Niin varmoja ateistit, ettei Jumala ole luonut elämää tänne maapallolle, niin kysytäänpä teiltä, että -minkälaista olisi mielestänne elämä täällä , ja millainen jumalan pitäisi olla, jos jumala olisi teidän KÄSITYKSENNE MUKAINEN, että uskoisitte häneen , ennemmin kuin evoluutioon?
Kun olette
29
304
Vastaukset
Jumalan voisi tunnustaa jumalaksi sen/hänen ilmestyessään ihmisille ja puhuessa näille, niin ateisteille kuin uskovaisille, tehden ihmeitä, joita ei periaatteessakaan voi ihmisen tiedoilla selittää.
Varmasti minä uskoisin jumalaan, joka olisi olemassa. Typeräähän ilmeisen kieltäminen olisi.- jep jep
"uskoisitte häneen , ennemmin kuin evoluutioon?" mikä estää uskomasta molempiin? jos tämä jumaa on luonut elämän evoluution kautta?
... ja kysymykseen millaista elämä olisi ilman jumalaa, niin vastaus on että tällaistahan tämä...
- vaikket näekkään
Eikö uskoa ole jo se, että aamulla kotona lähtiessäsi uskot että kun menet, pääset perille, ja että kaikki vain tapahtuu, vaikka et siitä kotoa näe itseäsi kävelemässä töihin tai minne sitten oletkin menossa, silti vastaat jos joku kysyy: Olen menossa töihin (tai minne sitten oletkin menossa). Kotoasi silmäsi eivät näe että katu jatkuu jota pitkin kävelet, silti uskot siihen. Kotoasi et näe autoa jolla kuljet, silti uskot meneväsi sillä...! Aika paljon uskoa ihmisellä kuitenkin on elämässään!
- chris_hitchens
vaikket näekkään kirjoitti:
Eikö uskoa ole jo se, että aamulla kotona lähtiessäsi uskot että kun menet, pääset perille, ja että kaikki vain tapahtuu, vaikka et siitä kotoa näe itseäsi kävelemässä töihin tai minne sitten oletkin menossa, silti vastaat jos joku kysyy: Olen menossa töihin (tai minne sitten oletkin menossa). Kotoasi silmäsi eivät näe että katu jatkuu jota pitkin kävelet, silti uskot siihen. Kotoasi et näe autoa jolla kuljet, silti uskot meneväsi sillä...! Aika paljon uskoa ihmisellä kuitenkin on elämässään!
Ai miten näppärää!!
Somasti meni belief ja faith sekaisin tuossa :) vaikket näekkään kirjoitti:
>>Eikö uskoa ole jo se, että aamulla kotona lähtiessäsi uskot että kun menet, pääset perille, ja että kaikki vain tapahtuu, vaikka et siitä kotoa näe itseäsi kävelemässä töihin tai minne sitten oletkin menossa, silti vastaat jos joku kysyy: Olen menossa töihin (tai minne sitten oletkin menossa). Kotoasi silmäsi eivät näe että katu jatkuu jota pitkin kävelet, silti uskot siihen. Kotoasi et näe autoa jolla kuljet, silti uskot meneväsi sillä...! Aika paljon uskoa ihmisellä kuitenkin on elämässään!
- Kysyvä ei eksy
Jumalani on Allah, ei Raamatun äpäriä siittävä huorannussija.
Kysyvä ei eksy - Giordano Bruno
En voi koskaan palvoa jumalaa, joka on antanut tällaisia käskyjä:
"Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle
perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi:
heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset,
niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon
omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset
ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".
“Herra sanoi Joosualle: 'Minä annan sinun käsiisi Jerikon, sen kuninkaan ja kaikki sen
sotilaat. He olivat julistaneet Herralle kuuluvaksi uhriksi kaiken, mitä kaupungissa oli,
ja niin he surmasivat miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, härät, lampaat, vuohet ja aasit.
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin
halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli,
ystävä tai sukulainen."
Ja tähän ei auta selittää, että nuo olivat vanhan testamentin juttuja ja että uudessa
testamentissa jumala onkin ihan kiva. Verisiä kansanmurhia sekä naisten ja sylivauvojen
julmaa teurastamista ei saa koskaan anteeksi sillä, että onkin myöhemmin ihan kiva.
Tapoin teidän naisenne ja lapsenne, mutta olen muuten ihan kiva - No just joo.
Tapoin armotta kaikki sylivauvat ja imeväisetkin, sekä lisäksi vielä kaikki kotieläimet
ja lampaat ja vuohet, mutta olen muuten ihan kiva, siis joskus paljon myöhemmin.
Mutta en siis just nyt, jolloin olenkin julma ja sadistinen kansanmurhaaja sekä syli-
vauvojen teurastaja. Mutta se ei merkitse mitään, koska olen myöhemmin tosi kiva?
Ehei, kansanmurhia ja lasten joukkoteurastamista ei saa koskaan anteeksi sillä, että
on myöhemmin ihan kiva. Eikä mikään koskaan oikeuta kansanmurhaan ja vauvojen
tappamiseen. Mitään sellaista asiaa ei ole olemassa mikä koskaan oikeuttaisi niin
kammottavaan tekoon. Ei koskaan ole. Ja silti hihhulien kritiikittä palvoma jumala
tekee juuri sellaisen teon, eikä vain yhtä kertaa vaan toistuvasti monta kertaa.
http://www.uskontokritiikki.argumentti.fi/jumalan_raamatun_moraali.php?id=70- Kysyvä ei eksy
Onneksi en ole uskossa Raamatun jumalaan
- Kysyvä ei eksy - Jeesus sanoi
Kysyvä ei eksy kirjoitti:
Onneksi en ole uskossa Raamatun jumalaan
- Kysyvä ei eksyautuaita ovat ne, jotka eivät näe, ja silti uskovat.
Siinä sitä ihmettä on kerrakseen, että olemme
uudestisyntyneet ja uskomme Häneen, se on
Jumalan ihme. - keisarin kledjut
Jeesus sanoi kirjoitti:
autuaita ovat ne, jotka eivät näe, ja silti uskovat.
Jumalan ihme.Kiitos tyhjästä.
Keisari on edelleenkin alaston.
Älä turhaan laita lisää tyhjää. - olet pelkkä ihminen
Tuosta kirjoituksesta ei ollut kuin puolet Raamatusta, se oli niitä Israelille yksin kuuluvia asioita kun se soti sen aikaisilla aseilla toisia vastaan. Jumala ei ole ihminen, eikä ajattele niinkuin ihmiset ajattelevat!
- Aloittaja kysyy:
Jeesus sanoi kirjoitti:
autuaita ovat ne, jotka eivät näe, ja silti uskovat.
Jumalan ihme.Sinähän olet Jeesus nimimeriltäsi... otatko useinkin Jumalasi persoonan?
- sidfks
Sinä ja yleensä te ateistit teette itsestänne itse asiassa jumalan, joka tietää, ettei teurastamista saa koskaan anteeksi, aivan kuin ihmisen Luoja oman tekeleensä mielipiteistä pitäisi omaa moraaliaan tarkistaa. Kaikkivaltias on suvereeni, joka voi vaikka tappaa luomansa ihmiset, kas kun kaikki Hänelle elävät, kuolleenakin.
"Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Hes.18.html - kuvottavaa
sidfks kirjoitti:
Sinä ja yleensä te ateistit teette itsestänne itse asiassa jumalan, joka tietää, ettei teurastamista saa koskaan anteeksi, aivan kuin ihmisen Luoja oman tekeleensä mielipiteistä pitäisi omaa moraaliaan tarkistaa. Kaikkivaltias on suvereeni, joka voi vaikka tappaa luomansa ihmiset, kas kun kaikki Hänelle elävät, kuolleenakin.
"Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Hes.18.htmlJa aina löytyy hihhuleita, jotka ankarasti puolustelevat verisiä kansanmurhia sekä naisten ja
sylivauvojen teurastamista. Kuvottavaa!
Todella vastenmielisiä kusipäitä olette ja todella vastenmielinen on se verinen murhauskontonne.
Epäjumalanpalvojille kansanmurha, noidat rovioille ja homot hirteen, siinä on uskontonne kauneus
ja rakkauden sanoma. Todella vastenmielistä sontaa. Olette ihmiskunnan alhaisinta pohjasakkaa.
"millainen jumalan pitäisi olla, jos jumala olisi teidän KÄSITYKSENNE MUKAINEN, että uskoisitte häneen"
Olemassaoleva.
"ennemmin kuin evoluutioon? "
Eivät faktat muutu toisiksi vaikka joku jumala olisi olemassa.- on olemassa.
Jumala on olemassa, eikä Hänen olemassaolemisensa riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole!
on olemassa. kirjoitti:
Jumala on olemassa, eikä Hänen olemassaolemisensa riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole!
"Jumala on olemassa, eikä Hänen olemassaolemisensa riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole! "
Jumalan olemassaolo ei myöskään riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole.
Sinä väität, että Jumala on olemassa. Näytä todisteet tai muuten se on pelkkä uskomuksesi, ei fakta. Samalla tavalla voidaan nimittäin väittää, että Joulupukki on olemassa, koska jotkut uskovat sen olemassaoloon.ertert kirjoitti:
"Jumala on olemassa, eikä Hänen olemassaolemisensa riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole! "
Jumalan olemassaolo ei myöskään riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole.
Sinä väität, että Jumala on olemassa. Näytä todisteet tai muuten se on pelkkä uskomuksesi, ei fakta. Samalla tavalla voidaan nimittäin väittää, että Joulupukki on olemassa, koska jotkut uskovat sen olemassaoloon."Jumalan olemassaolo ei myöskään riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole. "
Voisi tietysti myös ajatella että se riippuu vain ja ainoastaan siitä. :)Schlechterwisser kirjoitti:
"Jumalan olemassaolo ei myöskään riipu siitä onko sinulla uskoa vai eikö ole. "
Voisi tietysti myös ajatella että se riippuu vain ja ainoastaan siitä. :)"Voisi tietysti myös ajatella että se riippuu vain ja ainoastaan siitä. :) "
Jos hihu jossain vaiheessa myöntää, että Jumala on vain hänen päänsä sisäinen abstrakti konsepti, ei hänen ajattelunsa ulkopuolinen olio, niin siinä tapauksessa kyllä.
- ++++++++++++
mitä joku haluaa jonkin asian olevan. Yhdestäkään jumalasta ei ole minkäänlaisia todisteita, joten niiden olemassaoloa on turha ajatella tai ominaisuuksia olettaa.
Sitten kun todisteita löytyy niin se on asia erikseen, sitä jumalaa tai jumalia ei välttämättä palvota, mutta sen/niiden olemassaolo kuitenkin tunnustetaan. - Gagarin
Ensinnäkin, en minä ole varma, onko jumalaa/jumalia olemassa. Minä pidän sitä vain äärimmäisen epätodennäköisenä, tässä on iso ero sen kanssa, jos väittää, että jumalaa ei missään tapauksessa ole olemassa. Suhdeluku on luokkaa 999:1, joka perustuu luonnossa havaittaviin ilmiöihin, jolla ei ole mitään tekemistä uskon tai epäuskon kanssa, vaan terveen järjen.
Monet uskovaiset ovat varmoja, että Eyjafjallajökull-jäätikön tulivuoren purkaus on varma osoitus Raamtussa mainituista Lopunajan alusta, kun taas minulle se on vain todiste maapallon vulkaanisesta aktiivisuudesta, joka taas kertoo siitä, että elämme kaikkea muuta, kuin rauhallisen planeetan pinnalla. Tästä taas on vedettävissä yhteys mannerlaattojen liikkumiseen ja siitä taas pääsemme muihin tieteellisiin toisiasioihin, kuten siihen, että ko. tulivuoren purkauksella on yhteys ilmaston lämpenemiseen: Jäätiköt sulavat, jolloin niiden painevaikutus alla olevaan magmataskuun pienenee, joka taas laskee magman kiehumispistettä: Lopputulos on, että pane pääsee purkautumaan matalammassa lämpötilassa ja päällä oleva kansi ohentuu, loppu on havaittavissa siinä, mitä Islannissa juuri nyt tapahtuu. Joten, kumpaa pidät uskottavampana, ko. teoriaa vai Ilmestykirjaa?
Kysymyksesi on vain siinä mielessä hölmö, että on aivan sama, minkälaisen käsityksen minä jumalasta luon, se on vain käsitys, ei tosiasia. Sinullakin on vain käsityksiä jumalasta, joita kenties pidät tosiasioina?
Minä esitän vastakysmyksen: Millainen maailman pitäisi olla, jos maailma olisi teidän KÄSITYKSENNE MUKAINEN, että uskoisitte havaittaviin tosiasioihin , ennemmin kuin Raamattuun?- Kysyvä ei eksy
En kysyny, ootteko varma, vaan -minkälainen Jumalan pitäisi olla ateistien mielestä, että voisivat uskoa Häneen.-
Ainakin minun terve järki neuvoo uskomaan, koska ateistiseen maailmaan ei ole mitään uskomista, se on pelkkää sokeaa epäoikeudenmukaisuutta, ja typerää itsekehua täynnä.
Jo jeesuksen ja apostolien antamat periaatteet sellaisenaan ovat valtavia tekoja ihmiskunnan parantumisen puolesta, saatikka ne lupaukset, jotka on ihmeitä täynnä,.-verrattuina ihmisvoimiin.-Ne tuntuvat tietämättömästä yliluonnollisilta, mutta kokeneesta vain todistuksena Jumalan olemassaolosta, koska ihmiset eivät voi omassa voimassaan ihmeitä tehdä-vai kuuluuko evoluution piiriin nopeita ihmeitä, joita ei voi ateistisella "loogisuudella" selittää ?
ja tuosta tulivuoren tussauksesta,- Etkö oo pannu merkille, kuinka joka puolella maapalloa on kiihtyvään tahtiin alkanu olla ongelmia, -maanjäristyksiä, tulivuorten purkauksia, pyörremyrskyjä ja nälänhädän lisääntymistä, pakolaisten lisääntymistä,yhä suurempien taloudellisten ongelmien tihenemistä, työttömyyden lisääntymistä, valtioiden velkaantumista yli sietokykyjen, yhä pahempien uusien tautien nopeasta leviämisestä ja rikollisuuden ja muunkin moraalittomuuden,-(homoavioliitot ja lasten myyminen seksiorjuuteen, sekä huumeiden levitys, ja lopun päivien pommien kehittelystä puhumattakaan.?
Ja viranomaisten hyssyttelypolitiikkaa, jolla koittavat pitää todenpuhujat hiljaisena, kun he ovat kyvyttömiä hoitamaan ongelmia, jotka itse ovat päästäneet irti, vallanhimossaan.
Ettekö osaa ynnätä asioita, ja niiden seurauksia, vai pitääkö "SUVAITA" vain kaikkea riivaajien vapautusta helevetin syövereistä ?
-Minä ainakin näen asioiden "junan" kulkevan täsmälleen, niinkuin Raamatussa on sanottu lopun päivinä tapahtuvan.. ja tämä on vasta alkua, kun kaikki alkaa tapahtua, -silloin kansakunnat vaikeroivat tuskissaan, niinkuin Raamattu sanookin.
Jossain mielessä harmittaa elää näitä päiviä, mutta järki käskee olemaan kiitollinen Jumalalle, että Hänen sanansa on ainoa, johon voi luottaa, ja turvautua, kun kaikki muu pettää täällä aineellisuuden keskellä.
Voisin kertoa omakohtaisia kokemuksiakin Jumalan olemassaolosta, sillä ne ovat epäämättömiä, mutta jääköön toiseen kertaan, sillä ei "helmiä..................". - jfgykgulukug
Kysyvä ei eksy kirjoitti:
En kysyny, ootteko varma, vaan -minkälainen Jumalan pitäisi olla ateistien mielestä, että voisivat uskoa Häneen.-
Ainakin minun terve järki neuvoo uskomaan, koska ateistiseen maailmaan ei ole mitään uskomista, se on pelkkää sokeaa epäoikeudenmukaisuutta, ja typerää itsekehua täynnä.
Jo jeesuksen ja apostolien antamat periaatteet sellaisenaan ovat valtavia tekoja ihmiskunnan parantumisen puolesta, saatikka ne lupaukset, jotka on ihmeitä täynnä,.-verrattuina ihmisvoimiin.-Ne tuntuvat tietämättömästä yliluonnollisilta, mutta kokeneesta vain todistuksena Jumalan olemassaolosta, koska ihmiset eivät voi omassa voimassaan ihmeitä tehdä-vai kuuluuko evoluution piiriin nopeita ihmeitä, joita ei voi ateistisella "loogisuudella" selittää ?
ja tuosta tulivuoren tussauksesta,- Etkö oo pannu merkille, kuinka joka puolella maapalloa on kiihtyvään tahtiin alkanu olla ongelmia, -maanjäristyksiä, tulivuorten purkauksia, pyörremyrskyjä ja nälänhädän lisääntymistä, pakolaisten lisääntymistä,yhä suurempien taloudellisten ongelmien tihenemistä, työttömyyden lisääntymistä, valtioiden velkaantumista yli sietokykyjen, yhä pahempien uusien tautien nopeasta leviämisestä ja rikollisuuden ja muunkin moraalittomuuden,-(homoavioliitot ja lasten myyminen seksiorjuuteen, sekä huumeiden levitys, ja lopun päivien pommien kehittelystä puhumattakaan.?
Ja viranomaisten hyssyttelypolitiikkaa, jolla koittavat pitää todenpuhujat hiljaisena, kun he ovat kyvyttömiä hoitamaan ongelmia, jotka itse ovat päästäneet irti, vallanhimossaan.
Ettekö osaa ynnätä asioita, ja niiden seurauksia, vai pitääkö "SUVAITA" vain kaikkea riivaajien vapautusta helevetin syövereistä ?
-Minä ainakin näen asioiden "junan" kulkevan täsmälleen, niinkuin Raamatussa on sanottu lopun päivinä tapahtuvan.. ja tämä on vasta alkua, kun kaikki alkaa tapahtua, -silloin kansakunnat vaikeroivat tuskissaan, niinkuin Raamattu sanookin.
Jossain mielessä harmittaa elää näitä päiviä, mutta järki käskee olemaan kiitollinen Jumalalle, että Hänen sanansa on ainoa, johon voi luottaa, ja turvautua, kun kaikki muu pettää täällä aineellisuuden keskellä.
Voisin kertoa omakohtaisia kokemuksiakin Jumalan olemassaolosta, sillä ne ovat epäämättömiä, mutta jääköön toiseen kertaan, sillä ei "helmiä.................."."Voisin kertoa omakohtaisia kokemuksiakin Jumalan olemassaolosta, sillä ne ovat epäämättömiä"
Älä valehtele. - Kysyvä ei eksy
jfgykgulukug kirjoitti:
"Voisin kertoa omakohtaisia kokemuksiakin Jumalan olemassaolosta, sillä ne ovat epäämättömiä"
Älä valehtele.Että tapahtuneet asiat ovat tosia, jossa ei ole hiukkaakaan teoriaa, niinkuin teidän evoluutiossanne on?
Siksi sanoin epäämättömiä. Mutta te luulette omien ennakkoluulojenne pohjalta jotain tietävänne, ettekä tiedä luulevanne !
Näin helppoa on perustella teidät umpikujaan, kun pysyy vain totuudessa, mutt ongelma onkin siinä, ettette käsitä, vaikka teille tosiasioita kertoisi kuinka, ja vääntäisi "rautalangasta".-Te ette vissiin muuta tiedä elämästä, kuin omat himonne, ja puutteellinen ymmärryksenne, jotka ovat teidän jumalianne, ja välittömästi , kun joku mainitsee Jeesuksen, teidän sielussanne alkaa hirveällä tohinalla "barrikaadien rakentaminen, ja ovenpönkkien" pystytys.-Ihankuin Jeesuksen nimikin olisi teille joku ryöväri, jolle ette uskalla sisintänne avata.-Ettekä ees käsitä, mistä se pelkonne johtuu, joten minäpä kerron.
Se pelko ja kauhistus johtuu synnistä, jonka kynsissä olette, ja synnin henki neuvoo teitä äkkiä sulkemaan kaikki luukut, ettei vain Jeesuksen kirkkaus "näkisi" teidän sieluunne. ja vieläpä se käskee teitä oikein pilkkaamaan ja rähjäämään uskossa oleville, sieltä syntisäkkien takaa. Ja te luulette olevanne oikeassa,:))
- goddeloos
"millainen jumalan pitäisi olla, jos jumala olisi teidän KÄSITYKSENNE MUKAINEN, että uskoisitte häneen , ennemmin kuin evoluutioon?"
- jumala ilmestyy ja napsauttaa marssista viidesä päivässä elinkelpoisen täynnä vettä ja luontoa... maapallon elämä kun perustuu evoluutioon, sitä ei mikään jumala voi muuttaa... - Kössönöm
Eihän ole kysymys evoluutioon uskomisesta. Se kun on todistettu fakta.
Jumala on minun käsitykseni mukaan olematon, eli sellaista ei ole olemassa.
Jotta uskoisin jumaliin, niiden pitäisi olla olemassa.
Evoluutio ei ole uskonasia.- beenthere
En tarvitse minkäänlaista Jumalaa häiritsemään elämääni. Mihin Jumalaa pitäisi tarvita? Miksi pitäisi olla Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422866Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302529Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362428Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202367Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421782Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241325Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741099
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017