Sinkun unelmatyö?

sir_eino

Mikä olisi unelmatyösi? Mun olisi baarimikko! Saisinpa taas kaataa kaljaa janoisille.

114

1575

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisasialooseri.

      on suosittu YTM-ammatti. Sieltä puolen tiskiä et alemman tason miestä löydä.

      • . . .

        Siinä jokaiselle ATM:lle sauma tasonkorotukseen. Ei voi olla kovin vaikeaa päästä ravintola-alan koulutukseen.


      • Naisasialooseri.
        . . . kirjoitti:

        Siinä jokaiselle ATM:lle sauma tasonkorotukseen. Ei voi olla kovin vaikeaa päästä ravintola-alan koulutukseen.

        ensiksi olet YTM, sitten hakeudut baarimikoksi jolle naiset hymyilevät ja flirttailevat drinksuja ostaessaan.


      • . . .
        Naisasialooseri. kirjoitti:

        ensiksi olet YTM, sitten hakeudut baarimikoksi jolle naiset hymyilevät ja flirttailevat drinksuja ostaessaan.

        Ravintola-alan koulutuksessa ei taatusti ole mitään pääsykokeita atm/ymt-statuksesta joten jos haluat tosissaan siirtyä ATM:stä YTM:ksi, niin kouluun vaan.

        Vai etkö sitten lopulta halua tai uskallakaan?


      • sir_eino
        . . . kirjoitti:

        Siinä jokaiselle ATM:lle sauma tasonkorotukseen. Ei voi olla kovin vaikeaa päästä ravintola-alan koulutukseen.

        Koulumihin? Ei mulla mitään koulutusta kaljan kaatamiseen ole.


      • ...
        . . . kirjoitti:

        Ravintola-alan koulutuksessa ei taatusti ole mitään pääsykokeita atm/ymt-statuksesta joten jos haluat tosissaan siirtyä ATM:stä YTM:ksi, niin kouluun vaan.

        Vai etkö sitten lopulta halua tai uskallakaan?

        Ravintola-alan koulutuksen kautta päädyt joksikin hintahtavaksi piccoloksi jonkin hotellin ravintolaan. Se on ihan eri juttu kuin miehekäs, tatuoitu himonussija, kaljahanan vartija.


      • . . .
        ... kirjoitti:

        Ravintola-alan koulutuksen kautta päädyt joksikin hintahtavaksi piccoloksi jonkin hotellin ravintolaan. Se on ihan eri juttu kuin miehekäs, tatuoitu himonussija, kaljahanan vartija.

        Naisasialooseri puhui baarimikoista ja sinä pokeista. Vähän eri juttu kenties?


      • . . .
        sir_eino kirjoitti:

        Koulumihin? Ei mulla mitään koulutusta kaljan kaatamiseen ole.

        ...mutta käsittääkseni siellä baaritiskin takana kuitenkin työskentelee jollain tavalla alalle koulutettuja.

        Ja jos ei vaadikaan koulutusta, niin sitä helpompaahan baarimikoksi on päästä, eikö? Varsinkaan kun et itse edes nähnyt itseäsi kaljaa kaatamassa jossain trendikkäässä pintapaikassa vaan ilmeisesti lähikulman keppanapaikkakin kävisi.

        Tosin onkos nyt sitten varma ettet joisi niitä kaljoja ihan itte?


      • ,-.,-.,.,-.,.-,-r
        . . . kirjoitti:

        Naisasialooseri puhui baarimikoista ja sinä pokeista. Vähän eri juttu kenties?

        Ei baarimikoille ole mitään omaa koulua, vai onko? Ravintola-alan kouluissa opiskellaan montaa eri alan hommaa. Sieltä valmistuu kaikenlaista, kokeista tarjoilijoihin. Ei ole mitään takeita että kenestäkään nössöstä koulu tekisi yhtään coolimpaa. Kyllä se on omasta tahdosta kiinni eikä oppilaitoksesta.


      • . . .
        ,-.,-.,.,-.,.-,-r kirjoitti:

        Ei baarimikoille ole mitään omaa koulua, vai onko? Ravintola-alan kouluissa opiskellaan montaa eri alan hommaa. Sieltä valmistuu kaikenlaista, kokeista tarjoilijoihin. Ei ole mitään takeita että kenestäkään nössöstä koulu tekisi yhtään coolimpaa. Kyllä se on omasta tahdosta kiinni eikä oppilaitoksesta.

        Voisinpa uskoa, että sen koulun käyminen ei ainakaan huonontaisi mahdollisuuksia päästä baaritiskille töihin.

        Ei se baarimikon homma niin herkkua ole, epäterveelinen työympäristö ja työajat, väkivallan uhka, pieni palkka, pitää pystyä työskentelmään stressin alaisena, kriisitilanteet pitäisi osata käsitellä hyvin, jne. Joten vaihtuvuus on suurta, ja silloin kun muut kaupat kuolee, keskikaljakuppilat senkun yleistyy joten töitä löytynee, jos siihen hommaan tosissaan haluaa.

        Eikä ne kaikki tiskin takana työskentelevät ole mitään supliikkimiehiä, kyllä sieltä löytyy välillä aika juroa jököttäjääkin.


      • sir_eino
        . . . kirjoitti:

        ...mutta käsittääkseni siellä baaritiskin takana kuitenkin työskentelee jollain tavalla alalle koulutettuja.

        Ja jos ei vaadikaan koulutusta, niin sitä helpompaahan baarimikoksi on päästä, eikö? Varsinkaan kun et itse edes nähnyt itseäsi kaljaa kaatamassa jossain trendikkäässä pintapaikassa vaan ilmeisesti lähikulman keppanapaikkakin kävisi.

        Tosin onkos nyt sitten varma ettet joisi niitä kaljoja ihan itte?

        Joo siis olen ollut vakituisena töissä lähinnä ihan peruspubeissa. En missään drinkkibaareissa. Keikkaa olen heittänyt vaikka missä. Ravintola-alalla oli ainakin kymmenen vuotta sitten töissä paljon ihmisiä joilla ei ollut alan koulutusta.


      • 569759
        . . . kirjoitti:

        Voisinpa uskoa, että sen koulun käyminen ei ainakaan huonontaisi mahdollisuuksia päästä baaritiskille töihin.

        Ei se baarimikon homma niin herkkua ole, epäterveelinen työympäristö ja työajat, väkivallan uhka, pieni palkka, pitää pystyä työskentelmään stressin alaisena, kriisitilanteet pitäisi osata käsitellä hyvin, jne. Joten vaihtuvuus on suurta, ja silloin kun muut kaupat kuolee, keskikaljakuppilat senkun yleistyy joten töitä löytynee, jos siihen hommaan tosissaan haluaa.

        Eikä ne kaikki tiskin takana työskentelevät ole mitään supliikkimiehiä, kyllä sieltä löytyy välillä aika juroa jököttäjääkin.

        Niinpä. Ei baarimikot mitään instant-YTM:iä ole. Jotkut on. Mutta jotkut konduktööritkin saatta olla.


    • ES

      Mä kirjoittaisin. Kirjoja. Se vaan ihmetyttää, miksi tällä palstalla roikun aina ja suollan tänne tekstiä kuin joku runeberg. Enkä muuten ole kirjoittanut sanaakan, en ollenkaan. Vaikka aikaa kyllä ois, paitsi että joko roikun netissä tai makaan sängyllä peiton alla.

      Perusta oma baari.

      • ,,,,

        Kirjoita novelli AT-miehen näkökulmasta. Sarjamurhaaja AT-miehen.


      • sir_eino

        Jos mä perustan baarin ja sä tulet sinne lausumaan runoja?


      • ES
        ,,,, kirjoitti:

        Kirjoita novelli AT-miehen näkökulmasta. Sarjamurhaaja AT-miehen.

        Itse asiassa tuota olen pyöritellyt päässä, päähenkilönä olisi AT-mies (karikatyyrimaisena kai). Ja kai siitä olis pakko tehdä sarjamurhaaja. Se hieman etoo ja vastustaa.


      • .,,,,,,.
        ES kirjoitti:

        Itse asiassa tuota olen pyöritellyt päässä, päähenkilönä olisi AT-mies (karikatyyrimaisena kai). Ja kai siitä olis pakko tehdä sarjamurhaaja. Se hieman etoo ja vastustaa.

        tai sarjaraiskaaja. voisit käyttää naisasialuuseria esikuvana. lopussa ehkä parantuisi kun uhri rakastuisi at-mieheen.


      • ES
        sir_eino kirjoitti:

        Jos mä perustan baarin ja sä tulet sinne lausumaan runoja?

        Sä perustat baarin ja mä kirjoitan sinne runoja, mutta joku muu saa lausua, esim. "Me".


      • sir_eino
        ES kirjoitti:

        Sä perustat baarin ja mä kirjoitan sinne runoja, mutta joku muu saa lausua, esim. "Me".

        Kumpi halailee mua tiskin takana pilkun jälkeen?


      • Palstatytöt
        sir_eino kirjoitti:

        Kumpi halailee mua tiskin takana pilkun jälkeen?

        Me kaikki halaillaan sua eino ja kouritaan munista ja nuollaan korvaa ja otetaan suihin. ihihihihi


      • ES
        .,,,,,,. kirjoitti:

        tai sarjaraiskaaja. voisit käyttää naisasialuuseria esikuvana. lopussa ehkä parantuisi kun uhri rakastuisi at-mieheen.

        Tuntuu liian karmeilta ja pelottavilta jotkin miesten mielen pimeät puolet. En halua kirjoittaa, ymmärtää... hyväksyä.

        Naisasialooseri... onko se oikeasti olemassa?! Tämän palstan karikatyyrimaisen.


      • ES
        sir_eino kirjoitti:

        Kumpi halailee mua tiskin takana pilkun jälkeen?

        Mä! Eiku Me!
        Molemmat!
        Mutta musta tuntuu että Me ehkä diggailee "Hämärän rajoilta"-tyyppiä.


      • Me
        ES kirjoitti:

        Sä perustat baarin ja mä kirjoitan sinne runoja, mutta joku muu saa lausua, esim. "Me".

        Hyvää idea! Minulla kaunis aksentti, hih! ;))), hih! ;)))


      • .....
        ES kirjoitti:

        Tuntuu liian karmeilta ja pelottavilta jotkin miesten mielen pimeät puolet. En halua kirjoittaa, ymmärtää... hyväksyä.

        Naisasialooseri... onko se oikeasti olemassa?! Tämän palstan karikatyyrimaisen.

        tutkit siinä samalla omaa pimeää puoltasi. paras taide on terapiaa tekijälleen.


      • sir_eino
        ES kirjoitti:

        Mä! Eiku Me!
        Molemmat!
        Mutta musta tuntuu että Me ehkä diggailee "Hämärän rajoilta"-tyyppiä.

        Ja sä sitten halaat mua?

        Oikeasti toi oli vaan huono läppä. Baarihommissa oli paljon työpaikkaromansseja.


      • ES
        ..... kirjoitti:

        tutkit siinä samalla omaa pimeää puoltasi. paras taide on terapiaa tekijälleen.

        Mussa ei ole pimeää puolta. Olen maailman valo. Joooooo.


      • ...,....
        ES kirjoitti:

        Mussa ei ole pimeää puolta. Olen maailman valo. Joooooo.

        Sun pyllynreiässä on pimeää. Kirjoita siitä novelli. Pyllynreiän tarina.


      • ES
        sir_eino kirjoitti:

        Ja sä sitten halaat mua?

        Oikeasti toi oli vaan huono läppä. Baarihommissa oli paljon työpaikkaromansseja.

        Musta tuntuu, että on monta syytä, miksi sä ET rupea baarihommmiin. Jotain muuta?


      • ES
        Me kirjoitti:

        Hyvää idea! Minulla kaunis aksentti, hih! ;))), hih! ;)))

        Aksenttiasi juuri ajattelinkin. Olen ollut kuulevinani äänensävysikin. Sopisit täydellisesti lukemaan runojani Einon baariin.


      • sir_eino
        ES kirjoitti:

        Musta tuntuu, että on monta syytä, miksi sä ET rupea baarihommmiin. Jotain muuta?

        Ainoa syy on palkka. No okei... On mukavampaa olla päivätöissä silloin kun on parisuhteessa. Jää enemmän aikaa lojua sohvalla sylikkäin ja katsella telkkaria.

        Säälittävää, eikö vaan?


      • Vittumainen totuus

        Jos saan suoraan sanoa, ja sanon vaikken saisikaan, niin ei sun kirjoitukset ainakaan anna ymmärtää että sä olisit mitenkään kirjallisesti erityisen lahjakas. Ei se tietysti sitä tarkoita ettet voisi kirjoittaa. Toisaalta juttujesi perusteella olet myös aika laiska ja aikaansaamaton. Suosittelen Oriveden opiston kirjoittajalinjaa. Sillä on kait ihan hyvä maine. Pääset varmaan paremmin alkuun sitä kautta kuin Suomi24-palstan kautta. Eli ens lukuvuodeks sinne, eikö niin? Toisaalta taas, jos olet vähän niin kuin nimim. työtön ATM, niin taitaa jäädä elämä haaveilun tasolle.


      • ...........
        ...,.... kirjoitti:

        Sun pyllynreiässä on pimeää. Kirjoita siitä novelli. Pyllynreiän tarina.

        Murhamysteeri Ellastellan pyllyreiässä


      • ES
        sir_eino kirjoitti:

        Ainoa syy on palkka. No okei... On mukavampaa olla päivätöissä silloin kun on parisuhteessa. Jää enemmän aikaa lojua sohvalla sylikkäin ja katsella telkkaria.

        Säälittävää, eikö vaan?

        Se kai se unelmien huippu on: olla sohvalla sylikkäin ja katsoa telkkaria. Oikeasti. Kuitenkin. Säälittävää.


      • ES
        ........... kirjoitti:

        Murhamysteeri Ellastellan pyllyreiässä

        Ei sieltä niin jänniä juttuja tuu. En ole edes niitä supernaisia, jotka osaa kakata pullaa.


      • sir_eino
        ES kirjoitti:

        Se kai se unelmien huippu on: olla sohvalla sylikkäin ja katsoa telkkaria. Oikeasti. Kuitenkin. Säälittävää.

        No... Niinhän se on vaikka se säälittävää onkin. Olisi kiva jos olisi tyttö kainalossa. Ei tarvitsisi täällä roikkua... Huoh. Painaisin sen vaan tuohon rintaa vasten ja suukottelisin vähän otsaa ja silittelisin hiuksia.

        Olen säälittävä nössö.


      • Me
        ES kirjoitti:

        Aksenttiasi juuri ajattelinkin. Olen ollut kuulevinani äänensävysikin. Sopisit täydellisesti lukemaan runojani Einon baariin.

        Perusta baarin!
        Tässä sulle frikki henkilökunta valmiina, hih! :)))


      • pirun sosiaalistajat
        Vittumainen totuus kirjoitti:

        Jos saan suoraan sanoa, ja sanon vaikken saisikaan, niin ei sun kirjoitukset ainakaan anna ymmärtää että sä olisit mitenkään kirjallisesti erityisen lahjakas. Ei se tietysti sitä tarkoita ettet voisi kirjoittaa. Toisaalta juttujesi perusteella olet myös aika laiska ja aikaansaamaton. Suosittelen Oriveden opiston kirjoittajalinjaa. Sillä on kait ihan hyvä maine. Pääset varmaan paremmin alkuun sitä kautta kuin Suomi24-palstan kautta. Eli ens lukuvuodeks sinne, eikö niin? Toisaalta taas, jos olet vähän niin kuin nimim. työtön ATM, niin taitaa jäädä elämä haaveilun tasolle.

        Älä usko tuota. Minusta sinulla on lahjoja kirjoittamiseen, ellastella.


      • also_sprach_jungfrau
        ES kirjoitti:

        Itse asiassa tuota olen pyöritellyt päässä, päähenkilönä olisi AT-mies (karikatyyrimaisena kai). Ja kai siitä olis pakko tehdä sarjamurhaaja. Se hieman etoo ja vastustaa.

        Ei sen tarvitse olla sarjamurhaaja... eATMe:sta tulisi mielenkiintoinen tarina ihan sellaisenaan.


      • also_sprach_jungfrau
        sir_eino kirjoitti:

        No... Niinhän se on vaikka se säälittävää onkin. Olisi kiva jos olisi tyttö kainalossa. Ei tarvitsisi täällä roikkua... Huoh. Painaisin sen vaan tuohon rintaa vasten ja suukottelisin vähän otsaa ja silittelisin hiuksia.

        Olen säälittävä nössö.

        Hmm. Kumpikin haluaisi jonkun halattavaksi, ja kumpikin on Helsingissä...


      • ES
        pirun sosiaalistajat kirjoitti:

        Älä usko tuota. Minusta sinulla on lahjoja kirjoittamiseen, ellastella.

        Kiittis. Mitähän iloa jotkut saa ilkeydestä. Jotkut saa.


      • Vittumainen totuus
        pirun sosiaalistajat kirjoitti:

        Älä usko tuota. Minusta sinulla on lahjoja kirjoittamiseen, ellastella.

        Niinpä niin. Onhan se kiva kun kannustetaan. Ja sitä minäkin tuossa teen, mutta sanon sen mahdollisimman suorasti ja turhia lässyttämättä. Hyväksi ei voi tulla jos ei a) tee työtä sen eteen, b) osaa ottaa vastaan ikävääkin palautetta. Jos jostain anonyymistä nettipalautteesta lannistuu, mikä ei edes kohdistu mihinkään kunnolliseen kirjalliseen näyttöön, niin olet yksinkertaisesti liian heikko ja saat jatkaa haaveilua. Luuletko ettei sadat ja tuhannet suomalaiset naiset haaveile kirjoittamisesta? Aina löytyy tekosyitä, jotka on tyyliä "sitten kun voitan lotossa", eli et koskaan. Face the facts.


      • Vittumainen totuus
        ES kirjoitti:

        Kiittis. Mitähän iloa jotkut saa ilkeydestä. Jotkut saa.

        Ei se ole ilkeyttä. Luepa teksti uudestaan.


      • ES
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Hmm. Kumpikin haluaisi jonkun halattavaksi, ja kumpikin on Helsingissä...

        Sinä saavuit!

        Vakavaa halipulaa ilmassa.


      • also_sprach_jungfrau
        ES kirjoitti:

        Kiittis. Mitähän iloa jotkut saa ilkeydestä. Jotkut saa.

        Olen ps:n kanssa samaa mieltä, mutta olen kai sen jo useamman kerran sanonutkin. Tosin paksu nahka saa olla... jos tosissaan aikoo kirjoittaa, sitä ilkeyttä tulee vielä potenssiin tuhat.


      • also_sprach_jungfrau
        ES kirjoitti:

        Sinä saavuit!

        Vakavaa halipulaa ilmassa.

        Niin saavuin! Tosin vain hetkeksi, kun Ratkaisija alkaa. Olen oleskellut jossain omissa maailmoissa muutaman päivän. En edes tiedä missä ja kuinka kauan.

        Eikö sille halipulalle voi tehdä jotain? Mietin vain.


      • also_sprach_jungfrau
        Vittumainen totuus kirjoitti:

        Niinpä niin. Onhan se kiva kun kannustetaan. Ja sitä minäkin tuossa teen, mutta sanon sen mahdollisimman suorasti ja turhia lässyttämättä. Hyväksi ei voi tulla jos ei a) tee työtä sen eteen, b) osaa ottaa vastaan ikävääkin palautetta. Jos jostain anonyymistä nettipalautteesta lannistuu, mikä ei edes kohdistu mihinkään kunnolliseen kirjalliseen näyttöön, niin olet yksinkertaisesti liian heikko ja saat jatkaa haaveilua. Luuletko ettei sadat ja tuhannet suomalaiset naiset haaveile kirjoittamisesta? Aina löytyy tekosyitä, jotka on tyyliä "sitten kun voitan lotossa", eli et koskaan. Face the facts.

        Lue tuo jälkimmäinen vittumainen totuus uudelleen, ella, koska se on totta. Mutta se voi olla juuri sitä turpaan tulemista mitä kaipasitkin.


      • ES
        Vittumainen totuus kirjoitti:

        Niinpä niin. Onhan se kiva kun kannustetaan. Ja sitä minäkin tuossa teen, mutta sanon sen mahdollisimman suorasti ja turhia lässyttämättä. Hyväksi ei voi tulla jos ei a) tee työtä sen eteen, b) osaa ottaa vastaan ikävääkin palautetta. Jos jostain anonyymistä nettipalautteesta lannistuu, mikä ei edes kohdistu mihinkään kunnolliseen kirjalliseen näyttöön, niin olet yksinkertaisesti liian heikko ja saat jatkaa haaveilua. Luuletko ettei sadat ja tuhannet suomalaiset naiset haaveile kirjoittamisesta? Aina löytyy tekosyitä, jotka on tyyliä "sitten kun voitan lotossa", eli et koskaan. Face the facts.

        Pystyn ottamaan palautetta vastaan jos se on asiallista ja perusteltua.

        Itsetunto puuttuu, uskallus. Mihinkään.

        Heippa.


      • Gordon Gekko
        ,,,, kirjoitti:

        Kirjoita novelli AT-miehen näkökulmasta. Sarjamurhaaja AT-miehen.

        Seitsemän -leffan murhaaja, Michael Myersit yms. vaikuttaa jo mun mielestä AT-miehiltä.


      • Gordon Gekko
        Vittumainen totuus kirjoitti:

        Jos saan suoraan sanoa, ja sanon vaikken saisikaan, niin ei sun kirjoitukset ainakaan anna ymmärtää että sä olisit mitenkään kirjallisesti erityisen lahjakas. Ei se tietysti sitä tarkoita ettet voisi kirjoittaa. Toisaalta juttujesi perusteella olet myös aika laiska ja aikaansaamaton. Suosittelen Oriveden opiston kirjoittajalinjaa. Sillä on kait ihan hyvä maine. Pääset varmaan paremmin alkuun sitä kautta kuin Suomi24-palstan kautta. Eli ens lukuvuodeks sinne, eikö niin? Toisaalta taas, jos olet vähän niin kuin nimim. työtön ATM, niin taitaa jäädä elämä haaveilun tasolle.

        Ei sitä oikein voi jonkun palstakirjoitusten perusteella päätellä, onko sillä lahjoja kirjoittamiseen. Tuskin tänne mitään kirjallisia näytteitä tehdään, heitetään vaan läppää helposti sulatettavassa muodossa.


      • sir_eino
        Me kirjoitti:

        Perusta baarin!
        Tässä sulle frikki henkilökunta valmiina, hih! :)))

        Maksan palkat luonnossa.


    • Twin Six

      Omaishoitaja. (tyttöystävän krooninen nymfomania)

      No ei nyt sentään :). Jotain fyysistä, missä pääsee tekemään käsillä jotain. Rakentaminen, mekaanikko...

    • Mä olin unelmatyössä tavallaan, mutta irtisanottiin kun firma meni konkurssiin. No mutta kuitenkin unelma ammatti olisi olla jonkun firman pomo, jolla menee hyvin. Mulla on kyllä yksi firma idea kehitteillä mutta saapa nähdä toteutanko sen, parikin tuttua on kehottanut että perustaisin sen. Mutta lähinnä olen tässä pientä kartoitusta tehnyt että kannattaako se ja näyttäisi siltä että ei oikein, kun kilpailua on. Kuitenkin se on mietinnässä.

      • rtyuioiuyttrew

        Itfirma? Oulussahan niitä ois.


      • rtyuioiuyttrew kirjoitti:

        Itfirma? Oulussahan niitä ois.

        Niin on, mutta kilpailu niihin paikkoihin on todella kovaa. Siksi olenkin ajatellut omaa yritystä, että jos yrittäisi sitä kautta. Voi määrätä omat työajat ja kaikki silleen. Mun yksi kaveri on yrittäjänä ja sillä on melko helppoa.


      • .........
        itmies kirjoitti:

        Niin on, mutta kilpailu niihin paikkoihin on todella kovaa. Siksi olenkin ajatellut omaa yritystä, että jos yrittäisi sitä kautta. Voi määrätä omat työajat ja kaikki silleen. Mun yksi kaveri on yrittäjänä ja sillä on melko helppoa.

        Ei kuulosta kovin hyvältä jos meinaat perustaa firman kovan kilpailun alalle sen takia että sulla olis helppoa ja voisit määrätä omat työajat.


      • ......... kirjoitti:

        Ei kuulosta kovin hyvältä jos meinaat perustaa firman kovan kilpailun alalle sen takia että sulla olis helppoa ja voisit määrätä omat työajat.

        Niin sikspä juuri olen tehnyt kartoitusta siitä, minkälainen kilpailu olisi. Voi olla että se jää tekemättä, mutta se on mielessä kuitenkin jos näyttää siltä. Saa ainakin startti-rahaa firmaan että oma palkka joksikin aikaa varma että pystyy silloin palkkaamaan työllistämistuella jonkun töihin. Ns. orjatyöhön.
        Mutta nää on asioita jotka ei varmaan toteudu mielessä kumminkin.


      • sr6tfsd6uhs
        itmies kirjoitti:

        Niin sikspä juuri olen tehnyt kartoitusta siitä, minkälainen kilpailu olisi. Voi olla että se jää tekemättä, mutta se on mielessä kuitenkin jos näyttää siltä. Saa ainakin startti-rahaa firmaan että oma palkka joksikin aikaa varma että pystyy silloin palkkaamaan työllistämistuella jonkun töihin. Ns. orjatyöhön.
        Mutta nää on asioita jotka ei varmaan toteudu mielessä kumminkin.

        Älä nyt. Firman johtajaksi tosta noin vaan. Sähän saisit naisia joka sormelle. Joku näpsäkkä sihteerikkö sinne pyllistelemään ja sitä rataa.


      • sr6tfsd6uhs kirjoitti:

        Älä nyt. Firman johtajaksi tosta noin vaan. Sähän saisit naisia joka sormelle. Joku näpsäkkä sihteerikkö sinne pyllistelemään ja sitä rataa.

        No ei se ihan noin mene, siinä joutuu itse tosi lujille alkuun mutta myöhemmin jos asiat hyvin alkaa mennä niin voi ottaa rennommin.

        Mutta siis sopivaa hetkeä se odottaa, kun ei just nyt ole sen aika. Pitäisi mennä yrittäjä kurssille ensin.


      • No business, no cry
        itmies kirjoitti:

        No ei se ihan noin mene, siinä joutuu itse tosi lujille alkuun mutta myöhemmin jos asiat hyvin alkaa mennä niin voi ottaa rennommin.

        Mutta siis sopivaa hetkeä se odottaa, kun ei just nyt ole sen aika. Pitäisi mennä yrittäjä kurssille ensin.

        Ota relasti vaan. No worries, no tomorrow. Niin ne parhaat bisnekset hoidetaan. Ja mimmit diggaa.


    • ugly bitch

      Emmätiedä..Joku vuorotyö jossa sais olla viikonloppuisinkin töissä, ettei harmittais jos ei ole mitään tekemistä. Esim. vaikka hoitotyö, mutta kun mulla ei ole koskaan ollut hoitotyöhön kutsumusta. Ammatinvalintakin olis ollut varmasti helpompaa jos olisi hoivavietti. Nyt mä en tiedä mikä musta isona tulee (vaikka "riittävän" iso jo olenkin). Kai mä sitten vaan pysyn toimistorottana.

    • Reipas Poikamies

      Sellainen miehekäs ja reilu Rancher tiluksillaan karjaa paimentamassa. Kuten Bobby Ewing, Dallasissa.

    • also_sprach_jungfrau

      Katsoin jonkin aikaa sitten Kaarina Davisin nettisivuja, ja siellä se on kuvailtu aika hyvin:

      "Nyt Kaarina, 40, asuu Hämeenkyrön Alhonlahdessa, avopuolisonsa Kevin Rowlandin kanssa pienessä hirsimökissä, rehevän järven rannalla, kymmenien lintulajien ja luonnon eläinten naapurina. Kirjojen kirjoittamisen lisäksi Kaarina kasvattaa ruokaansa luonnonmukaisesti, kerää ruokaa ja polttopuita luonnosta. Hän on suojellut osan metsästään METSO:n kautta (metsien monimuotoisuutta turvaava ohjelma).

      Kasvimaan, metsätöiden ja kirjoittamisen lisäksi hänellä on aikaa ja kiinnostusta toteuttaa erilaisia projekteja ja hankkeita luontoystävällisemmän ja ekologisemman elämän puolesta."

      Vaihtaisin Kevin Rowlandin dobermanneihin, mutta... tuossa se on. Täydellinen elämä.

      • sir_eino

        Minä haluaisin olla kokopäiväinen ympäristöhörhö mutta baarimikon työt sopivat paremmin neuroottiselle mielelleni.


      • ,.,.,.,

        Eikä mitä, ottaisit kuitenkin jonkin raavaan metsien miehen sinne puutarhuriksi ja osa-aika rakastajaksi.


      • also_sprach_jungfrau
        ,.,.,., kirjoitti:

        Eikä mitä, ottaisit kuitenkin jonkin raavaan metsien miehen sinne puutarhuriksi ja osa-aika rakastajaksi.

        Minun omanarvontunnolleni ei sovi mikään puutarhurirakastaja. Pelkkä ajatuskin säätyjen sotkemisesta oksettaa.


      • also_sprach_jungfrau
        sir_eino kirjoitti:

        Minä haluaisin olla kokopäiväinen ympäristöhörhö mutta baarimikon työt sopivat paremmin neuroottiselle mielelleni.

        Oletko varma? Tai siis, oletko ikinä kokeillut jotain, mikä voisi rauhoittaa hektistä mieltä, vai oletko aina olettanut, että hektiselle mielelle sopii vain hektisyys?


      • sir_eino
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Oletko varma? Tai siis, oletko ikinä kokeillut jotain, mikä voisi rauhoittaa hektistä mieltä, vai oletko aina olettanut, että hektiselle mielelle sopii vain hektisyys?

        Häh? En ymmärrä. Olet liian fiksu mulle.

        En minä tiedä. Mulla on kummallinen olo.


      • also_sprach_jungfrau
        sir_eino kirjoitti:

        Häh? En ymmärrä. Olet liian fiksu mulle.

        En minä tiedä. Mulla on kummallinen olo.

        Niin siis tarkoitin... tai en tiedä edes enää. Jotain turhaa se taisi olla. Jotain sellaista, että vaikka baarimikon työ tai muu vastaava hektinen ja sosiaalinen työ voi olla sopiva neuroottiselle mielellesi, niin olisiko se kuitenkaan sille hyväksi.


      • ....
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Minun omanarvontunnolleni ei sovi mikään puutarhurirakastaja. Pelkkä ajatuskin säätyjen sotkemisesta oksettaa.

        Kun tunnet luonnon kutsun, niin alkukantainen työläismies hikisine, auringon paahtamine käsivarsineen ja leveine selkineen alkaa kummasta vetää puoleensa.


      • also_sprach_jungfrau
        .... kirjoitti:

        Kun tunnet luonnon kutsun, niin alkukantainen työläismies hikisine, auringon paahtamine käsivarsineen ja leveine selkineen alkaa kummasta vetää puoleensa.

        Yyh. Koko paketti kuulostaa ällöttävältä.


      • sir_eino
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Niin siis tarkoitin... tai en tiedä edes enää. Jotain turhaa se taisi olla. Jotain sellaista, että vaikka baarimikon työ tai muu vastaava hektinen ja sosiaalinen työ voi olla sopiva neuroottiselle mielellesi, niin olisiko se kuitenkaan sille hyväksi.

        Varmaan sairaseläke olisi minulle parhaaksi. Tai vaimon palkalla eläminen. Mutta... Baarimikon työ sellaisessa sopivan rauhallisessa pubissa on aika mukavaa. Pitää osata laskea kalja, siideri ja lonkero hanasta sekä tarvittaessa kossu tai vastaava väkevä mahdollisesti mehulla. Ja avata pullo. Ja jutella kivoja. Kyllä se multa luonnistuu. Yökerhotyyppinen toiminta on enemmän perseestä.


      • .......,,,
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Yyh. Koko paketti kuulostaa ällöttävältä.

        Et taida olla sitten Lady Chatterleyn ystäviä.


      • taq3w54
        sir_eino kirjoitti:

        Varmaan sairaseläke olisi minulle parhaaksi. Tai vaimon palkalla eläminen. Mutta... Baarimikon työ sellaisessa sopivan rauhallisessa pubissa on aika mukavaa. Pitää osata laskea kalja, siideri ja lonkero hanasta sekä tarvittaessa kossu tai vastaava väkevä mahdollisesti mehulla. Ja avata pullo. Ja jutella kivoja. Kyllä se multa luonnistuu. Yökerhotyyppinen toiminta on enemmän perseestä.

        Mitä junkkis yrittää sulle vihjata on, että etkö sä voisi ryhtyä siksi puutarhurirakastajaksi hänen idylliseen kirjailijamökkiinsä?


      • also_sprach_jungfrau
        taq3w54 kirjoitti:

        Mitä junkkis yrittää sulle vihjata on, että etkö sä voisi ryhtyä siksi puutarhurirakastajaksi hänen idylliseen kirjailijamökkiinsä?

        Joo, sitähän minä totta kai tarkoitin.

        Ei teillä taida olla enää mitään muita levyjä soitettavana, eihän? Alkaa olla jo aika kulunut vitsi, että palstanaiset kaikki himoitsevat Einoa pelkkien kirjoitusten perusteella... samalla se on oiva tapa lutkitella jopa luuserineitsyitä: "teillä ei vielä ole rahkeita olla varsinaisia lutkia kun on se immenkalvo ja kaikkea muuta kivaa, mutta henkisesti lutkia olette kuitenkin, koska olette Einon virtuaalipanoringissä". Haukotus.


      • also_sprach_jungfrau
        .......,,, kirjoitti:

        Et taida olla sitten Lady Chatterleyn ystäviä.

        En olekaan. Enkä ole D.H. Lawrencen ystäviä ylipäätään.


      • sir_eino
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Joo, sitähän minä totta kai tarkoitin.

        Ei teillä taida olla enää mitään muita levyjä soitettavana, eihän? Alkaa olla jo aika kulunut vitsi, että palstanaiset kaikki himoitsevat Einoa pelkkien kirjoitusten perusteella... samalla se on oiva tapa lutkitella jopa luuserineitsyitä: "teillä ei vielä ole rahkeita olla varsinaisia lutkia kun on se immenkalvo ja kaikkea muuta kivaa, mutta henkisesti lutkia olette kuitenkin, koska olette Einon virtuaalipanoringissä". Haukotus.

        Toi alkaa olla jopa minusta jo vähän väsynyt vitsi. Olisi hienoa olla niin suuri naistenmies että kaikki tälle palstalle eksyneet naiset eivät saisi viestejäni luettuaan himotukseltaan unta mutta vähän epäilen...


      • sir_eino
        sir_eino kirjoitti:

        Toi alkaa olla jopa minusta jo vähän väsynyt vitsi. Olisi hienoa olla niin suuri naistenmies että kaikki tälle palstalle eksyneet naiset eivät saisi viestejäni luettuaan himotukseltaan unta mutta vähän epäilen...

        Toisaalta... Sosiologisesta tai psykologisesta näkökulmasta AT-miesten tapa solvata naisia jotka hakeutuvat seuraani edes parin keskustelupalstaviestin verran on mielenkiintoista. Se on äärimmäinen pyrkimys ohjata naisen käytöstä heille mieluisaan suuntaan ja estää naisia valitsemasta seuransa. Edes internetissä.

        Olen AT-miehen mielestä vääränlainen. Koska olen vääränlainen minun kanssani ei saa leikkiä. Etenkään tytöt. Kaikki mitä sanon tai teen on väärin. Jos joku on edes yhtään samaa mieltä kanssani mistään, se pitää estää ja osoittaa että olen kaikin puolin niin väärä etten voi osata yhtään mitään oikein ja että olen kusipäärenttu josta pitää pysyä kaukana. Ai Eino on sitä mieltä että kierrätys kannattaa? Eipäs kannata, on paljon parempi että maailma hukkuu paskaan. Jos kierrätät kuten Eino tekee, sinut pitää kivittää.

        Tulee muuten ihan peruskoulu mieleen.


      • aewgrtawer
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Joo, sitähän minä totta kai tarkoitin.

        Ei teillä taida olla enää mitään muita levyjä soitettavana, eihän? Alkaa olla jo aika kulunut vitsi, että palstanaiset kaikki himoitsevat Einoa pelkkien kirjoitusten perusteella... samalla se on oiva tapa lutkitella jopa luuserineitsyitä: "teillä ei vielä ole rahkeita olla varsinaisia lutkia kun on se immenkalvo ja kaikkea muuta kivaa, mutta henkisesti lutkia olette kuitenkin, koska olette Einon virtuaalipanoringissä". Haukotus.

        Osta uus huumorintaju, ja lopeta tuo ylimielinen haukottelun teeskentely. Huoh.


      • also_sprach_jungfrau
        sir_eino kirjoitti:

        Toisaalta... Sosiologisesta tai psykologisesta näkökulmasta AT-miesten tapa solvata naisia jotka hakeutuvat seuraani edes parin keskustelupalstaviestin verran on mielenkiintoista. Se on äärimmäinen pyrkimys ohjata naisen käytöstä heille mieluisaan suuntaan ja estää naisia valitsemasta seuransa. Edes internetissä.

        Olen AT-miehen mielestä vääränlainen. Koska olen vääränlainen minun kanssani ei saa leikkiä. Etenkään tytöt. Kaikki mitä sanon tai teen on väärin. Jos joku on edes yhtään samaa mieltä kanssani mistään, se pitää estää ja osoittaa että olen kaikin puolin niin väärä etten voi osata yhtään mitään oikein ja että olen kusipäärenttu josta pitää pysyä kaukana. Ai Eino on sitä mieltä että kierrätys kannattaa? Eipäs kannata, on paljon parempi että maailma hukkuu paskaan. Jos kierrätät kuten Eino tekee, sinut pitää kivittää.

        Tulee muuten ihan peruskoulu mieleen.

        "Toisaalta... Sosiologisesta tai psykologisesta näkökulmasta AT-miesten tapa solvata naisia jotka hakeutuvat seuraani edes parin keskustelupalstaviestin verran on mielenkiintoista. Se on äärimmäinen pyrkimys ohjata naisen käytöstä heille mieluisaan suuntaan ja estää naisia valitsemasta seuransa. Edes internetissä."

        Noinhan se taitaa olla. Kontrollointia häpeällä... ja mistä tahansa voi saada tuntemaan "häpeää" (tai ainakin yrittää).

        "Ai Eino on sitä mieltä että kierrätys kannattaa? Eipäs kannata, on paljon parempi että maailma hukkuu paskaan. Jos kierrätät kuten Eino tekee, sinut pitää kivittää."

        Se kasvissyöntiketju oli kyllä omalla tavallaan hupaisa. Toisaalta uskon kyllä, että joidenkin ihmisten mielestä kierrätys ei ihan oikeasti kannata. Tunnen itsekin sellaisia.


      • also_sprach_jungfrau
        aewgrtawer kirjoitti:

        Osta uus huumorintaju, ja lopeta tuo ylimielinen haukottelun teeskentely. Huoh.

        Haukottelen, kun olen väsynyt, eikä miljoonankaan euron huumorintaju tarkoita sitä, että aina jaksaisi olla ilkkumisen kohde.


      • sir_eino
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        "Toisaalta... Sosiologisesta tai psykologisesta näkökulmasta AT-miesten tapa solvata naisia jotka hakeutuvat seuraani edes parin keskustelupalstaviestin verran on mielenkiintoista. Se on äärimmäinen pyrkimys ohjata naisen käytöstä heille mieluisaan suuntaan ja estää naisia valitsemasta seuransa. Edes internetissä."

        Noinhan se taitaa olla. Kontrollointia häpeällä... ja mistä tahansa voi saada tuntemaan "häpeää" (tai ainakin yrittää).

        "Ai Eino on sitä mieltä että kierrätys kannattaa? Eipäs kannata, on paljon parempi että maailma hukkuu paskaan. Jos kierrätät kuten Eino tekee, sinut pitää kivittää."

        Se kasvissyöntiketju oli kyllä omalla tavallaan hupaisa. Toisaalta uskon kyllä, että joidenkin ihmisten mielestä kierrätys ei ihan oikeasti kannata. Tunnen itsekin sellaisia.

        "Noinhan se taitaa olla. Kontrollointia häpeällä... ja mistä tahansa voi saada tuntemaan "häpeää" (tai ainakin yrittää)."

        Huvittavaa on lähinnä se että AT-siipi valittaa siitä kuinka muut luovat kriteereitä pariutumiseen ja yrittävät täällä luoda sitten kuitenkin omansa. Sillä tavalla että se syrjäyttäisi esimerkiksi minut markkinoilta täysin.

        "Se kasvissyöntiketju oli kyllä omalla tavallaan hupaisa. Toisaalta uskon kyllä, että joidenkin ihmisten mielestä kierrätys ei ihan oikeasti kannata. Tunnen itsekin sellaisia."

        Joo, mutta pointti olikin että sanon mitä vaan niin se on pahasta. Koska olen paha. Olen epä-AT.


      • Fox Murder
        sir_eino kirjoitti:

        "Noinhan se taitaa olla. Kontrollointia häpeällä... ja mistä tahansa voi saada tuntemaan "häpeää" (tai ainakin yrittää)."

        Huvittavaa on lähinnä se että AT-siipi valittaa siitä kuinka muut luovat kriteereitä pariutumiseen ja yrittävät täällä luoda sitten kuitenkin omansa. Sillä tavalla että se syrjäyttäisi esimerkiksi minut markkinoilta täysin.

        "Se kasvissyöntiketju oli kyllä omalla tavallaan hupaisa. Toisaalta uskon kyllä, että joidenkin ihmisten mielestä kierrätys ei ihan oikeasti kannata. Tunnen itsekin sellaisia."

        Joo, mutta pointti olikin että sanon mitä vaan niin se on pahasta. Koska olen paha. Olen epä-AT.

        Älä nyt Eikka. Mä ainakin vittuilen sulle ihan vaan huvin vuoksi. Nää jotkut muut täällä on niin tylsiä ettei niille jaksa vittuilla kun ne suuttuu heti.


      • sir_eino
        Fox Murder kirjoitti:

        Älä nyt Eikka. Mä ainakin vittuilen sulle ihan vaan huvin vuoksi. Nää jotkut muut täällä on niin tylsiä ettei niille jaksa vittuilla kun ne suuttuu heti.

        En mä sitä itseeni ota. Iso osa ns. vittuilusta on vaan vitsiä, läppää. Mutta tämä hc-ATM siipi... Siis eATMet ja vastaavat. Heitä tarkoitan.


    • realismus

      Olen äärettömän tyytyväinen työpaikkaani, mutten mitenkään yhdistä asiaa siviiilisäätyyni. Ehkä perheettömyys antaa suuremmat mahdollisuudet tehdä pitkää päivää dead linen hengittäessä niskaan, mutta sekin koskenee lapsiperhettä, ei kahden aikuisen liittoa.

      • sir_eino

        En haluaisi olla aina öitä ja viikonloppuja töissä jos mulla olisi naisystävä. Siitä on kokemusta ja se käy suhteen päälle. Enkä edes tehnyt kun 2-3 vuoroa viikossa koska opiskelin.


      • realismus
        sir_eino kirjoitti:

        En haluaisi olla aina öitä ja viikonloppuja töissä jos mulla olisi naisystävä. Siitä on kokemusta ja se käy suhteen päälle. Enkä edes tehnyt kun 2-3 vuoroa viikossa koska opiskelin.

        Olet niin kovin nuori - ei tässä iässä tarvitse enää nököttää kylki kyljessä 24/7 :D Oikeastaan muuten jomman kumman matkatyö pitää suhteen kunnossa, jatkuva toisen pärstän katselu uuvuttaa ennen pitkää.


      • sir_eino
        realismus kirjoitti:

        Olet niin kovin nuori - ei tässä iässä tarvitse enää nököttää kylki kyljessä 24/7 :D Oikeastaan muuten jomman kumman matkatyö pitää suhteen kunnossa, jatkuva toisen pärstän katselu uuvuttaa ennen pitkää.

        En mä sitä odotakaan. Mutta olisi se kiva nähdä edes joskus. Jos nainen on töissä ma-pe 8-16 ja mä ti-la 20-04 niin onhan siinä pieni ongelma...


      • realismus
        sir_eino kirjoitti:

        En mä sitä odotakaan. Mutta olisi se kiva nähdä edes joskus. Jos nainen on töissä ma-pe 8-16 ja mä ti-la 20-04 niin onhan siinä pieni ongelma...

        Juu, kommunikointi post it-lapuilla jääkaapin ovessa :D

        Sitten mennään liian pitkälle, mikäli epähuomiossa esittäydytte toisillenne tavatessa...


      • sir_eino
        realismus kirjoitti:

        Juu, kommunikointi post it-lapuilla jääkaapin ovessa :D

        Sitten mennään liian pitkälle, mikäli epähuomiossa esittäydytte toisillenne tavatessa...

        Joo. Olisihan se vähän noloa pyytää epähuomiossa nätiltä avovaimolta puhelinnumero kun on ehtinyt unohtaa että asutaan yhdessä.


    • pirun sosiaalistajat

      Mä alan olla siinä määrin lähellä burn outia, että nykyinen työ kammottaa itseäkin. Mutta mitä tekisin muuta kuin tätä? Olen katsellut kevyempiä hommia omalta alaltani, mutta kaikki sosiaalityöhön ja rikosseuraamusalaan vähänkin viittaava oksettaa.

      No, ehkä talviloma autaa ja sen jälkeen alan järjestellä puolen vuoden virkavapaata. Jos en sitä saa, otan kyllä lopputilin. Ehkä virkavapaalla oppii taas unelmoimaan.

      • also_sprach_jungfrau

        Vähän asian vierestä, mutta sinullahan oli käyttölinjainen saksanpaimenkoira/koiria? Työkoirien kouluttaminen olisi yksi, joka kuuluisi ainakin minulla unelmatöiden piiriin...


      • pirun sosiaalistajat
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Vähän asian vierestä, mutta sinullahan oli käyttölinjainen saksanpaimenkoira/koiria? Työkoirien kouluttaminen olisi yksi, joka kuuluisi ainakin minulla unelmatöiden piiriin...

        On kyllä, nyt vain tosin yksi. Mutta se, että elättäisi itsensä työkoiria kouluttamalla... kuuluu yhdessä ammattimaisen miekkailunopettajan kanssa unelmiin, joita en ole aikoihin uskaltanut edes miettiä.


      • also_sprach_jungfrau
        pirun sosiaalistajat kirjoitti:

        On kyllä, nyt vain tosin yksi. Mutta se, että elättäisi itsensä työkoiria kouluttamalla... kuuluu yhdessä ammattimaisen miekkailunopettajan kanssa unelmiin, joita en ole aikoihin uskaltanut edes miettiä.

        Eikö mitä! Kyllä taatusti voi elättää itsensä olemalla koirankouluttaja-miekkailunopettaja-maanviljelijä-kelloseppä-kirjailija-käsityöläinen-meedio. Pakko voida!


    • Hämärän rajoilta

      Saisin toteuttaa itseäni ja tukea työpanoksellani alaa joka on jatkuvasti feministien ja fundamentalistien julman vainon kohteena, ei olisi minkäänlaisia suorituspaineita (sillä kuka muka kuuntelee pornoleffojen soundtrackeja pieteetillä - paitsi minä), palkka ei välttämättä olisi hyvä mutta sitä kompensoisivat vapaakappaleet julkaisuista enemmän kuin riittävästi. Jos porno olisi ilmaista, mihin sitä rahaa muka enää tarvitsisi?

      http://northpole.fi/files/m/pornomusiikkia.mp3

      Ohessa eräänlainen tyylinäyte, vaikkakin pikaisesti tehty ja viimeistelemätön.

      • Porn Funk Baby

        Hyvää shittiä. Mä laitan ton repeatille soimaan tänään kun raahaan jonkun ellinooran baarista kämpille nussittavaksi. Ou jeah!


      • also_sprach_jungfrau

        Onko pornossa muka yleensä noin tunnelmallinen musiikki? Tarkoittaako tämä, että GrooveFM on pornokanava?

        Muuten en tyylinäytettäsi kommentoi, koska olen niin kateellinen, että oksettaa. Tai no, kommentti tietysti sekin.


      • Hämärän rajoilta
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Onko pornossa muka yleensä noin tunnelmallinen musiikki? Tarkoittaako tämä, että GrooveFM on pornokanava?

        Muuten en tyylinäytettäsi kommentoi, koska olen niin kateellinen, että oksettaa. Tai no, kommentti tietysti sekin.

        ...joku kirjoittaja kutsui GrooveFM-kanavaa huikealla nimellä "Radio Novan sikaosasto". Tällaisten määritelmien jälkeen pornokanavuus olisi luultavasti vain harppaus kohteliaisuutta kohti.

        Nykypornojen musiikilliset käytännöt vaihtelevat suuresti. Henkilökohtaisesti minua ei juurikaan harmita (paitsi tulevan ammatin puolesta!) nykyisin suosittu ns. gonzo-lähestymistapa, jossa musiikillista ääniraitaa ei ole lainkaan aktien aikana, vaan äänimaisema muodostuu pelkästään ähkäisyistä, voihkaisuista sekä kitkasta ja ilmanpaineen vaihteluista eri ruumiinaukoissa. Sitten on näitä jenkkiläisiä isojen firmojen leffoja, joiden soundtrack on usein tietokoneella tehtyä ja varsin kliinistä - kuten kaikki muukin näissä pätkissä.

        Ennen vanhaan pornomusiikki groovasi urakalla. 70-80-lukujen filmeissä saksofonit ja wah-kitarat revittelivät hurjemmin kuin naisesiintyjät. Sittemmin aidot instrumentit pitkälti syrjäytyivät, arvatenkin kustannussyistä: sekvenssereillä vääntäminen oli halvempaa kuin palkata soittajia. Elokuvan ja musiikin suhteen uudistuessa muusikot ovat yleensä olleet häviävä osapuoli (äänielokuvan tulo aiheutti muusikoiden massatyöttömyyden viime vuosisadan alkupuolella). Silti vieläkin törmää satunnaisesti pätkiin, joissa musiikki on "soitettua" (ohjelmoidun sijaan) ja tunnelmallista. En uskalla mitään yleistystä tehdä pienen otannan ja huonon muistin vuoksi, mutta hämäränä mielikuvana on, että ainakin latinalaisesta Amerikasta tulevissa leffoissa kuulee yhä melko usein oikeaa akustista kitaraa, sikäläisiä perkussioita ym.

        Summa summarum: nykypornossa ei yleensä ole noin tunnelmallinen musiikki, mutta PITÄISI OLLA, mikäli musiikkia kerran halutaan käyttää.

        Tyylinäytteeni pornouskottavuus lisääntyisi huomattavasti, jos 1) omistaisin saksofonin ja 2) osaisin soittaa sellaista. Tinapillin käyttö fonin korvikkeena on ehkä omaperäistä mutta kuulostaa pornomusiikin konventioihin tottuneen korvaan lähinnä oudolta.


      • -.-.-.-.
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        ...joku kirjoittaja kutsui GrooveFM-kanavaa huikealla nimellä "Radio Novan sikaosasto". Tällaisten määritelmien jälkeen pornokanavuus olisi luultavasti vain harppaus kohteliaisuutta kohti.

        Nykypornojen musiikilliset käytännöt vaihtelevat suuresti. Henkilökohtaisesti minua ei juurikaan harmita (paitsi tulevan ammatin puolesta!) nykyisin suosittu ns. gonzo-lähestymistapa, jossa musiikillista ääniraitaa ei ole lainkaan aktien aikana, vaan äänimaisema muodostuu pelkästään ähkäisyistä, voihkaisuista sekä kitkasta ja ilmanpaineen vaihteluista eri ruumiinaukoissa. Sitten on näitä jenkkiläisiä isojen firmojen leffoja, joiden soundtrack on usein tietokoneella tehtyä ja varsin kliinistä - kuten kaikki muukin näissä pätkissä.

        Ennen vanhaan pornomusiikki groovasi urakalla. 70-80-lukujen filmeissä saksofonit ja wah-kitarat revittelivät hurjemmin kuin naisesiintyjät. Sittemmin aidot instrumentit pitkälti syrjäytyivät, arvatenkin kustannussyistä: sekvenssereillä vääntäminen oli halvempaa kuin palkata soittajia. Elokuvan ja musiikin suhteen uudistuessa muusikot ovat yleensä olleet häviävä osapuoli (äänielokuvan tulo aiheutti muusikoiden massatyöttömyyden viime vuosisadan alkupuolella). Silti vieläkin törmää satunnaisesti pätkiin, joissa musiikki on "soitettua" (ohjelmoidun sijaan) ja tunnelmallista. En uskalla mitään yleistystä tehdä pienen otannan ja huonon muistin vuoksi, mutta hämäränä mielikuvana on, että ainakin latinalaisesta Amerikasta tulevissa leffoissa kuulee yhä melko usein oikeaa akustista kitaraa, sikäläisiä perkussioita ym.

        Summa summarum: nykypornossa ei yleensä ole noin tunnelmallinen musiikki, mutta PITÄISI OLLA, mikäli musiikkia kerran halutaan käyttää.

        Tyylinäytteeni pornouskottavuus lisääntyisi huomattavasti, jos 1) omistaisin saksofonin ja 2) osaisin soittaa sellaista. Tinapillin käyttö fonin korvikkeena on ehkä omaperäistä mutta kuulostaa pornomusiikin konventioihin tottuneen korvaan lähinnä oudolta.

        Emmanuelle pehmoporniksissa kuullaan Serge Gainsbourgin samettisia huokauksia.

        http://www.youtube.com/watch?v=JmDzBDY68SA


      • Hämärän rajoilta
        -.-.-.-. kirjoitti:

        Emmanuelle pehmoporniksissa kuullaan Serge Gainsbourgin samettisia huokauksia.

        http://www.youtube.com/watch?v=JmDzBDY68SA

        ...tunnuslaulu, esittäjänä Pierre Bachelet: http://www.youtube.com/watch?v=_H2vdhQu81U

        Mainittakoon, että em. laulun toinen tekijä on miekkonen nimeltä Hervé Roy. Myös tämän herran pornomusiikkimeriitit ovat varsin lyömättömät: hänen säveltämänsä nimittäin on legendaarisen 2girls1cup-videon taustalla kuultava romanttinen musiikki "Lover's Theme"! http://www.youtube.com/watch?v=-uk49gxS2L8


      • Reipas Poikamies
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        ...tunnuslaulu, esittäjänä Pierre Bachelet: http://www.youtube.com/watch?v=_H2vdhQu81U

        Mainittakoon, että em. laulun toinen tekijä on miekkonen nimeltä Hervé Roy. Myös tämän herran pornomusiikkimeriitit ovat varsin lyömättömät: hänen säveltämänsä nimittäin on legendaarisen 2girls1cup-videon taustalla kuultava romanttinen musiikki "Lover's Theme"! http://www.youtube.com/watch?v=-uk49gxS2L8

        Tiukka kyssäri (sääli pisteet että tiedän tän) Maikkarilta tuli joskus pehmoporno sarja Silkkiä ja Luoteja sarjan jälkeen ei ollut se Playboy esittää kyseessä vaan joku tyyliin "rakkaudella Joy" Joy---jotakin" ???
        Tuon naisen nimen jos joku tietää niin saa virtuaalisena 4cl whiskyä.


      • Gordon Gekko
        Reipas Poikamies kirjoitti:

        Tiukka kyssäri (sääli pisteet että tiedän tän) Maikkarilta tuli joskus pehmoporno sarja Silkkiä ja Luoteja sarjan jälkeen ei ollut se Playboy esittää kyseessä vaan joku tyyliin "rakkaudella Joy" Joy---jotakin" ???
        Tuon naisen nimen jos joku tietää niin saa virtuaalisena 4cl whiskyä.

        En tiedä tätä, mutta sanon vaan sivusta, että se Silkkiä ja luoteja -sarjan nainen oli mulle pehmopornoa ihan vaatteet päälläkin.


      • RP
        Gordon Gekko kirjoitti:

        En tiedä tätä, mutta sanon vaan sivusta, että se Silkkiä ja luoteja -sarjan nainen oli mulle pehmopornoa ihan vaatteet päälläkin.

        1. Huh hei niitä jakkupukuja ja korkkaireita ;)


      • ellastella
        -.-.-.-. kirjoitti:

        Emmanuelle pehmoporniksissa kuullaan Serge Gainsbourgin samettisia huokauksia.

        http://www.youtube.com/watch?v=JmDzBDY68SA

        Emmanuellahan on melkein kuin Ellastella...

        Joo joo, vien pipipääni uneksimaan muualle.


      • also_sprach_jungfrau
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        ...joku kirjoittaja kutsui GrooveFM-kanavaa huikealla nimellä "Radio Novan sikaosasto". Tällaisten määritelmien jälkeen pornokanavuus olisi luultavasti vain harppaus kohteliaisuutta kohti.

        Nykypornojen musiikilliset käytännöt vaihtelevat suuresti. Henkilökohtaisesti minua ei juurikaan harmita (paitsi tulevan ammatin puolesta!) nykyisin suosittu ns. gonzo-lähestymistapa, jossa musiikillista ääniraitaa ei ole lainkaan aktien aikana, vaan äänimaisema muodostuu pelkästään ähkäisyistä, voihkaisuista sekä kitkasta ja ilmanpaineen vaihteluista eri ruumiinaukoissa. Sitten on näitä jenkkiläisiä isojen firmojen leffoja, joiden soundtrack on usein tietokoneella tehtyä ja varsin kliinistä - kuten kaikki muukin näissä pätkissä.

        Ennen vanhaan pornomusiikki groovasi urakalla. 70-80-lukujen filmeissä saksofonit ja wah-kitarat revittelivät hurjemmin kuin naisesiintyjät. Sittemmin aidot instrumentit pitkälti syrjäytyivät, arvatenkin kustannussyistä: sekvenssereillä vääntäminen oli halvempaa kuin palkata soittajia. Elokuvan ja musiikin suhteen uudistuessa muusikot ovat yleensä olleet häviävä osapuoli (äänielokuvan tulo aiheutti muusikoiden massatyöttömyyden viime vuosisadan alkupuolella). Silti vieläkin törmää satunnaisesti pätkiin, joissa musiikki on "soitettua" (ohjelmoidun sijaan) ja tunnelmallista. En uskalla mitään yleistystä tehdä pienen otannan ja huonon muistin vuoksi, mutta hämäränä mielikuvana on, että ainakin latinalaisesta Amerikasta tulevissa leffoissa kuulee yhä melko usein oikeaa akustista kitaraa, sikäläisiä perkussioita ym.

        Summa summarum: nykypornossa ei yleensä ole noin tunnelmallinen musiikki, mutta PITÄISI OLLA, mikäli musiikkia kerran halutaan käyttää.

        Tyylinäytteeni pornouskottavuus lisääntyisi huomattavasti, jos 1) omistaisin saksofonin ja 2) osaisin soittaa sellaista. Tinapillin käyttö fonin korvikkeena on ehkä omaperäistä mutta kuulostaa pornomusiikin konventioihin tottuneen korvaan lähinnä oudolta.

        Kiitos pornomusiikkitietoiskusta, Hämsy. Erittäin valaisevaa näin maallikolle.

        Minusta tinapilli kuulosti hyvältä. Eikö sinun kannattaisi perustaa oma Wanhanajan Retropornotehdas?


      • Hämärän rajoilta
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Kiitos pornomusiikkitietoiskusta, Hämsy. Erittäin valaisevaa näin maallikolle.

        Minusta tinapilli kuulosti hyvältä. Eikö sinun kannattaisi perustaa oma Wanhanajan Retropornotehdas?

        Oletan kiitoksen olleen kutakuinkin sarkasmiton, vaikka tiedänkin taipumukseni heittäytyä luennoimaan toisinaan kiusalliseksi.

        Wanhanajan Retropornotehdas kuulostaa musiikillisesti ihanteelliselta. Ongelma on, että kyseisen alan muilla sektoreilla vintage-henkisyys ei välttämättä ole suuri plussa. Suuri yleisö ei välttämättä ole valmis maksamaan edes normaalia hintaa - mistään nostalgialisistä puhumattakaan - karvaisista naisista ja puoliveltoista kulleista. (Entisaikaan pornossa ei miesesiintyjille ollut juuri minkäänlaisia kriteereitä, joten voisin hyvin näytellä WR-tuotannon miespääosat.)

        Puhumattakaan siitä, että ennen vanhaan pornoelokuvissa oli jonkinlainen juoni ja tarinankuljetus, josta Umberto Eco totesi eräässä pakinassaan, että jos tosielämässä paikasta A paikkaan B siirtyminen kestää 15 minuuttia ja pornoelokuvan juoni edellyttää vastaavaa siirtymää, tähän matkantekoon kuluu elokuvan kestossakin samat 15 minuuttia. Tälle oli vielä jokin selityskin, jota en muista; liittyi muistaakseni jotenkin uskottavuuden lisäämiseen. Joka tapauksessa seurauksena oli, että leffat olivat aktien välillä kuolettavan tylsiä, ja välit saattoivat olla pitkiä. (Nykyisissä gonzo-elokuvissa kaikki juonelliset elementit on riisuttu pois eikä akteille edes yritetä tarjota mitään uskottavaa selitystä: alku- ja lopputekstien välissä ihmiset vain panevat, that's it.)

        Bisnesidea siis on kiehtova ja kehityskelpoinen, mutta edellä esitetyt ongelmat vaativat ratkaisua ennen kuin naisesiintyjien koe-esiintymisiä aletaan järjestää.


      • also_sprach_jungfrau
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Oletan kiitoksen olleen kutakuinkin sarkasmiton, vaikka tiedänkin taipumukseni heittäytyä luennoimaan toisinaan kiusalliseksi.

        Wanhanajan Retropornotehdas kuulostaa musiikillisesti ihanteelliselta. Ongelma on, että kyseisen alan muilla sektoreilla vintage-henkisyys ei välttämättä ole suuri plussa. Suuri yleisö ei välttämättä ole valmis maksamaan edes normaalia hintaa - mistään nostalgialisistä puhumattakaan - karvaisista naisista ja puoliveltoista kulleista. (Entisaikaan pornossa ei miesesiintyjille ollut juuri minkäänlaisia kriteereitä, joten voisin hyvin näytellä WR-tuotannon miespääosat.)

        Puhumattakaan siitä, että ennen vanhaan pornoelokuvissa oli jonkinlainen juoni ja tarinankuljetus, josta Umberto Eco totesi eräässä pakinassaan, että jos tosielämässä paikasta A paikkaan B siirtyminen kestää 15 minuuttia ja pornoelokuvan juoni edellyttää vastaavaa siirtymää, tähän matkantekoon kuluu elokuvan kestossakin samat 15 minuuttia. Tälle oli vielä jokin selityskin, jota en muista; liittyi muistaakseni jotenkin uskottavuuden lisäämiseen. Joka tapauksessa seurauksena oli, että leffat olivat aktien välillä kuolettavan tylsiä, ja välit saattoivat olla pitkiä. (Nykyisissä gonzo-elokuvissa kaikki juonelliset elementit on riisuttu pois eikä akteille edes yritetä tarjota mitään uskottavaa selitystä: alku- ja lopputekstien välissä ihmiset vain panevat, that's it.)

        Bisnesidea siis on kiehtova ja kehityskelpoinen, mutta edellä esitetyt ongelmat vaativat ratkaisua ennen kuin naisesiintyjien koe-esiintymisiä aletaan järjestää.

        "Oletan kiitoksen olleen kutakuinkin sarkasmiton, vaikka tiedänkin taipumukseni heittäytyä luennoimaan toisinaan kiusalliseksi."

        Sarkasmitonhan se oli. Itselläni on taipumus luennoida ihan mistä tahansa, joten muidenkin luennot kiinnostavat, oli aihepiiri vaikkapa sitten pornomusiikki. Porno itsessään ei ehkä kiinnostaisi niin paljon.

        Eikö kaikenlaisessa retroilussa ole kuitenkin keskeistä wanhanajan illuusio? Nythän pitäisi olla kovasti muotia burleski ja vanhanaikaiset pin-up-tytöt à la Bettie Page. Löisin vaikka pääni pantiksi, että on olemassa vintage-henkistä pornoa. Jos ei ole, niin se on huutava vääryys. Miehilläkin tietysti pitäisi olla henkselihousut ja kaikkea. Noir-pornoa! Se olisi varmasti hienoa.

        Siinä sinulle projekti: 40-luvun noir-pornomusiikkia!


      • Hämärän rajoilta
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        "Oletan kiitoksen olleen kutakuinkin sarkasmiton, vaikka tiedänkin taipumukseni heittäytyä luennoimaan toisinaan kiusalliseksi."

        Sarkasmitonhan se oli. Itselläni on taipumus luennoida ihan mistä tahansa, joten muidenkin luennot kiinnostavat, oli aihepiiri vaikkapa sitten pornomusiikki. Porno itsessään ei ehkä kiinnostaisi niin paljon.

        Eikö kaikenlaisessa retroilussa ole kuitenkin keskeistä wanhanajan illuusio? Nythän pitäisi olla kovasti muotia burleski ja vanhanaikaiset pin-up-tytöt à la Bettie Page. Löisin vaikka pääni pantiksi, että on olemassa vintage-henkistä pornoa. Jos ei ole, niin se on huutava vääryys. Miehilläkin tietysti pitäisi olla henkselihousut ja kaikkea. Noir-pornoa! Se olisi varmasti hienoa.

        Siinä sinulle projekti: 40-luvun noir-pornomusiikkia!

        En ole koskaan nähnyt 40-luvun pornoa (tai jos olen niin en ainakaan musiikin kanssa). Kyseisen ajanjakson musiikkipastissin toteuttaminen yhden miehen projektissani on myös melkoinen urakka, oli kyse sitten eroottisesta musiikista tai ei. Sikäli kun oikein muistan jazzin historian kurssilta, elitistisin jatsailu oli tässä vaiheessa ottamassa askelta kohti bebopia, mutta valtavirtaviihdemusiikissa big band oli vielä kova juttu. Molemmat näistä ovat vaikeita, vaskipuhaltimet kun ovat praktisen musiikillisen kompetenssini aukkokohtaa. Jousia hyödyntävä perinteisempi orkesterielokuvamusiikki ei ole paljon sen helpompaa.

        Ehkä tyydyn vain äänittelemään pianotriolla mukajazzahtavaa himmailua ja huononnan äänenlaatua post-produktiona toivoen sen menevän läpi.

        Tulostin muuten tänään nuotit Hervé Royn "Lover's Theme" -kappaleeseen, joka on erinomainen lisä ohjelmistoon sikäli, että tavallinen kuulija pitää sävelmää vain kivana romanttisena pianoteemana - kun taas Internetissä asuva vähemmistö huvittuu suuresti jo ensisävelistä koprofagisen videon kuvien heijastuessa jostakin alitajunnan valkokankaalle.


      • also_sprach_jungfrau
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        En ole koskaan nähnyt 40-luvun pornoa (tai jos olen niin en ainakaan musiikin kanssa). Kyseisen ajanjakson musiikkipastissin toteuttaminen yhden miehen projektissani on myös melkoinen urakka, oli kyse sitten eroottisesta musiikista tai ei. Sikäli kun oikein muistan jazzin historian kurssilta, elitistisin jatsailu oli tässä vaiheessa ottamassa askelta kohti bebopia, mutta valtavirtaviihdemusiikissa big band oli vielä kova juttu. Molemmat näistä ovat vaikeita, vaskipuhaltimet kun ovat praktisen musiikillisen kompetenssini aukkokohtaa. Jousia hyödyntävä perinteisempi orkesterielokuvamusiikki ei ole paljon sen helpompaa.

        Ehkä tyydyn vain äänittelemään pianotriolla mukajazzahtavaa himmailua ja huononnan äänenlaatua post-produktiona toivoen sen menevän läpi.

        Tulostin muuten tänään nuotit Hervé Royn "Lover's Theme" -kappaleeseen, joka on erinomainen lisä ohjelmistoon sikäli, että tavallinen kuulija pitää sävelmää vain kivana romanttisena pianoteemana - kun taas Internetissä asuva vähemmistö huvittuu suuresti jo ensisävelistä koprofagisen videon kuvien heijastuessa jostakin alitajunnan valkokankaalle.

        Koprofagia? Luulin, että sitä harrastavat vain koirat, joilla on vitamiininpuutos.

        Mukajazzahtava pianotriohimmailu kuulostaa ihan hyvältä; toivottavasti saamme linkin siihen. Tosin jos se yhtään helpottaa asiaa, retropornon voi siirtää myös 50-luvulle. Bettie Pagekin taisi olla 50-luvun tuote.


    • rikquu

      Baarimikko on kyllä aika jees duuni, muutamia vuosia takaperin tuli itseasiassa työskenneltyä baarimikkona.

      • sir_eino

        Joo. Sama. Pidin siitä hommasta todella paljon. Palkka on vaan niin huono että "pääsen" näillä veloilla äkkiä ulosottoon jos vaihdan alaa.


    • Mies1985

      Olen miettinyt että voisin tehdä jotain sosiaalityön tapaista mutta en pysty tekemään puhdasta hoitotyötä johon kuuluu ihmisten koskettelu
      . Oma lukunsa ovat hoitotyöt joihin liittyy paljon patsastelua ja kahvittelua kuten psykiatrinen sairaanhoito mutta en taitaisi siihen nyt päästä enkä haluaisikaan. Tarkoitan enemmän ohjaustyypin sosiaalityötä mikä ei sisältäisi kehitysvammaisten tai lasten kanssa työskentelyä. Minulla oli joskus itsellänikin lyhyen aikaa elämässäni tällainen eräänlainen henkilökohtainen avustaja joka kävi kotonani jonkun kerran viikossa jne. mutta ei siitä enempää. En tiedä mistä siihen sitten valmistuisi. Joku AMK-koulutus pitäisi varmaan olla.

      Nuoriso-ohjaaja olin vähän aikaa ja totesin että sekin homma on paljolti patsastelua ja lasten kanssa häärimistä ja tuntuu etten oikein kestäisi sitä, enkä ylipitkää koulutusta. Myös muilla vastaavilla aloilla olen ollut havaitsevinani samanlaista ylipitkää koulutusta tai sitten koulutusta vastaamattomaa työllistymistä.

      Jos ei muuta keksi niin pitää jatkaa vanhaan malliin ja jos sen jälkeen vielä esim.yliopistoon niin tulee vähän ikiopiskelun meininki mutta turha miettiä sitä kai.

      • also_sprach_jungfrau

        Haluat ohjata (neuvoa? analysoida?) ihmisiä, muttet lapsia, nuorisoa etkä kehitysvammaisia... etkä koskea ihmisiä. Hmm. Jotenkin näkisin, että psykologia voisi olla antoisampaa sinulle kuin sosiaaliala tai varsinainen hoitoala? Tai en tiedä, en tiedä kummastakaan alasta oikein mitään - vaisto vain sanoo.

        Koulutus kai on niin pitkä kuin sen pitää olla. Kannattanee silti mennä sen mukaan, mikä oikeasti kiinnostaa?


    • n(21)

      Kokopäivätoiminen ympäristöaktivisti, haluisin työskennellä esim. Rainbow Warriorilla!

      • sir_eino

        Jos tämä ei ole vittuilua niin vau.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      365
      12339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2522
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      60
      2482
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2037
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      169
      1970
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      80
      1927
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      132
      1847
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1475
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1440
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1414
    Aihe