Typerä metal/goth kulttuuri

peqsu

Ärsyttävää miten Suomessa tuo metalli-rokkari-gootti kulttuuri tunkee silmille joka paikasta. Esimerkiksi äsken kun hain nettideiteistä naisia ja katselin profiileja, niin mm. ulkomaalaisista naisista neljä viidestä oli jotain hemmetin metalli gootti naisia. Siis hakuuni tuli viisi ulkkisnaisen profiilia, ja näistä neljä oli jotain sellaisia, jotka ovat ilmeisesti muuttaneet tuon metalli tai gootti meiningin takia Suomeen. Puhumattakaan kuinka moni suomalainen nainen nettideiteissä listaa kiinnostuksekseen jotain metalli- rokkari - gootti paskaa. Ei mua kiinnosta mitkään pimeydenpalvojat ja tunnelmakynttilöiden polttajat. Enkä jaksa kuunnella sitä paskaa musaa. Todella typerää.

14

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crocuta_crocuta

      Älä sitten laita niille viestiä saati vaan lähe treffeille asti...

      Ei nappaa mullakaan runojen lukeminen hautuumaalla, vaan ei lookissa mitään vikaa...

    • Minua ainakin kiinnostaa goottisuus, kuuntelenhan goottirockiakin 69 eyes on mun lempibändi. Mustat vaatteet, hiukset ja musta olemus niin sillä olen myyty mies. Mun yks exä oli myös sellainen kaunis, pitää myös sanoa että olin hänen eka kuten olen ollut aika monen muunkin. No nyt loppuu muistelu. Sanon että musta tyyli ja synkkyys viehättää varsinkin jos naisella on siniset silmät.

    • ES

      Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin.

      No... jos sä et tykkää goottitytöistä yms. niin miksi ihmeessä heidän kanssaan sitten olisit? Suurin osa naisistahan ei ole lainkaan metalli/gootti/vaihtoehtotyyppejä.

      • sir_eino

        "Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin."

        No ei kai sillä niin paljon väliä ole?

        Aika monet metallin ja synkistelyn ystävät eivät pukeudu erikoisesti. En mäkään ole enää aikoihin jaksanut käyttää kunnon goottireleitä ja tukankin leikkasin lyhyeksi. Halutessani voin näyttää tavalliselta pukumieheltä.


      • ES
        sir_eino kirjoitti:

        "Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin."

        No ei kai sillä niin paljon väliä ole?

        Aika monet metallin ja synkistelyn ystävät eivät pukeudu erikoisesti. En mäkään ole enää aikoihin jaksanut käyttää kunnon goottireleitä ja tukankin leikkasin lyhyeksi. Halutessani voin näyttää tavalliselta pukumieheltä.

        Jos sillä, mitä musiikkia kuuntelen (laidasta laitaan), mitä olen elämässäni kokenut ja mitä ajattelen ja tunnen, olisi suora yhteys ulkonäkööni... näyttäisin takaplaneettojen ufolta. Tuntosarvia saisi aina olla taittelemassa pipon alle.


      • sir_eino
        ES kirjoitti:

        Jos sillä, mitä musiikkia kuuntelen (laidasta laitaan), mitä olen elämässäni kokenut ja mitä ajattelen ja tunnen, olisi suora yhteys ulkonäkööni... näyttäisin takaplaneettojen ufolta. Tuntosarvia saisi aina olla taittelemassa pipon alle.

        Eikö idea ole pukeutua kuten haluaa? Minä leikkasin heviletin lyhyeksi kun kyllästyin. Ei sitä ole koko elämäänsä pakko olla jonkun lookin vanki.


    • Twin Six

      "...jotka ovat ilmeisesti muuttaneet tuon metalli tai gootti meiningin takia Suomeen."

      Siis häh! Tapahtuuko tällaista oikeasti?
      Siis onhan fanit jo iät ja ajat heittäneet isompien suomalaisbändien biiseihin esim. youtubessa kommenttia tyyliin "I think I'm gonna move to Finland LOL :D", mutta että ihan todellisuudessa?

      • jep tunnen 3 ulkomaalaista naista jotka ovat muuttaneet musiikin ja keikkojen vuoksi Helsinkiin.


      • Twin Six
        wlfwd kirjoitti:

        jep tunnen 3 ulkomaalaista naista jotka ovat muuttaneet musiikin ja keikkojen vuoksi Helsinkiin.

        Jaha, jotain uutta oppii täältäkin.
        Itselläni on alan harrastus rajoittunut lähinnä kotikuunteluun, ei ole oikein käsitystä, mitä "skenessä" tapahtuu.

        Muutenhan tällainen metalli/rokki/gootti -meininki on hyvinkin OK, ei vaan jostain syystä oikein nappaa hypätä itse mukaan, ts. käydä keikoilla, pukeutua "rokahtavasti" jne. Ehkä se on samaa yleistä saamattomuutta, jonka takia meikäläisen asiat on muutenkin vähän miten sattuu?


      • sir_eino
        wlfwd kirjoitti:

        jep tunnen 3 ulkomaalaista naista jotka ovat muuttaneet musiikin ja keikkojen vuoksi Helsinkiin.

        Juu, onhan noita tullut tavattua. Lisäksi tiedän esim. saksalaisia mimmejä jotka käyvät täällä lomilla.


    • paljon vapaita hevarinaisia, mutta kukaan niistä ei ole kiinnostunut musta :/

    • Neiti1987

      "Entä jos tykkää (myös) metallisemmasta ja vaihtoehtoisemmasta musiikista, jos persoonassa on synkeyttä ja ymmärtää tuskan ilmausua ja jos sydän väpättää kun ajattelee öistä hautausmaata ja kynttilää... - ja näyttää kiltiltä naapurin tytöltä, on vaalea ja pukeutuu harmaaseen villatakkiin."

      Niinpä. Ehkä ihmisiä ei pitäisi luokitella ulkonäön tai musikkimaun perusteella. Voihan olla että se pelottava mustiinpukeutuja onkin ihan tavallinen kukkahattutäti sisimmässään. Kävelet vaan onnesi ohi..

      Onneksi meitä on niin moneen junaan ja kaikille tyyleille löytyy kai kuitenkin ottajansa ;)

    • dfsfgaftfshchsg

      Voisiko "peqsu" perustella, millä tavoin metalli/goottikulttuuri on sinun mielestäsi typerää? Tarkoitat että se on epä-älyllistä, irrationaalista? Vai että esimerkiksi metallimusiikin kuuntelijoiden älykkyysosamäärä on keskinmääräistä alhaisempi?

      Ole hyvä ja perustele - muuten en voi muuta ajatella, että olet kuin pikkukakara, joka parkuu sitä, että karkkipussissa on myös punaisia karamelleja, vaikka hän pitää vain keltaisista.

    • sir_eino

      No älä jaksa. Jätä parhaat naiset muille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      189
      3638
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2892
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2732
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2209
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2017
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1657
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1615
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1321
    Aihe