Kuuluisia viimeisiä sanoja.

Hmm...

15

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm...

      Ja Mitähän Jumala sanoisi jos heittäisin sen hirteen kostoksi teoistaan.

    • Goldman

      Näin se on. Ateisti menee kadotukseen pelon ja kauhun sekaisin tuntein. Kuolinvuoteella viimeistään sen tajuaa, että ihminen on mitättömän pieni ja Jumala on valtavan suuri.
      Kuinka moni täälläkin pilkaa ja rienaa Luojaansa tajuamatta, että hyvin pian tulee tilinteon hetki. Kauhu, tuska, kipu, pimeys, meteli, syyllisyys ja ahdistus iankaikkisena riesana helvetissä. Vain siksi, että ateisti on ylpeä eikä nöyrry Luojansa edessä.

      • Minusta on tullut ateisti totuuden etsimisen tuloksena. Mikäli joku henkiolento on olemassa toivon hänen huomioivan sen. Nykytiedon valossa pidän sitä mahdollisuutta äärimmäisen epätodennäköisenä.

        Kadotuksesta / helvetistä ei ole mitään todisteita.

        Taivaasta ei ole mitään todisteita.

        Jumalasta ei ole mitään todisteita.

        Jeesuksesta ei ole mitään todisteita (jumalasta puhuttaessa).

        Raamattu on koottuja uskonnollisia kertomuksia vailla todellisuuspohjaa.

        Kaikki asiat tapahtuvat pääsi sisällä, rikkaassa mielikuvituksessasi.

        Mitä siis pitäisi pelätä ja minkä edessä "nöyrtyä" ?


      • +++++++++++++

        "Kuinka moni täälläkin pilkaa ja rienaa Luojaansa tajuamatta, että hyvin pian tulee tilinteon hetki. Kauhu, tuska, kipu, pimeys, meteli, syyllisyys ja ahdistus iankaikkisena riesana helvetissä."

        Ja te pidätte tota oikeudenmukaisena?

        Mikä vanhempi pistää lapsensa kellariin ja kiduttaa heitä, jos nämä eivät rakasta tätä?

        "Vain siksi, että ateisti on ylpeä eikä nöyrry Luojansa edessä."

        Onko syytä nyörtyä hirviön edessä? Anna edes yksi hyvä syy.


      • Ainakin tämä uskonnoton nöyrtyy luojansa edessä.

        Minut on luonto ja fysiikan lait tehneet olevaiseksi ja ajattelevaksi luontokappaleeksi.

        Tunnen suurta nöyryyttä ihmiskunnan upeiden saavutusten ja luonnon suuruuden edessä.

        Tunnen oman pienuuteni ja merkityksettömyyteni maailmankaikkeuden äärettämyyden keskellä, mutta tunnen myös ainutlaatuisuuteni yksilönä.

        En tarvitse jumalharhoja elämässäni, mutta se ei ole ylpeyttä, vaan totuuden janoa ja elämänrakkautta.


      • Liianko myähään!

        On jo eläkkeellä: Kertoi, että on nähnyt ihan hirveitä kuolinkamppailuja jumalattomien siirtyessä rajan toiselle puolen. Joillekin annetaan vielä kuin ryövärinarmona mahdollisuus katua ja ottaa vastaan synninpäästö toisille ei, tai he ovat jo siinä tilassa etteivät kauhunsa vuoksi kykene keskittymään evankeliumin mahdollisuuteen.


      • Liianko myähään! kirjoitti:

        On jo eläkkeellä: Kertoi, että on nähnyt ihan hirveitä kuolinkamppailuja jumalattomien siirtyessä rajan toiselle puolen. Joillekin annetaan vielä kuin ryövärinarmona mahdollisuus katua ja ottaa vastaan synninpäästö toisille ei, tai he ovat jo siinä tilassa etteivät kauhunsa vuoksi kykene keskittymään evankeliumin mahdollisuuteen.

        että te jaksatte olla naurettavia! (onneksi meissä virtaa eri veri)
        Kukaan ei ensinnäkään oikeesti usko noita teijän juttuja! Nauraa niille vaan korkeintaan =)
        Nimimerkille: Liianko myähään! "eräs sairaanhoitaja kertoi!" Toiset kuolee kituen ja toiset rauhassa nukkuen, tuskin siihen mikään uskonto hirveesti vaikuttaa.


      • Kössönöm
        Liianko myähään! kirjoitti:

        On jo eläkkeellä: Kertoi, että on nähnyt ihan hirveitä kuolinkamppailuja jumalattomien siirtyessä rajan toiselle puolen. Joillekin annetaan vielä kuin ryövärinarmona mahdollisuus katua ja ottaa vastaan synninpäästö toisille ei, tai he ovat jo siinä tilassa etteivät kauhunsa vuoksi kykene keskittymään evankeliumin mahdollisuuteen.

        se siellä taas latelee sadistisia kuvitelmiaan? Onkohan sinulla koskaan ollut yhtään ystävää?


      • Olet kertonut
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

        Minusta on tullut ateisti totuuden etsimisen tuloksena. Mikäli joku henkiolento on olemassa toivon hänen huomioivan sen. Nykytiedon valossa pidän sitä mahdollisuutta äärimmäisen epätodennäköisenä.

        Kadotuksesta / helvetistä ei ole mitään todisteita.

        Taivaasta ei ole mitään todisteita.

        Jumalasta ei ole mitään todisteita.

        Jeesuksesta ei ole mitään todisteita (jumalasta puhuttaessa).

        Raamattu on koottuja uskonnollisia kertomuksia vailla todellisuuspohjaa.

        Kaikki asiat tapahtuvat pääsi sisällä, rikkaassa mielikuvituksessasi.

        Mitä siis pitäisi pelätä ja minkä edessä "nöyrtyä" ?

        tulleesi ja olleesi joskus uskossa - sellaista ei voi tapahtua kohtaamatta Jumalaa.


      • Senkötakia nämä
        +++++++++++++ kirjoitti:

        "Kuinka moni täälläkin pilkaa ja rienaa Luojaansa tajuamatta, että hyvin pian tulee tilinteon hetki. Kauhu, tuska, kipu, pimeys, meteli, syyllisyys ja ahdistus iankaikkisena riesana helvetissä."

        Ja te pidätte tota oikeudenmukaisena?

        Mikä vanhempi pistää lapsensa kellariin ja kiduttaa heitä, jos nämä eivät rakasta tätä?

        "Vain siksi, että ateisti on ylpeä eikä nöyrry Luojansa edessä."

        Onko syytä nyörtyä hirviön edessä? Anna edes yksi hyvä syy.

        tytöt laitettiin kellariin ja raiskattiin, etteivät he rakastaneet heitä
        - toinen isäänsä ja toinen naapurin miestä - mistä sinä sen tiedät ?!


      • Ei ole kuvitelmaa
        Kössönöm kirjoitti:

        se siellä taas latelee sadistisia kuvitelmiaan? Onkohan sinulla koskaan ollut yhtään ystävää?

        vaan totista totta. Ihminen, joka tietää elävänsä Jumalan tahdon vastaisesti, tiedostaa myös syntinsä.


      • Liianko myähään! kirjoitti:

        On jo eläkkeellä: Kertoi, että on nähnyt ihan hirveitä kuolinkamppailuja jumalattomien siirtyessä rajan toiselle puolen. Joillekin annetaan vielä kuin ryövärinarmona mahdollisuus katua ja ottaa vastaan synninpäästö toisille ei, tai he ovat jo siinä tilassa etteivät kauhunsa vuoksi kykene keskittymään evankeliumin mahdollisuuteen.

        "On jo eläkkeellä: Kertoi, että on nähnyt ihan hirveitä kuolinkamppailuja jumalattomien siirtyessä rajan toiselle puolen."

        Ja miksi meidän pitäisi näitä kertomuksia uskoa?


      • Serg.G.Y.T
        Liianko myähään! kirjoitti:

        On jo eläkkeellä: Kertoi, että on nähnyt ihan hirveitä kuolinkamppailuja jumalattomien siirtyessä rajan toiselle puolen. Joillekin annetaan vielä kuin ryövärinarmona mahdollisuus katua ja ottaa vastaan synninpäästö toisille ei, tai he ovat jo siinä tilassa etteivät kauhunsa vuoksi kykene keskittymään evankeliumin mahdollisuuteen.

        Voin kertoa että sairaanhoitaja ei pysynyt totuudessa koska oli itsekin uskovainen.
        Minäkin olen uskovainen mutta en hyväksy uskoni tyrkyttämistä.
        Enkä usko helvetin edes olevan olemassa.
        Taistelussa valitettavasti olen oppinut luottamaan enemmän uskonnottomiin kuin meihin.
        Harvemmin olen nähnyt uskovaisia sotilaita jotka eivät kuolemaa pelkää.
        Tämä sattuu olemaan todellisuus ja sen kieltäminen olisi valhe.


    • Ja onko noille viimeisille sanoille lähteitä vai onko ne hihun mielikuvituksen tuotetta tai vääristelyjä?

      • viimeiset sanat:

        A priest advised Voltaire on his death bed to renounce the devil. Replied Voltaire, "This is no time to make new enemies."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe