Mitä opiskelemaan?

Älymies 23

Aiemmin tiedustelin palstalaisilta että pitäisikö minun mennä töihin vai opiskelemaan ja olitte lähes yksimielisesti sitä mieltä että koulunpenkille minun on palattava. Nyt annan teidän päättää mitää alaa ryhdyn pänttäämään.

23

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyymi mulkku

      No etköhän sen itse tiedä paremmin, pönttö! Mistä aloista olet ollut kiinnostunut?

      • Älymies 23

        Kun en keksi mitään. Auttakaa mua päättämään! En ole kovin hyvä matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa joten se rajaa vaihtoehtoja jo paljon.


    • Selvä peli

      Valintahan on selvä kuin pläkki!

      Naistutkimusta tietenkin!

      • Älymies 23

        Kehitysmaa- ja naistutkimus ovat pelkkiä vitsejä. Molempia opiskelee mustan mulkun himoiset feministit.


    • minneminne

      Minkä opiskelutason koulutusta? Ammattikoulu, ammattikorkea, yliopisto?

      Jos korkeakouluun halajat, niin miten olisi humanistinen tai valtiotieteellinen tiedekunta... Eri aineita ja aloja löytyy loputtomiin. Ja noilla aloilla on paljon naisia... Voisit löytää sieltä oman mussukan. Sitä paitsi noilla aloilla erakkomainen ja mielenterveysongelmainen ihminen hyväksytään miljoona kertaa helpommin kuin jos menisit vaikka kauppikseen, oikikseen, tekniseen tms!

      • Älymies 23

        Ongelma on siinä että noihin on todella vaikeaa päästä.


      • minneminne
        Älymies 23 kirjoitti:

        Ongelma on siinä että noihin on todella vaikeaa päästä.

        Ammattikorkeakouluun? Ammattikoulustakin löytyy kai monenlaista alaa.

        Taitavat aika monet yrittää melko monesti korkeakouluihin, ennen kuin pääsevät. Yrittäähän aina voi... Lisäksi on sitten avoin yliopisto!! Sinne pääsee kaikki. En tiedä, onko ammattikorkeakouluilla kaikille vapaata opiskelumahdollisuutta.


      • minneminne kirjoitti:

        Ammattikorkeakouluun? Ammattikoulustakin löytyy kai monenlaista alaa.

        Taitavat aika monet yrittää melko monesti korkeakouluihin, ennen kuin pääsevät. Yrittäähän aina voi... Lisäksi on sitten avoin yliopisto!! Sinne pääsee kaikki. En tiedä, onko ammattikorkeakouluilla kaikille vapaata opiskelumahdollisuutta.

        Kyllä amk:hon pääsee kerta yrittämällä, niin minäkin tein kun kävin pääsykokeissa. Olin muistaakseni neljänneksi (vai olinko peräti toinen) paras kokeissa, kertaakaan en ollut lukenut tai tehnyt muutakaan sitä ennen menin vaan kokeisiin ja homma selvä. Ja toiseksi parhaana valmistuin koko vuosikurssista.


      • Älymies 23
        itmies kirjoitti:

        Kyllä amk:hon pääsee kerta yrittämällä, niin minäkin tein kun kävin pääsykokeissa. Olin muistaakseni neljänneksi (vai olinko peräti toinen) paras kokeissa, kertaakaan en ollut lukenut tai tehnyt muutakaan sitä ennen menin vaan kokeisiin ja homma selvä. Ja toiseksi parhaana valmistuin koko vuosikurssista.

        Oon mä koittanut AMK:ta ja en tykäänyt niistä kaikista ryhmätöistä sun muista. Mitä alaa suosittelisit?


      • Reipas Poikamies
        Älymies 23 kirjoitti:

        Oon mä koittanut AMK:ta ja en tykäänyt niistä kaikista ryhmätöistä sun muista. Mitä alaa suosittelisit?

        lähde vapaaehtoistyöhön vaikka nyt Haitiin.


      • Älymies 23 kirjoitti:

        Oon mä koittanut AMK:ta ja en tykäänyt niistä kaikista ryhmätöistä sun muista. Mitä alaa suosittelisit?

        Kyllä minä ainakin pidin ryhmätöistä, jokaisesta tehtiin sitten kymmenen sivun raportti vähintään. Ainakin silloin kun naisen kanssa sai tehdä sen työn, pidettiin muuten sauna-iltojakin mutta en käynyt niissä.

        Alaa en osaa suositella, koita itse päättää mitä haluat tehdä.


    • Sampo2010

      Jos sulla on fysiikka kondiksessa ja kiinnostusta riittää, niin hae palomieheksi. Fakta on että naiset käy (ainakin) baareissa ihan kuumana tämän ammattikunnan edustajiin. Vaikeampaa on sitten korkeampikoulutetun naisen saaminen pidempään suhteeseen. Etuna myös, että koulu ei kestä kauaa verrattuna korkeakouluun, palkkatasossa se voi toisaalta näkyä.

      Mutta äijä ammatti se on!

      http://www.pelastusopisto.fi/
      http://www.pelastajakurssit.net/

      • 34qya53yg

        No ei helvetissä. Ymmärrätkö sä että palomiehet joutuu pelastamaan ihmishenkiä. Mietipä jos sun talo olis tulessa ja työtön ATM tulis pelastamaan porukkaa sieltä?


      • työtön ATM
        34qya53yg kirjoitti:

        No ei helvetissä. Ymmärrätkö sä että palomiehet joutuu pelastamaan ihmishenkiä. Mietipä jos sun talo olis tulessa ja työtön ATM tulis pelastamaan porukkaa sieltä?

        Antaisin rumien naisten palaa :-)


      • Sampo2010
        työtön ATM kirjoitti:

        Antaisin rumien naisten palaa :-)

        Palomiehen koulutus on rankka fyysisesti & henkisesti. Tässä koulutuksessa opetellaan pelastamaan henkiä. Muun muassa koulutuksen kovuus aiheuttaa sen, että kurssin osallistujien välille muodostuu tunneside, jonka yhteydessä heikko itsetunto kohoaa.

        Olen sitä mieltä, että läpäisemällä tämän koulutuksen pääsette pois ATM statuksesta sisäisesti (ATM, huono itsetunto läpät jne) että ulkoisesti (arvostettu ammatti, fyysinen kunto). Lyönkin pizzan & kaljan vetoa, että jokainen joka tämän koulutuksen läpäisee ei enää mieti mitään ATM-teorioita.

        Miksi ATM:t ette lopeta kitinää, vaan tehkää jotain konkreettista ylöspäin noustaksenne ja hakekaa tähän kouluun?

        Oliko hyvä puhe? :)


      • työtön ATM
        Sampo2010 kirjoitti:

        Palomiehen koulutus on rankka fyysisesti & henkisesti. Tässä koulutuksessa opetellaan pelastamaan henkiä. Muun muassa koulutuksen kovuus aiheuttaa sen, että kurssin osallistujien välille muodostuu tunneside, jonka yhteydessä heikko itsetunto kohoaa.

        Olen sitä mieltä, että läpäisemällä tämän koulutuksen pääsette pois ATM statuksesta sisäisesti (ATM, huono itsetunto läpät jne) että ulkoisesti (arvostettu ammatti, fyysinen kunto). Lyönkin pizzan & kaljan vetoa, että jokainen joka tämän koulutuksen läpäisee ei enää mieti mitään ATM-teorioita.

        Miksi ATM:t ette lopeta kitinää, vaan tehkää jotain konkreettista ylöspäin noustaksenne ja hakekaa tähän kouluun?

        Oliko hyvä puhe? :)

        Tuonne on todella hankala päästä. Ja en luultavasti tulisi ollenkaan toimeen työtoverieni kanssa.


      • irma48
        työtön ATM kirjoitti:

        Tuonne on todella hankala päästä. Ja en luultavasti tulisi ollenkaan toimeen työtoverieni kanssa.

        Ääh, sä pönkkäsit vaan oven kiinni, ettei ihmiset pääse ulos palavasta talosta. Nyt mussu nukkumaan, heti.


      • Sampo2010

      • työtön ATM

    • sir_eino

      Suosittelen seksologin perustutkintoa. Toinen vaihtoehto on sosiologia. Kun sitten kahdenkymmenen vuoden kuluttua saat gradusi aloitettua niin Laasanen voi ohjata sen.

    • Tajunais

      Miten sellaisen asian voi ulkopuoliset, täysin vieraat ja tuntemattomat tietää ja vastata ? Sinun pitää sukeltaa omaan sisimpääsi ja miettiä, mitä sinä maailman eniten haluaisit tehdä. Sen jälkeen alat lyhyin mutta päättäväisin askelin edetä sitä unelmaa kohti, jonka valitset. Sillä lailla selviää, mitä pitää opiskella, ei sitä muilta kysellä.

    • 3wy75

      Mee opiskelemaan työnhakua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe