Rullaluistelija

37män

Tämän päivän Hs. mielipidesivulla rullaluistelija varoitti mopoilijoita, että varokaa rullaluistelijoita, koska he eivät kuule mopon ääntä luisellessaan pyörätiellä.

Mitä rullaluistelija tekee pyörätiellä?
Eikös rullaluistelija lueta jalankulkijaksi?

13

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13

      Rullaluistelija on tieliikennelain mukaan jalankulkija, mutta poliisikin suosittelee rullaluistelijoita käyttämään pyörätietä jalkakäytävän sijaan suuren nopeuden takia.

      • 37män

        Rikkooko poliisi lakia, jos suosittelee lainvastaista tekoa?


      • 13
        37män kirjoitti:

        Rikkooko poliisi lakia, jos suosittelee lainvastaista tekoa?

        Tee tutkintapyyntö niin saat vastauksen.


      • 37män
        13 kirjoitti:

        Tee tutkintapyyntö niin saat vastauksen.

        Etkö Sinä tiedä?


      • 13
        37män kirjoitti:

        Etkö Sinä tiedä?

        Tiedätkö muka sinä?


      • 37män
        13 kirjoitti:

        Tiedätkö muka sinä?

        En, siksi juuri kysyin sitä.


      • 13
        37män kirjoitti:

        En, siksi juuri kysyin sitä.

        Ja juuri siksi kerroin sinulle mistä vastauksen voi saada.


    • sitten se

      mopoilija siellä tekee?

      • 37män

        Sen sallivalla kilvellä se kuitenkin on mahdollista.

        Kun mopoilija ajaa kevyenliikenteen väylillä, niin silloin se ei ole kolhimassa kalliita autoja.


      • 37män kirjoitti:

        Sen sallivalla kilvellä se kuitenkin on mahdollista.

        Kun mopoilija ajaa kevyenliikenteen väylillä, niin silloin se ei ole kolhimassa kalliita autoja.

        Ja mikä laki kieltää edes jalankulkijaa käyttämästä pyärätietä :D ei mikään.


      • ei omia sääntäöjä
        sfinski80 kirjoitti:

        Ja mikä laki kieltää edes jalankulkijaa käyttämästä pyärätietä :D ei mikään.

        yhdistetyllä siinä missä käsketään eli jalankulkupuolellla.


      • laki kieltää
        sfinski80 kirjoitti:

        Ja mikä laki kieltää edes jalankulkijaa käyttämästä pyärätietä :D ei mikään.

        Tieliikennelaki 3.4.1981/267

        2 §
        Määritelmiä

        13) pyörätiellä polkupyöräliikenteelle tarkoitettua, liikennemerkillä osoitettua, ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä; (7.5.1997/414)


      • laki kieltää
        laki kieltää kirjoitti:

        Tieliikennelaki 3.4.1981/267

        2 §
        Määritelmiä

        13) pyörätiellä polkupyöräliikenteelle tarkoitettua, liikennemerkillä osoitettua, ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä; (7.5.1997/414)

        Pykälissä onkin ristiriita.

        Tuossa edellä olleessa määritelmässä kerrotaan pyörätien olevan vain pyöräilijöille tarkoitettu, mutta siinä pitäisi ollakin lisäys jotenkin tyyliin "...ja tilapäisesti jalankulkijoille...
        koska TLL 40 §:ssä määritellään asia eri tavalla

        40 §
        Jalankulkijan paikka tiellä
        ...
        Missä jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai milloin sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätietä tai ajoradan reunaa.
        Pyörätiellä jalankulkijan on yleensä käytettävä sen reunaa. (7.5.1997/414)
        ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe