onko luvallista

jehovan sukulainen

onko luvallista tai suvaittavaa olla tekemisissä omien sukulaisten kanssa jotka eivät ole jehovan todistajia?

10

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee yli hilseen

      ei ole luvallista. Onhan tosi fiksua katkaista välit jopa omiin lapsiin jos ei heitä ole saanut aivopestyä. Sehän onkin todellista rakkautta ja jos joku jumala tai jehova olisi olemassa niin tuskin se sitä noin olisi tarkoittanut. Hyvin ovat jenkit keksineet tuonkin jutun. Minkälainen isä tai äiti kieltää OMAT lapsensa jonkun humpuukki uskonnon takia?????????????????

    • minä vaan

      on luvallista olla. Hyvä että kysyit niin selviää tuokin väärä tieto !

      • minä vaan

        Miksi sinä keksit totuuden vastaisia asioita ? Sinun vastauksesi ei pitänyt paikkaansa ensinkään !

        Jos noinkin voimakkaasti otat kantaa asiaan, niin otapas ensin selvää ennenkuin annat kysyjälle vastauksen, muuten ei sinuun uskota tulevaisuudessakaan vaikka puhuisit totta !


      • itse kokenut
        minä vaan kirjoitti:

        Miksi sinä keksit totuuden vastaisia asioita ? Sinun vastauksesi ei pitänyt paikkaansa ensinkään !

        Jos noinkin voimakkaasti otat kantaa asiaan, niin otapas ensin selvää ennenkuin annat kysyjälle vastauksen, muuten ei sinuun uskota tulevaisuudessakaan vaikka puhuisit totta !

        ei muuten mutta kun on ihan omakohtaisia kokemuksia, omassasuvussa... Valitettavasti pitää paikkansa.


    • j.jan

      Kuten havaitsit tätä "yli hilseen"-nimimerkin käyttäjää harmittaa se että hänet on poistettu kristittyjen seurakunnasta.

      Jehovan todistajat ovat tietenkin tekemisissä sukulaisten ja tuttavien kanssa. Ainoastaan sellaiset, jotka ovat katumattomia väärintekijöitä, poistetaan seurakunnasta. Mikäli sukulainen on poistettu seurakunnasta, hänen kanssaan ei voi puhua enää hengellisistä asioista.

      Todistajat ovat hyvin sosiaalisia ja ulospäin suuntautuvia. Sukulaisesi laittavat sen positiivisesti merkille.

      • anna arvo toiselle

        "todistajat ovat hyvin sosiaalisia ja ulospäin suuntautuvia" rohkenen olla toista mieltä. JOS ET KUULU JÄEJESTÖÖN ET OLE MITÄÄN VAIKKA OLET VELI TAI SISKO. Tämä orjalauma ei saa pitää yhteyttä järjestön ulkopuolisiin. Tiedän sen, koska siskoni on todistaja. Mies ei anna lupaa ja naisen täytyy todella. Vaikka nainen on henkisesti paljon korkeamalla tasolla mietään hänen täytyy vaijeta. Näin sanoo järjestön vanhimmat (lue vahtikoirat). Lähimmäisen rakkaudesta siinä järjestössä ei tiedetä mitään.

        Olen miettinyt kuinka tässä järjestössä toimivat ihmiset alistuvat tääläiseen kohteluun.


      • yksi tällainen
        anna arvo toiselle kirjoitti:

        "todistajat ovat hyvin sosiaalisia ja ulospäin suuntautuvia" rohkenen olla toista mieltä. JOS ET KUULU JÄEJESTÖÖN ET OLE MITÄÄN VAIKKA OLET VELI TAI SISKO. Tämä orjalauma ei saa pitää yhteyttä järjestön ulkopuolisiin. Tiedän sen, koska siskoni on todistaja. Mies ei anna lupaa ja naisen täytyy todella. Vaikka nainen on henkisesti paljon korkeamalla tasolla mietään hänen täytyy vaijeta. Näin sanoo järjestön vanhimmat (lue vahtikoirat). Lähimmäisen rakkaudesta siinä järjestössä ei tiedetä mitään.

        Olen miettinyt kuinka tässä järjestössä toimivat ihmiset alistuvat tääläiseen kohteluun.

        Ei minun suvussa muita Jehovan todistajia ole kuin minä, mutta olen tekemisissä heidän kanssaan ja läheisiä ovat. On minulla paljon tuttuja ja ystäviä, sekä Jehovan todistajia että sellaisia joilla ei samaa vakaumusta ole. Jos en pidä jostain henkilöstä, niin otan etäisyyttä. Minä viihdyn mukavien ihmisten seurassa ja se tietenkin on vähän henkilökemiasta kiinni. Se ei tosin katso sukupuolta, rotua tai uskontoa.

        Terveisin naapurisi JT


      • P T

        ei ihan pidä paikkaansa.Saamme olla tekemisissä sen välttämättömän mikä vaatii asioiden hoitoon.Emme saa osallistua perheen kirkollisiin juhliin esim.Tapaamisissa olisi hyvä myös julistaa omaa uskoa sukulaisille mamalla tavalla kuin ovelta ovelle käynneissä; parilla raamatunlauseella ainakin jos se on mahdollista ja aikaa ja vastapuolella ja sukulaisilla ei ole halua kuunnella enempää.Muitakin rajoitteita tietysti toki on.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe