""JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ
Sirkka-Iita 4.2.2010 22:38 ""
Minä en noita käskyjä tunne, päällisin puolin tosin ne 5 tai 6, jotka Jeesus sivumennen luetteli
joillekin senaikaisiin lakilahkoihin kuuluville. Joten Sirkan kanssa ei juurikaan keskustelua
sukeudu, kovin tietämätön kun olen. Toisekseen, en ole erityisemmin tappamisesta kiinnostunut enkä toimintaleffoistakaan, joten ymmärrettäväähän se on, ettei esimerkiksi viidennen käskyn problematiikka minua kiinnosta.
Mielenkiintoni kohdistuu yksinomaan Jumalan kymmeniin lupauksiin ja lisäksi on ainakin
yli 600 lupaavaa säädöstä. Ehtona on kaikkien päivien pyhittäminen ja kaikkien ihmisten
kunnioittaminen. Adventistit poikkeuksena; heidän täytyy vain seitsemännet päivät muistaa
pyhittää ja eikä kunnioittaa tarvitse kaikkia ihmisiä, riittää että adventistien kanssa ei olla eri
mieltä missään asiassa, varsinkaan Ellenissä joka on tabu.
2. Kor. 1:20
Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
Ef.6:2 :
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
[][][] Huomenta Antti,
ex-hirvas 6.2.2010 09:18
en ole pettynyt enkä ole poistunut mihinkään. Minä totean vain asioita raamatullisesti perustellen, eikä Pyhän Hengen täyttämällä ihmisellä ole mitään lakeja, koska hän on hengellinen uudestisyntynyt Jumalan lapsi.
Vanhurskaalle ei ole pantu lakia, vaan epäuskoisille rikollisille.
Vai meinaako joku, että Pyhän Hengenkin on noudatettava vanhan liiton aikaisia lihallisille ihmisille annettuja lakeja?
Kun täällä korostetaan, että pidä Jumalan käskyt, niin UT:ssa Jumala ei ole antanut yhtään ainutta käskyä pakanoille.
Adventismi elää omassa keksimässään opissa.
Joka on advenstisti, elää kuten muutkin eri lahkojen jäsenet omissa luuloissa ja uskomuksissaan, mutta ne luulot eivät pelasta ketään.
Luuleminen ei ole toki kiellettyä, sillä luullahan saa vaikka mitä. [][][]
[][][] Kiva kuulla, hirvas !
AnttiVKantola 7.2.2010 21:25
----------------------------------------------------------------------------
Noin asia on ja Raamatustahan sinä sen olet löytänyt etkä morfiinista.
Jotka eivät jaksa uskoa rakkauteen heissä, Hengen vaikuttamaan, tavatkoot he lakia kuin aapiskukko.
Olemattomaksi siinä itsensä tuntee kun ne 10 käskyä ovat silkkaa kieltoa, joutuu lepäämään 7 pv viikossa.
Kun laki on omassatunnossa - siis että mikä on hyvää ja mikä pahaa - ovat kaikki samassa asemassa lakiin
katsomatta.
Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat,
ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
Nyt seli seli osuus ...
Toisinaan joutuu vastaamaan sillä lailla sommiteltuun viestiin, että on pakotettu esiintymään sangen
lakitietoisena. Mutta ei se Paavalillekaan mikään ongelma ollut ja olihan hänellä varaa todeta olevansa
"syntisistä suurin", siis uudestisyntyneenä ja Henkeä täynnä olevana. Paavali mieltää lain ja synnin lain
yhdentyviksi. Siksi kai Paavali totesi myös että nyt evankeliumi on ilmoitettu ILMAN LAKIA.
Joten evankeelisiin ei laki ulotu.
1.Kor.9:20
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen;
voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
21
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia,
vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
[Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ]
22
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko.
Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia.
[Room. 15:1,2; 1. Kor. 10:33]
23 Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.
Ellen-nimen päivä on 10.2. Ellen tulee, oletko valmis? http://www.nettipäivyri.fi/
EX-HIRVAS kiva keskustelija
75
304
Vastaukset
- nuuh
Minusta myöskin. Sorry vaan, en taaskaan viitsinyt vaivautua lukemaan viestistäsi muuta kuin otsikon, kun ne tuppaa olemaan aina sitä samaa ja samaa sontaa.
- Lucia*
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8832493
Oletteko panneet merkille että adventistin vappaaus olisi kovasti uhattuna suloisessa suomessamme?
Nooh, ainakin timpen vapaus on aina vaakalaudalla mutta .. - eremith 32
Tässä se nähdään, että Evankeliumi ja Paavalin kristin-usko on adventistille vain "sontaa". Heille pitäöä kirjoitella vain laista! - Mutta emmehän halua laista keskustella, koska meille Kristuksen Rakkauden evankeliumi on ainoa se tärkeä pelastuksen lähde, johon me haluamme päästä täydellisemmin sisään,- eikö niin Antti? Suuret kiitokset sinulle Antti että olet löytänyt myöskin minun aloituksistani jotakin johon olet myötämielisesti suhtautunut? - Minulle on äärettömän tärkeää päästä myöskin sisään Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanomaan täysipainoisesti, ja samoin tietysti sovittaa elämään niin, että siitä tulisi käytäntö. eremith joudun käyttämään nimimerkkiä eremith 32, koska ei tunnu hyväksyvän pelkkää "eremithtiä"
eremith 32 kirjoitti:
Tässä se nähdään, että Evankeliumi ja Paavalin kristin-usko on adventistille vain "sontaa". Heille pitäöä kirjoitella vain laista! - Mutta emmehän halua laista keskustella, koska meille Kristuksen Rakkauden evankeliumi on ainoa se tärkeä pelastuksen lähde, johon me haluamme päästä täydellisemmin sisään,- eikö niin Antti? Suuret kiitokset sinulle Antti että olet löytänyt myöskin minun aloituksistani jotakin johon olet myötämielisesti suhtautunut? - Minulle on äärettömän tärkeää päästä myöskin sisään Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanomaan täysipainoisesti, ja samoin tietysti sovittaa elämään niin, että siitä tulisi käytäntö. eremith joudun käyttämään nimimerkkiä eremith 32, koska ei tunnu hyväksyvän pelkkää "eremithtiä"
""Tässä se nähdään, että Evankeliumi ja Paavalin kristin-usko on adventistille vain "sontaa".
Heille pitäöä kirjoitella vain laista!"" (eremithin esittämä viisas aforismi)
Lunta on niin paljon nyt ja vaikka kaikki hiutaleet kuvattaisiin niin kahta samanlaista lumikidettä ei löydy.
Mitäs siitä? Jumala on rajoittamaton!
Pyhä Henki vuodatettiin yleisesti vasta armon liitossa. Lain vaatijathan eivät sitä voisikaan vastaanottaa.
Pyhä Henki - armon henki - annettiin jotta voisimme auttaa toinen toisemme lain kirouksesta vapauteen:
Matt.6:12
Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
[Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]
Jaak.2:12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
1. Piet. 4:8
Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras,
sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".- nuuh-nuuh-nuuh
eremith 32 kirjoitti:
Aika vähän Antin kirjoituksissa on sitä evankeliumia loppujen lopuksi, ellet sitten pidä ilosanomana adventisteista, alexista ja Sirkka-Iitasta valehtelua, toisten mollaamista ja itsensä kehumista.
Ja miksi sinäkin kirjoitat, että adventisteille (huom. monikkomuoto) sontaa, kun yksi ainut (jota et edes tiedä, onko adventisti) kirjoittaa, että Antin kirjoitukset haisevat sonnalle. Ja olen varma, että tuo kirjoittaja ei tarkoittanut raamatuntekstien haisevan, vaan nimenomaan Antin omia kirjoituksia siinä tarkoitettiin.
Alatko sinäkin nyt kaikessa rakkaudessasi vääristelemään toisten sanomia muuksi kuin mitä ne on, niinkuin Antti tekee? Upposipa sinuun hyvin Antin imartelu. - anti-kristitty
eremith 32 kirjoitti:
"""Evankeliumi ja Paavalin kristin-usko on adventistille vain "sontaa""""
Aika paksua tekstiä... oletettavasti kristityn suusta.
Kristittyjen raamatuntulkinnanhan voi 99,99% tarkkuudella tunnistaa siitä, että se huomioi Raamatusta vain ne kohdat, jotka voidaan vääristäen valjastaa palvelemaan tukipilareina kirkon ihmisviisaiden virallisia komiteassa hyväksymiä perinteitä. "Ei mitään uutta auringon alla."
En näe miten yksikään tervejärkinen ihminen voisi ottaa uskonsa raamatullisuuden puolesta inttävän kristityn väitteitä tosissaan niin kauan kuin hän valikoiden lainailee vain omien väitteidensä eduksi tulkittavissa olevia tekstejä unohtaen kaikki muut ja viisveisaa väitteidensä sisäisestä ja keskinäisestä tervejärkisyydestä, ristiriidattomuudesta ja johdonmukaisuudesta.
Ei se riitä, että inistään, että "yksin Raamattu", jos tuosta ei pidetä kiinni eikä lisätä, että "koko Raamattu eikä yhtään enempää tai vähempää." Jos haluaa väittää, että "Jumalan sana sanoo näin", niin silloin pystyttävä näyttämään KOKO RAAMATUN KAIKKI TEKSTIT HUOMIOIDEN, että on olemassa vähintään yksi teksti, joka tukee ajatusta, ja että ei ole olemassa ainuttakaan tekstiä, joka kumoaa ajatuksen, eikä tämäkään vielä riitä, vaan on myös pystyttävä todistamaan, että KOKO TEKSTIEN PÄÄLLE KASATTU AJATUSTEN JA TULKINTOJEN RAKENNELMA ON TÄYSIN JOHDONMUKAINEN JA RISTIRIIDATON.
Jos näin ei tee, niin silloin on turha puhua sanaakaan minkäänlaisesta Raamatun tosissaan ottamisesta tai siihen vakavasti suhtautumisesta. Kristittyjen raamatuntulkinta on epäjärjestelmällistä, leväperäistä, epäjohdonmukaista ja suuripiirteistä puuhaa, jossa ei keskitytä siihen, mitä Raamattu sanoo, vaan siihen, miten kirkon perinteiden mukaisesti Raamattu saa sanoa ja mitä kirkon ihmisviisaat sanovat ja ovat sanoneet sen sanovan. Miksi tuollaista sähläämistä pitäisi kenenkään ottaa vakavasti? Isot on puheet, mutta käytännössä niiden sisältö on puhdasta ******. Miksi kenenkään pitäisi ottaa tuollaista tosissaan ja tuhlata aikaansa teidän kirkkojen kehittämän korvike-evankeliumin kuuntelemiseen, kun voi Raamatusta lukea sitä alkuperäistä?
Noh... enpä voi sanoa, että adventistit yhtään vähemmän syyllisiä tähän ovat kuin muutkaan. Yrittäkää nyt edes vähäsen petrata hyvät ihmiset...
- Herätkäämme eloon
'''''Uskotko Jumalaa vai
käärmettä? Uskotko, niinkuin Jumala varoittaa, että: "synnin palkka on KUOLEMA," vai uskotko ...'''''
Uskotko Jumalaa, uskotko että synnin palkka on Jumala, tivaa joku meiltä vastausta.
Mutta minä uskon Jumalaa, että Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa.
Uskotko sinä, lukija, Jeesusta, että hän herättää sinussa uskon ja niin heräät elämään.
Kuollutta kylmien poskiluiden kalinaa elämä vain on ilman kristusta.- ex-hirvas
sanaa tutkiessa aina uutta, ja sen avaaja on Pyhä Henki.
Jeesuksen opetuksen mukaan kun ihminen uskoo evankeliumin sanaan, tunnustaa syntinsä, tekee parannuksen ja käy kasteella, hänestä on tullut Jumalan lapsi, jossa on Pyhä Henki. Hän on ylhäältä uudestisyntynyt uusi hengellinen ihminen, jossa on Jumalan lahjana Pyhä Henki. Kun ihmisessä on Henki, hän ei ole enää lihallinen vaan hengellinen luomus. Mitä todistaa hänestä sana?
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Siksipä tuntuisi varsin mielettömältä, että ihmisen sisällä asuvaa Pyhää Henkeä ohjaisi lihallisille ihmisille annetut käskytja lait. Pyhä Henki on Jumalan Henki, ja kysymys kuuluukin, pitääkö Jumalankin totella ihmisille antamiaan käskyjä, koska Hän on Pyhä? Onko Pyhässä laittomuutta? ex-hirvas kirjoitti:
sanaa tutkiessa aina uutta, ja sen avaaja on Pyhä Henki.
Jeesuksen opetuksen mukaan kun ihminen uskoo evankeliumin sanaan, tunnustaa syntinsä, tekee parannuksen ja käy kasteella, hänestä on tullut Jumalan lapsi, jossa on Pyhä Henki. Hän on ylhäältä uudestisyntynyt uusi hengellinen ihminen, jossa on Jumalan lahjana Pyhä Henki. Kun ihmisessä on Henki, hän ei ole enää lihallinen vaan hengellinen luomus. Mitä todistaa hänestä sana?
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Siksipä tuntuisi varsin mielettömältä, että ihmisen sisällä asuvaa Pyhää Henkeä ohjaisi lihallisille ihmisille annetut käskytja lait. Pyhä Henki on Jumalan Henki, ja kysymys kuuluukin, pitääkö Jumalankin totella ihmisille antamiaan käskyjä, koska Hän on Pyhä? Onko Pyhässä laittomuutta?Ei, en sapatista kirjoita, olen ihan vaan arkienkeli.
[][][] Pyhä Henki on Jumalan Henki, ja kysymys kuuluukin,
pitääkö Jumalankin totella ihmisille antamiaan käskyjä,
koska Hän on Pyhä? Onko Pyhässä laittomuutta? [][][]
Tuosta ex-hirvaksen syvällisestä kysymyksestä lensi mieleeni muutama päätelmä.
Ja niitä ei sitten omaan ajatusmaailmaansa saa kukaan lainata edes osittain.
Ovat yksistään minun mielipiteitäni, vankkoja sellaisia.
Jumala on TÄYSIN laiton. "Minä paadutan kenet paadutan ja armahdan ketä armahdan".
"Minun on kosto, minä olen maksava"
En millään lailla tai oikeudella voi puolustaa itseäni - Jumala tekee mitä tahtoo, laillista tai ei:
1. Kor. 4:4 :
sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
vaan minun tuomitsijani on Herra.
Ja mikäs oikeudenmukainen laki edes tässä maailmassa oikeuttaisi KOSTAMAAN? Mutta ...
Room. 12:19 :
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle,
sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
Ja kyllä Isä Jumala maksoi, kosti. Jopa Puolisonsa (Jes.62.4) rikokset Jumala kosti Pojalle (Mark.15:34).
Uskon että minunkin syntini siinä rytäkässä kostettiin; siksi olen turvallisella mielellä ja rauhassa.
Onhan Pyhässä laittomuutta?
heti, että Vanhassa liitossa Pyhä Henki ei antanut Jumalan lakia lihallisille ihmisille, vaan nimen omaan hengellisille ihmisille. Jumalan Hengestä sanotaan suoraan Jeremian kirjassa, että hän kirjoittaa lain ihmisen sydämeen, ajatus, jonka UT toistaa. Näyttää siis siltä, että ex-hirvas ei ymmärrä sen enempää Jumalan lain hengellistä luonnetta kuin Vanhan testamentin pelastusoppia.
Timo- ex-hirvas
Ovatko nämä mielestäsi hengellisiä ihmisiä, joita varten laki pantiin vanhassa liitossa? Paavali erittelee, millaisia ihmisiä varten laki annettiin vanhassa liitossa. Oletko sinä Timo Flink yksi heistä?
1. Tim.1.
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia EI OLE pantu vanhurskaalle, VAAN laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu. - ihmettelijä...
ex-hirvas kirjoitti:
Ovatko nämä mielestäsi hengellisiä ihmisiä, joita varten laki pantiin vanhassa liitossa? Paavali erittelee, millaisia ihmisiä varten laki annettiin vanhassa liitossa. Oletko sinä Timo Flink yksi heistä?
1. Tim.1.
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
9 ja tiedetään, että lakia EI OLE pantu vanhurskaalle, VAAN laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.ole enää mitään syntiä kun hän ei tarvitse enää siitten Jeesustakaan, kun on niin pyhäksi kerta heitolla tullut, sillä missä ei lakia ole niin ei ole sitten enää rikkomustakaan, näytät kuuluvan siihen porukkaan, kerran pelastunut aina pelastunut, ei voi langeta missään on kuin robotti.
Raamattu ei kylläkään tunne tuollaista evankeliumia, Apostóli Paavalikin sanoi että minä joka muille saarnaan , etten joutuisi itse pois heitettäväksi ja toisessa kohdassa hän sanoo että hengellisen ihmiseni puolesta hän ilolla yhtyy Jumalan lakiin, mutta näkee jäsenissään lihallisen lain joka sotii hengen lakia vastaan, vain sinä olet sitten hurskaampi omasta mielestäsi kuin Apostoli Paavali. - ex-hirvas
ihmettelijä... kirjoitti:
ole enää mitään syntiä kun hän ei tarvitse enää siitten Jeesustakaan, kun on niin pyhäksi kerta heitolla tullut, sillä missä ei lakia ole niin ei ole sitten enää rikkomustakaan, näytät kuuluvan siihen porukkaan, kerran pelastunut aina pelastunut, ei voi langeta missään on kuin robotti.
Raamattu ei kylläkään tunne tuollaista evankeliumia, Apostóli Paavalikin sanoi että minä joka muille saarnaan , etten joutuisi itse pois heitettäväksi ja toisessa kohdassa hän sanoo että hengellisen ihmiseni puolesta hän ilolla yhtyy Jumalan lakiin, mutta näkee jäsenissään lihallisen lain joka sotii hengen lakia vastaan, vain sinä olet sitten hurskaampi omasta mielestäsi kuin Apostoli Paavali.perustelen sanottavani Raamatulla, eikä minun uskoani tule kenenkään arvioida, koska sen arvioi Jeesus. Toivon, että pysytte asiassa josta keskustellaan, ettekä hypi asiasta toiseen. Sopiiko sellainen käytäntö tästä eteenpäin?
- anneliina'
Miksi sitten ne, joille laki annettiin, tekivät kultaisen vasikan?
Miksi näitä "sinun hengellisiäsi" piti varoittaa pitämästä muita jumalia?
Miksi nämä valitut olivat uppiniskainen suku?
Miksi vääristät Raamattua? - annelina'
ex-hirvas kirjoitti:
1. Tim.1.
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.Timo haluaa osoittaa käytännössä, ettei adventisti ymmärrä Raamatusta mitään.
Että Pyhä Henki vuodatettiin vasta armoliiton aikana. Se vapauttaa "lain kirouksesta". Se on "armon Henki".
ex-hirvas kirjoitti:
1. Tim.1.
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.Näkee että ex-hirvaksessa toimii Pyhä Henki, armon Jumalan Henki. Hengellisen viisauden Henki.
Nimittäin aivan oikean sanankohdan osasi esittää tohtorismiehen tulkintoja vastaan.
1. Tim.1.
...- ex-hirvas
AnttiVKantola kirjoitti:
Että Pyhä Henki vuodatettiin vasta armoliiton aikana. Se vapauttaa "lain kirouksesta". Se on "armon Henki".
sitten aamenen paikka. Aamen.
anneliina' kirjoitti:
Miksi sitten ne, joille laki annettiin, tekivät kultaisen vasikan?
Miksi näitä "sinun hengellisiäsi" piti varoittaa pitämästä muita jumalia?
Miksi nämä valitut olivat uppiniskainen suku?
Miksi vääristät Raamattua?jotka kuulivat Jumalan sanat olleet oikeassa suhteessa Jumalaan. Silti Jumalan sanat oli tarkoitettu nimen omaan niille, jotka olivat hengellisiä. Paavali kirjoittaa Jumalan laista nämä sanat:
Room. 7:12 "Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä."
Room. 7:14 "Me tiedämme, että laki on hengellinen ..."
Uskon isästä, Aabrahamista sanotaan:
1 Moos. 26:5 "Koska Abraham oli minun äänelleni kuuliainen ja noudatti sitä, mihin minä hänet velvoitin. Hän piti minun käskyni, määräykseni ja lakini."
Ei kai kukaan väitä, että Abraham olisi ollut vain lihallinen mies noudattaessaan Jumalan lakia. Sanoohan Raamattu, että hän oli profeetta (1 Moos. 26:7) ja uskosta hänet luettiin vanhurskaaksi. Onhan kirjoitettu:
1 Moos. 15:6 "Abram uskoi Herran lupaukseen, ja Herra katsoi hänet vanhurskaaksi."
Laki ei myöskään ollut pelkästään israelilaisille. Onhan kirjoitettu mm. pääsiäisestä:
2 Moos. 12:49 "Sama laki koskee sekä syntyperäistä israelilaista että keskuuteenne asumaan muuttanutta siirtolaista."
Vanhan testamentti ei opeta lailla pelastumista. Sellainen käsitys on itsessään väärä. Ei kukaan pelastu lakivanhurskaudella, ei edes Vanhassa testamentissa. Ihminen pelastui yksin armosta, sillä onhan kirjoitettu:
2 Moos. 34:6-7 "Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri. Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."
Pyhä Henki kirjoittaa Jumalan lain ihmisen sydämeen, sillä onhan kirjoitettu:
Jer. 31:33-34 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
Jumalan laki on ikuinen. Se ei muutu, koska Jumala on ikuinen eikä muutu. Vai turhaanko Raamattu sanoo: "Onnellisia ovat ne, joiden vaellus on nuhteetonta, ne, jotka seuraavat Herran lakia" (Ps 119:1)?
Ehei. Oikea uskova iloiten yhtyy näihin sanoihin:
Ps. 119:5-12 "Kunpa kulkuni olisi vakaa, kunpa aina seuraisin sinun määräyksiäsi! Kun pidän käskysi silmieni edessä, en joudu häpeään. Vilpittömin sydämin minä kiitän sinua, kun opin tuntemaan oikeamieliset päätöksesi. Minä noudatan sinun käskyjäsi -- älä koskaan minua hylkää! Miten nuorukainen pysyy oikealla tiellä? Siten, että noudattaa sinun sanaasi. 10Koko sydämestäni minä kysyn sinun tahtoasi, älä anna minun eksyä käskyjesi tieltä. Minä talletan kaikki ohjeesi sydämeeni, etten rikkoisi sinua vastaan. Kiitetty olet sinä, Herra! Opeta minut tuntemaan määräyksesi."
Sanoohan Paavali:
1 Kor. 7:19 "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen."
2 Kor. 5:10 "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa."
Room. 3:31 "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."
Sillä onhan kirjoitettu:
Jaak. 2:19-23 "Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä."
TimoAnttiVKantola kirjoitti:
teki tämän armoliiton jo Eedenissä. Näyttää siltä, että te ette tunne Vanhaa testamenttia lainkaan. Suosittelen ottamaan Raamatun ja lukemaan se huolella läpi.
Et kai sinä luule, että Vanhan testamentin aikaan pelastuttiin omilla teoilla? Pelastus on heille tarjolla vain ja ainoastaan Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Onhan kirjoitettu:
Hepr. 9:15 "Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön."
Vaikka Pyhän Hengen vuodatus on Uuden liiton puolella runsaampi, niin ei se tarkoita, että Pyhää Henkeä ei olisi vuodatettu Vanhan liiton aikana lainkaan. Otnielissa vaikutti Herran Henki eli Pyhä Henki (Tuom. 3:10). Gideon (Tuom. 6:34), Jefta (Tuom. 11:29), Simson (Tuom. 14:6, 19), Saul (1 Sam. 11:6), Daavid (1 Sam. 16:13-14) jne kokivat Hengen vaikutuksen.
Jesaja sanoo itsestään esikuvana tulevasta messiaasta:
Jes. 61:1 "Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista..."
Pyhä Henki johti koko kansaa:
Jes. 63:14 "Niin kuin karja laskeutuu alas laaksoon, niin kansa, jota Herran Henki johti, laskeutui rauhassa lepäämään. Näin sinä johdatit kansaasi nimesi kunniaksi."
Timo- annelina'
TimoFlink kirjoitti:
jotka kuulivat Jumalan sanat olleet oikeassa suhteessa Jumalaan. Silti Jumalan sanat oli tarkoitettu nimen omaan niille, jotka olivat hengellisiä. Paavali kirjoittaa Jumalan laista nämä sanat:
1 Moos. 26:5 "Koska Abraham oli minun äänelleni kuuliainen ja noudatti sitä, mihin minä hänet velvoitin. Hän piti minun käskyni, määräykseni ja lakini."
Ei kai kukaan väitä, että Abraham olisi ollut vain lihallinen mies noudattaessaan Jumalan lakia. Sanoohan Raamattu, että hän oli profeetta (1 Moos. 26:7) ja uskosta hänet luettiin vanhurskaaksi. Onhan kirjoitettu:
1 Moos. 15:6 "Abram uskoi Herran lupaukseen, ja Herra katsoi hänet vanhurskaaksi."
Laki ei myöskään ollut pelkästään israelilaisille. Onhan kirjoitettu mm. pääsiäisestä:
2 Moos. 12:49 "Sama laki koskee sekä syntyperäistä israelilaista että keskuuteenne asumaan muuttanutta siirtolaista."
Vanhan testamentti ei opeta lailla pelastumista. Sellainen käsitys on itsessään väärä. Ei kukaan pelastu lakivanhurskaudella, ei edes Vanhassa testamentissa. Ihminen pelastui yksin armosta, sillä onhan kirjoitettu:
2 Moos. 34:6-7 "Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri. Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."
Jer. 31:33-34 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
Jumalan laki on ikuinen. Se ei muutu, koska Jumala on ikuinen eikä muutu. Vai turhaanko Raamattu sanoo: "Onnellisia ovat ne, joiden vaellus on nuhteetonta, ne, jotka seuraavat Herran lakia" (Ps 119:1)?
Ps. 119:5-12 "Kunpa kulkuni olisi vakaa, kunpa aina seuraisin sinun määräyksiäsi! Kun pidän käskysi silmieni edessä, en joudu häpeään. Vilpittömin sydämin minä kiitän sinua, kun opin tuntemaan oikeamieliset päätöksesi. Minä noudatan sinun käskyjäsi -- älä koskaan minua hylkää! Miten nuorukainen pysyy oikealla tiellä? Siten, että noudattaa sinun sanaasi. 10Koko sydämestäni minä kysyn sinun tahtoasi, älä anna minun eksyä käskyjesi tieltä. Minä talletan kaikki ohjeesi sydämeeni, etten rikkoisi sinua vastaan. Kiitetty olet sinä, Herra! Opeta minut tuntemaan määräyksesi."
Sanoohan Paavali:
1 Kor. 7:19 "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen."
2 Kor. 5:10 "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa."
Room. 3:31 "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."
Sillä onhan kirjoitettu:
Jaak. 2:19-23 "Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä."
TimoMoosekseen asti Jumala puhui patriarkoille.
Mooses oli ensimmäinen profeetta, joka ei ollut patriarkka. Kun Israel pyysi ,ettei he kuulisi "Jumalan ääntä", Jumala puhui profeettojen kautta Jeesukseen asti. Uudessa liitossa ei ole profeettoja, eikä he liity muihin kuin juutalaisiin, syystä kuten edellä kerroin.
Jeesuksessa tuli lupaus siihen, että Pyhä Henki puhuu uskoville itselleen heitä koskevat asiat.
Adventismi kiistää Uuden Testamentin lupauksten voimassaolon ja opettaa, että ihmiset muka olisivat uskovien opettajia heitä koskevissa uskoon liittyvissä asioissa.
Adventismin opetukset eivät ole kristinuskon mukaiset.
Profeetat kuuluivat muutenkin AINA siihen ihmisryhmään jolle Sana oli annettu. Siten adventisteilla ei voi olla mitään tekemistä kristinuskoisten opettajina, sillä he kuuluvat uskon ulkopuolisiin.
Toki näitä vastaavia on paljon muitakin kuin adventistit! AnttiVKantola kirjoitti:
Antille, että "lain kirous" tarkoittaa lain vaatimaa tuomiota eikä itse lakia.
Timo- annelina'
TimoFlink kirjoitti:
teki tämän armoliiton jo Eedenissä. Näyttää siltä, että te ette tunne Vanhaa testamenttia lainkaan. Suosittelen ottamaan Raamatun ja lukemaan se huolella läpi.
Et kai sinä luule, että Vanhan testamentin aikaan pelastuttiin omilla teoilla? Pelastus on heille tarjolla vain ja ainoastaan Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Onhan kirjoitettu:
Hepr. 9:15 "Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön."
Vaikka Pyhän Hengen vuodatus on Uuden liiton puolella runsaampi, niin ei se tarkoita, että Pyhää Henkeä ei olisi vuodatettu Vanhan liiton aikana lainkaan. Otnielissa vaikutti Herran Henki eli Pyhä Henki (Tuom. 3:10). Gideon (Tuom. 6:34), Jefta (Tuom. 11:29), Simson (Tuom. 14:6, 19), Saul (1 Sam. 11:6), Daavid (1 Sam. 16:13-14) jne kokivat Hengen vaikutuksen.
Jesaja sanoo itsestään esikuvana tulevasta messiaasta:
Jes. 61:1 "Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista..."
Pyhä Henki johti koko kansaa:
Jes. 63:14 "Niin kuin karja laskeutuu alas laaksoon, niin kansa, jota Herran Henki johti, laskeutui rauhassa lepäämään. Näin sinä johdatit kansaasi nimesi kunniaksi."
TimoSinä yrität vain sekoittaa asiat.
5:3 Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme. (lue koko luku)
Tuossa kohdassa on täysin selvästi kerrottu, ettei "kymmenen käskyn"-liittoa tehty ennen Moosesta.
Asiat eivät ole sinnepäinkään kuin yrität vääntää. annelina' kirjoitti:
Moosekseen asti Jumala puhui patriarkoille.
Mooses oli ensimmäinen profeetta, joka ei ollut patriarkka. Kun Israel pyysi ,ettei he kuulisi "Jumalan ääntä", Jumala puhui profeettojen kautta Jeesukseen asti. Uudessa liitossa ei ole profeettoja, eikä he liity muihin kuin juutalaisiin, syystä kuten edellä kerroin.
Jeesuksessa tuli lupaus siihen, että Pyhä Henki puhuu uskoville itselleen heitä koskevat asiat.
Adventismi kiistää Uuden Testamentin lupauksten voimassaolon ja opettaa, että ihmiset muka olisivat uskovien opettajia heitä koskevissa uskoon liittyvissä asioissa.
Profeetat kuuluivat muutenkin AINA siihen ihmisryhmään jolle Sana oli annettu. Siten adventisteilla ei voi olla mitään tekemistä kristinuskoisten opettajina, sillä he kuuluvat uskon ulkopuolisiin.
Toki näitä vastaavia on paljon muitakin kuin adventistit!asettaa sekä profeetat että opettajat Uuden liiton seurakuntaansa. Onhan kirjoitettu:
Ef. 4:11 "Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat."
Olet ristiriidassa Uuden testamentin kanssa tässä asiassa. Seuraava teksti osoittaa, että uudessa liitossa on profeettoja seurakunnassa monia:
Ap.t. 13:1 "Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul."
Timoannelina' kirjoitti:
Sinä yrität vain sekoittaa asiat.
5:3 Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme. (lue koko luku)
Tuossa kohdassa on täysin selvästi kerrottu, ettei "kymmenen käskyn"-liittoa tehty ennen Moosesta.
Asiat eivät ole sinnepäinkään kuin yrität vääntää.armoliitosta.
Timo- outolempi
annelina' kirjoitti:
Asiat eivät ole sinnepäinkään kuin yrität vääntää.Raamattuu!!!! Timo näytti Raamatust, että PYHÄ HENKI JOHTI KOKO KANSAA ja sää kehtaat väittää, että "EI OLLUT NOIN".
Sää haastat riitaa Raamattua vastaan! - ex-hirvas
TimoFlink kirjoitti:
Timovain rikollisia israelilaisia, ja laki määräsi myös rikollisen tuomittavaksi ja rangaistavaksi, kuten
3. Moos. 20:27
Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset." ex-hirvas kirjoitti:
vain rikollisia israelilaisia, ja laki määräsi myös rikollisen tuomittavaksi ja rangaistavaksi, kuten
Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."opettaa toisin kuin tuo teidän asenteenne lakia kohtaan on. Lue Ps 119. Se kertoo mikä on uskollisen ja laki kunnioittavan ihmisen suhde lakiin.
Timo- ex-hirvas
TimoFlink kirjoitti:
opettaa toisin kuin tuo teidän asenteenne lakia kohtaan on. Lue Ps 119. Se kertoo mikä on uskollisen ja laki kunnioittavan ihmisen suhde lakiin.
Timovoit minun puolestani uskoa ja opettaa aivan miltä parhaaksi tuntuu. Minä uskon, että olen pelastettu uskon ja armon kautta ilman lakia, koska sitä ei ole pantu pakanoille eikä Jumalan vanhurskauttamille. Ja Paavali todisti, ketä varten laki pantiin, joten minä en kuulu yhteenkään allamainituista rikollisista, joita laki koski.
1. Tim.1.
3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
Timo Flink, noin asia on, uskotpa siihen sitten tai et. Minä uskon, ja pysyn uskossani. - 2342342342
ex-hirvas kirjoitti:
voit minun puolestani uskoa ja opettaa aivan miltä parhaaksi tuntuu. Minä uskon, että olen pelastettu uskon ja armon kautta ilman lakia, koska sitä ei ole pantu pakanoille eikä Jumalan vanhurskauttamille. Ja Paavali todisti, ketä varten laki pantiin, joten minä en kuulu yhteenkään allamainituista rikollisista, joita laki koski.
1. Tim.1.
3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
Timo Flink, noin asia on, uskotpa siihen sitten tai et. Minä uskon, ja pysyn uskossani.varsinainen fariseus taas huutaa pimeyttään! Laitat vielä Paavalin tappelemaan Raamattu itseään vastaan. Oikein hienoa toimintaa sulta. Pakana taidat ollakin.
- 35345345345
ex-hirvas kirjoitti:
voit minun puolestani uskoa ja opettaa aivan miltä parhaaksi tuntuu. Minä uskon, että olen pelastettu uskon ja armon kautta ilman lakia, koska sitä ei ole pantu pakanoille eikä Jumalan vanhurskauttamille. Ja Paavali todisti, ketä varten laki pantiin, joten minä en kuulu yhteenkään allamainituista rikollisista, joita laki koski.
1. Tim.1.
Timo Flink, noin asia on, uskotpa siihen sitten tai et. Minä uskon, ja pysyn uskossani.vanhurskautetuille näin:
että olet keksinyt itse itsellesi valheuskonnon väärinkäyttämällä Paavalia. - ex-hirvas
35345345345 kirjoitti:
vanhurskautetuille näin:
että olet keksinyt itse itsellesi valheuskonnon väärinkäyttämällä Paavalia.lainalaisille israelilaisille, joten eipä tuossa mitään uutta ollut.
3. Moos. 26:46
Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta.
3. Moos. 27:34
Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.
Kiisteltkää te käskyistä laista, minä olen pelastettu uskon ja armon kautta. Sopiiko sellainen? - Onx näin?
35345345345 kirjoitti:
vanhurskautetuille näin:
että olet keksinyt itse itsellesi valheuskonnon väärinkäyttämällä Paavalia.Apostoli Johannes sanoi:
"Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."
Mistä tuo Hirvaksen suunnaton lakivastaisuus kumpuaa?
Ei kai vaan adventistien tahallisesta tuomitsemisesta ja Herran PYHÄ PÄIVÄN vihasta?
Hirvas kun nyt vaan EI pysty millään ymmärtämään sitä, että; SE päivä, minkä Jumala pyhitti ON pyhä.
Se on SITÄ siitäkin huolimatta, vaikkei yksikään ihminen sitä MUISTAISI.
Jumalan pyhitys EI HORJU, eikä kaadu siihen jos ihmiset ovat epä uskoisia.
Jumala kuitenkin haluaa ihmisen MUISTAVAN pyhäksi,Hänen pyhittämänsä päivän.
MUISTA pitää pyhänä SE PÄIVÄ, jonka sinun Jumalasi pyhitti ja siunasi, sillä sapatti on IHMISTÄ VARTEN, olkoon se hänelle levon ja ilon päivä. - annelina'
TimoFlink kirjoitti:
asettaa sekä profeetat että opettajat Uuden liiton seurakuntaansa. Onhan kirjoitettu:
Ef. 4:11 "Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat."
Olet ristiriidassa Uuden testamentin kanssa tässä asiassa. Seuraava teksti osoittaa, että uudessa liitossa on profeettoja seurakunnassa monia:
Ap.t. 13:1 "Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul."
TimoJos Antiokian seurakunnassa oli profeettoja, he eivät olleet muiden seurakuntien profeettoja. Eikä adventistit voi olla muun maailman profeettoja saati nopettajia. Omilleen
he ovat mitä ovat!
Eikä Antiokin profeetoilta ole meille yhdenyhtäkään opetusta tai profetiaa annettuna. Muutat asian ihan toiseen.
Eikä Raamatusta löydy yhtäkään naisprofeetan opetusta. Pysyn siinä väitteessäni jonka olen tehnyt, mutta en sen ohi!
Profeetat tulivat sillä perusteella joka syntyi Israelin toivottua Hoorebilla, ettei Jumala puhu heille suoraan, ja Jumala suostui siihen.
Me emme voi missään khden luottaa adventismin opettajien opetuksiin. Ja heiltä puuttuu opettamisen valtuus ja taidot. Äläkä väitä vastaan, sillä kyllä minä tiedän, ettei sinulla ole Raamatun antamaa valtaa opettaa minua! Siitähän tässä on kyse. - ex-hirvas
Onx näin? kirjoitti:
Apostoli Johannes sanoi:
"Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."
Mistä tuo Hirvaksen suunnaton lakivastaisuus kumpuaa?
Ei kai vaan adventistien tahallisesta tuomitsemisesta ja Herran PYHÄ PÄIVÄN vihasta?
Hirvas kun nyt vaan EI pysty millään ymmärtämään sitä, että; SE päivä, minkä Jumala pyhitti ON pyhä.
Se on SITÄ siitäkin huolimatta, vaikkei yksikään ihminen sitä MUISTAISI.
Jumalan pyhitys EI HORJU, eikä kaadu siihen jos ihmiset ovat epä uskoisia.
Jumala kuitenkin haluaa ihmisen MUISTAVAN pyhäksi,Hänen pyhittämänsä päivän.
MUISTA pitää pyhänä SE PÄIVÄ, jonka sinun Jumalasi pyhitti ja siunasi, sillä sapatti on IHMISTÄ VARTEN, olkoon se hänelle levon ja ilon päivä.uudestisyntyneenä pakanakansan ihmisenä tarvitse pitää israelilaisille annettuja lakeja ja käskyjä. Niitä ei ole enää muutenkaan.
Mutta pitäkää te paavin määrittelemän kalenterin mukaan sapattejanne, sehän on teidän oppinne mukaan petonne. En minä siitä välitä.
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Gregoriaaninen_laulu_ja_kalenteri - totuuden etsijä
TimoFlink kirjoitti:
jotka kuulivat Jumalan sanat olleet oikeassa suhteessa Jumalaan. Silti Jumalan sanat oli tarkoitettu nimen omaan niille, jotka olivat hengellisiä. Paavali kirjoittaa Jumalan laista nämä sanat:
Sanoohan Paavali:
Sillä onhan kirjoitettu:
TimoNiinhän Jeesuskin vei Poikansa ristille! - Jeesus kuoli ristillä, mutta Poika ei - eli Rakkaus oli se Poika jonka Jumala läletti maailmaan Jeeusksen persoonan kautta ilmaisemaan Jumalan ikuisen hyvän tahdon. Ihmisen tuleekin vapauttaa Ikuisen Jumalan kaiken Rakastastava tahto aineellisen verhon kahleista vapaaksi Jumalallisen toiminnan vapauteen, eli Jumalan rakkaudellisen toiminnan piiriin, yhdistämään yhdeksi toimivaksi sieluksi Jumalan maailmaan, kaikkialle.
Aabraham uhrasi sielunsa Rakkauden palvelukseen, eli Jumalalle kokonaisuudessaa. Hän uhrasi poikansa, siis oman sydämensä halun palvella vain Jumalaa. Tuo allegoria eli vertauskuva symboliikka, miksi sitä nyt sanotaankin, eli iisakin uhraaminen oli vain symboolinen vertaus Abrahamin, Jumalalle lupauksesta palvella yksin Elämän Jumalaa Rakkauden ikuista henkeä, eli olla kuuliainen elämän ikuisille laille kaikkeden elämää yllä pitäville voimille, johon tietysti kuuluu kaikki siveyslait - etiikka - moraali, mitä ikinä Jumalallisiin sääntöihin kuuluu. - eremith 13
TimoFlink kirjoitti:
opettaa toisin kuin tuo teidän asenteenne lakia kohtaan on. Lue Ps 119. Se kertoo mikä on uskollisen ja laki kunnioittavan ihmisen suhde lakiin.
Timo5Moos.5:2. "Herra meidän Jumalamme teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla. 3. Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt eläämme. Eikö tämä ole vieläkään Timolle selvä?
- ex-hirvas
eremith 13 kirjoitti:
5Moos.5:2. "Herra meidän Jumalamme teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla. 3. Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt eläämme. Eikö tämä ole vieläkään Timolle selvä?
selvää yhdellekkään, joka uskoo adventismin harhaoppeja. Mutta itsehän ovat tiensä valinneet, jokainen vastaa itse valinnoistaan aikanaan tuomarille.
- Bushmanni
TimoFlink kirjoitti:
Timo>> Lue Ps 119. Se kertoo mikä on uskollisen ja laki kunnioittavan ihmisen suhde lakiin. >>
No avaapas sinä Raamattu psalmista 147 ja lue sieltä, että kenelle laki on annettu:
19 Hän on ilmoittanut sanansa Jaakobille,
käskynsä ja säädöksensä Israelille.
20 Muille kansoille hän ei niitä ilmoittanut, hänen säädöksiään eivät toiset tunne. Halleluja!
Lue ensin ja koeta sitten ymmärtää lukemasi.
No minä luulen, että ymmärtämisen sijaan sinä taidatkin lukea tilinauhasi alinta riviä ja jatkaa höpinöitäsi entiseen malliin. Niin kauan kuin sinulle palkka juoksee, niin en usko, että välität kauheasti totuudesta. Se on palkkapapistossa aika tyypillinen ilmiö, etenkin jos palkanmaksajan kotimaa on USA. Bushmanni kirjoitti:
>> Lue Ps 119. Se kertoo mikä on uskollisen ja laki kunnioittavan ihmisen suhde lakiin. >>
No avaapas sinä Raamattu psalmista 147 ja lue sieltä, että kenelle laki on annettu:
19 Hän on ilmoittanut sanansa Jaakobille,
käskynsä ja säädöksensä Israelille.
20 Muille kansoille hän ei niitä ilmoittanut, hänen säädöksiään eivät toiset tunne. Halleluja!
Lue ensin ja koeta sitten ymmärtää lukemasi.
No minä luulen, että ymmärtämisen sijaan sinä taidatkin lukea tilinauhasi alinta riviä ja jatkaa höpinöitäsi entiseen malliin. Niin kauan kuin sinulle palkka juoksee, niin en usko, että välität kauheasti totuudesta. Se on palkkapapistossa aika tyypillinen ilmiö, etenkin jos palkanmaksajan kotimaa on USA.Tietysti lakiliitosta elävät (rahallisestikin) puoltavat lakia.
Mutta Bushmanni on oikeassa: psalmit kertovat elämänsä loppuun asti
niskoittelevista ihmisistä, jotka Jeesuksen vanhurskaus pelastaa.
Kun uskovat täydelliseen maksuttomaan sovitukseen:
Ps. 68:18 (68:19) :
Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.TimoFlink kirjoitti:
TimoPaavalin suhde lakiin oli täydellinen noudattaminen (luuli niin) kunnes Herran
kirkkaus täytti hänet ...
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Jeesus opetti kirjanoppineelle lainnoudattajalle että häneltä puuttuu yksi,
lähimmäisenrakkaus. Mutta laista kiinnitpitävä meni murheellisena pois,
eikä tahtonut osoittaa olevansa lähimmäistä rakastava.
Evankeliumin kirjoittaja toteaakin että tuo tahtoi näyttää olevansa
lainnoudattaja. Adventismissa on kyse täsmälleen samasta:
lakikulttia rakastetaan ennemmin kuin ei-adventistia, lähimmäistä.TimoFlink kirjoitti:
TimoAnnelina' ja Bushmanni ja Eremith - heitä sinun, Timo pienoinen, kannattaisi
kuunnella - heidän kauttaan Jumala puhuu viisauden sanoja! Kristuksen oppia.
[][][] ja minä huomautan
TimoFlink 9.2.2010 23:28
Antille, että "lain kirous" tarkoittaa lain vaatimaa tuomiota eikä itse lakia [][][]
Kyllä ihmisen kannalta lain kirous tarkoittaa myös hyvää lakia itseään,
sillä kukaanhan ei lakia täytä ja kaikki ovat tuomion alla jos lainnoudattamisella punnitaan. Tämän Raamattu tekee aivan selväksi.
Ja ne jotka sen näkevät ja tunnustavat, hehän pakenevatkin Kristukseen.
RAAMATTU ON OIKEASSA JA SIKSI E.G.WHITE JA TRI FLINK OVAT SUOSSA
Allaolevaan sekä "Arkienkeli puhuu" viesteihini ei tri Flink kyennyt lainkaan vastaamaan ...
MIKSI Pyhä Henki annettiin ?
AnttiVKantola 9.2.2010 19:45
""Tässä se nähdään, että Evankeliumi ja Paavalin kristin-usko on adventistille vain "sontaa".
Heille pitää kirjoitella vain laista!"" (eremithin esittämä viisas aforismi)
Pyhä Henki vuodatettiin yleisesti vasta armon liitossa. Lain vaatijathan eivät sitä voisikaan vastaanottaa.
Pyhä Henki - armon henki - annettiin jotta voisimme auttaa toinen toisemme lain kirouksesta vapauteen:
Matt.6:12 :
Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
Jaak.2:12 :
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
1. Piet. 4:8 :
sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".
Timolle siis vieraita nuo Raamatun asiat. Sensijaan aloitukseni suhteen tohtori huomautti,
että vanhassa liitossa laki annettiin hengellisille eikä lihallisille ihmisille.
Ihan pöljä toteamus jo siitäkin syystä, että ei hengellistä ihmistä voi olla ilman
uudestisyntymistä Pyhästä Hengestä. Adventismi ei näemmä tunne lainkaan uutta liittoa.
Vaan on enemmän kuin olemme aavistaneetkaan: vanhanaikainen lakikultti.
(huomauttaisin
TimoFlink 9.2.2010 13:09
heti, että Vanhassa liitossa Pyhä Henki ei antanut Jumalan lakia lihallisille ihmisille,
vaan nimen omaan hengellisille ihmisille.)
Sitäpaitsi lakia ei antanut - eikä olisi voinutkaan - Pyhä Henki, vaan kuten Raamattu sanoo,
se säädettiin "enkelien toimesta" "välimiehen kautta" olemaan siihen asti kun täyttyy lupaus
Jeesuksesta. Joten tri Flinkin ja roiva Whiten teologia on kyllä aivan satua!
Kaikille menestystä Herrassa!
AnttiAnttiVKantola kirjoitti:
Annelina' ja Bushmanni ja Eremith - heitä sinun, Timo pienoinen, kannattaisi
kuunnella - heidän kauttaan Jumala puhuu viisauden sanoja! Kristuksen oppia.
[][][] ja minä huomautan
TimoFlink 9.2.2010 23:28
Antille, että "lain kirous" tarkoittaa lain vaatimaa tuomiota eikä itse lakia [][][]
Kyllä ihmisen kannalta lain kirous tarkoittaa myös hyvää lakia itseään,
sillä kukaanhan ei lakia täytä ja kaikki ovat tuomion alla jos lainnoudattamisella punnitaan. Tämän Raamattu tekee aivan selväksi.
Ja ne jotka sen näkevät ja tunnustavat, hehän pakenevatkin Kristukseen.
RAAMATTU ON OIKEASSA JA SIKSI E.G.WHITE JA TRI FLINK OVAT SUOSSA
Allaolevaan sekä "Arkienkeli puhuu" viesteihini ei tri Flink kyennyt lainkaan vastaamaan ...
MIKSI Pyhä Henki annettiin ?
AnttiVKantola 9.2.2010 19:45
Heille pitää kirjoitella vain laista!"" (eremithin esittämä viisas aforismi)
Matt.6:12 :
Jaak.2:12 :
1. Piet. 4:8 :
sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".
Timolle siis vieraita nuo Raamatun asiat. Sensijaan aloitukseni suhteen tohtori huomautti,
että vanhassa liitossa laki annettiin hengellisille eikä lihallisille ihmisille.
Ihan pöljä toteamus jo siitäkin syystä, että ei hengellistä ihmistä voi olla ilman
uudestisyntymistä Pyhästä Hengestä. Adventismi ei näemmä tunne lainkaan uutta liittoa.
Vaan on enemmän kuin olemme aavistaneetkaan: vanhanaikainen lakikultti.
(huomauttaisin
TimoFlink 9.2.2010 13:09
heti, että Vanhassa liitossa Pyhä Henki ei antanut Jumalan lakia lihallisille ihmisille,
vaan nimen omaan hengellisille ihmisille.)
Sitäpaitsi lakia ei antanut - eikä olisi voinutkaan - Pyhä Henki, vaan kuten Raamattu sanoo,
se säädettiin "enkelien toimesta" "välimiehen kautta" olemaan siihen asti kun täyttyy lupaus
Jeesuksesta. Joten tri Flinkin ja roiva Whiten teologia on kyllä aivan satua!
Kaikille menestystä Herrassa!
Antti[][][] Ef. 1:13
Siksipä tuntuisi varsin mielettömältä, että ihmisen sisällä asuvaa Pyhää Henkeä ohjaisi lihallisille ihmisille annetut käskytja lait. [][][] --ex-hirvas--
JÄÄRÄPÄISESTI ex-hirvas pitää esillä hengellisyyden tärkeintä asiaa.
Ja niinhän Paavalikin alkoi lukea aina vaan enemmän roskaksi lainlukemisen
ja evankeliumi tuli ainoaksi tärkeäksi asiaksi - kun täyttyi Pyhällä Hengellä.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Room. 3:21 :
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Filipp. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
ja pidän sen roskana - että
voittaisin omakseni Kristuksen.
Kaikkia evankelistoja siunaten!
Antti- olet uskossa
TimoFlink kirjoitti:
Timoja hallitset kielesi ja mielesi! Enemmän kaltaisijasi keskustelijoita adventti palstalle. Olisi aika kuulla adventismista adventistien näkökulmasta eikä vain jotakin vääristelevää Kantolaa.
- Anneliinako
annelina' kirjoitti:
Moosekseen asti Jumala puhui patriarkoille.
Toki näitä vastaavia on paljon muitakin kuin adventistit!toisten nimimerkkien matkija!
Miksi otit noin lähelle Anne-elinaa olevan nimimerkin?
Eikö mielikuvituksesi riittänyt parempaan? - Adventistin omat s:t
olet uskossa kirjoitti:
ja hallitset kielesi ja mielesi! Enemmän kaltaisijasi keskustelijoita adventti palstalle. Olisi aika kuulla adventismista adventistien näkökulmasta eikä vain jotakin vääristelevää Kantolaa.
Eurooppalaisten adventistien kotisivut suoraan Suomen kielellä! (9 sivustoa)
http://www.endtime.net/kinfof.htm - Vain ihminen
AnttiVKantola kirjoitti:
Paavalin suhde lakiin oli täydellinen noudattaminen (luuli niin) kunnes Herran
kirkkaus täytti hänet ...
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Jeesus opetti kirjanoppineelle lainnoudattajalle että häneltä puuttuu yksi,
lähimmäisenrakkaus. Mutta laista kiinnitpitävä meni murheellisena pois,
eikä tahtonut osoittaa olevansa lähimmäistä rakastava.
Evankeliumin kirjoittaja toteaakin että tuo tahtoi näyttää olevansa
lainnoudattaja. Adventismissa on kyse täsmälleen samasta:
lakikulttia rakastetaan ennemmin kuin ei-adventistia, lähimmäistä.Taidat kuule kuvitella itsestäsi vähän liian suuria.
Käy joku kerta Mikkeln adventtikirkossa kuuntelemassa Timon puhetta, niin ehkä Jeesus saa täyttää sinunkin sydämesi?
Timo ei ole ainoastaan hyvä ja fiksu ihminen, vaan myöskin hyvä pastori.
Siitäkin huolimatta, että sinä olet häijjyillyt Timolle jatkuvasti, hän on aina jaksanut vastata sinulle ystävällisesti.
Sekin jo osoittaa todellista uskoa ja luonteen lujuutta, jonka vain todellinen Kristuksen tuntemnen voi synnyttää. - Kelvoton Timo
Vain ihminen kirjoitti:
Taidat kuule kuvitella itsestäsi vähän liian suuria.
Käy joku kerta Mikkeln adventtikirkossa kuuntelemassa Timon puhetta, niin ehkä Jeesus saa täyttää sinunkin sydämesi?
Timo ei ole ainoastaan hyvä ja fiksu ihminen, vaan myöskin hyvä pastori.
Siitäkin huolimatta, että sinä olet häijjyillyt Timolle jatkuvasti, hän on aina jaksanut vastata sinulle ystävällisesti.
Sekin jo osoittaa todellista uskoa ja luonteen lujuutta, jonka vain todellinen Kristuksen tuntemnen voi synnyttää.1. Tim. 4:12
Älköön kukaan nuoruuttasi katsoko ylen, vaan ole sinä uskovaisten esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkaudessa, uskossa, puhtaudessa.
Kuka on kelvollinen Jumalalle?
Luuk.23.
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme,
mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." - Raamattumies
eremith 13 kirjoitti:
5Moos.5:2. "Herra meidän Jumalamme teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla. 3. Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt eläämme. Eikö tämä ole vieläkään Timolle selvä?
2. Moos. 19
1 Kun Egyptistä lähdöstä oli kulunut tasan kaksi kuukautta, israelilaiset tulivat Siinain autiomaahan.
2 Refidimistä lähdettyään he tulivat sinne ja jäivät leiriin Siinainvuoren juurelle.
3 Mooses lähti Jumalan luo vuorelle, ja Herra huusi hänelle: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille, Jaakobin jälkeläisille:
4 'Te olette itse nähneet, mitä minä tein egyptiläisille ja kuinka olen kotkan siivin kantanut teitä ja tuonut teidät tänne luokseni.
5 Jos te nyt kuuntelette minua ja pidätte minun liittoni, niin te tulette olemaan kansojen joukossa minun oma kansani.
Eivät pitäneet lakia. pettivät lain ja laki petti heidät. Uusi liitto tehtiin ilman lakia.
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia - ex-hirvas
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Ef. 1:13
Siksipä tuntuisi varsin mielettömältä, että ihmisen sisällä asuvaa Pyhää Henkeä ohjaisi lihallisille ihmisille annetut käskytja lait. [][][] --ex-hirvas--
JÄÄRÄPÄISESTI ex-hirvas pitää esillä hengellisyyden tärkeintä asiaa.
Ja niinhän Paavalikin alkoi lukea aina vaan enemmän roskaksi lainlukemisen
ja evankeliumi tuli ainoaksi tärkeäksi asiaksi - kun täyttyi Pyhällä Hengellä.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Room. 3:21 :
Filipp. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
ja pidän sen roskana - että
voittaisin omakseni Kristuksen.
Kaikkia evankelistoja siunaten!
Anttiopetti Paavalille pelastavan ilosanoman sisällön, johon uskomalla ihminen pelastuu. Paavali oli luja ja uskoi siihen oppiin, jonka Jeesus oli jättänyt Isänsä tahdon mukaisesti. Joka siihen uskoo, pelastuu, muut joutuvat kadotukseen. Eli pysykäämme SANASSA ja totuudessa, sillä se on ainoa toivomme saada iankaikkinen elämä. Pysykää lujana vlejet ja sisaret Jeesuksen tiellä.
2. Tess. 2.
13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.
Selvää tekstiä! Siunausta teille kaidan tien kulkijat. - ......
ex-hirvas kirjoitti:
1. Tim.1.
Timo Flink, noin asia on, uskotpa siihen sitten tai et. Minä uskon, ja pysyn uskossani.Sinähän olet lain noudattaja. Hyvä asia on se, että et ole niistä yhtäkään rikkonut, kuten sanot.
Sinussa, kun ei ole syntiä, niin lakihan oli syntisille.
Miten sitten ajattelet, että muut pakanatkaan eivät tarvitse lakia, eikö kessään muussakaan pakanassa ole syntisiä?
Ehkä sinun kannattaa saarnata lakia adventisteille, kun hehän ovat syntisiä, että voisivat armon kautta pelastua. - X-hirvas
...... kirjoitti:
Sinähän olet lain noudattaja. Hyvä asia on se, että et ole niistä yhtäkään rikkonut, kuten sanot.
Sinussa, kun ei ole syntiä, niin lakihan oli syntisille.
Miten sitten ajattelet, että muut pakanatkaan eivät tarvitse lakia, eikö kessään muussakaan pakanassa ole syntisiä?
Ehkä sinun kannattaa saarnata lakia adventisteille, kun hehän ovat syntisiä, että voisivat armon kautta pelastua.totesin, en voi noutattaa sellaista lakia, jota ei ole enää olemassakaan. Israelilaisille annettu kansallinen järjestyslaki loppui vanhan liiton myötä, ja pakanoille ei ole annettu lakia. J
Joka ei usko Raamattua, ei usko myöskään sitä, että laki on loppunut jo lähes 2000 vuotta sitten.
Meillä suomalaisilla on kansallinen laki, jonka mukaan me elämme ja jonka mukaan meitä rangaistaan. Samoin rangaistaan niitä ulkomaalaisia, jotka asuvat Suomessa suomalaisten kanssa.
Israelin nykyisin voimassa oleva kansallinen laki ei koske meitä suomalaisia muuten, kuin että olemme Israelin rajojen sisäpuolella, ja minä en ole siellä vaan Suomessa.
Älä siis sotke keskenään syntiä ja maallista lakia. - millä mitataan
X-hirvas kirjoitti:
totesin, en voi noutattaa sellaista lakia, jota ei ole enää olemassakaan. Israelilaisille annettu kansallinen järjestyslaki loppui vanhan liiton myötä, ja pakanoille ei ole annettu lakia. J
Joka ei usko Raamattua, ei usko myöskään sitä, että laki on loppunut jo lähes 2000 vuotta sitten.
Meillä suomalaisilla on kansallinen laki, jonka mukaan me elämme ja jonka mukaan meitä rangaistaan. Samoin rangaistaan niitä ulkomaalaisia, jotka asuvat Suomessa suomalaisten kanssa.
Israelin nykyisin voimassa oleva kansallinen laki ei koske meitä suomalaisia muuten, kuin että olemme Israelin rajojen sisäpuolella, ja minä en ole siellä vaan Suomessa.
Älä siis sotke keskenään syntiä ja maallista lakia.Mikä ex-hirvas on syntiä? Onko sitä siis enää olemassakaan?
- X-hirvas
millä mitataan kirjoitti:
Mikä ex-hirvas on syntiä? Onko sitä siis enää olemassakaan?
olemassa syntiinlankeemuksesta lähtien. Se mikä on syntiä, sen määrittelee Jumala, eikä esimerkiksi Suomen laki, eikä minkään muunkaan maan kansallinen laki.
- millä mitataan
X-hirvas kirjoitti:
olemassa syntiinlankeemuksesta lähtien. Se mikä on syntiä, sen määrittelee Jumala, eikä esimerkiksi Suomen laki, eikä minkään muunkaan maan kansallinen laki.
Milläköhän tavalla Jumala synnin määrittelee? Olisi kai se hyvä ihmisenkin tietää etukäteen, vai sanooko Jumala sitten vasta tuomiolla, että hoppssan, sinähän oletkin syntinen, painu helvettiin.
Mikä se Jumalan laki on, mistä Raamattu puhuu? - X-hirvas
Milläköhän tavalla Jumala synnin määrittelee? Olisi kai se hyvä ihmisenkin tietää etukäteen, vai sanooko Jumala sitten vasta tuomiolla, että hoppssan, sinähän oletkin syntinen, painu helvettiin.
Mikä se Jumalan laki on, mistä Raamattu puhuu?mitä kohtaa tarkotit Raamatusta, jossa puhutaan Jumalan laista?
- millä mitataan
X-hirvas kirjoitti:
mitä kohtaa tarkotit Raamatusta, jossa puhutaan Jumalan laista?
Onhan siellä monessakin kohtaa Jumalan laista. Tuossa nyt aukeni ihan sattumalta yksi.
1.Joh.3:4
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."
Mikä ihmeen Jumalan laki? Missä se on määritelty? Kai Jumala sellaisen lain jossain on antanut? Miten me muuten tiedämme milloin olemme rikkoneet lain? - X-hirvas
Onhan siellä monessakin kohtaa Jumalan laista. Tuossa nyt aukeni ihan sattumalta yksi.
1.Joh.3:4
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."
Mikä ihmeen Jumalan laki? Missä se on määritelty? Kai Jumala sellaisen lain jossain on antanut? Miten me muuten tiedämme milloin olemme rikkoneet lain?yksinkertainen "laki", jos sitä laiksi voi kutsua.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka EI veljeänsä RAKASTA.
11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee RAKASTAA toinen toistamme
Siinä se on sanottu. - benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
että Jumalan Henki liikkui jo vetten päällä, jo ennen ihmisen luomista!
Aadamissahan ja Eevassa oli vettä n. 80 %...Joisit sinäkin antti vettä , olis hyvä jos 2 -3 ltr. vrk! - benedi
annelina' kirjoitti:
Asiat eivät ole sinnepäinkään kuin yrität vääntää.ja voin näyttää sen myös toteen!
10- käskyn laki oli pilkulleen voimassa jo ennen Siinaita!!
sehän lukee jo 1 ssä Mooseksen kirjassa!
" Silmäpuoli on kuningas, sokeitten valtakunnassa! - benedi
ex-hirvas kirjoitti:
vain rikollisia israelilaisia, ja laki määräsi myös rikollisen tuomittavaksi ja rangaistavaksi, kuten
Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."hankihan itsellesi vainaja-ja tietäjähenki, niin luuletko selviäväsi Herran päivään saakka ilman rangaistusta?
Etköhän vain ehdi tekemään Jumalaamme kohtaan niin paljon velkaa, ettette sinä, eikä vainaja.eikä tietäjähenki pysty sitä velkaa yhdessäkään maksamaan! - benedi
ex-hirvas kirjoitti:
1. Tim.1.
Timo Flink, noin asia on, uskotpa siihen sitten tai et. Minä uskon, ja pysyn uskossani.sinä ex-hirvas näytät olevan!
Pitänee soittaa metsästäjäporukalle, että täälläpäin on nähty
haavoittunut hirvas!
Kyllä koirat yhden hirvaksen jäljittää!
Meet aina omaan hölmöyteesi..tahdot olla lain opettaja, vaikka et ymmärrä mitä puhut,!!
Tottakait, jos elät armon alla , niin kaikki hyvin!! Mutta jos ertäänä päivänä olet laiton ja niskoittelet, oot jumalaton ja syntinen,..niin lakihan pannaan sinun niskaasi!!
Etkö sen vertaa osaa lukea??
Usko siis evankeliumisi mukaiosesti!! Jos poikkeat armon alta sivuun, ja teet syntiä eli rikot
lakia,...niin silloinhan sinä olet laiton, jumalaton, syntinen...riippuen ihan siitä mitä käskyä vastaan tein rikoksen!
Samalla kuitenkin kaikki 10 käskyä tulee rikokutksi, ja sinut poistetaan välittömästi armon alta!!
Joudut taas tunnustamaan syntisi, ja hyljkäämään ne, niin saat taas armon!!
Menikö kyssäkaaliin? - benedi
X-hirvas kirjoitti:
yksinkertainen "laki", jos sitä laiksi voi kutsua.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka EI veljeänsä RAKASTA.
11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee RAKASTAA toinen toistamme
Siinä se on sanottu.sanottu, aivan oikein ex-hirvas!
Mutta miten se sana sinua auttaa??Millä sinä näytät toteen että olet Jumalasta syntynyt, kun todennäköisin syin rikot käskyt?
"Syntiä en olisi tullut tuntemaan ellei Jumalan laki olisi kertonut minulle
mikä on syntiä" Paavali
Jeesus oli Jumalasta syntynyt, mutta milläs näytät toteen että sinä olet sitä!
Todistaako Jeesus ja Isä puolestasi että kyllä ex-hirvas on pysynyt laissa
ja Jeesuksen uskossa?
Etvaikuta mieheltä että pyhittäisit edes Herran sapatin, ja silloinhan olet syypää kaikkien 10 käskyn rikkomiseen!
Eli olet syntinen,..ja synnin palkka on kuolema!
Jumalalla on tosin armolahja! - X-hirvas
benedi kirjoitti:
sanottu, aivan oikein ex-hirvas!
Mutta miten se sana sinua auttaa??Millä sinä näytät toteen että olet Jumalasta syntynyt, kun todennäköisin syin rikot käskyt?
"Syntiä en olisi tullut tuntemaan ellei Jumalan laki olisi kertonut minulle
mikä on syntiä" Paavali
Jeesus oli Jumalasta syntynyt, mutta milläs näytät toteen että sinä olet sitä!
Todistaako Jeesus ja Isä puolestasi että kyllä ex-hirvas on pysynyt laissa
ja Jeesuksen uskossa?
Etvaikuta mieheltä että pyhittäisit edes Herran sapatin, ja silloinhan olet syypää kaikkien 10 käskyn rikkomiseen!
Eli olet syntinen,..ja synnin palkka on kuolema!
Jumalalla on tosin armolahja!ei ole minun tai sinun tehtävä miettiä päätänsä puhki adventistein höpöopin takia. Jumala tietää meidän jokaisen uskon, ja hän päättää lopullisesti mitä täällä elämässä on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Siinä ei tarvita adventsimin kulttia eikä mitään muutakaan poliittista järjestöä.
En vietä enkä pyhitä advenstimin sapattia, koska en ole adventisti, eikä minusta ikinä amerikkalaista kulttia palvovaa orjaa.
Sitäpaitsi Isä LOI Poikansa ennen muuta luomakuntaa, joten korjattakoon sekin tässä samalla. - X-hirvas
benedi kirjoitti:
sinä ex-hirvas näytät olevan!
Pitänee soittaa metsästäjäporukalle, että täälläpäin on nähty
haavoittunut hirvas!
Kyllä koirat yhden hirvaksen jäljittää!
Meet aina omaan hölmöyteesi..tahdot olla lain opettaja, vaikka et ymmärrä mitä puhut,!!
Tottakait, jos elät armon alla , niin kaikki hyvin!! Mutta jos ertäänä päivänä olet laiton ja niskoittelet, oot jumalaton ja syntinen,..niin lakihan pannaan sinun niskaasi!!
Etkö sen vertaa osaa lukea??
Usko siis evankeliumisi mukaiosesti!! Jos poikkeat armon alta sivuun, ja teet syntiä eli rikot
lakia,...niin silloinhan sinä olet laiton, jumalaton, syntinen...riippuen ihan siitä mitä käskyä vastaan tein rikoksen!
Samalla kuitenkin kaikki 10 käskyä tulee rikokutksi, ja sinut poistetaan välittömästi armon alta!!
Joudut taas tunnustamaan syntisi, ja hyljkäämään ne, niin saat taas armon!!
Menikö kyssäkaaliin?vaan uskollisena kultillesi ja maksa johtajille kymmenyksiä, jotta saavat rahaa elää leveästi. Kunnon ateistikin on sata kertaa rehellisempi kuin kiero uskonnollinen hapatus.
- X-hirvas
benedi kirjoitti:
ja voin näyttää sen myös toteen!
10- käskyn laki oli pilkulleen voimassa jo ennen Siinaita!!
sehän lukee jo 1 ssä Mooseksen kirjassa!
" Silmäpuoli on kuningas, sokeitten valtakunnassa!annettu laki ja Jumalan heidän kanssaan tekemä liitto ei koske kiinalaisia eikä suomalaisia mitenkään. Sitäpaitsi se laki on loppunut, joten olette melkoisia veijareita levittämään hapatustanne.
- benedi
X-hirvas kirjoitti:
ei ole minun tai sinun tehtävä miettiä päätänsä puhki adventistein höpöopin takia. Jumala tietää meidän jokaisen uskon, ja hän päättää lopullisesti mitä täällä elämässä on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Siinä ei tarvita adventsimin kulttia eikä mitään muutakaan poliittista järjestöä.
En vietä enkä pyhitä advenstimin sapattia, koska en ole adventisti, eikä minusta ikinä amerikkalaista kulttia palvovaa orjaa.
Sitäpaitsi Isä LOI Poikansa ennen muuta luomakuntaa, joten korjattakoon sekin tässä samalla.Ei kait kukaan niin yksinkertaoinen liene että noudattaa sapattia, koska on adventisti!!
Et sinä saa Jumalaa sanoa adventistiksi?? Tuskin hän haluaa adventisti olla...mutta haluaa että oltais kuuliaisia Pojalle!
Enhän minäkään jättänyt profetoimatta, että adventtikirkko palaa 3 viikon päästä, ellei sen seinältä häviä käsintehdyt jumalankuvat, vaikka olen adventisti!
Eivät hävinneet 3 viikossa. mutta hävisivät heti 3 viikon jälkeen kun tuli
syttyi ja poltti koko kirkon kuvineen! - benedi
X-hirvas kirjoitti:
vaan uskollisena kultillesi ja maksa johtajille kymmenyksiä, jotta saavat rahaa elää leveästi. Kunnon ateistikin on sata kertaa rehellisempi kuin kiero uskonnollinen hapatus.
on tosin kieroa, mutta Jumalan sana on totuus!
" Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella" Jeesus
Olenko minä muka kehhoittanut sinua koskaan seuraamaan adventisteja, luterilaisia, helluntalaisia, vapaakirkkolaisia, vartiotorniseuralaisia,jne.??
En ole koskaan!!
Enkä nytkään! Adventtikirkkohan on vain sitä varten, että uskovat tapaavat siellä sapattina
toisiaan!
Vai saako teidän kirkkoa lainata sapattina? Tyhjähän se kuitenkin silloin on!! - benedi
eremith 13 kirjoitti:
että: " Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön" Heb 7: 18
Koetahan herätellä harmaita aivosolujasi, ja kerro meille mikä on se " entinen säädös" joka kumotaan!?? - X-hirvas
benedi kirjoitti:
hankihan itsellesi vainaja-ja tietäjähenki, niin luuletko selviäväsi Herran päivään saakka ilman rangaistusta?
Etköhän vain ehdi tekemään Jumalaamme kohtaan niin paljon velkaa, ettette sinä, eikä vainaja.eikä tietäjähenki pysty sitä velkaa yhdessäkään maksamaan!sellaista ihmistä, joka oli tekemisissä vainajahenkien kanssa. Hän on sinun jumalasi.
- kuokkavieras
X-hirvas kirjoitti:
sellaista ihmistä, joka oli tekemisissä vainajahenkien kanssa. Hän on sinun jumalasi.
Ei minulle kylläkään ole benedin kirjoituksista tullut sellaista käsitystä, että hän pitäisi ketään ihmistä jumalana. En ymmärrä, mistä sinä tuon tempaisit.
- X-hirvas
benedi kirjoitti:
Ei kait kukaan niin yksinkertaoinen liene että noudattaa sapattia, koska on adventisti!!
Et sinä saa Jumalaa sanoa adventistiksi?? Tuskin hän haluaa adventisti olla...mutta haluaa että oltais kuuliaisia Pojalle!
Enhän minäkään jättänyt profetoimatta, että adventtikirkko palaa 3 viikon päästä, ellei sen seinältä häviä käsintehdyt jumalankuvat, vaikka olen adventisti!
Eivät hävinneet 3 viikossa. mutta hävisivät heti 3 viikon jälkeen kun tuli
syttyi ja poltti koko kirkon kuvineen!sellainen on melkoinen onttopää, joka uskoo adventismiin.
- X-hirvas
benedi kirjoitti:
on tosin kieroa, mutta Jumalan sana on totuus!
" Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella" Jeesus
Olenko minä muka kehhoittanut sinua koskaan seuraamaan adventisteja, luterilaisia, helluntalaisia, vapaakirkkolaisia, vartiotorniseuralaisia,jne.??
En ole koskaan!!
Enkä nytkään! Adventtikirkkohan on vain sitä varten, että uskovat tapaavat siellä sapattina
toisiaan!
Vai saako teidän kirkkoa lainata sapattina? Tyhjähän se kuitenkin silloin on!!kokouksissaan toisiaan. On aivan sama onko adventisti taikka kommari, molemmat ovat ideologisia järjestöjä, joilla on oma aateensa ja oppinsa. Maallisia ihmisten keksimiä, rekisteröimiä ja perustamia yhdistyksiä.
- X-hirvas
kuokkavieras kirjoitti:
Ei minulle kylläkään ole benedin kirjoituksista tullut sellaista käsitystä, että hän pitäisi ketään ihmistä jumalana. En ymmärrä, mistä sinä tuon tempaisit.
on EGW:n oppia, ja siihen uskoville hän on jumala.
"Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä ei saa pitää yllä, vaan on alistuttava" -Testimonies, Vol 3, s. 492
Tuo on EGW:n tekstiä, ja pääkonferenssi on Jumala korkein auktoriteetti maan päällä. - kuokkavieras
X-hirvas kirjoitti:
on EGW:n oppia, ja siihen uskoville hän on jumala.
"Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä ei saa pitää yllä, vaan on alistuttava" -Testimonies, Vol 3, s. 492
Tuo on EGW:n tekstiä, ja pääkonferenssi on Jumala korkein auktoriteetti maan päällä.Ei minun silmiini ota, että tuossa ketään ihmistä pidetään Jumalana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651