onko toivoa?

onko turn off?

Mites miehet (ja miksei naisetkin jos roolit toisin päin), onko teistä mahdoton ajatus alkaa seurustella naisen kanssa joka on jäänyt työttömäksi? Jos muuten luonne natsaa ja naisella ei ole mitään ongelmaa(kuten alko tms) joka olisi syy työttömyydelle vaan se syy olisi siinä että on ollut lama ja naisen ammatti on sellainen mihin lama iski pahiten.

Olen tässä miettinyt, että onko minulla mitään jakoa tuolla parisuhde markkinoilla koska olen työtön? Teen kaikkeni että saisin taas töitä, mutta se ei ole ihan niin helppoa kuin toivoisi...

16

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkä mies19

      Mulle ainakin kelpais en näe ongelmaa :). Ainut on, että jos et edes yrittäisi saada töitä, mutta et ole tälläinen ja jos et yrittäisi saada niitä töitä ottaisin niskasta kiinni ja pakottaisin siihen (ei suinkaan:))

    • .

      mikä ammatti on kyseessä ja millaiset ovat työllistymisnäkymät. Mitään pitkäaikaistyötöntä tai pummia en alkaisi elättää.

      • mietinpä vaa

        No entäs jos nainen yrittäisi päästä opiskelemaan uutta, paremmin työllistävää ammattia? Olisitteko tukena vai pitäisittekö huonona?


      • .....
        mietinpä vaa kirjoitti:

        No entäs jos nainen yrittäisi päästä opiskelemaan uutta, paremmin työllistävää ammattia? Olisitteko tukena vai pitäisittekö huonona?

        No sehän olisi hieno asia, jos nainen toimisi aktiivisesti parantaakseen työllistymismahdollisuuksiaan esimerkiksi juuri kouluttautumalla toiseen ammattiin.


    • Aivan sama onko työtön, opiskelija vai työssä. Ei merkkaa mitään kunhan muut asiat natsaa.

    • sillä on että

      Onko työtön tai työsä käyvä??

      • Lohdullista

        Kyllä minullekin on tullut nykymaailaman menossa sellainen tunne että ihmiset luokitellaan sosiaalisen aseman (siis työpaikan) mukaan eikä luonteen mukaan, mutta on ihanaa kuulla että ei ole väliä onko työssä vai työtön, jos vain pyrkii tekemään tilanteelle jotain. En kyllä itse tunne yhtäkään ihmistä joka nauttisi työttöyydestä tai haluaisi rikkaan puolison elättämään itseään, toki sellaisiakin varmasti löytyy, mutta uskompa, että suurin osa haluaa tehdä töitä ja osallistua yhteisiin kuluihin!


    • Pätkän vertaa että onko joku työtön vai ei. En etsi itselleni jotain statusta. Mutta se että jos sillä on sinulle merkitystä, niin sitten et ehkä kelpaiskaan. yhteiskunnallisesti pätevä ei merkitse yhtään mitään parisuhdeosaamisen kanssa.

      • ajatuksia vain.....

        No entäpä jos se yhteiskunnallinen asema ei naisellekaan merkkaa mitään, mutta hänelle on tullut sellainen mielikuva että suurin osa pitää työttömiä jotenkin automaattisesti "luusereina" eli epäonnistuneina, moni ongelmaisina, laiskoina... tälläinen kuva mediassa annetaan työttömistä vaikka suurin heistä itse kärsii työttömyydestä (se ettei ole tekemistä on pahempaa kuin rahapula) ja heille väkisinkin tulee tunne että on "arvoton" tai "etteivät he anna panostaan" tälle yhteiskunnalle.

        Mutta hienoa jos ihmiset eivät pidä työtöntä parisuhde kelvottomana, monilla jotka eivät tunnu saavan töitä laskee itsetunto kun tulee kokemus ettei kelpaa työmarkkinoilla niin sitä helposti alkaa luulemaan ettei kelpaa sitten parisuhteeseenkaan..


      • duunari rolle
        ajatuksia vain..... kirjoitti:

        No entäpä jos se yhteiskunnallinen asema ei naisellekaan merkkaa mitään, mutta hänelle on tullut sellainen mielikuva että suurin osa pitää työttömiä jotenkin automaattisesti "luusereina" eli epäonnistuneina, moni ongelmaisina, laiskoina... tälläinen kuva mediassa annetaan työttömistä vaikka suurin heistä itse kärsii työttömyydestä (se ettei ole tekemistä on pahempaa kuin rahapula) ja heille väkisinkin tulee tunne että on "arvoton" tai "etteivät he anna panostaan" tälle yhteiskunnalle.

        Mutta hienoa jos ihmiset eivät pidä työtöntä parisuhde kelvottomana, monilla jotka eivät tunnu saavan töitä laskee itsetunto kun tulee kokemus ettei kelpaa työmarkkinoilla niin sitä helposti alkaa luulemaan ettei kelpaa sitten parisuhteeseenkaan..

        Ei kelpaa selityksesksi että nyt on lama ja ei ole just oman alan töitä..sitten etsimään muun alan töitä.Kyllä töitä löytyy jos haluaa ja voi oppia uutta...ettet olsi joku akateeminen työtön jolle ei kelpaa muut työt...siivous,hoiva-ala,kauppa-ala yms..duunia on jos ei jämähdä vaan olemaan...voi sitä vaikka käydä osa-päiväduunissa ja opiskellakin ..


      • ärsyttää tuollainen
        duunari rolle kirjoitti:

        Ei kelpaa selityksesksi että nyt on lama ja ei ole just oman alan töitä..sitten etsimään muun alan töitä.Kyllä töitä löytyy jos haluaa ja voi oppia uutta...ettet olsi joku akateeminen työtön jolle ei kelpaa muut työt...siivous,hoiva-ala,kauppa-ala yms..duunia on jos ei jämähdä vaan olemaan...voi sitä vaikka käydä osa-päiväduunissa ja opiskellakin ..

        Kuule, tässäpä sinulle muutama fakta "duunari rolle" koska selvästi olet suppeakatseinen ihminen.
        ensinnäkin, kaikkiin töihin jotka mainitsiin tarvitaan KOULUTUS (no ehkei siwan kassalle, mutta kokemusta sinne vaaditaan) siivojilla on oltava koulutus, hoiva-allalla varsinkin on oltava koulutus!
        Olen itse kokenut tämän työttömyyden, olen hakenut oman alan töitä, jotka kärsivät lamasta pahiten, olen hakenut siivoustöitä, olen hakenut kaikkea mahdollista joita itse uskoisin osaavani tehdä ilman koulutustakin, mutta joka kerta on tullut sama vastaus, että olemme valinneet koulutukseltaan sopivan henkilön, jopa sairaala-apulaiselta (joka siivoaa leikkaus jätteet leikkaussalista) vaaditaan vuosien kokemusta ja koulutusta siivous alalle!
        Ei se ole ollenkaan niin itsestään selvää, että "töitä löytyy aina"!

        Ja mitä tulee osa-aika duuniin, joo, minulle on tarjottu useaa 15 h /viikko työtä, MUTTA, sinkkuna ollessa en voi ottaa niitä, koska palkka niissä olisi niin surkea etten sillä pystyis maksamaan edes vuokraani saati muitakaa laskuja ja koska se vaikuttaisi päivärahoihin, saisin niiltä päiviltä kun en olisi töissä peräti 3 € päivässä päivärahaa kelalta. Jopa työvoimatoimistossa on sanottu, että sinkun ei kannata taloudellisista syistä ottaa osa-aika työtä koska sillä ei vaan pärjää nyky suomessa.

        Kouluun olen hakenut ja todella toivon, että pääsen, sillä tämä työttömyys alkaa käymään voimille ja varsinkin kun sinun asenteellasi olevat ihmiset eivä voi käsittää kuinka vaikeaa oikeasti on löytää töitä nyky suomessa ja ei, en ole akateemisesti koulutettu pelle, joka ei uskaltaisi tehdä oikeita töitä, olisin mielelläni ottanut sen sairaala-apulaisen paikan jos sen olisin saanut!


      • toinen ärsyyntynyt
        ärsyttää tuollainen kirjoitti:

        Kuule, tässäpä sinulle muutama fakta "duunari rolle" koska selvästi olet suppeakatseinen ihminen.
        ensinnäkin, kaikkiin töihin jotka mainitsiin tarvitaan KOULUTUS (no ehkei siwan kassalle, mutta kokemusta sinne vaaditaan) siivojilla on oltava koulutus, hoiva-allalla varsinkin on oltava koulutus!
        Olen itse kokenut tämän työttömyyden, olen hakenut oman alan töitä, jotka kärsivät lamasta pahiten, olen hakenut siivoustöitä, olen hakenut kaikkea mahdollista joita itse uskoisin osaavani tehdä ilman koulutustakin, mutta joka kerta on tullut sama vastaus, että olemme valinneet koulutukseltaan sopivan henkilön, jopa sairaala-apulaiselta (joka siivoaa leikkaus jätteet leikkaussalista) vaaditaan vuosien kokemusta ja koulutusta siivous alalle!
        Ei se ole ollenkaan niin itsestään selvää, että "töitä löytyy aina"!

        Ja mitä tulee osa-aika duuniin, joo, minulle on tarjottu useaa 15 h /viikko työtä, MUTTA, sinkkuna ollessa en voi ottaa niitä, koska palkka niissä olisi niin surkea etten sillä pystyis maksamaan edes vuokraani saati muitakaa laskuja ja koska se vaikuttaisi päivärahoihin, saisin niiltä päiviltä kun en olisi töissä peräti 3 € päivässä päivärahaa kelalta. Jopa työvoimatoimistossa on sanottu, että sinkun ei kannata taloudellisista syistä ottaa osa-aika työtä koska sillä ei vaan pärjää nyky suomessa.

        Kouluun olen hakenut ja todella toivon, että pääsen, sillä tämä työttömyys alkaa käymään voimille ja varsinkin kun sinun asenteellasi olevat ihmiset eivä voi käsittää kuinka vaikeaa oikeasti on löytää töitä nyky suomessa ja ei, en ole akateemisesti koulutettu pelle, joka ei uskaltaisi tehdä oikeita töitä, olisin mielelläni ottanut sen sairaala-apulaisen paikan jos sen olisin saanut!

        laskeskelin tuossa että jos tuntipalkka olisi vaikka 8 € / h mikä taitaa siellä siwan kassalla olla yleistä ja töitä on 15 h / vko 3€ päivärahaa päivä, jota saa siis 3 päivältä viikossa niin kokonaistulot olisivat huimat 516€ ja siitä miinus verot...
        ei ihme, jos "valitsee" työttömyyden (tulot kuitenkin lähemmäs 1000€ kk) mieluummin kuin osa-aika työn, jos on sinkku.
        Näin minä tekisin, taloudellisista syistä, en haluaisi olla työtön, mutta tuossa tilanteessa se olisi pakko.

        Eli duunari rolle ja kaikki muutkin samanlaiset ajattelemattoma k-päät miettikääpä tuota!


      • ajatuksia vain..... kirjoitti:

        No entäpä jos se yhteiskunnallinen asema ei naisellekaan merkkaa mitään, mutta hänelle on tullut sellainen mielikuva että suurin osa pitää työttömiä jotenkin automaattisesti "luusereina" eli epäonnistuneina, moni ongelmaisina, laiskoina... tälläinen kuva mediassa annetaan työttömistä vaikka suurin heistä itse kärsii työttömyydestä (se ettei ole tekemistä on pahempaa kuin rahapula) ja heille väkisinkin tulee tunne että on "arvoton" tai "etteivät he anna panostaan" tälle yhteiskunnalle.

        Mutta hienoa jos ihmiset eivät pidä työtöntä parisuhde kelvottomana, monilla jotka eivät tunnu saavan töitä laskee itsetunto kun tulee kokemus ettei kelpaa työmarkkinoilla niin sitä helposti alkaa luulemaan ettei kelpaa sitten parisuhteeseenkaan..

        Se on totta, että osa näin ajattelee. Ei kaikki, mutta osa. Mitäpä siihen on sanomista. Miksi pitää välittää niiden mielipiteistä, joille työtön on luuseri tai jotain? Pysy sellaisten seurassa, jotka ei näe asiaa näin vaan näkee sen henkilön arvon.


      • toinen ärsyyntynyt kirjoitti:

        laskeskelin tuossa että jos tuntipalkka olisi vaikka 8 € / h mikä taitaa siellä siwan kassalla olla yleistä ja töitä on 15 h / vko 3€ päivärahaa päivä, jota saa siis 3 päivältä viikossa niin kokonaistulot olisivat huimat 516€ ja siitä miinus verot...
        ei ihme, jos "valitsee" työttömyyden (tulot kuitenkin lähemmäs 1000€ kk) mieluummin kuin osa-aika työn, jos on sinkku.
        Näin minä tekisin, taloudellisista syistä, en haluaisi olla työtön, mutta tuossa tilanteessa se olisi pakko.

        Eli duunari rolle ja kaikki muutkin samanlaiset ajattelemattoma k-päät miettikääpä tuota!

        Kylmä laskutoimi. Jos joku siirrettäisiin jostain duunistaan jonnein marketin kassalle istumaan. Sanotaan vaikka joku raksamies laitetaan sinne hymyilemään kaikille, ei se sovi jokaiselle. Tai joku entinen skappari siivoilemaan vanhusten paskoja. Luultavastio pahoinvointi kasvaisi molemmilla ja siis todella epäpätevää työvoimaa alalla. Ei kaikki käy kaikkiin hommiin vaan pitää löytää homma johon soveltuu.

        Hommaa ei ehkä tajua kaikki että mitä koitan selittää, mutta jos otetaan joku vielä radikaalimpi... Joku seksirikollinen ei koskaan pääsisi kouluavustajaksi ja tästä luultavasti kukaan ei alkaisi kitisemään vastaan. Jos ei sovellu alalle, niin se on hyvä ettei sinne mene. Yksikään kauppias ei halua huonoa henkilökuntaa myyjiksi. Se poistaa asiakkaita. Jos on oikea homma ja siitä nauttii, se vetää asiakkaitakin. Ensimmäinen mainos on sen yrityksen henkilökunta.


      • ei työtön ikinä
        jaripilli kirjoitti:

        Se on totta, että osa näin ajattelee. Ei kaikki, mutta osa. Mitäpä siihen on sanomista. Miksi pitää välittää niiden mielipiteistä, joille työtön on luuseri tai jotain? Pysy sellaisten seurassa, jotka ei näe asiaa näin vaan näkee sen henkilön arvon.

        Mä olen aina löytänyt työtä..jos en oman alan niin sit jonkin muun alan kuitenkin..voi sitä laskea että tossa tienaa niin vähän ettei kannata jne..mä olen aina ottanut työtä vastaan ja saanut sitä just siksi kun en ole valikoinut ja mulla on juuri sen takia monipuolinen työkokemus moneltakin alalta-sitä tuntuu työnantajat arvostavan..:) Ja nyt mulla on vakituinen työ ja yksi valintaperuste oli mun työkokemus ja asenne työhön..näin pomo sanoi! Siis kyllä sitä työtä löytyy Suomesta..en ole koskaan ollut työtön!


      • haista home
        ei työtön ikinä kirjoitti:

        Mä olen aina löytänyt työtä..jos en oman alan niin sit jonkin muun alan kuitenkin..voi sitä laskea että tossa tienaa niin vähän ettei kannata jne..mä olen aina ottanut työtä vastaan ja saanut sitä just siksi kun en ole valikoinut ja mulla on juuri sen takia monipuolinen työkokemus moneltakin alalta-sitä tuntuu työnantajat arvostavan..:) Ja nyt mulla on vakituinen työ ja yksi valintaperuste oli mun työkokemus ja asenne työhön..näin pomo sanoi! Siis kyllä sitä työtä löytyy Suomesta..en ole koskaan ollut työtön!

        No kivat sulle, mutta sanopa miten nuori, jolla ei ole paljoakaan työkokemusta ja joka asuu yksin voisi ottaa osa-aikatyön vastaan? Tai miten helppoa sen silloin on saada mitään työtä?

        Olet onnekas ettet ole koskaan ollut työtön siispä et myöskään voi väittää että olisi itsestä kiinni jos on työttömänä. Sinulla ei ole aavistustakaan millaista työttömyys ja työnhaku on. Kukaan ei pärjää nyky suomessa reilulla 500 € kk!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      168
      3366
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1585
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe