Mikä seuraavista on...

... työllistymisen tai realistiseen työllistymiseen johtavaan koulutukseen pääsemisen kannalta todennäköisesti paras vaihtoehto?

1) Sopivan puolueen yhdistyksen tai liikkeen jäsenyys (hyväveljeys)
2) Kuuluminen uskontokuntaan X (ideologinen yhteisöjäsenyys)
3) Olet pakolainen ja osaat hiukan suomea (etno-kortti)
4) Mielenterveysongelmat tai muut sairaudet (yhteisön erikoispalveluverkosto oikopolkuna)
5) Taitava vaikeuksien aiheuttaminen (työllisetään koska on "riskitekijä" vapaana)

13

172

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nytten oikeen

rassaa?

• Ei mua rassaa itseasiassa mikään. Mä vaan mietin että jos helpointa työllistyä asiallisesti on vaikkapa vammaispalvelujen piiriin kuuluvalla niin tuossa on aika lähellä junarata, äkkiäkös siellä järjestyy vasemman jalan amputaatio. Hei, työelämähän on uhrauksia!

Jos taas puolueen jäsenkirja on nopein tapa työllistyä niin jumalauta, pääset kättelemään uutta... niin, Kokoomus? Keskusta? EsDeePee? ... intomielistä edustajaa!

Pakolaiseksi musta ei kyllä olisi jos se olisi helpoin tapa. Toisaalta joku tummasävyinen kasvomaali ja mongerataa työkkärissä että "Te rasisti, suomi ei anta minulle työpaikka! Rasisti rasisti!" voisi jouduttaa työllistymistä.

En tiedä. Siksi kysyn, mikä näistä vaihteohdoist on paras (ei tietenkään idioottivarma, vaan yksinkertaisesti paras, todennäköisin)? :)

Vai onko kysymys jotenkin hankala?

• Mutta ihan
        Kukkomies kirjoitti:

Ei mua rassaa itseasiassa mikään. Mä vaan mietin että jos helpointa työllistyä asiallisesti on vaikkapa vammaispalvelujen piiriin kuuluvalla niin tuossa on aika lähellä junarata, äkkiäkös siellä järjestyy vasemman jalan amputaatio. Hei, työelämähän on uhrauksia!

Jos taas puolueen jäsenkirja on nopein tapa työllistyä niin jumalauta, pääset kättelemään uutta... niin, Kokoomus? Keskusta? EsDeePee? ... intomielistä edustajaa!

Pakolaiseksi musta ei kyllä olisi jos se olisi helpoin tapa. Toisaalta joku tummasävyinen kasvomaali ja mongerataa työkkärissä että "Te rasisti, suomi ei anta minulle työpaikka! Rasisti rasisti!" voisi jouduttaa työllistymistä.

En tiedä. Siksi kysyn, mikä näistä vaihteohdoist on paras (ei tietenkään idioottivarma, vaan yksinkertaisesti paras, todennäköisin)? :)

Vai onko kysymys jotenkin hankala?

mukavaa, ettei mikään rassaa. Yrittäjyys on myös tapa työllistää itsensä, oletko harkinnut.

• Mutta ihan kirjoitti:

mukavaa, ettei mikään rassaa. Yrittäjyys on myös tapa työllistää itsensä, oletko harkinnut.

Olen harkinnut ja harkinnan lopputulos on että ehkä, mutta vain luonnollisen kehityksen kautta.

• Verkosto-osaaminen on nykyäänkin olennaista. Olkoon hyvä-veli tai mikä hyvään verkosto, niin sillä työllistyy varmemmin kuin intomielisellä cv:llä.
      Kovin aatteelliset yhdistykset voi olla hankalia. Joku neutraali yleishyödyllisyys on paras. Vpk:ta ei kukaan voi vihata, joten suosittelen paikallista tulitaisteluyhteisöä, jos asut pienehköää paikkakunnalla. Siellä on kaikki, tai ainakin kaikkien serkut ja kummipojat.
      Miten jahtiseuranne? Oletko ajatellut suorittaa jonkun metsästyslisenssin?

• Jumankekka; metsästysseura olikin loistoidea. Tuo pitää pistää muistiin.

Uskonnot ovat sikäli hyvä juttu että ne ovat oma tiivis yhteisönsä ja väitän että jos tarjolla on siinä piirissä työtä se ensisijaisesti järkätään oman seurakunnan jäsenelle. Muistan erään lahkon tilaisuuden jossa vaivihkaa työttömyyteeni otetiin kantaa että "pitääkin kysellä josko joku tietäisi paikkaa". No, eipä löytynyt sitä kautta paikkaa, mutta liekö sillä asiaan osuutta etten myöskään ryhtynyt jäseneksi... Vaikea tietää jälkiviisaanakaan :)

Kilpailijana oli yhdessä vaiheessa yritys joka oli pitkälti yhden uskonnollisen yhteisön omistama. Sillä firmalla ei mennyt kovin hyvin, niillä kun oli valtavasti oman uskontokunnan toimihenkilöitä jotka oli peukalo keskellä kämmentä ja muutama palkallinen normisälli jotka osas jotain. Toiminta oli niin huonokatteista että ne eivät pystyneet teettämään tuotteitaan suomessa vaan siirsivät tuotannon osittain viroon eikä sekään kuvio oikein toiminut (eikä ne maksaneet edes virolaisittain mitattuna hyvää palkkaa tekijöille siellä). Me puolestaan teetettiin kaikki toimivalla katteella ihan lähialueella alihankitatyönä eli työllistettiin suomalaisia. Sääli että markkinoinnissa ei saa tuoda julki tälläisiäkään faktoja kilpailijoista... molemmat "Made in Finland" kuitenkin säädösten mukaan... toinen tosin vaan nimellisesti, toinen aidosti.

• että se on nykyään tuo 3)

• alright

5) Taitava vaikeuksien aiheuttaminen (työllisetään koska on "riskitekijä" vapaana)

tää olis ainaki mulle ideaalitapaus

• N:ro 1.
      Itse tunnen muutaman kunnallispoliitiikassa olevia henkilöitä ja heidän kautta saanut muutaman työkeikan hyvällä palkalla.

• 80 luvulla oli silloisessa kotikunnassani käytäntö että mihinkään kunnalliseen työhön ei päässyt ellei ollut Keskustan jäsenkirjaa. Sanoivat työvoimatoimistossa suoraan että hanki se jäsenkirja niin saat tehdä töitä.

Toimintaan yritettiin puuttua mutta yritykseksi jäi koska kukaan ei uskaltanut puhua työnmenettämisen pelossa. Vasta 20 vuotta myöhemmin asiasta keskusteltiin jo melkein avoimesti, siis suustasuuhun - ei missään lehdissä.

• äkkiä" mutta meillähän on tämä työreformi, joten voisin kuvitella näin...1,3,4,5 ja 2 :D

ps. taidat olla liian fiksu työ-elämään palkattavaksi, miksi te harkitse vaihtoehtoa x) yksityisyrittäjä.

• Nilkkeily on jännempää toistaiseksi. Jos löytyy joku nilkkeilymuoto josta voi saada laillista rahaa toimeentulon verran niin sittenhän se on luonnollista kasvua yksityisyrittäjäksi. Vierastan rankasti ajatusta että yksityisyrittäjäksi "vain ryhdytään" mun mielestä se on ongelmien kerjäämistä.

• Kukkomies kirjoitti:

Nilkkeily on jännempää toistaiseksi. Jos löytyy joku nilkkeilymuoto josta voi saada laillista rahaa toimeentulon verran niin sittenhän se on luonnollista kasvua yksityisyrittäjäksi. Vierastan rankasti ajatusta että yksityisyrittäjäksi "vain ryhdytään" mun mielestä se on ongelmien kerjäämistä.

kasvun odottelu ei ihan kuulu yrittämisen keskeisiin piirteisiin :-) Ennustuksesi yrittäjyyden ongelmallisuudesta on siltä osin itseään toteuttava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      2476
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66