Ateismi on johdettu sanasta teismi. Siinä teismi puuttuu. Ateisteilta siis puuttuu jotain, joka oletusarvoisesti ihmisillä on. Teismi on lähtökohta, ja sitä kuvaavan sanan eteen liitetään kieltävä etuliite, kun halutaan puhua epäuskoisuudesta.
Ateismi siis ei ole ihmisen luonnollinen olotila - ei edes itsenne mielestä, todistattehan sen käyttämällä tuota nimitystä uskonpuutteestanne.
Sana "ateisti" viittaa luonnottomuuteen
10
183
Vastaukset
- .,.,
Saivartelija, sehän on pelkkä sana.
Ateisti ei usko Jumalaan. Väärin meni. Ihmiset eivät ole oletusarvoisesti teistejä. Siihen koko logiikka epätoivoisen ärsyttämisyrityksesi alta valitettavasti kaatui, ja jouduitkin itse naurunalaiseksi.
No, ei se mitään, uutta matoa koukkuun vaan, ja tule sitten taas tänne viihdyttämään meitä. Kiitos.- ++++++++++++
"Ateismi on johdettu sanasta teismi. Siinä teismi puuttuu. Ateisteilta siis puuttuu jotain, joka oletusarvoisesti ihmisillä on."
Kuten ihmisellä on usko keijuihin ja akeijuismi on sitten luonnotonta, koska usko keijuihin on luonnollista? Ei toimi. - Rami B-A
"Ateismi on johdettu sanasta teismi. Siinä teismi puuttuu. Ateisteilta siis puuttuu jotain, joka oletusarvoisesti ihmisillä on. Teismi on lähtökohta, ja sitä kuvaavan sanan eteen liitetään kieltävä etuliite, kun halutaan puhua epäuskoisuudesta.
Ateismi siis ei ole ihmisen luonnollinen olotila "
Ja näin totesit mm. amorfisen aineen olevan luonnotonta :) - puusilimä
olla kuolaava idioottihihhuli..
vitun vajakki.. jätä ne lapset rauhaan!- 15+6
Phoebus kirjoitti:
Hey! Preacher! Leave Those Kids Alone!
Teacher, vai onko niillä toinen versio toisilla sanoilla?
- Oskl
Tämä väite ei selvästikkään ole objektiivisesti ajatellen tehty, ainoastaan uskossaolevien mielestä ateisteilta puuttuu jotain, eivät he suinkaan itse koe niin (ainakaan omalta kohdaltani).
Termi ateismi on vanha käsite ja sen ovat keksineet ihan muut kuin ateistit itse.
Ehkä ei ole luonnollista, mitä väliä sillä edes on? Kunhan vain omaa mielipiteen asiasta. Pasifismi on sodanvastaisuutta. Onko se sinun mielestäsi luonnotonta, kun siinä vastustetaan jotain joka oletusarvoisesti kuuluu ihmisten elämään, siis sotaa? Kuuluuko sota oletusarvoisesti ihmisten elämään? Onko sodan vastustaminen tyhmää?
Tässä luettelo tämänhetkisistä sodista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_käynnissä_olevista_sodista
Onko sotiminen lähtökohta, ja sen vastustaminen luonnotonta?- beenthere
Tajuatko itse kuinka epätoivoiselta tuo juttusi kuulostaa? Teismihän on vain jumalaan uskomisen nimitys. Ei se kerro mitään siitä, mikä ihmiseen kuuluu oletusarvoisesti.
Taas kerran se nähtiin, ymmärrys ja usko eivät viihdy samassa päässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604843
- 733957
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2503545- 1183138
- 482944
- 232618
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192246Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2582218- 381943
- 1081892