Olen naiseton mies, enkä ole koskaan tajunnut, miksi minun pitäisi hävetä sitä. Onko palstalla muita sellaisia miehiä, vai olenko ainoa ja jonkin sortin friikki, kun en menetä toimintakykyäni naisettomuuteni vuoksi? Sen kyllä olen huomannut, että naisettomuuteni jotenkin suututtaa naisia, mutta olen ajatellut, että se on vain naisen luontaista huolehtivaisuutta, että hän järkyttyy miehen naisettomuudesta.
Naisettomuuden häpeä?
40
431
Vastaukset
- jk
ei tarvitse hävetä
- Sauli79
Olen kanssasi samaa mieltä. Joskus parikymppisenä oli pakko saada naista ihan jo mielenkiinnon vuoksi. Muutamien kännsähläysten jälkeen tapasin todella viehättävän naisen, jonka kanssa seurustelinkin sitten pari vuotta. Tämän jälkeen olen muutamaa panoa lukuunottamatta ollut ilman naista jo kohta seitsemän vuotta.
Se täytyy kyllä sanoa, että kaikkien ihmisten on joskus saatava kokea mitä seksi on tajutakseen, ettei se autuaaksi tee. Itseasiassa se on mielestäni täysin yliarvostettua, vaikka parhaimmillaan seksi kyllä menee helposti top-kymppiin suosikkipuuhistani. Huonoimmillaan baari-illan jälkeen nuhjuaminen on ajanhaaskausta, joka kannattaa jättää yleensä väliin vaikka olisi tarjokkaita, ja hoitaa homma omalla kädellä.
Itse olen peruslookin omaava kundi, joka tykkää sönköttää kaikille, kun sille päälle satun. Paskanpuhumisen taito onkin naisten kaatamisessa kaikkein tärkein ominaisuus. Vietän paljon aikaa kuitenkin yksin ja olen monesti aika omissa ajatuksissa tai muuten vaan laiska lähestymään vastakkaista sukupuolta. Kun ulkonäkö ei ole niin hyvä, että tyrkyttäjiä olisi ilman omaa aktiivisuutta, niin yleensä jään ilman pesää. Tähän olen tottunut ja päättänyt, että eletään täysillä ja nautitaan kaikesta muusta mitä elämä tarjoaa.
Monien kavereiden puheista saa sellaisen kuvan, että heidän kannalta olisi todella häpeällistä olla ilman naista tai ainakin pitää yrittää satalasissa. Itse olen aina pyrkinyt olemaan avoin ja kuittaamaan hankauksen itseironialla ja onanoinnin ihannoilla. Sen olen huomannut, että moni puolituttu ja sukulainenkin pitää minua homoseksuaalina, kun en ole näin 31 vuotiaana vielä naista löytämyt. Kysymyksiin homoudestani annan yleensä ympäripyöreitä vastauksia. Pienestä itseironisesta provokaatiosta saa hyvät kiksit.
Se täytyy kyllä myöntää, että todella paljon haluaisin löytää ihanan naisen ja aloittaa parisuhteen. Yksin asimusessa on hyvät ja huonot puolet, mutta liika yksinäisyys tekee mökkihöperöksi. Parisuhteessa elämä on tasaisempaa, mutta se tarkoittaa ainakin omallla kohdallani, että myös huiput hyvissä tunteissa leikkautuvat. - Nnainen
Ei se häpeä ole.
En usko, että kukaan nainen sinulle asiasta on suuttunut. Ovat ehkä lähinnä huolissaan, haluaisivat, että löydät jonkun rinnallesi. Ettei mene hyvä ihminen hukkaan.- m30.
Jos mies on "hyvä ihminen menossa hukkaan", niin miksei se kelpaa niille sanojille mieheksi?
- Nnainen
m30. kirjoitti:
Jos mies on "hyvä ihminen menossa hukkaan", niin miksei se kelpaa niille sanojille mieheksi?
Ovat varattuja? Työkavereita, sukulaisia, ystävien siippoja jne?
- Elämä on ihmeellistä
m30. kirjoitti:
No vaikka pitäisikin jotain hyvänä ihmisenä, mukavana, hauskaja tms, niin ei se silti tarkoita, että hänestä automaattisesti kiinnostuisi romanttisessa mielessä.
Kyllä minäkin pidän esim. naispuolisia työkavereitani mukavina ja nätteinä, mutta en ole ollut silti kenestäkään heistä ollut siinä mielessä kiinnostunut. - Se sama
Elämä on ihmeellistä kirjoitti:
No vaikka pitäisikin jotain hyvänä ihmisenä, mukavana, hauskaja tms, niin ei se silti tarkoita, että hänestä automaattisesti kiinnostuisi romanttisessa mielessä.
Kyllä minäkin pidän esim. naispuolisia työkavereitani mukavina ja nätteinä, mutta en ole ollut silti kenestäkään heistä ollut siinä mielessä kiinnostunut.Piti vielä sanoa, että vaikka jostain ei olisikaan kiinnostunut, niin silti voi toivoa hänellä vilpittömästi kaikkea hyvää.
- Panopetteriahomaa
Se sama kirjoitti:
Piti vielä sanoa, että vaikka jostain ei olisikaan kiinnostunut, niin silti voi toivoa hänellä vilpittömästi kaikkea hyvää.
Ja vaikkei työkaverin kanssa haluaisi seurustella niin kyllä sen kanssa vois panna.
- ljgldkglfdg
Se sama kirjoitti:
Piti vielä sanoa, että vaikka jostain ei olisikaan kiinnostunut, niin silti voi toivoa hänellä vilpittömästi kaikkea hyvää.
Tuossa on vain se, että jos yksi nainen ei näe miestä seksikkäänä, niin mistä hän tietää, että muut näkisivät?
- johan oli juttu
ljgldkglfdg kirjoitti:
Tuossa on vain se, että jos yksi nainen ei näe miestä seksikkäänä, niin mistä hän tietää, että muut näkisivät?
montako tarviit?
- ES
Että häpeänkö miehettömyyttäni? Enemmän se minusta tuntuu surulta ja yksinäisyydeltä.
- m30.
Ei miehettömyys ole häpeä naiselle. Nykyaikana nainen voi aina sanoa, että miehet on sellaisia luusereita etten ois ottanutkaan. Riippumatta siitä onko se totuus.
- ES
m30. kirjoitti:
Ei miehettömyys ole häpeä naiselle. Nykyaikana nainen voi aina sanoa, että miehet on sellaisia luusereita etten ois ottanutkaan. Riippumatta siitä onko se totuus.
Naisen kohdalla ei arvostella niinkään miehettömyyttä, vaan lapsettomuutta/perheettömyyttä.
Miesten kohdalla olennaisimpana ja mahdollisesti hävettävimpänä ongelmana pidetään pelkkää naisen puuttumista. - Elämä on ihmeellistä
ES kirjoitti:
Naisen kohdalla ei arvostella niinkään miehettömyyttä, vaan lapsettomuutta/perheettömyyttä.
Miesten kohdalla olennaisimpana ja mahdollisesti hävettävimpänä ongelmana pidetään pelkkää naisen puuttumista.Totta. Kyllä lapseton nainenkin joutuu melkoisen kysymysryöpyn kohteeksi, varsinkin jos on tasapainoisen ja mukavan oloinen nainen.
- Vaakamies.
Elämä on ihmeellistä kirjoitti:
Totta. Kyllä lapseton nainenkin joutuu melkoisen kysymysryöpyn kohteeksi, varsinkin jos on tasapainoisen ja mukavan oloinen nainen.
ES ei ole tasapainoinen vaan hyvinkin toispuoleisesti painottunut.
- m30.
Myös lapsettomuuden ja perheettömyyden naiset yleensä kuittaavat sillä, että miehet on niin luusereita ettei siitä mitään tulis.
Yksinkertaistan tässä nyt sen verran, että ehkä parempi hiukan selittää. Jos nainen kommentoi lapsiuteluihin esimerkiksi, että ei halua lasta, koska ei koe itseään äitityypiksi eikä osaisi olla lapsen kanssa koko aikaa ja sitten menisi oma elämä hukkaan, niin tietyllä tavallahan nainen sanoo kiertoteitse, että "miehet on niin luusereita ettei niiden kanssa voi tehdä lapsia kun ei ne hoitaisi sitä riittävästi eikä niillä olisi edes varaa hankkia meille lastenhoitajaa". Huom! tämä oli vain nopeasti keksitty esimerkki, toivon ettet tartu siihen. Yleinen sääntö kuitenkin on, että naiset vastaavat sekä miehettömyys- että lapsettomuusuteluihin, että "hyvät miehet on jo varattuja ja loput on ihan luusereita ja ällöjä".- sauli79
no huh huh... on kyllä totta, että naisilta kysellään enemmän, että milloinkas niitä lapsia on tulossa kuin miehiltä, mutta kyllä nykyisin on jo ainakin kaupungeissa ihan hyväksyttävää olla lapsetonkin. Monet pariskunnatkin päättävät olla hankkimatta lapsia, vaikka pitävät geenejään mitä parhaimpina... tai ehkä juuri tämän takia eivät hanki jälkikasvua. Mielestäni on todella pahaa itsetunnon puutetta, jos ottaa noista kysymyksistä nokkiinsa.
Mielestäni sinkkuna on hyvä asua, mutta itsetunto pitää olla kohdillaan. Tämä pätee varmasti naisiin ja miehiin, enkä usko, että kumpikaan sukupuoli pääsee helpommalla elämässä. Hyvää viikonloppua keskustelijoille!
- P&G
Pahiten nuorta/nuorehkoa naista voi loukata jos ei osoita mnkäänlaista seksuaalista kiinnostusta tälle. Tää on fakta.
- miksi osoittaa
kiinnostusta jos tietää, että aivan varmasti tulee pakit. Ei se mene niin, että naiset voivat odotella sitä rinssiä kaikessa rauhassa mutta miehen pitäisi tehdä aloite, olla aktiivinen seksuaalisesti ja kaikessa muussakin. Naiset ei kyllä usko miten helppo olisi herättää miehen intohimo.
Onko se sitten niin, että nainen luulee olevansa tyrkky jos vähänkin heruttaa. Itse muistan vain yhden tapauksen jossa nainen tuli baaritiskillä viereen ja rupesi jalallaan painamaan minun jalkaani. Kysyi tietysti ensin luvan siihen kyhnyttämiseen vaikka ei olisi tarvinnut. Sen jälkeen tämä mies oli myyty. Heti kun nainen lähti tanssimaan niin oli pakko lähteä perään.
Sitten vielä kun tanssittiin lähekkäin niin mopo lähti keulimaan :) Piti vähän kyllä pitää etäisyyttä ettei mopo lähde alta. - kjgggggggggkgkkgk
miksi osoittaa kirjoitti:
kiinnostusta jos tietää, että aivan varmasti tulee pakit. Ei se mene niin, että naiset voivat odotella sitä rinssiä kaikessa rauhassa mutta miehen pitäisi tehdä aloite, olla aktiivinen seksuaalisesti ja kaikessa muussakin. Naiset ei kyllä usko miten helppo olisi herättää miehen intohimo.
Onko se sitten niin, että nainen luulee olevansa tyrkky jos vähänkin heruttaa. Itse muistan vain yhden tapauksen jossa nainen tuli baaritiskillä viereen ja rupesi jalallaan painamaan minun jalkaani. Kysyi tietysti ensin luvan siihen kyhnyttämiseen vaikka ei olisi tarvinnut. Sen jälkeen tämä mies oli myyty. Heti kun nainen lähti tanssimaan niin oli pakko lähteä perään.
Sitten vielä kun tanssittiin lähekkäin niin mopo lähti keulimaan :) Piti vähän kyllä pitää etäisyyttä ettei mopo lähde alta.Miehet on niin helppoja että laukeevat housuunsa pienestä kosketuksestakin. Asiassa ei ole mitään haastetta joten miksi vaivautua.
- Mies1985
kjgggggggggkgkkgk kirjoitti:
Miehet on niin helppoja että laukeevat housuunsa pienestä kosketuksestakin. Asiassa ei ole mitään haastetta joten miksi vaivautua.
Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Vaihtelee yksilöiden välillä ja naisen pitää myös saada miehelle hyvä olo tai muuten mies ei välttämättä kiihotu ollenkaan. Jos asia olisi ihan yksinkertaista, ei erektio-ongelmia olisi nuorilla miehillä mutta niitä on hyvinkin nuorilla ja terveillä miehillä.
- Mies1985
Miehet on niin helppoja että laukeevat housuunsa pienestä kosketuksestakin. Asiassa ei ole mitään haastetta joten miksi vaivautua.
Tuo voi pitää paikkansa jos 'mies' on noin 15-vuotias. Mutta jos mies on jo vaikka 25-vuotias...niin sitten 'naisenkin' pitää olla 15-vuotias.
Hehe. - hehhhhehehhehehehheh
Mies1985 kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Vaihtelee yksilöiden välillä ja naisen pitää myös saada miehelle hyvä olo tai muuten mies ei välttämättä kiihotu ollenkaan. Jos asia olisi ihan yksinkertaista, ei erektio-ongelmia olisi nuorilla miehillä mutta niitä on hyvinkin nuorilla ja terveillä miehillä.
No jos sulla on ongelmia se ei tarkoita että kaikilla on.
- m30.
Mies1985 kirjoitti:
Tuo voi pitää paikkansa jos 'mies' on noin 15-vuotias. Mutta jos mies on jo vaikka 25-vuotias...niin sitten 'naisenkin' pitää olla 15-vuotias.
Hehe.Kyllä normi miehellä seisoo naisen kanssa ihan helposti. sulla on ongelmia yläkerrassa.
- tämän takia
naisille ei kannata kertoa mitään. Käyttävät sitä tietoa vain lyömäaseena. Niin pitkkään kun olet salaperäinen niin nainen on kiinnostunut.
- sen takia ei kinnost
tämän takia kirjoitti:
naisille ei kannata kertoa mitään. Käyttävät sitä tietoa vain lyömäaseena. Niin pitkkään kun olet salaperäinen niin nainen on kiinnostunut.
Kyllä se "salaperäinen" seisokki näkyy ihan hyvin housuistakin. Ja naamasta. polvea haaroväliin vaan niin helpottaa pojalla verenkierto.
- ei se seisokki
sen takia ei kinnost kirjoitti:
Kyllä se "salaperäinen" seisokki näkyy ihan hyvin housuistakin. Ja naamasta. polvea haaroväliin vaan niin helpottaa pojalla verenkierto.
mulla iankaan näy. Joten se siitä "salaperäisestä".
- Mies1985
sen takia ei kinnost kirjoitti:
Tuossa taas kummallinen osoitus siitä miten miehen fysiologia ja seksuaalisuus ahdistaa naista niin paljon että väkivaltafantasiat tulevat mieleen.
- P&G
miksi osoittaa kirjoitti:
Sitten vielä kun tanssittiin lähekkäin niin mopo lähti keulimaan :) Piti vähän kyllä pitää etäisyyttä ettei mopo lähde alta.Tarkoitan sitä ettet edes huomioi naista mitenkään seksuaalisena olentona. Suhtaudut tähän ihan neutraalisti. Jos se on mahdollista.
Tälläinen loukkaa naista tosi pahasti, varsinkin jos nainen on tottunut huomioon. - kerro...
P&G kirjoitti:
Tarkoitan sitä ettet edes huomioi naista mitenkään seksuaalisena olentona. Suhtaudut tähän ihan neutraalisti. Jos se on mahdollista.
Tälläinen loukkaa naista tosi pahasti, varsinkin jos nainen on tottunut huomioon.millä tavalla pitäisi huomoida seksuaalisesti? Olen kyllä huomannut sen, että naiset saattavat suuttua siitäkin kun en tee mitään. Se tekemättömyys taas johtuu ujoudesta. Sitten taas jos saa tehtyä jotain niin poikakaveri tuleekin siihen viereen. haluaisin kyllä huomioida jos tietäisin, että nainen on sinkku. Et usko miten se turhauttaa jos huomaa kerta toisensa jälkeen, että nainen oli taas varattu. Sitä vain yksinkertaisesti luovuttaa koko homman.
- fdfngkndnb
ei se seisokki kirjoitti:
mulla iankaan näy. Joten se siitä "salaperäisestä".
No jos on niin pieni...
- jackaroo
Olin pitkään sellainen ihminen joka ei sitä omaa naisettomuuttaan hävennyt, mutta mitä enemmän ikää tuli ja ihmisen ympärillä alkoivat pariutumaan niin sitä enemmän sitä alkoi huolestumaan omasta tilanteestaan. Huolestumisen myötä tuli sitten se häpeäkin. Ei nyt mikään maanrakoon painava häpeä, mutta sellainen häpeä että kun näkee jotakin ihmistä pitkän ajan tauon jälkeen niin se hänen esittämä kysymys, joko sinulla on tyttöystävä saa minussa aikaan halun valehdella asiasta. En kuitenkaan valehtele, sillä mitä järkeä tuosta nyt on valehdella. Myönnän asian todellisen tilanteen hieman ääni väreillen ja se siitä.
- Mies1985
Minusta on ihan hauska sanoa että olen lähemmäs 26v neitsyt jne.
Naisia saava mies voi olla täysi paska moraalisesti ja lahjakkuudeltaan.
Paitsi tietysti jos erotellaan naisten saaminen omaksi performanssilajikseen. Voinhan minä sitten myöntää että en ole mikään lahjakkuus siinä lajissa. Toisaalta en ole perinteinen naistenmetsästäjäkään.
Jos rakastelluista pilluista ja saaduista suikkareista sun muusta saisi jotain opintopisteitä, CV-merkintöjä tai vaikka jonkun värivyön kuten kamppailulajeissa niin saattaisin kiinnostuakkin tuosta hommasta sellaisena kilpailun lajina. Nykyisellään se ei kyllä sellaiselta tunnu, vaikka tavallaan sitä onkin. Eihän sitä hävetä tarvitse, se haittaa vain muuten.
Keitä naisia se sitten voi haitata? Minä en ainakaan lainkaan tunne naisia joiden kanssa mistään ylipäänsä edes puhuisi.
Jos naisia on ystävinä, se on tosi paljon jo sekin. Minulla ei ole.- XXYY
Epätasapainoa: On nuoria/nuorehkoja yksinäisiä miehiä ja on kerran eronneita yksinäisiä vanhenevia naisia.
naiset elää vielä yleensä kauemmin kun miehiä kaatuu viinaan ja sydäreihin vähän enemmän.
Paria on vaikeaa löytää omasta ikäluokasta mikä olisi paras ratkaisu. - Twin Six
Ikinaiseton mies täälläkin, eikä hävetä.
Ei minua naisenpuute hävetä, ehkä "ilman" jääminen on ollut minulle jo niin pitkään itsestään selvää, että sen on jo hyväksynyt osaksi itseä. Huonoja puolia ovatkin sitten yksinäisyys, syrjäytymisen tunne sekä ajoittaiset "elämä valuu ohi" -fiilikset.
Asia, jota oikeasti häpeän (ja syystäkin!!!) on oma saamattomuus ja yleinen luuserius elämässä. Esim. koulumenestykseen nähden surkea urakehitys. Hävettää, etten ole kyennyt nostamaan itseäni tasolle (sosiaaliselle, statukselliselle), jolla naisia voisi teoriassa alkaa "saamaan". - Tuutta
Tää oli mielenkiintoinen ketju. Itse en ole koskaan ajatellut naisettomuutta tai miehettömyyttä tolta kannalta. Toki naisena oon myötäelänyt lapsettomien sinkkunaisten paineita siitä, et sopivaa paria ei löydy vaik biologinen kello käy jne...
Mulla on kaksi rakasta miesystävää, jotka olleet ilman naista; toinen kolme vuotta ja toinen jo pidempään. Ollaan puhuttu asiasta, mut häpeää eivät ole kertoneet tuntevansa vaikka kummatkin olisivat valmiit uuteen suhteeseen ja ovat haku päällä. Oikeaa ei vain ole löytynyt.
Paineita saavuttaa jotain kokevat varmasti kaikki; joku uransa suhteen, toinen perheasioissa. Meille luodaan tässä yhteiskunnassa niin kovia odotuksia.- Puuppa!
Miehen häpeä on niin paljon kovempi ja murskaavampi kuin naisen, että naisen on lähes mahdoton ymmärtää sitä. Sinunkin on selkeästi vaikea ymmärtää miehen häpeää. Et ymmärrä, että eivät ne miesystäväsi pysty sinulle vuodattamaan perimmäisiä tuntojaan. Naisten on niin vaikea käsittää millaiset aidat rajaavat sitä maailmaa jossa mies elää.
- Tuutta
Puuppa! kirjoitti:
Miehen häpeä on niin paljon kovempi ja murskaavampi kuin naisen, että naisen on lähes mahdoton ymmärtää sitä. Sinunkin on selkeästi vaikea ymmärtää miehen häpeää. Et ymmärrä, että eivät ne miesystäväsi pysty sinulle vuodattamaan perimmäisiä tuntojaan. Naisten on niin vaikea käsittää millaiset aidat rajaavat sitä maailmaa jossa mies elää.
Itseasiassa; ymmärsin kyllä, että ystävilläni saattaa olla vaikea puhua häpeästä. Häpeä on inhottava tunne eikä sen myöntäminen ole helppoa.
Toisaalta, sä et tiedä sitä miltä mun miesystävistä tuntuu. Et yhtään enempää kuin minäkään. Häpeä ei ole mikään kollektiivinen sukupuolisidonnainen tunne.
Väitteesi miehen häpeän olevan kovempi ja murskaavampi kuin naisen on hämmentävä. Mistä sinä tiedät? Oletko itse elänyt ja kokenut sekä miehen että naisen häpeän? Onko minun häpeäni sama kuin naapurin Liisan? Älytöntä.
Ainoa asia, jonka mä tiedän häpeästä varmaksi on se, että häpeästä on vaikea puhua; edes kaikkein läheisimmille ystäville. Edelleen olen kuitenkin iloinen siitä, et luin tän ketjun.
- alone4ever
olen mies ja nuorena vanhemmat, varsinkin äiti yritti laittaa ajatusta päähäni että naisetta jääminen on häpeä. Viisveisasin siitä ja olen edelleenkin häpeämättä naiseton vaikka ikää 36v
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472