Noh, mites perjantai-ilta

liru laru loru

Onko kovinkin railakasta menoa luvassa?

Mä istun tässä. Sängyllä. Läppäri sylissä. Tv auki seuran vuoksi. Limua jossa on loraus vodkaa seassa. Suklaalevy.

27

374

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ATM4EVER

      Alkkis.







      elä ota vakavasti =)

      • ap

        Yks tai kaksi lasia.


      • realismus

        Hyvä neuvo, ota hilpeästi :)


    • nex+

      Haha, mulla on yhtä railakasta kuin sulla! Nukuin ust pari tuntia kun duuni niin pisti väsyttämään. Nyt istun läppäri sylissä ja just kaadoin leijonaa mehun sekaan;)

      • ap

        Mullakin on Leijonaa! Leijona original. Halpaa...


    • asdgsagsad

      ....

      • ap

        Sulla on railakasta menoa luvassa?


    • Hämärän rajoilta

      Juon Laitilan Sitruuna-Soodaa ja viimeistelen vanhasta Jesse James -sankariballadista kirjoittamaani provokatiivista suomenkielistä tekstiversiota, johon vaihdoin pyssysankarin Arndt Pekuriseen - mieheen joka ei aseisiin eläessään koskenut. Itse tarinahan pysyy melkein samana, molemmiltahan jäivät vaimo ja lapset suremaan rottamaisen teloituksen päätteeksi.

      Harjoittelin jo päivällä slide-kitaraa pitkästä aikaa tämän reippaan rallin tulevaa äänittämistä varten.

      • Hämärän rajoilta

        Militaristinatsi!


      • ap
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Militaristinatsi!

        Mä paan sulle plussan, niin sulla ei oo enää paha mieli.


      • Hämärän rajoilta
        ap kirjoitti:

        Mä paan sulle plussan, niin sulla ei oo enää paha mieli.

        Ilta pelastettu.


      • ap
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Ilta pelastettu.

        Mustaki tuntuu pahalta jos joku miinustelee mua. Kaikki ei tykkää musta. Oikeesti... pikkusen se vituttaa ainakin, miinukset.

        Kukaan ei tykkää musta.


      • Hämärän rajoilta
        ap kirjoitti:

        Mustaki tuntuu pahalta jos joku miinustelee mua. Kaikki ei tykkää musta. Oikeesti... pikkusen se vituttaa ainakin, miinukset.

        Kukaan ei tykkää musta.

        ...jos ihmiset vaivautuisivat myös kommentoimaan, mikä heitä ei miellyttänyt. Siitä voisi syntyä jopa rakentavaakin keskustelua. Pelkkä miinuksen klikkaaminen on mielestäni henkistä laiskuutta.

        Plussat sen sijaan ovat sikäli helpompia, että niiden viestisisältö on helppo tulkita, vaikka ei kirjoittaisikaan mitään vastausta. Oikeastaan niiden myötä kaikenlaisten selkääntaputteluviestien kirjoittaminen, joissa ainoa sisältö on "samaa mieltä" tai "hyvin sanottu", onkin vähän turhaa.


      • ap
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        ...jos ihmiset vaivautuisivat myös kommentoimaan, mikä heitä ei miellyttänyt. Siitä voisi syntyä jopa rakentavaakin keskustelua. Pelkkä miinuksen klikkaaminen on mielestäni henkistä laiskuutta.

        Plussat sen sijaan ovat sikäli helpompia, että niiden viestisisältö on helppo tulkita, vaikka ei kirjoittaisikaan mitään vastausta. Oikeastaan niiden myötä kaikenlaisten selkääntaputteluviestien kirjoittaminen, joissa ainoa sisältö on "samaa mieltä" tai "hyvin sanottu", onkin vähän turhaa.

        Joistain kommenteista tajuaa, että niistä ihmiset joko tykkää tai ei tykkää ja et plussaa tai miinusta voi tulla. Mut ku kommentteihin, joissa ei oo niin "radikaalia" sisältöä, tulee miinus. Niin sniff.


      • ap
        ap kirjoitti:

        Joistain kommenteista tajuaa, että niistä ihmiset joko tykkää tai ei tykkää ja et plussaa tai miinusta voi tulla. Mut ku kommentteihin, joissa ei oo niin "radikaalia" sisältöä, tulee miinus. Niin sniff.

        Tuolla yhhessä mun kommentissa on yks plussa (ainakin nyt). Heti parempi mieli. Ehkä en alakaan alkkikseksi.


      • ATM on sankari. aina

        Jesse James ollut juuri ADHD-klovni jonka tappoi AT-mies?

        AT-mies joka ei välittänyt mitä hänestä ajatellaan vaan täräytti selkään (kuten ainakin elokuvassa myös YTM jesse james). Olen nähnyt vain elokuvan jos roolit ehkä vedetty överiksi.


      • Hämärän rajoilta
        ATM on sankari. aina kirjoitti:

        Jesse James ollut juuri ADHD-klovni jonka tappoi AT-mies?

        AT-mies joka ei välittänyt mitä hänestä ajatellaan vaan täräytti selkään (kuten ainakin elokuvassa myös YTM jesse james). Olen nähnyt vain elokuvan jos roolit ehkä vedetty överiksi.

        Tunnen kertomuksen vain kyseisestä laulusta, joka ei välttämättä ole yhtään elokuvaa luotettavampi historiallinen lähde. Aseettoman miehen selkään ampuminen ei mielestäni ole edes teon ikävin osa, vaan se, että Robert Ford oli Jesselle "omia", toveri lainsuojattomilla teillä, joka sitten petti kumppaninsa palkkion toivossa. (Tästä kohtalosta tulee väkisinkin eräs toinenkin Jesse mieleen.)

        Myös se on mielestäni yksi asia, joka yhdistää näitä kahta muuten varsin päinvastaista henkilöä. Pekuriselle kaikki olivat "omia" kansalaisuuksista riippumatta, ja upseeri teloitutti oman maansa kansalaisen. Tosin tästä tulevasta laulustani ei kannata suurempia tulkintoja tehdä, ihan vain provosoidakseni sen kirjoitin ja äänitän niin kuin kaiken muunkin.


      • ATM on sankari. aina
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Tunnen kertomuksen vain kyseisestä laulusta, joka ei välttämättä ole yhtään elokuvaa luotettavampi historiallinen lähde. Aseettoman miehen selkään ampuminen ei mielestäni ole edes teon ikävin osa, vaan se, että Robert Ford oli Jesselle "omia", toveri lainsuojattomilla teillä, joka sitten petti kumppaninsa palkkion toivossa. (Tästä kohtalosta tulee väkisinkin eräs toinenkin Jesse mieleen.)

        Myös se on mielestäni yksi asia, joka yhdistää näitä kahta muuten varsin päinvastaista henkilöä. Pekuriselle kaikki olivat "omia" kansalaisuuksista riippumatta, ja upseeri teloitutti oman maansa kansalaisen. Tosin tästä tulevasta laulustani ei kannata suurempia tulkintoja tehdä, ihan vain provosoidakseni sen kirjoitin ja äänitän niin kuin kaiken muunkin.

        elokuvan kauneus oli se, kuinka AT-mies voitti itsensä ja tappoi YT-miehen ampumalla palkkion vuoksi selkään välittämättä mitä ihmiset hänestä ajattelevat.

        Elokuvassa myös YTM jesse james harrasti samaa selkäänampumista, mutta se oli sitten eria asia, koska hän oli YTM. Niinhän se menee nykyäänkin.

        En tiedä kokivatko muut katsojat elokuvaa tältä kantilta eli menemällä AT-mies Robert Fordin puolelle.

        Wikin mukaan Jesse Jamesta on leivottu Robin Hood tyylinen sankari vailla perusteita. Elokuvassa häntä esitti YT-miesten esikuva Brad Pitt hyvin reteästi ADHD miehenä joka huolehti perhestään ja jota ujo vaimo rakasti kovasti (vaimo inhosi hikistä ja änkyttävää Robert Fordia). Poikamies Robert Ford esitettiin AT-miehen tyyliin alistuvan ja ujon oloinen änkyttäjä.


      • Hämärän rajoilta
        ATM on sankari. aina kirjoitti:

        elokuvan kauneus oli se, kuinka AT-mies voitti itsensä ja tappoi YT-miehen ampumalla palkkion vuoksi selkään välittämättä mitä ihmiset hänestä ajattelevat.

        Elokuvassa myös YTM jesse james harrasti samaa selkäänampumista, mutta se oli sitten eria asia, koska hän oli YTM. Niinhän se menee nykyäänkin.

        En tiedä kokivatko muut katsojat elokuvaa tältä kantilta eli menemällä AT-mies Robert Fordin puolelle.

        Wikin mukaan Jesse Jamesta on leivottu Robin Hood tyylinen sankari vailla perusteita. Elokuvassa häntä esitti YT-miesten esikuva Brad Pitt hyvin reteästi ADHD miehenä joka huolehti perhestään ja jota ujo vaimo rakasti kovasti (vaimo inhosi hikistä ja änkyttävää Robert Fordia). Poikamies Robert Ford esitettiin AT-miehen tyyliin alistuvan ja ujon oloinen änkyttäjä.

        Laulun ja legendojen Jesse James on taatusti fiktiota. Villissä lännessä tuskin liikkui yhtäkään Robin Hood -periaatteella toiminutta rikollisjengiä. Voi olla, että jälkipolvien silmissä Jessen maine on parempi siksi, että hän oli vähän muita aikalaisraakalaisia humaanimpi, mutta siihen nyt ei välttämättä kovin paljon olisi vaadittu.

        Todennäköisempänä syynä myöhemmille kertomuksille pidän juuri tuota ampumista. Ihmisillä on tarve asettua vääryyden kokeneen puolelle, oli tämä itse sitten minkälainen roisto tahansa, ja kun he ovat näin puolensa valinneet, tehdään entisestä junarosvosta sankari ja hänet ampuneesta pelkuri. Vähän samalla tavalla voisi ajatella Jokelan jessejamesin toimineen tyhmästi. Koska tämä on vain ajatusleikki, leikitään että uhrit olisivat ansainneet sen - häikäilemättömiä kiusaajia ja, henkilökunnan tapauksessa, koulun maineen takia salailevia ja uhria syyllistäviä jos vaikka olivat he. (Omaisille: en väitä että asia olisi ollut näin, joten turha nostaa kunnianloukkaussyytettä.) Nyt kun veikkonen päätti kuitenkin ampua heidät ilman että heillä olisi ollut mahdollisuutta ampua takaisin, heillä on marttyyrin sädekehä suojanaan, eikä tätä mahdollisuutta ole soveliasta tutkia tai ainakaan paljastaa. Ampuja olisi saanut kostonsa mutta ei koskaan oikeutta.

        Tiivistetysti "raukkamaisen" iskun ainoa heikkous ei ole siinä, että se tuhoaa tekijänsä maineen. Jos se olisikin kolikon ainoa puoli, mitään ongelmaa ei olisi: monilla meistä ei ole enää mainetta menetettäväksi. Kuitenkin tekijän alentamisen lisäksi sucker punch ylentää tavattomasti - ja perusteettomastikin - uhriaan! Siksi vihamiehet tulisi nähtävästi päästää päiviltä vain suht tasaveroisissa mittelöissä.


    • Nettaan ja katselen jotain toiselta koneelta. Eipä tässä muuta parin tunnin päästä nukkumaan. Sekä ajattelen vähän väliä erästä naista. Mutta siitä ei taida tulla mitään, toivotonta taitaa olla tai mistä sitä tietää. En avaudu tämän enempää.

      • ap

        Pah. Ja just aattelin kysellä siitä naisesta enemmän. Ehkä joku palstabimbo tai ATM-soturi voisi antaa sulle hyviä neuvoja...


      • ap kirjoitti:

        Pah. Ja just aattelin kysellä siitä naisesta enemmän. Ehkä joku palstabimbo tai ATM-soturi voisi antaa sulle hyviä neuvoja...

        Sen vain sanon että livessä olen kohdannut hänet.


    • pirun sosiaalistajat

      Reipas lenkki koiran kanssa tehty. Nyt istun sängyllä, minullakin läppäri sylissä. Juon pakastemarjoista juuri tekemääni mustikka-vadelmamehua. Lämpimät voileivät valmistuvat uunissa.

      Hurjaa tämä sinkkunaisen elämä.

      • ap

        Niin. On.


      • hyvä niin

        eivät enää uskalla mennä baariin nuoriin naisiin vertailtaviksi?


    • realismus

      Noudin roomalaiseni töiden jälkeen, menimme katsomaan kotiini putkiremontin tuhoja, joimme pari lasia viiniä, kipitimme taidemuseoon, sen jälkeen roomalainen kokkasi minulle kotonaan ja joimme lisää viiniä. Ihan mukava rauhallinen ilta.

    • sir_eino

      Olin perjantaina kylässä ja join olutta. En mihinkään tukkihumalaan mutta ihan tarpeeksi. Lauantaina olin taas kylässä ja päädyttiin jopa baariin ja nyt kärsin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      312
      10339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2321
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2139
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1924
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1806
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1306
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1276
    Aihe