juhlivatko

pöivän sankari

Juhlivatko jehovantodistajat wappua ja onko mahdollisesti juhlinassa jotain erityispiirteitä ?

9

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Juhlivatko jehovantodistajat wappua

      Joku juhlii, joku ei.

      >>onko mahdollisesti juhlinassa jotain erityispiirteitä ?

      No semmoinen erityispiirre on, että juhlinta pyritään toteuttamaan pääsääntöisesti mahdollisimman salassa.

      • heps kukkuu

        Salassa jo senkin takia ettei humaltuneena haluta näyttäytyä
        Jt sima on prosenteistaan vahvan sahdin luokkaa


    • Jallu-eno

      Minä juhlin. Kippis ja kulaus

      • simailu

        Joo niin minäkin.Kippis ja kulaus se on Jt munaus


    • jehovantodistajat

      eivät saa juhlia vappua sen enempää kuin mitään muitakaan juhlia.Eikö Vappukin ole jehovan todistajille pakanallinen juhla,joka liittyy jotenkin demoneihin?

      • pikaisesti?

        Mitkä seuraavista ovat kiellettyjä ja miksi?:
        - vappuviuhka
        - tippaleipä
        - vappunaamari
        - vappusima
        - serpentiini
        - vappupilli


      • kysyä
        pikaisesti? kirjoitti:

        Mitkä seuraavista ovat kiellettyjä ja miksi?:
        - vappuviuhka
        - tippaleipä
        - vappunaamari
        - vappusima
        - serpentiini
        - vappupilli

        jehovantodistajilta itseltään.He tietävät.


      • Perusteluja?
        kysyä kirjoitti:

        jehovantodistajilta itseltään.He tietävät.

        Eikait tätä kysymystä oltu kenellekään muulle tarkoitettukaan?


    • Walpori

      JT:t eivät vietä vappua. Joku voi salaa kyllä tehdä niin.

      Vappu on poliittinen juhla, jossa on vappumarsseja. JT:t eivät ota yksilöinä kantaa politiikkaan, vaikka VT-seura onkin aktiivinen poliittisessa taustatoiminnassaan (YK-kannatusjäsenyys, ETYJ-seminaarit jne).

      Vappu on ylioppilaiden juhla. JT:t ovat koulutuskielteinen uskonto, joten ei sitäkään juhlita.

      Vappu on ikivanha kevään juhla, eli varmastikin "pakanajuhla". Siksi ei juhlita.

      Vappuna juodaan. No, jehovantodistajista iso osa on alkoholisteja, mutta ulos päin esitetään muuta. Eli ei osallistuta julkiseen juopotteluun, ettei seurakunnan "maine" mene. Juodaan sitten salaa.


      Perimmäinen syy juhlien viettokieltoon on tietysti se, ettei rivi-jehovantodistajien haluta olla osa ihmisyhteisöä. Ei saa osallistua juhliin, joissa normaali-ihmiset kokoontuvat yhteen sukulaisten, naapureiden ja tuntemattomien kanssa. Kultti pitää jäsenensä erossa normaali-yhteiskunnasta, eivätkä JT:t ole siinä mielessä ainoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe