Typerä metal/goth kulttuuri

peqsu

Ärsyttävää miten Suomessa tuo metalli-rokkari-gootti kulttuuri tunkee silmille joka paikasta. Esimerkiksi äsken kun hain nettideiteistä naisia ja katselin profiileja, niin mm. ulkomaalaisista naisista neljä viidestä oli jotain hemmetin metalli gootti naisia. Siis hakuuni tuli viisi ulkkisnaisen profiilia, ja näistä neljä oli jotain sellaisia, jotka ovat ilmeisesti muuttaneet tuon metalli tai gootti meiningin takia Suomeen. Puhumattakaan kuinka moni suomalainen nainen nettideiteissä listaa kiinnostuksekseen jotain metalli- rokkari - gootti paskaa. Ei mua kiinnosta mitkään pimeydenpalvojat ja tunnelmakynttilöiden polttajat. Enkä jaksa kuunnella sitä paskaa musaa. Todella typerää.

14

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crocuta_crocuta

      Älä sitten laita niille viestiä saati vaan lähe treffeille asti...

      Ei nappaa mullakaan runojen lukeminen hautuumaalla, vaan ei lookissa mitään vikaa...

    • Minua ainakin kiinnostaa goottisuus, kuuntelenhan goottirockiakin 69 eyes on mun lempibändi. Mustat vaatteet, hiukset ja musta olemus niin sillä olen myyty mies. Mun yks exä oli myös sellainen kaunis, pitää myös sanoa että olin hänen eka kuten olen ollut aika monen muunkin. No nyt loppuu muistelu. Sanon että musta tyyli ja synkkyys viehättää varsinkin jos naisella on siniset silmät.

    • ES

      Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin.

      No... jos sä et tykkää goottitytöistä yms. niin miksi ihmeessä heidän kanssaan sitten olisit? Suurin osa naisistahan ei ole lainkaan metalli/gootti/vaihtoehtotyyppejä.

      • sir_eino

        "Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin."

        No ei kai sillä niin paljon väliä ole?

        Aika monet metallin ja synkistelyn ystävät eivät pukeudu erikoisesti. En mäkään ole enää aikoihin jaksanut käyttää kunnon goottireleitä ja tukankin leikkasin lyhyeksi. Halutessani voin näyttää tavalliselta pukumieheltä.


      • ES
        sir_eino kirjoitti:

        "Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin."

        No ei kai sillä niin paljon väliä ole?

        Aika monet metallin ja synkistelyn ystävät eivät pukeudu erikoisesti. En mäkään ole enää aikoihin jaksanut käyttää kunnon goottireleitä ja tukankin leikkasin lyhyeksi. Halutessani voin näyttää tavalliselta pukumieheltä.

        Jos sillä, mitä musiikkia kuuntelen (laidasta laitaan), mitä olen elämässäni kokenut ja mitä ajattelen ja tunnen, olisi suora yhteys ulkonäkööni... näyttäisin takaplaneettojen ufolta. Tuntosarvia saisi aina olla taittelemassa pipon alle.


      • sir_eino
        ES kirjoitti:

        Jos sillä, mitä musiikkia kuuntelen (laidasta laitaan), mitä olen elämässäni kokenut ja mitä ajattelen ja tunnen, olisi suora yhteys ulkonäkööni... näyttäisin takaplaneettojen ufolta. Tuntosarvia saisi aina olla taittelemassa pipon alle.

        Eikö idea ole pukeutua kuten haluaa? Minä leikkasin heviletin lyhyeksi kun kyllästyin. Ei sitä ole koko elämäänsä pakko olla jonkun lookin vanki.


    • Twin Six

      "...jotka ovat ilmeisesti muuttaneet tuon metalli tai gootti meiningin takia Suomeen."

      Siis häh! Tapahtuuko tällaista oikeasti?
      Siis onhan fanit jo iät ja ajat heittäneet isompien suomalaisbändien biiseihin esim. youtubessa kommenttia tyyliin "I think I'm gonna move to Finland LOL :D", mutta että ihan todellisuudessa?

      • jep tunnen 3 ulkomaalaista naista jotka ovat muuttaneet musiikin ja keikkojen vuoksi Helsinkiin.


      • Twin Six
        wlfwd kirjoitti:

        jep tunnen 3 ulkomaalaista naista jotka ovat muuttaneet musiikin ja keikkojen vuoksi Helsinkiin.

        Jaha, jotain uutta oppii täältäkin.
        Itselläni on alan harrastus rajoittunut lähinnä kotikuunteluun, ei ole oikein käsitystä, mitä "skenessä" tapahtuu.

        Muutenhan tällainen metalli/rokki/gootti -meininki on hyvinkin OK, ei vaan jostain syystä oikein nappaa hypätä itse mukaan, ts. käydä keikoilla, pukeutua "rokahtavasti" jne. Ehkä se on samaa yleistä saamattomuutta, jonka takia meikäläisen asiat on muutenkin vähän miten sattuu?


      • sir_eino
        wlfwd kirjoitti:

        jep tunnen 3 ulkomaalaista naista jotka ovat muuttaneet musiikin ja keikkojen vuoksi Helsinkiin.

        Juu, onhan noita tullut tavattua. Lisäksi tiedän esim. saksalaisia mimmejä jotka käyvät täällä lomilla.


    • paljon vapaita hevarinaisia, mutta kukaan niistä ei ole kiinnostunut musta :/

    • Neiti1987

      "Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin."

      Niinpä. Ehkä ihmisiä ei pitäisi luokitella ulkonäön tai musikkimaun perusteella. Voihan olla että se pelottava mustiinpukeutuja onkin ihan tavallinen kukkahattutäti sisimmässään. Kävelet vaan onnesi ohi..

      Onneksi meitä on niin moneen junaan ja kaikille tyyleille löytyy kai kuitenkin ottajansa ;)

    • dfsfgaftfshchsg

      Voisiko "peqsu" perustella, millä tavoin metalli/goottikulttuuri on sinun mielestäsi typerää? Tarkoitat että se on epä-älyllistä, irrationaalista? Vai että esimerkiksi metallimusiikin kuuntelijoiden älykkyysosamäärä on keskinmääräistä alhaisempi?

      Ole hyvä ja perustele - muuten en voi muuta ajatella, että olet kuin pikkukakara, joka parkuu sitä, että karkkipussissa on myös punaisia karamelleja, vaikka hän pitää vain keltaisista.

    • sir_eino

      No älä jaksa. Jätä parhaat naiset muille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe