miksi valehdella

viisauden merkki?

eikö ateistia kiinnosta Jumalan etsiminen. Oletteko tyytyväisiä siihen
että rakkaus on teille oksitosiiniä ja aivot ovat maailmankaikkeuden paras
havainnointiväline. Suurin osa ihmisistä ei tyydy samaan kuin ateistit, vaan
haluu tietää enemmän. Olisi järjellisesti epärehellistä pysyä vain etsimättömänä
uskomattomana, koska se johtaa aina valehteluun. Oletteko viisaita ?

24

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei minulla ole mitään tarvetta jumalaasi etsiä. Kaikki on hyvin ilmankin :)))

Mitä minä valehtelen?

• valehtelet aloittajan mielestä siitä, että sinulta puuttuu uskomus jumalien olemassaoloon? Semmoista väitettä täällä ainakin toisinaan näkee: kyllä te sisimmässänne tiedätte Jahven olevan olemassa, mutta kiellätte hänet, koska haluatte rypeä ateistisessa pahuudessa...

• Aatami9 kirjoitti:

valehtelet aloittajan mielestä siitä, että sinulta puuttuu uskomus jumalien olemassaoloon? Semmoista väitettä täällä ainakin toisinaan näkee: kyllä te sisimmässänne tiedätte Jahven olevan olemassa, mutta kiellätte hänet, koska haluatte rypeä ateistisessa pahuudessa...

"kyllä te sisimmässänne tiedätte Jahven olevan olemassa, mutta kiellätte hänet, koska haluatte rypeä ateistisessa pahuudessa... "

Ja tämän teemme ihan uskisia kiusataksemme :D

• KuolemanRuhtinas
        Aatami9 kirjoitti:

valehtelet aloittajan mielestä siitä, että sinulta puuttuu uskomus jumalien olemassaoloon? Semmoista väitettä täällä ainakin toisinaan näkee: kyllä te sisimmässänne tiedätte Jahven olevan olemassa, mutta kiellätte hänet, koska haluatte rypeä ateistisessa pahuudessa...

Ennenkuulumattomat väittämät vaativat ennenkuulumattomia todisteita! Onko niitä?

• >>eikö ateistia kiinnosta Jumalan etsiminen.>Oletteko tyytyväisiä siihen että rakkaus on teille oksitosiiniä ja aivot ovat maailmankaikkeuden paras havainnointiväline.>Suurin osa ihmisistä ei tyydy samaan kuin ateistit, vaan
      haluu tietää enemmän.>Olisi järjellisesti epärehellistä pysyä vain etsimättömänä uskomattomana, koska se johtaa aina valehteluun.>>

Kuten edellä kerroin en ole "etsimätön", uskomaton olen sanan molemmissa merkityksissä. Minua asia ei ole johtanut valehteluun, päinvastoin.

>>Oletteko viisaita ?

• "eikö ateistia kiinnosta Jumalan etsiminen."

Kerro meille, miten sitä etsitään, kun se ei uskovaisten mukaan suostu mikroskoopin silmän alle.

"Oletteko tyytyväisiä siihen
      havainnointiväline."

Kyllä. Rakkaus on rakkautta riippumatta siitä, mikä sen aiheuttaa.
      Miten niin aivot on paras havaintoväline? Kuinka paljon auttaa julistus, että Jumala antaa jotain viisautta, jota emme oikeaksi tiedoksi mitenkään testata. Mihin sellaisia hengen "havaintoja" voi käyttää?

"Olisi järjellisesti epärehellistä pysyä vain etsimättömänä
      uskomattomana, koska se johtaa aina valehteluun."

Ei ole. Eikä johda.

• Kössönöm

Sen verran kyllä, etten ala olemattomia etsimään. Keskityn enemmän siihen, mitä pahaa uskonnot saavat aikaan.

• "Suurin osa ihmisistä ei tyydy samaan kuin ateistit"

Niin. Jos olisin tyytynyt vain siihen mitä lapsesta asti on tuputettu, niin olisin nyt uskovainen.
      Minä halusin ja haluan tietää enemmän. Siksi minusta on tullut ateisti.
      Väittäisin että sinä et halua tietää enenpää kuin mitä raamatussa sanotaan. Ei tarvitse pohtia mitään hankalaa, riittää vain toteamus että tutkimattomia on herran tiet. Helppoa elämää..

• Jaa, etsitty on ja todettu, ettei sitä Jumalaa ainakaan mistään kamelikuskien satukirjoista löydy.

Ja teistä uskovaisista on ihan mahdoton ottaa selvää noiden teidän lässytyksien perusteella.

Jos ateisti etsii ja kyselee, hän on ylimielinen ja kyselee tyhmiä.
      Jos ateisti ei etsi eikä kysele, hän on henkisesti laiska eikä ymmärrä maailmaa.

Päättäkää nyt jo!

Haistakaa vaikka paska kusipäähihhulit satukirjoinenne ja sieltä kopioituine määritelminenne.

• MGuard

"Haistakaa vaikka paska kusipäähihhulit satukirjoinenne ja sieltä kopioituine määritelminenne. "

Vaik ateisti oon niin pakko sanoa että useimmiten uskovaiset ovat keskimääräisesti fiksumpia siinä suhteessa ettei alennu ton kaltaseen paskanjauhantaa. Joku uhnaikänen kumminki siel huutelee. Jos jtn haluu sanoo ni kannattaa esittää se siten et joku voi ottaa sen tosissaa.

Anyway..
        "Niin. Jos olisin tyytynyt vain siihen mitä lapsesta asti on tuputettu, niin olisin nyt uskovainen.
        Minä halusin ja haluan tietää enemmän. Siksi minusta on tullut ateisti."
        - Täyttä asiaa.

• MGuard kirjoitti:

"Haistakaa vaikka paska kusipäähihhulit satukirjoinenne ja sieltä kopioituine määritelminenne. "

Vaik ateisti oon niin pakko sanoa että useimmiten uskovaiset ovat keskimääräisesti fiksumpia siinä suhteessa ettei alennu ton kaltaseen paskanjauhantaa. Joku uhnaikänen kumminki siel huutelee. Jos jtn haluu sanoo ni kannattaa esittää se siten et joku voi ottaa sen tosissaa.

Anyway..
        "Niin. Jos olisin tyytynyt vain siihen mitä lapsesta asti on tuputettu, niin olisin nyt uskovainen.
        Minä halusin ja haluan tietää enemmän. Siksi minusta on tullut ateisti."
        - Täyttä asiaa.

No mitä näille lässyttäjille pitäisi sanoa? Kauniisti selittää vuositolkulla että ei huvita uskoa älyttömyyteen? Mitä se auttaa? Ei mitään Ja sinäkin älyvalo tartuit tietenkin siihen oleellisimpaan lauseeseen koko viestissä. Onnea nero, olette voittaja.

PS. http://fi.wikipedia.org/wiki/Uhmaikä

• MG
        belial_666 kirjoitti:

No mitä näille lässyttäjille pitäisi sanoa? Kauniisti selittää vuositolkulla että ei huvita uskoa älyttömyyteen? Mitä se auttaa? Ei mitään Ja sinäkin älyvalo tartuit tietenkin siihen oleellisimpaan lauseeseen koko viestissä. Onnea nero, olette voittaja.

PS. http://fi.wikipedia.org/wiki/Uhmaikä

No nyt kun annoit wikipedia linkin niin : "Lapsi on kiukkuinen, masentunut, hapan..."
        Ihan ymmärrettävää... mut kyl ne kassit sullaki viel laskeutuu :)

"No mitä näille lässyttäjille pitäisi sanoa? Kauniisti selittää vuositolkulla että ei huvita uskoa älyttömyyteen? Mitä se auttaa? Ei mitään."
        - Ja silti puhumassa täällä paskaa joka vähiten jeesaa. Tulee hyvä mieli ku voit vihdoin ees jossai olla se kova poika.. edes netissä? :)

"Onnea nero, olette voittaja."
        - Kiitos kiitos.

• MG kirjoitti:

No nyt kun annoit wikipedia linkin niin : "Lapsi on kiukkuinen, masentunut, hapan..."
        Ihan ymmärrettävää... mut kyl ne kassit sullaki viel laskeutuu :)

"No mitä näille lässyttäjille pitäisi sanoa? Kauniisti selittää vuositolkulla että ei huvita uskoa älyttömyyteen? Mitä se auttaa? Ei mitään."
        - Ja silti puhumassa täällä paskaa joka vähiten jeesaa. Tulee hyvä mieli ku voit vihdoin ees jossai olla se kova poika.. edes netissä? :)

"Onnea nero, olette voittaja."
        - Kiitos kiitos.

Voi sinua mussukka.. Ihan kuin sinä minusta jotain tietäisit nimimerkin ja nettikirjoittelun perusteella. Koitahan idiootti joskus ihan olla tuolla oikeassa maailmassa näitten kusipäähihhulien kanssa tekemisissä... Lupaan, ettei huvita netissäkään nuolla niiden persettä sen jälkeen.

Minulle on ihan sama loukkaanko hihuja netissä vai IRL... Pääasia, että joskus joku jumalharhainen loukkaantuu ja joku saattaa joskus edes hetken aikaa ajatella miten typerää satuhahmoihin uskominen on aikuiselle ihmiselle ja miten paljon typerämpää on yrittää syöttää samaa paskaa muille jotka eivät sitä halua . Ehkä sinäkin tajuat sen joku päivä kun alat tutkia mitä maailmassa tapahtuu sun oman navan lisäksi.

Että terveisiä:

http://www.t-arty.com/images/designslarge/fuckoff2.jpg

• TUOMARI with pilli
        belial_666 kirjoitti:

Voi sinua mussukka.. Ihan kuin sinä minusta jotain tietäisit nimimerkin ja nettikirjoittelun perusteella. Koitahan idiootti joskus ihan olla tuolla oikeassa maailmassa näitten kusipäähihhulien kanssa tekemisissä... Lupaan, ettei huvita netissäkään nuolla niiden persettä sen jälkeen.

Minulle on ihan sama loukkaanko hihuja netissä vai IRL... Pääasia, että joskus joku jumalharhainen loukkaantuu ja joku saattaa joskus edes hetken aikaa ajatella miten typerää satuhahmoihin uskominen on aikuiselle ihmiselle ja miten paljon typerämpää on yrittää syöttää samaa paskaa muille jotka eivät sitä halua . Ehkä sinäkin tajuat sen joku päivä kun alat tutkia mitä maailmassa tapahtuu sun oman navan lisäksi.

Että terveisiä:

http://www.t-arty.com/images/designslarge/fuckoff2.jpg

pelipaitasi nousee kattoon nassen ja kössönömin viereen
        paita ja järki yhtä jäässä. Ei järjen hiventäkään.

• TUOMARI with pilli kirjoitti:

pelipaitasi nousee kattoon nassen ja kössönömin viereen
        paita ja järki yhtä jäässä. Ei järjen hiventäkään.

Ota pilli pois perseestä ja hukkaa mielikuvitusystävät niin jatketaan sitten keskustelua.

• HUHH
        belial_666 kirjoitti:

Ota pilli pois perseestä ja hukkaa mielikuvitusystävät niin jatketaan sitten keskustelua.

ÄO 45 - 36. IKä 15 - 16v. Olen ateisti ja isot lihakset. Siinä kaikki. Kuupassa tuulee.

• pepe57

Kristittyjen jumala on järkännyt helvetin ihan vain niitä varten, jotka ei nuole hänen varpaitaan. Idi Amin ja muut vesselit hirtti vastustajiaan hitaasti rovion päällä (näin kerrotaan). Me inhimilliset ihmiset pidämme tuota sadistisen psykopaatin temppuna. No, kristittyjen jumala tekee tuon saman sillä pikku erolla että kituminen kestää ääretön kertaa kauemmin. Eli jumalanne (joka sen helvetin järjesti) on ääretön kertaa pahempi psykopaatti kuin Idi Amin. Ateistina en palvo ja en usko psykopaattijumalaanne.

• >> eikö ateistia kiinnosta Jumalan etsiminen. > Oletteko tyytyväisiä siihen
      havainnointiväline. > Suurin osa ihmisistä ei tyydy samaan kuin ateistit, vaan
      haluu tietää enemmän. > Oletteko viisaita ?

• ihan terve

Minun hartaan uskovat vanhempani vannoivat ja vakuuttivat minulle, että maailma on
      vain 6000 vuotta vanha ja että kaikki ihmiset ja eläimet on luotu muutaman päivän
      aikana joskus silloin. Ja että Noan arkki ja veden päällä kävely on ihan todellista, kun
      taas mitään hirmuliskoja eli dinosauruksia ei ole koskaan ollutkaan, eikä varsinkaan
      mitä luolamiehiä tai jääkausia ja että kaikki tiedemiehet ovat salaisessa salaliitossa
      keskenään olevia saatanpalvojia, joiden tarkoituksena on vain eksyttää ihmiset siitä
      ainoasta oikeasta totuudesta, jonka raamattu ja nuoren maan kreationismi meille kertoo.

Valitettavasti minä en millään kyennyt tyytymään noin käsittämättömään typeryyteen,
      etenkin kun kaikki se asiallinen faktatieto, mitä minä mistä tahansa luotettavasta
      lähteestä hankin, oli täydellisessä ristiriidassa tuollaisten naurettavien typeryyksien
      kanssa. Minut johti siis ateismiin nimenomaisesti halu tietää enemmän. Paimenten
      alkukantaiset ja taikauskoisen idioottimaiset näkemykset, joissa aurinko kiertää
      kaikkeuden keskipistettä eli 6000 vuotta vanhaa litteää maankiekkoa ja spitaalista
      puhdistuu iisopin oksilla ja karmiininpunaisella villalla sekä uhraamalla pässejä minä
      jätän ihan rauhassa taikauskoisille ja mistään mitään tietämättömille idiooteille.
      Itselläni ei ole mitään halua olla sellainen.

Kaikenlaista asiallista faktaa mistä tahansa jumalolennoista otetaan kyllä koska
      tahansa vastaan, mutta eipä ole kukaan koskaan mitään sellaista koko elinaikanani
      minulle kyennyt esittämään, ei niin yhtään mitään. Ja se eiyhtäänmitään ei yhtään
      kiinnosta.

• pepe57

On totisesti löytänyt kuka jumalan, kuka allahin, useampi viidakkoheimo on löytänyt esim vuorenhengen, inkat löysi ja uskoi auringonjumala Ra:han jne. Eli todisteita tuhansista eri jumalista on kasapäin, siis jos laskemme uskomisen johonkin yliluonnolliseen henkeen/jumalaan todisteeksi sen olemassaolosta. Näin en kuitenkaan ajattele, vaan nuo tuhannet eri tulkinnat päinvastoin herättää kenet tahansa huomaamaan, että kova tarve on uskoa vaikka sitten mihin. No nuokin nykyuskonnot muuttuu koko ajan niin ettei ehdi perässä pysyä.

• Etsitkö sinä kuinka ahkerasti jumalia?

• beenthere

Ei kiinnosta Jumalan etsiminen. Haluan käyttää elämäni hyödyllisempiin asioihin.
      Olen tyytyväinen kokemaani rakkauteen oli se mitä hyvänsä ja aivot riittävät oikein hyvin siihen, mitä minä tarvitsen.
      Suurin osa ihmisistä on hölmöjä, jotka keskittyvät epäolennaiseen elämässään ja jättävät näin elämän eämättä ja mahdollisuutensa käyttämättä. He käyttävät elämänsä olemattoman palvontaan.
      On järjellisesti täysin epärehellistä uskoa johonkin yliluonnolliseen Jumalaan. Jumalan olemassaolo on suuri valhe.
      Ateisti nimenomaan on tässä suhteessa viisas.

Kerropa samoilla sileiilä, miksi haikailet sellaista iankaikkista elämää itsellesi? Oletko todella ymmärtänyt mitä se tarkoittaa?
      Toinen asia, jonka voit varmaan selittää on, mihin sinä sitä Jumalaa oikein tarvitset? Mistä asiasta et selviä elämässä ilman Jumalaa ja miten se Jumala sinua konkreettisesti auttaa? Mitä sellaista Jumala on tehnyt , ettei se muuten olisi voinut tapahtua?
      Mitä on se Jumalan rakkaus? Mihin sitä tarvitaan? Miksi sitä tarvitaan? Kuka määrää, että sitä tarvitaan?

• suistokrokotiili

Ei kannata väittää mitään hätiköityä selliaisista asioista, mistä kukaan ei oikeasti tiedä mitään. Eikös ole ihan se ja sama mikä on tai tulee olemaan tuorein tieto rakkauden kemiallisesta ja metafyysisestä olemuksesta, jos se rakkaus kuitenkin toimii.

Niin, voihan koko elämänsä toki käyttää siihen että näkee toisten ihmisten elämässä ilmenevän rakkauden tyhjäksi. Olisko sellainen elämäntapa kuitenkin köyhää?

• "eikö ateistia kiinnosta Jumalan etsiminen"
      Minä kun kuulin että Jumalaa ei voi löytää, siihen pitäisi uskoa ilman todisteita.

"Oletteko tyytyväisiä siihen että rakkaus on teille oksitosiiniä"
      Niin ja rakkaus muuttuu jotenkin paremmaksi jos siihen lisää jonkun näkymättömän taikamössön?

"aivot ovat maailmankaikkeuden paras havainnointiväline"
      Eivät aivot havaitse vaan silmät ja korvat. Eivätkä nekään mitään erinomaisia ole.

"Suurin osa ihmisistä haluu tietää enemmän"
      No en mä nyt tiiä, aika vähään on porukka tyytynyt sen parikyt tuhatta vuotta uskontojen alla ennen kuin alettiin tosissaan tutkimaan.

"Olisi järjellisesti epärehellistä pysyä vain etsimättömänä uskomattomana, koska se johtaa aina valehteluun."
      Nimenomaan.

"Oletteko viisaita?"
      En ainakaan verbaalisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe