Mikä on torspo
Torspo
12
3736
Vastaukset
- no....
No. Enpä tiedä käsitteellistä määrittelyä. Mulle toi sana tarkoittaa adjektiivina jotenkin putkinäköistä ja vähän ehkä jotakin sellaista tavoiltaan ei -niin odotettavissa olevan tai tilanteeseen sopimattoman yllättävän logiikan mukaisella tavalla jossakin yksittäisessä tilanteessa toimivaa toimijaa tai kys. kaltaista toimintaa tai paikkaa tai tapaa tavan yleisyytenä, mutta riippuu asiasta ja tilanteesta, miten mieltäminen menee. Torspo on slangia, eli ei löydy sanakirjasta ( onneksi), kuten ei nettitapausten taukoatta käyttämät lollittelut ja muukaan arjesta irtautunut virtuaalinen pellemäinen ns. minämääritys. Itse olen useinkin torspo: jos unohdan kännykän himaan kiireessä ja käännyn hakemaan sen puoli kilometrin päässä kotoa, olen torspo tai mielestäni torspoilen.
- Marie-Cecile
"kaksi merkitystä:
1:haukkuma sana, esim:tyhmä
2:jääkiekkovaruste merkki
"on toi ihme torspo toi jätkä" "
http://urbaanisanakirja.com/word/torspo/- no....
No mahtaa olla urbaanit dictionaryt... Sanalle torspo, kuten ei monelle muullekaan uudis- ts. slangisanalle ole olemassa suoraa ja yksiselitteisesti vahvistettua merkitystä missään kieliopissa. Kansan keskuudessa syntyvät slangisanat jokainen ymmärtää tavallaan. Voi joo tarkoittaa "tyhmää", mutta ei välttämättä.
- ihmeprinssi
no.... kirjoitti:
No mahtaa olla urbaanit dictionaryt... Sanalle torspo, kuten ei monelle muullekaan uudis- ts. slangisanalle ole olemassa suoraa ja yksiselitteisesti vahvistettua merkitystä missään kieliopissa. Kansan keskuudessa syntyvät slangisanat jokainen ymmärtää tavallaan. Voi joo tarkoittaa "tyhmää", mutta ei välttämättä.
erityisen tuore ilmaus "torspo" ei ainakaan ole, vaikka joku googlaus voisi näin vihjata. Ainakin 20 vuotta sitten torspoa käytettiin juurikin synonyyminä taunolle, urpolle, jurpolle ja ääliölle.
"Itse pelasin Kohon mailalla" - no....
ihmeprinssi kirjoitti:
erityisen tuore ilmaus "torspo" ei ainakaan ole, vaikka joku googlaus voisi näin vihjata. Ainakin 20 vuotta sitten torspoa käytettiin juurikin synonyyminä taunolle, urpolle, jurpolle ja ääliölle.
"Itse pelasin Kohon mailalla"Pikku kuriositeettina sellainen, että jos mielestäsi olet pätevä päättelemään mitä slangimielessä tarkoittaa sana torspo, niin ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno?:D Ihan näin kiteytettynä siitä, että mitä meinasin. Tai ehkäpä Marie-Cecile voisi kaivaa kiinnostuneelle lukijalle vastauksen tuohonkin? Odotan innolla.
Slangisanatkin ovat aikansa tuote tai ainakin sidoksissa hetkittäiseen kulttuuriin. - ihmeprinssi
no.... kirjoitti:
Pikku kuriositeettina sellainen, että jos mielestäsi olet pätevä päättelemään mitä slangimielessä tarkoittaa sana torspo, niin ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno?:D Ihan näin kiteytettynä siitä, että mitä meinasin. Tai ehkäpä Marie-Cecile voisi kaivaa kiinnostuneelle lukijalle vastauksen tuohonkin? Odotan innolla.
Slangisanatkin ovat aikansa tuote tai ainakin sidoksissa hetkittäiseen kulttuuriin."ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno"
Olen mä siihen pätevä. Se sanoo:
"Merkitykseltään samanlainen tampio:n kanssa.
Sehän on ihan tauno "
Tarkoitus ei ollut kiistää sanomaasi. Kunhan lisäsin että torspo on kauan ja yleisesti käytetty eikä sillä ainakaan minulle ole mitään tarkempaa merkitystä kuin millään muullakaan vastaavalla ilmauksella. Siis että kahdesta henkilöstä voisi sanoa että toinen on torspo ja toinen tampio, mutta ei vastoinpäin.
Mulle jollakin "Sanakirjalla" ei ole sellaista auktoriteettiä etteikö sen rinnalla jotain tällaistä tiktionaary-tyyppistä wiki-kikkaretta voisi uskoa jossain asioissa, kunhan pitää terveen järjen mukana. - tjsp
Se on kai Törppö, johon siirryttiin mailan saman kaiun vuoksi.
- ,.,.jb d
muistaakseni
- tonou
Torsposta en osaa sanoa mutta torso on jalustalle asetettava kädetön ja päätön rintakuva (esim. vaikka tissittömästä böönasta, noin huvin vuoksi).
Eikö ole yhtä kuin tyhmä?
- kiakkomaila----
.
"Torspo on / oli jääkiakkomaila"
har!1
.
torpso lätkälavat = Helsingin kaupungin liikennelaitoksen kuljettajat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186144Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631543956Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503315Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772793Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2731795Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321463- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611310- 771278