Vanhojen tanssien puvut muuttuneet

näköjään

Katselin uutisista pätkää lukion vanhojen tansseista ja täytyy todeta, että niiden muoti on tyttöjen osalta muuttunut aika tavalla omasta nuoruudestani 80-luvulla (olen siis nelikymppinen). Nykyään tytöillä on vanhojen tansseissa sellaiset modernit iltapuvut. Vähän niin kuin itsenäisyyspäivän juhlissa pressanlinnassa.
http://www.savonsanomat.fi/multimedia/dynamic/00029/Vanhojen_tanssit_5_29306b.jpg

Omassa nuoruudessani silloin kultaisella 80-luvulla oli tapana, että tytöt pukeutuivat vanhojen tansseihin semmoisiin 1700-1800-luvun tyylisiin pukuihin eli vanhojen tansseissa kuului olla vanhanaikainen. Suunnilleen tälläisiin: http://yle.fi/ecepic/archive/00293/1700-luvun_asut_5_2_293575b.jpg

Mitä muistoja muilla sinkuilla on vanhojen tansseista?

12

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ES

      Ei mitään muistoja. Mulla ei ollut varaa sellaiseen. Todella kallistahan se olisi kaikkineen ollutkin, vaikka olisi vaan vuokrannut puvun jostain. Olisi kiva joskus pukea päälle jokin tuollainen hieno mekko; millainen olohan siinä olisi olla... hienompi, prinsessamainen?

    • Ei minkäänlaista, en ole käynyt lukiota ja enkä osaa tanssia.

    • Samoja muistoja

      Ihan samanlaisia muistoja kuin sinullakin. Aika ja muoti muuttuvat, ja nykyisin vanhojen päivä on jonkinlainen amerikkalaisten senior prom -tyyppinen esiintymistilaisuus, johon ostetaan isolla rahalla puku, kampaus ja meikkaus. Jotkut kuuluvat jo vuokranneen limusiinejakin kulkupeleiksi. Kilpavarusteluksihan tuokin on mennyt.

      Vanhojen päivänä oikein kauan sitten pukeuduttiin koukkuselkäisiksi mummoiksi ja papoiksi, joten mekin edustimme jo uutuuden hapatusta omina "vanhoina" aikoinamme.

      • Muistan, muistan

        En ole käynyt lukiota, mutta kävin yläasteen juuri 80-luvulla ja siellä oli perinne, että mentiin joka vuosi lukion puolelle katsomaan kuinka vanhat tanssivat. Ja muistan minäkin, että tytöillä oli siihen aikaan tosiaan semmoiset vanhan ajan puvut. Vähän niinkuin historiallisissa leffoissa. Nykyään enää ei.


    • ala-keskitason mies

      Vanhojen tanssit. Ainoa kerta, kun minä olen saanut naisissa aikaan jotain aktiivisuutta. Muuten olen elämässäni saanut aina itse lähestyä naisia, saada pakit tai tulla jätetyksi lyhyen pätkän jälkeen, ja mennä yksin nuolemaan haavojani, naisen nauttiessa kuinka on loukannut minua. Vanhojen tansseja ennen tämä asetelma kääntyi päälaelleen. Meillä oli tyttöenemmistöinen lukio, ja suurimmalla osalla pojista oli kaksi tanssipartneria. Niin minullakin, ja kaiken lisäksi nämä vielä pyysivät itse minua tanssiparikseen. Tosin varsinkin toinen näistä oli sellainen vähän kireän tai ilkeän oloinen pissis, jota en edes juurikaan tuntenut, että kai se pyysi minua kun ajatteli ettei tolla nörtillä ainakaan kahta tanssiparia vielä ole.

      SE ON NIIN VÄÄRIN. NIIIIIIIIN VÄÄRIN, ETTÄ NUOKAAN NAISET EIVÄT OLE IKINÄ TUON JÄLKEEN ENÄÄ JOUTUNEET KOKEMAAN, MITÄ TARKOITTAA SE KUN JOUTUU ITSE ETSIMÄÄN VASTAKAPPALETTA. NUOKIN NAISET OVAT TUON JÄLKEEN SAANEET KAIKEN KANNETTUNA PÖYTÄÄN. TARJOTTIMELLA SAATANA. NAISET EI VAAN KÄSITÄ MITEN HELPPOA NIIDEN ELÄMÄN ON SUOMESSA.

    • Twin Six

      Aah, taas jokavuotinen valitus vanhojentanssien tyylistä ja kustannuksista!

      Kyllä minusta tyttöjen puvut olivat tuollaisia (iltapukutyyppisiä) jo 90-luvulla, kun ensimmäistä kertaa näitä pääsi seuraamaan. Nykyään varmaan "pelinainen" osaa hyödyntää huutonettiä tai muita verkkokauppoja releiden hankinnassa, eli kustannusten ei välttämättä tarvitse olla ongelma?

      Minäkin sain aikaan säpinää naisten keskuudessa. Itse asiassa useampikin kysyi tyyliin "et kai sä vaan aio tanssia?" :D Lukiossa oli totta kai tyttöjä paljon enemmän kuin poikia, joten oli olemassa riski, että jollekin osuisi ns. tyhjä arpa. Parhaat jätkät tietenkin varattiin heti, joten kyllähän siinä montaa tyttöä jo vähän kylmäsi, kun kundivalikoimassa oli jäljellä enää lähinnä A-kirjaimella alkavaa porukkaa... :D

      No, en tuottanut pettymystä, en tannsinut.

      • Ajat muuttuvat

        Kyllä minusta tyttöjen puvut olivat tuollaisia (iltapukutyyppisiä) jo 90-luvulla, kun ensimmäistä kertaa näitä pääsi seuraamaan. Nykyään varmaan "pelinainen" osaa hyödyntää huutonettiä tai muita verkkokauppoja releiden hankinnassa, eli kustannusten ei välttämättä tarvitse olla ongelma?

        Ehkä tosiaan alkoi olla noin silloin 90-luvun puolella, mutta 80-luvulla ne olivat niitä vanhan ajan historiallisia pukuja ja ei niitä juuri kukaan ostanut, vaan ne vuokrattiin pukuvuokraamosta, joilla meni siihen aikaan hyvin juuri vanhojen tanssien aikoihin. Se on myöhempää perua se, että tytöt ostivat niitä pukuja itse. 80-luvulla käytettiin yleensä pukuvuokraamoa ja olihan se luonnollistakin, ettei kukaan tyttö jotain 1800-luvun pukua halunnut ostaa kokonaan itselleen, vaikka sitä olikin hienoa pitää se yksi päivä. Eikä 80-luvulla nuorilla ollut rahaakaan läheskään niin paljon kuin nykyään.


      • also_sprach_jungfrau
        Ajat muuttuvat kirjoitti:

        Kyllä minusta tyttöjen puvut olivat tuollaisia (iltapukutyyppisiä) jo 90-luvulla, kun ensimmäistä kertaa näitä pääsi seuraamaan. Nykyään varmaan "pelinainen" osaa hyödyntää huutonettiä tai muita verkkokauppoja releiden hankinnassa, eli kustannusten ei välttämättä tarvitse olla ongelma?

        Ehkä tosiaan alkoi olla noin silloin 90-luvun puolella, mutta 80-luvulla ne olivat niitä vanhan ajan historiallisia pukuja ja ei niitä juuri kukaan ostanut, vaan ne vuokrattiin pukuvuokraamosta, joilla meni siihen aikaan hyvin juuri vanhojen tanssien aikoihin. Se on myöhempää perua se, että tytöt ostivat niitä pukuja itse. 80-luvulla käytettiin yleensä pukuvuokraamoa ja olihan se luonnollistakin, ettei kukaan tyttö jotain 1800-luvun pukua halunnut ostaa kokonaan itselleen, vaikka sitä olikin hienoa pitää se yksi päivä. Eikä 80-luvulla nuorilla ollut rahaakaan läheskään niin paljon kuin nykyään.

        Meillä oli siinä 2000-luvun taitteessa vähän sekalaista - useimmilla taisi olla modernit iltapuvut, joillakin oli teatterista tai pukuvuokraamosta lainattua epämääräisen "historiallista" krinoliineineen, ja joillakin oli jotain mummon vintiltä repäistyä. Minä suunnittelin kovasti pukeutuvani 1700-luvun tyyliin - puuteroidut hiukset ja kaikkea - ja se 50-luvun kirppispuku johon budjetti riitti oli pienoinen pettymys. Jälkikäteen harmittaa, etten älynnyt pukeutua frakkiin.

        Nykypäivän lukiotyttö kyllä löytäisi upean vintage-unelman ihan jonkin henkkamaukka-rääsyn hinnalla, jos vähän tietää mistää katsoo.


    • A.K.

      Saman havainnon olen tehnyt kuin aloittaja. Itse tanssin 1990-luvun alkupuolella itse ompelemassani 1800-luvun lopun tyylisessä puvussa. Likoista useimmilla oli vanhanaikaiset puvut, rokoota, barokkia, 1800-luvun alku- tai loppupuolta tai 1920-luvun jazz-tyttömeininkiä. Oli siellä suosituimmilla tytöillä sellaisia ajattomampia prinsessatyylisiä luomuksia joissa pääsee tissit yms. paremmin esiin - en ymmärtänyt niitä silloin enkä ymmärrä vieläkään. Menee pointti ohi.

      Mutta pakko kompata myös miespuolisia kommentoijia. Niistäkin pojista, jotka muuten eivät juurikaan naisseurassa liikkuneet, käytiin kyllä kilpailua tansseja edeltävinä viikkoina. Olin itse asiassa vähän ihastunutkin yhteen näistä "AT- tyypin" pojista mutta hän piti minua ihan joutavana raggarinaisena eikä suostunut kavaljeerikseni, damn ;)

    • sunny2

      Hyvä herra / rouva:

      Olemme ammatillinen muotiasusteet valmistajan Kiinasta.
      Tarjoamme kaikenlaisia alusvaatteita, korsetti, muoti leningit, puvut, bikinit, ranta-asut, korut jne ,Päivittämisen uusia tyylejä meidän net joka päivä, olemme tullut suurin naisen muoti toimittaja. Jos olet kiinnostunut tuotteistamme, käy http://www.onlysaga.com lisätietoja.

      UKK:
      1. Paketti lähetetään 48 tunnin kuluessa, EMS DHL FedEx, T / T 3 ~ 7 päivää.
      2. Maksu: Paypal, Western Union, rahaa grammaa, T / tetC.
      3. Näyte koetilausta & Mixed Order hyväksyä, MOQ on 50 dollaria.

      Kiitos time.Looking eteenpäin kuulla sinusta.

      Ystävällisin terveisin

      Sunny Zeng
      ONLYSAGA Woman's Fashion Co., Ltd
      Tel : 0086 18150531120
      Fax : 0086 595-86385894
      Web : onlysaga.com
      Skype : zeng.sunny1
      Email : [email protected]
      Add : NO.310 Xingxian Road NanHuan Road LiCheng Part Quanzhou City Fujian Pro

    • wholesale lingerie


      lingerie wholesale


      Sexy lingerie


      cheap sexy lingerie


      lingerie


      onlysaga

    • sunny25

      wholesale lingerie


      lingerie wholesale


      Sexy lingerie


      cheap sexy lingerie


      lingerie


      onlysaga

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      450
      14041
    2. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      164
      3148
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2772
    4. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2662
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2137
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2098
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1987
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1585
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      64
      1557
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      23
      1512
    Aihe