Adventismi ja kristinuskon perusopinkohdat - adventismi on kristinuskoa
Lyhyet otteet lainattu adv.kirkon viralliselta sivulta, adventist.fi
1. OPPI JUMALASTA
"Pyhä Raamattu on erehtymätön ilmoitus Jumalan tahdosta."
"On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki"
" Hän, ikuisesti tosi Jumala, tuli myös tosi ihmiseksi, Jeesukseksi Kristukseksi. Hän sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta.
Hän eli ja koki kiusauksen ihmisolentona mutta antoi täydellisen esimerkin Jumalan vanhurskaudesta ja rakkaudesta. "
"Hänet herätettiin kuolleista, ja hän astui ylös taivaisiin suorittaakseen palvelusta taivaallisessa pyhäkössä meidän hyväksemme."
Oppi yhdestä ainoasta Jumalasta sisältää myös asiallisen todistuksen
Pyhästä Hengestä, tässä se kokonaisuudessaan:
"" Jumala, iankaikkinen Henki, toimi yhdessä Isän ja Pojan kanssa luomisessa, ihmiseksitulemisessa ja lunastuksessa. Hän innoitti Raamatun kirjoittajia. Hän täytti Kristuksen elämän voimalla.
Hän vetää ihmisiä puoleensa ja saattaa heidät synnintuntoon; ne,
jotka vastaavat hänen kutsuunsa, hän uudistaa ja muuttaa Jumalan kuvan kaltaisiksi.
Isän ja Pojan lähettämänä hän on aina Jumalan lasten kanssa,
jakaa hengellisiä lahjoja seurakunnalle, antaa sille voiman todistaa Kristuksesta ja sopusoinnussa Pyhän Raamatun kanssa johtaa seurakuntaa tuntemaan koko totuuden. ""
"Oppi Jumalasta" on siis ensimmäinen perusopinkohta ja tuossa yllä
tärkeimmät pointit siitä. Lisäksi on 5 muuta perusopinkohtaa:
OPPI IHMISESTÄ
OPPI PELASTUKSESTA
OPPI SEURAKUNNASTA
OPPI KRISTILLISESTÄ ELÄMÄSTÄ
OPPI VIIMEISISTÄ TAPAHTUMISTA
Mutta jo eka opinkohdan perusteella adventismi lukeutuu keskeisesti
kristinuskoksi. Ja huomatkaa - Jes. 53. lukuun ei ole
viitattu pelastuskokemus-osiossa ehkä siksi, että Jes.53. lukuun
kokoknaisuudessaan on viitattu jo edellisessä osiossa elikkä
"Kristuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus".
Minun pelastuskokemukseni ankkuroituu Jes. 53. lukuun (12 jaetta sisältää) ja jos jokin jae olisi erikseen mainittava, se olisi tämä:
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä
ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
( http://www.adventist.fi/uskomme )
Jospa jokunen lukija uskaltautuisi Betel-kirkkoon kuulemaan media7
raaamattuopiston johtajaa, Aimo Helmistä huomenna la 17.7.10
Kohtaaminen aina kannattaa. On luvassa juhlan tuntuakin, tule ja koe.
En minäkään kaikkien kristillisten opettajien kaikkia ajatuksia jaa, mutta on tärkeää yrittää ymmärtää. Silloin kokee yhteyttä ja jotain varmasti saakin. Eikä kannata jäädä niiden "änkyräadventistien"
varaan, jotka tällä foorumilla kirjoittelevat. Totuus adventismista
löytyy adventtiseurakunnista ja se on aivan muuta kuin palstan
advarien katkerat vuodatukset.
http://turku.adventtikirkko.fi/tap_jp.html
Antti
Adv.kirkon profiili - 1. perusopinkohta
27
276
Vastaukset
- Tietääkseni,
Aimo Helminen on jo korotettu kirkkauteen, vai olenko kuullut vain perättömän huhun?
Tule Beteliin ja katso, nouseeko Aimo saarnakorokkeelle.
"Ylennetty kirkkauteen" ei ole adventistien tapa ilmaista poisnukkuminen. Sillä heidän käsityksensä on, ettei kukaan
vielä ole noussut taivaisiin asti, paitsi Kristus. Opinkohta:
25. Kuolema ja ylösnousemus
Synnin palkka on kuolema. Mutta Jumala, joka yksin on kuolematon,
suo ikuisen elämän lunastetuilleen. Siihen asti kuolema merkitsee kaikille ihmisille tiedottomuuden tilaa. Kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, ylösnousseet samoin kuin hänen tullessaan elossa olevat vanhurskaat kirkastetaan ja temmataan Herraansa vastaan.- eremith32
Silloinhan hänen puheensa/todistuksensa olisikin luotettava! Eihän Jeesus Kristuskaan koskaan ollut fyysisessä maailmassa, ei hänen ajatuksensa ollut tästä maailmasta. Vaan hän sanoikin, että "Isä ja minä" olemme yhtä, ei hän ollut tästä maailmasta, vaan tuo aineellinen ruumis oli Kristuksen ilmaisu välinen itse sen työ-välineen eli fyysisen nruumiin käyttjä Jumala/Isä eli Kristus - vapahtaja/ikusen Rakkauden Jumaluus, joka oli kaiken ajallisen elämän kiusaukset ja paheet, "tallannut käärmeen pään" - alistanut lihallisen minän Jumalallisen Hengen johtoon. Hän oli voittanut tämän maailman, mutta en tiedä onko Helminen niin pitkälle ajallisen voittamisen tiellä päässyt, että hän eläisi yksin vaan taivas-elämää, niin että hän olisi yhtä Isän Jumalan kanssa?
- !!??!!
eremith32 kirjoitti:
Silloinhan hänen puheensa/todistuksensa olisikin luotettava! Eihän Jeesus Kristuskaan koskaan ollut fyysisessä maailmassa, ei hänen ajatuksensa ollut tästä maailmasta. Vaan hän sanoikin, että "Isä ja minä" olemme yhtä, ei hän ollut tästä maailmasta, vaan tuo aineellinen ruumis oli Kristuksen ilmaisu välinen itse sen työ-välineen eli fyysisen nruumiin käyttjä Jumala/Isä eli Kristus - vapahtaja/ikusen Rakkauden Jumaluus, joka oli kaiken ajallisen elämän kiusaukset ja paheet, "tallannut käärmeen pään" - alistanut lihallisen minän Jumalallisen Hengen johtoon. Hän oli voittanut tämän maailman, mutta en tiedä onko Helminen niin pitkälle ajallisen voittamisen tiellä päässyt, että hän eläisi yksin vaan taivas-elämää, niin että hän olisi yhtä Isän Jumalan kanssa?
puppua!!! Jeesus oli TOSI IHMINEN, lihaa ja verta kuten me. Niin sanoo Raamattu. Olet gnostilainen harhaoppinen, jolla ei ole mitään tekemistä oikean kristinuskon kanssa.
!!??!! kirjoitti:
puppua!!! Jeesus oli TOSI IHMINEN, lihaa ja verta kuten me. Niin sanoo Raamattu. Olet gnostilainen harhaoppinen, jolla ei ole mitään tekemistä oikean kristinuskon kanssa.
Mikähän huutava ääni erämaassa sinä sitten oikein luuletkaan olevasi.
Mutta jätetäänpä hetkeksi adventtikirkko ja media7 ja aimomies.
Yksikään adventisti ei hyväksyisi sinun suunsoittoasi.
Osaatko jotain asiallista sanoa aiheeseen: se 8. peto on antikristus.
8. peto
http://israelinbibleprophecy.com/johns_kings_beasts.htm
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/haderek/ilm13-k.htm
Dan. 11:45
Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta.
Syyria tulee vielä Herran haltuun ja valitun kansan hallintaan:
Sak. 9:1
Ennussana. Herran sana on läsnä Hadrakin maassa, Damaskos on sen asuinpaikka, sillä Herran on Damaskos, Syyrian helmi, niin kuin kaikki Israelin heimotkin.
Aam. 1:5
Minä murran salvan Damaskoksen portista, tuhoan hallitsijan Bikat-Avenista ja vallanpitäjän Bet-Edenistä. Syyrian kansa siirretään maastaan Kiriin, sanoo Herra.
Syyrialaisten avustuksella nouseva antikristus tapaa loppunsa ilman
vihollisen miekkaa. Näe yhteys näillä jakeilla:
Jes. 31:8
Ja Assur kaatuu miekkaan, joka ei ole miehen,
ja hänet syö miekka, joka ei ole ihmisen;
hän pakenee miekkaa, ja hänen nuorukaisensa joutuvat työorjuuteen.
Dan. 11:45
Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta.- eremith32
!!??!! kirjoitti:
Niinhän me ollaan kaikki siinä mielessä tosi-ihmisiä, jos kerta tarkoitat, että liha veri on tosi ihminen? Mutta minun mielesstäni, sen paremmin kuin raamatunkaan: 'oikean tulkinnan taholta, lihallinen ruumiimme ei ole se ihminen joka perii iankaikkista elämää! Vaan se on, se sisäinen ihminen, josta Paavalikin puhuu Room.7:22. Tämä sisäinen ihminen on, se ihminen jonka johdossa tulee ulkonaisen ihmisen toimia.
Eli jos sisäinen ihminen on täydellisesti antautunut Isän Jumalan Rakkauden armon johtoon, niinkuin Jeeus Kristus oli, niin silloin ei hänen toimintansa tästä maailmasta, vaan silloin hän elää taivasvaltakunnan elää, eli on yhtä Isän Jumalan kanssa. Ihmisen lihallinen ruumis on silloin vain Rakkauden Hengen käyttöväline jolla hän toteutta Isän Jumalan palvelevan hengen ikuista tahtoa eläen lähimmäiselleen niinkuin itselleen: Tämä oli Jeesuksen Kristuksen antama elämän ymmärrys, tyydy, tai ole tyytymättä siihen. eremith32 kirjoitti:
Niinhän me ollaan kaikki siinä mielessä tosi-ihmisiä, jos kerta tarkoitat, että liha veri on tosi ihminen? Mutta minun mielesstäni, sen paremmin kuin raamatunkaan: 'oikean tulkinnan taholta, lihallinen ruumiimme ei ole se ihminen joka perii iankaikkista elämää! Vaan se on, se sisäinen ihminen, josta Paavalikin puhuu Room.7:22. Tämä sisäinen ihminen on, se ihminen jonka johdossa tulee ulkonaisen ihmisen toimia.
Eli jos sisäinen ihminen on täydellisesti antautunut Isän Jumalan Rakkauden armon johtoon, niinkuin Jeeus Kristus oli, niin silloin ei hänen toimintansa tästä maailmasta, vaan silloin hän elää taivasvaltakunnan elää, eli on yhtä Isän Jumalan kanssa. Ihmisen lihallinen ruumis on silloin vain Rakkauden Hengen käyttöväline jolla hän toteutta Isän Jumalan palvelevan hengen ikuista tahtoa eläen lähimmäiselleen niinkuin itselleen: Tämä oli Jeesuksen Kristuksen antama elämän ymmärrys, tyydy, tai ole tyytymättä siihen."lihallinen ruumiimme ei ole se ihminen joka perii iankaikkista elämää!"
Näin todella on että liharuumis on vain maallinen asumus, maja.
Iankaikkine nruumis on samannäköinen mutta pysyvää lajia, hengellinen.
Raamatun ilmoituksen mukaan."" Aimo Helminen on jo korotettu kirkkauteen,
vai olenko kuullut vain perättömän huhun? ""
Itse lienet huhun sylttytehdas ja koetat sitä tolleen levittää?
Jos olisit tullut, kuten kehotin, katsomaan, että hengissä on,
niin olisitko iloinnut vaiko suuttunut totuudesta?
Mutta: Jumala siunatkoon ja varjelkoon Aimo Helmistä ja
hänen perhekuntaansa ja kaikkea, mitä hän toimittaa!
http://turku.adventtikirkko.fi/
Tiesittekö lukijat Lohjan suunnalta, että maailmankuulu urheilukirurgi
Sakari Orava puhuu Lohjan adventtiseurakunnassa ke 8.9. klo 18.30
http://lohja.adventist.fi/
Turun ja Lohjan välillä, poiketkaapa Salon Adventtiseurakuntaan.
Ja ... ETRA ry järjestää siellä erilaisia terveys- ja liikuntapahtumia.
Hienot levolliset kotisivut. http://lohja.adventist.fi/
Ei-adventistiset seitsemännen päivän uskovat ilmeisesti alkavat nyt sapatin.
Joku tuolla väitti että vasta klo 19 hänen käsityksensä mukaan saa pyhittää.
Adventisteja on ohjeistettu alkamaan klo 22.45
( Sapatin alku
Sijainti: Tampere
Alkaa: 22:45, 16/07/2010
Loppuu: 22:42, 17/07/2010
http://www.adventist.fi/ )
Vaikka jokainen kristitty ei sapattiasiaa perjantai-iltana alkavaksi
mieltäisikään, on syytä kunnioittaa noiden kaikkien vakaumusta.
Oleellisintahan on sapatissa ja ilman sapattiakin, että Herraa etsitään,
eikä olla kompastukseksi muille, vaan rohkaistaan omantunnon mukaan.
1. Kor. 8:13
Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni,
en minä ikinä enää syö lihaa, etten olisi viettelykseksi veljelleni.- itsekseni........
milloin alan pyhittää sapattia Jumalani kanssa yhdessä. Aikamääreet ovat ohjeellisia, joten jokainen voi itse päättää, miten tekee.
Illasta iltaan on sapatti raamatullisesti. Tuli ehtoo ja aamu... jne. Minulle se merkitsee aikaa, joka Jeesuksen kotimaassa oli sapatin alkuhetki. Kun siellä vierailin, tämän huomasi todeksi ihan käytännössä; liikkeet sulkivat ovensa, hämärä laskeutui ja liikenne hiljeni. Ihana rauha astui katukuvaan. Näin se tulisi olla kaikkialla maailmassa.
Minulle oma kotini on se maailma, jossa elän ja teen täällä oman mieleni mukaan, en toisten määräysten. Tämä on kritityn vapautta olla Jumalansa kanssa kahden. itsekseni........ kirjoitti:
milloin alan pyhittää sapattia Jumalani kanssa yhdessä. Aikamääreet ovat ohjeellisia, joten jokainen voi itse päättää, miten tekee.
Illasta iltaan on sapatti raamatullisesti. Tuli ehtoo ja aamu... jne. Minulle se merkitsee aikaa, joka Jeesuksen kotimaassa oli sapatin alkuhetki. Kun siellä vierailin, tämän huomasi todeksi ihan käytännössä; liikkeet sulkivat ovensa, hämärä laskeutui ja liikenne hiljeni. Ihana rauha astui katukuvaan. Näin se tulisi olla kaikkialla maailmassa.
Minulle oma kotini on se maailma, jossa elän ja teen täällä oman mieleni mukaan, en toisten määräysten. Tämä on kritityn vapautta olla Jumalansa kanssa kahden.Silti meidän tulee kunnioittaa toistenkin varmaa vakaumusta.
Lepo on lepoa varmaankin silloin kun on varma siitä että nyt
sopii levätä ja erottautua Herralle.
Luuk. 10:40
Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41
Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
Luuk. 10:42
mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
On siis 28 opinkohtaa, jotka muodostuvat 6 perusopinkohdan sisään.
Toinen näistä peruskohdista pääpiirteittäin tässä:
OPPI IHMISESTÄ
"Ensimmäinen mies ja nainen tehtiin Jumalan kuvaksi, luomistyön kruunuksi. Heille annettiin valta hallita maailmaa ja velvollisuus pitää siitä huolta."
"He ovat synnynnäisesti heikkoja ja pahaan taipuvia. Mutta Jumala Kristuksessa sovitti maailman itsensä kanssa, ja Hengellään hän palauttaa ennalleen syntiään katuviin kuolevaisiin ihmisiin heidän Tekijänsä kuvan.
Heidät on luotu Jumalan kunniaksi ja kutsuttu rakastamaan häntä ja toisiaan sekä pitämään huolta ympäristöstään."
3. perusopinkohta: OPPI PELASTUKSESTA
"Koko ihmiskunta on nyt mukana Kristuksen ja Saatanan välisessä suuressa taistelussa, joka koskee Jumalan luonnetta, hänen lakiaan ja hänen ylivaltaansa maailmankaikkeudessa."
"Auttaakseen kansaansa tässä taistelussa Kristus lähettää Pyhän Hengen ja uskolliset enkelit opastamaan, suojelemaan ja vahvistamaan sitä pelastuksen tiellä."
"ne, jotka uskon kautta ottavat vastaan tämän sovituksen, saisivat iankaikkisen elämän ja koko luomakunta voisi paremmin ymmärtää Luojan ääretöntä ja pyhää rakkautta."
[ Tämä 10. opinkappale, joka sijoittuu kolmanteen ns. perusopinkohtaan ja on nimetty "Pelastuskokemus",
on äärettömän tärkeä ja oikeaan osuva: ]
"Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja.
Kristuksen kautta meidät vanhurskautetaan, otetaan Jumalan pojiksi ja tyttäriksi ja vapautetaan synnin herruudesta. Henki synnyttää meidät uudesti ja pyhittää meidät; Henki uudistaa mielemme, kirjoittaa Jumalan rakkauden lain sydämeemme ja antaa meille voimaa elää pyhää elämää. Hänessä pysyen tulemme jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja omistamme pelastusvarmuuden sekä nyt että tuomiolla. "
[Adventtikirkon 10. opinkohta, sijoitettu osioon "Oppi pelastuksesta"
Lisäisin tähänkin yhteyteen viitteen Jes. 53. lukuun, vaikka siihen on
viitattu jo edellisessä osiossa, "Kristuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus. Turhaan näet Kristus on kuollut, ellei Golgatan työ
uskossa sulaudu meihin, niin että pidämme sitä täytenä totena]- alex-kasi
hyvä ... :) ...
Olen nimittäin samaa mieltä, että Adventtikirkko on ehdottomasti raamatullinen kirkko.
Mutta että Adventtikirkko olisi erehtymätön - ei tietenkään --- eihän kukaan ihminen ole erehtymätön, vai mitä - vain Jumala on erehtymätön.
Nykyään on ihan mukava lukea kirjoituksiasi, itse asiasiassa oikein mukava.
Toivon että jatkat samaan suuntaan, se varmaan rauhottaisi tätä palstaakin ja tiedä vaikka saisimme kerran aikaan ihan oikeita keskustelja.."Olen nimittäin samaa mieltä, että Adventtikirkko on ehdottomasti raamatullinen kirkko"
"tiedä vaikka saisimme kerran aikaan ihan oikeita keskusteluja.." -alex-
Kiva kuulla että koet minut nyt samanmieliseksi. Suru-uutinen sinulle on,
että oikeat keskustelut nyt sitten loppunevat kanssasi. Sillä minun kutsumukseni palstalla ei ole rupatella samanmielisten kanssa joutavia.
Minä en sano, että adventtikirkkokaan olisi ehdottomasti raamatullinen
kirkko, sillä silloin Raamattu jäisi kakkoseksi. Vaan tunnustan ihan
tosissani adventtikirkon ja jotta olisin vakuuttava, tuon esiin ne kohdat,
joissa se ei mielestäni noudata Raamatun teologiaa. Sivuseikkoja toki ne.
Kolmea perusopinkohtaa jo käsittelin ja tässä toisessa aloituksessani
loput kolme:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9203597/thread
Rakentavassa hengessä varmaan enemmänkin niistä tulevina vuosina.
Turhaan odotat kinastelua ku-olemattomuudesta tai kadotuksen
olemuksesta, sillä elämän oppi Kristuksessa on minulle riittävä skaala.
Joko sinun karanteeniaikasi luterilaisista erottuasi päättyy pian, niin että sinut kelpuutetaan sikäläiseen adventtikirkkoon jäseneksi, eikä vain sivusta kuulijaksi?
Meidän kesken taitaakin muodostua jännä kisa, että kumpi ensin
kelpuutetaan adventistiksi. Sinulla on etumatkana monivuotinen
adventismin kehuminen ja sapatin viettäminen, mutta uskoisin,
että minun mielistelemätön vilpittömyyteni myös huomioidaan.
Yhteinen huolenaihe eräistä kirjoittajista meillä, alex, lienee, yhdessä Kai_A:n kanssa:
[][][] Olen jo pitkään väittänyt että useimmat palstan jyrkistä adventisteista ovat:
- -
B) Entisiä adventisteja, jotka keskustelun käydessä liian kesyksi tai heidän mielestään liian myötämieliseksi kirkolle heittävät herjana äärimmäisyyskantoja milloin mistäkin, mutta erityisesti pedon merkistä, sunnuntaista, helvetistä ja ruokajutuista.
Eli parannettavaa olisi. Ja suurin ja tarpeellisin siinä, että sovitus Kristuksessa nousisi aiheeksi yli kaiken muun.
Kai [][][]
On toki myös sellaisia entisiä adventisteja, joilla ei ole katkeruutta,
enää tai ollutkaan, mutta ne eivät palstalla ehdi roikkua. Joskus poikkeavat ja esiintyvät asiallisesti.
Antti- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
"Olen nimittäin samaa mieltä, että Adventtikirkko on ehdottomasti raamatullinen kirkko"
että oikeat keskustelut nyt sitten loppunevat kanssasi. Sillä minun kutsumukseni palstalla ei ole rupatella samanmielisten kanssa joutavia.
loput kolme:
Joko sinun karanteeniaikasi luterilaisista erottuasi päättyy pian, niin että sinut kelpuutetaan sikäläiseen adventtikirkkoon jäseneksi, eikä vain sivusta kuulijaksi?
Yhteinen huolenaihe eräistä kirjoittajista meillä, alex, lienee, yhdessä Kai_A:n kanssa:
[][][] Olen jo pitkään väittänyt että useimmat palstan jyrkistä adventisteista ovat:
- -
B) Entisiä adventisteja, jotka keskustelun käydessä liian kesyksi tai heidän mielestään liian myötämieliseksi kirkolle heittävät herjana äärimmäisyyskantoja milloin mistäkin, mutta erityisesti pedon merkistä, sunnuntaista, helvetistä ja ruokajutuista.
Eli parannettavaa olisi. Ja suurin ja tarpeellisin siinä, että sovitus Kristuksessa nousisi aiheeksi yli kaiken muun.
Kai [][][]
enää tai ollutkaan, mutta ne eivät palstalla ehdi roikkua. Joskus poikkeavat ja esiintyvät asiallisesti.
Antti- turhaa siis puhua sinun ku-olemattomuudestasi - joten puhutaan minun ku-olemattomuudestani.
Et siis vieläkään ole tajunnut - tai niinkuin nämä ystäväni vähän hienommin sanovat "sisäistänyt" - että usko omaan ku-olemattomuuteen MUUTTAA Raamatun toiseksi.
Ei siitä mihinkään pääse - suoraan sanoen: olisi suorastaan naurettavaa kieltää se - sillä oma ku-olemattomuus tosiaan muuttaa Raamatun toiseksi. Ei kukaan joka uskoo olevansa jo kuolematon syntisyydestään huolimatta voi uskoa Raamattuun samalla tavalla kuin se joka uskoo että ainoastaan Jumalalla (Jumalan täydellisyydessä on kuolemattomuus mahdollista).
Siitähän Raamatussa juuri puhutaan. USKO että voit saavuttaa iankaikkisuuden ,USKO ja YMMÄRRÄ miksi se on mahdollista. Tunne Jumalasi niin voit uskoa että se on mahdollista.
Kumpi meistä ennen on adventisti? :)
Jos jompi kumpi meistä on joskus adventisti niin se olet kyllä sinä - luulisin niin.
Minä olen Raamatullinen, uskova ja pysyn - meitä on aika paljon - olemme itsepäisiä, mutta yritämme samalla olla rehellisiä. Kuitenkin on niin että meille on JUMALA meitä itseämme tärkeämpi, tietysti toivomme ja uskomme että Jumala palastaa Pojassaan meidätkin, mutta - usko tai älä - se ei ole pääasia.
Pääasia on Jumalan tahto ja oppia tuntemaan mitä se tarkoittaa ja se ei tarkoita ainakaan ensisijaisesti, että oppismme tuntemaan vuosilukuja tai kuinka kaikki tulee tapahtumaan (vaikka eihän sen miettimisestä luultavasti mitään haittaakaan ole) vaan oikeudenmukaisuutta, rakkautta ja sydämmen halua elää siten kuin Jumala on meidän elämämme tarkoittanut elettäväksi.
`Niin Antti "Älä luule luuta lihaks' :)
Mutta jos joku teistä ku-olemattomista joskus liittyy adventisti niin "onneksi olkoon", sillä se tarkoittaa että hän on jättänyt sen oma-kuolemattomuus-linjansa pois ja siirtynyt adventismin opettamaan (ja totuudelliseen) Jumalan kuolemattomuus linjalle.
Synnin palkka On YHÄ kuolema.
alex alex-kasi kirjoitti:
- turhaa siis puhua sinun ku-olemattomuudestasi - joten puhutaan minun ku-olemattomuudestani.
Et siis vieläkään ole tajunnut - tai niinkuin nämä ystäväni vähän hienommin sanovat "sisäistänyt" - että usko omaan ku-olemattomuuteen MUUTTAA Raamatun toiseksi.
Ei siitä mihinkään pääse - suoraan sanoen: olisi suorastaan naurettavaa kieltää se - sillä oma ku-olemattomuus tosiaan muuttaa Raamatun toiseksi. Ei kukaan joka uskoo olevansa jo kuolematon syntisyydestään huolimatta voi uskoa Raamattuun samalla tavalla kuin se joka uskoo että ainoastaan Jumalalla (Jumalan täydellisyydessä on kuolemattomuus mahdollista).
Siitähän Raamatussa juuri puhutaan. USKO että voit saavuttaa iankaikkisuuden ,USKO ja YMMÄRRÄ miksi se on mahdollista. Tunne Jumalasi niin voit uskoa että se on mahdollista.
Kumpi meistä ennen on adventisti? :)
Jos jompi kumpi meistä on joskus adventisti niin se olet kyllä sinä - luulisin niin.
Minä olen Raamatullinen, uskova ja pysyn - meitä on aika paljon - olemme itsepäisiä, mutta yritämme samalla olla rehellisiä. Kuitenkin on niin että meille on JUMALA meitä itseämme tärkeämpi, tietysti toivomme ja uskomme että Jumala palastaa Pojassaan meidätkin, mutta - usko tai älä - se ei ole pääasia.
Pääasia on Jumalan tahto ja oppia tuntemaan mitä se tarkoittaa ja se ei tarkoita ainakaan ensisijaisesti, että oppismme tuntemaan vuosilukuja tai kuinka kaikki tulee tapahtumaan (vaikka eihän sen miettimisestä luultavasti mitään haittaakaan ole) vaan oikeudenmukaisuutta, rakkautta ja sydämmen halua elää siten kuin Jumala on meidän elämämme tarkoittanut elettäväksi.
`Niin Antti "Älä luule luuta lihaks' :)
Mutta jos joku teistä ku-olemattomista joskus liittyy adventisti niin "onneksi olkoon", sillä se tarkoittaa että hän on jättänyt sen oma-kuolemattomuus-linjansa pois ja siirtynyt adventismin opettamaan (ja totuudelliseen) Jumalan kuolemattomuus linjalle.
Synnin palkka On YHÄ kuolema.
alexKAI_A
Parannusta
Kai_A Käyttäjän viestit 30.5.2009
Seurakunnan opetuksessa on varmaan paljonkin paikattavaa. En kuitenkaan ole yhtään varma siitä, että veli siunattu sen enempää kuin muutamat muut täällä kirjoittelevat oikein edustavat seurakunnan opetusta...
En tiedä onko mainittu veli seurakunnan yhteydessä. Jos on, hän on selvästi oppositiossa, eli vastustaa sitä, mitä hänen seurakuntansa on tehnyt tai opettaa - osin ehkä hyvästä syystä mutta luulisin että osin myös aiheetta.
Olen jo pitkään väittänyt että useimmat palstan jyrkistä adventisteista ovat:
A) Vähän uskossaan vammautuneita, joita kukaan ei viitsi heidän kotiseurakunnissaan kuunnella ja ovat siksi pesiytyneet tänne, missä heidän mielipiteitään hurrataan, koska ne antavat vain lisää aihetta pitää kirkkoa ja sen opetusta fanaattisena.
Kai
Mutta Kailla on hyvää opetusta tällä palstalla ...
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6983205/38078712- Bushmanni
AnttiVKantola kirjoitti:
"Olen nimittäin samaa mieltä, että Adventtikirkko on ehdottomasti raamatullinen kirkko"
loput kolme:
- -
Kai [][][]
AnttiJälleen täytynee palauttaa mieleen esimerkki kaupan hyllyn puoleksi mädästä banaanista ja siitä että kelpaako se mukaan täydellä hinnalla, vai ostatko sellaisen, joka ei ole puoliksi mätä? Onhan siinä edes puolet syötävää, mutta monelleko kelpaa puoleksi mätä?
Tämä tuli mieleen tästä:
>>> Minä en sano, että adventtikirkkokaan olisi ehdottomasti raamatullinen
kirkko ... ja jotta olisin vakuuttava, tuon esiin ne kohdat, joissa se ei mielestäni noudata Raamatun teologiaa. >>>
Adventtikirkko on sinun mielestäsi siis "puoleksi mätä" tai ainakin osittain ja silti se kelpaa sinulle nykyään, vaikka se mätä kohta ei ole pienentynyt ollenkaan. Mutta mätä kohta ei todellisuudessa poistu, jos sen päälle laittaa laastarin joka peittää mädän näkyvistä.
Mielestäsi a-kirkko on nykyään ok, vaikka sen teologia ei kaikilta osin noudata Raamatun opetuksia.
Tiedätko sinä sen, miksi adventtikirkko ei ole kaikilta osin Raamatun teologiaan perustuva?
Se johtuu siitä, että se on amerikkalainen fundamentalistinen, epärationaalisen maailmankuvan kultti, joka syntyi pellon pientareella 1800-luvulla epäonnisten ihmisten pettymyksen seurauksena, kuten niin moni muukin uskonnollinen hullutus, joka on USA:sta peräisin.
Minäpä kerron sinulle pienen salaisuuden: amerikkalaiset kultit eivät muuta opetuksiaan esimerkiksi sinun mielipiteiden perusteella, vaan niitä kultteja hallitsevat aivan toiset säännöt. Amerikkalaiset kultit eivät muuta opetuksiaan minkään syyn perusteella juuri koskaan, jonka näimme hyvin vaikkapa siitä, kuinka kauan mormoneilla meni hyväksyä värillisiä ihmisiä jäsenikseen.
Jos sinä saat joillakin ihmeperusteella adventtikirkosta edes jollain tapaa säädyllisen, niin kumma että Jehovan todistajat eivät sitten kelpaa, tai mormonikirkko, sillä kyllä sinä heidänkin opetuksesta löydät edes jotain Raamattuun perustuvaa.
Kun totuus adventtikirkosta enemmin tai myöhemmin siihen liittyneelle ihmiselle paljastuu, hän lähtee. Näin on käymässä koko ajan kiihtyvällä vauhdilla joka puolella. Tällä hetkellä adventtikirkolla on sellainen tilanne, että länsimaissa jopa 6-7 ihmistä poistuu samaan aikaan kun 10 kävelee ovesta sisään. Ja sitä kymmentä on koko ajan vaikeampi ja vaikeampi löytää, sillä markkinat ovat suhteellisen vahvasti kyllästetyt amerikkalaisella hapatuksella. Etelä-Amerikassa tilanne on jo niin surkea, että kun 10 tulee sisään, niin samaan aikaan 15 häipyy.
Se on merkki siitä, että kaikki ei ole kunnossa ja se tärkein ei ole kunnossa, eli oppi. Oppi on puuta heinää, joka tulee yhä hurjemmaksi muuttumaan uuden presidentin myötä.
Mutta kunhan kuherruskuukautesi Aimon, Kain ja kumppanien kanssa on ohi, niin ehkäpä huomaat taas metsän puilta, tai paremminkin sen, että siinä metsässä ei ole juuri puita ollenkaan. Sinä luulet näkeväsi metsän, kun olet huomannut pari tervettä mäntyä seisovan siellä kuolleella aukealla yksikseen ja luulet, että kunhan "marmatat" aikasi epäkohdista, niin mäntyjä alkaa pulpahdella esiin enemmänkin.
No saahan sitä haaveilla ja haaveet pitävät mielen virkeänä. - Bushmanni
AnttiVKantola kirjoitti:
KAI_A
Parannusta
Kai_A Käyttäjän viestit 30.5.2009
Seurakunnan opetuksessa on varmaan paljonkin paikattavaa. En kuitenkaan ole yhtään varma siitä, että veli siunattu sen enempää kuin muutamat muut täällä kirjoittelevat oikein edustavat seurakunnan opetusta...
En tiedä onko mainittu veli seurakunnan yhteydessä. Jos on, hän on selvästi oppositiossa, eli vastustaa sitä, mitä hänen seurakuntansa on tehnyt tai opettaa - osin ehkä hyvästä syystä mutta luulisin että osin myös aiheetta.
Olen jo pitkään väittänyt että useimmat palstan jyrkistä adventisteista ovat:
A) Vähän uskossaan vammautuneita, joita kukaan ei viitsi heidän kotiseurakunnissaan kuunnella ja ovat siksi pesiytyneet tänne, missä heidän mielipiteitään hurrataan, koska ne antavat vain lisää aihetta pitää kirkkoa ja sen opetusta fanaattisena.
Kai
Mutta Kailla on hyvää opetusta tällä palstalla ...
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6983205/38078712Otetaanpa toinen kohta tarkasteluun, eli tämä:
>>> Mutta Kailla on hyvää opetusta tällä palstalla ...
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6983205/38078712 >>>
Tuolta kannattaakin lukea huolella se, mitä Kai todellakin sanoo omasta järjestöstään, joka yrittää haalia sisäänsä maksavia asiakkaita pitkin turuja ja toreja, eli vaikkapa nämä kohdat:
>>> Adventistit eivät pidä VTn sapattia (vaikka suurin osa heistä ei oikein sapatin perusteita ymmärräkään ja pitävät joitakin sapattiin liittyviä VTn lakeja mutta eivät toisia). >>
Kain mukaan adventistit eivät pidä VT:n sapattia ja suurin osa adventisteista ei yleensäkään edes ymmärrä sapatin pitämisen perusteita. Mistähän tämä mahtaa johtua, että asiakas ei osaa käyttää tuotetta oikein? Onko vika tuotteessa ja sen käyttöohjeessa, vaiko kuluttajassa joka yrittää selviytyä tuotteen kimpussa parhaan kykynsä mukaan?
Olisiko oppi niin metsässä, että siitä johtuen sekä sen opin opettajat että oppilaat ovat suurimmaksi osaksi "pihalla" asioista, että kukaan ei oikein tiedä mitä opetetaan ja edes miksi?
>> Sinänsä täytyy sanoa, etteivät tuollaiset täysadventistiset laitosyhteisöt ole ihanteellisia. >>
No tässä aletaan olla totuuden lähteillä. Amerikkalaiset kultit eivät todellakaan ole ihanteellisia yksiköitä missään suhteessa, vaan olo siellä voi käydä hyvinkin tukalaksi, jos ei muutama selväpäinen ole tilannetta tasapainottamassa. Mutta miksi ihmeessä he haluavat käännyttää koko maailman adventisteiksi, jos järjestön sisälläkin ymmärretään se ikävä tosiasia, että siinä yhteiskunnassa ei lopuksi kovinkaan moni haluaisi asua kun totuus paljastuu? Mutta tämä on jo antiikin kreikkalaisten filosofien pohdiskeluista tuttu ongelma.
>>> Monokulttuuriset uskonnolliset laitokset, oli niissä sitten suuri määrä viidesläisiä, USAn eteläisiä baptisteja tai adventisteja alkavat ennemmin tai myöhemmin hoippua. >>>
Tämä on hyvin mielenkiintoinen näkökulma, sillä kaikki nämä mainitut yhteisöt haluaisivat sellainen yhteiskunnan, että siellä ei olisi ketään muita kuin heitä. Adventtikirkko haluaisi käännyttää koko maailman adventisteiksi, mutta onneksi suhteellisen selväpäisen oloinen Kai_A tajuaa, että sellainen yhteiskunta alkaisi todellakin hoippua ennemmin tai myöhemmin ja kaatuisi omaan mahdottomuuteensa sitten loppujen lopuksi kokonaan.
Sitten ainoa kysymys kuuluu, että mitä ihmeen virkaa on tällaisellä puljulla, jonka jokainen tajuaa mahdottomaksi yhtälöksi pitkällä juoksulla? Se haluaa käännyttää kaikki itseensä, mutta siellä olevat (ainakin osa heistä) tajuaa, että he itsekään eivät haluaisi olla osa sitä yhteiskuntaa, jossa kaikki olisivat heitä.
>>> Sanon tämän huolimatta siitä, että olen juuri päättänyt kymmenen vuoden pesin yhdessä parhaista tällaisista laitoksista... ja sekin oli keskimääräistä parempi vain siksi, että riittävän suuri prosentti (liki puolet) yhteisön asukeista edusti muuta kuin adventismia. >>
Tukee Kain edellistä lausuntoa. Yksi parhaista adventtikirkon laitoksista oli keskimääräsitä parempi vain siksi, että liki puolet yhteisöstä oli muita kuin adventisteja. Tämä siis Kai_A:n omasta näppäimistöstä.
Kysymys kuuluu, että mihin tätä kulttia todellakin tarvitaan, jos tämän samaisen instanssin suhteellisen järkevä työntekijä on sitä mieltä, että asiat ovat aika persiillään monilla tavoilla tässä laitoksessa. Hän ei olisi sitä mieltä, että täysadventistinen yhteiskunta alkaisi hoippua jossain vaiheessa, jos asiat eivät olisi persiillään, tai ihmiset yhteisössä olisivat selväpäisiä riittävällä enemmistöllä.
