LUOPIOT !!!

Vt-seuran luopiopelko on ylettynyt luonnollisesti myös sen omaan raamatunkäännökseen. Tarkastelkaamme kotimaista ysikakkosta vs. Uudenmaailmankäännöstä muutamien jakeiden osalta.

Job 27:8:

KR92 Mitä toivoa on Jumalasta luopuneella,
kun hänen elämänsä päättyy,
kun Jumala ottaa hänen elämänsä pois?

UM Sillä mitä toivoa on luopiolla, jos Jumala karsii hänet pois,
jos hän ottaa pois hänen sielunsa?

Job 13:16

KR92 Jo se merkitsisi minulle voittoa, että saisin astua hänen eteensä. Teeskentelijät eivät hänen eteensä pääse.

UM Hän olisi myös pelastukseni,
sillä kukaan luopio ei tule hänen eteensä

Job 17:8

KR92 Kunnon ihmiset kauhistelevat kaikkea tätä:
"Jumalaton saa vilpittömät järkyttymään."

UM Oikeamieliset tuijottavat tätä hämmästyneinä,
ja viatonkin kiihtyy luopion vuoksi.

Psalmi 35:16

KR92 Kun horjuin, he ivasivat minua, irvistelivät minulle päin kasvoja.

UM Luopioiden keskuudessa, jotka leivän takia pilkkasivat,
minulle kiristeltiin hampaita

Sananlaskut 11:9

KR92 Rienaajan puhe on toisille turmioksi, mutta tieto pelastaa oikeamieliset.

UM Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon, mutta tiedon avulla pelastuvat vanhurskaat

Jesaja 33:14

KR92 Syntiset pelkäävät Siionissa,
jumalattomat kauhistuvat:
"Kuka meistä voi asua kaikkinielevässä tulessa,
kuka meistä kestää ikuisten liekkien poltetta?"

UM Siionissa syntiset ovat joutuneet kauhun valtaan, väristys on vallannut luopiot: ’Kuka meistä voi hetkeäkään asua kuluttavan tulen luona? Kuka meistä voi hetkeäkään asua pitkällisten tulipalojen ääressä?'

***********

Vt-seuran pelko luopioita kohtaan on saanut sen lisäämään sanan myös raamattuun, että se saa viitata siihen aina kun luopiopelko hiipii puseroon ja jotain on taas veisteltävä sen entisistä jäsenistä.

12

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salaisuus?

      Vai olisko kuukauden paras......

      • Johanneksen_poika

        Olen samaa mieltä. Hienoa Tiuku!


      • Näkkäläjärävi
        Johanneksen_poika kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Hienoa Tiuku!

        Keskustelun taso suorastaaan sokaisee!!!!


      • Näkkäläjärävi kirjoitti:

        Keskustelun taso suorastaaan sokaisee!!!!

        Näin häikäisevää se usein on kun vt-seurasta laitetaan faktoja jonoon. Jehovantodistajat häviävät joko paikalta, heittelevät anonyymeinä huuhaata tai takertuvat epäolennaisuuksiin. Siinäpä nuo kome tyypillisintä tapaa reagoida asioihin.


      • koo.koo
        Näkkäläjärävi kirjoitti:

        Keskustelun taso suorastaaan sokaisee!!!!

        Niin. Totuuden valo häikäisee, jopa sokaisee, pimeässä kulkevia.


      • Ei voi muuta sanua
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Näin häikäisevää se usein on kun vt-seurasta laitetaan faktoja jonoon. Jehovantodistajat häviävät joko paikalta, heittelevät anonyymeinä huuhaata tai takertuvat epäolennaisuuksiin. Siinäpä nuo kome tyypillisintä tapaa reagoida asioihin.

        **heittelevät anonyymeinä huuhaata'''

        Ja sinä täällä jaat omalla nimelläsi totuutta???!!!!

        Ja mistäkö tiedät, kuka on JT ja kuka ei? Profetoitko? Oletko siis Hellu?


      • salaisuus?
        Ei voi muuta sanua kirjoitti:

        **heittelevät anonyymeinä huuhaata'''

        Ja sinä täällä jaat omalla nimelläsi totuutta???!!!!

        Ja mistäkö tiedät, kuka on JT ja kuka ei? Profetoitko? Oletko siis Hellu?

        Kommentoi kirkkoraamatun jt um väännöksen eroavuudet. Itse en pidä kumpaakaan käännöstä/ väännöstä elämänohjeenani, mutta sinä jt uskiksena voit avartaa mieltäni...-)) Tai oikeesti musta tuntuu, ettei sinusta ole siihen.
        >Onhan sinulla loan heitto taito...siihen ei ajatusta tarvitse.


      • tsippa dui daa
        salaisuus? kirjoitti:

        Kommentoi kirkkoraamatun jt um väännöksen eroavuudet. Itse en pidä kumpaakaan käännöstä/ väännöstä elämänohjeenani, mutta sinä jt uskiksena voit avartaa mieltäni...-)) Tai oikeesti musta tuntuu, ettei sinusta ole siihen.
        >Onhan sinulla loan heitto taito...siihen ei ajatusta tarvitse.

        eh eh, sinä heitit juuri kasan paskaa aiemman kirjoittajan päälle, turha siis puhua muiden perusteluista ja keskustelutaidoista mitään.


      • salaisuus?
        tsippa dui daa kirjoitti:

        eh eh, sinä heitit juuri kasan paskaa aiemman kirjoittajan päälle, turha siis puhua muiden perusteluista ja keskustelutaidoista mitään.

        um käänös perusteluja luopiosananviljelystä.......


      • tsippa dui daa
        salaisuus? kirjoitti:

        um käänös perusteluja luopiosananviljelystä.......

        eh eh, en ole aiempi kirjoittaja, älä luule, perustele.


    • Jumalasi olen Minæ

      Onneksi mitaan Jumalia ei ole olemassakaan, huh ;)

    • Hyvä aihe tämä, käytetty sana kun ainakin Jobissa voidaan kääntää monellakin tavalla suomeksi, yksikään niistä ei taida olla kuitenkaan sana "luopio".

      Herääkin kysymys, löytyykö vanhasta testamentista kyseistä heprenkielistä sanaa lainkaan? Jos, niin missä tilanteessa sitä käytetään?
      Entäs UT:n puolella? Olisko Juudas Iskariot ansainnut sanan luopio? Mikä se on kreikaksi ja esiintyykö se kuinka usein UT:ssa?

      Todellisuudessahan jos ajatellaan koko kuviota, ei Juudaksella ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin toteuttaa ennustus. Joko hän tai sitten joku muu.

      Sanan luopio käyttö väärällä tavalla pyrkii estämään valinnan- ja uskonnonvapauden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe