Kun huomaan että joku on kiinnostunut minusta "siinä" mielessä ja minä korkeintaan kaverina, tulee helposti hänen seurassaan TODELLA kiusallinen ja ahdistunut olo ja sitä vaan ajattelee että "mee nyt vittuun siitä", vaikka toinen olisi kuinka kultainen eikä edes mikään lääppijä-tyyppi. Sitä vaan ahdistuu toisen katseesta ja yrittää kaikkensa viestittää sille toiselle että ei kiinnosta mutta samalla on pakko olla myös ystävällinen. Tarkoitan siis sellaisia tilanteita, joissa oikeasti ollaan vaan kavereita mutta huomaa kuitenkin että toinen katselee sillä silmällä. En tykkää yhtään siitä että vainvihkaa mittaillaan katseella jos en itse tunne samoin. Toki voi sanoa suoraan, mutta kun kyse on nyt juuri siitä että toinen jo tavallaan tietää ettei minua kiinnosta mutta "ollaan kuitenkin kavereita ja ehkä tästä nyt kuitenkin tulisi jotain". Erityisesti koulussa/työpaikalla kun joutuu näkemään kuitenkin joka päivä niin on pakko pysyä hyvissä väleissä.
Kokemuksia?
Inhoreaktio ei-toivottuihin ihailijoihin
37
849
Vastaukset
- ...
"vaikka toinen olisi kuinka kultainen eikä edes mikään lääppijä-tyyppi"
Eli tyyppi ei kiinnosta sinua koska hän ei ole lääppijä renttu. - pfdkjkf
No mun mielestä ne vaikeudet alkavat vasta siinä kohtaa, kun toinen läväyttää jonkunlaisen ihastuksentunnustuksen tai toteaa etten minä ole ihastunut, ja alkaa suuttumaan tai murjottamaan.
- Eväkäz
Jos olette kavereita, ystävysty entistä lähemmin, sillä ystävälle voit aina kertoa suoraan, mikä mieltäsi painaa.
Jos taas ette ole niin hyviä ystäviä, ei mikään estä sanomasta, että kiitti mulle riitti.
Mihin on Suomen naisten selkäruoto kadonnut? - 19+2
Harmi, ettei valtaosa täällä suostu ymmärtämään koko asiaa, sillä tämä on hyvä aihe! Näköjään miesten mielestä naisen pitäisi ihastua ihan jokaiseen vähänkin hyvn käyttäytyvään mieheen tai poikaan, joka osoittaa kiinnostusta. Kuitenkin täällä perätään naisilta siveyttä, ja mielestäni tämä on erittäin "siveä" reaktio, joka juontaa juurensa kokemattoman tuntemuksiin.
Minulla ainakin on lapsuuden ja nuoruuden muistoja, kun joku luokkakaveri tunnusti olevansa minuun ihastunut, niin se tuntui hämmentävältä ja jopa loukkaavalta. En ymmärtänyt miksi suutuin ja tunsin niin suurta inhoa, vaikkei poika olisi ollut edes kamala ihminen. Yksi kyllä oli ilkeä muille, ja sen lähestyminen inhotti vieläkin enemmän. Silloin ei vaan ollut valmis ajattelemaan kenenkään todellisen ihmisen ihastumisia. Rakkausasioihin tutustui kaukaa käsin, elokuvista ja kirjoista, eikä se tuntunut olevan osa omaa elämää ollenkaan. Pikkuhiljaa kun oppi tulkitsemaan ihmisiä paremmin, huomasi ihastumisen merkit ennen kuin siitä oli puhuttu sanaakaan, ja vaisto kehoitti heti ottamaan etäisyyttä. Ainakin useimmissa tapauksissa olin kuin olinkin oikeassa.
Kaikista kamalimmat muistot minulla on nuorena teini-ikäisenä aikuisten lähestymisyrityksistä. Se tuntui petokselta. Aikuiseen ihmiseen suhtautui ihan eri tavalla, ja naiivina sitä vielä luotti, että suurin osa aikuisista miehistä on kilttejä ihmisiä kuten oma isä, jotka suhtautuvat nuoriin vähän suojelevalla ja neuvovalla asenteella. Puistattaa vieläkin sellainen kokemus, kun olin 13-vuotias, ja yksi sinänsä komea mutta n. kolmekymppinen - siis VANHA - mies rupesi tekemään seksuaalisia ehdotuksia. Itkin kovasti jälkeenpäin ja häpesin, mietin mikä minussa oli antanut väärän kuvan. Näin jälkeenpäin ajatellen, ei yhtään mikään. Olin todella lapsellinen 13-vuotias ja näytin siltä. Naiselliset muodot minulle oli tullut varhain, mutta kukaan muu kuin piilopedofiili pervo ei kiinnostu tytöstä jolla on Mikki Hiiri-paita ja letit päässä!
Nykyään aikuisenakin minulla kestää kauan ennen kuin ihastun tai pystyn lämpenemään ajatukselle, että joku muu on ihastunut minuun, joten yllätettynä tuo nuoruuden vaisto palaa pintaan. Se on kurjaa, kun toisaalta haluaa olla kohtelias ja ystävällinen ihmiselle, joka ei ole huonoa kohtelua ansainnut, ja toisaalta tuntuu hämmentävältä ja inhottavalta ajatella, että joku ajattelee minusta "sillä tavalla", vaikken ole sitä millään tavalla kannustanut, aavistanut tai toivonut. Minä en myöskään pukeudu koskaan provosoivasti tai kalastele huomiota, joten en ole tottunut siihen minään päivittäisenä ilmiönä, ja tämä reaktio korostuu. Mitäköhän minun ja muiden naisten sitten pitäisi tehdä? Nauttia kaikkien huomiosta ja leikkiä ihmisten tunteilla ihan huvikseni, vai?- Näin oikeassa elämäs
Tiedätkö, on ihanaa ähkiä miehen päällä.
- 12+17
Jos "käyttäminen" tarkoittaa yhdyntää, niin en yhdenkään.
- Mies1985
Se voi tietysti olla ahdistavaa jos saa epätoivottua huomiota mutta mitä tulee kannustamisiin sun muihin niin mies kuin mies saisi olla sinkkuna hautaan asti jos odottelisi jotain idiootinvarmoja kannustuksia ja näyttöjä kiinnostuksista. Flirttikään ei tarkoita vielä mitään; olen tämä itse kokenut.
Tässä on semmoinen paha juttu mikä ei ole varsinaisesti kenenkään vika eli se että jos mies on ylipohdiskeleva miettijä (eräänlainen arka nynny) niin tilaisuudet menevät ohi ja miehen tulee ajatella että elämä on tässä ja nyt ja ottaa riskejä. Naisia taas helposti ahdistaa pieninkin miehen aloite koska naiset ovat eräänlaisia synnynnäisiä nynnyjä jossain mielessä, ja hätääntyvät todella pienistä asioista jotka mies ottaisi imarteluna. Tämäkään ei ole varsinaisesti kenenkään vika; luonto vain järjestänyt nämä asiat jossain mielessä vähän päin helvettiä. - Niinniinniin
Mies1985 kirjoitti:
Se voi tietysti olla ahdistavaa jos saa epätoivottua huomiota mutta mitä tulee kannustamisiin sun muihin niin mies kuin mies saisi olla sinkkuna hautaan asti jos odottelisi jotain idiootinvarmoja kannustuksia ja näyttöjä kiinnostuksista. Flirttikään ei tarkoita vielä mitään; olen tämä itse kokenut.
Tässä on semmoinen paha juttu mikä ei ole varsinaisesti kenenkään vika eli se että jos mies on ylipohdiskeleva miettijä (eräänlainen arka nynny) niin tilaisuudet menevät ohi ja miehen tulee ajatella että elämä on tässä ja nyt ja ottaa riskejä. Naisia taas helposti ahdistaa pieninkin miehen aloite koska naiset ovat eräänlaisia synnynnäisiä nynnyjä jossain mielessä, ja hätääntyvät todella pienistä asioista jotka mies ottaisi imarteluna. Tämäkään ei ole varsinaisesti kenenkään vika; luonto vain järjestänyt nämä asiat jossain mielessä vähän päin helvettiä.Niin. Mies ei edelleenkään ole nainen, eikä nainen mies. Hyvä että alat tämän vähitellen ymmärtämään.
- ................
Näin oikeassa elämäs kirjoitti:
Tiedätkö, on ihanaa ähkiä miehen päällä.
Senkin ähkivä paska :D Eiku...
- 13+4
Hauskaa huomata, kuinka naisten kirjoitukset jälleen osoittavat MA-teorian paikkansapitävyyden (vaikka juuri naiset yleensä ulisevat, kuinka se ei pidä lainkaan paikkaansa). Jos ihastuneen miehen MA koetaan liian matalaksi omaan nähden, on seurauksena kiusaantuminen ja jopa loukkaantuminen. Loukkaushan se on, että ihastunut mies on tulkinnut naisen MA:n niin alhaiseksi, että se vastaisi hänen omaa tasoaan.
Maailmassa, jossa kaikki olisivat seksuaalisesti samanarvoisia, ei keneltäkään saadusta ihailusta koettaisi loukkaantumista.- 12+5
Hauskaa että sinulla on hauskaa mutta en todellakaan ilahdu tai ihastu kaikkien ns. YT-miesten huomiostakaan joten lienee selvä että väitteesi ei pidä paikkaansa. Vain mies voi olla noin itserakas että nauttii KAIKKIEN huomiosta.
- .............
12+5 kirjoitti:
Hauskaa että sinulla on hauskaa mutta en todellakaan ilahdu tai ihastu kaikkien ns. YT-miesten huomiostakaan joten lienee selvä että väitteesi ei pidä paikkaansa. Vain mies voi olla noin itserakas että nauttii KAIKKIEN huomiosta.
Sellainen on kyllä kummallista, että vaikka nainen selkeästi sanoo, ettei romanttisesta kiinnostuksesta tule ikinä olemaan kyse, niin siihen vierelle saatetaan jäädä notkumaan, kun ei poieskaan ajeta. Että jos nyt kumminkin, edes vähän... Itselläni ainakin jo itsekunnioitus pistäisi vastaan, ja ihmetyttää miksei toisella. Harvemmin se kiinnostus kumminkaan enää sitten herää, vai onko muilla herännyt? Tuppaa käymään juuri päin vastoin. Pikemmin miehen pitäisi saman tien vetäytyä coolisti ja ajatella, että mahdolliset lähestymisyritykset tulevat tästä lähtien vain naisen puolelta. Kummallista suhtautua kuin nainen ei tietäisi, mitä haluaa. Hän tietää kuitenkin, mitä ei halua, joten se siitä.
- kysynpähän vaan
............. kirjoitti:
Sellainen on kyllä kummallista, että vaikka nainen selkeästi sanoo, ettei romanttisesta kiinnostuksesta tule ikinä olemaan kyse, niin siihen vierelle saatetaan jäädä notkumaan, kun ei poieskaan ajeta. Että jos nyt kumminkin, edes vähän... Itselläni ainakin jo itsekunnioitus pistäisi vastaan, ja ihmetyttää miksei toisella. Harvemmin se kiinnostus kumminkaan enää sitten herää, vai onko muilla herännyt? Tuppaa käymään juuri päin vastoin. Pikemmin miehen pitäisi saman tien vetäytyä coolisti ja ajatella, että mahdolliset lähestymisyritykset tulevat tästä lähtien vain naisen puolelta. Kummallista suhtautua kuin nainen ei tietäisi, mitä haluaa. Hän tietää kuitenkin, mitä ei halua, joten se siitä.
Onkos nyt "se" aika kuukaudesta?
- Ruud Van Huntelaar
............. kirjoitti:
"kummallista, että vaikka nainen selkeästi sanoo, ettei romanttisesta kiinnostuksesta tule ikinä olemaan kyse, niin siihen vierelle saatetaan jäädä notkumaan"
Aika harvoin, jos koskaan, naiset sanovat suoraan heti alkuun, että romanttisesta kiinnostuksesta ei tule olemaan kyse. On sitäpaitsi lukemattomia esimerkkejä (kavereiden kertomana) siitä, että nainen on jossain vaiheessa sanonut ettei ole kiinnostunut, mutta juttu onkin kääntynyt kiinnostukseksi myöhemmin. Voi olla, että nainen on sanonut vain leikillään niin, noita juttuja saattaa olla aika vaikea lukea.
Toinen juttu on, että saatan jäädä vierelle notkumaan, koska mielestäni mun jutut on joka tapauksessa hauskempia kuin naisen kaverien. Saatan olla narsisti, myönnän. - utelias**
just opin atm-teorian, mikäs on ma-teoria?
- teorioitsija
utelias** kirjoitti:
just opin atm-teorian, mikäs on ma-teoria?
MA-teoria = markkina-arvoteoria, johon käsite ATM kuuluu. ATM-teoriasta en ole koskaan kuullutkaan...
- 20+8
Ruud Van Huntelaar kirjoitti:
"kummallista, että vaikka nainen selkeästi sanoo, ettei romanttisesta kiinnostuksesta tule ikinä olemaan kyse, niin siihen vierelle saatetaan jäädä notkumaan"
Aika harvoin, jos koskaan, naiset sanovat suoraan heti alkuun, että romanttisesta kiinnostuksesta ei tule olemaan kyse. On sitäpaitsi lukemattomia esimerkkejä (kavereiden kertomana) siitä, että nainen on jossain vaiheessa sanonut ettei ole kiinnostunut, mutta juttu onkin kääntynyt kiinnostukseksi myöhemmin. Voi olla, että nainen on sanonut vain leikillään niin, noita juttuja saattaa olla aika vaikea lukea.
Toinen juttu on, että saatan jäädä vierelle notkumaan, koska mielestäni mun jutut on joka tapauksessa hauskempia kuin naisen kaverien. Saatan olla narsisti, myönnän."Aika harvoin, jos koskaan, naiset sanovat suoraan heti alkuun, että romanttisesta kiinnostuksesta ei tule olemaan kyse."
Kuvittelen tässä nyt mielessäni naisen, joka sanoo jokaiselle tapaamalleen ihmiselle, ettei kannata elätellä turhia toiveita :D Voisi antaa aika itserakkaan vaikutelman.
"On sitäpaitsi lukemattomia esimerkkejä (kavereiden kertomana) siitä, että nainen on jossain vaiheessa sanonut ettei ole kiinnostunut, mutta juttu onkin kääntynyt kiinnostukseksi myöhemmin."
Minun tuntemissani tapauksissa kaikki tällaiset kaveripohjalta syntyneet romanssit ovat poikkeuksetta lähteneet molemminpuolisesti kaveripohjalta. Siihen ei kannata lähteä mukaan toivomalla toivoen, että jotain romanttista kehkeytyy, ellei ole masokisti. On kuitenkin niin suuri mahdollisuus, että mitään ei kehkeydy. Hyviä kavereita on aina enemmän kuin parisuhdemateriaalia, ja jos yksi kymmenestä kaverista on mahdollinen kumppani, niin se on todella kadehdittavaa tuuria. - Ruud Van Huntelaar
20+8 kirjoitti:
"Aika harvoin, jos koskaan, naiset sanovat suoraan heti alkuun, että romanttisesta kiinnostuksesta ei tule olemaan kyse."
Kuvittelen tässä nyt mielessäni naisen, joka sanoo jokaiselle tapaamalleen ihmiselle, ettei kannata elätellä turhia toiveita :D Voisi antaa aika itserakkaan vaikutelman.
"On sitäpaitsi lukemattomia esimerkkejä (kavereiden kertomana) siitä, että nainen on jossain vaiheessa sanonut ettei ole kiinnostunut, mutta juttu onkin kääntynyt kiinnostukseksi myöhemmin."
Minun tuntemissani tapauksissa kaikki tällaiset kaveripohjalta syntyneet romanssit ovat poikkeuksetta lähteneet molemminpuolisesti kaveripohjalta. Siihen ei kannata lähteä mukaan toivomalla toivoen, että jotain romanttista kehkeytyy, ellei ole masokisti. On kuitenkin niin suuri mahdollisuus, että mitään ei kehkeydy. Hyviä kavereita on aina enemmän kuin parisuhdemateriaalia, ja jos yksi kymmenestä kaverista on mahdollinen kumppani, niin se on todella kadehdittavaa tuuria."Siihen ei kannata lähteä mukaan toivomalla toivoen, että jotain romanttista kehkeytyy, ellei ole masokisti."
Itsekään en aloittaisi aitoa kaveruutta naisen kanssa toivoen jotain seksuaalista tulevaisuudessa. Melkein aina hakkaa vain päätään seinään. Jos alusta lähtien on ollut jotain flirttiä, niin sitten tilanne on eri. - 7+7
kysynpähän vaan kirjoitti:
Onkos nyt "se" aika kuukaudesta?
?Etkö sovinisti muuta keksi? Onko pallit niin täynnä ettet osaa sen vuoksi ajatella?
- 99999910101010109999
No huh-hu, kun härö-ATM-palastalaiset taas pilaa hyvää keskustelua! Mitä te oikeastaan sinkkupalastalla roikutte, kun teillä ei ole minkäänlaista käsitystä seurustelusta eli teillä ei voi olla minkäänlaista käsitystä sinkkuudesta - ajasta seurusteluiden välillä ?
No anyway. Olen N26 ja pidemmän aikaa sinkkuna on pysytty. Vuodessa käyn noin 5 treffeillä ja aloittajan tuntema "Mee nyt vittuun siitä"- reaktio on hyvinkin tuttu.
Mutta musta se ei taida johtua deittiseurasta vaan omasta pettymyksestä. Se että huomaa, ettei taaskaan natsaa vaikka deittiseurassa ei mitään vikaan tavallaan olekkaan (ihan ok nuorimies, joka varmasti sopii jollekkin seurustelukumppaniksi...), niin se turhautuminen ja negatiiviset tunteet sitten vaan purkaantuu noin, että alkaa ärsyttää liiaksi.
Mua ainakin ärsyttää, että miksi en vaan alkaisi ihastua. Sillähän tämä sinkkuus voisi ratketa. Mutta kun ei vaan ihastu. Kemiat puuttuu :(
Itse yritän ratkaista tilanteen niin, että ilmoitan mahdollisimman pian ja mahdollisimman nätisti, ettei mua kiinnosta. Tätä usein seuraa kiusallinen kysymys "Mikä mussa oli vikana?", johon sanoin suoraan, etten halua vastata. En halua kertoa toisille ihmisille päin naama, että mitä heissä on sellaista mistä en pidä kun joku toinen voi niistä samoista asioista pitää. Kemian puute on myös sellainen juttu, ettei sitä voi "korvata" tai "korjata".- wotwto
"En halua kertoa toisille ihmisille päin naama, että mitä heissä on sellaista mistä en pidä"
Ymmärrän kyllä, että monetkin miehet saattavat vetää herneen nenään, jos kuulemansa ei miellytä, ja niitä tilanteita mielellään karttaa. Jos se "vika" on jotain, minkä voi korjata esim. käytöksessä tai pukeutumisessa, niin joku saattaisi arvostaa palautetta, ainakin vähän myöhemmin. - ....................
wotwto kirjoitti:
"En halua kertoa toisille ihmisille päin naama, että mitä heissä on sellaista mistä en pidä"
Ymmärrän kyllä, että monetkin miehet saattavat vetää herneen nenään, jos kuulemansa ei miellytä, ja niitä tilanteita mielellään karttaa. Jos se "vika" on jotain, minkä voi korjata esim. käytöksessä tai pukeutumisessa, niin joku saattaisi arvostaa palautetta, ainakin vähän myöhemmin."Jos se "vika" on jotain, minkä voi korjata esim. käytöksessä tai pukeutumisessa, niin joku saattaisi arvostaa palautetta, ainakin vähän myöhemmin."
Harvemmin se varmaankaan on tuollainen kovin selkeä "vika" - jos olisi, niin tuskin pari olisi tapailuasteelle päätynytkään. Sitä paitsi pukeutumismieltymykset yms ovat niin yksilökohtaisia, että minä en kyllä miehenä lähtisi muuttamaan itseäni kuin tuuliviiri jokaisen saadun palautteen mukaan. Pidemmän päälle on paras pysyä omana itsenään, että on edes jonkinlainen mahdollisuus joskus löytää itselleen sopiva ja miestä omana itsenään arvostava kumppani. Minun mielestäni nimenomaan pitää kertoa, mikä toisessa on "vikana".
Ainakin itseäni ärsyttää sellainen nainen, josta ei saa mitään mielipidettä irti.- sir_eino
wotwto kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että monetkin miehet saattavat vetää herneen nenään, jos kuulemansa ei miellytä, ja niitä tilanteita mielellään karttaa. Jos se "vika" on jotain, minkä voi korjata esim. käytöksessä tai pukeutumisessa, niin joku saattaisi arvostaa palautetta, ainakin vähän myöhemmin.Mikä on vika?
Kysyn puolivakavissani. Jos puhutaan siitä että ihmiset eivät vaan toisen mielestä tule niin hyvin toimeen että suhde kannattaisi aloittaa tai että sitä kannattaisi jatkaa niin ei se mikään vika ole. Ennemmin sitä että tapaa epäsopivan naisen.
Jos taas kyseessä on joku sellainen juttu jonka voisi kuvitella nyppivän kaikkia naisia niin nainen tekee palveluksen jos kertoo sen miehelle.
- kjhjk
Mielestäni tuollaiset herttaiset henkilöt jotka olisivat kiinnostuneita minusta vaikka itse sitä en olisi, on herttaista, mutta juuri ne lääppijät, tyrkyttäjät, itsensä kehuajat ja ne jotka ei jätä rauhaan vaikka sanoisi kuinka suoraan että ei kiitos, niin ne ovat karseita ja niitä vittu riittää enemmän kuin tarpeeksi.
Jos nainen sanoo että ei kiinosta, niin silloin ei todellakaan kiinosta joten jättäkää lääppijä yökötykset rauhaan, menee meinaan hermot teidän kanssanne!!!!- ..........
Toivottavasti pääset sellaisista eroon edes poistumalla itse paikalta ja pidättäytymällä keskustelusta kokonaan. Tuo voi olla ihan tarkoituksellista naisen ahdistelua, vähän niin kuin kostoksi jo etukäteen.
- kääääk!
Joo on kokemusta. Olen sinkkunainen, joten jotkut työpaikan miehet olettelevat, että olen kiinnostunut ja ennen muuta kiitollinen kenen tahansa miespuolisen seurasta "siinä mielessä". Tottahan haluan olla työkavereiden kanssa väleissä, mutta minkäänlainen heilastelu heidän kanssaan ei voisi koskaan tulla kyseeseen! Näin varsinkin, kun seuraansa tyrkyttävät varatut äijät ovat jo eläkeikän kynnyksellä. Muutaman kerran olen joutunut torjumaan tällaisen ukon lähentelyt oikein topakasti. Äijä-paha koki kokeneensa vääryyttä ja rupesi puhumaan minusta paskaa selkäni takana. Näin lapsellisen järjettömiä jotkin miehet ovat!
Mistähän sekin johtuu, että mies mieltää 15-20 vuotta itseään nuoremmat naiset kuuluvaksi samaan ikäluokkaan kuin hän itse???- Anonyymi
mies suuttui siitä kun niin törkeästi annoit pakit ettei rajaa. Jos kohtelisit miehiäkin ihmisinä joilla on tunteet niin voisi olla vähemmän puhetta selän takana. Voit kysyä itseltäsi miltä itsestäsi tuntuisi jos kyseinen tapahtuma olisi tapahtunut sinulle.
- Kunnollinen kaveri
ei kelpaa, mutta joku paska kyllä?
- Tsaijaijai
Ehkä joku kunnollinen mummo voisi tulla vähän kutittelemaan poikien leuanalustoja. Siinä poski punastuisi, ja taatusti mielihyvästä.
- Nainen 78
En nyt kyllä ihan ymmärrä, että mikä on sinun ongelmasi? Jos joku on ihastunut sinuun niin anna hänen olla ihastunut sinuun....kyllä se menee ajan kanssa ohi jos et millään tavalla häntä rohkaise.
- Mies^__82__^
"kyllä se menee ajan kanssa ohi jos et millään tavalla häntä rohkaise"
Juurikin näin, tämän jos muistaa tästä aiheesta niin hyvä on
- 5+15
Hyvä aloitus!
Minulla ei varsinaisesti tule mitään inhoreaktiota, ellei toinen sitten ole jotenkin tooodella epäsiisti/käytökseltään luotaantyöntävä. Ja lisää tästä käytöksestä kerron myöhemmin viestissä. Juuri koulussa/työpaikalla nämä tilanteet ovat hankalia, koska kuitenkin haluaisi tulla toimeen.
Minulla on sellaisia kokemuksia (ja, itse asiassa niitä kokemuksia on useita) miesten kanssa, että miehet ihastuvat/kiinnostuvat jos teemme koulussa jotain ryhmä/parityötä tai töitä yhdessä. Jos minä en sitten olekaan kiinnostunut (olen ollut joistain, mutta en kaikista), miehet loukkaantuvat usein. Kaksi on jättänyt koulukurssin ja parityöt kesken sen takia. Toinen vaihtoehto on, että jatketaan työtä, mutta mies alkaa haukkua naisia tai provosoida seksuaalisesti ja yrittää näin pönkittää kolauksen saanutta itsetuntoaan. Yritäpä sitten tehdä jotain parityötä yhdessä, kun toinen mäkättää vieressä ja yrittää ärsyttää kaikin tavoin. Vaikka sen toki tiedostaa, että "mäkätys" johtuu siitä että miehen ego on kokenut kolauksen, mutta silti, kyllä sitä toivoo että kurssi/työt loppuisivat nopeasti eikä kyseisen henkilön kanssa tarvitse ihan hetkeen tehdä yhteistyötä.
Sinänsä hassua, sillä en ole edes torjunut ketään mitenkään tökerösti. Päinvastoin, tällaisessa tilanteessa varmistan viimeisen päälle, että konflikteja ei synny. Voin sanoa hyvällä omalla tunnolla, että en ole koskaan ensimmäisenä ilkeä, enkä edes välttämättä toisena. Viimeksi kun tällainen tilanne tuli, mies kysyi minua treffeille, vastasin että juuri nyt on tosi kiireistä, mutta voisihan sitä katsoa parin viikon päästä. Olimme juuri samana päivänä puhuneet, miten molemmilla oli sattumalta juuri silloin paljon tekemistä; muuttoa, matkaa, opiskelua töitä molemmilla, harrastusten osalta kiirettä. Silti, miestä ei näkynyt enää sen jälkeen samalla kurssilla. Koska tarkoitus oli nähdä koulussa, emme vaihtaneet edes puhelinnumeroita tai sähköpostiosoitteita. Myönnän, etten ollut kovin innokas lähtemään treffeille, mutta en kehdannut suoraan kieltäytyäkään. Kun sitten näin miehen parin kuukauden päästä sattumalta, mies käyttäytyi oudosti. Haukkui naisia ja puhui levottomia juttuja (katsomistaan aikuisviihde-elokuvista tms), ja päätin silloin etten ole miehen kanssa enää tekemisissä. Nyt yritän välttää kaikkea kontaktia mieheen, mutta jos joudun kasvokkain moikkaan enkä jää juttelemaan.
Miehet valittavat, että naisten kanssa ei voi tehdä töitä yhdessä, mutta minusta se ongelma on toisinpäin. Ilmeisesti tämä menee niin, että: jos nainen ei tee niinkuin mies sanoo, ja ota vaan kiltisti vastaan kaikkea mitä tulee, vaikka se vähän paskaa olisikin, nainen on liian itsenäinen eikä naisen kanssa voi tehdä töitä. - Ei pahoja kokemuksia
Kokemuksia.. Vaihvihkainen mittalimeninen tai flirtti joskus ei ole haitannut työntekoa tai kaveruutta vaikken olekkaan ollut kiinnostunut "siinä" mielessä, ja toinen tietää sen. Varmaan alakaisi haittamaan jos olisi jatkuvaa, eikä hommia hoitaisi, mutta tällöin tuskin olisemme "oikeasti" kavereita.
- sir_eino
Kokemuksia? Jos sanoo mimmille että kiitos mutta ei kiitos eikä se usko niin jossain vaiheessa se alkaa kyllä nyppimään kunnolla.
- Pulcher
Kiusaantuneisuus on ymmärrettävää, mutta nämäkin asiat voi hoitaa hyvin tai huonosti. Esimerkiksi vuoden takainen ihastukseni, yksi elämäni suurimpia, toimi todella elegantisti: hän selvästi aavisti tunteeni ja otti ajoissa "muuten vain" puheeksi poikaystävänsä ilman, että minun tarvitsi nolata itseäni kaikenmaailman tunnustuksilla. Arvostin tätä suuresti ja olemme yhä ystäviä.
Tyttö, johon nyt olen ihastunut, näyttää pahaksi onnekseni olevan toista maata. Olimme vielä vähän aikaa sitten hyvissä väleissä ja kävimme mm. lounaalla. Hänkin on epäilemättä käyttäytymiseni pohjalta aavistanut, missä mennään, mutta hänen tapauksessaan tämä johtikin siihen, että nyt hän välttelee minua kokonaan. No, onhan se ihan inhimillistä, julkeaahan tällaisen olion olisi kiinnostustaan ketään kohtaan osoittaa ja nöyryyttäväähän seurassani olisi esiintyä edes kaverina, mutta korostan alkuperäistä pointtia: nämä asiat voi hoitaa elegantisti tai tökerösti, vaikka inhottaisi kuinka.
Summa summarum ja ehkä myös ajattelunaiheeksi tytöille: vaikka olin ensimmäisessä tapauksessa todella pettynyt, koska naiivisti kuvittelin, että tyttö oli juuri "kuin minulle tehty" (niin sitä erehtyy), jäi lopulta asiasta hyvä maku. Hän piti asian omana tietonaan eikä naureskellut selän takana. Tämänkertaisessa tapauksessa näyttäisi kaikin osin olevan päinvastoin. Kyllähän ihmisiä noin voi kohdella, mutta askel parempaan maailmaan olisi tietty rehtiys myös niitä ei-toivottuja ihailijoita kohtaan. - ukonköllykkä
Ei se katseleminen välttämättä tarkoita että yrittää iskeä, kaunis nainen on kaunis nainen vaikka se olisi varattukin ja miehen kuin miehen silmät tahtovat vaan vaeltaa kaunista naista kohti. Vaatii tietoista pinnistelyä pitää katse muualla vaikka ei haluaisikaan nolata itseään toljottelemalla jotain tiettyä naista aina kun mahdollista.
Jotkut kauniit naiset sen sijaan näyttävät olevan tottuneita huomioon ja vaikuttavat ikäänkuin loukkaantuneilta jos mies ei hakeudukaan juttusille tai seuraan vaan pikemminkin pysyttelee kaukana.
Tekipä niin tai näin tai olipa tekemättä niin aina on väärin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472