Mistä päin kotoisin

kaaluppi

a) Mistä päin olet kotoisin?
b) Asutko yhä lapsuudenmaisemissasi vai oletko muuttanut opiskelun/työn perässä; miten kauas?
c) Oletko koskaan elämässäsi asunut ulkomailla?
d) Jos kaikki olisi mahdollista, missä haluaisit asua? Manhattanilla? Järvi-Suomessa hirsitalossa? Jossain muualla?

20

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crocuta_crocuta

      a) Orimattilasta
      b) Joo lapsuuden maisemat ovat
      c) En
      d) Keski-Suomi on käynyt mielessä. Vaan ei se täälläkään niin kurjaa ole ei.

    • ES

      a) Pohjois-Pohjanmaalta.
      b) En. Helsingissä.
      c) En.
      d) Haluaisin asua sekä cityssä että jossain hyvin rauhallisessa ja luonnonkauniissa paikassa: siis kaksi asuntoa.

    • and_justice_for_all

      a) Vantaalta kotoisin
      b) Muuttanut lämpimään etelään (Helsinkiin)
      c) Töiden mukana joskus reilu vuosi ulkomaillakin
      d) Kun kysyt talvella niin jossain lämpimämmässä paikassa. Kesät tosin järvisuomessa kelpaisi oikein hyvin ja pari viikkoa ihan loppuvuodesta talveakin suomessa kelpaisi.

    • SaiDaG

      Vehkalahdelta
      Juu kyllä, molempien takia.
      En, asunut. Käynyt monessakin (Alankomaat, Praha, etc....
      Tsekeissä.

    • muusaton.exe

      a) Mistä päin olet kotoisin?
      - Kuopiosta.

      b) Asutko yhä lapsuudenmaisemissasi vai oletko muuttanut opiskelun/työn perässä; miten kauas?
      - Olen asunut pitkin poikin Etelä-Suomea elämäni aikana, ja nyt palasin takaisin juurilleni.

      c) Oletko koskaan elämässäsi asunut ulkomailla?
      - En. Nykyisen työn puitteissa olisi tiedossa kolmen kuukauden "komennus" Japaniin tai Hollantiin.

      d) Jos kaikki olisi mahdollista, missä haluaisit asua?
      - Tekisin mökistämme Kanta-Hämeessä talviasuttavan ja muuttaisin sinne. Jos puolestaan ulkomailla, niin ehkä Vancouverissa.

    • Palstan lukija

      a) Pohjois-pohjanmaalta
      b) En asu lapsuudenmaisemissa, mutta edelleen Pohjois-pohjanmaalla
      c) En
      d) Järven rannalla omakotitalossa:)

    • (epä)realismus

      a) Häpeä tunnustaa, Tampereelta
      b) no en takuulla, heti mahdollisuuden tultua muutin Helsinkiin
      c) kymmenen onnellista vuotta olin naimisissa Warszawassa
      d) jos KAIKKI olisi mahdollista, asuisin Turun keskustan jugendlinnassa, , lisäksi pikkutukikohdat Helsingin keskustassa, Irlannissa ja Puolassa

      • pirun sosiaalistajat

        Vielä komeampaa olisi Turun linnassa. Turku ei muutoin ole suosikkikaupunkini, mutta olen kateellinen Turun linnan emännälle, jolla on työsuhdeasunto linnassa... ainoa henkilö, joka siellä nykyisin asuu! :)


      • realismus
        pirun sosiaalistajat kirjoitti:

        Vielä komeampaa olisi Turun linnassa. Turku ei muutoin ole suosikkikaupunkini, mutta olen kateellinen Turun linnan emännälle, jolla on työsuhdeasunto linnassa... ainoa henkilö, joka siellä nykyisin asuu! :)

        Silloin olisi Apteekista liian pitkä matka kontata kotiin


      • pirun sosiaalistajat
        realismus kirjoitti:

        Silloin olisi Apteekista liian pitkä matka kontata kotiin

        No mutta taksilla. "Turun linnaan, kiitos". :)


      • realismus
        pirun sosiaalistajat kirjoitti:

        No mutta taksilla. "Turun linnaan, kiitos". :)

        Ja kuski vilkaisee muijan kuntoa ja kiikuttaa Kakolaan :D Ai niin, sehän on jo suljettu...


    • Single Man 79.

      a) Pohjanmaalta.
      b) Lapsuudenkodista muutin ensin opiskelupaikkakunnalle ja sieltä sitten tänne Helsinkiin.
      c) En ole koskaan asunut ulkomailla.
      d) Haluaisin asua isossa omakotitalossa Pohjanmaalla, mielellään alle 20km lapsuuden kotiseutuani.

    • YUM

      a) Pohjanmaalta
      b) nykyään asun Tampereella
      c) En
      d) Varmaan omakotitalossa Pohjanmaalla

    • pirun sosiaalistajat

      a) En ole mistään kotoisin. Syntymässä kävin Joensuussa.
      b) En. Lapsuuteni vietin eri puolilla Itä-Suomea. Nyt asun Itä-Uudellamaalla.
      c) Olen. Moskovassa ja Kölnissä. Plus lyhyen aikaa Lähi-Idässä.
      d) Haluaisin asua joko Hoilolassa (http://www.kiinet.com/hoilola/) tai sitten Itä-Uudenmaan saaristossa.

    • Suomesta olen

      a) Minun on hyvin vaikeaa vastata tuohon "mistä olet kotoisin" kysymykseen. Synnyin Oulun yliopistollisessa sairaalassa, vauvaikäisenä asuin jossain Oulun lähettyvillä olevassa kunnassa, sitten tarhaikäisenä muutimme Vaasaan, josta muutimme useamman vuoden jälkeen Turkuun jossa kävin suurimman osan ala-asteesta, tämän jälkeen asuimme lähes yläasteen loppuun saakka Espoossa, josta muutimme Helsinkiin. Lukion 1. vuoden kävin Helsingissä ja loput Rovaniemellä. Rovaniemeltä muutin Ouluun opiskelemaan ja opintojen jälkeen muutin tänne Helsinkiin töihin. Eli olen aika juureton ihminen.

      b) Minulla ei ole lapsuudenmaisemia, ehkä Turusta on jotain lapsuudenmuistoja, teinimuistoja Espoosta, Helsingistä ja Rovaniemeltä.

      c) En ole koskaan asunut ulkomailla, mutta olin reppumatkalla Aasiassa 3kk

      d) Oulu on jäänyt ehkä parhaimpana asuinpaikkana mieleen noista kaikista missä olen asunut ja todennäköisesti siellä tai sen läheisyydessä haluan lapseni kasvattaa. Töitäkin tuolta varmaan löytyy, kunhan saan ensin kunnolla hankittua tuota sopivaa työkokemusta.

    • työtön ATM

      Onpas täällä paljon maalaisia. Ilmankos palstalla on niin paljon tyhmiä juttuja.

    • cgdftywd

      Onpas täällä paljon pohjalaisia. Ilmankos palstalla on myös hyviä juttuja.

    • a) P-pohjanmaa
      b) Juu kyllä
      c) En
      d) Välimeren rannalla, isossa huvilassa jossa maata riittää.

    • Me

      a) Mistä päin olet kotoisin?

      - Joutsen (tähdistö), Deneb on meidän elämän lähde.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Joutsen_(tähdistö)

      b) Asutko yhä lapsuudenmaisemissasi vai oletko muuttanut opiskelun/työn perässä; miten kauas?

      - En, asun Aurinkokuntan kuluva planeta Massa, muutin työn perässä.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkokunta

      c) Oletko koskaan elämässäsi asunut ulkomailla?

      - Kyllä

      d) Jos kaikki olisi mahdollista, missä haluaisit asua? Manhattanilla? Järvi-Suomessa hirsitalossa? Jossain muualla?

      - Orion tähdistön, kirkkain tähti Rigel viehettä jostain syystä. Kenties mun elämän suurin rakkaus odottaa siellä???
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Orion_(tähdistö)

    • Darth

      a) P-Savo
      b) Tutuissa maisemissa
      c) En
      d) Yksin pimeässä luolassa tultasyöksevänä lohikäärmeenä aarrekasan päällä nukkuen. Heräisin vain joka tuhannes vuosi syömään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe