Ateistien totuus

hedelmistään puu tun

perustuu katkeruuteen. Keskustelupalstalla käydessäni pelkkää jumalanpilkkaa, katkeruutta jne.
Ja vakuutteluja siitä, kuinka uskovat ovat tyhmiä hihhuleita jne.
Jos uskovat kerran ovat niin ja niin tyhmiä, miksi käyttää aikaansa heidän pilkkaamisekseen?
Ateistit ovat osoittaneet "sivistyneisyytensä".
Taitaa olla pieni pelko siitä, että oikeassahan he ovat.....miten minun raukan käy.....
Himorienaajille: tulkitsen, että sielunvihollinen saatana tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa.
Maksun aoika tulee vääjäämättä. Tee parannus synneistäsi. Voi voi, oliko tämä uhkaus...ettäs julkeankin.
Nyt ateistit heräävät, tuommoisia tuomitsijoita.....
Vaikka kyse on vain ja ainoastaan totuudesta.

24

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärtäjä

      "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matt. 7:1)

      • hedelmistään puu tun

        olet tutustunut Raamattuun. Juuri noin, "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".
        Jeesuskaan ei tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        Mutta Sana, jonka hän on puhunut, on aikanaan tuomitseva maailman.
        Varoitus ei ole sama kuin tuomitseminen. Etenkin, kun siihen liittyi kehoitus parannuksen tekoon.
        Kannattaa siis katsoa kokonaisuus, eikä takertua epätoivoisesti johonkin lauseeseen, vääntäen siitä tarkoitusperiinsä soveltuvan "totuuden" ja tuomion...


      • hedelmistään puu tun
        hedelmistään puu tun kirjoitti:

        olet tutustunut Raamattuun. Juuri noin, "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".
        Jeesuskaan ei tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        Mutta Sana, jonka hän on puhunut, on aikanaan tuomitseva maailman.
        Varoitus ei ole sama kuin tuomitseminen. Etenkin, kun siihen liittyi kehoitus parannuksen tekoon.
        Kannattaa siis katsoa kokonaisuus, eikä takertua epätoivoisesti johonkin lauseeseen, vääntäen siitä tarkoitusperiinsä soveltuvan "totuuden" ja tuomion...

        Jeesus ei auttanut ketään ja on valtava runkkari.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.


        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.


      • hedelmistään puu tun
        hedelmistään puu tun kirjoitti:

        Jeesus ei auttanut ketään ja on valtava runkkari.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.


        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.'

        Poltan Raamattuni, jos kuulen loppuelämäni aikana yhdestäkään onnettomuudesta.

        ilmaisi "korkean" ateistisen "moraalin".


      • uskis
        hedelmistään puu tun kirjoitti:

        ilmaisi "korkean" ateistisen "moraalin".

        Jaa ja itse vastailet itsesi viesteihin, jotta pääsisit herjaamaan muita.

        Pyysin alotustasi poistettavaksi


    • Olen uskonnoton, mutten tiedä mikä on totuus uskontokysymyksessä.

      Tietysti minulla on asiasta oma mielipiteeni, mutta en voi mennä julistamaan tietäväni totuuden asiassa.

      Ymmärrykseni mukaan ihminen käsittelee havaintojaan subjektiivisesti ja siksi täydellisen totuuden saaminen jostain asiasta on hyvin harvinaista. Ehkä matematiikassa voidaan puhua totuudesta, mutta ei juuri muualla.

      Totuus on kuitenkin olemassa.

      Uskontoasiassakin on totuus, mutta pystymmekö me löytämään sen. Ovatko jonkin uskonnon jumalat todella olemassa vai eikö jumalia ole lainkaan? En tiedä. Minulla on vain oma käsitykseni.

      Kuitenkin voimme sanoa, että totuuksia on vain yksi kerrallaan.

      Jos jostain asiasta kerrotaan useampia versioita, vain yksi niistä tai ei ainoakaan voi olla totta samanaikaisesti.

      Jos meille markkinoidaan pakettia, joka sisältää keskenään ristiriitaista tietoa, on helppo päätellä, että paketti ei voi olla totta. Jokin sen osa voi olla, mutta kokonaisuus on harhaa.

      Kysehän on vain ja ainoastaan siitä, mitä pidämme totuutena.

      • hedelmistään puu tun

        mahdoit tarkoittaa
        "Jos meille markkinoidaan pakettia, joka sisältää keskenään ristiriitaista tietoa, on helppo päätellä, että paketti ei voi olla totta. Jokin sen osa voi olla, mutta kokonaisuus on harhaa".
        Mitä sinulle on "markkinoitu" (sanana sopimaton, kun puhutaan uskosta)?

        PS. Erota ensin usko uskonnoista.


      • hedelmistään puu tun
        hedelmistään puu tun kirjoitti:

        mahdoit tarkoittaa
        "Jos meille markkinoidaan pakettia, joka sisältää keskenään ristiriitaista tietoa, on helppo päätellä, että paketti ei voi olla totta. Jokin sen osa voi olla, mutta kokonaisuus on harhaa".
        Mitä sinulle on "markkinoitu" (sanana sopimaton, kun puhutaan uskosta)?

        PS. Erota ensin usko uskonnoista.

        Mene Uskon luo ja ohjaa hänet eroakirkosta.fi sivustolle.


      • hedelmistään puu tun kirjoitti:

        mahdoit tarkoittaa
        "Jos meille markkinoidaan pakettia, joka sisältää keskenään ristiriitaista tietoa, on helppo päätellä, että paketti ei voi olla totta. Jokin sen osa voi olla, mutta kokonaisuus on harhaa".
        Mitä sinulle on "markkinoitu" (sanana sopimaton, kun puhutaan uskosta)?

        PS. Erota ensin usko uskonnoista.

        Otetaan esimerkki kristinuskosta, joka lienee meille tutuin.

        Minulle on mark.. (sorry) uskoteltu, että raamattu on totta. Kuitenkin raamatussa on lukuisia sisäisiä ristiriitoja. Siis raamattu ei voi olla totta. Jotkin sen osat saattavat ollakin todenperäisiä.

        Mielestäni markkinointi sopii hyvin uskosta ja uskonnoista puhumiseen. Eri uskontojen edustajat haluavat myydä minulle uskontoaan ja saada vastikkeeksi minun uskoni ja sen myötä kuuliaisuuteni ja usein myös osan varallisuudestani.

        Ps. En oikein ymmärrä mitä tarkoitit sillä, että minun pitäisi erottaa usko uskonnoista.

        Ymmärrän kyllä, että uskoa on myös uskontojen ulkopuolella. Ihminen voi uskoa ihan arkisestikin esim. jään kantavan pilkkijää vielä huhtikuussa.

        Mutta eivätkö uskonnot perustu juuri uskoon?

        Tietysti samaankin uskontoon kuuluvat uskovat keskenään hieman erilailla. Se on ihmiselle tyypillistä käyttäytymistä. Jokaisen uskonnon harjoittajat keskustelevat jumaliensa kanssa joko itse tai jonkinlaisen välittäjähenkilön avustuksella. Ja kaikki jumaluudet myös vastaavat. Tunnusomaista on kuitenkin, että jopa saman uskonnon ja vieläpä uskonnon sisäisen ryhmän tai lahkon sisällä sama jumalus antaa eri ihmisille erilaisia vastauksia samiohin kysymyksiin!

        Siinä kysytään uskoa jos missä!


    • hedelmistään puu tun

      Kristyille Kritiikkiä:

      Työntäkää se Jeesuksenne poikittain perseeseenee, ja syvälle.

      Ketään EI kiinnosta satu.ukkonne, joka sikisi Jumalan huoraillan pääteeksi.

      Tee parannus synneistäsi. Eli eroa kirkosta, tai vedä Jumalaa turpaan.

      Toivoen HPT (hedelmistään puu tun)

      • hedelmistään puu tun

        suuri on tyhmyytesi.
        Näyti hedelmäsi varsin selvästi.
        Onnea et koskaan tule saavuttamaan, ellet kadu syntejäsi.


      • Esko .
        hedelmistään puu tun kirjoitti:

        suuri on tyhmyytesi.
        Näyti hedelmäsi varsin selvästi.
        Onnea et koskaan tule saavuttamaan, ellet kadu syntejäsi.

        ItseKriittisyys on ensimmäinen parantumisen merkki! jÄTÄ Jeesus ja Pelastu!


    • Kuk regus susej
      • hedelmistään puu tun

        Eipä ollut sama.


      • Kuk regus susej
        hedelmistään puu tun kirjoitti:

        Eipä ollut sama.

        Kyllä on, olet vain lisännyt loppuun "Voi voi, oliko tämä uhkaus...ettäs julkeankin.
        Nyt ateistit heräävät, tuommoisia tuomitsijoita..... Vaikka kyse on vain ja ainoastaan totuudesta.". Muuten se on sama viesti.

        Ps. Missä oli se totuus jota mainostat?


    • Kiitos näistä kauniista sanoista. Ihan sydäntä lämmittää.

    • ++++++++++++

      Mutta jos jopa Jeesus valehtelee niin totuutesi on huuhaata.

      Hän tekee niin.

      Matteus 7:7-8
      Matteus 18:19-20
      Matteus 21:21-22
      Markus 11:24-25 ( Uskomalla lehmätkin lentää)
      Luukas 11:9-13
      Johannes 14:13-14
      Johannes 15:7
      Johannes 15:16
      Johannes 23-24

      Ei siinä vielä kaikki, tekin vielä valehtelette esim

      1. Darwin rukoili jumalaa kuolinvuoteellaan.
      2. Evoluutio on valetta.
      3. Ateisteilla ei ole moraalia.
      4. Ateisteja ei ole juoksuhaudoissa.
      5. Yhdysvallat on perustettu kristinuskolle

      Siinä muutamia valheita.

      • hedelmistään puu tun

        Kerroppas sitten todiste, jonka mukaan Jeesus olisi puhunut totta...

        ET taida pystyä!

        En pysty minäkään


      • pekka-
        hedelmistään puu tun kirjoitti:

        Kerroppas sitten todiste, jonka mukaan Jeesus olisi puhunut totta...

        ET taida pystyä!

        En pysty minäkään

        Jeesus puhui tulevansa takaisin ennen kuin hänen sukupolvensa olisi kokonaan kuollut. nyt on kulunut 2000 vuotta eikä vielä ole kuulunut. tietääkseni sama opus sanoo ihmisen maksimi-iäksi 120 vuotta.

        Nyt siis on osoitettu että jeesus valehteli.

        Eikä se yllätä.


    • Sinä olet mielisairas yksilö joka pitäisi lopettaa.

      Ja ei, kyse ei ole katkeruudesta millään muotoa. Kyse on puhtaasta, laimentamattomasta Vihasta.

      • hedelmistään puu tun

        Ensiksikin, minulla ei ole mielenterveydellisiä ongelmia.
        "Lopettamis"-kirjoitus taas kertoo sinusta, millainen olet. Kun joku on kanssasi eri mieltä asioista, tai tuo julki jotakin sellaista, joka ei mahdu ajatusmaailmaasi....katsot, että kyseinen henkilö pitää lopettaa.
        Uskovia on täällä leimattu syyttä suvaitsemattomiksi jne. Juuri sinä osoitat suvaitsemattomuutta karkeimmalla tavalla.
        Kirjoitit:"Ja ei, kyse ei ole katkeruudesta millään muotoa.
        Kyse on puhtaasta, laimentamattomasta Vihasta."
        Niin. Tuli todistettua että oikeassa olen. Viha ja katkeruus kulkevat käsi kädessä. Sinulla kyse vielä "laimentamattomasta" vihasta.
        Osoitit hedelmäsi varsin selvästi. Kirjoituksesi vain vahvisti aloitukseni oikeellisuuden.

        PS. Viha ja katkeruus eivät ole hyviä asioita. Niiden varaan ei kannata rakentaa. Ei omaa elämäänsä, ei myöskään mitään oppia.


    • "Ateistien totuus perustuu katkeruuteen."

      Älä valehtele.

      "Ja vakuutteluja siitä, kuinka uskovat ovat tyhmiä hihhuleita jne."

      Juuri sellainen sinä olet, kun jo ensimmäisessä lauseessasi valehtelet ja käyttäydyt vainoharhaisesti. Sitten vielä viitsit uhkailla.

      Et ole ansainnut parempaa, joten lopeta valitus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe