Ei lisääntymistä?

Niina*

En käsitä mitä järkeä on hankkia pentuja, onko pentujen hankkiminen suhteen elinehto?

13

262

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarpsy

      No itse ajattelin ainakin jättää väliin, mutta kaipa nuo jotka niittä hankkivat, hankkivat ne ihan omaksi ilokseen. Älä kuitenkaan kysy minulta mitä iloa on herätä yöllä itkuun tai siivota sontasia vaippoja... Ja monilla tosiaankin se pentujen hankkiminen tuntuu olevan suhteen elinehto.

    • ....

      Kun joskus tapaisikin naisen, joka ei halua lisääntyä! Tai ei se ATM:ää paljoa hyödyttäisi, vaikka tapaisikin.

    • Marko 40

      Tuskimpa lasten hankinta on suhteen elinehto tai ehkä jollekin on.
      Nykyisin yhä useampi ja useampi tekee sen ratkaisun ettei hanki lapsia. Itse olen lapseton ja ikää
      on jo 40, joten ei minullakaan lapsia tule koskaan olemaan.

    • tähtähtähtähtäh

      Kissanpentuja? Koiranpentuja? Vai jotain erikoisempaa?

    • No tavallaan onhan se sitten myöhemmässä vaiheessa hyvä hankkia muutama (on joku kenelle antaa perintö että ei mene valtiolle). Mulla on tällainen ehto suhteelle, että muuten kasahtaa jo alkuun.

      • ....

        Mikä perintö? Ainakaan meikän kamoja tuskin huolii edes kirpparit.


      • .... kirjoitti:

        Mikä perintö? Ainakaan meikän kamoja tuskin huolii edes kirpparit.

        "Mikä perintö?"
        Ei sulle kuulu, mutta sen mitä tässä tulee elämän aikana hankittua. Pitää ajatella myös tulevaisuutta eikä pelkästään itseään.


      • .....
        itmies kirjoitti:

        "Mikä perintö?"
        Ei sulle kuulu, mutta sen mitä tässä tulee elämän aikana hankittua. Pitää ajatella myös tulevaisuutta eikä pelkästään itseään.

        Jep, lisääntyä ja täyttää maa. Tosi epäitsekästä.


    • rikquu

      Syitä joita tuli mieleeni:
      -halu kokea vanhemmuus
      -tekemisen puute
      -tarve saada elämässään jotain "mainitsemisen arvoista"
      -kuvitelma että oma elämä jotenkin "jatkuisi" jälkeläisten kautta
      -pelko että perintö ei mene hyvin käsiin
      -masokistisuus

      Mua ei nappaisi tällä hetkellä yksikään noista yllä, mutta tavallaan en ole 100% varma haluanko joskus tulevaisuudessa niitä pentuja. Onhan tässä vielä jonkun verran aikaa miettiä ja päättää. Jos päättää olla lapsia hankkimatta niin siinä nousee sitten tie vähän vastaan kun yrittää löytää sellaista naista joka ei lapsia haluaisi, niitä on kyllä todella vähän.

      • wertysdfghjvb

        Eikö sillä ole mitään väliä, pitääkö lapsista vai ei???


      • rikquu
        wertysdfghjvb kirjoitti:

        Eikö sillä ole mitään väliä, pitääkö lapsista vai ei???

        Onhan sillä tietenkin, en vaan maininnut erikseen koska ajattelin että se menisi "-halu kokea vanhemmuus" -kohtaan. Tuskinpa kukaan joka ei pidä lapsista haluaisi vanhemmuutta kokea? Vai mitä yritit sanoa?


      • ei lapsia minulle
        rikquu kirjoitti:

        Onhan sillä tietenkin, en vaan maininnut erikseen koska ajattelin että se menisi "-halu kokea vanhemmuus" -kohtaan. Tuskinpa kukaan joka ei pidä lapsista haluaisi vanhemmuutta kokea? Vai mitä yritit sanoa?

        Minäpä luulen että nykyisin on paljonkin naisia jotka eivät halua lapsia. Kuten minäkin.

        Ja tuo "syy" ettei perintö mene jonnkin mihin ei halua on sitten todella huono syy lasten hankintaan. Jokainen voi ihan itse määrätä sen jälkeen jäävän omaisuuden saajan jos rintaperiullisiä ei ole. Tekee vaan testamentin. Tai itse olen haaveillut tehdä niin, kunhan eläkeikä on saavutettu, myyn kaiken minkä omistan ja pistän rahat reppuun ja muutan johonkin lämpimään maahan. Tai voihan ne rahat tuhlata suomessakin. Saa nähdä.


    • lkjhrtyuivbn

      Jokaisen oma asia hankkiiko "pentuja" vai ei!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      312
      10389
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2321
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2149
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1924
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1806
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1316
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1286
    Aihe