Löytyykö käyttökokemuksia 1.8 TSI (118kW) moottorista? Pääsekö valmistajan ilmoittamiin kulutuslukemiin? Onko koneella ollut mitään tyyppivikoja tai muita ongelmia ja miten se on toiminut näillä pakkasilla?
1.8 TSI käyttökokemuksia
16
2580
Vastaukset
- 1,8 TSI
Mulla ollut 1,8 TSI käytössä nyt 3 viikkoa eikä ainakaan vielä ole tullut mitään negatiivista vastaan. Lämmityslaitteestakin on tullut lämpöä ihan riittävästi. Kulutukseen en osaa ottaa kantaa koska kyseessä on about 10 km työmatka ajoa suuntaansa ja koko ajan on ollut aika kovat pakkaset joten kyllähän sitä bensaa kuluu kun kylmällä koneella ajelee melkein koko ajan.
- ml
Sellainen kysymys vielä että kuinka hyvin noissa pysyy jälleenmyyntiarvo jos verrataan TDI:hen?
- TSI:n puolesta
Ainakin itse valitsisin varmasti TSI:n (vaikka pienimmänkin niistä) dieselin sijaan. Dieseli voi kuluttaa vähän vähemmän mutta vastapainoksi ei lämpenene näköjään niin hyvin ja tällaisena "normaalitalvena" alkaa sitten käynnistysmisongelmatkin aikaisemmin kuin bensakoneilla. Lisäksi huollot ja remontit todennäköisesti on kalliimpia, mukaanlukien DPF:n aiheuttamat lisäkulut plus vielä vuotuinen "dieselverokin" kaiken päälle. Jos puhutaan normaaleista perheauton vuosikilometreistä, niin en juurikaan keksi perusteita dieselin valinnalle. Taksit on vähän toinen juttu.
Kun dieseleitä sitten on joku päivä tarpeeksi paljon, hallitus voi nostaa löpön hinnan bensan tasolle - meillä lienee vielä Euroopan suurin hintaero noiden kahden välillä!
En suostuisi käytetystä dieselistä maksamaan edes samaa kuin TSI:stä.
- kelpo kone
Eilen jonossa 200km lumipöpperössä aika maltillisella nopeudella, kulutus 5,8 satkulla. Kyydissä kolme henkilöä tavarat. Lämmin auto, kulkee tosi hyvin, menee pienellä normaaliajossa mutta saa palamaan enemmänkin, jos polkee surutta. Kiihtyy paremmin nopeudesta kun nopeudesta kuin vastaava 2.0TDI Octavia. Lähtee hyvin käyntiin näillä pakkasilla.
- 1.8 teeäsii
Itse sanoisin että siinä on enemmän tehoa kuin 160 heppaa. Mikään muu vastaavan kokoinen ja saman tehoinen ei liiku läheskään noin hyvin.
- Miroslav Boleslav
1.8 teeäsii kirjoitti:
Itse sanoisin että siinä on enemmän tehoa kuin 160 heppaa. Mikään muu vastaavan kokoinen ja saman tehoinen ei liiku läheskään noin hyvin.
Eipä tässä sitä onneksi kysytä "mikä on maailmanparas" jne. Siitä tulee aina närää ja kinaa kuten on nähty. Mutta 1.8 TSI DSG Octaviaan olen itse ollut erittäin tyytyväinen. Valmistajan ilmoittamat kulutuslukemat ovat vähintään yhtä realistisia kuin muillakin. Mielestäni jopa realistisemmat kuin useimmilla muilla. Tottakai bensa palaa, jos pakkasilla ajaa kilometrin tai parin pätkiä. Mutta kun ajomatkaa on hieman enemmän, niin jopa alkaa kulutus laskea!
Suorituskyky on erittäin hyvä ja lämpöä piisaa. Tehoa on todellakin enemmän kuin tuo 118 kW, mikä on varsin ymmärrettävää valmistajan luvatessa tuon 118 kW kierroslukualueella 1500-4500 r/min. Aika mahdotontahan tuo on niin tehdä, ettei ylitystä jossain vaiheessa tule. Ja muistaakseni huiput löytyykin sitten jostain sieltä 5500 kierroksen korvilta. Aina kun on mittaamaan ryhdytty, niin 1.8 TSI:stä on löydetty päälle 175 hv. Muistaakseni 1.4 TSI:lläkin pienin mitattu max. teho on 132 hv, ei se ilmoitettu 122 hv. Joten näyttäisi näissä TSI-koneissa olevan kauttaaltaan hieman extra reserviä. - Miroslav Boleslav
Miroslav Boleslav kirjoitti:
Eipä tässä sitä onneksi kysytä "mikä on maailmanparas" jne. Siitä tulee aina närää ja kinaa kuten on nähty. Mutta 1.8 TSI DSG Octaviaan olen itse ollut erittäin tyytyväinen. Valmistajan ilmoittamat kulutuslukemat ovat vähintään yhtä realistisia kuin muillakin. Mielestäni jopa realistisemmat kuin useimmilla muilla. Tottakai bensa palaa, jos pakkasilla ajaa kilometrin tai parin pätkiä. Mutta kun ajomatkaa on hieman enemmän, niin jopa alkaa kulutus laskea!
Suorituskyky on erittäin hyvä ja lämpöä piisaa. Tehoa on todellakin enemmän kuin tuo 118 kW, mikä on varsin ymmärrettävää valmistajan luvatessa tuon 118 kW kierroslukualueella 1500-4500 r/min. Aika mahdotontahan tuo on niin tehdä, ettei ylitystä jossain vaiheessa tule. Ja muistaakseni huiput löytyykin sitten jostain sieltä 5500 kierroksen korvilta. Aina kun on mittaamaan ryhdytty, niin 1.8 TSI:stä on löydetty päälle 175 hv. Muistaakseni 1.4 TSI:lläkin pienin mitattu max. teho on 132 hv, ei se ilmoitettu 122 hv. Joten näyttäisi näissä TSI-koneissa olevan kauttaaltaan hieman extra reserviä.Hik, en oo kännissä mutta pieni viba tuli edelliseen postaukseen, korjataan heti!! ;) ;)
Joo, siis maksimivääntöhän luvataan tuolle kierrosalueelle 1500-4500. Maksimitehon valmistaja lupaa kierrosalueelle 4500-6200. Ja tuo testeissä mitattu reilun 10%:n ylitys on ollut nimenomaan tuolla "vaakasuoralla" alueella noin 5800 kierroksen paikkeilla. Mutta extraa siis löytyy, sitä en poista!
Vaikka hyvä kone tuo 1.8 TSI onkin, niin ei sillä sentään vielä ole kuuhun asti menty. ;) - huollot
1.8 teeäsii kirjoitti:
Itse sanoisin että siinä on enemmän tehoa kuin 160 heppaa. Mikään muu vastaavan kokoinen ja saman tehoinen ei liiku läheskään noin hyvin.
Minulla ollut kaksi ocua eka 1,9l pumppusuutindiesel.Ajelinlappiin 33-35 asteenpakkasessa .Hyvinpärjäsin senkanssa.Tämänjälkeen 1,8l 132 kw bensamoottorilla vakkarilla ajelentienpäällä vaihtoehdot eco,normal ja sport.Koneestalöytyy tehoa tarvittaessa sportillakiihtyy 7,3 sek 100.Mittarissa 86000km ja tähänasti olenpärjännyt.Koskaan enkehu autoa vasta kuin 300000km mittarissa.Huollotkaan niinkalliita kun kilpailijoilla.
- ml
Siis eikö löydy yhtään mitään negatiivista palautetta? Ei pienimmän pienintäkään? Kuullostaa aika uskomattomalta jos todella ei ole mitään. TDI koneilla kun tuntuu olevan jatkuvasti jotain pientä korjaamista.
- isompia ongelmia
Olen itsekin yrittänyt ahkerasti lueskella mm. ultimatevw:n foorumia 1.8 tsi:n mahdollisten ongelmien osalta, muistaakseni ainoastaan joku ohimenevä anturivika oli jossain yksittäistapauksessa ollut. Samaan aikaan kuitenkin palstat pursuaa kirjoituksia (provoilutkin suodatettuna) tdi-koneiden pakkasongelmista ja huonosta lämpenemisestä, joten ilmeisesti tuo 1.8 tsi vaan on yksinkertaisesti toimiva ja luotettava kone.
Jos muuten jotain huonoa tuosta koneesta pitää kaivaa niin lähinnä tulee mieleen että reippaasti polkemalla ja ruuhkaisessa kaupunkiajossa kulutus nousee reippaasti, mutta siististi ajamalla pääsee varsin kohtuullisiin lukemiin. - 1,9 Tdi
Mistä käsitys että Tdi koneissa on vikoja sen enempää kuin Tsi koneissa joista on paljon vähemmän kokemusta kilometreinä. Normaaleja vikoja varmaan löytyy Tsi koneista siinä kuin Tdi koneista jahka samat kilometrimäärät alkaa lähestyyn niissä. Esim lämpöonkelmat ei ole mitään vikoja vaan käyttäjien taitamattomuutta ja fysiikan lakeihin perustuvaa. Jos kuluttaa vähän niin ei sitä hukkalämpöä tule niin kuin bensavehkeissä (isoissa). 40000tkm takana Tdi:ssä ja pelannut normaalisti ja lähtee käyntiin pakkasellakin välittömästi.(tänäaamunakin 25,5 pakkasta)
Hyviä autonvalintoja vain sinne! - TSI_samurai
isompia ongelmia kirjoitti:
Olen itsekin yrittänyt ahkerasti lueskella mm. ultimatevw:n foorumia 1.8 tsi:n mahdollisten ongelmien osalta, muistaakseni ainoastaan joku ohimenevä anturivika oli jossain yksittäistapauksessa ollut. Samaan aikaan kuitenkin palstat pursuaa kirjoituksia (provoilutkin suodatettuna) tdi-koneiden pakkasongelmista ja huonosta lämpenemisestä, joten ilmeisesti tuo 1.8 tsi vaan on yksinkertaisesti toimiva ja luotettava kone.
Jos muuten jotain huonoa tuosta koneesta pitää kaivaa niin lähinnä tulee mieleen että reippaasti polkemalla ja ruuhkaisessa kaupunkiajossa kulutus nousee reippaasti, mutta siististi ajamalla pääsee varsin kohtuullisiin lukemiin.Niin, onhan se kauheaa kun bensaa menee, mutta kun ottaa huomioon suorituskyvyn ja kuljetuskapasiteetin, niin ei esim. 1.8 TSI Ocua voi tuhlaajaksi moittia. Luokassaan varmasti parhaita koneita kulutuskin huomioiden! Jos oikein haluaa pihistellä, niin sitten suosittelen jotain litraista moottoria tai vaikka 1.2 TSI:tä Ocuun. Ei kaikilla bensakoneilla muutenkaan ajeta yli 400 tuhatta kilometriä, varsinkin jos ajaa itseni kaltaisesti vain noin 10 tuhatta km per vuosi. Minun yli 25 vuotisen autoilukokemukseni perusteella tuo 1.8 TSI on hieno kone ja ainoa "huono" juttu on se, että kyllä sitä pienemmälläkin Suomen oloissa pärjäis. Niitä "peltipoliiseja" kun alkaa olla jokapuolella... Mutta jos muuten tykkää, että koneessa on tuhdisti voimaa ja vääntöä, eikä näe dieseliä itselleen tarpeelliseksi, niin 1.8 TSI on eräs parhaista valinnoista. Siitä kun riittää lämpöäkin aika hyvin kabiiniin näin pakkasilla!
- xxxxxxxxxxxxxxx
1,9 Tdi kirjoitti:
Mistä käsitys että Tdi koneissa on vikoja sen enempää kuin Tsi koneissa joista on paljon vähemmän kokemusta kilometreinä. Normaaleja vikoja varmaan löytyy Tsi koneista siinä kuin Tdi koneista jahka samat kilometrimäärät alkaa lähestyyn niissä. Esim lämpöonkelmat ei ole mitään vikoja vaan käyttäjien taitamattomuutta ja fysiikan lakeihin perustuvaa. Jos kuluttaa vähän niin ei sitä hukkalämpöä tule niin kuin bensavehkeissä (isoissa). 40000tkm takana Tdi:ssä ja pelannut normaalisti ja lähtee käyntiin pakkasellakin välittömästi.(tänäaamunakin 25,5 pakkasta)
Hyviä autonvalintoja vain sinne!Käsitys ongelmista tulee siitä että nykydieseleissä on hiukkassuodattimia jotka tukkeutuvat käytännön ajossa.
- Hyvä pirssi...
xxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:
Käsitys ongelmista tulee siitä että nykydieseleissä on hiukkassuodattimia jotka tukkeutuvat käytännön ajossa.
1.8Tsi DSG:llä on mainio paketti. Kun oppii ajamaan automaatilla varsinkin liikkeelle lähdöissä antamalla kaasua maltilla, niin kyllä parempaa laatikkoa saa hakea. Ajettavuus on naurettavan helpoa ja kun koneessa on tehoa enemmän kuin riittävästi, niin ei ole montaa kertaa tarvinnut kaasua yli puolen välin käyttää :)
Kulutuksesta sen verran, että ihan perus kaupunkiajossa kylmäkäynnistykset ilman moottorilämmitintä tänä talvena on tuottanut n. 8.2 - 8.8 litran keskikulutuksen. No, voisihan se olla vähemmänkin, mutta kuten tuossa joku mainitisi auton olevan tilavan, suuren kuljetuskyvyn omaavan ja ennen kaikkea todella kovan kiihtyvyyden omaava automalli, saa vastaava hakea bensa puolelta. Ja jos lasketaan kuppiin vielä automaattivaihteisto, ei yksin kertaisesti ole samanlaista yhdistelmää. No on yksi: RS Tdi, mutta on hintalappukin sitten aivan toiselta planeetalta...
- hehheheheVWaudiskoda
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml
Ei ole pikkuvikaa ollenkaan.10000e riittää aluksi korjaukseen
on muuten bensapihi moottori tämä EA888-korjaamo kulutus mitattu 0 ruoste syö kantavat rakenteet vuodessa puhki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022296- 1151781
- 881439
- 1331397
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741238Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631111- 511057
- 36982
- 33834