0-100% kuinka onnellinen olet? Mitä oleellista puuttuu jos jotain?
Onnellisuus
65
475
Vastaukset
onnellinen. Keskimäärin kuitenkin noin 80 %. En ala tarkentaa.
- 80%
Kaikki muu on paremmin kuin hyvin paitsi Hän puuttuu
- Fr.Fionatar
tuota olen miettinyt aika paljonkin olenko onnellinen? mun täytyy sanoa että olen melkein 70& olen saavuttanut elämässäni sen mitä olen halunnut.
Ja se onni on tullut oikeastaan suurista pettymyksistä mitä olen kohdannut, vaikea selittää.
Minun onneni ei koostu materiaalista, vaan sisäisestä rauhasta ja ilosta.
Kun mä kävelin tänään koiran kanssa 2 tuntia tuolla ja aurinko paistoi.
Sitten menin ruokakauppaan ja laitoin ruokaa, lapset söi siinä mä tajusin kuinka onnellinen saan olla.
Mulle äitinä olo on yksi elämäni suurimmista onnea tuottavista asioista ja tulee muutkin asiat sitten. - fiftisixti
puuttuu
- kirpela
95. Parit eksät vois leikkiä sitä nykyonneaan niin tosissaan et häipyis hornaan.
5%
Eipä paljoakaan sellaista mitä voisi onneksi edes uskoa.- onnea on...
lapsia ? terveyttä ? katto pään päällä ? ruokaa`? ystäviä ? kevätaurinkoa ?
onnea on... kirjoitti:
lapsia ? terveyttä ? katto pään päällä ? ruokaa`? ystäviä ? kevätaurinkoa ?
Onhan noita, toisia enemmän - toisia vähemmän.
Miten perustyytyväisyyden piiriin kuuluvat asiat liittyvät ennenkaikkea henkiökohtaiseen onnentunteeseen?- onnea on...
Kukkomies kirjoitti:
Onhan noita, toisia enemmän - toisia vähemmän.
Miten perustyytyväisyyden piiriin kuuluvat asiat liittyvät ennenkaikkea henkiökohtaiseen onnentunteeseen?onnellinen pienistäkin asioista, jolloin se perustyytyväisyys pääsee pintaan, eikä elämä tunnu niin kovin onnettomalta. Asioilla on taipumus järjestyä :)
onnea on... kirjoitti:
onnellinen pienistäkin asioista, jolloin se perustyytyväisyys pääsee pintaan, eikä elämä tunnu niin kovin onnettomalta. Asioilla on taipumus järjestyä :)
Keneltä tuo onnistuu - keneltä ei.
- onnea on...
Kukkomies kirjoitti:
Keneltä tuo onnistuu - keneltä ei.
Joka aamu kun heräät, mietit yhden asian, joka elämässäsi on kohdallaan. - Jonkin ajan kuluttua saatat huomata, että on ihan mukava herätä, kun niin monta asiaa on OK. - Siitä se lähtee :)
- Eivät urheilijatkaan turhaan tee mielikuvaharjoituksia. onnea on... kirjoitti:
Joka aamu kun heräät, mietit yhden asian, joka elämässäsi on kohdallaan. - Jonkin ajan kuluttua saatat huomata, että on ihan mukava herätä, kun niin monta asiaa on OK. - Siitä se lähtee :)
- Eivät urheilijatkaan turhaan tee mielikuvaharjoituksia.En taida pystyä pysymään tuollaisessa ohjelmassa. Olen aamuisin liian rähmässä.
- onnea on...
Kukkomies kirjoitti:
En taida pystyä pysymään tuollaisessa ohjelmassa. Olen aamuisin liian rähmässä.
ennen nukkumaanmenoa :) Vai oletko sitä miestyyppiä, joka kuorsaa jo ennen kuin pää tuskin koskettaa tyynyä :) ?
onnea on... kirjoitti:
ennen nukkumaanmenoa :) Vai oletko sitä miestyyppiä, joka kuorsaa jo ennen kuin pää tuskin koskettaa tyynyä :) ?
Taidan olla tuota miestyyppiä.
- onnea on...
Kukkomies kirjoitti:
Taidan olla tuota miestyyppiä.
Joku rutiini ? Ensimmäinen kuppi kahvia aamulla ? Joku hetki, jolloin voit olla omissa ajatuksissasi pari sekuntia. - Eihän se kauan aikaa vie, kun ne positiiviset asiat ovat kuitenkin siinä ympärilläsi, osa elämää. - Sinun täytyy vain huomata ne ja olla niistä onnellinen !
Aurinkoista päivää sinulle Kukkomies :D onnea on... kirjoitti:
Joku rutiini ? Ensimmäinen kuppi kahvia aamulla ? Joku hetki, jolloin voit olla omissa ajatuksissasi pari sekuntia. - Eihän se kauan aikaa vie, kun ne positiiviset asiat ovat kuitenkin siinä ympärilläsi, osa elämää. - Sinun täytyy vain huomata ne ja olla niistä onnellinen !
Aurinkoista päivää sinulle Kukkomies :DOnni ja positiiviset asiat eivät välttämättä ole sama.
Pitäydyn kuitenkin siinä että olen oma itseni ja mun onni on ehkä toisenlaista. Häilyvämpää ja riippvainen ehkä eri asioista kuin "onnen kulttiiin" kuuluvilla.
- Jevgenia
Sama jos kysyisit, kuinka kuollut olet 0-100%, mahdotonta vastata. Tasaisuus, joka yleensä onneksi mielletään, ei kaikille sitä ole.
- antibarbi
Hyvin vaikea kysymys. Periaatteessa yleisellä tasolla vastaus olisi 99 %, koska moni asia on ulkoisesti ok. Parisuhteen arvosana kuitenkin vain tyydyttävä, joten se laskee prosentin 50 %.
- sain kevätkoivun kat
Romanttinen, höpsähtänyt onnellisuus vie järjen, joten esim parisuhteen kokeminen onnena on vaarallista. Onnelliseen elämään tarvitaan puutarha, kalastustaito ja koira. Siitä syntyy 30%:n onni, loput elämästä on olemassaolevan ylläpitämistä, joka on taitolaji ;)
Onneen kannattaa suhtautua väliaikaisena infektiona joka paranee harmittavan nopeasti mutta uusii mahdollisesti joskus.
Mutta vittuakos siitä. Tai kyllä mä tiedän, että tällä palstalla ja netissä yleensäkin ihmiset luulee, että onnellisuus löytyy sitten kun aikaa kuluu ja/tai asiat muuttuu.
- Crocuta
Onko 0% siis raja jossa ei ole onnellinen eikä masentunut, vai onko tuo 50% se raja. No loogisempi on nolla toten ...
En mä tiedä, ehkä mussa ei vaan ole jotain osaa joka muissa ihmisissä on. ollako onnellinen vai eikö olla. Tänään valitsen tuon 100 koska suuri on kaunista.
Onpas ajankohtainen kysymys. Olen ollut liian nuuka ja jättänyt tekemättä asioita, joista voisin olla onnellinen nyt enkä joskus tulevaisuudessa. Edellisen johdosta päätin eilen muutaman neuvoa-antavan jälkeen käydä maanantaina pankissa ja aloittaa elämästä nauttimisen samantien. Ai että tuntuukin hyvältä, kun sain päätöksen tehtyä. ;-)
- monte34
menee
- BlueNightSatin
en viitis kähtee arvioimaan, koska se vaihtelee. Onnellisuuden määrä ei ole vakio. Se vaihtelee tunnetilojen mukaan. Mutta voisin sanoa, että huonomminkin voisi olla. Mulla on oikestaan ihan jees, vaikka kaikki ei olekkaan ihan niikun mä niiden nyt tahtoisin olevan.
- OnnenpekkA!
Minulla on maailman mukavin työ: loppuelämäksi riittää asioita, joihin voi paneutua. Siitä voi repiä onnenaihetta pitkäksi aikaa - niin olen suunnitellut! Ei ihan välttämättä puutu mitään. Tämä´on varmaankin se disjunktiivinen syllogismi? kun /jos sanon, ettei mitään puutu, muuta kuin että Nescafe on lopussa kohta.
- MaxHD
Eräs parhaista tytöistäni joutuu palaamaan Pärnuun, eikä tietoa ole, koska tulee takaisin tänne :(
Mistä löytäisin yhtä hyvän tilalle? - alright
mulla ei oo vielä kaikki skillit 99 runessa
- 132 joo isot numerot
No just nyt ärsyttää, kun viesti johon olin vastaamassa katosi alta aikayksikön.
Onnellisuus = olla täysin tyytyväinen siihen mitä on, vaikka haaveita voikin olla
En ole täysin tyytyväinen siihen mitä on.- kirpakkaakka
kanssas samaa mieltä onnellisuus = onni,koen olevani monella tapaa onnellinen, mutta silti voisin toisissa asioissa olla onnellisempi
minäkään en ole täysin onnellinen, toivei ja haaveita on paljon.
joku 68-69%. Vähän väsynyt olo. Ollut tänään kaikenlaista väsyttävää. Puuttuu: voimia. Mut kyl se siit.
- Noona
paljonkin, sen mukaan, miten sitä ajattelee. Jos miettii kaikkea sitä hyvää, mitä omassa elämässä on olen 100% onnellinen, jos ajattelen sitä, mitä puuttuu, niin tipahtaa prosentit jonnekin 70%.
- In_no_sence
Mä en ole koskaan saanut mitään, mitä olisin halunnut, eikä yksikään mun unelmista toteutunut, mutta silti olen ihan onnellinen. Vaikka vähän kaikki ns. oleellinen puuttuu. Ehkä mä olen vähän hullu. :)
- alright
palstalta löytyy kaikki mitä tarvitset.
- In_no_sence
alright kirjoitti:
palstalta löytyy kaikki mitä tarvitset.
Niinkö? :D No eihän tässä sitten ole mitään hätää! :D
- alright
In_no_sence kirjoitti:
Niinkö? :D No eihän tässä sitten ole mitään hätää! :D
toivomuslistaa kehiin vaa!
- In_no_sence
alright kirjoitti:
toivomuslistaa kehiin vaa!
Onko ne sitten jotain mielikuvitusjuttuja, joita täältä saa? Valitettavasti mielikuvitustalo ei paljoa talvella lämmitä, vaikka siellä olisi kuinka upea mielikuvitussisustus. Sitä paitsi mä olen ahne, ei niin pitkää listaa jaksaisi kukaan edes lukea. :)
- alright
In_no_sence kirjoitti:
Onko ne sitten jotain mielikuvitusjuttuja, joita täältä saa? Valitettavasti mielikuvitustalo ei paljoa talvella lämmitä, vaikka siellä olisi kuinka upea mielikuvitussisustus. Sitä paitsi mä olen ahne, ei niin pitkää listaa jaksaisi kukaan edes lukea. :)
täältä löytyy kaikki!
- In_no_sence
alright kirjoitti:
täältä löytyy kaikki!
Okei, no hyvä juttu. :) Nyt pitää mennä nukkumaan, kun vaikka täältä löytyisikin kaikki, niin mun pitää kuitenkin aamulla edelleen herätä mun irl elämään. :) Öitä! :)
- alright
In_no_sence kirjoitti:
Okei, no hyvä juttu. :) Nyt pitää mennä nukkumaan, kun vaikka täältä löytyisikin kaikki, niin mun pitää kuitenkin aamulla edelleen herätä mun irl elämään. :) Öitä! :)
tarvitse irl enää,kun täältä saat kaiken tarvitsemasi. öitä.
- 100 prossaa,
mulla on kaikkea!
koskaan ollu vielä onnellinen.. enkä ees tiiä mitä siihen olotilaan kuuluu. mulle kuitenki tyytyväisyys on kaikkein tärkein, tyytyväisyys siihen nykyiseen elämään ja nyt on asiat ihan niinku pitäis ollakki (IHME), tarvittavat löytyy, mutta tuo prosenttimäärä olis kuitenki joku ehkä fifti-fifti. samaa mieltä jazun kans tuola ylempänä noin muuten.
- dayum
LaRito kirjoitti:
silloinhan se olis sullekki ihan omiaan.
Kuitenkin: pöllit multa tuon. Senkin pitkäkynsi.
dayum kirjoitti:
Kuitenkin: pöllit multa tuon. Senkin pitkäkynsi.
itse olet namu. sulta sietääki välistä pölliä, härnääjä ja kiusanhenki kun oot.
- dayum
LaRito kirjoitti:
itse olet namu. sulta sietääki välistä pölliä, härnääjä ja kiusanhenki kun oot.
suklaanamu? Mutta mitäpä tuota kiistämään, nyt voit viedä käsiraudoissa pois.
dayum kirjoitti:
suklaanamu? Mutta mitäpä tuota kiistämään, nyt voit viedä käsiraudoissa pois.
kenties samaisilla raudoilla köyttää sänkyyn? joo, etköhän sinä jo olis sen suklaanamun arvoinen.. yhtä lailla nannan nuoltava.
- dayum
LaRito kirjoitti:
kenties samaisilla raudoilla köyttää sänkyyn? joo, etköhän sinä jo olis sen suklaanamun arvoinen.. yhtä lailla nannan nuoltava.
itsehän en mitään sängyistä puhunut vaan kylmän koleista putkista, mutta koska itse otit sängyn puheeksi (voi vaan kysellä että miksi JA miksiköhän pienessä pervossa mielessäsi olisit mua sänkyyn raahaamassa ja mitä sitten tekemässä), niin kuitenkin miksei myöskin tuollainenkin kinkinkin voisikin tullakin kyseeseenkinkin.
dayum kirjoitti:
itsehän en mitään sängyistä puhunut vaan kylmän koleista putkista, mutta koska itse otit sängyn puheeksi (voi vaan kysellä että miksi JA miksiköhän pienessä pervossa mielessäsi olisit mua sänkyyn raahaamassa ja mitä sitten tekemässä), niin kuitenkin miksei myöskin tuollainenkin kinkinkin voisikin tullakin kyseeseenkinkin.
onhan se aika masentavaa että sellaisia ja tällaisia puolia saat minusta esille. huoh. pyydän anteeksi ja painun takaisin nurkkaan häpeämään.
- dayum
LaRito kirjoitti:
onhan se aika masentavaa että sellaisia ja tällaisia puolia saat minusta esille. huoh. pyydän anteeksi ja painun takaisin nurkkaan häpeämään.
Tekisi mieli tulla piiskan kanssa sua ojentamaan.
dayum kirjoitti:
Tekisi mieli tulla piiskan kanssa sua ojentamaan.
kerta oot vielä raudoissa. ;) paitsi äh, onhan se eri asia jos tekee MIELI.. ja siihen asiaan en uskalla enää ees sanoa mitään vaan pidän suuni kiinni ja pitäydyn nurkassa, turvallisen välimatkan päässä.
- dayum
LaRito kirjoitti:
silloinhan se olis sullekki ihan omiaan.
pientä kun melko nuorella iällä jo alkanut käydä keskusteluja itsekseen ja vielä nettipalstalla. Melko surullista kyllä. Huokaus. Tai sitten joku oli urhoollinen ja vasikoi haukkumaviestin sinua suojellakseen, mutta enpä ole ennen nähnyt että viesti voi ylläpidon toimesta poistua keskeltä ketjua noin vaan. Tai sitten se viesti pompsahtaa nyt esiin kun tämän laitan, mikä ei olisi aivan niin ihmeellistä.
Viimeiset pari kuukautta on mennyt paremmin kuin vuosiin.
Se mistä tuo johtuu ei ole kylläkään....öö...mainitsemisen arvoinen asia....puuttuvan 40%:n saavuttamiseksi pitäis aina työ- ja parisuhderintamalla tapahtua huomattavia muutoksia.
Luku on varmaan jotain 5%. Multa puuttuu perusturvallisuudesta lähtien vähän kaikkea.
onnellinen. En tiedä toivoisinko olevanikaan.
Kuin tässä: http://www.youtube.com/watch?v=0xF-HugFHJY
- Serpico
85-90% mutta tiedostan, että näillä samoilla eväillä se saattaisi olla mulle myös 50%. Just nyt olen todella onnellinen - hämmästyttää silti mitkä asiat siihen johtivat, aika vähän lopulta tarvittiin. Tiedän myös mitä on olla 0%:ssa. Silloin kaikki perustarpeet yms. voi olla kunnossa, mutta onnellisuus voi silti jäädä kokematta. Luulen että mulla on kehittynyt aika hyvä kyky tunnistaa onnen elementit.
- truste meee
että 55%, puuttuu unelmajobi- ja puoliso.
- tutkijaopiskelija
NAISET, olkaa hyviä ja osallistukaa tähän kyselyyn.
Tällä kyselyllä sinä pääset VAIKUTTAMAAN uuteen kehitteillä olevaan NAISILLE SUUNNATTUUN lonkeroon.
Täyttäminen kestää vain noin 2 minuuttia ja on helppo ja kiva täyttää! Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
https://elomake3.laurea.fi/lomakkeet/2206/lomake.html aika onnellinen ja tyytyväinen asioiden tilaan, prosentteina joku 90 tai jotain. Kaikkee muuta on mut jos mul joskus olis se hyvä parisuhdekin niin sit olis ehkä vielä parempi.
- Manfred...
Onnellinen?
Olen kuullut sanan elkuvissa ja lauluissa, tosielämässä vain kerran, siitäkin on pari vuotta...
Prosenteissa vielä pitäisi pystyä arvioimaan...
Mitään käsitystä siitä mitä se 100% voisi olla...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604696Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511698- 1781669
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871152
- 2041136
- 651094