Antinkin kannattaisi lukea kaikki Kain kirjoitukset laitoksestaan, sillä Kai kertoo, ehkä tahtomattaan, hyvin paljon sellaista, josta voi päätellä monia asioita adventtikirkon nykytilasta, joka ei tunnu olevan kovin ruusuinen.
Kai tuntuu olevan poikkeuksellinen adventisti, joka ymmärtää oman amerikkalaisen järjestönsä vahvuudet ja heikkoudet harvinaisen hyvin. Mitä enemmän hänen juttujaan lukee ajatuksella ja rivien väleistä, niin sitä enemmän alkaa tuntua siltä, että hän on siellä vain kulttien perinteisen syyn takia, eli ns. sukurasitteen vuoksi. Toki voin olla väärässä, kuten niin usein olen. Bushmanni kirjoitti:
Jälleen täytynee palauttaa mieleen esimerkki kaupan hyllyn puoleksi mädästä banaanista ja siitä että kelpaako se mukaan täydellä hinnalla, vai ostatko sellaisen, joka ei ole puoliksi mätä? Onhan siinä edes puolet syötävää, mutta monelleko kelpaa puoleksi mätä?
Tämä tuli mieleen tästä:
>>> Minä en sano, että adventtikirkkokaan olisi ehdottomasti raamatullinen
kirkko ... ja jotta olisin vakuuttava, tuon esiin ne kohdat, joissa se ei mielestäni noudata Raamatun teologiaa. >>>
Adventtikirkko on sinun mielestäsi siis "puoleksi mätä" tai ainakin osittain ja silti se kelpaa sinulle nykyään, vaikka se mätä kohta ei ole pienentynyt ollenkaan. Mutta mätä kohta ei todellisuudessa poistu, jos sen päälle laittaa laastarin joka peittää mädän näkyvistä.
Mielestäsi a-kirkko on nykyään ok, vaikka sen teologia ei kaikilta osin noudata Raamatun opetuksia.
Tiedätko sinä sen, miksi adventtikirkko ei ole kaikilta osin Raamatun teologiaan perustuva?
Se johtuu siitä, että se on amerikkalainen fundamentalistinen, epärationaalisen maailmankuvan kultti, joka syntyi pellon pientareella 1800-luvulla epäonnisten ihmisten pettymyksen seurauksena, kuten niin moni muukin uskonnollinen hullutus, joka on USA:sta peräisin.
Minäpä kerron sinulle pienen salaisuuden: amerikkalaiset kultit eivät muuta opetuksiaan esimerkiksi sinun mielipiteiden perusteella, vaan niitä kultteja hallitsevat aivan toiset säännöt. Amerikkalaiset kultit eivät muuta opetuksiaan minkään syyn perusteella juuri koskaan, jonka näimme hyvin vaikkapa siitä, kuinka kauan mormoneilla meni hyväksyä värillisiä ihmisiä jäsenikseen.
Jos sinä saat joillakin ihmeperusteella adventtikirkosta edes jollain tapaa säädyllisen, niin kumma että Jehovan todistajat eivät sitten kelpaa, tai mormonikirkko, sillä kyllä sinä heidänkin opetuksesta löydät edes jotain Raamattuun perustuvaa.
Kun totuus adventtikirkosta enemmin tai myöhemmin siihen liittyneelle ihmiselle paljastuu, hän lähtee. Näin on käymässä koko ajan kiihtyvällä vauhdilla joka puolella. Tällä hetkellä adventtikirkolla on sellainen tilanne, että länsimaissa jopa 6-7 ihmistä poistuu samaan aikaan kun 10 kävelee ovesta sisään. Ja sitä kymmentä on koko ajan vaikeampi ja vaikeampi löytää, sillä markkinat ovat suhteellisen vahvasti kyllästetyt amerikkalaisella hapatuksella. Etelä-Amerikassa tilanne on jo niin surkea, että kun 10 tulee sisään, niin samaan aikaan 15 häipyy.
Se on merkki siitä, että kaikki ei ole kunnossa ja se tärkein ei ole kunnossa, eli oppi. Oppi on puuta heinää, joka tulee yhä hurjemmaksi muuttumaan uuden presidentin myötä.
Mutta kunhan kuherruskuukautesi Aimon, Kain ja kumppanien kanssa on ohi, niin ehkäpä huomaat taas metsän puilta, tai paremminkin sen, että siinä metsässä ei ole juuri puita ollenkaan. Sinä luulet näkeväsi metsän, kun olet huomannut pari tervettä mäntyä seisovan siellä kuolleella aukealla yksikseen ja luulet, että kunhan "marmatat" aikasi epäkohdista, niin mäntyjä alkaa pulpahdella esiin enemmänkin.
No saahan sitä haaveilla ja haaveet pitävät mielen virkeänä.Hyvin sanottu:
{}{}{} Mutta kunhan kuherruskuukautesi Aimon, Kain ja kumppanien kanssa on ohi, niin ehkäpä huomaat taas metsän puilta, tai paremminkin sen, että siinä metsässä ei ole juuri puita ollenkaan.
Sinä luulet näkeväsi metsän, kun olet huomannut pari tervettä mäntyä seisovan siellä kuolleella aukealla yksikseen ja luulet, että kunhan "marmatat" aikasi epäkohdista, niin mäntyjä alkaa pulpahdella esiin enemmänkin. {}{}{}
En tavoittele marmattamisellani mitään erityistä adventtikirkon taholta.
Palstan lukijoita ajattelen viestejä väsätessäni ja nimenomaan sen pyrin
toteen näyttämään, että Adventtikirkko on täysin terve banaani, vaikka
hiukan puisevalta maistuukin joissakin opetuksissa ja vähissä ehkä ovat ne karismaattisemmat opet, kuten Kai ja Aimo.
En näe seurakunta-asiaa niin, että siellä seisotaan suu auki odottaen
ruokaa, vaan että mitäs minä voisin tehdä, miten saisin kukoistamaan
tuon kulottuneen pläntin tuossa. Antaessaan saa ja tämä pätee kaikissa
seurakunnissa ja seurakunnattomuuksissa. Ei ole lainkaan väliä sillä,
onko talo ränsistynyt vai ei - oleellista on se, että löytyy niitä, jotka
talon sisällä tahtovat kodikkaaksi sisustaa ja hengellistä talkoohenkeä
synnyttää. Yhtä ison haasteen edessä kaikki seurakunnat ovat ja
uloskutsutut myös.
{}{}{} kaikki ei ole kunnossa ja se tärkein ei ole kunnossa, eli oppi.
Oppi on puuta heinää, joka tulee yhä hurjemmaksi muuttumaan uuden presidentin myötä. {}{}{}
Sama oppi kuin teillä itse asiassa. Nimittäin he aivankuin tekin, sanovat,
että yksistään Raamattu. Mutta niin teillä kuin heillä ja kaikkialla -
tulee läksy läksyn päälle, käsky käskyn päälle ja se kaikki on mukamas
suoraan Raamatusta. Oppi ei ole tärkein vaan se millaisessa hengessä
sitä viljellään. Jeesus saa kylmät laintaulutkin heijastamaan rakkauden
lämpöä.
Uudesta presidentistä ei vielä tiedä, aika näyttää ja rukous. Jos ei
kuljeta eristäytymisen suuntaan, niin hyvä on. Suomessa Itä-Savo
minua huolettaa. Tosin asia ei minulle kuulu kuin vain rukouksen
merkeissä. Taivaalliselle Isälle asioita juoruilen ja marmatan.
Sanoisin niin että Adventtikirkko on ihan ok,
kunhan en minä raadollinen mene sitä pilaamaan.Bushmanni kirjoitti:
Otetaanpa toinen kohta tarkasteluun, eli tämä:
>>> Mutta Kailla on hyvää opetusta tällä palstalla ...
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6983205/38078712 >>>
Tuolta kannattaakin lukea huolella se, mitä Kai todellakin sanoo omasta järjestöstään, joka yrittää haalia sisäänsä maksavia asiakkaita pitkin turuja ja toreja, eli vaikkapa nämä kohdat:
>>> Adventistit eivät pidä VTn sapattia (vaikka suurin osa heistä ei oikein sapatin perusteita ymmärräkään ja pitävät joitakin sapattiin liittyviä VTn lakeja mutta eivät toisia). >>
Kain mukaan adventistit eivät pidä VT:n sapattia ja suurin osa adventisteista ei yleensäkään edes ymmärrä sapatin pitämisen perusteita. Mistähän tämä mahtaa johtua, että asiakas ei osaa käyttää tuotetta oikein? Onko vika tuotteessa ja sen käyttöohjeessa, vaiko kuluttajassa joka yrittää selviytyä tuotteen kimpussa parhaan kykynsä mukaan?
Olisiko oppi niin metsässä, että siitä johtuen sekä sen opin opettajat että oppilaat ovat suurimmaksi osaksi "pihalla" asioista, että kukaan ei oikein tiedä mitä opetetaan ja edes miksi?
>> Sinänsä täytyy sanoa, etteivät tuollaiset täysadventistiset laitosyhteisöt ole ihanteellisia. >>
No tässä aletaan olla totuuden lähteillä. Amerikkalaiset kultit eivät todellakaan ole ihanteellisia yksiköitä missään suhteessa, vaan olo siellä voi käydä hyvinkin tukalaksi, jos ei muutama selväpäinen ole tilannetta tasapainottamassa. Mutta miksi ihmeessä he haluavat käännyttää koko maailman adventisteiksi, jos järjestön sisälläkin ymmärretään se ikävä tosiasia, että siinä yhteiskunnassa ei lopuksi kovinkaan moni haluaisi asua kun totuus paljastuu? Mutta tämä on jo antiikin kreikkalaisten filosofien pohdiskeluista tuttu ongelma.
>>> Monokulttuuriset uskonnolliset laitokset, oli niissä sitten suuri määrä viidesläisiä, USAn eteläisiä baptisteja tai adventisteja alkavat ennemmin tai myöhemmin hoippua. >>>
Tämä on hyvin mielenkiintoinen näkökulma, sillä kaikki nämä mainitut yhteisöt haluaisivat sellainen yhteiskunnan, että siellä ei olisi ketään muita kuin heitä. Adventtikirkko haluaisi käännyttää koko maailman adventisteiksi, mutta onneksi suhteellisen selväpäisen oloinen Kai_A tajuaa, että sellainen yhteiskunta alkaisi todellakin hoippua ennemmin tai myöhemmin ja kaatuisi omaan mahdottomuuteensa sitten loppujen lopuksi kokonaan.
Sitten ainoa kysymys kuuluu, että mitä ihmeen virkaa on tällaisellä puljulla, jonka jokainen tajuaa mahdottomaksi yhtälöksi pitkällä juoksulla? Se haluaa käännyttää kaikki itseensä, mutta siellä olevat (ainakin osa heistä) tajuaa, että he itsekään eivät haluaisi olla osa sitä yhteiskuntaa, jossa kaikki olisivat heitä.
>>> Sanon tämän huolimatta siitä, että olen juuri päättänyt kymmenen vuoden pesin yhdessä parhaista tällaisista laitoksista... ja sekin oli keskimääräistä parempi vain siksi, että riittävän suuri prosentti (liki puolet) yhteisön asukeista edusti muuta kuin adventismia. >>
Tukee Kain edellistä lausuntoa. Yksi parhaista adventtikirkon laitoksista oli keskimääräsitä parempi vain siksi, että liki puolet yhteisöstä oli muita kuin adventisteja. Tämä siis Kai_A:n omasta näppäimistöstä.
Kysymys kuuluu, että mihin tätä kulttia todellakin tarvitaan, jos tämän samaisen instanssin suhteellisen järkevä työntekijä on sitä mieltä, että asiat ovat aika persiillään monilla tavoilla tässä laitoksessa. Hän ei olisi sitä mieltä, että täysadventistinen yhteiskunta alkaisi hoippua jossain vaiheessa, jos asiat eivät olisi persiillään, tai ihmiset yhteisössä olisivat selväpäisiä riittävällä enemmistöllä.
Antinkin kannattaisi lukea kaikki Kain kirjoitukset laitoksestaan, sillä Kai kertoo, ehkä tahtomattaan, hyvin paljon sellaista, josta voi päätellä monia asioita adventtikirkon nykytilasta, joka ei tunnu olevan kovin ruusuinen.
Kai tuntuu olevan poikkeuksellinen adventisti, joka ymmärtää oman amerikkalaisen järjestönsä vahvuudet ja heikkoudet harvinaisen hyvin. Mitä enemmän hänen juttujaan lukee ajatuksella ja rivien väleistä, niin sitä enemmän alkaa tuntua siltä, että hän on siellä vain kulttien perinteisen syyn takia, eli ns. sukurasitteen vuoksi. Toki voin olla väärässä, kuten niin usein olen.{}{}{} Kain mukaan adventistit eivät pidä VT:n sapattia ja suurin osa adventisteista ei yleensäkään edes ymmärrä sapatin pitämisen perusteita. Mistähän tämä mahtaa johtua, että asiakas ei osaa käyttää tuotetta oikein? Onko vika tuotteessa ja sen käyttöohjeessa, vaiko kuluttajassa joka yrittää selviytyä tuotteen kimpussa parhaan kykynsä mukaan? {}{}{}
Kun kristityt kyllästyneinä odottamaan adventtivierasta, Kristusta,
alkavat syyllistä etsien sättimään toisiaan, ei siitä hyvää seuraa.
Moni jää tiepuoleen virumaan ja kuolemaan. Siksi valitsin hengelliseksi
ammatikseni rakentamisen enkä purkutöitä. Purkumiehiä riittää,
mutta saneeraajat ovat vähissä.
" Mistähän tämä mahtaa johtua, että asiakas
ei osaa käyttää tuotetta oikein? "
Niin. Jumala on myynyt evankeliumin kaikille ihmisille, mutta monikaan
ei sitä osaa käyttää, vaikka opastavia seurakuntia on pilvin pimein.
Ja seurakuntien porteilla on vielä toiset miehet neuvoja jakelemassa.
Näkisin riippakivenä tuon Ilm.14:6-12 selityksen. Se johdattaa helposti
luulemaan että Jumala koettelee ja kasvattaa lainkuuliaisuuden kautta,
mutta koettelemukset kuitenkin tulevat usein ilman lain kelloa kaulassa.
Tulevat ihmissuhteiden ongelmien kautta jne., eikä laki neuvot riitä,
sillä Jumalan koetukset ovat räätälöityjä sydämen asenteiden
kasvattamiseksi eikä lainkuuliaisuuteen sinänsä.
Room. 5:1-6
1
Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet,
niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme
Jeesuksen Kristuksen kautta,
2
jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon,
jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3
Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös
ahdistukset,
sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4
mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä,
ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5
mutta toivo ei saata häpeään;
sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme
Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
6
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus
oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Ehkä rakastetaan liikaa lakia ja liian vähän koettelemuksia.
Opinkohta 12: "Jäännös ja sen lähetystehtävä"
- ei sitäkään tarvitse
pelästyä, kunhan sovussa matkaa tehdään. Jokaisella meistä on
eriäviä vakaumuksia, joita voi naljailemisen sijaan sietää ja
kunnioittaa toisen vakaumusta. Kun havaitsee että tuo toinen on
tosissaan sen kanssa.
Jumala kasvattaa meitä sietämään muita, kysymättä tahdommeko.
Kun TAHTOO ymmärtää, miksi tuo uskoon niinkuin uskoo, kasvaa ainakin
itse.- lähellä ollut
Totuus löytyy sieltä "paidan ja kravaatin alta".
Palkkapaimenet, joita advensttikirkossa löytyy joka seurakunnasta ovat hyvin opiskelleet läksynsä.
Sydän on kaukana Jumalasta näillä lammasten vaatteisiin pukeutuneilla "adventistipedoilla".
Kauniita sanoja kyllä löytyy ja hymyileviä kasvoja, mutta kaiken takana piilee taka-ajatus, joka ei edusta Jumalaa vähimmässä määrinkään.
"Mutta heidät yllättää se päivä äkkiarvaamatta, joka tuleva on"
He ovat ihmisiä, jotka rakastavat puhujakorokkeita ja esiintymislavoja, mutta Jumalan rakkautta heissä ei ole lainkaan.- prof.
Adventistibisneksen vetäjää ei kiinnosta vähimmässäkään määrin ihmisen pelastuminen.
Ainoa kultin bisnestä kiinnostava asia on kultin jäsenen omaisuus.
He odottavat vain, kun kultin jäsenestä tulee sairas ja huonomuistinen ja silloin he iskevät, kuin hyeenat "sairaan eläimen" kimppuun.
Päämäränä on saada jäsenen kaikki omaisuus kultille keinoja kaihtamatta.
Tämä on kultin tärkein ja ainoa tehtävä maan päällä ja tulee olemaan jatkossakin yhä enenevässä määrin. Teillä Mikkelissä löytyy Isän Sydän-seurakunta, jonka hengellinen opetus
vastaa Adventtikirkon opetusta ja sydämet tuntuvat olevan lähellä Isän
Sydäntä. Sinne vaan!
"" Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
Toinen suunta on se, että saastainen saastuu edelleen. ""
"" Toinen virta, jonka näemme, on se, että piskuinen lauma eli ydin haluaa seurata koko sydämellään Jeesusta, hakee Jumalan kasvoja, läsnäoloa ja pyhittymistä yhä syvemmin. Tähän janoon ja kaipaukseen Herra vastaa voimallaan. Hän lupaa voimakkaasti auttaa niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä Hänelle antautuneita.
2. Aikak. 16:9 Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle. ""
Että siihen seurakuntaan sitten vaan, sinä puhdassydäminen!
http://www.isansydan.fi/e-kirje/e-kirje-08-04-22.html
Mitä adventtipastoreihin tulee, niin ei ne muita pastoreita
huonompia ole. Eikä villit pastorit kirkkojen ulkopuolella ole
yhtään muita parempia. Jokainen tietysti tahtoo omaa laumaansa
kaitsemassa olla ja kartuttaa sitä. Näinhän on käsky käynyt Herralta.
Joh. 21:15
Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille:
"Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?"
"Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Ruoki minun karitsoitani."
Joh. 21:16
Sitten hän kysyi toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?"
"Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Kaitse minun lampaitani."
Joh. 21:17
Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?"
Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: "Olenko minä sinulle rakas?",
ja hän vastasi: "Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas."
Jeesus sanoi: "Ruoki minun lampaitani.prof. kirjoitti:
Adventistibisneksen vetäjää ei kiinnosta vähimmässäkään määrin ihmisen pelastuminen.
Ainoa kultin bisnestä kiinnostava asia on kultin jäsenen omaisuus.
He odottavat vain, kun kultin jäsenestä tulee sairas ja huonomuistinen ja silloin he iskevät, kuin hyeenat "sairaan eläimen" kimppuun.
Päämäränä on saada jäsenen kaikki omaisuus kultille keinoja kaihtamatta.
Tämä on kultin tärkein ja ainoa tehtävä maan päällä ja tulee olemaan jatkossakin yhä enenevässä määrin." Adventistibisneksen vetäjää ei kiinnosta vähimmässäkään määrin ihmisen pelastuminen. "
Ainakin adventismin ytimessä on elävässä uskossa olevia evankeliumia
tarjoavia työntekijöitä, olen tutustunut asiaan niin läheltä, että sinä
et varmaankaan edes uskaltaisi katsoa totuutta niin läheltä - siinä pelossa,
että joutuisit ITSELLESI myöntämään olleesi totaalisesti väärässä. Mutta ...
Vain totuus tekee vapaaksi.- prof.
AnttiVKantola kirjoitti:
" Adventistibisneksen vetäjää ei kiinnosta vähimmässäkään määrin ihmisen pelastuminen. "
Ainakin adventismin ytimessä on elävässä uskossa olevia evankeliumia
tarjoavia työntekijöitä, olen tutustunut asiaan niin läheltä, että sinä
et varmaankaan edes uskaltaisi katsoa totuutta niin läheltä - siinä pelossa,
että joutuisit ITSELLESI myöntämään olleesi totaalisesti väärässä. Mutta ...
Vain totuus tekee vapaaksi.Tarkkailetko päivin ja öin?
Monet ovat tarkkailleet lähempää, kuin sinä Antti ja heidän silmänsä ovat avautuneet Pyhän Hengen kautta. Kiitos Jumalan!
Useat ovat olleet mukana adventtieksytyksessä vuosia ja luulleet olevansa oikeassa. He ovat kuitenkin Raamatun sanan perusteella ja käskystä ostaneet silmävoidetta, jotta näkisivät ja he ovat ottaneet vastaan Jeesuksen lahjaksi lähettämän valkoisen hääasun. He ovat luopuneet adventtikirkon "pyhäpuvusta".
Jeesukselta kysyttiin usein: "Mikä on totuus?"
Vastaus on Jeesuksen omilta huulilta:
"Minä olen oikea tie totuus ja elämä - kukaan ei tule Jumalan tykö muutoin, kuin Minun kauttani".
SIIS KUKA tai MIKÄ TEKEE MEIDÄT TODELLA VAPAAKSI?
Vai oletko sidottu näihin?:
Opit,
sivistys,
raha,
lahkot,
kultit,
piispat tai papit,
kirkkokunnat
jne. prof. kirjoitti:
Tarkkailetko päivin ja öin?
Monet ovat tarkkailleet lähempää, kuin sinä Antti ja heidän silmänsä ovat avautuneet Pyhän Hengen kautta. Kiitos Jumalan!
Useat ovat olleet mukana adventtieksytyksessä vuosia ja luulleet olevansa oikeassa. He ovat kuitenkin Raamatun sanan perusteella ja käskystä ostaneet silmävoidetta, jotta näkisivät ja he ovat ottaneet vastaan Jeesuksen lahjaksi lähettämän valkoisen hääasun. He ovat luopuneet adventtikirkon "pyhäpuvusta".
Jeesukselta kysyttiin usein: "Mikä on totuus?"
Vastaus on Jeesuksen omilta huulilta:
"Minä olen oikea tie totuus ja elämä - kukaan ei tule Jumalan tykö muutoin, kuin Minun kauttani".
SIIS KUKA tai MIKÄ TEKEE MEIDÄT TODELLA VAPAAKSI?
Vai oletko sidottu näihin?:
Opit,
sivistys,
raha,
lahkot,
kultit,
piispat tai papit,
kirkkokunnat
jne.Uloskutsuttuja olen vielä lähempää seurannut enkä aivan ulkopuolisena.
Vuosikymmenet ole välillä öinkin tarkkaillut. Ovat Jeesuksen omia, sen
voin sanoa. Adventtiseurakunta kuitenkin on sentään seurakunta joka
näkyy, ei tosin ainakaan vielä kovin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad911487- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että384877- 156859
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51668
- 57641
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76632