentää saldosta?


      • Hemppa55
        törkeää kirjoitti:

        mulle nyt tää ko. huijari firma palautti rahat , mutta nyt niitä ei ole veloitettu puhelinlaskulla...
        odottelen vielä.............

        Minulla kävi "säkä" sain puhelinlaskussani 30 euron lisän ajanvietepalveluista, jotka olivat nytreissuun.fi palvelusta!!! En koskaan ole tälläista tilannut. Operaattori opasti ottamaan yhteytä kyseiseen firmaan 17121 numeroon ja tekemään asiasta reklamaation!! Olisitko ystävällinen ja kertoisit mihin osoiteeseen olet ottanut yhteyttä, niin minäkin voisin saada asian eteenpäin???? Kiittäen eräs vihainen asiakas


      • Yksi harhautetuista
        Hemppa55 kirjoitti:

        Minulla kävi "säkä" sain puhelinlaskussani 30 euron lisän ajanvietepalveluista, jotka olivat nytreissuun.fi palvelusta!!! En koskaan ole tälläista tilannut. Operaattori opasti ottamaan yhteytä kyseiseen firmaan 17121 numeroon ja tekemään asiasta reklamaation!! Olisitko ystävällinen ja kertoisit mihin osoiteeseen olet ottanut yhteyttä, niin minäkin voisin saada asian eteenpäin???? Kiittäen eräs vihainen asiakas

        Onko asiasi edennyt? Tässä sinulle netistä löytyvä osoite:
        17121 – Feeltainment Oy
        [email protected]
        Puh. (09) 2316 3681

        Ainakin TOISTAISEKSI itse sain viestit (DNA:n lasku/viihdepalvelut 5 kpl = 25 euroa) loppumaan lähettämällä 17121 numeroon 2 tekstiviestiä: "NYT STOP" ja "NYT ESTO". En tiedä, kumpi toimi, mutta vastaukseksi sain numerosta yhden viestin: "nytreissuun.fi-palvelun on nyt suljettu". Odotan jännityksellä seuraavaa laskua.

        - Yksi harhautetuista -


      • Takkunen
        Yksi harhautetuista kirjoitti:

        Onko asiasi edennyt? Tässä sinulle netistä löytyvä osoite:
        17121 – Feeltainment Oy
        [email protected]
        Puh. (09) 2316 3681

        Ainakin TOISTAISEKSI itse sain viestit (DNA:n lasku/viihdepalvelut 5 kpl = 25 euroa) loppumaan lähettämällä 17121 numeroon 2 tekstiviestiä: "NYT STOP" ja "NYT ESTO". En tiedä, kumpi toimi, mutta vastaukseksi sain numerosta yhden viestin: "nytreissuun.fi-palvelun on nyt suljettu". Odotan jännityksellä seuraavaa laskua.

        - Yksi harhautetuista -

        Kiitos tiedosta juuri aloin ihmetellä miksi 2 viimeistä puhelinlaskua ollut 100€. Löysin erittelystä tiedon et joku laskuttaa 5€/viesti ja jotenkin arvasin. En ollut mitään mistään tilannut enkä tilausta vahvistanut mut viestit tuli vaan.
        Laitoin äsken viestin nyt stop antamaasi numeroon niin tuli vastaus että nyt reissuun.fi palvelu lopetettu... Suuret kiitokset avusta :)


      • mummeli Lapista
        Takkunen kirjoitti:

        Kiitos tiedosta juuri aloin ihmetellä miksi 2 viimeistä puhelinlaskua ollut 100€. Löysin erittelystä tiedon et joku laskuttaa 5€/viesti ja jotenkin arvasin. En ollut mitään mistään tilannut enkä tilausta vahvistanut mut viestit tuli vaan.
        Laitoin äsken viestin nyt stop antamaasi numeroon niin tuli vastaus että nyt reissuun.fi palvelu lopetettu... Suuret kiitokset avusta :)

        On vaarallinen palvelu ja varokaa sitä, sillä se laskuttaa ihan mitä haluaa ja on erilainen verrattuna muihin netissä oleviin kilpailuihin . Älkää antako puhelinnumeroanne sinne, sillä pikkuhiljaa alkaa puhelinlaskunne suureta ja ylärajaa ei kait ole, sillä se 5 euroa/ viikko oli vain silmänlumetta ja sitten alkoi tulla tiheään tahtiin viestejä 5 euroa per viesti ja puhelinlasku on niin suuri, ettei sitä saa kerralla maksetuksi pienestä eläkkeestä.


      • Takkunen kirjoitti:

        Kiitos tiedosta juuri aloin ihmetellä miksi 2 viimeistä puhelinlaskua ollut 100€. Löysin erittelystä tiedon et joku laskuttaa 5€/viesti ja jotenkin arvasin. En ollut mitään mistään tilannut enkä tilausta vahvistanut mut viestit tuli vaan.
        Laitoin äsken viestin nyt stop antamaasi numeroon niin tuli vastaus että nyt reissuun.fi palvelu lopetettu... Suuret kiitokset avusta :)

        Minulla on ollut sama probleema: suuria palveluviesti-laskuja vaikka en ole tilannut tai vahvistanut mitään.
        Laitoin sekä NYT STOP että NYT ESTO numeroon 17121 ja tuli vastaus että
        palvelu on nyt lopetettu. Ihana :-) Kiitos!
        Tusen tack för hjälpen !


    • -----------doussikka

      numerosi onkin puhelinluettelossa, paperisessa kirjassa tai sitten sähköisissä puh. luetteloissa, niin sieltä ne niitä ottavat roistot ja soittavat sinulle niinkuin muillekkin. Ne ottavat luetteloista puh. nemerot summamutikassa ja soittavat, ne roistot. Sellaista on nykyaika. Oman puh.numeron saa salaiseksi, jolloin se ei näy missään luetteloissa. Soittakaa ja ilmoittakaa numeronne poisto omalle operaattorillenne, niin ei saa roistot numeroitanne. Paitsi että, mites suojattu on teitin tietokoneenne. Ja ette sitten itse ole antaneet teitin puhnumeroa huippelistilassanne kellekkään.

      • perkeleen kusettajat

        nyt tuli viesti puhelimeen vaikka en ole edes tilannut sitä [juuuk] ja suoraan kestotilaus 5€ voi vittu
        mä sanon näitä huijareita...selvitän asian kyllä perin pohjasesti eivät huijaa enää ihmisiä..


      • vatutus
        perkeleen kusettajat kirjoitti:

        nyt tuli viesti puhelimeen vaikka en ole edes tilannut sitä [juuuk] ja suoraan kestotilaus 5€ voi vittu
        mä sanon näitä huijareita...selvitän asian kyllä perin pohjasesti eivät huijaa enää ihmisiä..

        viesti tuli 16.10.2010 kello 13.30... sama sana ja en ole tilannut mitään ikinä noilta... ja siitä alkoi kestitilaus myös. numeroni on yritykseni ja voin kyllä sanoa että tämä asia menee eteenpäin. Laskua ilmestynyt tyhjästä jo kymmeniä euroja.


      • fixsus
        vatutus kirjoitti:

        viesti tuli 16.10.2010 kello 13.30... sama sana ja en ole tilannut mitään ikinä noilta... ja siitä alkoi kestitilaus myös. numeroni on yritykseni ja voin kyllä sanoa että tämä asia menee eteenpäin. Laskua ilmestynyt tyhjästä jo kymmeniä euroja.

        Näinhän nämä yleensä menevät muutama onnekas voittaa rahapalkinnon mutta suurin osa maksaa vain osallistumisesta. Eipä lotossakaan suurin osa voita mitään:) Jos on tullut tilattua kilpailu eikä voittoa tullut on minusta turha kitistä kuluista. Älkää tilatko numeroonne palveluita jos, ette halua kuluja puhelinlaskuun, netissä on syytä olla varovainen.


      • epäonnekas_
        fixsus kirjoitti:

        Näinhän nämä yleensä menevät muutama onnekas voittaa rahapalkinnon mutta suurin osa maksaa vain osallistumisesta. Eipä lotossakaan suurin osa voita mitään:) Jos on tullut tilattua kilpailu eikä voittoa tullut on minusta turha kitistä kuluista. Älkää tilatko numeroonne palveluita jos, ette halua kuluja puhelinlaskuun, netissä on syytä olla varovainen.

        Meidän koulussa on yksi poika joka pelas tota sanatietovisaa ja voitti 5000 €. Se vastaili ihan järjettömän määrän kysymyksiä varmaan satoja, mut voitto tuli kuitenkin. Ikävä kyllä liittymä oli sen äidin ja kun se sai puhelin laskun otti sen äiti koko voitto summan itselleen:) Kannattaa varmistaa, että pelaa omalla liittymällä.


      • molli-maikki
        vatutus kirjoitti:

        viesti tuli 16.10.2010 kello 13.30... sama sana ja en ole tilannut mitään ikinä noilta... ja siitä alkoi kestitilaus myös. numeroni on yritykseni ja voin kyllä sanoa että tämä asia menee eteenpäin. Laskua ilmestynyt tyhjästä jo kymmeniä euroja.

        Hei.Sain viestin omaan numerooni samoihin aikoihin!!! Mitä helvettiä?


      • petetty.
        vatutus kirjoitti:

        viesti tuli 16.10.2010 kello 13.30... sama sana ja en ole tilannut mitään ikinä noilta... ja siitä alkoi kestitilaus myös. numeroni on yritykseni ja voin kyllä sanoa että tämä asia menee eteenpäin. Laskua ilmestynyt tyhjästä jo kymmeniä euroja.

        Tänään tuli puhelinlasku jossa palveluviesteistä 5kpl 21,90€ Eikö noille vittu mahda mitään. Toihan on petosta!!
        Minulle tuli niitä kysymyksiä joista yhteen erehdyin vastaamaan>> Viestejä rupesi ropisemaan ja laitoin 2kertaa STOP ja tässtä hyvästä lasku. Tämähän on helppoa rahastusta pöljittä ihmisiltä.
        En myöskään ole pyytänyt/tilannut mitään. Ja mistä joudun maksamaan TYHJÄSTÄ. Perustetaan firma vaan ja rahaa tuleee helposti. Sotikaa kyseistä firmaa vastaan, sillä toihan on ihan laitonta. PETOSTA.
        Vittu kun vituttaa, työttömän leipäraha menee tollaselle paskapuljulle!!!


    • molli-maikki

      Tappelen juuri saman asian kanssa.Olen lopettanut palvelun 28.9 jota en ole edes aloittanut.
      16.10 tuli taas viesti.Soitin ja minulle ilmoitettiin että tällä kyseisen puhelinnumeron haltijalla ja eazywinillä yhteistyö on loppunut.Nyt täytyy jäljittää tätä uutta välittäjää.

      • piedro79

        Millä tavalla lopetit palvelun? Itselleni tuli tänään yksi viesti enkä enempää niitä kaipaile varsinkaan kun ole kyseiseen kilpailuun osallistunut...


    • haksahtanut hölmö

      Wixawin on toinen. Tuli jokin aika sitten hölmöyksissä myöhään yöllä laitettua johonkin Wixawinin kyselyhommaan "voita sitä sun tätä" puhelinnro ja tuli sitten palveluviesti. Mutta kun katoin netistä (mulla on Saunis) puheluerittelyn, niin siellähän ei ollut mitään hirmusummaa veloitettuna tästä saapuneesta viestistä. Voisiko tämä johtua siitä, että mulla on puhelinumero- ja viestiesto näihin 17-alkuisiin viihdenroihin? Käsittääkseni se estää näiden roskajuttujen saapumisenkin? Miten tuo viesti sitten saapui oikeasti kännyyni jos mulla on viihdenumeroesto? Tarviiko pelätä, että tulee megalasku?

      Noh, kohta mun liittymä vaihtuu prepaidiksi, kun inhoan puhelinlaskuja ja olen hyötypuhuja ja -tekstaaja (en siis juttele tuntikausia tai laita tuhat txt kuussa), joten eipä kait tuollakaan liittymällä väliä.

      VAROKAA, todellakin VAROKAA näitä Wixawin ja Eazywin juttuja ÄLKÄÄKÄ IKINÄ laittako joihinkin nettikyselyihin numeroanne! Ja katsokaa sitä jälkikasvuakin, mitä se touhuaa puhelimellaan ja netissä!

      • viestin saanut

        ei kai tästä voi laskua tulla kun minullekin tuollainen viesti tuli? en vastannut siihen enkä mitään ole tilannut.


      • piedro79
        viestin saanut kirjoitti:

        ei kai tästä voi laskua tulla kun minullekin tuollainen viesti tuli? en vastannut siihen enkä mitään ole tilannut.

        taitavat laskuttaa joka viestin, itselläni prepaid liittymä ja ekasta viestistä heti veloittivat 5 ecua....


    • QKert

      En ole koskaan kuullutkaan ja tänään sain viestin jostain hemmetin kisasta ja tapahtuma maksoi 5€! Aika paljon 20€ saldosta ja itellä siis käytössä Saunalahden PRE-PAID! Mistä saaneet numeroni?? Oikeutee HEL***TI!!!

      • viestin saanut

        Sinä siis vastasit viestiin?


      • QKert
        viestin saanut kirjoitti:

        Sinä siis vastasit viestiin?

        En vastannut, ensimmäistä kertaa viesti tuli, ja niin tyhmä en ole että laittaisin numeroni nettiin. Eazywin.net kotisivuilla on "To stop send EZ STOP to 17121!" joten laitoin samantien viestin menemään, saa saatana loppua tohon . Asiakaspalvelussa sanoivat et ne voi velottaa siitä samatie, mikä on aivan typerästi ajateltu.


      • mee2
        QKert kirjoitti:

        En vastannut, ensimmäistä kertaa viesti tuli, ja niin tyhmä en ole että laittaisin numeroni nettiin. Eazywin.net kotisivuilla on "To stop send EZ STOP to 17121!" joten laitoin samantien viestin menemään, saa saatana loppua tohon . Asiakaspalvelussa sanoivat et ne voi velottaa siitä samatie, mikä on aivan typerästi ajateltu.

        Minäkin sain kilpailuviestin otin asiasta selvää ja numeroni on tiedoitepalvelu käytössä aikaisemmasta tilauksesta. Sain kuitenkin asian sovittua ja palautuksen tililleni.


      • ihmiset
        QKert kirjoitti:

        En vastannut, ensimmäistä kertaa viesti tuli, ja niin tyhmä en ole että laittaisin numeroni nettiin. Eazywin.net kotisivuilla on "To stop send EZ STOP to 17121!" joten laitoin samantien viestin menemään, saa saatana loppua tohon . Asiakaspalvelussa sanoivat et ne voi velottaa siitä samatie, mikä on aivan typerästi ajateltu.

        ruvetko huijarifirmalle mitään viestejä laittaa..helpoin tapa pyytää omaa operaattoria katkaisemaan 17...numeroista tuleva liikenne.Itse sain kyseisen viestin tänään ja oma dna aasta estin palveluviestien lähetyksen ja vastaanoton.Näkyi jo 11e tulleen palvelunumeroista!!!!...ei tule enää :D


      • roops
        ihmiset kirjoitti:

        ruvetko huijarifirmalle mitään viestejä laittaa..helpoin tapa pyytää omaa operaattoria katkaisemaan 17...numeroista tuleva liikenne.Itse sain kyseisen viestin tänään ja oma dna aasta estin palveluviestien lähetyksen ja vastaanoton.Näkyi jo 11e tulleen palvelunumeroista!!!!...ei tule enää :D

        Sain selville asiakastuen email osoitteen [email protected] asiakaspalvelua hoidetaan suomesta ja ainakin minä sain nopeaa palvelua.


      • viestin saanut
        roops kirjoitti:

        Sain selville asiakastuen email osoitteen [email protected] asiakaspalvelua hoidetaan suomesta ja ainakin minä sain nopeaa palvelua.

        ^Mikä oli asiasi ja miten sinua palveltiin? Ei voi olla Suomen lain mukaista että joku firma lähettää pyytämättä viestin ja siitä laskutetaan vastaanottajaa!


      • roops
        viestin saanut kirjoitti:

        ^Mikä oli asiasi ja miten sinua palveltiin? Ei voi olla Suomen lain mukaista että joku firma lähettää pyytämättä viestin ja siitä laskutetaan vastaanottajaa!

        Olin vastaaottanut mainosviestin johon en vastannut. Ilmeisesti vanhasta tilauksestani oli jäännyt asiakasrekisteriin mainosten vastaanottaminen, joka olisi pitänyt lopettaa tekstiviestillä. Sain kuitenkin mainoksesta aiheutuneet kulut takaisin.


      • metelica
        roops kirjoitti:

        Olin vastaaottanut mainosviestin johon en vastannut. Ilmeisesti vanhasta tilauksestani oli jäännyt asiakasrekisteriin mainosten vastaanottaminen, joka olisi pitänyt lopettaa tekstiviestillä. Sain kuitenkin mainoksesta aiheutuneet kulut takaisin.

        itselle tuli viesti tuossa muutama päivä sitten, olen aikaisemmin uutisista kuullut tästä viestihuijaus- jupakasta ja pistin saldokyselyn menemään, no siellähän se oli, 5€ tästä viestistä. Laitoin saman tien Eazywin.net helppiin sähköpostia että mistä moinen viesti, vastaus tuli päivän sisällä "Annatteko numeron johon viesti tuli niin selvitämme asiaa?". Onko kellään kokemuksia tästä? Kannattaako numeroa tuonne todellakaan lähettää, mistä tietää vaikka tulisi samantien uusia viestejä?


      • ollut
        metelica kirjoitti:

        itselle tuli viesti tuossa muutama päivä sitten, olen aikaisemmin uutisista kuullut tästä viestihuijaus- jupakasta ja pistin saldokyselyn menemään, no siellähän se oli, 5€ tästä viestistä. Laitoin saman tien Eazywin.net helppiin sähköpostia että mistä moinen viesti, vastaus tuli päivän sisällä "Annatteko numeron johon viesti tuli niin selvitämme asiaa?". Onko kellään kokemuksia tästä? Kannattaako numeroa tuonne todellakaan lähettää, mistä tietää vaikka tulisi samantien uusia viestejä?

        yhteydessä sinne,joten turha nurista jos viestejä tulee..oletteko oikeasti noin helposti vedätettävissä???!! Omalle operaattorille pyyntöä että estävät tuollaisten viestien pääsyn puhelimeesi,eikö jo tullut selväksi??


      • huijattu
        ihmiset kirjoitti:

        ruvetko huijarifirmalle mitään viestejä laittaa..helpoin tapa pyytää omaa operaattoria katkaisemaan 17...numeroista tuleva liikenne.Itse sain kyseisen viestin tänään ja oma dna aasta estin palveluviestien lähetyksen ja vastaanoton.Näkyi jo 11e tulleen palvelunumeroista!!!!...ei tule enää :D

        Ainakaan saunalahdella ei ole saapuvien viestien estopalvelua kyseisistä numeroista,ainoastaa lähetetyistä.


      • vihainen krrrrrr...
        roops kirjoitti:

        Sain selville asiakastuen email osoitteen [email protected] asiakaspalvelua hoidetaan suomesta ja ainakin minä sain nopeaa palvelua.

        Minulle tuli 5€ maksava viesti, johon en vastannut, enkä ole tilannut mitään palvelua. Kun selvitin operaattoriltani mistä kyseinen viesti tuli, lähettäjäksi selvisi Wiging Mobile. Sinne kun olin yhteydessä, niin pyysivät ottamaan yhteyttä [email protected].
        Lähetin sinne juuri viestiä ja katsotaan minkälaisen vastauksen sieltä saan.


      • krrrrrrrrrrrrrr....
        ihmiset kirjoitti:

        ruvetko huijarifirmalle mitään viestejä laittaa..helpoin tapa pyytää omaa operaattoria katkaisemaan 17...numeroista tuleva liikenne.Itse sain kyseisen viestin tänään ja oma dna aasta estin palveluviestien lähetyksen ja vastaanoton.Näkyi jo 11e tulleen palvelunumeroista!!!!...ei tule enää :D

        "oma dna aasta estin palveluviestien lähetyksen ja vastaanoton"

        Ei pysty DNA:lla estämään palveluviestien vastaanottoa. Itselläni on ollut aina ns. esto päällä tekstiviestimarkkinointiin, mutta siitä huolimatta sain 5€ maksavan markkinointiviestin. En vastannut kyseiseen viestiin, enkä ole mitään palveluviestejä tilannut ja kaikenlisäksi numeroni on salainen.


      • yritetty kusettaa
        huijattu kirjoitti:

        Ainakaan saunalahdella ei ole saapuvien viestien estopalvelua kyseisistä numeroista,ainoastaa lähetetyistä.

        Kyllä saunalahdella on saapuvien viestien estopalvelu,koska kytkin itse sen eilen illalla päälle,kun sain myöskin tuossa muutama päivä sitten samanlaisen palveluviestin,vaikken mitään ole tilannutkaan jne...jne...ja kysyin asiaa sauniksen asiakaspalvelusta ja mm.sieltä neuvoivat laittamaan tämän sms eston päälle--------->löytyy oma.saunalahdesta------>gsm liittymät--------->jokaisen numeron kohdalta valitaan ensin sopimuslista,siis se missä on ilmaiset palvelut ja lisämaksulliset ja sieltä valitaan tekstiviestiestot ja loput osaa kyllä kattoa sit siellä....sms-viestien estot päivittyvät 3krt päivässä 9 12 15 .


      • yritetty kusettaa
        krrrrrrrrrrrrrr.... kirjoitti:

        "oma dna aasta estin palveluviestien lähetyksen ja vastaanoton"

        Ei pysty DNA:lla estämään palveluviestien vastaanottoa. Itselläni on ollut aina ns. esto päällä tekstiviestimarkkinointiin, mutta siitä huolimatta sain 5€ maksavan markkinointiviestin. En vastannut kyseiseen viestiin, enkä ole mitään palveluviestejä tilannut ja kaikenlisäksi numeroni on salainen.

        Siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa operaattoria,jos ei pysty palveluviesti estoa pistämään päälle,-luulisin,että se kuuluu tällä hetkellä telelakiin tai vastaavaan,että se on jokaisen asiakkaan oikeus estää itselleen saapumasta mitään maksullisia palveluviestejä... tekstiviestimarkkinointi ja sitten nämä tämmöiset palvelutekstiviestit ovat kaksi eri asiaa....että käyppä nyt laittamassa se sms esto päälle viihdenumeroihin,jos et halua jatkossa saada maksullisia palvelutekstiviestejä.En ole minäkään tilaillut mitään ja myöskin numeroni on salainen,mutta niin se vaan pomppas minullekin puhelimeen ja 5euron veloitus näkyy puheluerittelyssä,mutta kävinkin siltä seisomalta muuttamassa liittymäni niin,että ei pitäisi enään tulla,tai jos tulee,siitä vastaa sitten operaattori..............


      • kusetustako?
        yritetty kusettaa kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa operaattoria,jos ei pysty palveluviesti estoa pistämään päälle,-luulisin,että se kuuluu tällä hetkellä telelakiin tai vastaavaan,että se on jokaisen asiakkaan oikeus estää itselleen saapumasta mitään maksullisia palveluviestejä... tekstiviestimarkkinointi ja sitten nämä tämmöiset palvelutekstiviestit ovat kaksi eri asiaa....että käyppä nyt laittamassa se sms esto päälle viihdenumeroihin,jos et halua jatkossa saada maksullisia palvelutekstiviestejä.En ole minäkään tilaillut mitään ja myöskin numeroni on salainen,mutta niin se vaan pomppas minullekin puhelimeen ja 5euron veloitus näkyy puheluerittelyssä,mutta kävinkin siltä seisomalta muuttamassa liittymäni niin,että ei pitäisi enään tulla,tai jos tulee,siitä vastaa sitten operaattori..............

        Itse sain myös tuossa muutama päivä sitten samanlaisen sana arvaus viestin tältä kyseiseltä eazywin yhtiöltä,ja siitä oli laskutettu se 5euroa,vaikka en ole tilannut,enkä rekisteröitynyt mihinkään.Kysyin asiaa saunalahden asiakaspalvelusta ja sieltä tykättiin,että palveluntarjoajan on pystyttävä näyttämään toteen viesteistä aiheutuvat veloitusten perusteet,ja sanoivat että pitää olla yhteydessä tähän kyseiseen yhtiöön...ihmettelen vähän sitä,että minkä takia ihmisen,joka ei ole tilannut tai halunnut heiltä yhtään mitään,pyydetään ottamaan yhteys kyseiseen firmaan?Eli sinua pyydetään itse selvittämään sotku,jota et ole aiheuttanut tai millään tavoin halunnut,eli operaattorit pesevät kätensä tästä asiasta kokonaan,laskuttavat kyllä ilomielin asiakasta,vaikka sitten ihan turhankin perusteella.Tulinkin siihen tulokseen,että kaikista helpoimmalla pääsee ja saa rahansa ainakin säästetttyä,kun ei ota mitään yhteyttä tähän kyseiseen lafkaan,koska sekin tietää taas lisäkuluja,muodossa tai toisessa.(poislukien tietysti semmoset henkilöt,jotka ovat saaneet kymmeniä viestejä a-hinta 5euroa/kpl,heitä suosittelen tekemään ilmoituksen jo poliisille.Mutta tässä nyt tällä tarkoitin semmosia ihmisiä,jotka ovat saaneet yhden tai kaksi viestiä)Ainoastaan tekee sen,että laittaa liittymiinsä viihdenumero sms-eston päälle,jolloin niitä ei pitäisi varmasti tulla,tai jos tulee,on vika silloin operaattorin...siinähän sen jälkeen nuolevat näppejään.Ja suosittelenkin kaikille huijatuille tekemään ensi tilassa tuon edellä mainitun asian,koska se on ainut varma tapa välttyä tämmöseltä pask****Jos ei senkään jälkeen,kun on laittanut tuon eston päälle,auta,että niitä tulee vaan,silloin on alettava järeämpiin toimenpiteisiin,kuten tutkinta pyyntöä poliisille ym...vastaavaa.


      • 7+8
        yritetty kusettaa kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa operaattoria,jos ei pysty palveluviesti estoa pistämään päälle,-luulisin,että se kuuluu tällä hetkellä telelakiin tai vastaavaan,että se on jokaisen asiakkaan oikeus estää itselleen saapumasta mitään maksullisia palveluviestejä... tekstiviestimarkkinointi ja sitten nämä tämmöiset palvelutekstiviestit ovat kaksi eri asiaa....että käyppä nyt laittamassa se sms esto päälle viihdenumeroihin,jos et halua jatkossa saada maksullisia palvelutekstiviestejä.En ole minäkään tilaillut mitään ja myöskin numeroni on salainen,mutta niin se vaan pomppas minullekin puhelimeen ja 5euron veloitus näkyy puheluerittelyssä,mutta kävinkin siltä seisomalta muuttamassa liittymäni niin,että ei pitäisi enään tulla,tai jos tulee,siitä vastaa sitten operaattori..............

        http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/LiittymienLisapalvelut/Sivut/Soitonestot.aspx
        http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/LiittymienLisapalvelut/Sivut/Viestiestot.aspx

        Estothan koskee pelkästään lähteviä tekstareita ja puheluita ei saapuvia. Millä operaattorilla sinun mielestäsi on sellainen palvelu, ettei noita palveluviestejä voi lähettää, minä en ainakaan ole yhteenkään sellaiseen operaattoriin vielä törmännyt.


      • vihainen...
        kusetustako? kirjoitti:

        Itse sain myös tuossa muutama päivä sitten samanlaisen sana arvaus viestin tältä kyseiseltä eazywin yhtiöltä,ja siitä oli laskutettu se 5euroa,vaikka en ole tilannut,enkä rekisteröitynyt mihinkään.Kysyin asiaa saunalahden asiakaspalvelusta ja sieltä tykättiin,että palveluntarjoajan on pystyttävä näyttämään toteen viesteistä aiheutuvat veloitusten perusteet,ja sanoivat että pitää olla yhteydessä tähän kyseiseen yhtiöön...ihmettelen vähän sitä,että minkä takia ihmisen,joka ei ole tilannut tai halunnut heiltä yhtään mitään,pyydetään ottamaan yhteys kyseiseen firmaan?Eli sinua pyydetään itse selvittämään sotku,jota et ole aiheuttanut tai millään tavoin halunnut,eli operaattorit pesevät kätensä tästä asiasta kokonaan,laskuttavat kyllä ilomielin asiakasta,vaikka sitten ihan turhankin perusteella.Tulinkin siihen tulokseen,että kaikista helpoimmalla pääsee ja saa rahansa ainakin säästetttyä,kun ei ota mitään yhteyttä tähän kyseiseen lafkaan,koska sekin tietää taas lisäkuluja,muodossa tai toisessa.(poislukien tietysti semmoset henkilöt,jotka ovat saaneet kymmeniä viestejä a-hinta 5euroa/kpl,heitä suosittelen tekemään ilmoituksen jo poliisille.Mutta tässä nyt tällä tarkoitin semmosia ihmisiä,jotka ovat saaneet yhden tai kaksi viestiä)Ainoastaan tekee sen,että laittaa liittymiinsä viihdenumero sms-eston päälle,jolloin niitä ei pitäisi varmasti tulla,tai jos tulee,on vika silloin operaattorin...siinähän sen jälkeen nuolevat näppejään.Ja suosittelenkin kaikille huijatuille tekemään ensi tilassa tuon edellä mainitun asian,koska se on ainut varma tapa välttyä tämmöseltä pask****Jos ei senkään jälkeen,kun on laittanut tuon eston päälle,auta,että niitä tulee vaan,silloin on alettava järeämpiin toimenpiteisiin,kuten tutkinta pyyntöä poliisille ym...vastaavaa.

        Minä kun laitoin sähköpostia siitä 5€:n palveluviestistä [email protected] osoitteeseen, niin palauttivat rahan tililleni. Tuli myös esille, että siellä oli numerooni kilpailutiedote päällä ja poistivat samalla se tiedotteen.


        Ilmeisesti olivat saaneet numeroni siitä, kun erehdyin osallistumaan yhteen kilpailuun netissä. Aina kun pitäisi se pienellä oleva kilpailujen sääntötekstikin lukea tarkkaan, eikä missään nimessä osallistua mihinkään sellaiseen, mihin pitää puhelinnumero antaa.
        No opimpahan ainakin itse sen, etten enää koskaan osallistu netissä mihinkään kilpailuun.


      • alaska85

        Hei! Mulle tuli tänään kans samanlainen viesti samaiseen saunalahden pre paidiin. Mitä ihmettä tää touhua oikeen on ja miten tästä pääsee eroon? Mihinkään en ole osallistunut enkä ole ikinä koko kyseistä sivustoa etes kuullut. Pikkasen alko tympästä! Sinne meni viimeset puheajat.. Todella törkeetä!!


      • kusetettu1979
        alaska85 kirjoitti:

        Hei! Mulle tuli tänään kans samanlainen viesti samaiseen saunalahden pre paidiin. Mitä ihmettä tää touhua oikeen on ja miten tästä pääsee eroon? Mihinkään en ole osallistunut enkä ole ikinä koko kyseistä sivustoa etes kuullut. Pikkasen alko tympästä! Sinne meni viimeset puheajat.. Todella törkeetä!!

        tuli samalla kellon lyömällä tänään kans sanapeli viestejä kaks peräkkäin 5euroo/kappale vaikka mitään en oo koskaan tilannu mistään netti jutuista ja muutenkin ollu tosi varovainen kelle jakelee numeroaan... PRKLE!!! Miten viestien tulon saa lopetettua, vai onko ainut ratkaisu prepeid-liittymän vaihto... eikä todellakaan tullu mieleenikään vastata niihin... AUTTAKAA!!!


      • petetty.
        alaska85 kirjoitti:

        Hei! Mulle tuli tänään kans samanlainen viesti samaiseen saunalahden pre paidiin. Mitä ihmettä tää touhua oikeen on ja miten tästä pääsee eroon? Mihinkään en ole osallistunut enkä ole ikinä koko kyseistä sivustoa etes kuullut. Pikkasen alko tympästä! Sinne meni viimeset puheajat.. Todella törkeetä!!

        VIESTINTÄVIRASTO. Se vuokraa näitä lyhytnumeroita joilla meitä huijataan. Rahat operaattorit maksaa viestintävirastolle.
        Ei muuten uskois mutta näin on.


      • voi vittu
        viestin saanut kirjoitti:

        ^Mikä oli asiasi ja miten sinua palveltiin? Ei voi olla Suomen lain mukaista että joku firma lähettää pyytämättä viestin ja siitä laskutetaan vastaanottajaa!

        rahat menee valtion kassaan elikkä viestintävirastolle.


      • luulenainakin
        7+8 kirjoitti:

        http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/LiittymienLisapalvelut/Sivut/Soitonestot.aspx
        http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/LiittymienLisapalvelut/Sivut/Viestiestot.aspx

        Estothan koskee pelkästään lähteviä tekstareita ja puheluita ei saapuvia. Millä operaattorilla sinun mielestäsi on sellainen palvelu, ettei noita palveluviestejä voi lähettää, minä en ainakaan ole yhteenkään sellaiseen operaattoriin vielä törmännyt.

        Eston aikana ei pysty mielestäni myöskään vastaanottamaan ajanvietepalveluita!


    • HANNAR

      Tämä kyseinen firma ei esim. viesteissään kerro kuinka tilauksen (jota en ole muuten tehnyt) voi lopettaa... Olisi kiva tietää mistä nuo vietit tulevat ja kuinka ne on saaneet luvan (ja keneltä?) veloittaa viesteistään!!
      SIIS IHMISET PITÄKÄÄ KIINNI OIKEUKSISTANNE!!

      • krp1

        siis menkää poliisin tykö tehkää rikosilmoitus tästä Eazywin firmasta jos vaikka saisitte rahat takas sitä kautta..
        törkeetä touhua olkaa varovaisia näissä netti kilpailuissa mihin tiedot laitatte,,


      • krp2
        krp1 kirjoitti:

        siis menkää poliisin tykö tehkää rikosilmoitus tästä Eazywin firmasta jos vaikka saisitte rahat takas sitä kautta..
        törkeetä touhua olkaa varovaisia näissä netti kilpailuissa mihin tiedot laitatte,,

        http://whatismyipaddress.com/ip/62.236.108.90

        General IP Information

        Hostname: 62.236.108.90
        ISP: TDC Oy Finland
        Organization: Oy Codepoli Ltd
        Proxy: None detected
        Type: Unknown
        Assignment: Static IP
        firma on oulussa..

        http://whatismyipaddress.com/blacklist-check


      • Eräs vaan

      • krp3
        Eräs vaan kirjoitti:

        Sain juuri tuolta 2 tekstiviestiä.Miten pääsen eroon??Tietääkseni en edes ole rekisteröityny kys palveluun ikinä

        kirjoita viestiin EZ Stop numeroon 17119 sen jälkeen jos haluat rahat takas mene poliisi asemalle tekee rikos ilmoitus tästä eazywinistä.


      • eräs toinen
        Eräs vaan kirjoitti:

        Sain juuri tuolta 2 tekstiviestiä.Miten pääsen eroon??Tietääkseni en edes ole rekisteröityny kys palveluun ikinä

        Mäkin sain tänään pari viestiä. Viime kuussa puhelim meni rikki ja edelliset viestit jäi sinne. En ole minäkään mitää palveluita tilannut! Mitenhän näistä pääsee eroon???


      • ...
        krp3 kirjoitti:

        kirjoita viestiin EZ Stop numeroon 17119 sen jälkeen jos haluat rahat takas mene poliisi asemalle tekee rikos ilmoitus tästä eazywinistä.

        Ja palkohan tällainen lopetus viesti maksaa??


      • toivossaonhyväelää
        Eräs vaan kirjoitti:

        Sain juuri tuolta 2 tekstiviestiä.Miten pääsen eroon??Tietääkseni en edes ole rekisteröityny kys palveluun ikinä

        Laita viesti ez stop numeroon 17121. Mulle tuli nimittäin kaks viestiä tilaamatta. näitä viestejä täältä keskustelusta luin, ja ton hoksasin jonkun kanssa ihmisen kirjoituksesta. Laitoin sit viestin menemään ja tuli vaan vastaus että tilauksesi on päättynyt. Saas nähdä miten käy, jännityksellä odotan.


      • Eräs vaan
        toivossaonhyväelää kirjoitti:

        Laita viesti ez stop numeroon 17121. Mulle tuli nimittäin kaks viestiä tilaamatta. näitä viestejä täältä keskustelusta luin, ja ton hoksasin jonkun kanssa ihmisen kirjoituksesta. Laitoin sit viestin menemään ja tuli vaan vastaus että tilauksesi on päättynyt. Saas nähdä miten käy, jännityksellä odotan.

        Soitin juuri oman operaattorini asiakaspalveluun ja he laittoivat palvelunumero eston,joten ei kuulemma pitäisi enää tulla sieltä viestiä.Mistä helvetistä ne noita salaisiakin numeroita löytävät?Itse en ole koskaan kys.paikasta edes kuullu.


      • noniiiin
        Eräs vaan kirjoitti:

        Soitin juuri oman operaattorini asiakaspalveluun ja he laittoivat palvelunumero eston,joten ei kuulemma pitäisi enää tulla sieltä viestiä.Mistä helvetistä ne noita salaisiakin numeroita löytävät?Itse en ole koskaan kys.paikasta edes kuullu.

        sama täällä äsken paukahti kaksi tekstiviestiä numerosta 17119
        enkä takuulla ole tilannut mitään, koska en juuri käytä puhelinta ja se on salainen numerokin.
        laitoin samantien vain sähköpostilla kirjallisesti, että teen rikosilmoituksen jos tuo ei lopu.


      • me6na3
        noniiiin kirjoitti:

        sama täällä äsken paukahti kaksi tekstiviestiä numerosta 17119
        enkä takuulla ole tilannut mitään, koska en juuri käytä puhelinta ja se on salainen numerokin.
        laitoin samantien vain sähköpostilla kirjallisesti, että teen rikosilmoituksen jos tuo ei lopu.

        Meillä tuli myös eilen 2 viestiä, ryöväten tosiaan prepaidista 10e puheaikaa. Laitoin samantien tuohon [email protected] osoitteeseen mailia asiasta (mainiten myös että ma otamme kuluttaja-asiamieheen yhteyttä). Jo tuli takaisin viestiä, jossa lupasivat maksaa rahat tilillemme takaisin. Ottakaahan kaikki siis maililla sinne yhteyttä, ja pyytäkää massit takaisin! Jos olette yhteydessä poliisiin tai muualle, ni infotkaahan tänne, miten sujuu!


      • me6na3
        me6na3 kirjoitti:

        Meillä tuli myös eilen 2 viestiä, ryöväten tosiaan prepaidista 10e puheaikaa. Laitoin samantien tuohon [email protected] osoitteeseen mailia asiasta (mainiten myös että ma otamme kuluttaja-asiamieheen yhteyttä). Jo tuli takaisin viestiä, jossa lupasivat maksaa rahat tilillemme takaisin. Ottakaahan kaikki siis maililla sinne yhteyttä, ja pyytäkää massit takaisin! Jos olette yhteydessä poliisiin tai muualle, ni infotkaahan tänne, miten sujuu!

        Sori, muistin väärin, spostiosoite johon kandee mailata on [email protected] !!


      • Eräs vaan
        me6na3 kirjoitti:

        Sori, muistin väärin, spostiosoite johon kandee mailata on [email protected] !!

        Laitoin tonne eilen tällaisen s-postin: Hei.Haluan irtisanoutua palvelusta välittömästi.Tietääkseni en ole tällaiseen palveluun koskaan edes liittynyt

        Sain tänään vastauksen,jossa he kysyivät numeroani.Laitoin numeroni ja haluan joka tapauksessa irtisanoutua palvelustanne välittömästi
        Jonka jälkeen sain viestin tällaisen viestin: Poistimme kaikki tilaukset numerostanne eikä uusia viestejä ole tulossa.

        T. Asiakastuki

        Todennäköisesti sieltä ei keretty saldoani tms tuhlaamaan,koska soitin eilen melko pian liittymäni asiakaspalveluun & tarkistutin asian heillä.He laittoivat myös palvelunumeroihin eston & sanoivat ettei sieltä pitäisi enään viestejä tulla.Eikä ole tullutkaan.

        noniiiin: on minullakin salainen numero,mutta se ei näytä auttavan =( Kerran mulla soi puhelin & en kerenny siihen vastaamaan.Soitin takas,mutta ei vastattu.Otin selvää mikä numero se oli,niin se oli joku huijausnumero.Eli ei näytä olevan väliä onko numero salainen vai ei,kun ne pystytään siitä huolimatta löytämään.


      • ..
        ... kirjoitti:

        Ja palkohan tällainen lopetus viesti maksaa??

        5€


      • yp
        Eräs vaan kirjoitti:

        Laitoin tonne eilen tällaisen s-postin: Hei.Haluan irtisanoutua palvelusta välittömästi.Tietääkseni en ole tällaiseen palveluun koskaan edes liittynyt

        Sain tänään vastauksen,jossa he kysyivät numeroani.Laitoin numeroni ja haluan joka tapauksessa irtisanoutua palvelustanne välittömästi
        Jonka jälkeen sain viestin tällaisen viestin: Poistimme kaikki tilaukset numerostanne eikä uusia viestejä ole tulossa.

        T. Asiakastuki

        Todennäköisesti sieltä ei keretty saldoani tms tuhlaamaan,koska soitin eilen melko pian liittymäni asiakaspalveluun & tarkistutin asian heillä.He laittoivat myös palvelunumeroihin eston & sanoivat ettei sieltä pitäisi enään viestejä tulla.Eikä ole tullutkaan.

        noniiiin: on minullakin salainen numero,mutta se ei näytä auttavan =( Kerran mulla soi puhelin & en kerenny siihen vastaamaan.Soitin takas,mutta ei vastattu.Otin selvää mikä numero se oli,niin se oli joku huijausnumero.Eli ei näytä olevan väliä onko numero salainen vai ei,kun ne pystytään siitä huolimatta löytämään.

        Tuntuu olevan paljon salaisen numeron haltijoita, joille viestejä tullut. Itse vaihdoin liittymän saunikselle ja laitoin myös salaiseksi. Alle viikko ja tuli ko paikasta pari viestiä. Mitenkähän näitä juuri salaisiin numeroihin tulee??


      • ....

        Feeltainment Oy
        Helsinki



        Virallinen toimiala
        Toimiala tuntematon

        Puhelin
        09-23163681 on Eazyvay 17121 tulevat viestit


      • petetty.
        toivossaonhyväelää kirjoitti:

        Laita viesti ez stop numeroon 17121. Mulle tuli nimittäin kaks viestiä tilaamatta. näitä viestejä täältä keskustelusta luin, ja ton hoksasin jonkun kanssa ihmisen kirjoituksesta. Laitoin sit viestin menemään ja tuli vaan vastaus että tilauksesi on päättynyt. Saas nähdä miten käy, jännityksellä odotan.

        soita operaattorillesi ne laittaa stoppia.


      • !!!
        me6na3 kirjoitti:

        Meillä tuli myös eilen 2 viestiä, ryöväten tosiaan prepaidista 10e puheaikaa. Laitoin samantien tuohon [email protected] osoitteeseen mailia asiasta (mainiten myös että ma otamme kuluttaja-asiamieheen yhteyttä). Jo tuli takaisin viestiä, jossa lupasivat maksaa rahat tilillemme takaisin. Ottakaahan kaikki siis maililla sinne yhteyttä, ja pyytäkää massit takaisin! Jos olette yhteydessä poliisiin tai muualle, ni infotkaahan tänne, miten sujuu!

        Kyllä sinne voi mailia heittää. Aina tulee sama vastaus. !4päivän sisällä tutkitaan.
        Feeltaiment oy on samaa puljua kuin eazavay. Elikkä numerosta 17121 tulevat viestit.
        On kusetusvirma ja operaattori maksaa kusetetut rahat VIESTINTÄVIRASTOLLE!!!
        Siis jätetään tv-lupa maksamatta niin saadaan vähän korvausta.


      • ITC-Jami
        .... kirjoitti:

        Feeltainment Oy
        Helsinki



        Virallinen toimiala
        Toimiala tuntematon

        Puhelin
        09-23163681 on Eazyvay 17121 tulevat viestit

        Tiedän jopa 2 muutakin nroa josta viestit tulee
        Toinen on 17119 eli eazyfun
        ja toinen on 1711917119 eli eazywin
        tiedän että ne ovat samoja kun laitoin postia molempiin, niin vastaus tuli samalla
        osoitteella "[email protected]" molemmista että rahat palautetaan 7:n päivän sisällä.


      • Äly hoi
        petetty. kirjoitti:

        soita operaattorillesi ne laittaa stoppia.

        Jotta voit välttyä pakkomaksamisesta, niin maksa vapaaehtoisesti siitä palvelusta, joka estää tarpeettoman palvelun.


      • TTEemuÖ
        !!! kirjoitti:

        Kyllä sinne voi mailia heittää. Aina tulee sama vastaus. !4päivän sisällä tutkitaan.
        Feeltaiment oy on samaa puljua kuin eazavay. Elikkä numerosta 17121 tulevat viestit.
        On kusetusvirma ja operaattori maksaa kusetetut rahat VIESTINTÄVIRASTOLLE!!!
        Siis jätetään tv-lupa maksamatta niin saadaan vähän korvausta.

        Onko puhelinoperaattori myös osallistunut rikokseen, jos se avustaa näitä huijausfirmoja? kummasta kannattaa tehdä rikosilmoitus poliisille, huijausfirmasta vai puhelinoperaattorista? Onko kukaan tehnyt, onko kokemusta ja millaista? Miten näistä viesteistä pääsee eroon ja mitä seuraa, kun jättää laskusta kylmästi maksamatta tämän firman osuuden. Osallistunko minä rikokseen, jos maksan heidän lähettämänsä viestit?


      • voittoko
        .... kirjoitti:

        Feeltainment Oy
        Helsinki



        Virallinen toimiala
        Toimiala tuntematon

        Puhelin
        09-23163681 on Eazyvay 17121 tulevat viestit

        ei tällanen numero vastaa sanotaan soita asikaspalveluun-justhan mä sinne soitan-


    • sitkeä

      Tele foorumilta saa hyviä vinkkejä rahoja takaisin saamiseksi. Aspiron numerosta 17143 ehti minulle tulla 101 viestiä 1euro/kpl. Homman onnistumiseksi pitää kyllä olla tosi sitkeä, aluksi tyrmäävät ja kävelevät yli. Nyt olen saanut lupauksen, että rahat palautetaan.

    • Ei helvata

      Sama jäbä avannut nyt nytreissuun.fi -palvelun, jossa kysytään puhelinnumeroa!

      • sun is..

        Jouduin heidän rahastuskehään myös, 3vkossa maksua 30euroa. sunnuntaisin palveluviestit 2x 5euroa. otin juuri yhteyttä heihin,mikä on moinen huijaustouhu.
        kilpailuun kun laittaa nronsa,alkaa menemään maksua palveluista.

        huijaus touhua ja poliisille ilmoitus heistä!!!


      • Totuuden torvi

        ÅLKÄÄ VASTATKO JA ÄLKÄÄ USKOKO NÄIHIN JUTTUIHIN; ETTÄ SINULLE ON TULOSSA PUHELIN:
        SINUT ON VALITTU VOITTAJAKSI.
        OLEMME VELVOITETTU LÄHETTÄMÄÄN SINULLE PUHELIMEN::::YM....
        TOTUUS ON ETTÄ SEURAAVAKSI TULEE TYYLIIN:::OLEMMME VELVOTETTUJA LAITTAMAAN SINULLE LASKUN:::JA SE ON VARMAASE!!!!!!


    • Totuus ei pala tules

      Minulle on tullut jo puolen vuoden ajan noita palvelutekstiviestejä ja kun laskut ovat vain suurentuneet, päätin ottaa selvää. Menin oma-Elisa sivuille ja siellä selvisi, että minun kännykkkääni lähetetyt viesti ovat maksullisia 5euroa kappale, vaikka en niitä avaisikaan (en ole avannutkaan vaan heti poistanu) niin silti ne maksattavat. En ole tuollaisa palveluita tilannut ja otinkin yhteyttä Elisashoppiin ja sieltä neuvottiin miten toimia. Käytyäni jonkin aikaa tietynlaista kädenvääntöä juuri noita palveluita tarjoavan tahon kanssa, koska haluan maksamani rahani takaisin,,,,niin kädenvääntö ei tuonut rahojani takaisin. Tänään marssin paikalliselle poliisasemalla ja tein rikosilmoituksen. Vei kaikki tulostamani laskut ja sähköpostikeskustelut poliisille. Siellä ovat ja vaadin saada rahani korkojen kanssa takaisin.
      Siellä poliiseilla oli tietoa tästä [email protected] huijareista. Ihmiset menevät suoraan poliisin puheille ja niin teen minäkin tästäkin vastedes, koska kyseessähän on törkeä hyökkäys sekä ryöstö meiltä puhelinliittymien käyttäjiä kohtaan. Olkoon sitten kuka tahansa syyllinen noista palveluntarjoajista mutta kiikkiin ne pitää saada. Joten tarkistakaa oma-Elisa tai Oma-Saunalahti tiedoistanne kaikki laskunne ja tulostakaa ja toimittakaa poliisille jos niissä on palvelutekstiviesteistä velotettu teitä ja ette ole tilannut niitä. Rikosherrat kiikkiin...sanoi jo joku esesmennyt ministeri aikoinaan ja mitä enemmän heiltä nyt peritään poliisin kautta saatavia, niin sitä vähemmän heille ura urkenee täällä Suomessa.

      • kaikki nyt poliisinl

        Kaikkiako huijattu/huijataan vuoron perään??
        Itse sain myös tuossa muutama päivä sitten samanlaisen sana arvaus viestin tältä kyseiseltä eazywin yhtiöltä,ja siitä oli laskutettu se 5euroa,vaikka en ole tilannut,enkä rekisteröitynyt mihinkään.Kysyin asiaa saunalahden asiakaspalvelusta ja sieltä tykättiin,että palveluntarjoajan on pystyttävä näyttämään toteen viesteistä aiheutuvat veloitusten perusteet,ja sanoivat että pitää olla yhteydessä tähän kyseiseen yhtiöön...ihmettelen vähän sitä,että minkä takia ihmisen,joka ei ole tilannut tai halunnut heiltä yhtään mitään,pyydetään ottamaan yhteys kyseiseen firmaan?Eli sinua pyydetään itse selvittämään sotku,jota et ole aiheuttanut tai millään tavoin halunnut,eli operaattorit pesevät kätensä tästä asiasta kokonaan,laskuttavat kyllä ilomielin asiakasta,vaikka sitten ihan turhankin perusteella.Tulinkin siihen tulokseen,että kaikista helpoimmalla pääsee ja saa rahansa ainakin säästetttyä,kun ei ota mitään yhteyttä tähän kyseiseen lafkaan,koska sekin tietää taas lisäkuluja,muodossa tai toisessa.(poislukien tietysti semmoset henkilöt,jotka ovat saaneet kymmeniä viestejä a-hinta 5euroa/kpl,heitä suosittelen tekemään ilmoituksen jo poliisille.Mutta tässä nyt tällä tarkoitin semmosia ihmisiä,jotka ovat saaneet yhden tai kaksi viestiä)Ainoastaan tekee sen,että laittaa liittymiinsä viihdenumero sms-eston päälle,jolloin niitä ei pitäisi varmasti tulla,tai jos tulee,on vika silloin operaattorin...siinähän sen jälkeen nuolevat näppejään.Ja suosittelenkin kaikille huijatuille tekemään ensi tilassa tuon edellä mainitun asian,koska se on ainut varma tapa välttyä tämmöseltä pask****Jos ei senkään jälkeen,kun on laittanut tuon eston päälle,auta,että niitä tulee vaan,silloin on alettava järeämpiin toimenpiteisiin,kuten tutkinta pyyntöä poliisille ym...vastaavaa.


        TÄMÄ ON NIIN TOTTA; NIIN TOTTA......KAIKKIA KUSETETAAN !!!!
        MUTTA KETKÄ KUSETTAAVAT??????
        ETTEI VAAN OPERAATTURIY KUITENKIN,,,,ULKOISTETTUINE PUHELINMYYNTIFIRMOINEEN??????


    • Furbo

      Nyt reissuun.fi on myös huijarilafka!!!! 5e lähti joka viikko, kun osallistuin arvontaan!!! Pystyy peruuttamaan lähettämällä numeroon 17121 NYT STOP
      Ihan perseestä!!!

    • Huijattu

      Rikosilmoitus taitaa olla tehokkain pelote/ratkaisu tähän mielivaltaan. Kirjoittakaa lisää kokemuksistanne tänne.
      "Palvelutekstiviestejä" laskutettu Saunalahden kautta 10 kpl á 5 eur heinä- syyskuun aikana numerosta 17121. Tein rikosilmoituksen poliisille, taitaa kohta olla iso joukko kohtalon tovereita jonossa siellä. Miksi Saunalahti suojelee näitä rikollisia unohtaen kuka heidän todellinen asiakas on. Laskujen tehtailijan tietojakin saa oikein uhaten tivata Saunalahden "asiakaspalvelusta", ei muuten tipu tietoja.

      • yx huijattu

        Hei,

        kaikki jotka haluavat yhteystietonsa ja stoorinsa kuluttajansuojavirastoon lähtevään joukkokanteeseen koskien nytreissuun.fi sivustoa tai muutoin feeltainment oy nimistä yritystä voivat ottaa yhteyttä osoitteeseen [email protected].


    • kapitalisteria

      On tämä vapaa markkinatalous ihanata.Eiks jee,lisää tällaista liiketoimintaa!

    • LUKEKAAsäännöt/ehdot

      nytreissuun.fi

      Voita matka haluamaasi kohteeseen! Arvomme palvelun käyttäjien kesken 1000€ lahjakortin Aurinkomatkoille!
      [ Palvelun hinta on 5eur/vko ja se laskutetaan matkapuhelinlaskussa. Tilaus on 12kk määräaikaistilaus. 52x5€ = 260€/ vuosi ]

      Valikoimassa kohteita mm. Egypti, Espanja, Intia, Italia, Japani, Kanaria, Kreikka, Kuuba, Kypros, Meksiko, Ranska, Thaimaa, Turkki, Vietnam, USA... kaikki kohteet käytynä? Osallistu nyt!

      Kaikki nytreissuun.fi-palvelun käyttäjät ovat mukana arvonnassa, jatka syöttämällä puhelinnumerosi.
      Puhelinnumeroni on xx-1234567
      Hyväksyn palvelun ja arvonnan ehdot X?
      Suomalainen matkapuhelinnumero vaaditaan.

      Arvonnan ehdot: Jokainen nytreissuun.fi:n viikon mittainen tilausjakso oikeuttaa yhteen voittomahdollisuuteen. Joka kuukauden päätteeksi arvotaan kuukausittain vaihtuva matkapalkinto, seuraava arvonta 2.10.

      Palkinto ilmoitetaan www.nytreissuun.fi-sivustolla. Arvonnan järjestää Feeltainment Oy. Järjestäjän henkilökunta ei voi osallistua kilpailuun. Palkintoa ei voi muuttaa rahaksi tai vaihtaa muuhun tavaraan tai palveluihin. Järjestäjällä on oikeus muuttaa ilmoittamansa palkinto korvaavaan palkintoon, joka vastaa arvoltaan aiemmin ilmoitettua palkintoa. Voittaja vastaa kaikista palkinnon hyväksymiseen tai käyttämiseen liittyvistä mahdollisista kustannuksista.

      Järjestäjä ei vastaa siitä riippumattomista syistä aiheutuneista muutoksista palkintoon. Järjestäjä ei vastaa mistään vahingosta, joka aiheutuu tai jonka väitetään aiheutuneen osallistumisesta arvontaan, tai palkinnon lunastamisesta tai sen käyttämisestä. Voittajille ilmoitetaan palkinnosta tekstiviestitse.

      Palvelun ehdot: Tilaajan on oltava 18 vuotta täyttänyt. Tilaus oikeuttaa rajoittamattomaan palvelun käyttöön sekä arvontaan (kts. arvonnan säännöt yllä) tilauksen ollessa voimassa. Palvelun tuottaa Feeltainment Oy. Palvelulla ei ole peruuttamisoikeutta.

      Palvelun hinta on 5eur/vko ja se laskutetaan matkapuhelinlaskussa. Tilaus on 12kk määräaikaistilaus.

      Palvelun voi sulkea lähettämällä ilmaisen tekstiviestin NYT STOP numeroon 17121. Asiakaspalvelu info(at)nytreissuun.fi. Palvelun tilaajille voidaan lähettää markkinointiviestintää. Markkinointiviestinnän voi estää lähettämällä maksuttoman viestin NYT ESTO numeroon 17121.

      ÄLKÄÄ siis antako puhelinumeroanne, muka kilpailuun, jos ette halua velotettavan teidän puhelinlaskuanne!!! Tuo on selvää petollista rahastusta!!!

    • Viisaskin vipuun

      no, tuota, härö mainos jossain sivulla, että olen voittanut iPhonen ja kaksi kertaa i Pad:in.

      kun ei ollut näin aggressiivista mainontaa mulle ennen tullut, ihmettelin että onpas melkoinen väite, mutta tosi hyvä, laitoin mun Prepaid:in numeron.

      Heti ekan viestin jälkeen kävi ilmi, että lisää sataa kysymyksiä a X euroo / kysymys, ja sen jälkeen on MUKANA ARVONNASSA, ei siis että juuri minä olen kyseiset vermeet voittanut jo, KUTEN ALKUPERÄINEN VÄITE KUULUU.

      Kyse siis vähintään harhaanjohtamisesta, joka on petos, lisäksi kun ehtoja ei lue missään koko rahastusviestittelyn aikana, eikä missään lue, että tulee joku ihme tilaus, en mitään maksa. En ole mitään tilannutkaan.

      Jos Prepaid tyhjenee sen takia, se ei onneksi ole iso summa.

      Sitä ei voi laskuttaa, eihän se ole tavallaan kenenkään nimetyn ( Suomessa oikeustoimikelpoisen) nimissä. Prepaid:in tarkoitushan alunperin on ollut, että ne, jotka eivät halua julkista numeroa tai ovat luottotietonsa menettäneet, voivat silti käyttää kännykkää.

      Kun käytössäni on normiliittymäkin, ei haittaa.
      Operaattori on vastuussa siitä, ketkä operoivat verkossa, jota ylläpitää.

      Älkää olko liian kilttejä !

    • Lepa58

      Nytreissuun.fi palvelua kannattaa varoa.Niistä ei tahdo päästä millaan eroon.

    • prian

      minkä takia tullaan maksamaan yle vero,,,minä käytän ainoastan tietokoneen ja kännykän,,,kummastakin maksan soneralle joka kuukausi,,,lähelle tonni vuodessa,, ,

      huijarit katso tv ,,,eikä maksa luvan,,, muissa maissa m,m englant,,,on riittävästi keinoja jaljitell,,,ja peri maksun,, täällä vianomaiset pelkää
      rikollisista ja huijareista ,,,ja tavalliset kiltiit pitä maksa niiden osuut,,,,,
      se joka pelkä ,,menköön kasvattaman lampaita,,eikä politiikan kanssa rupeamaan tekemista,,,,,oikeus kansleri ei ikinä hyväksy toomosta,,,
      rooman keisareista kuuluisin verojutuista on vespasian,,,joka on
      pannut jopa wc käynnin veron,,,,,on kuitenkin jotain aiheellista,,,mut toi yle vero
      on halvaantuneella aivolla keksitty,,,kirous seuraa toimenpanijalla,,,
      eikö riittää jatkuvaan hinnan nousun,,,ihan kaikialla,,ja kaikilla,,,,
      rehellisyys maan PERI,,,,eikä PIERI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Yks huijattu monista

      Hei!
      Nytreissuun.fi kilpailuun osallistujat, ilmoittuisko, joku joka olisi voittanut matkan tai matkalahjakortin? Epäilen, että kukaan ei ole voittanut mitään. Kun asiaa kysyin matkan järjestäjältä niin hän vastasi, "että voittajat ei halua koko nimeään julki". Siksi voittajat mainitaan Liisa S Vantaa jne. Kyllä rehelliset kilpailun voittajat ilmoitetaan aina koko nimellään ja paikkakunta. En usko, että joku kieltäisi nimeään julkaisemasta, jos on voittanut vaikka matkan.. Rehellisten firmojen kilpailujen ehdoissa on mainuttu, että voittajan pitää suostua siihen, että voittajan nimeä käytetään hyväksi mainostamisessa. Haluaisin tällä tiedolla varmistaa epäilykseni, että voittajia ei ole arvottukaan. Nimet on keksitty.

    • Kerro vielä pls miten pääsee eroon esim. nyt reissuun viesteistä?
      Kia

      • huijattu

        Pääset eroon. NYT STOP puh.no17121. Jos ei lopu viestit niin otat yhteyttä operaattoriisi.


    • huijattu

      Nytreissuun.fi sivu ei aluksi suostunut palauttamaan rahojani. Maksoin yht. 130 € heille, kun olin tietämättäni tehnyt tilauksen.

      Kun palvelun lopetus ei aluksi onnistunut, laitoin heille viestin, että olen tehnyt rikosilmoituksen. Sitten luvattiin palauttaa lopetuksen jälkeen laskutetut viestit (15 €).

      Kuluttajaneuvonta ohjasi Kuluttajariitalautakuntaan ja samana päivänä, kun sain heiltä paluupostia, tuli myös maili firmalta, että "Olemme vastaanottaneet reklamaationne. Koska ette ole ilmeisestikään voineet käyttää tilaamaanne palvelua, voimme hyvittää palvelusta aiheutuneet kulut." Tämä oli ihan totta, minulla ei ole älypuhelinta/nettiä puhelimessa.

      Eli tämäkin kannattaa mainita! Katsotaan nyt tulevatko rahat tilille. Jos tulevat, perun rikosilmoituksen (jäivät tutkimaan sitä, onko kyseessä perusteeton palvelu, koska viestissä ei lukenut mitään muuta kuin nettiosoite).

      Eli maili: [email protected] ja vissiin sama taho on [email protected]

    • HUIJATTU PETTYNYT

      KATSOKAA MYÖS KAKKOSSIVULTA HUIJARIN TULOT. KYLLÄ HUIJAUS ON KANNATTAVAA TULOISTA PÄÄTELLEN. REHELLINEN IHMINEN EI VARMAAN PYSTYISI TUOLLAISTA TYÖTÄ TEKEMÄÄN. kUN RAHAT OVAT SUURIMMAKSI OSAKSI KAIKKEIN PIENEMPITULOISTEN TAI TYÖTTÖMIEN, JOTKA TARTTUVAT RYSÄÄN PARHAITEN. SUOMEN LAINLAATIJAT PITÄISI PANNA UUSIKSI. KYLLÄ SUOMESTA PAKOSTAKIN TULEE HUIJAREIDEN LUVATTU MAA. OIKEIN OKSETTAA, PELKKÄ AJATUSKIN. MEITÄ ON PIDETTY REHELLISENÄ MAANA, MUTTA KAIKKEA MUUTA.. TÄÄLLÄ SALLITAAN KOHTA IHAN MITÄ VAAN, KUN AHNEUS VAIN KIIHTYY. RAHAA, RAHAA AINA VAIN ENEMMÄN JA ENEMMÄN. MIKÄÄN EI RIITÄ, VAIKKA PIENEN JA SAIRAAN IHMISEN KUSTANNUKSELLA.
      OLEN TODELLA PETTYNYT SUOMALAISIIN LAINLAATIJOIHIN, KUN TÄLLÄISIA LAKEJA LAATIVAT, JOILLA IHMISIÄ SAA HUIJATA,. EIKÄ PUUTUTA EPÄKOHTIIN.

    • Petetty!Vastasin netiikyselyyn. Luvattiin 1 eurolla puhelin. Maksoin suojatussa verkossa. Nyt näin Tiiottee. Tanskassa tilitlni oli nostettu 29 euroa.
      Mihin pitää ilmoittaa petoksista

      • saman tehnyt

        Poliisille., teet rikosilmoituksen ja liität laskusta kopion mukaan. Riitautat laskun.
        Se on tehokkain tapa. Kuluttaja-asiamiehellä kestää 7 kk.


      • Konkurssi
        saman tehnyt kirjoitti:

        Poliisille., teet rikosilmoituksen ja liität laskusta kopion mukaan. Riitautat laskun.
        Se on tehokkain tapa. Kuluttaja-asiamiehellä kestää 7 kk.

        Tässä on selvästi uusi muoti-ilmiö netti/puhelinhuijausgenressä. Itselleni tuli yksi sadan euron ja toinen yli kahdensadan euron lasku "palvelu"viesteistä. Operaattori ei voi laskuille enää mitään, pitää ottaa yhteyttä "palvelun"tarjoajaan. Viestieston ja lopetuspyynnön ko. Firmoihin he sentään laittoivat. En ikinä olisi uskonut,että tässä lakia ihannoivansa maassa on mahdollista tuollaisten firmojen toimia. Mahdollista se,ettäminulta veloitetaan minulle Saapuvista viesteistä! Mahdollista se, että toiveikkaana kun johonkin nettikisaan osallistuu, seuraavaksi onkin lähetä konkurssissa. Eikä edes operaattori voinut tiedustella että onkohan tämä nyt oikein.
        Itseltäni saattaa lähteä puhelin- ja netti alta. Luottotiedot jos vielä siihen kaupan päälle niin saavatpahan olla huijarinpaskiaiset tyytyväisiä. Köyhät kyykkyyn ja lain porsaanreiistä rahat Sveitsiin. Perkele!
        En ole edes saanut niin paljon viestejä kuin laskussa väitetään...en ole viesteihin vastannut...en ole mitään tilannut..mutta se ei auta. Virheeksi oli vastata kisaan ja laittaa puhelinnumeroni siihen. Oli muuten vika kerta mun kohdalla.

        Eli siis varokaa ihmiset nettikilpailuja! Ja palvelutxt sunmuut saa estettyä operaattorin kautta. Tosin eipä tarvii enää metrolippujakaan ostella. Mutta turvallisin mielin nyt kun kaikki mahd estot päällä. :)

        Ja heti olen messissä jos kimppahaastetta aletaan hoitaan!!! Ehkä myös joku uusi toimintatapa/lainsäädäntö operaattoreille tällaisten asioiden suhteen...


    • Nyt käsiraudat

      Olen yrittänyt etsiä yrityksen puhelin numeroa kuka pyöritää yritystä vaan ei löydy
      on vain tämä tekstiviesti numreo 17205 tällä pitäs sulkea mutta ei onnistu olenkin viennyt poliisin tietoon ja sen jälkeen ( Curopan consumer center,finland eli Euroopan kuluttjakeskus puh.0295053005,Auki ma-pe 9-12,Minulle on sanottu
      Masiraatissa että olis Virolaine yritys,Tässä ois vähän esitietoa onko tuttu osoite
      [email protected] on täysi huijari yritys.

    • Käsi Raudat

      Huijari yriyys on virossa tässä osoite,Nurme 16 11616 Tallina Estonia.
      puhelinnumeroa ei ole

    • Käsiraudat simukka K

      Kirjoita Google sivulle,Nurme 1611616 Tallina Estonia,likaa kartta niin saat näkyviin missä huijarit asuvat,Kyllä minä sain sen aikaan että ei ole enää tullut palveluteksti viestejä,Kun on nyt osoite tiedosa niin menää porukalla laittamaan mökki remotiin.Puhelinta siinä virmassa ei ole, tai on mutta salainen.
      Onko tuttu osoite [email protected] Siitä alkaa huijaus,Muita älä anna puhelin numeroa kenellekään sen jos annat alkaa huijaus olen aivan varma, Olen saanut selvää että huijarit vietää mukavia päiviä etelän lämmössä viiniä maistelle ja saldoa tarkkaillenKäsi

    • 22654000

      Onko kenelläkään tietoa onko mahdollista saada rahoja takaisin kun on tullut maksettua huomaamatta nelisen sataa euroa tuolle nyt reissuun firmalle?

      En koskaan hyväksynyt heidän palveluaan kun sellainen vahvistusviesti tuli, mutta eipä auttanut. Näköjään minua on veloitettu kumminkin. En ole kuitenkaan tarpeeksi tarkkaan lukenut puhelinlaskuani.

      Pitäiskö tässä nyt marssia laskujen kanssa poliisilaitokselle ja edetä sitä kautta?

    • kohta joku kärsii...

      Miten ihmeessä tällainen jatkettu petos voi jatkua vuosia ja ajaa vähävaraisia perikatoon, samalla kun joku ropelipää makailee auringossa hedelmiä popsien, kun tuhansia euroja valuu tilille... 17121 lähettää tekstiviestejä jatkuvalla syötöllä, mitään ei ollut toistaiseksi tapahtunut kun en avannut viesteissä olevia linkkejä, joulukuussa tuli kuitenkin viesti, jossa annettiin mahdollisuus postin lopettamiseksi, laitoin viestin NYT STOP tai jotain sinnepäin kuten viestissä ohjeistettiin, mutta nyt viestit jatkuvat ja lisäksi DNA:lta tuli laskussa 4x5eur palvelumaksua jollekin FEELTAINMENT OY:lle. Naapuria ei saa auttaa terassin teossa ilman että valtio laittaa laskun perään ja tulee tien päähän kiikareilla kyttäämään tekemisiäsi, mutta joku voi matkailusivulla pitää tällaista huijaustehtailua ilman että häkki heilahtaa, ei voi käsittää.

      • Huijarit kiinni

        Hei minäkin olen muka saanut näitä viestejä puh laskun mukaan mut ei näy puhelimessa et on tullut mut lasku kyllä 4.1 Tuli 17121 kuusi viestiä 10 sekunnin sisään mut ei minun puhelimeen onneksi oli vieraita sinä päivänä kukaan ei ollut kuullu viestin tuloa eikä puh ole niitä mut laskussa on tää on FEELTAINMENT joka laskuttaa en ole kuullut enkä myös nähnyt ikinä tota tekstari numeroa DNA laskuttaa tein rikosilmoituksen ja se otettiin vastaan ehdotan samaa jokaiselle jolle tulee ilman mitään kontaktia tohon " rikollisjoukkoon" laitoin myös sinne sähköpostia sanoin et on tehty ilmoitus ja pysyy niinkauvan kun poistavat sen maksun pitäkää puoliani huijareihin


      • maiju2
        Huijarit kiinni kirjoitti:

        Hei minäkin olen muka saanut näitä viestejä puh laskun mukaan mut ei näy puhelimessa et on tullut mut lasku kyllä 4.1 Tuli 17121 kuusi viestiä 10 sekunnin sisään mut ei minun puhelimeen onneksi oli vieraita sinä päivänä kukaan ei ollut kuullu viestin tuloa eikä puh ole niitä mut laskussa on tää on FEELTAINMENT joka laskuttaa en ole kuullut enkä myös nähnyt ikinä tota tekstari numeroa DNA laskuttaa tein rikosilmoituksen ja se otettiin vastaan ehdotan samaa jokaiselle jolle tulee ilman mitään kontaktia tohon " rikollisjoukkoon" laitoin myös sinne sähköpostia sanoin et on tehty ilmoitus ja pysyy niinkauvan kun poistavat sen maksun pitäkää puoliani huijareihin

        mistä sait sähköpostiosoitteen, kun en löydä sitä???


    • Oikeus...?

      FEELTAINMENT OY, Lauri Laakso ja Ilkka Laakso 09-23163681 Nauhoitettu viesti kertoo, että lähettämällä ilmaiseen numeroon 17121 viesti SULJE, saat palvelun lopetettua... Minulle kävi päinvastoin, sain laskun 4x5eur nimenomaan tehtyäni tuon ilmoituksen, joten mitenköhän laki suhtautuu tuollaiseen huijaamiseen, vai onko laki noita kasvuyrityksiä varten luotu eikä niitävarten joilta nämä petoksella pääomansa riistävät.

    • uusi uhri

      Matkapallo.net ja Pallo.net viestit ovat nykyään saman FEELTAINMENT OY huijarifirman uusi täysin samanlainen ryöstötekstiviesti huijaus. Onpa kumma, ettei operaattoria ja viestintävirastoa ole laitettu syytteeseen petokesen ja huijaamisen avustuksesta. Pitäisi tehdä ryhmäkanne näitä vastaan, niin eiköhän sieltäkin tulisi apua tälläisen toiminnan lopettamiseksi. Kaikkien huijattujen yhteinen korvaussumma on valtava summa rahaa. Jos nämä kaksi tahoa joutuisivat tekemisestään vastuuseen, niin eikökän alkaisi tapahtua. Johtajille ehdollista ja sakkoja sekä rikollisen hyödyn palauttamista jne.

      • maiju2

        niinpä tääläkin kävi että puhelinlaskussa näkyi 6 kertaa 5 euroa Feeltainmentille eli matkapallo.net . Täyttä huijausta , olen kyllä osallistunut johonkin kilpailuun netissä , matkustamisesta kiinnostuneena,mutta mitään viestejä en ole kuittaillut enkä availlut , koska näitähän näkee netissä tämän tästä. Otin yhteyttä operaattoriin ja sanoivat että näitä putkahtelee silloin tällöin esiin uusia yrittäjiä ,mutta tämä FEELTAINMENT OY on ollut toiminnassa jo pitkään. Miten tämän firman saa kaadettua ,ihan kuin tässä itse olisi syyllinen , päätekijä näihin laskuihin .Miten saa rahansa pois ei kai mitenkään sitä vaan on tullu huijatuksi.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      93
      1788
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1367
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1178
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1147
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      1007
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      964
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      67
      901
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe