Semper.Fidelis kyselee eräässä viestissään onko joku maistellut hänen kanssaan samaa henkeä. Minä olen.
Minä olen ollut tuon Saatanan hurmahengen vaikutuksessa, josta Jumala minut päästi. Koska Jumala päästää omansa pahasta, eli Saatanan otteesta.
Semperissä ja veljissään ja siskoissaan vaikuttava henki on tekopyhyyttä, valherakkautta ja itsensä ylentämistä.
Sanoohan Jeesuskin, että vihollisen suudelmatkin ovat vihaa, ja tuo tulee hyvin esiin esim. Semper.F n kirjoituksissa. Lässyti, lässyti, rauhaa, rauhaa, armoa, armoa. Vaikka mitään niistä ihmisellä ei ole, koska hän jää tekopyhyyteensä ja Saatanan valhearmoon armahdetuksi.
Sitten syytellään ja haukutaan sitä joka tuo Jumalan Totuuden ja Rakkauden evankeliumin teillekin todistukseksi. Vaikka Jeesuskin sanoo, että rakastavan lyönnitkin ovat rakkautta. Vain Itse Jeesus voi teidät armahtaa, ei kukaan hellarivanhin tai paavi. Jeesuksen antama usko vahvistaa lain, eli ihminen ei silloin ole enää syntinen, täynnä syntiä ja saastaa.
Paitsi jos uskoo Pyhän Hengen vaikuttavan sydämessä niin, että edelleen on sidottu Saatanaan ja syntiin. Että Pyhä Henki voisi vaan Saatanalle alistuen palvella Saatanaa. Silloin väittää, että Jumala olisikin Saatanan alaisuudessa, eikä toisinpäin.
Yksi mielenkiintoinen seikka helluntalaisuudessa on "kielillä puhuminen". Helluntaina kun Pyhä Henki laskeutui opetuslasten päälle, he puhuivat kaikilla kielillä, että jokainen heitä kuunnellut ymmärsi heitä omalla kielellään. Ei se ollut Saatanan hurmahengen siansaksaa, jolla ihmiset herjaavat henkivaltoja, ja ylistävät jumalaansa Saatanaa. Jumala antaa ymmärryksen, eikä vie niitä viimeisiäkin.
Myös eräälle helluntaiseurakuntaan kuuluvalle "pyhälle" miehelle, oli kauhistus kun sukuun syntyi vammainen lapsi. Lapsi oli kuulemma rangaistus Jumalalta, ja surkuteltava asia. Vaikka Jeesus sanoo, että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta, ja että autuaita ovat heikot ja sairaat, koska he saavat lohdutuksen. Olenkin varma, että jos kyseinen helluntalaismies viettäisi aikaa vammaisen sukulaislapsensa kanssa, pääsisi hän lähemmäs Jumalaa kuin koskaan.
Älkää ihmiset uskoko Teuvoon kohdistuvaa rienaamista ja pelätkää kuolemaksenne rienaamasta Jumalan Pyhää Henkeä, joka Teuvonkin omistaa.
Jumala antaa ymmärryksen
62
451
Vastaukset
- Vieno.
Room. 8:6
Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
Luuk. 1:79
Se loistaa pimeydessä ja kuoleman varjossa eläville, se ohjaa jalkamme rauhan tielle. [Jes. 9:1; Matt. 4:16 | Jes. 59:8]
Joh. 14:27
"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.
Room. 8:6
Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
1. Kor. 14:2
Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia.
Hepr. 13:20
Rauhan Jumala, joka ikuisen liiton uhriveren tähden on nostanut kuolleista lampaiden suuren paimenen, meidän Herramme Jeesuksen, [Joh. 10:11; 1. Piet. 2:25, 5:4]
Jaak. 3:18
Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat. [Jes. 32:17] - eilahkolainen.
Jumala antaa ymmärryksen ja sen jälkeen ei ihminen seuraa väärää profeettaa, eikä jämähdä yhteenkään lahkoon, ei pienimpäänkään.
- ou.ti
En seuraa ketään ihmistä. Ja olen erottautunut kaikista lahkoista ja kirkoista. Eli väärin sanot minusta. Miksi kutsut vääräksi profeetaksi sitä, joka sanoo sinullekin totuuden. Väärä profeetta julistaisi rauhaa ja armoa, vaikka niitä ei olisi. Ja tuollaisia susia lampaiden vaatteissa riittää.
- eilahkolainen.
ou.ti kirjoitti:
En seuraa ketään ihmistä. Ja olen erottautunut kaikista lahkoista ja kirkoista. Eli väärin sanot minusta. Miksi kutsut vääräksi profeetaksi sitä, joka sanoo sinullekin totuuden. Väärä profeetta julistaisi rauhaa ja armoa, vaikka niitä ei olisi. Ja tuollaisia susia lampaiden vaatteissa riittää.
En sanonut s i n u s ta yhtään mitään, vaan ihmisistä ylipäätään. Sinulla on o m a näkemyksesi asioista, mutta niin on muillakin. Yhtä totuuksia jokainen.
- Ved.2
siihen johtopäätökseen, että helluntailaisuudessa vaikuttaisi tuo kyseinen, jopa vihollisen henki? Se hurmahenki, mitä ilmeisesti tarkoitat, ei mielestäni koske Semperiä alkuunkaan. Hänhän juuri vastustaa sitä. Kasteoppi on ehkä vain erilainen.
Kuinka itse tunnistat eli erotat henget toisistaan? Armolahjathan ovat mm. juuri sitä varten, että tunnistetaan henget, koetellaan, otetaan Jumlalta vastauksia, kehoituksia, lohdutuksia, kurituksia, jne...
Sitäpaitsi se, että puolustaa tai myötäilee jotain kirjoittajaa tai seurakuntaa, ei todista vielä hengellisyydestä. Mutta jos kirjoittajalla esiintyy tietty sielunvihollisen nimi kaikissa kirjoituksissaan ( esim. sinulla 8 saatanaa ), niin voidaan miettiä ihan yhdessä, mistä johtuu noin suuri vihollisen rakkaus, jota on jatkuvasti toistettava ja pidettävä esillä. Noin raamatullisesti luonnehtien, mikä onkaan huultesi hedelmä, sydämesi puhtaus totuudessa ja Jeesuksen rakkaudessa?
Eikö yhteistä henkeä pitäisi kuitenkin etsiä kaikista, jotka Jeesusta todistavat?- ou.ti
Mieti, että mistähän johtuu sinulla noin suuri rakkaus ihmisen eksyttäjään?
Mitä totuutta ja rakkautta sellainen on, että asioista vaan hyssytellään, eikä vahingossakaan päästetä osalliseksi Jumalan armosta.
Silloin kun puhutaan asioista asioiden oikeilla nimillä, niin ollaan jo askeleen lähempänä totuutta. Ja kuule, kyllä se totuuden valoon tuominen sattuu minuakin. Joskus niin, että toisen sanoma viiltää itseäni, ja joskus se viiltää minua itseäni minun suustani tulleena. Ja sitähän Jumalan totuus ja rakkauskin on; kaksiteräinen miekka.
Laskepa huviksesi, kuinka monta kertaa Jeesus kutsuu Raamatussa Saatanaa Saatanaksi? - Ved.2
ou.ti kirjoitti:
Mieti, että mistähän johtuu sinulla noin suuri rakkaus ihmisen eksyttäjään?
Mitä totuutta ja rakkautta sellainen on, että asioista vaan hyssytellään, eikä vahingossakaan päästetä osalliseksi Jumalan armosta.
Silloin kun puhutaan asioista asioiden oikeilla nimillä, niin ollaan jo askeleen lähempänä totuutta. Ja kuule, kyllä se totuuden valoon tuominen sattuu minuakin. Joskus niin, että toisen sanoma viiltää itseäni, ja joskus se viiltää minua itseäni minun suustani tulleena. Ja sitähän Jumalan totuus ja rakkauskin on; kaksiteräinen miekka.
Laskepa huviksesi, kuinka monta kertaa Jeesus kutsuu Raamatussa Saatanaa Saatanaksi?ole hyssytellyt. On tullut liikojakin sanottua. Mutta noin vaan ihmisten kesken, kristittyjen, pitäisi saada jotain rakentavaa aikaan. Saattanen, siis ei "saatanen", ymmärtää tuota suurten valheiden paljastumista, monissakin seurakunnissa ja yhteisöissä.
Tällaisen prosessin eräässä vaiheessa voi käydä niin, että huomaa kyllä valheenhenkien tunkeutuneen jokapaikkaan. Saattaa jäädä aika yksinäiseksikin. Sitten voi katkeroitua salakavalasti, ja alkaakin Raamatusta poimia suuren pettymyksen ja vihan vallassa sellaisia kohtia Raamatusta, mitkä tukevat eksytysten pelkkää seuraamista ja poimii kaikki Jeesuksenkin torulauseet. Vaikka evankeliumit opettavat meitä rakkauteen ja sävyisyyteen, siis ei aina painoteta vain toisen väärässä olemista ja nurinkurisuutta, kun meidän pitäisi olla totuuden lisäksi rakkauden Jumalan apostoleja. Niinkuin esimerkiksi Johanneksen evankeliumin, kun lukee loppuun asti, niin silloin voidaan olettaa Totuuden Hengen koko syvyyden ja laajuuden.
Esim. jos se kuuluisa saatana paljastetaan ("älkää joka henkeä uskoko"), niin ei jäädä sen liepeisiin sitä hokemaan, vaan jatketaan tietä rakkaudessa ja totuudessa, siis yhdessä iloiten niiden kanssa, jotka koko totuutta rakastavat, niinkuin Paavali todistaa.
Huom! Totta on myöskin 1Joh 4:7 eteenkin päin: Rakkaani rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. (Tässä ei siis puhuta valherakkaudesta, valhearmosta, jne..se paljastettiin jo!) Myös Paavali kuuluu Pyhän Hengen johtaman totuuden puhujiin.
Tämä on yleensä koko Raamattuun uskomisen peruslinjaus totuuden ja pelastavan uskon suhteen. "Joka ottaa jotain pois tai lisää, niin häntä kohtaa ne vitsaukset, mitkä ovat kirjoitetut tähän totuuden kirjaan (kts.Joh. ilm.22:18- ). - ou.ti
Ved.2 kirjoitti:
ole hyssytellyt. On tullut liikojakin sanottua. Mutta noin vaan ihmisten kesken, kristittyjen, pitäisi saada jotain rakentavaa aikaan. Saattanen, siis ei "saatanen", ymmärtää tuota suurten valheiden paljastumista, monissakin seurakunnissa ja yhteisöissä.
Tällaisen prosessin eräässä vaiheessa voi käydä niin, että huomaa kyllä valheenhenkien tunkeutuneen jokapaikkaan. Saattaa jäädä aika yksinäiseksikin. Sitten voi katkeroitua salakavalasti, ja alkaakin Raamatusta poimia suuren pettymyksen ja vihan vallassa sellaisia kohtia Raamatusta, mitkä tukevat eksytysten pelkkää seuraamista ja poimii kaikki Jeesuksenkin torulauseet. Vaikka evankeliumit opettavat meitä rakkauteen ja sävyisyyteen, siis ei aina painoteta vain toisen väärässä olemista ja nurinkurisuutta, kun meidän pitäisi olla totuuden lisäksi rakkauden Jumalan apostoleja. Niinkuin esimerkiksi Johanneksen evankeliumin, kun lukee loppuun asti, niin silloin voidaan olettaa Totuuden Hengen koko syvyyden ja laajuuden.
Esim. jos se kuuluisa saatana paljastetaan ("älkää joka henkeä uskoko"), niin ei jäädä sen liepeisiin sitä hokemaan, vaan jatketaan tietä rakkaudessa ja totuudessa, siis yhdessä iloiten niiden kanssa, jotka koko totuutta rakastavat, niinkuin Paavali todistaa.
Huom! Totta on myöskin 1Joh 4:7 eteenkin päin: Rakkaani rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. (Tässä ei siis puhuta valherakkaudesta, valhearmosta, jne..se paljastettiin jo!) Myös Paavali kuuluu Pyhän Hengen johtaman totuuden puhujiin.
Tämä on yleensä koko Raamattuun uskomisen peruslinjaus totuuden ja pelastavan uskon suhteen. "Joka ottaa jotain pois tai lisää, niin häntä kohtaa ne vitsaukset, mitkä ovat kirjoitetut tähän totuuden kirjaan (kts.Joh. ilm.22:18- ).EI Jumala jätä ketään omaansa vihaan ja katkeruuteen. Minä en vihaa ihmisiä, vaikka välillä heidän tekojaan vihaankin. Vihaan myös omia pahoja tekojani, joita todellakin on. Onko tuollainen viha mielestäsi vastoin Jumalaa, koska Jumalakin vihaa syntiä. Ei syntisiä, vaan syntiä, josta hän rakastamansa ihmiset haluaisi vapauttaa. Ei ole vihaa kertoa totuus, vaikka se sattuisikin ihmisen lihaan ja egoon. On vihaa olla kertomatta totuus.
1Joh 4:7 eteenkin päin: Rakkaani rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
Eivät vihamiehenkään suudelmat ole rakkautta, vaikka se sellaiselta monesti näyttää. Jos joku valehtelisi minulle siksi, ettei hän minua loukkaisi, olisi hänen "rakkautensa" vailla rakkautta ja totuutta, eli ei rakkautta ollenkaan. Jos joku satuttaisi minua sanoillaan, koska tuo minulle totuuden, olisi se silti Rakkautta.
Ei Rakkaus ole synnin silittelyä ja hyväksymistä, koska Rakkaudessa ei ole vihaa. - Kylväjäkalle
ou.ti kirjoitti:
EI Jumala jätä ketään omaansa vihaan ja katkeruuteen. Minä en vihaa ihmisiä, vaikka välillä heidän tekojaan vihaankin. Vihaan myös omia pahoja tekojani, joita todellakin on. Onko tuollainen viha mielestäsi vastoin Jumalaa, koska Jumalakin vihaa syntiä. Ei syntisiä, vaan syntiä, josta hän rakastamansa ihmiset haluaisi vapauttaa. Ei ole vihaa kertoa totuus, vaikka se sattuisikin ihmisen lihaan ja egoon. On vihaa olla kertomatta totuus.
1Joh 4:7 eteenkin päin: Rakkaani rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
Eivät vihamiehenkään suudelmat ole rakkautta, vaikka se sellaiselta monesti näyttää. Jos joku valehtelisi minulle siksi, ettei hän minua loukkaisi, olisi hänen "rakkautensa" vailla rakkautta ja totuutta, eli ei rakkautta ollenkaan. Jos joku satuttaisi minua sanoillaan, koska tuo minulle totuuden, olisi se silti Rakkautta.
Ei Rakkaus ole synnin silittelyä ja hyväksymistä, koska Rakkaudessa ei ole vihaa.lähtee puhtaasta (puhdistetusta sydämestä). Ja Jumalan Hengessä olevan ihmisen kehoitukset ja ohjaamiset pois väärältä tieltä ja synnistä tulee sillä tavalla, että oikealla asenteella oleva kohde ei koe asiaa syytöksenä (koska Jumalan Henki ei koskaan syytä), vaan siinä on syvä Jumalan rakkaus, ei inhimillinen rakkaus, vaan sellainen, josta on syvästi kiitollinen, kun asia on tuotu esille. Onhan kysymys oikealla tiellä pysymisestä, sekä ennenkaikkea sielun pelastumisesta.
Lihallinen miellyttäminen (joka on syntiä) saa helposti aikaan sen (ei tarkoita sitä, etteikö käyttäydyttäisi lähimmäisiämme kohtaan hyvin ja välittävästi), että eletään valheessa, lakaistaan maton alle todellinen synti ja valhe. Siitähän sielunvihollinen tykkää. - naisen asemasta
Kylväjäkalle kirjoitti:
lähtee puhtaasta (puhdistetusta sydämestä). Ja Jumalan Hengessä olevan ihmisen kehoitukset ja ohjaamiset pois väärältä tieltä ja synnistä tulee sillä tavalla, että oikealla asenteella oleva kohde ei koe asiaa syytöksenä (koska Jumalan Henki ei koskaan syytä), vaan siinä on syvä Jumalan rakkaus, ei inhimillinen rakkaus, vaan sellainen, josta on syvästi kiitollinen, kun asia on tuotu esille. Onhan kysymys oikealla tiellä pysymisestä, sekä ennenkaikkea sielun pelastumisesta.
Lihallinen miellyttäminen (joka on syntiä) saa helposti aikaan sen (ei tarkoita sitä, etteikö käyttäydyttäisi lähimmäisiämme kohtaan hyvin ja välittävästi), että eletään valheessa, lakaistaan maton alle todellinen synti ja valhe. Siitähän sielunvihollinen tykkää.Jumalan Pyhän Hengen opettamana: ´Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.´
Jos rehellisesti tätä Herran Jeesuksen antamaa käskyä noudatetaan ja näin Herra rakastetaan niin ei ole kenellekkään totuutta rakastavalle epäselvää, miten on Isän Jumalan tahto. Myös toisin päin on aivan yksiselitteisen selvää, että nämä tätä Herran käskyä rakastamattomat hapattavan seurakunnan vierailla sielullisilla opeilla eivätkä tahdokkaan hengellistä vaan pelkästään sielullista hapatusta. No niinhän on kirjoitettu että laittomuus leviää ja rakkaus Herraan häviää ja siten myös Paha pääsee tekemään tuhoaan.
Ja pahimmat hurmahenkiset sielulliset vääryyden opin ja hapatuksen rakastajat ovat sitten hiljaa ja Perkele kylvää valhetta sydämmiinsä ja sitä puolustavat rakastamalla ja tekemällä vääryyttä, sillä eivät tahdo parannusta tehdä, tosin näissä paimenilla ja vanhimmistolla on vastuu ja kantavat seuraukset valheopetuksen leviämisestä, vaikka tekeytyvätkin vanhurskauden palvelijoiksi hyväksymällä valheen totuuden sijaan, sillä Herra tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, eikä ole jättänyt tästä mitään epäselvyyttä, mutta ongelma on se, että ihmiset rakastavat enemmän pimeyttä kuin valkeutta ja näin seurakunnat happanevat ja samalla vielä tämänkin totuuden ja parannuksen mahdollisuuden esilletuojaa syyttävät pahassa pimeässä sydämmessään, riippuu tietysti siitä, miten kukin tähän suhtautuu, sillä uskon ja toivon Jumalan rakkaudessa ja armossa, että myös armon ja totuuden mukaisesti Paavalin esille tuoman opin puolustajia ja myös tekijöitä olisi, sillä vain tekijät rakastavat Herraa, valheen puolustajat vihaavat Jeesusta ja sydämen asenteensa sen paljastavat täydellisesti ilman pienintäkään epäselvyyttä. Olkaa palavia rakkaudessa Herraa kohtaan puhtaasta sydämmestä, mutta joka rakastaa pimeyttä ei sydämensä ole puhdaskaan, sillä vain valkeudessa on Jumalan armo ja puhtaus ja pyhyys. - jos on epäselvää
naisen asemasta kirjoitti:
Jumalan Pyhän Hengen opettamana: ´Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.´
Jos rehellisesti tätä Herran Jeesuksen antamaa käskyä noudatetaan ja näin Herra rakastetaan niin ei ole kenellekkään totuutta rakastavalle epäselvää, miten on Isän Jumalan tahto. Myös toisin päin on aivan yksiselitteisen selvää, että nämä tätä Herran käskyä rakastamattomat hapattavan seurakunnan vierailla sielullisilla opeilla eivätkä tahdokkaan hengellistä vaan pelkästään sielullista hapatusta. No niinhän on kirjoitettu että laittomuus leviää ja rakkaus Herraan häviää ja siten myös Paha pääsee tekemään tuhoaan.
Ja pahimmat hurmahenkiset sielulliset vääryyden opin ja hapatuksen rakastajat ovat sitten hiljaa ja Perkele kylvää valhetta sydämmiinsä ja sitä puolustavat rakastamalla ja tekemällä vääryyttä, sillä eivät tahdo parannusta tehdä, tosin näissä paimenilla ja vanhimmistolla on vastuu ja kantavat seuraukset valheopetuksen leviämisestä, vaikka tekeytyvätkin vanhurskauden palvelijoiksi hyväksymällä valheen totuuden sijaan, sillä Herra tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, eikä ole jättänyt tästä mitään epäselvyyttä, mutta ongelma on se, että ihmiset rakastavat enemmän pimeyttä kuin valkeutta ja näin seurakunnat happanevat ja samalla vielä tämänkin totuuden ja parannuksen mahdollisuuden esilletuojaa syyttävät pahassa pimeässä sydämmessään, riippuu tietysti siitä, miten kukin tähän suhtautuu, sillä uskon ja toivon Jumalan rakkaudessa ja armossa, että myös armon ja totuuden mukaisesti Paavalin esille tuoman opin puolustajia ja myös tekijöitä olisi, sillä vain tekijät rakastavat Herraa, valheen puolustajat vihaavat Jeesusta ja sydämen asenteensa sen paljastavat täydellisesti ilman pienintäkään epäselvyyttä. Olkaa palavia rakkaudessa Herraa kohtaan puhtaasta sydämmestä, mutta joka rakastaa pimeyttä ei sydämensä ole puhdaskaan, sillä vain valkeudessa on Jumalan armo ja puhtaus ja pyhyys.sillä siinä tulee esille Herran tahto ja pyhyys ja säädöksensä, kun miesten ja naisten esipihat olivat erillään, tietenkää se ei vaikuttanut pelastukseen, sillä molempia koski Jumalan säädökset ja Herra tahtoo kuuliaisuutta molemmilta sukupuolilta.
Kun Jeesus tulee Herrana, niin Perkeleen hapatukset poistuvat ja järjestys palaa myös Jumalan valtakuntaan ja seurakuntaansa, eikä luopumus ja rakkaudettomuus ja laittomuus enää pääse laittomuutta kylvämään.
Toivottavasti kaikki Jeesuksen opetuslapset tahtovat Herran Kuninkuutta ja järjestystä, sillä Herra ei muutu, vaan on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Sensijaan on kirjoitettu kuinka Jumalan valtakuntaan vaikuttavat hapattavat harhaopit, kun ei tahdota pysyä Herran selkeässä opetuksessa ja tahdossa ja rakkaudessa, amen.
Tule Herra Jeesus ja saata valtakuntasi opetuslastesi iloksi ja rauhaksi ja vanhurskaudeksi. - nimikristittyjen
Jumalan Pyhän Hengen opettamana: ´Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.´
Ja pahimmat hurmahenkiset sielulliset vääryyden opin ja hapatuksen rakastajat ovat sitten hiljaa ja Perkele kylvää valhetta sydämmiinsä ja sitä puolustavat rakastamalla ja tekemällä vääryyttä, sillä eivät tahdo parannusta tehdä, tosin näissä paimenilla ja vanhimmistolla on vastuu ja kantavat seuraukset valheopetuksen leviämisestä, vaikka tekeytyvätkin vanhurskauden palvelijoiksi hyväksymällä valheen totuuden sijaan, sillä Herra tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, eikä ole jättänyt tästä mitään epäselvyyttä, mutta ongelma on se, että ihmiset rakastavat enemmän pimeyttä kuin valkeutta ja näin seurakunnat happanevat ja samalla vielä tämänkin totuuden ja parannuksen mahdollisuuden esilletuojaa syyttävät pahassa pimeässä sydämmessään, riippuu tietysti siitä, miten kukin tähän suhtautuu, sillä uskon ja toivon Jumalan rakkaudessa ja armossa, että myös armon ja totuuden mukaisesti Paavalin esille tuoman opin puolustajia ja myös tekijöitä olisi, sillä vain tekijät rakastavat Herraa, valheen puolustajat vihaavat Jeesusta ja sydämen asenteensa sen paljastavat täydellisesti ilman pienintäkään epäselvyyttä. Olkaa palavia rakkaudessa Herraa kohtaan puhtaasta sydämmestä, mutta joka rakastaa pimeyttä ei sydämensä ole puhdaskaan, sillä vain valkeudessa on Jumalan armo ja puhtaus ja pyhyys.kokoontumisissa vanhurskauden peruspylväät kaadetaan ja sisään tulevat kaikenlaiset saastaiset vihattavat linnut. Älkää ihmetelkö, miksi ei Jumalan tuli Hengen kasteet ja tuli tule Jeesuksen nimessä, jos ei saa olla Herrana, jonka käskyjä palavassa rakkaudessa tahdotaan noudattaa. Jumala antaa kyllä aikaa parannukseen, mutta tahdotaanko opettaa tahtonsa mukaan ja samoin niitä noudattaa, riippuu sitten ihmisen rakkaudesta tai rakkaudettomuudesta Herraan, sillä vihaa vääryyttä ja rakastaa totuutta ja siinä myös armossaan kasvattaa, jos vain siinä halutaan vaeltaa.
- rikkomista, amen
Ja pahimmat hurmahenkiset sielulliset vääryyden opin ja hapatuksen rakastajat ovat sitten hiljaa ja Perkele kylvää valhetta sydämmiinsä ja sitä puolustavat rakastamalla ja tekemällä vääryyttä, sillä eivät tahdo parannusta tehdä, tosin näissä paimenilla ja vanhimmistolla on vastuu ja kantavat seuraukset valheopetuksen leviämisestä, vaikka tekeytyvätkin vanhurskauden palvelijoiksi hyväksymällä valheen totuuden sijaan, sillä Herra tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, eikä ole jättänyt tästä mitään epäselvyyttä, mutta ongelma on se, että ihmiset rakastavat enemmän pimeyttä kuin valkeutta ja näin seurakunnat happanevat ja samalla vielä tämänkin totuuden ja parannuksen mahdollisuuden esilletuojaa syyttävät pahassa pimeässä sydämmessään, riippuu tietysti siitä, miten kukin tähän suhtautuu, sillä uskon ja toivon Jumalan rakkaudessa ja armossa, että myös armon ja totuuden mukaisesti Paavalin esille tuoman opin puolustajia ja myös tekijöitä olisi, sillä vain tekijät rakastavat Herraa, valheen puolustajat vihaavat Jeesusta ja sydämen asenteensa sen paljastavat täydellisesti ilman pienintäkään epäselvyyttä. Olkaa palavia rakkaudessa Herraa kohtaan puhtaasta sydämmestä, mutta joka rakastaa pimeyttä ei sydämensä ole puhdaskaan, sillä vain valkeudessa on Jumalan armo ja puhtaus ja pyhyys.Paha valehtelee sydämmillenne, että kirjoittaja olisi muka katkeroitunut tai vastaavia, mutta mistään siitä ei ole kysymys, vaan yksin rakkaudesta Herraa Jeesusta kohtaa, samoin lähimmäisiä kohtaan, koska siunauksensa on kuuliaisuudessa käskyilensä, myös Paavalin kautta annetuille, eikä mitään epäselvää ole asiassa, mutta usko Jeesusta kohtaan näkyy kysymyksessä, sillä usko on uskollisuutta ja rakkautta tahtonsa tekemiseen ja opetti itse näin "Miksi te huudatte Herra, Herra, ettekä tee mitä olen käskenyt".
Minä tahdon rakastaa Herraa Jeesusta ja vaimoani, samoin lapsiani sukupuolesta riippumatta ja lähimmäisiäni sukupuolesta riippumatta niinkuin itseäni. Sitä kyllä suren, että Perkele hapattaa Jeesuksen seurakuntaa noin röyhkeästi, sillä voiko oppinsa Paavalin kautta olla selvempi ja löytyykö Paavalin opin puolustajia vai valitaanko itse ihmisinä mihin miellytään ja mistä vaietaan Jeesuksen seurakunnassa ja tämäkö on Isän Jumalan tahto, kun totuutta tahtoo salatuimpaan saakka. Sen toki ymmärrän, että kun naisilta saadaan eniten lahjoituksia, niin ei kärsi totutta tässä esillä pitää, sillä saattaa lahjoitukset vähentyä, eikä ole syytöstä. Naisetko ei totuutta tahtoisi, olen eri mieltä, että Paha on vaikuttanut paimeniin ja opettajiin ja vastuunkantajiin, sillä eivät ole tahtoneet totuutta esillä pitää, koska rakastavat vääryyttä ja kenties pelkäävät Mammonan menettämistä, sillä tietysti on tulonsa kiinni lahjoituksista, mutta pitäisi olla enemmän huolissaan hengellisestä vanhurskaudesta ja Jumalan armosuosiosta ja rakkaudesta, sillä Jeesus rakasti ensin ja myös tulee Herraa rakastaa ja tahtoaan tehdä ja myös pitää huolen omistaan niin uskollisista kuin uskottomista, vaikka jälkimmäinen on häpeällistä Isän Jumalan armossa ja totuudessa. Paavalikin kirjoitti niistä, jotka rakastavat maailmaa ja Mammonaa ja toimivat Jeesuksen ristin vihollisina, sitä se on valitettavasti tässäkin, kun ei tahdota totuutta vanhurskaudessa vaan vääryyttä hiljaisuuteen vaikenemisessa. - kun opetat näin:
Kylväjäkalle kirjoitti:
lähtee puhtaasta (puhdistetusta sydämestä). Ja Jumalan Hengessä olevan ihmisen kehoitukset ja ohjaamiset pois väärältä tieltä ja synnistä tulee sillä tavalla, että oikealla asenteella oleva kohde ei koe asiaa syytöksenä (koska Jumalan Henki ei koskaan syytä), vaan siinä on syvä Jumalan rakkaus, ei inhimillinen rakkaus, vaan sellainen, josta on syvästi kiitollinen, kun asia on tuotu esille. Onhan kysymys oikealla tiellä pysymisestä, sekä ennenkaikkea sielun pelastumisesta.
Lihallinen miellyttäminen (joka on syntiä) saa helposti aikaan sen (ei tarkoita sitä, etteikö käyttäydyttäisi lähimmäisiämme kohtaan hyvin ja välittävästi), että eletään valheessa, lakaistaan maton alle todellinen synti ja valhe. Siitähän sielunvihollinen tykkää.> Ja Jumalan Hengessä olevan ihmisen kehoitukset ja ohjaamiset pois väärältä tieltä ja synnistä tulee sillä tavalla, että oikealla asenteella oleva kohde ei koe asiaa syytöksenä (koska Jumalan Henki ei koskaan syytä), vaan siinä on syvä Jumalan rakkaus, ei inhimillinen rakkaus, vaan sellainen, josta on syvästi kiitollinen, kun asia on tuotu esille.
Tässä sinulle Stefanuksen sanoja Pyhässä Hengessä ja vastareaktio Perkeleen hengessä:
´"Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet, te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet." Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella." Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.´
Näin oli myös profeettojen ja Jeesuksen osalta, sillä vaikka pystyivät kuuntelemaan niin vihasivat sydämmessään, sillä eivät kestäneet totuutta, samoin on myös tänä päivänä ja esikuvaksi on myös meille Jeesuksen opetuslapsille esikuvaksi nostettu profeetat ja samoin Paavali, jota myös pyrittiin tappamaan vihassa, niinkuin lupaukset tekivät.
Elät näissä asioissa jossakin ihmeellisessä sielun harhakuvitelmissa ja haavekuvissa. Lisäksi kun pedon merkki tulee eivätkä pyhät sitä ota heitä tapetaan, vaikka eivät suutansa avaisi. - käyttivät selkeää
Kylväjäkalle kirjoitti:
Lihallinen miellyttäminen (joka on syntiä) saa helposti aikaan sen (ei tarkoita sitä, etteikö käyttäydyttäisi lähimmäisiämme kohtaan hyvin ja välittävästi), että eletään valheessa, lakaistaan maton alle todellinen synti ja valhe. Siitähän sielunvihollinen tykkää.sanomaa Jumalan valtakunnan vastustajista: "Te kyykäärmeen sikiöt ..." ja samoin "Kirves on puiden juurella, jokainen puu, joka ei tee parannusta, hakataan poikki ja heitettään tuleen". Samoin Jeesus opettaa niistä kaupungeista, jotka eivät tehneet parannusta, kun oli niissä saarnannut parannusta ja tehnyt Jumalan tunnustekoja: ´Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta: "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen. Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän. Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä. Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."´
Olisikohan sinun parempi oppia tuntemaan Jumalan evankeliumia ja tuomioita, sillä olemme lähellä myös lopullista eskatologista loppuhuipentumaa, ja pelkäämpä, että et tunne Nasaretilaista Jeesusta, josta tullessaan on kirjoitettu näin: ´Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.´ - lähimmäisen rakkaus
Kylväjäkalle kirjoitti:
Lihallinen miellyttäminen (joka on syntiä) saa helposti aikaan sen (ei tarkoita sitä, etteikö käyttäydyttäisi lähimmäisiämme kohtaan hyvin ja välittävästi), että eletään valheessa, lakaistaan maton alle todellinen synti ja valhe. Siitähän sielunvihollinen tykkää.mutta sitten on myös kirjoitettu, mikä on vihollisuutta Herraa kohtaan ja se on vakava ongelma tämän ajan totuudesta luopuneelle nimikristillisyydelle, nimittäin rakkaus maailmaa ja Mammonaa kohtaan. Kukaan ei voi rakastaa Jumalaa ja Mammonaa, sillä Jeesuksen totuudellisen ja armollisen opetuksen mukaan toista on rakastava ja toista halveksiva, mutta Perkele paaduttaa pahuudessan ihmisiä valheopetuksillaan, eikä pidä totuutta esillä, jotta saisi mielensä mukaisen opetuksen nimikristityille. Kun pedon merkki tulee näemme, ketä ihmiset rakastavat: Herraa vai Mammonaa, samoin näemme kenen lapsia he ovat teoissa ei huulten valheissa sydämensä pimeydessä, samoin myös toteutuu kirjaimellisesti nämä Jeesuksen sanat: "kukaan ei voi olla opetuslapsensa ellei luovu kaikesta, mitä hänellä on". Siinä nähdään, ketkä ovat Jeesuksen opetuksia noudattaneet ja keränneet aarteensa taivaaseen ja ovat heidän sydämensä taivaallisissa ja Herran rakkaudessa vai maailman pauloissa ja rakkaudessa, sillä vain Jeesuksessa voimme voittaa maailman, niinkuin hän on voittanut ristinsä kantamalla, sitä samaa mielenlaatua myös meiltä silloin odotetaan, amen.
- noudattavat
lähimmäisen rakkaus kirjoitti:
mutta sitten on myös kirjoitettu, mikä on vihollisuutta Herraa kohtaan ja se on vakava ongelma tämän ajan totuudesta luopuneelle nimikristillisyydelle, nimittäin rakkaus maailmaa ja Mammonaa kohtaan. Kukaan ei voi rakastaa Jumalaa ja Mammonaa, sillä Jeesuksen totuudellisen ja armollisen opetuksen mukaan toista on rakastava ja toista halveksiva, mutta Perkele paaduttaa pahuudessan ihmisiä valheopetuksillaan, eikä pidä totuutta esillä, jotta saisi mielensä mukaisen opetuksen nimikristityille. Kun pedon merkki tulee näemme, ketä ihmiset rakastavat: Herraa vai Mammonaa, samoin näemme kenen lapsia he ovat teoissa ei huulten valheissa sydämensä pimeydessä, samoin myös toteutuu kirjaimellisesti nämä Jeesuksen sanat: "kukaan ei voi olla opetuslapsensa ellei luovu kaikesta, mitä hänellä on". Siinä nähdään, ketkä ovat Jeesuksen opetuksia noudattaneet ja keränneet aarteensa taivaaseen ja ovat heidän sydämensä taivaallisissa ja Herran rakkaudessa vai maailman pauloissa ja rakkaudessa, sillä vain Jeesuksessa voimme voittaa maailman, niinkuin hän on voittanut ristinsä kantamalla, sitä samaa mielenlaatua myös meiltä silloin odotetaan, amen.
ja siitä kertoo nämä kaksi Herran antamaa profetiaa Jumalan valtakunnastaan ja kutsutuista ja valituista:
"Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.' Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.' Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.' Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä."
"Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa. Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin.' Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen; ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat. Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa. Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.' Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." - Kylväjäkalle
mutta sitten on myös kirjoitettu, mikä on vihollisuutta Herraa kohtaan ja se on vakava ongelma tämän ajan totuudesta luopuneelle nimikristillisyydelle, nimittäin rakkaus maailmaa ja Mammonaa kohtaan. Kukaan ei voi rakastaa Jumalaa ja Mammonaa, sillä Jeesuksen totuudellisen ja armollisen opetuksen mukaan toista on rakastava ja toista halveksiva, mutta Perkele paaduttaa pahuudessan ihmisiä valheopetuksillaan, eikä pidä totuutta esillä, jotta saisi mielensä mukaisen opetuksen nimikristityille. Kun pedon merkki tulee näemme, ketä ihmiset rakastavat: Herraa vai Mammonaa, samoin näemme kenen lapsia he ovat teoissa ei huulten valheissa sydämensä pimeydessä, samoin myös toteutuu kirjaimellisesti nämä Jeesuksen sanat: "kukaan ei voi olla opetuslapsensa ellei luovu kaikesta, mitä hänellä on". Siinä nähdään, ketkä ovat Jeesuksen opetuksia noudattaneet ja keränneet aarteensa taivaaseen ja ovat heidän sydämensä taivaallisissa ja Herran rakkaudessa vai maailman pauloissa ja rakkaudessa, sillä vain Jeesuksessa voimme voittaa maailman, niinkuin hän on voittanut ristinsä kantamalla, sitä samaa mielenlaatua myös meiltä silloin odotetaan, amen.
luulouskovaiset (ja lahkolaisuuksistaan parannusta tekemättömät) jäävät tänne pedonmerkin aikakaudeksi (antikristuksen hallituskauden ajaksi).
- Kylväjäkalle
kun opetat näin: kirjoitti:
> Ja Jumalan Hengessä olevan ihmisen kehoitukset ja ohjaamiset pois väärältä tieltä ja synnistä tulee sillä tavalla, että oikealla asenteella oleva kohde ei koe asiaa syytöksenä (koska Jumalan Henki ei koskaan syytä), vaan siinä on syvä Jumalan rakkaus, ei inhimillinen rakkaus, vaan sellainen, josta on syvästi kiitollinen, kun asia on tuotu esille.
Tässä sinulle Stefanuksen sanoja Pyhässä Hengessä ja vastareaktio Perkeleen hengessä:
´"Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet, te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet." Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella." Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.´
Näin oli myös profeettojen ja Jeesuksen osalta, sillä vaikka pystyivät kuuntelemaan niin vihasivat sydämmessään, sillä eivät kestäneet totuutta, samoin on myös tänä päivänä ja esikuvaksi on myös meille Jeesuksen opetuslapsille esikuvaksi nostettu profeetat ja samoin Paavali, jota myös pyrittiin tappamaan vihassa, niinkuin lupaukset tekivät.
Elät näissä asioissa jossakin ihmeellisessä sielun harhakuvitelmissa ja haavekuvissa. Lisäksi kun pedon merkki tulee eivätkä pyhät sitä ota heitä tapetaan, vaikka eivät suutansa avaisi.uskovista, Jumalan valituista. En nimikristityistä, jotka eivät tahdo parannusta tehdä.
- Kylväjäkalle
tähän liittyy? Minun esimerkkini koskikin vain hengellisiä ihmisiä, ja heidän yhteydestäänkin oli vain pienen pieni esimerkki.
- tässä maailmassa
Kylväjäkalle kirjoitti:
uskovista, Jumalan valituista. En nimikristityistä, jotka eivät tahdo parannusta tehdä.
> (koska Jumalan Henki ei koskaan syytä)
ongelmaksi tulee juuri se, että oikealla sydämen asenteella vastaanotettaessa Jeesukselta: "te kyykäärmeen sikiöt ..." ongelmaksi muodostuu se, että niitä ei ensinkään sanoat sellaisille, kuitenkin henkilökohtaisesti jokainen itserakas ja ulkokultainen ihminen kokee olevansa oikealla sydämen asenteella ja näin oli myös fariseukset ja toiset, jotka eivät sitä olleet.
Olet oikeassa siinä, että oikealla sydämen asenteella omaavaa Jeesuksen opetuslasta Jumalan Henki ei syytä, mutta entäs sitten kaikki ne, jotka eivät hyväksy tuota naisista kirjoitettua Paavalin toimesta Herran käskynä, ovatko he oikea mielisiä, jos eivät tahdo tuon käskyn mukaan ojentautua, sillä sitäkään en tuo esille syytöksenä, mutta näin se voidaan kokea väärämielisessä sydämmessä vaikka itse kokisikini olevansa oikeamielinen. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Tahdotko sinä tehdä parannusta Jeesuksen käskyn mukaan ja oletko oikeamielinen vaikka et tahtoisikaan? Onko oikein olla tottelematta Herran käskyjä? Kyllä tai ei riittää, sillä kun väärämieliset ottavat selitykset mukaan niin silloin vesitetään Herran tahtoa eikä uskota Jeesusta vaan rakastetaan valhetta.
Toivottavasti on runsaasti uskovia, jotka tahtovat tehdä parannusta asiassa, niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa. - elää penseydessä
Kylväjäkalle kirjoitti:
tähän liittyy? Minun esimerkkini koskikin vain hengellisiä ihmisiä, ja heidän yhteydestäänkin oli vain pienen pieni esimerkki.
ja Herra tahtoo, että tehdään parannusta ja haetaan rakkautta ja parannusta näissä asioissa, joissa ihmiset seurakunnissa tahtovat rakastaa maailmaa ja Mammonaa ja vaarana on myös pedon merkin ottaminen ja Herran opetuslasten vihaaminen ja syyttäminen, kun tuo aika koittaa. Nämä ovat epäkohtia, joita Jeesuksen opetuslapsissa on tänä päivänä parannuksen mukaiseen kehottaen ja siten todelliseen Herraan Jeesukseen rakkauteen, sillä itkien täytyy sanoa, että voidaan rakastaa tämän maailman ystävyyttä eikä ymmärretä yhtään pyhitystä eikä myöskään Jumalan Hengen voiman tärkeyttä öljyn vertauskuvana.
Epäkohdat tulee tuoda esille selvästi, sillä jos torveen ei puhalleta selkeästi, niin ymmärtääkö kukaan varustautua vaikeaan ajankohtaan Jumalan tahdon mukaisesti, sillä vastainen on hapatusta, josta on varotettu ja on nähtävillä, eikä edelleenkään ole syytöstä ja rakkaudessa kehotusta parannusta tekemään ja rakkaudesta palavaksi loistamaan öljy astioissa Pyhänä Henkenä, sillä on totuutta eikä valhetta. - armossa ja
Kylväjäkalle kirjoitti:
luulouskovaiset (ja lahkolaisuuksistaan parannusta tekemättömät) jäävät tänne pedonmerkin aikakaudeksi (antikristuksen hallituskauden ajaksi).
totuudessa voivat tehdä parannuksen ja uudestisyntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä ja siten tulla Jumalan eläviksi lapsiksi ja pyhiksi ja se on Isän toivo kaikille ihmisille. Autuaat ne, jotka turvaavat Herran Jeesuksen armoon, joka kasvattaa pyhityksessä totuudessaan ja valkeudessaan.
Toinen mahdollisuus on jatkaa samaa rataa penseydessä ja peräti tottelemattomuudessa kuten muissakin parannuksen teko tarpeellisuudessa. Tämä ei ole Isän Jumalan tahto kenellekkään ihmiselle, mutta kirjoitettuna realistisesti monille tulee tapahtumaan, koska ei tahdota olla herkällä ja aralla tunnolla Sanan edessä, samoin ei ole tarpeeksi nöyryyttä lapsen lailla kuuliaisuuteen ja tottelevaisuuteen.
Anokaa Jumalan Pyhän Hengen armolahjoja myös tärkeän parannuksen tarpeen esilletuojaksi, tietysti myös lohdutukseksi ja kehotukseksi ja opetukseksi ja myös tulevaiset tahtoo Isä lapsilleen ilmoittaa, että Herran Päivä ei voi yllättää Päivän lapsia äkkiarvaamatta niinkuin penseydessä on vaara. Ihmettelen sitä, että Herran Päivän lähetessä tuntuu kuin vähenisi myös Hengen armolahjojen toiminta, tosin eihän noiden toiminnalle ole aikaakaan nopeissa kokouksissa ja ohjelmoiduissa puitteissa ja sekin on surullista, sillä jos ei käytetä niin eivät myöskään toimi eikä osata kaivata eikä arvostella eikä siten saada Hengen vaikutusten tärkeää ilmoitusta ja jää jumalisuuden ulkokuori, mutta voima kielletään tai ei ainakaan nähdä, sillä siinä on Jumalan valtakunnan merkitys eikä pelkästään sanoissa eikä jumalisessa ulkokuoressa ja uskonnollisuudessa. - Kylväjäkalle
elää penseydessä kirjoitti:
ja Herra tahtoo, että tehdään parannusta ja haetaan rakkautta ja parannusta näissä asioissa, joissa ihmiset seurakunnissa tahtovat rakastaa maailmaa ja Mammonaa ja vaarana on myös pedon merkin ottaminen ja Herran opetuslasten vihaaminen ja syyttäminen, kun tuo aika koittaa. Nämä ovat epäkohtia, joita Jeesuksen opetuslapsissa on tänä päivänä parannuksen mukaiseen kehottaen ja siten todelliseen Herraan Jeesukseen rakkauteen, sillä itkien täytyy sanoa, että voidaan rakastaa tämän maailman ystävyyttä eikä ymmärretä yhtään pyhitystä eikä myöskään Jumalan Hengen voiman tärkeyttä öljyn vertauskuvana.
Epäkohdat tulee tuoda esille selvästi, sillä jos torveen ei puhalleta selkeästi, niin ymmärtääkö kukaan varustautua vaikeaan ajankohtaan Jumalan tahdon mukaisesti, sillä vastainen on hapatusta, josta on varotettu ja on nähtävillä, eikä edelleenkään ole syytöstä ja rakkaudessa kehotusta parannusta tekemään ja rakkaudesta palavaksi loistamaan öljy astioissa Pyhänä Henkenä, sillä on totuutta eikä valhetta.sa ja silmänsä ummistaneet lopullisesti, etteivät kuulisi ja näkisi. Moni on siis tehnyt jo lopullisen valintansa. Mutta jospa jotkut vielä ottaisivat totuudesta vaarin. Aikaa ei välttämättä ole enää paljoakaan. Jokaiselle on annettu aikaa parannuksen tekoon. Jossain vaiheessa se armon aikakin loppuu. Kenellä sitä on vielä on jäljellä, kenellä ei? Jumala yksin tietää sen. Lopuun asti tulee silti kristityn tehdä tehtävänsä, mikä se sitten kullakin on. Ainakin rukoilla täytyy puhtaalla sydämellä kaikkien ihmisten puolesta.
- Ved.2
ou.ti kirjoitti:
EI Jumala jätä ketään omaansa vihaan ja katkeruuteen. Minä en vihaa ihmisiä, vaikka välillä heidän tekojaan vihaankin. Vihaan myös omia pahoja tekojani, joita todellakin on. Onko tuollainen viha mielestäsi vastoin Jumalaa, koska Jumalakin vihaa syntiä. Ei syntisiä, vaan syntiä, josta hän rakastamansa ihmiset haluaisi vapauttaa. Ei ole vihaa kertoa totuus, vaikka se sattuisikin ihmisen lihaan ja egoon. On vihaa olla kertomatta totuus.
Ei Rakkaus ole synnin silittelyä ja hyväksymistä, koska Rakkaudessa ei ole vihaa.runsaan neljän rivin kappaleen tekstissäsi 8 viha-termiä. TS väittää tuolla lopussa, että olisit joutunut vihan kohteeksi. Josm sinun sydämestäsi lähtee tuollaisia ajatuksia, termejä, niin eikö se viha asu juuri siellä, mistä nuo sanat lähtevät, sydämessäsi. Ei näillä halmeilla ainakaan kukaan vihaa sinua.
Keskusteluhan voi olla kriittistä, totuutta etsivää. Ymmärrän kyllä, jos monet pettymykset seurakunnassasi, missä olet ollut, vihastuttavat. Mutta ei kristityn pidä kantaa vihaa sisimmässään. Viha tuottaa vihaa, rakkaus rakkautta. Sinun lähtökohta oletuksesi on, että täällä vaan "syntiä silitellään".
Mikä on syntiä? Ainakin se jos vihaa lähimmäistään. Eikö sen pitäisi jo lapsenkin, siis lapsikin sen ymmärtää!
"Joka vihaa veljeä, on murhaaja!" Siis sydämessään. Mites tämä kohta Raamatussa "silitellään"?
Minulla ei ainakaan ole sellaisia tuntemuksia näitäkään palstalaisia kohtaan. Tunteet ja kiperät sananvaihdot kyllä ilmenevät, mutta sehän on inhimillistä. Syntiä kyllä tulee tehtyä, mutta koetetaan petrata.
Se kyllä täytyy sanoa, että lahkoista irtaantuminen voi tehdä kipeää. Mutta ei kai uskosta täydy luopua, eikä katkeruuteen vaipua vihoineen päivineen. Sehän voi parhaimmillaan olla uuden alku. Mutta moni menee ojasta allikkoon. Sunismilla ei asiat kyllä yhtään parane. Lue vaikka Devoutin erittely Sunismista. Ja mieti haluatko samankaltaisen opin kanssa mennä Jumalan eteen loppupeleissä? - hellari83
ou.ti kirjoitti:
Ei Rakkaus ole synnin silittelyä ja hyväksymistä, koska Rakkaudessa ei ole vihaa.välillä itseäsikin. Vaikka vihaatkin omia tekojasi, ja saatkin vihata, se on uskovaiselle oikeutettua. Muistathan silti, kun olet Jumalalta anteeksi pyytänyt ja saanut, niin annat itsekin itsellesi anteeksi. Turha sitä on jäädä enää anteeksisaaduista asioista itseään syyttämään.
Ainakin itselläni monesti jää omat pahat teot siihen vaiheeseen että olen Jumalan eteen tekoni vienyt, mutta sitten päättänyt että itselleni en anna anteeksi. Niinpä sitten olen jatkuvasti itseäni muistuttanut ja kiusannut sillä asialla ahdistukseen saakka. Niin että olen anteeksiantamattomuudessani saanut oman uskonelämänikin hiipumaan. En tiedä mistä johtuu että noin on käynyt useasti, ja yhtä useasti olen herännyt omaan tilanteeseeni.
Onneksi olen nyt saanut sen verran kasvaa enemmän uskossani, että olen tuossa asiassa valveutuneempi, enkä enää lankea tuollaiseen anteeksiantamattomuuteen. Mutta ankara olen edelleenkin itselleni, vaikken tiedä onko se edes oikein, tai edes oikeutettua. - Ved.2
hellari83 kirjoitti:
välillä itseäsikin. Vaikka vihaatkin omia tekojasi, ja saatkin vihata, se on uskovaiselle oikeutettua. Muistathan silti, kun olet Jumalalta anteeksi pyytänyt ja saanut, niin annat itsekin itsellesi anteeksi. Turha sitä on jäädä enää anteeksisaaduista asioista itseään syyttämään.
Ainakin itselläni monesti jää omat pahat teot siihen vaiheeseen että olen Jumalan eteen tekoni vienyt, mutta sitten päättänyt että itselleni en anna anteeksi. Niinpä sitten olen jatkuvasti itseäni muistuttanut ja kiusannut sillä asialla ahdistukseen saakka. Niin että olen anteeksiantamattomuudessani saanut oman uskonelämänikin hiipumaan. En tiedä mistä johtuu että noin on käynyt useasti, ja yhtä useasti olen herännyt omaan tilanteeseeni.
Onneksi olen nyt saanut sen verran kasvaa enemmän uskossani, että olen tuossa asiassa valveutuneempi, enkä enää lankea tuollaiseen anteeksiantamattomuuteen. Mutta ankara olen edelleenkin itselleni, vaikken tiedä onko se edes oikein, tai edes oikeutettua.ankaruus muita kohtaan saattaa heijastaan ankaruutta omaan itseen. Pitäisi siis olla myös armahtavainen myös omalle itselleen. Malkaa voi siis nähdä liikaakin omassa itsessä. Kaikkea pitäisi vaan kohtuudella sovittaa itseen ja toisiin nähden. Yleensä malka on helpompi nähdä toisissa. Tasapainoa vaan kaikkeen.
Jumalan eteen viemisiä on niin monenlaisia. Pääasia, että Herran eteen asioita viedään. - hellari83
Ved.2 kirjoitti:
ankaruus muita kohtaan saattaa heijastaan ankaruutta omaan itseen. Pitäisi siis olla myös armahtavainen myös omalle itselleen. Malkaa voi siis nähdä liikaakin omassa itsessä. Kaikkea pitäisi vaan kohtuudella sovittaa itseen ja toisiin nähden. Yleensä malka on helpompi nähdä toisissa. Tasapainoa vaan kaikkeen.
Jumalan eteen viemisiä on niin monenlaisia. Pääasia, että Herran eteen asioita viedään.ankara muita kohtaan. No, sikäli olen ankara, että jos joku meinaa kirosanan perua tai jättää kesken siksi että olen uskovainen niin sanon suoraan ettei tarvitse omaa käyttäytymistään uskoni takia muuttaa. Eli kiellän yli-kiltin käyttäytymisen läsnäollessani, mieluummin rohkaisen käyttäytymään samoin kuin muidenkin kanssaihmisten kanssa. Jos on maallinen ihminen on tottunut kiroilemaan, minusta hänen ei tarvitse (ainakaan omalla kohdallani) välttää kirosanojensa käyttämistä. Ei vaikka ne särähtäisivätkin korvaani, niin eivät ne minuun satu, eivätkä minua vahingoita. Enhän ole lapsi jota pitäisi suojella huonoilta vaikutteilta, minun pitäisi itse osata erottaa mikä on hyvää ja mikä pahaa ja pitää hyvä.
Mutta ikävä kyllä, kirosanat kertovat niiden käyttäjästä sen, kuka on hänen sydämensä herra ja kuka hänen sielunsa omistaa. - Herra Jeesus sinua
Kylväjäkalle kirjoitti:
sa ja silmänsä ummistaneet lopullisesti, etteivät kuulisi ja näkisi. Moni on siis tehnyt jo lopullisen valintansa. Mutta jospa jotkut vielä ottaisivat totuudesta vaarin. Aikaa ei välttämättä ole enää paljoakaan. Jokaiselle on annettu aikaa parannuksen tekoon. Jossain vaiheessa se armon aikakin loppuu. Kenellä sitä on vielä on jäljellä, kenellä ei? Jumala yksin tietää sen. Lopuun asti tulee silti kristityn tehdä tehtävänsä, mikä se sitten kullakin on. Ainakin rukoilla täytyy puhtaalla sydämellä kaikkien ihmisten puolesta.
siunatkoon Pyhän Hengen lisääntyvällä armolla ja totuudella.
- ved.2
hellari83 kirjoitti:
ankara muita kohtaan. No, sikäli olen ankara, että jos joku meinaa kirosanan perua tai jättää kesken siksi että olen uskovainen niin sanon suoraan ettei tarvitse omaa käyttäytymistään uskoni takia muuttaa. Eli kiellän yli-kiltin käyttäytymisen läsnäollessani, mieluummin rohkaisen käyttäytymään samoin kuin muidenkin kanssaihmisten kanssa. Jos on maallinen ihminen on tottunut kiroilemaan, minusta hänen ei tarvitse (ainakaan omalla kohdallani) välttää kirosanojensa käyttämistä. Ei vaikka ne särähtäisivätkin korvaani, niin eivät ne minuun satu, eivätkä minua vahingoita. Enhän ole lapsi jota pitäisi suojella huonoilta vaikutteilta, minun pitäisi itse osata erottaa mikä on hyvää ja mikä pahaa ja pitää hyvä.
Mutta ikävä kyllä, kirosanat kertovat niiden käyttäjästä sen, kuka on hänen sydämensä herra ja kuka hänen sielunsa omistaa.sydämen tilasta. "Sydämen kyllyydestä suu puhuu." Kun suomalainen huomaa oman mokansa, niin menee kumman hiljaiseksi ja vetäytyy omaan kuoreensa. Uskonnossakin on vain on tai off päällä. Toinen tuomitaan tai ollaan kavereita, jos ollaan prikulleen samaa mieltä. Aikan patologista kansaa.
- ou.ti
Ved.2 kirjoitti:
runsaan neljän rivin kappaleen tekstissäsi 8 viha-termiä. TS väittää tuolla lopussa, että olisit joutunut vihan kohteeksi. Josm sinun sydämestäsi lähtee tuollaisia ajatuksia, termejä, niin eikö se viha asu juuri siellä, mistä nuo sanat lähtevät, sydämessäsi. Ei näillä halmeilla ainakaan kukaan vihaa sinua.
Keskusteluhan voi olla kriittistä, totuutta etsivää. Ymmärrän kyllä, jos monet pettymykset seurakunnassasi, missä olet ollut, vihastuttavat. Mutta ei kristityn pidä kantaa vihaa sisimmässään. Viha tuottaa vihaa, rakkaus rakkautta. Sinun lähtökohta oletuksesi on, että täällä vaan "syntiä silitellään".
Mikä on syntiä? Ainakin se jos vihaa lähimmäistään. Eikö sen pitäisi jo lapsenkin, siis lapsikin sen ymmärtää!
"Joka vihaa veljeä, on murhaaja!" Siis sydämessään. Mites tämä kohta Raamatussa "silitellään"?
Minulla ei ainakaan ole sellaisia tuntemuksia näitäkään palstalaisia kohtaan. Tunteet ja kiperät sananvaihdot kyllä ilmenevät, mutta sehän on inhimillistä. Syntiä kyllä tulee tehtyä, mutta koetetaan petrata.
Se kyllä täytyy sanoa, että lahkoista irtaantuminen voi tehdä kipeää. Mutta ei kai uskosta täydy luopua, eikä katkeruuteen vaipua vihoineen päivineen. Sehän voi parhaimmillaan olla uuden alku. Mutta moni menee ojasta allikkoon. Sunismilla ei asiat kyllä yhtään parane. Lue vaikka Devoutin erittely Sunismista. Ja mieti haluatko samankaltaisen opin kanssa mennä Jumalan eteen loppupeleissä?Pyydä Jumalaa näyttämään Totuus noidenkin sanojen takana, niin ihmeeksesi ne muuttuvatkin rakkauden sanoiksi. Mitä pelkäät, kun totuus kuulostaakin kovalta, eikä siltä mikä syntiä silittelisi ja pahentaisi.
En ala turhaan keskusteluun sanoista, jotka erotat tekstistäni. Ovathan ne vihan sanoja syntiä kohtaan, mutta syntistä ihmistä kohtaan ne ovat rakkauden sanoja.
Minun pappini on Jeesus Kristus, joka ei asu yhdessäkään ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä tai rukoushuoneissa, vaan omiensa sydämissä.
Viittaat lopussa Devoutiin, niin hänen kirjoituksensa ja epäsuorat syytökset kertovat juuri katkeruudesta. Oletko koskaan lukenut Jeesuksen oppeja ja käskyjä, kun niillä et uskaltaisi Jumalan eteen mennä??? Niillä minä menen tietäni Jumalan eteen, tulkaa tekin. - ou.ti
hellari83 kirjoitti:
välillä itseäsikin. Vaikka vihaatkin omia tekojasi, ja saatkin vihata, se on uskovaiselle oikeutettua. Muistathan silti, kun olet Jumalalta anteeksi pyytänyt ja saanut, niin annat itsekin itsellesi anteeksi. Turha sitä on jäädä enää anteeksisaaduista asioista itseään syyttämään.
Onneksi olen nyt saanut sen verran kasvaa enemmän uskossani, että olen tuossa asiassa valveutuneempi, enkä enää lankea tuollaiseen anteeksiantamattomuuteen. Mutta ankara olen edelleenkin itselleni, vaikken tiedä onko se edes oikein, tai edes oikeutettua.Et ymmärrä itsekään, mitä puhut. En minä voi syntejäni itselleni anteeksi antaa. Pyydä Jumalaa näyttämään Totuutensa ja Rakkautensa ja Armonsa, niin ymmärrät, mitä kadotuksen tietä olet kulkemassa valkopukuisen Saatanan jäljessä.
Kun Jumala antaa synnit anteeksi, niin silloin siitä ei ole epäilystäkään. - jor.ma
ou.ti kirjoitti:
Et ymmärrä itsekään, mitä puhut. En minä voi syntejäni itselleni anteeksi antaa. Pyydä Jumalaa näyttämään Totuutensa ja Rakkautensa ja Armonsa, niin ymmärrät, mitä kadotuksen tietä olet kulkemassa valkopukuisen Saatanan jäljessä.
Kun Jumala antaa synnit anteeksi, niin silloin siitä ei ole epäilystäkään.alkeellisimpia käytöstapoja? Kun jotkut haluavat keskustella ja kirjoittaa fiksusti ja asiallisesti, niin olet kuin Sunin papukaija, joka toistaa samat saatanat ja törkyilyt ulos sisältään. Missä sivistys?
- hellari83
ou.ti kirjoitti:
Et ymmärrä itsekään, mitä puhut. En minä voi syntejäni itselleni anteeksi antaa. Pyydä Jumalaa näyttämään Totuutensa ja Rakkautensa ja Armonsa, niin ymmärrät, mitä kadotuksen tietä olet kulkemassa valkopukuisen Saatanan jäljessä.
Kun Jumala antaa synnit anteeksi, niin silloin siitä ei ole epäilystäkään.oikeanlaatuinen anteeksiantavainen sydän. Niinkuin myös puhdas omatunto.
Herra on sinulle hyvänlaisen mielenlaadun antanut.
Näin päättelen siitä, että ilmeisesti et ymmärtänyt mitä tarkoitin.
Yritän jotenkin havainnollistaa:
Esim. on tilanne jossa on kaksi kaverusta. Toinen jostakin syystä suuttuu toiselle ja sanoo tälle pahasti. He eroavat vihoissaan. Hetken kuluttua tämä joka sanoi pahasti alkaa tuntea syyllisyyttä. Ja koska hän on uskovainen, hän vie asiansa Jumalan eteen ja pyytää Herralta anteeksi tekoaan. Seuraavana päivänä hän menee kaverinsa luokse ja pyytää tältä anteeksi. Hän saa molemmilta, Jumalalta ja kaveriltaan anteeksi. Mutta jo kotiinpäästyään hän alkaa potemaan syyllisyyttä teostaan ja syyttää itseään: 'Sanoin kaverilleni tosi pahasti, olin todella ikävä kaveriani kohtaan, pahoitin kaverini mielen, en ikinä saa tätä tekoani anteeksi.'
Ja näin tämä uskovainen ajattelee asiasta joka päivä. Ja joka päivä syyttää itseään asiasta yhä pahemmin. Mitä on tapahtunut? Saiko tämä uskovainen tekonsa anteeksi, jos ei, niin keneltä hän ei saanut anteeksi? - jor.ma
hellari83 kirjoitti:
oikeanlaatuinen anteeksiantavainen sydän. Niinkuin myös puhdas omatunto.
Herra on sinulle hyvänlaisen mielenlaadun antanut.
Näin päättelen siitä, että ilmeisesti et ymmärtänyt mitä tarkoitin.
Yritän jotenkin havainnollistaa:
Esim. on tilanne jossa on kaksi kaverusta. Toinen jostakin syystä suuttuu toiselle ja sanoo tälle pahasti. He eroavat vihoissaan. Hetken kuluttua tämä joka sanoi pahasti alkaa tuntea syyllisyyttä. Ja koska hän on uskovainen, hän vie asiansa Jumalan eteen ja pyytää Herralta anteeksi tekoaan. Seuraavana päivänä hän menee kaverinsa luokse ja pyytää tältä anteeksi. Hän saa molemmilta, Jumalalta ja kaveriltaan anteeksi. Mutta jo kotiinpäästyään hän alkaa potemaan syyllisyyttä teostaan ja syyttää itseään: 'Sanoin kaverilleni tosi pahasti, olin todella ikävä kaveriani kohtaan, pahoitin kaverini mielen, en ikinä saa tätä tekoani anteeksi.'
Ja näin tämä uskovainen ajattelee asiasta joka päivä. Ja joka päivä syyttää itseään asiasta yhä pahemmin. Mitä on tapahtunut? Saiko tämä uskovainen tekonsa anteeksi, jos ei, niin keneltä hän ei saanut anteeksi?toin myös, jos sopii? Ymmärsin täysin, mitä tarkoitat. Itse itselleen ei anneta anteeksi, vaikka Jumalan ja lähimmäisen edessä synti/väärä teko on jo sovitettu. Ja kun synnit on anteeksi saatu, sekä parannus tehty, ei entisiä tule enää muistella.
- Ved.2
ou.ti kirjoitti:
Pyydä Jumalaa näyttämään Totuus noidenkin sanojen takana, niin ihmeeksesi ne muuttuvatkin rakkauden sanoiksi. Mitä pelkäät, kun totuus kuulostaakin kovalta, eikä siltä mikä syntiä silittelisi ja pahentaisi.
En ala turhaan keskusteluun sanoista, jotka erotat tekstistäni. Ovathan ne vihan sanoja syntiä kohtaan, mutta syntistä ihmistä kohtaan ne ovat rakkauden sanoja.
Minun pappini on Jeesus Kristus, joka ei asu yhdessäkään ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä tai rukoushuoneissa, vaan omiensa sydämissä.
Viittaat lopussa Devoutiin, niin hänen kirjoituksensa ja epäsuorat syytökset kertovat juuri katkeruudesta. Oletko koskaan lukenut Jeesuksen oppeja ja käskyjä, kun niillä et uskaltaisi Jumalan eteen mennä??? Niillä minä menen tietäni Jumalan eteen, tulkaa tekin.niistähän voi keskustella, että pitävätkö ne paikkaansa. En usko, että kellään olisi sen kummemmin katkeruutta. Ei taatusti. Mutta huolta sinun hengellisestä tilastasi. Hämmästystä ja kemmeksumista kyllä on.
Jos keskustellaan ihan asiallisesti, niin kyllä ongelmat löytyvät ihan omasta tekstistäsi. Sen vuoksi poimin nuo termit, että voisit ihan itse tehdä havaintoja,havahtua, minkälaista mieltä nuo em. sanat synnyttävät muissa lukijoissa. "Sydämen kyllyydestä suu puhuu." Tässä tapauksessa nettikirjoittelu. Sinulla itselläsi näyttää olevan vihaa ja katkeruutta. Eikä tuo oppi-isäsi tule sitä vähentämään. Sielusi hukkuu vihaan. - ou.ti
Ved.2 kirjoitti:
niistähän voi keskustella, että pitävätkö ne paikkaansa. En usko, että kellään olisi sen kummemmin katkeruutta. Ei taatusti. Mutta huolta sinun hengellisestä tilastasi. Hämmästystä ja kemmeksumista kyllä on.
Jos keskustellaan ihan asiallisesti, niin kyllä ongelmat löytyvät ihan omasta tekstistäsi. Sen vuoksi poimin nuo termit, että voisit ihan itse tehdä havaintoja,havahtua, minkälaista mieltä nuo em. sanat synnyttävät muissa lukijoissa. "Sydämen kyllyydestä suu puhuu." Tässä tapauksessa nettikirjoittelu. Sinulla itselläsi näyttää olevan vihaa ja katkeruutta. Eikä tuo oppi-isäsi tule sitä vähentämään. Sielusi hukkuu vihaan.Vain Jumala voi avata silmäsi ja korvasi.
- ou.ti
jor.ma kirjoitti:
toin myös, jos sopii? Ymmärsin täysin, mitä tarkoitat. Itse itselleen ei anneta anteeksi, vaikka Jumalan ja lähimmäisen edessä synti/väärä teko on jo sovitettu. Ja kun synnit on anteeksi saatu, sekä parannus tehty, ei entisiä tule enää muistella.
En minä painolastia kanna, itseasiassa eloni on täynnä iloa pienistä asioista, nauran paljon. Olen kiitollinen elämästäni, ja kaikesta hyvästä jonka Jumala antaa. En mieti tuollaisia kuin itselle anteeksi antaminen, vien asiani Jumalalle, ja kunhan omatuntoni ei soimaa minua.
- tarvitset
ou.ti kirjoitti:
Vain Jumala voi avata silmäsi ja korvasi.
sinä, vielä enemmän. Vain Jumala voi avata silmäsi ja korvasi ou.ti. Rukoillaan että se tapahtuisi.
- jor.ma
ou.ti kirjoitti:
Vain Jumala voi avata silmäsi ja korvasi.
kyllä, sinulla näyttää silmät ja korvat olevan kovin tukossa.
- kristitty,
pidän Semper.Filistealaista eksyttäjänä ja harhaoppien levittäjänä.
- teuvontunnistaja
Sinut on tunnistettu
teuvontunnistaja kirjoitti:
Sinut on tunnistettu
Kehotan sinua vakavasti tekemään rikosilmoituksen siitä, että minä kirjoitan iklman rekisteröityä nimerkkiäni, jotta pääisit eroon tuosta Saatanan pakkomielteestä.
Nimimerkit; kristitty ja ou.ti ovat erihenkilöitä, kuin omalla nimellä kirjoittava Teuvo Suni.
Ou.tin olen tavannut, kristittyä en.- kristitty,
teuvontunnistaja kirjoitti:
Sinut on tunnistettu
nim.kristitty, on eri henkilö
kun Kristuksen Henki lähetti sinut tänne todistajakseen, sillä meitä ei täällä montaa ole.
Töysin oikea on todistukseksi tuosta palstan suurimmasta lipeväkielisestä rakastajasta, joka ei paadutettuna enää tule totuuden tielle pääsemään. Se tuli lopullisesti todistetuksi 6.6. Kun ei enää pystynyt sen vertaa tulemaan pimeydestä valkeuteen, että olisi rehellisesti omalla nimellään pyytänyt puhelimessa anteeksi niitä satoja rienauksia, jotka kolmen vuoden aikana on Saatanan poltinraudalla minuunkin iskenyt.
Kaiketi tiedät, sen minkälaisen vihan kohteeksi Jeesus Kristus on nyt sinutkin asettanut?. Muista se, että ihmisten viha on se, joka sinunkin taivatiliäsi kasvattaa:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan,
kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloikaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri."Jokainen palstaa vähänkään seurannut tietää, että olen anteeksipyyntöni
sinulle osoittanut jo useita kertoja, mitä vielä haluat kerjätä minulta?
Luulitko sinä oikeasti, että olisin tullut sinua kumartamaan omalla nimelläni?
Sinulle kuuluu vain tämä kehotus: väisty tieltäni, saatanan syyttäjähenki!
Kunhan saat Jumalan kanssa sovinnon siinä armossa, joka on Jeesuksessa
Kristuksessa, niin voimme vielä päästä todelliseen veljeyteen. Tosin kuulun
niihin, jotka eivät enää jaksa uskoa sinun vapautuvan itse aiheuttamastasi
syvästä paatumuksen ja pimeyden orjuudesta. Ratkaisu on silti Jumalan.
.- ou.ti
Kiitos Jumalalle.
Semper.Fidelis kirjoitti:
Jokainen palstaa vähänkään seurannut tietää, että olen anteeksipyyntöni
sinulle osoittanut jo useita kertoja, mitä vielä haluat kerjätä minulta?
Luulitko sinä oikeasti, että olisin tullut sinua kumartamaan omalla nimelläni?
Sinulle kuuluu vain tämä kehotus: väisty tieltäni, saatanan syyttäjähenki!
Kunhan saat Jumalan kanssa sovinnon siinä armossa, joka on Jeesuksessa
Kristuksessa, niin voimme vielä päästä todelliseen veljeyteen. Tosin kuulun
niihin, jotka eivät enää jaksa uskoa sinun vapautuvan itse aiheuttamastasi
syvästä paatumuksen ja pimeyden orjuudesta. Ratkaisu on silti Jumalan.
.Kristuksen Hengessä anteeksipyyntö tehdään rehellisesti omalla nimellä.
Siihen et Jumalan paaduttamana ole pystynyt.
Oletko maistanut? Semper.Fidelis Käyttäjän viestit 14.6.2010 21:18
Kas vaan, huomasin että kirjoittamastani viestistä oli tullut palstalle
vain alkurivi. No, toin viestissä esille ou.tin aloituksen saastaisuuden :)
kuten jokainen minua palstalla tunteva saattoi odottaakin.
Ou.ti kuuluu niihin viimeisiin (vai onko peräti ihan viimeinen) mohikaaneihin,
joille Teuvon lörpötys vielä kelpaa. Yhtä hyvin saattaa olla niinkin, että ou.ti
on liikkeellä huumorimielessä, pilke kulmassaan, ja kokeilee jahdata minua,
josko saisi minut taistoon tuimaan oikean uskon puolesta. Turha vaiva, ou.ti.
Kenenkään ei kannata, vakavissaan, lähteä mittelemään 'sanan peitsellä' ou.tin
tai muiden sunilaisen eksytyksen haamujen kanssa. Tiedän sen kokemuksesta.
Ystävällisesti ou.tille ja kaikille muillekin palstalaisille!
SF
.- ou.ti
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kas vaan, huomasin että kirjoittamastani viestistä oli tullut palstalle
vain alkurivi. No, toin viestissä esille ou.tin aloituksen saastaisuuden :)
kuten jokainen minua palstalla tunteva saattoi odottaakin.
Ou.ti kuuluu niihin viimeisiin (vai onko peräti ihan viimeinen) mohikaaneihin,
joille Teuvon lörpötys vielä kelpaa. Yhtä hyvin saattaa olla niinkin, että ou.ti
on liikkeellä huumorimielessä, pilke kulmassaan, ja kokeilee jahdata minua,
josko saisi minut taistoon tuimaan oikean uskon puolesta. Turha vaiva, ou.ti.
Kenenkään ei kannata, vakavissaan, lähteä mittelemään 'sanan peitsellä' ou.tin
tai muiden sunilaisen eksytyksen haamujen kanssa. Tiedän sen kokemuksesta.
Ystävällisesti ou.tille ja kaikille muillekin palstalaisille!
SF
.Lisää todistusta hengestäsi. Kiitos siitä.
- vertailija 10
ou.ti kirjoitti:
Lisää todistusta hengestäsi. Kiitos siitä.
eroaa Semperin kirjoituksesta, niin ulkoasultaan ja erityisesti hengeltään Semperin kirjoituksesta? Minusta ei mitenkään.
- ou.ti
vertailija 10 kirjoitti:
eroaa Semperin kirjoituksesta, niin ulkoasultaan ja erityisesti hengeltään Semperin kirjoituksesta? Minusta ei mitenkään.
Toivon, että joku päivä vielä ymmärrät eron.
- teksteissä
vertailija 10 kirjoitti:
Semperin tekstit ovat valkeuden henkivallan tuotosta "tekeytyy valkeuden enkeliksi" ja "esiintyy Kristuksen palvelijana".
- Ved.2
ou.ti kirjoitti:
on hyvä, että ou.ti, kaikella kunnioituksella, tuli keskusteluun mmukaan. Ilman parempaa totuutta omaavana haluaisin vain, että keskustelu jatkuu. Ou.tin tunnelmat ja mielipiteet kiinnostaa. Voin tarvittaessa jättää omalta kohdaltani vaikeimmat kritiikit pois. En pyri työntämään omiani, vaan perehtymään muiden kristittyjen ajatteluun ja ennen kaikkea kokemuksiin.
Eli miten olet tullut kyseisiin johtopäätöksiin? Jos me jäädään sille tasolle, että "henkesipä siinä nyt väärässä on", niin eihän tässä omallakaan kohdalla paljon kasvun mahdollisuutta anneta! Tuomiota vaan perään saa kuulla. Eikö me olla lähimpiämme varten? Näin olen kristillisyyden ymmärtänyt. - vertailija 10
ou.ti kirjoitti:
että sinä olisit ymmärtänyt asian heti.
- .
teksteissä kirjoitti:
Semperin tekstit ovat valkeuden henkivallan tuotosta "tekeytyy valkeuden enkeliksi" ja "esiintyy Kristuksen palvelijana".
SF. kuuluu Jumalan armoliittoon ja ei ole hyljännyt sitä armoaan joka pelastetuille kuuluu.
- ole varovainen
. kirjoitti:
SF. kuuluu Jumalan armoliittoon ja ei ole hyljännyt sitä armoaan joka pelastetuille kuuluu.
mennä lahkolaisten uskon tuolesta takuumieheksi. ties mille portille johtavat.
...että Jumala antaisi sinullekin Ymmärryksen..
- 14
Hyvää juhannuksen aikaa sinulle toivotan täältä Keski-Suomesta !
14 kirjoitti:
Hyvää juhannuksen aikaa sinulle toivotan täältä Keski-Suomesta !
Kiitos.
Hyvää Juhannusta sinullekin.- muu henkilö
mutta rukoile sinä Devoitti itsellesi ymmärrystä, (jos enää on mahdollista)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218