sellainen termi kuin kotirauhan rikkominen tuttu? Jos ei ole, niin minäpä selvennän. Ihmisellä on lain suoma oikeus kotirauhaan ja se tarkoittaa sitä, etteivät kaikenlaiset sananjulistajat tule ovikelloa rimputtelemaan ja satujaan julistamaan. Miksi te häiritsette ihmisiä? Kuka pakottaa?
Onko jehovantodistajille
29
619
Vastaukset
- todistan sinulle ain
Jehova käskee, muuten ei nimittäin pääse paratiisiin. Usko ilman tekoja on kuollut, me osoitamme uskomme käymällä sinunkin ovellasi kertomassa totuutemme. Otat sen vastaan tai et, on kaikelle kansalle kerrottava totuus, sitten tulee loppu, niin tälle pahalle maailmalle, kuin sen hallitsijalle ja alkaa ikuinen paratiisi.
- Kössönöm
muiden ihmisten oikeudesta kotirauhaan. Se kertookin paljon moraalistasi.
- olen Jehovan orja
Kössönöm kirjoitti:
Jos rimpautamme ovikelloas, kuten tekevät kiertävät pölyimurikauppiaat, sotaveteraaneille rahaa keräävät, virvon varvon väki jne, eikö sinne sovi sinun mielestäsi muutama totuuden kertojakin? Ystävällisiä yritämme olla ja me olemme, myös poistumme heti oveltasi kun sen vahvasti sanot. Voit muuten ilmoittaa oman kuntasi JT seurakunnille saarnaajien kautta, etteivät vaivaisi sinua enää.
- Kössönöm
olen Jehovan orja kirjoitti:
Jos rimpautamme ovikelloas, kuten tekevät kiertävät pölyimurikauppiaat, sotaveteraaneille rahaa keräävät, virvon varvon väki jne, eikö sinne sovi sinun mielestäsi muutama totuuden kertojakin? Ystävällisiä yritämme olla ja me olemme, myös poistumme heti oveltasi kun sen vahvasti sanot. Voit muuten ilmoittaa oman kuntasi JT seurakunnille saarnaajien kautta, etteivät vaivaisi sinua enää.
ei ole rimputelleet muut kuin jehovat ja kerran vuodessa sotaveteraaneille keräävät.
Minä olen kahdesti ilmoittanut paikallisen jehovantodistajien johtajalle (vai miksi häntä kutsutaan) ja asia on luvattu järjestää. Mutta eipä aikaakaan, niin taas teikäläiset ovat ovella. Mitä te tuosta saatte? Miksi ihmisten pitäisi uskoa johonkin jehovaan? Eikö se riitä, että sinä uskot, miksi haluat muut harhoihisi mukaan?
Teillä taitaa olla kova kuri ja hierarkia. Miksi muuten kuljette aina pareittain? Siksikö, että vahditte toisianne? Eikö sinulle ole koskaan juolahtanut mieleen, että sinua on kusetettu, ettei ole olemassa mitään jumalia, että kaikki puheet jumalasta on vain ja ainoastaan ihmismielen keksintöä.
Suosittelen lukemaan tiedejulkaisuja ja kirjoja. - kyllä tiedon
Kössönöm kirjoitti:
ei ole rimputelleet muut kuin jehovat ja kerran vuodessa sotaveteraaneille keräävät.
Minä olen kahdesti ilmoittanut paikallisen jehovantodistajien johtajalle (vai miksi häntä kutsutaan) ja asia on luvattu järjestää. Mutta eipä aikaakaan, niin taas teikäläiset ovat ovella. Mitä te tuosta saatte? Miksi ihmisten pitäisi uskoa johonkin jehovaan? Eikö se riitä, että sinä uskot, miksi haluat muut harhoihisi mukaan?
Teillä taitaa olla kova kuri ja hierarkia. Miksi muuten kuljette aina pareittain? Siksikö, että vahditte toisianne? Eikö sinulle ole koskaan juolahtanut mieleen, että sinua on kusetettu, ettei ole olemassa mitään jumalia, että kaikki puheet jumalasta on vain ja ainoastaan ihmismielen keksintöä.
Suosittelen lukemaan tiedejulkaisuja ja kirjoja.pitäisi mennä perille, en tiedä miksi sinun kohdallasi ei ole mennyt. Minulle on ainakin selvää jos joku sanoo ettei tänne tarvitse tulla, niin taatusti en mene, ja sanon sen myös muille, että "Virtasen" ovelle on turha mennä. Ovat kieltäneet menemästä, ja takuulla sinne ei enää mennä. Emme todella halua mennä silloin kun joku kieltää menemästä. Pahoitteluni jos joku ei ole noudattanut sinun antamaasi ohjetta, ja on tullut uudemman kerran.
olen Jehovan orja kirjoitti:
>> eikö sinne sovi sinun mielestäsi muutama totuuden kertojakin?
Kerropa, millä oleellisella tavalla järjestönne totuus poikkeaa esimerkiksi pölynimurikauppiaan totuudesta.- sdfertyui
Rintti kirjoitti:
>> eikö sinne sovi sinun mielestäsi muutama totuuden kertojakin?
Kerropa, millä oleellisella tavalla järjestönne totuus poikkeaa esimerkiksi pölynimurikauppiaan totuudesta.Ei millään lailla.
- Nim etön
Kössönöm kirjoitti:
Itse asiassa minusta tuntuu, että itse viestiketjun aloittaja oikeasti ei paljon välitä toisten oikeudesta kotirauhaan: "Miksi te häiritsette ihmisiä? Kuka pakottaa?" Oman mielipiteen kertominen on ihan yhtä oikeutettua kuin kotirauha. Jos tahtoo toimia raamatun mukaan, niin silloin pitää kertoa uutista toisille.
Eli silloin se raamattu on pakottava tekijä. Viestiketjun aloittaja tahtoo vain epätoivoisesti etsiä jotain väärää toisista... Nim etön kirjoitti:
Itse asiassa minusta tuntuu, että itse viestiketjun aloittaja oikeasti ei paljon välitä toisten oikeudesta kotirauhaan: "Miksi te häiritsette ihmisiä? Kuka pakottaa?" Oman mielipiteen kertominen on ihan yhtä oikeutettua kuin kotirauha. Jos tahtoo toimia raamatun mukaan, niin silloin pitää kertoa uutista toisille.
Eli silloin se raamattu on pakottava tekijä. Viestiketjun aloittaja tahtoo vain epätoivoisesti etsiä jotain väärää toisista...Raamattu ei pakota. Kyllä se pakko tulee jostain muualta. Järjestönne palkattomaksi myyntimieheksi värvääminen on jotain aivan muuta.
Katsopa Jeesuksen lähetyskäskyä, jolla sinulle on tuota pakkoa perusteltu. Opettamisen lisäksi Jeesus käski yhtälailla kastaa. Miksi se ei olekaan kaikkien järjestönne todistajien velvollisuus, miksi se tehtävä on annettu vain harvoille?
Miksi järjestönne vaatii kaikkien kiertävän saarnaamassa - kaikistahan ei kerta kaikkiaan ole sellaiseen? Mietipä. Raamatun mukaan kaikki eivät ole evankelistoja, vaan seurakunnassa on monia tehtäviä. Kristukselle voi voittaa sanoittakin. Se tosin vaatii enemmän kuin ulkoa opeteltujen seliselitysten toistaminen.
Raamatussa on kehoitus: "olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on". Oletko sinä valmis perustelemaan järjestösi huuhaaoppeja, vai tyydytkö sinäkin vain olemaan oikeassa pitäen pääsi turvallisesti pensaassa?- Markku_Meilo
Nim etön kirjoitti:
Eli silloin se raamattu on pakottava tekijä. Viestiketjun aloittaja tahtoo vain epätoivoisesti etsiä jotain väärää toisista...>>Oman mielipiteen kertominen on ihan yhtä oikeutettua kuin kotirauha. Jos tahtoo toimia raamatun mukaan, niin silloin pitää kertoa uutista toisille.
Mitä ajattelet rivijehovantodistajasta, joka pyytää palata selittämään aukijääneitä kysymyksiä, saa luvan eikä palaa? Mitä ajattelet seurakunnan vanhimmasta, joka ei vastaa hänelle osoitettuun kirjeeseen, jossa osoitetaan kiinnostus Vt-seuran toimintaan? Jos esittää tahtovansa toimia Raamatun mukaan, niin miksi ei toimi Raamatun mukaan?
>>Eli silloin se raamattu on pakottava tekijä.
Tarkoittanet tätä:
”...olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta.” (1. Pietarin kirje 3:15 UMK)
Käytäntö on kuitenkin tätä:
”Kun uskonkäsityksemme asetetaan kyseenalaisiksi, meidän tulee jäljitellä Jeesusta siten, että olemme ”aina valmiit puolustautumaan – – mutta teemme sen lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta” (1. Piet. 3:15).” (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2008 sivu 15)
Käsitykseni mukaan jehovantodistajat eivät pyri noudattamaan Raamatun periaatteita, vaikka huutavat niiden perään. Jos olet eri mieltä, niin kerro miksi Raamatun "jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta" -sanailu oli 'yliviivattava'?
>>Viestiketjun aloittaja tahtoo vain epätoivoisesti etsiä jotain väärää toisista...
Mitä väärää löydät esittämistäni asioista? - Jallu-eno
Kössönöm kirjoitti:
Suosittelen lukemaan tiedejulkaisuja ja kirjoja."->Minä olen kahdesti ilmoittanut paikallisen jehovantodistajien johtajalle (vai miksi häntä kutsutaan) ja asia on luvattu järjestää- Mitä te tuosta saatte? - Miksi muuten kuljette aina pareittain?-
- Markku_Meilo
Jallu-eno kirjoitti:
"->Minä olen kahdesti ilmoittanut paikallisen jehovantodistajien johtajalle (vai miksi häntä kutsutaan) ja asia on luvattu järjestää- Mitä te tuosta saatte? - Miksi muuten kuljette aina pareittain?-
>>Se on se lähetyskäsky raamatussa joka velvottaa, kuten varmaan arvasitkin.
Kauanko sitä käännyttämistä on edelleen jatkettava kaikessa luomakunnassa, koska Raamatun mukaan Paavalin aikana homma oli jo hoidettu:
”...edellyttäen tietysti, että pysytte uskossa, perustukselle laskettuina ja vakaina, horjahtamatta pois sen hyvän uutisen toivosta, jonka olette kuulleet ja jota on saarnattu kaikessa luomakunnassa, joka taivaan alla on. Tämän hyvän uutisen palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.” (kol. 1:23 UMK)
Kokonaan oma piirteensä on Jeesuksen sanojen merkitys siinä vaiheessa kun Jeesus ei palnnutkaan lupauksensa mukaisesti seuraajiensa elinaikana. - Markku_Meilo
Kössönöm kirjoitti:
Suosittelen lukemaan tiedejulkaisuja ja kirjoja.>>Minä olen kahdesti ilmoittanut...
Tasan ei mene nämä asiat, minä olen kateellinen sinulle. Ovellani käynyt jehovantodistaja ei lupauksensa mukaisesti koskaan palannut, olen kirjoittanut tuntemalleni jt-vanhimmalle kirjeen lähiseurakuntaan, mutta vastausta ei ole tullut. Olen useita kertoja antanut tällä palstalla jehovantodistajille osoitteeni ja pyytänyt heitä vastailemaan minulla oleviin kysymyksiin, kukaan ei ole ilmoittautunut halukkaaksi, vaikka olen luvannut käyttää ainaostaan Vt-seuran materiaalia ja mitä vähän Raamattuakin.
Jos ovellesi vielä osuu jehovantodistajia, niin annatko heille osoitteeni ja kehota tänne, voit luvata heille lukuisia rattoisia kenttätunteja kanssani:
Markku Meilo
Puroniityntie 205-13
00890 HELSINKI
Paikallaolon voi varmistaa ensin; 040 040 4121 ja tarvittaessa noudan Siilitien metroasemalta ja palautan saman paikkaan. Teetä/kahvia ja paakkelsia saa myös.
- Kiwii"
"Lain mukaan kotirauhan rikkomiseen syyllistyy se, joka ilman laillista syytä tunkeutuu kotirauhan suojaamalle alueelle, vaikka asukas vastustaa hänen tunkeutumistaan. Kiellettyä on myös salaa meneminen toisen pihamaalle tai muulle kotirauhan suojaamalle alueelle. Henkilö, joka on päästetty toisen kotirauhan suojaamalle alueelle, on velvollinen kehotuksesta poistumaan sieltä. "
- http://www.laki24.fi/aski-asuntoosake-kotirauha.html
Tuon suomien oikeuksien mukaan JT-työ on sallittua, mutta kuten huomaa, tulee poistua paikalta pyydettäessä. Näissä puitteissa myös tämä saarnaaminen tehdään, vaikkakin ikävä kyllä toisinaan tästäkin saattaa koitua häiriötä tai mielipahaa asukkaille.
Kerrostaloissa näkee kylttejä ovissa, kuten jotenkin tähän tapaan; Ei ilmaisjakelua, ei mainoksia eikä Jehovantodistajia, kiitos. Tällainen toimii varmasti, mutta ymmärrettävästi eivät kaikki halua ripustella portinpieleen tai kotioveen moisia muistuttajia.
Alueiden vaihtuessa toiselle saarnaajalle ei välttämättä myöskään kielto kulje mukana, vaikka yleensä yritetään laittaa lappu aluekortin mukaan tällaisissa tapauksissa - tämä on ikävä puute, sillä hyödyttäisi sekä JT:aa itseään että asukasta. Todellakin siis selvä kielto heti ovea avatessa on nopein tapa lopettaa keskustelu, ja oven voi vetää kiinni, vaikka ei nyt olisikaan kaikkein kohteliain tapa. Tehoaa kuitenkin.- dfbhnred
aggressio Jehovan todistajien repertuaariin? Taannoin oveni taakse ilmaantui JT Vartiotornin ja jonkun lentolehtisen kanssa. No ei siinä mitään olen ennenkin ollut jehovien kanssa tekemisissä, mutta kyseisen herran aggressiivinen möykkääminen toi itsesuojeluvaistoni pintaan.
Onko tämä teidän strategianne vai olisiko syytä painottaa julistajille, että he eivät ole miekkakäännyttämässä vaan kertomassa Jumalan hyvää sanaa? - Kössönöm
te käytte rimputtelemassa ihmisten ovikelloja? Se on kysymykseni ydin. Tiedän monien kanssa asiasta keskusteltuani, että ihan poikkeuksetta se ärsyttää ihmisiä. En minäkään mene ovelta ovelle paasaamaan omia mielipiteitäni. Miksi teidän on pakko tehdä tuota? Käskeekö joku, ja jos käskee, niin miksi tottelette?
- Jaafetti
Kössönöm kirjoitti:
te käytte rimputtelemassa ihmisten ovikelloja? Se on kysymykseni ydin. Tiedän monien kanssa asiasta keskusteltuani, että ihan poikkeuksetta se ärsyttää ihmisiä. En minäkään mene ovelta ovelle paasaamaan omia mielipiteitäni. Miksi teidän on pakko tehdä tuota? Käskeekö joku, ja jos käskee, niin miksi tottelette?
irrottaa jos ei halua että Jehovan todistajat soittelevat. Eikös nykyään ihmiset ilmoita kännykällä että ovat tulossa?
- fku
Jaafetti kirjoitti:
irrottaa jos ei halua että Jehovan todistajat soittelevat. Eikös nykyään ihmiset ilmoita kännykällä että ovat tulossa?
ei ole Jehovien soittolistoilla?
- Kiwii"
Kössönöm kirjoitti:
Kysyit ydinajatusta;miksi.
1) Järjestö/Seura perustelee tätä käytäntöä sillä, että Jeesus lähetti opetuslapset pareittain kertomaan ihmisille Jumalan Valtakunnan tulosta. Samoin Joona varoitti Niniveläisiä tulevasta tuhosta (jonka Kaikkivaltias sitten peruutti ihmisten katuessa). Näillä ja parilla muulla esimerkillä perustellaan siis tämä työ "Jumalan antamaksi työksi" JT:lle nykyäänkin. Tosin ihmettelen kyllä miksi opetuslapset kävivät, sillä mitäänhän ei heidän aikanaan tapahtunut, ehkäpä he luulivat jotain tapahtuvan, sanoihan Jeesus "niiden kaikkien tapahtuvan tämän sukupolven aikana" joina he elivät. (Tuosta lauseesta keskustelua ollut myös paljon..)
2) Oikeampana syynä pidän sitä, että kukin järjestö haluaa lisää maksavia jäseniä, joten tuo lienee ainut tapa saada ihmiset kuuntelemaan, henk.koht käynneillä. Kovasti sanotaan, että tämä ei olisi muka käännyttämistä, tai ettei tehdä pelkkien tulosten vuoksi, vaan koitetaan muka antaa vaan varoitus ihmisille, mutta kysyn kysymyksiä itsekin;
Kävisivätkö JT:t saarnaamassa, jos he tietäisivät, etteivät saa enää ketään käännytettyä, koskaan? Ja toinen kysymys; Tekisivätkö JT:t tätä, jos he eivät raportoisi käyttämiään tuntejaan srk:n vanhimmille ja näin kasvattaisi omaa nimeään millään tavoin? Kolmas kysymys; Tekisivätkö JT:t tätä, jos tästä ei saisi mitään "arvonimiä", kuten Osa-aikainen tienraivaaja, tienraivaaja, tai erikoistienraivaaja (nimityksiä tulee tuntitavoitteiden mukaan ja ne voi myöskin menettää rangaistuksena)?
Tämä taitaa valottaa hieman sitä oikeaa motiivia siis. - Rintti
Kiwii" kirjoitti:
1) Järjestö/Seura perustelee tätä käytäntöä sillä, että Jeesus lähetti opetuslapset pareittain kertomaan ihmisille Jumalan Valtakunnan tulosta. Samoin Joona varoitti Niniveläisiä tulevasta tuhosta (jonka Kaikkivaltias sitten peruutti ihmisten katuessa). Näillä ja parilla muulla esimerkillä perustellaan siis tämä työ "Jumalan antamaksi työksi" JT:lle nykyäänkin. Tosin ihmettelen kyllä miksi opetuslapset kävivät, sillä mitäänhän ei heidän aikanaan tapahtunut, ehkäpä he luulivat jotain tapahtuvan, sanoihan Jeesus "niiden kaikkien tapahtuvan tämän sukupolven aikana" joina he elivät. (Tuosta lauseesta keskustelua ollut myös paljon..)
2) Oikeampana syynä pidän sitä, että kukin järjestö haluaa lisää maksavia jäseniä, joten tuo lienee ainut tapa saada ihmiset kuuntelemaan, henk.koht käynneillä. Kovasti sanotaan, että tämä ei olisi muka käännyttämistä, tai ettei tehdä pelkkien tulosten vuoksi, vaan koitetaan muka antaa vaan varoitus ihmisille, mutta kysyn kysymyksiä itsekin;
Kävisivätkö JT:t saarnaamassa, jos he tietäisivät, etteivät saa enää ketään käännytettyä, koskaan? Ja toinen kysymys; Tekisivätkö JT:t tätä, jos he eivät raportoisi käyttämiään tuntejaan srk:n vanhimmille ja näin kasvattaisi omaa nimeään millään tavoin? Kolmas kysymys; Tekisivätkö JT:t tätä, jos tästä ei saisi mitään "arvonimiä", kuten Osa-aikainen tienraivaaja, tienraivaaja, tai erikoistienraivaaja (nimityksiä tulee tuntitavoitteiden mukaan ja ne voi myöskin menettää rangaistuksena)?
Tämä taitaa valottaa hieman sitä oikeaa motiivia siis.>> Järjestö/Seura perustelee tätä käytäntöä sillä, että Jeesus lähetti opetuslapset pareittain kertomaan ihmisille Jumalan Valtakunnan tulosta.
Raamatusta ei löydy perustelua sille, miksi juuri ovikellojen soittelu, "ovelta ovelle työ", olisi se Jeesuksen käsky. Raamatun mukaan Jeesus ja apostolit saarnasivat julkisilla paikoilla. Silloinkin, kun oltiin jonkun kodissa, oli läsnä lähes poikkeuksetta suuri joukko kuulijoita. Sellaista tämän järjestön todistajat taas kavahtavat. Yksinäinen, elämässään hakusessa oleva on paljon helpompaa saalista kuin suuri, vastausta vaille jääviä kysymyksiä tekevä joukko.
>> Tosin ihmettelen kyllä miksi opetuslapset kävivät, sillä mitäänhän ei heidän aikanaan tapahtunut,
Tuota ajatuksenjuoksuasi en ymmärrä. Vaikka lähdet siitä, että Jeesus tarkoitti palaavansa opetuslastensa elinaikana, ei ole loogista olettaa, että näiden olisi pitänyt olla lähtemättä mihinkään, "koska mitään ei sitten tapahtunutkaan". Eikö sellainen ole korkeintaan jälkiviisautta?
>> Kävisivätkö JT:t saarnaamassa, jos he tietäisivät, etteivät saa enää ketään käännytettyä, koskaan?
Tilastot kertovat, että aika moni ei kykene elämänsä aikana höynäyttämään järjestölle sitä ensimmäistäkään. Ovilla kierrellään, koska se on vaatimus. Oleellista on, että on käytetty aikaa ja edistetty firman painotuotteiden menekkiä. Käännynnäisiä varmasti kiehtoo kuvitelma tästä "Jehovan työnä", mutta yhä useampia taitaa potkia liikkeelle nuo mainitsemasi kannustimet. - Pii on 3.0
Kiwii" kirjoitti:
Tämä taitaa valottaa hieman sitä oikeaa motiivia siis...Miksi opetuslapset kävivät, , sillä mitäänhän ei ..
Jaa että ei ;
Eikö roomalaisten suorittama Jerusalemin tuhoaminen ollut mitään? jeshuahan nimenomaan itki kaupunkia nähdessään sen, ja sanoi ,Nyt se on vielä sinun silmiltäsi salattu, kun et aikaasi tuntenut. Siellähän sanotaan, että "Heidät"-... viedään vankeina kaikkien kansojen sekaan;
Kyse oli Juudan kansasta, jnka kohtaloa Jeshua suri. Se tapahtui kaikki sen saman sukupolven aikana. Juutalaisten , Juudan hylkääminen. Ja Lause "Tämä sukupolvi," se tarkoittaa ,sitä sukupolvea, joka hylkäsi esikoisensa. prof, Sakarian mukaan, aikaa, jolloin Juuda jälleen kutsutaan Korkeimman eteen. - Pii on 3.0
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Miksi opetuslapset kävivät, , sillä mitäänhän ei ..
Jaa että ei ;
Eikö roomalaisten suorittama Jerusalemin tuhoaminen ollut mitään? jeshuahan nimenomaan itki kaupunkia nähdessään sen, ja sanoi ,Nyt se on vielä sinun silmiltäsi salattu, kun et aikaasi tuntenut. Siellähän sanotaan, että "Heidät"-... viedään vankeina kaikkien kansojen sekaan;
Kyse oli Juudan kansasta, jnka kohtaloa Jeshua suri. Se tapahtui kaikki sen saman sukupolven aikana. Juutalaisten , Juudan hylkääminen. Ja Lause "Tämä sukupolvi," se tarkoittaa ,sitä sukupolvea, joka hylkäsi esikoisensa. prof, Sakarian mukaan, aikaa, jolloin Juuda jälleen kutsutaan Korkeimman eteen...Opetuslapsista, on vanhaa kirkkokamaa, aikuiset partaukot, ja muka lapsukaisia ja opetus.. -
Nämä Pastoriuskonnot lepsuttavat ja lässyttävät lavoiltaan, ja opettavat ihmiset kuuntelulaiskoiksii, ei itse mitään aatella, ollaan kuin konsertissa;
katsokaa vaikka TV seiskaa, esim, Joyce Mayeria; siinä on meillä hyvä puhuja, vaikk' ei Jt olekaan ; Joka liike viimeisen päälle harkittu, ja samanlainen naurunhörinä on kuin missä tahansa jenkkiviihteessä. Sopii kysyä, oliko alkus, puhetapa "Dialegomai, " lattian tasalta, mitään tällaista lavakomiikkaa. - että ei avaa
Jaafetti kirjoitti:
koskaan ovea kenellekään muuten kuin sopimuksesta.Itse olen näin tehnyt,enkä ole joutunut enää viiteen tai kuuteen vuoteen avaamaan ovea jehovantodistajille.Minua he eivät enää tavoita.
- arviolta noin...
yksi viidestasadasta ovikellon soittajasta on Jehovan todistaja.
On pelkkä myytti se, että Jehovan todistajat häiritsevät ihmisiä käynneillään.
Syy närkästymiseen saattaa löytyä ovikellon omistajan korvien välistä.
Jehovan todistajat tekevät käyntejään ystävällisessä mielessä.
Ehkä vihastuminen johtuu siitä, että omaatuntoa herätellään.
Vastaherännythän on usein ärtyisä.
Sama koskee myös herätettyä omaatuntoakin.
Siis lyhyesti sanottuna:
Tuskin kenelläkään on mitään syytä närkästyä Jehovan todistajan vierailusta.- Kössönöm
että minussa on vikaa, kun en halua kuunnella uskisten typeriä löpinöitä? Kyse on minun kodistani ja minun oikeudestani elää rauhassa.
- gews
Kössönöm kirjoitti:
että minussa on vikaa, kun en halua kuunnella uskisten typeriä löpinöitä? Kyse on minun kodistani ja minun oikeudestani elää rauhassa.
"Herran sana" jyrää toisten oikeudet?
>>On pelkkä myytti se, että Jehovan todistajat häiritsevät ihmisiä käynneillään.
Eikö ole hienoa tietää asiat paremmin kuin asianosaiset itse. Vaikka asianosainen sanoisi, että ovilla ramppaaminen häiritsee, niin ehei, sinä tiedät paremmin: ei ne mitään häiritse.
>>Ehkä vihastuminen johtuu siitä, että omaatuntoa herätellään. Vastaherännythän on usein ärtyisä.
Mitähän jehovantodistajat ja muut uskovat siihen tuumaisivat, jos luopiot ja ateistit alkaisivat käymään jehovantodistajien ja muiden uskovien ovilla kertomassa "ystävällisessä mielessä", että kaikenlainen yliluonnolliseen uskominen on alkukantaista hihhulointia? Jehovantodistajille voisi vielä tähdentää ihan heidän omalla materiaalilla, millaisessa kusetuslafkassa nämä ovat mukana. Mitäpä tuumaat, pitäisitkö tällaisia käyntejä miellyttävinä? Varsinkin jos ne toistuisivat?
>>Siis lyhyesti sanottuna: Tuskin kenelläkään on mitään syytä närkästyä Jehovan todistajan vierailusta.
Ja tuskinpa jehovantodistajillakaan on sitä mitään vastaan, jos me luopiot alkaisimme kiertämään heidän ovilla kertomassa että heidän järjestönsä on mätä.- Fucking Idiot
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>On pelkkä myytti se, että Jehovan todistajat häiritsevät ihmisiä käynneillään.
Eikö ole hienoa tietää asiat paremmin kuin asianosaiset itse. Vaikka asianosainen sanoisi, että ovilla ramppaaminen häiritsee, niin ehei, sinä tiedät paremmin: ei ne mitään häiritse.
>>Ehkä vihastuminen johtuu siitä, että omaatuntoa herätellään. Vastaherännythän on usein ärtyisä.
Mitähän jehovantodistajat ja muut uskovat siihen tuumaisivat, jos luopiot ja ateistit alkaisivat käymään jehovantodistajien ja muiden uskovien ovilla kertomassa "ystävällisessä mielessä", että kaikenlainen yliluonnolliseen uskominen on alkukantaista hihhulointia? Jehovantodistajille voisi vielä tähdentää ihan heidän omalla materiaalilla, millaisessa kusetuslafkassa nämä ovat mukana. Mitäpä tuumaat, pitäisitkö tällaisia käyntejä miellyttävinä? Varsinkin jos ne toistuisivat?
>>Siis lyhyesti sanottuna: Tuskin kenelläkään on mitään syytä närkästyä Jehovan todistajan vierailusta.
Ja tuskinpa jehovantodistajillakaan on sitä mitään vastaan, jos me luopiot alkaisimme kiertämään heidän ovilla kertomassa että heidän järjestönsä on mätä.Eiköhän laiteta tuumasta toimeen ;) Tehdään aluekortit ja aloitetaan säännöllinen ovelta-ovelle-työ.
- Asioita ajatellut
Fucking Idiot kirjoitti:
Eiköhän laiteta tuumasta toimeen ;) Tehdään aluekortit ja aloitetaan säännöllinen ovelta-ovelle-työ.
olen suunnitellut sellaisen toiminnan aloittamista.
Ensin toki tarvitsen avukseni muita Raamattua tuntevia ihmisiä sekä JT:n osoiteita, sitten vaan antaa mennä :)
On niin surullista, että JT:n elävät suressa väärydessä eivätkä huomaa sitä. Kotikäynnit taitaa olla ainoa vaihtoehto heidän pelastamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6062426Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131925Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231760Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641458JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191406- 651301
- 1221184
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22960Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16938Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66853