Kristillinen aivopesu

Onko kristittyjen tarkoituksena jotenkin yrittää horjuttaa agnostikkojen ja ateistien maailmankatsomusta, provokirjoituksilla, haukkumisilla tai laittamalla formaatille raamatun jakeita siitä että näkymätön henkiolento, joka ei ole kaikkivaltias, hyvä tai kykeneväinen estämään pahaa. On luonut universumin ilman että asiasta on saatu mitään todisteita?

Ja jos on. Niin teette kyllä turhaa hommaa. Ei millään pahalla, mutta ei millään hyvälläkään.

78

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parasta mainosta

      Tämän palstan hihhuleiden viestit valheineen, solvauksineen, kamelinperseineen ja kaikenlaisine ääliömäisine idioottimaisuuksineen ovat mitä parhainta mainosta ateismin puolesta. Minä en osaisi kirjoittaa mitään niin tyhmää ja vastenmielistä kuin joku harras uskova Jaakob, vaikka kuinka yrittäisin.

      Mikään ei vahvista varmuuttani siitä, että uskonto on pelkkää roskaa ja silkkaa sontaa, kuin lukea palstan uskisten valheita, idioottimaisuuksia ja vihaviestejä.
      Todella vastenmielinen uskonto todella vastenmielisillä ihmisillä.

      • haukunta

        Ateistin kannattaa lukea omia kirjoituksiaan ennen kuin alkaa muita haukkumaan.


      • Parasta mainosta
        11.4.2011 17:03

        >>>Minä en osaisi kirjoittaa mitään niin tyhmää ja vastenmielistä kuin joku harras uskova Jaakob


      • haukunta kirjoitti:

        Ateistin kannattaa lukea omia kirjoituksiaan ennen kuin alkaa muita haukkumaan.

        Ateistit eivät yritä väittää, että heillä olisi jokin uskonto, joka ohjaisi heitä toimimaan oikein. Ateistit saavat vastata hihujen viesteihin samalla mitalla ilman rajoittavia oppeja.


    • kilttejä ovat?

      Olen ymmärtänyt ateistien kirjoituksista että ne on pulmusia.

    • Mielestäni aito, Jumalan Hengestä syntynyt kristitty ei tee tuollaisia, mitä luettelit.

      Asioita sekoittaa sinun(kin) ajatusmaailmassasi se, ettet osaa erottaamäärättyä seikkaa, tai et ymmärrä mikä, tai kuka uudestisyntynyt kristitty on? Siis sellainen, josta Raamattu kertoo.

      Kristityksi mielletään sellaiset henkilöt, jotka ovat yhtä kaukana kristityn luonnosta, kuin itä on lännestä.
      Jos ihmisellä tieto Jumalasta /Jeesuksesta, se ei ole sama, kuin kristitty. Tai kuuluminen johonkin ns kristilliseen yhdistykseen, tai maahan, ei tee kristittyä.

      Vain Jeesuksen seuraajiia opissa ja elämässä alettiin nimittää Raamatussa kritytyiksi. (Antiokia). Tämä asia unohdetaan nykyään ja sotketaan kaikki asiat yhdeksi sekametelisopaksi.

      Kun et ole saanut Jumalan Hengestä kosketusta, et tietenkään voi asioita käsittää, eikä sitä voi vaatiakkaan. En minäkään ymmärtänyt ennen Jumalan puuttumista elämääni, joten siltäpohjalta ehkä ymmärrän sinua?

      Oikein hyvää ja antoisaa kevättä sinulle nim. "atac"

      • "Asioita sekoittaa sinun(kin) ajatusmaailmassasi se, ettet osaa erottaamäärättyä seikkaa, tai et ymmärrä mikä, tai kuka uudestisyntynyt kristitty on?"

        Väärin. Kyse on siitä, että sinä et osaa erottaa määrättyä seikkaa tai et ymmärrä, mikä No true scotsman-argumenttivirhe on.

        "Jos ihmisellä tieto Jumalasta /Jeesuksesta, se ei ole sama, kuin kristitty. Tai kuuluminen johonkin ns kristilliseen yhdistykseen, tai maahan, ei tee kristittyä."

        Uskominen kristinuskon oppeihin ja halu noudattaa niitä tekevät ihmisestä kristityn, ei mikään uudestisyntyminen.

        "Kun et ole saanut Jumalan Hengestä kosketusta, et tietenkään voi asioita käsittää, eikä sitä voi vaatiakkaan."

        Kyllä me ne käsitetään, mutta sinä et käsitä, että nuo juttusi ovat huuhaata vaikka me näemme sen hyvin selvästi.

        "En minäkään ymmärtänyt ennen Jumalan puuttumista elämääni, joten siltäpohjalta ehkä ymmärrän sinua?"

        Kyllä monet uskovat ovat luopuneet uskostaan, joten ei kannata vedota siihen, että ateistit eivät voisi ymmärtää noita asioita ilman Jumalan Hengen kosketusta.


      • herttainenhertta

        Meinasikin jo syntyä ketju, jossa kukaan ei sano joistain toisista hurskaista, että nämä eivät ole oikeita uskovia. Kiitos, Jumalanhullu, kun korjasit asian. Tarkistaisitko vielä muutkin etusivun ketjut, ettei niissä kukaan ole vain sekoittanut uskovia ihmisiä ja oikeita uskovia keskenään?


      • herttainenhertta kirjoitti:

        Meinasikin jo syntyä ketju, jossa kukaan ei sano joistain toisista hurskaista, että nämä eivät ole oikeita uskovia. Kiitos, Jumalanhullu, kun korjasit asian. Tarkistaisitko vielä muutkin etusivun ketjut, ettei niissä kukaan ole vain sekoittanut uskovia ihmisiä ja oikeita uskovia keskenään?

        Jumalanhullu ei huomaa ottaneensa Jumalan aseman kirjoituksissaan. Mutta niinhän se menee, Jumala on vain uskovan mielikuvituksen tuote, joten ei ole ihme, että Jumala ajattelee hyvin usein samalla tavalla kuin sen meemin kantaja.


      • herttainenhertta
        ertert kirjoitti:

        Jumalanhullu ei huomaa ottaneensa Jumalan aseman kirjoituksissaan. Mutta niinhän se menee, Jumala on vain uskovan mielikuvituksen tuote, joten ei ole ihme, että Jumala ajattelee hyvin usein samalla tavalla kuin sen meemin kantaja.

        Hurskaiden reflektiivisten kykyjen puute on joskus todella hämmentävää. Heistä ei ole mitenkään erikoinen sattuma, että juuri heidän pieni (vaikka se olisi suurikin, se on maailmanlaajuisesti katsottuna pieni) uskonyhteisönsä tuntee Jumalan ja että he itse ovat kuin ihmeen kautta täysin samaa mieltä Jumalan kanssa siitä, miten toisten ihmisten tulee elää.

        Öitä ei valvota mietiskellen sitä asiaa, että hindut ehkä sittenkin olisivat oikeassa tai sitä, että Jumala on antaessaan vain tuolle pienelle uskonyhteisölle eväät saada oikeaa tietoa Jumalasta, on tuominnut miljardeittain ihmisiä kärsimään ikuisesti helvetissä vain siksi, että heidän kokemuspiirinsä on toisenlainen kuin noilla oikeilla uskovilla.

        Lukaise huviksesi tätä ketjua, jos vatsa kestää. Siinä on oikeat uskovat asialla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9739665


      • ertert kirjoitti:

        "Asioita sekoittaa sinun(kin) ajatusmaailmassasi se, ettet osaa erottaamäärättyä seikkaa, tai et ymmärrä mikä, tai kuka uudestisyntynyt kristitty on?"

        Väärin. Kyse on siitä, että sinä et osaa erottaa määrättyä seikkaa tai et ymmärrä, mikä No true scotsman-argumenttivirhe on.

        "Jos ihmisellä tieto Jumalasta /Jeesuksesta, se ei ole sama, kuin kristitty. Tai kuuluminen johonkin ns kristilliseen yhdistykseen, tai maahan, ei tee kristittyä."

        Uskominen kristinuskon oppeihin ja halu noudattaa niitä tekevät ihmisestä kristityn, ei mikään uudestisyntyminen.

        "Kun et ole saanut Jumalan Hengestä kosketusta, et tietenkään voi asioita käsittää, eikä sitä voi vaatiakkaan."

        Kyllä me ne käsitetään, mutta sinä et käsitä, että nuo juttusi ovat huuhaata vaikka me näemme sen hyvin selvästi.

        "En minäkään ymmärtänyt ennen Jumalan puuttumista elämääni, joten siltäpohjalta ehkä ymmärrän sinua?"

        Kyllä monet uskovat ovat luopuneet uskostaan, joten ei kannata vedota siihen, että ateistit eivät voisi ymmärtää noita asioita ilman Jumalan Hengen kosketusta.

        Jeesus sanoi, "joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa"

        Vain uudestisyntynyt on Raamatun mukaan kristitty, ei mikään pykälien noudattamisyrityksiä omaava. Et ymmärrä vieläkään, mitä tarkoitttaa sana, tai nimitys; kristitty.

        Jumalan valtakunnan asioita ei voi mainitsemallasi tavalla huomata.


      • herttainenhertta kirjoitti:

        Meinasikin jo syntyä ketju, jossa kukaan ei sano joistain toisista hurskaista, että nämä eivät ole oikeita uskovia. Kiitos, Jumalanhullu, kun korjasit asian. Tarkistaisitko vielä muutkin etusivun ketjut, ettei niissä kukaan ole vain sekoittanut uskovia ihmisiä ja oikeita uskovia keskenään?

        Minähän toin vain esiin sen, mitä Raamattu sanoo Jeesuksen Kristuksen seuraajista, en puhunut pahaa.

        Näitä hengellisiä asioita ei voi käsittää muuten, kuin Jmalan Hengen avulla. Sen huomasin aikoinaan omassa elämässänikin.


      • ertert kirjoitti:

        Jumalanhullu ei huomaa ottaneensa Jumalan aseman kirjoituksissaan. Mutta niinhän se menee, Jumala on vain uskovan mielikuvituksen tuote, joten ei ole ihme, että Jumala ajattelee hyvin usein samalla tavalla kuin sen meemin kantaja.

        Kukaan ei voi ottaa Jumalan asemaa, oet käsittänyt aivan väärin.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Jeesus sanoi, "joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa"

        Vain uudestisyntynyt on Raamatun mukaan kristitty, ei mikään pykälien noudattamisyrityksiä omaava. Et ymmärrä vieläkään, mitä tarkoitttaa sana, tai nimitys; kristitty.

        Jumalan valtakunnan asioita ei voi mainitsemallasi tavalla huomata.

        "Vain uudestisyntynyt on Raamatun mukaan kristitty"

        Ei siinä kohdassa mitään sellaista sanottu.

        "ei mikään pykälien noudattamisyrityksiä omaava"

        En minä sellaista väittänytkään.

        "Et ymmärrä vieläkään, mitä tarkoitttaa sana, tai nimitys; kristitty."

        Kyllä ymmärrän, mutta sinulle se näyttää olevan vaikeaa.


      • herttainenhertta kirjoitti:

        Hurskaiden reflektiivisten kykyjen puute on joskus todella hämmentävää. Heistä ei ole mitenkään erikoinen sattuma, että juuri heidän pieni (vaikka se olisi suurikin, se on maailmanlaajuisesti katsottuna pieni) uskonyhteisönsä tuntee Jumalan ja että he itse ovat kuin ihmeen kautta täysin samaa mieltä Jumalan kanssa siitä, miten toisten ihmisten tulee elää.

        Öitä ei valvota mietiskellen sitä asiaa, että hindut ehkä sittenkin olisivat oikeassa tai sitä, että Jumala on antaessaan vain tuolle pienelle uskonyhteisölle eväät saada oikeaa tietoa Jumalasta, on tuominnut miljardeittain ihmisiä kärsimään ikuisesti helvetissä vain siksi, että heidän kokemuspiirinsä on toisenlainen kuin noilla oikeilla uskovilla.

        Lukaise huviksesi tätä ketjua, jos vatsa kestää. Siinä on oikeat uskovat asialla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9739665

        Pitkä ketju,en jaksanut lukea, kuin alkupuolta.

        Katolisesta Marian palvonnastahan ainkin aluksi puhuivat. Marian palvonta on epäjumalanpalvelusta.


      • herttainenhertta kirjoitti:

        Hurskaiden reflektiivisten kykyjen puute on joskus todella hämmentävää. Heistä ei ole mitenkään erikoinen sattuma, että juuri heidän pieni (vaikka se olisi suurikin, se on maailmanlaajuisesti katsottuna pieni) uskonyhteisönsä tuntee Jumalan ja että he itse ovat kuin ihmeen kautta täysin samaa mieltä Jumalan kanssa siitä, miten toisten ihmisten tulee elää.

        Öitä ei valvota mietiskellen sitä asiaa, että hindut ehkä sittenkin olisivat oikeassa tai sitä, että Jumala on antaessaan vain tuolle pienelle uskonyhteisölle eväät saada oikeaa tietoa Jumalasta, on tuominnut miljardeittain ihmisiä kärsimään ikuisesti helvetissä vain siksi, että heidän kokemuspiirinsä on toisenlainen kuin noilla oikeilla uskovilla.

        Lukaise huviksesi tätä ketjua, jos vatsa kestää. Siinä on oikeat uskovat asialla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9739665

        Ja lisäksi; vatsani kestää lukea ;)


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Kukaan ei voi ottaa Jumalan asemaa, oet käsittänyt aivan väärin.

        "Kukaan ei voi ottaa Jumalan asemaa, oet käsittänyt aivan väärin. "

        Silti sinä kovasti yrität. en ole käsittänyt väärin. Sinä olet täällä kertomassa muille, kuka on oikea kristitty ja kuka ei vaikka Raamatussa selkeästi sanotaan, että sellaisen päättää vain Jumala.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Minähän toin vain esiin sen, mitä Raamattu sanoo Jeesuksen Kristuksen seuraajista, en puhunut pahaa.

        Näitä hengellisiä asioita ei voi käsittää muuten, kuin Jmalan Hengen avulla. Sen huomasin aikoinaan omassa elämässänikin.

        "Minähän toin vain esiin sen, mitä Raamattu sanoo Jeesuksen Kristuksen seuraajista, en puhunut pahaa."

        Höpöhöpö. Sinä toit sen esille, mitä luulet Jumalan ajattelevan.

        "Näitä hengellisiä asioita ei voi käsittää muuten, kuin Jmalan Hengen avulla. "

        Höpöhöpö. Taas kerran sinä asetut Jumalan asemaan. Sinä vain olet niin ylpeä uskostasi, että se sokeuttaa sinut.

        "Sen huomasin aikoinaan omassa elämässänikin. "

        Sinä olet vain yksi hihu, joka kuvittelee tietävänsä kaiken uskonnostaan ja olevansa aina oikeassa uskontonsa suhteen. Samanlaisia ovat kaikki pahimmat kiihkoilijat, sokeina toistaa lausetta samaa, kuinka ne on tässä oikeessa.


      • ertert kirjoitti:

        "Kukaan ei voi ottaa Jumalan asemaa, oet käsittänyt aivan väärin. "

        Silti sinä kovasti yrität. en ole käsittänyt väärin. Sinä olet täällä kertomassa muille, kuka on oikea kristitty ja kuka ei vaikka Raamatussa selkeästi sanotaan, että sellaisen päättää vain Jumala.

        Kerron sen, mitä on kirjoituksissa.

        Kyllä uskova sen tietää, onko Herran Jeesuksen oma, vai ei.

        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia".
        ROOM. 8:16

        Itse olen Hengen todistuksen kokenut.


      • ertert kirjoitti:

        "Minähän toin vain esiin sen, mitä Raamattu sanoo Jeesuksen Kristuksen seuraajista, en puhunut pahaa."

        Höpöhöpö. Sinä toit sen esille, mitä luulet Jumalan ajattelevan.

        "Näitä hengellisiä asioita ei voi käsittää muuten, kuin Jmalan Hengen avulla. "

        Höpöhöpö. Taas kerran sinä asetut Jumalan asemaan. Sinä vain olet niin ylpeä uskostasi, että se sokeuttaa sinut.

        "Sen huomasin aikoinaan omassa elämässänikin. "

        Sinä olet vain yksi hihu, joka kuvittelee tietävänsä kaiken uskonnostaan ja olevansa aina oikeassa uskontonsa suhteen. Samanlaisia ovat kaikki pahimmat kiihkoilijat, sokeina toistaa lausetta samaa, kuinka ne on tässä oikeessa.

        Voi, voi sinua, saat toki pitää kantasi.


      • Eli siis
        Jumalanhullu kirjoitti:

        Kerron sen, mitä on kirjoituksissa.

        Kyllä uskova sen tietää, onko Herran Jeesuksen oma, vai ei.

        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia".
        ROOM. 8:16

        Itse olen Hengen todistuksen kokenut.

        Sinä siis väität, että uskova tietää aina ja erehtymättömästi kenestä tahansa toisesta ihmisestä, jota ei ole koskaan eläissään edes tavannut, onko tämä herran Jeesuksen oma vai ei?

        Sillä juuri noinhan sinä väität tietäväsi.

        Ja me kaikki taas tiedämme oikein hyvin, että et sinä voi sitä tietää.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Kerron sen, mitä on kirjoituksissa.

        Kyllä uskova sen tietää, onko Herran Jeesuksen oma, vai ei.

        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia".
        ROOM. 8:16

        Itse olen Hengen todistuksen kokenut.

        "Kerron sen, mitä on kirjoituksissa."

        Sinä kerrot myös paljon muuta. Kuten esimerkiksi sellaisia asioita, että jotkut eivät ole oikeita kristittyjä jne. vaikka sinulle ei ole mahdollisuutta sitä edes tietää. Sinä asetut Jumalan asemaan.

        "Itse olen Hengen todistuksen kokenut. "

        Siitähän tässä ei ollut nyt puhe. Minä en epäile yhtään, että sinä et olisi kristitty, enkä ole sellaista myöskään väittänyt.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Voi, voi sinua, saat toki pitää kantasi.

        Voi voi sinua, itse olet vastuussa kirjoittelustasi ja jos sinä kirjoitat kaikenlaista sellaista, mikä näyttää, miten sokeuttava sinun uskosi on, on se sinun ongelmasi, ei minun.


      • Sanat ja selitys
        Jumalanhullu kirjoitti:

        Minähän toin vain esiin sen, mitä Raamattu sanoo Jeesuksen Kristuksen seuraajista, en puhunut pahaa.

        Näitä hengellisiä asioita ei voi käsittää muuten, kuin Jmalan Hengen avulla. Sen huomasin aikoinaan omassa elämässänikin.

        Ensinnäkään sinä et voi keksiä sanoille uusia merkityksiä, eivätkä ne muutu sinun näkemystesi mukaan.

        Toisekseen sinä väität omaavasi jumalallisen tietämyksen, jonka perusteella tiedät kaikista muista ihmisistä ovatko nämä oikeita uskovia vai eivät, vaikka et olisi koskaan edes tavannut heitä.

        Ja jos uskoisimme sinun väittämiäsi ja sinun määritelmiäsi, niin silloin koko maailmassa olisi vain yksi ainoa oikea uskova eli sinä itse, mikä tekisi kristinuskosta (tai millä nimellä sitä yksityistä uskoasi nyt sitten haluaisitkin nimittää) koko maailman pienimmän uskonnon.


      • Eli siis kirjoitti:

        Sinä siis väität, että uskova tietää aina ja erehtymättömästi kenestä tahansa toisesta ihmisestä, jota ei ole koskaan eläissään edes tavannut, onko tämä herran Jeesuksen oma vai ei?

        Sillä juuri noinhan sinä väität tietäväsi.

        Ja me kaikki taas tiedämme oikein hyvin, että et sinä voi sitä tietää.

        "Sinä siis väität, että uskova tietää aina ja erehtymättömästi kenestä tahansa toisesta ihmisestä, jota ei ole koskaan eläissään edes tavannut, onko tämä herran Jeesuksen oma vai ei?"

        aatteles nyt, mitä kirjoitat!!!

        Ihmisten teot paljastavat, ketä palvelee.

        Se on totta, että kun uudstisyntynyt uskova kristitty tapaa jonkun tuntemattoman ja keskustelee hetken aikaa, juomaa kyllä, kuka edessä seisoo, minkä henegen oma hän on..

        ""Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia".
        ROOM. 8:16

        Itse olen Hengen todistuksen kokenut. "

        - puhuin tässä itsestäni.


      • ertert kirjoitti:

        Voi voi sinua, itse olet vastuussa kirjoittelustasi ja jos sinä kirjoitat kaikenlaista sellaista, mikä näyttää, miten sokeuttava sinun uskosi on, on se sinun ongelmasi, ei minun.

        Tottakait jokainen meistä on itse vastuussa tekemisistään.

        Kyllä silmäni "näkevät". ;)


      • ertert kirjoitti:

        "Kerron sen, mitä on kirjoituksissa."

        Sinä kerrot myös paljon muuta. Kuten esimerkiksi sellaisia asioita, että jotkut eivät ole oikeita kristittyjä jne. vaikka sinulle ei ole mahdollisuutta sitä edes tietää. Sinä asetut Jumalan asemaan.

        "Itse olen Hengen todistuksen kokenut. "

        Siitähän tässä ei ollut nyt puhe. Minä en epäile yhtään, että sinä et olisi kristitty, enkä ole sellaista myöskään väittänyt.

        Kuten jo aikaisemmassa viestissäni sanoin, ihmisen TEOT paljastaa, ketä palvelee. Esim sotivat kansat ei palvelee elämää /Jeesusta.


      • Sanat ja selitys kirjoitti:

        Ensinnäkään sinä et voi keksiä sanoille uusia merkityksiä, eivätkä ne muutu sinun näkemystesi mukaan.

        Toisekseen sinä väität omaavasi jumalallisen tietämyksen, jonka perusteella tiedät kaikista muista ihmisistä ovatko nämä oikeita uskovia vai eivät, vaikka et olisi koskaan edes tavannut heitä.

        Ja jos uskoisimme sinun väittämiäsi ja sinun määritelmiäsi, niin silloin koko maailmassa olisi vain yksi ainoa oikea uskova eli sinä itse, mikä tekisi kristinuskosta (tai millä nimellä sitä yksityistä uskoasi nyt sitten haluaisitkin nimittää) koko maailman pienimmän uskonnon.

        Tämä tulisi ymmärtää: Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona. Kristityllä on Hengen yhteys Jeesukseen, elämä.

        Ja jos tämä Jeesuksen elämä saa tulla ihmisessä todelliseksi, se saa aikaan vain HYVÄÄ!

        Piste!


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        "Sinä siis väität, että uskova tietää aina ja erehtymättömästi kenestä tahansa toisesta ihmisestä, jota ei ole koskaan eläissään edes tavannut, onko tämä herran Jeesuksen oma vai ei?"

        aatteles nyt, mitä kirjoitat!!!

        Ihmisten teot paljastavat, ketä palvelee.

        Se on totta, että kun uudstisyntynyt uskova kristitty tapaa jonkun tuntemattoman ja keskustelee hetken aikaa, juomaa kyllä, kuka edessä seisoo, minkä henegen oma hän on..

        ""Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia".
        ROOM. 8:16

        Itse olen Hengen todistuksen kokenut. "

        - puhuin tässä itsestäni.

        "Ihmisten teot paljastavat, ketä palvelee.

        Se on totta, että kun uudstisyntynyt uskova kristitty tapaa jonkun tuntemattoman ja keskustelee hetken aikaa, juomaa kyllä, kuka edessä seisoo, minkä henegen oma hän on..
        "

        Taas sinä asetut Jumalan asemaan.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Kuten jo aikaisemmassa viestissäni sanoin, ihmisen TEOT paljastaa, ketä palvelee. Esim sotivat kansat ei palvelee elämää /Jeesusta.

        Taas kerran sinä yrität asettua Jumalan asemaan.

        "Kuten jo aikaisemmassa viestissäni sanoin, ihmisen TEOT paljastaa, ketä palvelee."

        Jos näin on, ei maailmassa ole yhtään kristittyä, koska kaikki ovat syntisiä ja syyllistyvät syntitekoihin.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Tottakait jokainen meistä on itse vastuussa tekemisistään.

        Kyllä silmäni "näkevät". ;)

        "Kyllä silmäni "näkevät". ;) "

        Höpöhöpö. Selvästi sinä olet oman dogmasi sokeuttama.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Tämä tulisi ymmärtää: Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona. Kristityllä on Hengen yhteys Jeesukseen, elämä.

        Ja jos tämä Jeesuksen elämä saa tulla ihmisessä todelliseksi, se saa aikaan vain HYVÄÄ!

        Piste!

        "Tämä tulisi ymmärtää: Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona."

        Aivan, kristinusko on uskonto.

        "Ja jos tämä Jeesuksen elämä saa tulla ihmisessä todelliseksi, se saa aikaan vain HYVÄÄ!"

        Maailmassa ei ole yhtään kristittyä. Sinäkään et ole kristitty.

        "Piste! "

        Sinä kuvittelet tietäväsi Jumalan ajatukset.


      • herttainenhertta
        Jumalanhullu kirjoitti:

        Pitkä ketju,en jaksanut lukea, kuin alkupuolta.

        Katolisesta Marian palvonnastahan ainkin aluksi puhuivat. Marian palvonta on epäjumalanpalvelusta.

        Edotin ketjua kyllä ertertille, mutta en yhtään epäile, että oikeana uskovana sait heti kiinni, mistä ketjussa on kyse.

        Tein ketjusta sarjakuvan. Ketju on myös kokonaan luettavissa, joten voi itse päättää, olenko kohdellut keskustelun osapuolia epäreilusti.

        http://i54.tinypic.com/soal4h.jpg


      • ertert kirjoitti:

        "Ihmisten teot paljastavat, ketä palvelee.

        Se on totta, että kun uudstisyntynyt uskova kristitty tapaa jonkun tuntemattoman ja keskustelee hetken aikaa, juomaa kyllä, kuka edessä seisoo, minkä henegen oma hän on..
        "

        Taas sinä asetut Jumalan asemaan.

        En asetu, tämän saman asian kokevat muutkin uskovat.

        Ja Raamattu luettelee "hengen lahjat" Korinttolaiskirjeesä 1. Kor. 12:1- ja siellä mainitaan henkien erottaminen.

        Pyhä Henki jakaa armolahjojaan itsekullekin sopivat.

        Biblia:
        1 Kor. 12:10 Toiselle voimallisia töitä tehdä, toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.


      • ertert kirjoitti:

        Taas kerran sinä yrität asettua Jumalan asemaan.

        "Kuten jo aikaisemmassa viestissäni sanoin, ihmisen TEOT paljastaa, ketä palvelee."

        Jos näin on, ei maailmassa ole yhtään kristittyä, koska kaikki ovat syntisiä ja syyllistyvät syntitekoihin.

        Minä tunnen tältäkin kylältä suuren joukon uskiksia, jotka ovat täynnä laupeutta, armahtavaisuutta, rakkautta, hyvää tekeviä. Heidän seurassaan on hyvä olla.

        Jumalan tahto on, että uskovista tulisi Kristuksen kaltaaisia, mutta vaajaitahan me ollaan. Vajaa ei kuitenkaan tarkoita syntiä, tahallista synnin harjoittamista.


      • Eahhahhhaaa
        Jumalanhullu kirjoitti:

        Tämä tulisi ymmärtää: Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona. Kristityllä on Hengen yhteys Jeesukseen, elämä.

        Ja jos tämä Jeesuksen elämä saa tulla ihmisessä todelliseksi, se saa aikaan vain HYVÄÄ!

        Piste!

        "Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona"

        Eahhaahhaaahhaaaahehheeehhehhahahhaaaaa!!!

        Tuo että kristinusko ei ole uskonto tuli toisessa ketjussa ylilvoimaiseksi ykköseksi äänestettäessä kaikkein typerimpiä väittämiä, mitä uskovien suusta
        on ikinä milloinkaan kuultu. Se hävisi jopa väitteelle "maailma on 6000 vuotta vanha" ja sen kanssa kilpaili tasaväkisesti toinen sinun lempilauseesi "he eivät olleet oikeita kristittyjä/uskovia".

        Eli kaksi kolmesta kaikkein typerimmistä lauseista mitä olemme tällä palstalla ikinä kuulleeet kattaaa noin 90 % sinun sanavarastostasi ja toistuu sinun jokaisessa viestissäsi. Mikä on kyllä siis NIIN säälittävää....


      • ertert kirjoitti:

        "Tämä tulisi ymmärtää: Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona."

        Aivan, kristinusko on uskonto.

        "Ja jos tämä Jeesuksen elämä saa tulla ihmisessä todelliseksi, se saa aikaan vain HYVÄÄ!"

        Maailmassa ei ole yhtään kristittyä. Sinäkään et ole kristitty.

        "Piste! "

        Sinä kuvittelet tietäväsi Jumalan ajatukset.

        "Sinä kuvittelet tietäväsi Jumalan ajatukset. "

        Ei noin, en mä mitään kuvittele.

        "se mikä on salassa, on Herran, Meidän Jumalamme, mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten"...

        Herra Jumala ilmoittaa asioita Häneen uskoville ja luottaville Pyhän Henkensä kautta.

        Itse Jumalan täydellinen olemus on meiltä kaikilta salattu, meidän käsityskykymme ei eriitä niitä käsittelemään. Se, mikä on tarpeellista meille, se on ilmoitettu.


      • Eahhahhhaaa kirjoitti:

        "Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona"

        Eahhaahhaaahhaaaahehheeehhehhahahhaaaaa!!!

        Tuo että kristinusko ei ole uskonto tuli toisessa ketjussa ylilvoimaiseksi ykköseksi äänestettäessä kaikkein typerimpiä väittämiä, mitä uskovien suusta
        on ikinä milloinkaan kuultu. Se hävisi jopa väitteelle "maailma on 6000 vuotta vanha" ja sen kanssa kilpaili tasaväkisesti toinen sinun lempilauseesi "he eivät olleet oikeita kristittyjä/uskovia".

        Eli kaksi kolmesta kaikkein typerimmistä lauseista mitä olemme tällä palstalla ikinä kuulleeet kattaaa noin 90 % sinun sanavarastostasi ja toistuu sinun jokaisessa viestissäsi. Mikä on kyllä siis NIIN säälittävää....

        Ymmärrän, että et ymmärrä.


      • .
        Jumalanhullu kirjoitti:

        En asetu, tämän saman asian kokevat muutkin uskovat.

        Ja Raamattu luettelee "hengen lahjat" Korinttolaiskirjeesä 1. Kor. 12:1- ja siellä mainitaan henkien erottaminen.

        Pyhä Henki jakaa armolahjojaan itsekullekin sopivat.

        Biblia:
        1 Kor. 12:10 Toiselle voimallisia töitä tehdä, toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.

        Mitä ääniä nämä ovat? *Whack släp plöts pläääts whack groingk whack splät whack*

        Ne ovat niitä ääniä mitkä tulee siitä kun Ertert hakkaa 100 - 0 jumalanhullun idioottimaisuuksia.


      • ennenkin nähty
        Jumalanhullu kirjoitti:

        Minä tunnen tältäkin kylältä suuren joukon uskiksia, jotka ovat täynnä laupeutta, armahtavaisuutta, rakkautta, hyvää tekeviä. Heidän seurassaan on hyvä olla.

        Jumalan tahto on, että uskovista tulisi Kristuksen kaltaaisia, mutta vaajaitahan me ollaan. Vajaa ei kuitenkaan tarkoita syntiä, tahallista synnin harjoittamista.

        Aivan varmasti, sitten muutat mielipiteesi kun kaverisi jäävät jostain pedofiliasta/wincapita tyylisistä pellelilyistä kiinni.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        En asetu, tämän saman asian kokevat muutkin uskovat.

        Ja Raamattu luettelee "hengen lahjat" Korinttolaiskirjeesä 1. Kor. 12:1- ja siellä mainitaan henkien erottaminen.

        Pyhä Henki jakaa armolahjojaan itsekullekin sopivat.

        Biblia:
        1 Kor. 12:10 Toiselle voimallisia töitä tehdä, toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.

        "En asetu, tämän saman asian kokevat muutkin uskovat.
        "

        Kyllä asetut. Vain Jumala on se, joka tietää ihmisten uskon, et sinä. Jos siis sinun Pyhää kirjaasi uskotaan, mutta sinähän olet tehnyt itsestäsi Jumalan äänen, joten tietysti sinä voit väittää Jumalan sanasta ihan mitä tahansa.

        "Pyhä Henki jakaa armolahjojaan itsekullekin sopivat."

        Nyt sinä höpiset jo aivan toisista asioista. Miten sinä pystyt sekoilemaan noin pahasti omassa uskonnossasi?


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Minä tunnen tältäkin kylältä suuren joukon uskiksia, jotka ovat täynnä laupeutta, armahtavaisuutta, rakkautta, hyvää tekeviä. Heidän seurassaan on hyvä olla.

        Jumalan tahto on, että uskovista tulisi Kristuksen kaltaaisia, mutta vaajaitahan me ollaan. Vajaa ei kuitenkaan tarkoita syntiä, tahallista synnin harjoittamista.

        "Minä tunnen tältäkin kylältä suuren joukon uskiksia, jotka ovat täynnä laupeutta, armahtavaisuutta, rakkautta, hyvää tekeviä. Heidän seurassaan on hyvä olla."

        Mitä sitten?

        "Jumalan tahto on, että uskovista tulisi Kristuksen kaltaaisia, mutta vaajaitahan me ollaan. Vajaa ei kuitenkaan tarkoita syntiä, tahallista synnin harjoittamista. "

        Mitä sitten? Miten syntiä voi harjoittaa epätahallaan?


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        "Sinä kuvittelet tietäväsi Jumalan ajatukset. "

        Ei noin, en mä mitään kuvittele.

        "se mikä on salassa, on Herran, Meidän Jumalamme, mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten"...

        Herra Jumala ilmoittaa asioita Häneen uskoville ja luottaville Pyhän Henkensä kautta.

        Itse Jumalan täydellinen olemus on meiltä kaikilta salattu, meidän käsityskykymme ei eriitä niitä käsittelemään. Se, mikä on tarpeellista meille, se on ilmoitettu.

        "
        Ei noin, en mä mitään kuvittele."

        Kyllä sinun viestisi kertovat jatkuvasti aivan muuta.

        "Herra Jumala ilmoittaa asioita Häneen uskoville ja luottaville Pyhän Henkensä kautta.
        "

        Hah hah, nyt sinä olet vetämässä "paavin" viittaa niskaasi.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        Ymmärrän, että et ymmärrä.

        "Ymmärrän, että et ymmärrä. "

        Et sinä ymmärrä, että sinä et ymmärrä.


      • Eahhahhaaaa
        Jumalanhullu kirjoitti:

        Ymmärrän, että et ymmärrä.

        Valitettavasti minä kyllä ymmärrän paremmin kuin hyvin. Sinä et vain sitä ymmärrä, koskaan

        Ja minä olen muuten kasvanut hartaiden uudestisyntyneiden uskovien perheessä ja ymmärrän kaiken vielä paljon paremmin kuin sinä luuletkaan. Mutta sitäkään sinä et koskaan tule ymmärtämään, kuten et mitään muutakaan. Kas kun kaikille ei ole ymmärrystä suotu ja toiset taas ihan itse kieltävät itseltään kaiken syvällisemmän ajattelun, peläten sellaista kauheutta kuin ruttoa - sillä kaikki looginen ja kriittinen ajattelu on vain saatanan lähettämää eksytystä. Ja siksi oikean uskovan tunnistaa aina siitä, että tämä ei koskaan ajattele. Mitään.

        Ja se on tosi säälittävää.


      • Turhaan säälit !
        Eahhahhaaaa kirjoitti:

        Valitettavasti minä kyllä ymmärrän paremmin kuin hyvin. Sinä et vain sitä ymmärrä, koskaan

        Ja minä olen muuten kasvanut hartaiden uudestisyntyneiden uskovien perheessä ja ymmärrän kaiken vielä paljon paremmin kuin sinä luuletkaan. Mutta sitäkään sinä et koskaan tule ymmärtämään, kuten et mitään muutakaan. Kas kun kaikille ei ole ymmärrystä suotu ja toiset taas ihan itse kieltävät itseltään kaiken syvällisemmän ajattelun, peläten sellaista kauheutta kuin ruttoa - sillä kaikki looginen ja kriittinen ajattelu on vain saatanan lähettämää eksytystä. Ja siksi oikean uskovan tunnistaa aina siitä, että tämä ei koskaan ajattele. Mitään.

        Ja se on tosi säälittävää.

        Uskovat ajattelevat itsessään syvällisemmin, kuin mitä Jumalaa
        tuntemattomat ajattelevat ja ellemme me olisi ajatelleet, emme
        me olisi uskossakaan !

        Jokainen Jumalan kutsussa oleva ajattelee asioista syvällisesti
        että myöskin kriittisesti ja kun vastaanotamme Jeesuksen,
        pääsemme sisälle elämään ja mitä enemmän opimme tuntemaan Jumalaa henkilökohtaisesti, sitä vähemmälle jäävät kaikki turhat ajatukset ja jaaritukset ainoastaan tärkeimmillä eli uuteen elämäämme ja Jumala suhteeseemme liittyvillä asioilla on merkitystä.


      • ertert kirjoitti:

        "En asetu, tämän saman asian kokevat muutkin uskovat.
        "

        Kyllä asetut. Vain Jumala on se, joka tietää ihmisten uskon, et sinä. Jos siis sinun Pyhää kirjaasi uskotaan, mutta sinähän olet tehnyt itsestäsi Jumalan äänen, joten tietysti sinä voit väittää Jumalan sanasta ihan mitä tahansa.

        "Pyhä Henki jakaa armolahjojaan itsekullekin sopivat."

        Nyt sinä höpiset jo aivan toisista asioista. Miten sinä pystyt sekoilemaan noin pahasti omassa uskonnossasi?

        Uskonnon kanssa en halua olla tekemisissä !!!

        Nyt on kysymys keskustelussamme siitä, miten voi tietää toisen ihmisen "Hengen"

        Se sinulle on valitettavasti hepreaa. :(


      • ertert kirjoitti:

        "Minä tunnen tältäkin kylältä suuren joukon uskiksia, jotka ovat täynnä laupeutta, armahtavaisuutta, rakkautta, hyvää tekeviä. Heidän seurassaan on hyvä olla."

        Mitä sitten?

        "Jumalan tahto on, että uskovista tulisi Kristuksen kaltaaisia, mutta vaajaitahan me ollaan. Vajaa ei kuitenkaan tarkoita syntiä, tahallista synnin harjoittamista. "

        Mitä sitten? Miten syntiä voi harjoittaa epätahallaan?

        Voi tehdä jonkin asian, jonka vasta jälljestäpäin huomaa huonoksi. Tulee korjata asia.

        "Kukaan Jumalasta syntynyt ei saata syntiä HARJOITTAA".

        Siis jatkaa synnin tahallista tekemistä.


      • ertert kirjoitti:

        "
        Ei noin, en mä mitään kuvittele."

        Kyllä sinun viestisi kertovat jatkuvasti aivan muuta.

        "Herra Jumala ilmoittaa asioita Häneen uskoville ja luottaville Pyhän Henkensä kautta.
        "

        Hah hah, nyt sinä olet vetämässä "paavin" viittaa niskaasi.

        No, ei ei.

        Kaikille uskoville on luvattu armolahjoja. Herra antaa itsekullekin sopivimmat.
        Niitä on kehotettu anomaan ja sitten halukas saa niitä Jumalan viisauden mukaan.

        Jos viitsit, lue;
        1. Kor. 12:1- .


      • ertert kirjoitti:

        "Ymmärrän, että et ymmärrä. "

        Et sinä ymmärrä, että sinä et ymmärrä.

        Oot varsin mielenkiintoinen ihminen ja sanot suoraan, mitä ajattelet. ;)

        Rehellisyys on hyvä juttu.


      • ennenkin nähty kirjoitti:

        Aivan varmasti, sitten muutat mielipiteesi kun kaverisi jäävät jostain pedofiliasta/wincapita tyylisistä pellelilyistä kiinni.

        "Aivan varmasti, sitten muutat mielipiteesi kun kaverisi jäävät jostain pedofiliasta/wincapita tyylisistä pellelilyistä kiinni. "

        No, ei vielä n.30v aikana ole tarvinnut. Kaveripiirini ei kuulu katolisia, eikä lestoja.

        Eipä silti, kyllä heissäkin on uudestisyntyneitä uskovia kristittyjä.

        Täällä Kainuussa ovat pieniä joukkoja.


      • Eahhahhhaaa kirjoitti:

        "Jeesus ei ole uskonto, vaan Persoona"

        Eahhaahhaaahhaaaahehheeehhehhahahhaaaaa!!!

        Tuo että kristinusko ei ole uskonto tuli toisessa ketjussa ylilvoimaiseksi ykköseksi äänestettäessä kaikkein typerimpiä väittämiä, mitä uskovien suusta
        on ikinä milloinkaan kuultu. Se hävisi jopa väitteelle "maailma on 6000 vuotta vanha" ja sen kanssa kilpaili tasaväkisesti toinen sinun lempilauseesi "he eivät olleet oikeita kristittyjä/uskovia".

        Eli kaksi kolmesta kaikkein typerimmistä lauseista mitä olemme tällä palstalla ikinä kuulleeet kattaaa noin 90 % sinun sanavarastostasi ja toistuu sinun jokaisessa viestissäsi. Mikä on kyllä siis NIIN säälittävää....

        Tieddätkö, mitä sana "uskonto" pitää sisällään?
        Mitä kuuluu ns. uskonnon harjoittamiseen?

        Ja mitä on kristinusko? Ei siis kristinuskonto.

        Uskonnon ja uskonnollisuuden voisi ennemminkin rinnastaa.

        Jeesus itse taisteli uskonnollisuutta vastaan.


      • Eahhahhaaaa kirjoitti:

        Valitettavasti minä kyllä ymmärrän paremmin kuin hyvin. Sinä et vain sitä ymmärrä, koskaan

        Ja minä olen muuten kasvanut hartaiden uudestisyntyneiden uskovien perheessä ja ymmärrän kaiken vielä paljon paremmin kuin sinä luuletkaan. Mutta sitäkään sinä et koskaan tule ymmärtämään, kuten et mitään muutakaan. Kas kun kaikille ei ole ymmärrystä suotu ja toiset taas ihan itse kieltävät itseltään kaiken syvällisemmän ajattelun, peläten sellaista kauheutta kuin ruttoa - sillä kaikki looginen ja kriittinen ajattelu on vain saatanan lähettämää eksytystä. Ja siksi oikean uskovan tunnistaa aina siitä, että tämä ei koskaan ajattele. Mitään.

        Ja se on tosi säälittävää.

        Nauraja on totisesti väärässä.

        Jos jossain, niin ateismissa ei todellsita syvällistä ajattelua näköjään ole. En nyt tarkoita sitä, että olisit ateisti, mutta noin yleensä ateismista olen päässyt tuohon käsitykseen. Pinnallista on.

        Ei usko Jeesukseen kielllä loogista ajattelua, päinvastoin siihen saa ylhäältä suurempaa viisautta, kuin mitä maailma ja tiede voi antaa.


      • Turhaan säälit ! kirjoitti:

        Uskovat ajattelevat itsessään syvällisemmin, kuin mitä Jumalaa
        tuntemattomat ajattelevat ja ellemme me olisi ajatelleet, emme
        me olisi uskossakaan !

        Jokainen Jumalan kutsussa oleva ajattelee asioista syvällisesti
        että myöskin kriittisesti ja kun vastaanotamme Jeesuksen,
        pääsemme sisälle elämään ja mitä enemmän opimme tuntemaan Jumalaa henkilökohtaisesti, sitä vähemmälle jäävät kaikki turhat ajatukset ja jaaritukset ainoastaan tärkeimmillä eli uuteen elämäämme ja Jumala suhteeseemme liittyvillä asioilla on merkitystä.

        Aivan niin :)


      • ertert kirjoitti:

        Jumalanhullu ei huomaa ottaneensa Jumalan aseman kirjoituksissaan. Mutta niinhän se menee, Jumala on vain uskovan mielikuvituksen tuote, joten ei ole ihme, että Jumala ajattelee hyvin usein samalla tavalla kuin sen meemin kantaja.

        ertert
        12.4.2011 09:33

        >>>Jumalanhullu ei huomaa ottaneensa Jumalan aseman kirjoituksissaan.


      • ikiateisti kirjoitti:

        ertert
        12.4.2011 09:33

        >>>Jumalanhullu ei huomaa ottaneensa Jumalan aseman kirjoituksissaan.

        Ikiateisti ei ole ymmärätnyt.


    • eräs kirjoittelija

      No samaa voisin ajatella ateistien pyrkimyksistä, kun he solvaavat, metsästelevät sensaatiouutisia kristittyjen lankeemuksista. Voin vastata omasta puolestani ja motiiveistani. En ole Jumala ja siksi en tiedä kaikkien uskovaisten motiiveista kirjoitella palstalla ja trollata.

      Epäasiallinen räkyttely, asioiden provosoiminen, toisten aliarvioiminen ym. ei edistä posiitivisella tavalla kenekään etuja oli sitten kysymys uskovaisita tai ateisteista.

      Raamatunjakeita ja elväviä todistuksia Jumalan toiminnasta elämässäni ja toisten kokemana kirjoittelen. Ne todistavat käytännössä Jumalan olemassaolosta ja toiminnasta. Meillä kristityillä on lähetyskäsky saarnata evankeliumia niille, jotka eivät vielä usko. Sen vuoski en näe mitään järkeä keskustella kristityjen foorumeilla - ei se ainakaan ole minun kutsumuskeni. Minäkin sorrun toisinaan pilailemaan, ihminen olen. Kun palstalla onpaljon törkyä, tulee laittaa sekaan entistä enemmän. Ehkä siloinaalamme kaikki ymmärtää, miten typerää touhua moinen trollaaminen on ja tilanne väistä paranee. Itse katselen mielellään asiallisia ja rehellisiä pohdintoja oli ne sitten vaikka vastaan omaa vakaumustani.

      On ihmisiä, joille uskon ulottuvuus ei ole auennut ja vaikutat vakaumuksessasi aidolta. Minä taas olen asiasta täysin toista mieltä ja olen uskossani vilpitön.
      En usko että uskovainen yritää ketään aivopestä, sellainen usko kun ei edes raamatulisesti ole minkään arvoista ja on vain pelkkää uskonnollisuutta - vie helvettiin yhtä varmasti kuin ateismi. Reilu ateisti i on parempi kuin luulouskovainen.
      Kyllä on asiallista pysähtyä jatkuvasti tarkastelemaan motiivejaan, miksi lähimäisille kirjoittelee. Olen vastuussa tekemisistäni Lähetuksen Herralle.

      • "Raamatunjakeita ja elväviä todistuksia Jumalan toiminnasta elämässäni ja toisten kokemana kirjoittelen. Ne todistavat käytännössä Jumalan olemassaolosta ja toiminnasta."

        Sellainen ei kuulu tälle palstalle. Se kielletään säännöissä.

        "Meillä kristityillä on lähetyskäsky saarnata evankeliumia niille, jotka eivät vielä usko."

        Se ei kuitenkaan sovellu tälle palstalle. Jos teitä solvataan, olette te sen ansainneet, jos jatkuvasti rikotte etiketti uskontonne nimessä.


    • Break_

      Eiköhän jokainen uskovainen luule uskovansa oikein. Toisaalta on monia uskovia, jotka luulevat toisen uskovan uskovan väärin. Eikö tämä ristiriita jo herätä miettimään koko uskomisen järkevyyttä?

      Korjaa ihmeessä jos olen väärässä.

    • totuuslöytö

      Moni ateisti uskoo uskovansa oikein kunnes hän löytää Totuuden, Jeesuksen.

      • Jos oikein tarkkaan pohdit, ei ole olemassa totuutta, on vain todellisuus ja jos Sinun todellisuus henkilöityy jeesukseen niin ompa on asiasi.

        Minulle tärkeitä arvoja ovat demokratia ja sananvapaus. Olisi vaikeaa kuviletta olevansa sellaisessa todellisuudessa jossa hallitsee teokratia ja sensuuri.


      • Ope, ateisti

        Nyt on mopo tainnut karata lapasistasi!

        Suurin osa tämän ateistipalstan kirjoittajista ovat nimen omaan eheytyneitä ex-hihhuleita. Toisin päin en ole nähnyt kenenkään täällä kirjoittaneen, pl. oikeasti jo "hihhuloituneet" etsikkoaikalaiset.

        Kategorisesti tosin olet oikeassa - jokainen on syntyessään ateisti.


      • khokky
        epikuros kirjoitti:

        Jos oikein tarkkaan pohdit, ei ole olemassa totuutta, on vain todellisuus ja jos Sinun todellisuus henkilöityy jeesukseen niin ompa on asiasi.

        Minulle tärkeitä arvoja ovat demokratia ja sananvapaus. Olisi vaikeaa kuviletta olevansa sellaisessa todellisuudessa jossa hallitsee teokratia ja sensuuri.

        Me näemme vain osan todellisuudesta. Siitäkin, mikä on todellisuus sinun määrittelemänäsi (siis esim. mitä silmät näkee, kahvikuppi ja puu jne), yksittäinen ihminen näkee vain murto-osan. Meillä on kuitenkin kyky nähdä enemmänkin, kun saamme aukaistua silmät, joilla nähdä uusiin ulottuvuuksiin.

        Konkreettisella tasolla hyvä keino on nykyajan hyvä laitteisto, suurnopeuskamerat, jotka paljastavat asioita, joita ihmissilmä ei kykene näkemään eikä niistä siis mitään tietämään. Paitsi kun saa nähdä.

        Miksi olet varma, ettei ole enemmän ulottuvuuksia kuin näkemäsi? Ehkä tiede paljastaa jonain päivänä jotain henki- ulottuvuuksistakin. Miksipä ei.


    • karmeaa karmeaa?

      Katsahdin parin vuorokauden antia palstalla niin ei ajallisesti ainakaan plajoa menetä, olemalla muuta kuin ateisti.

      Ei noilla kirjoituksilla ole kerrassaan mitään järkeä taikka sanottavaa. Hävetkää aikuiset ihmiset.

    • poistoon

      Ateistien kirjoittelu on vähentynyt omalla palstallaan. Palsta yskii jo pahasti.

      • hieman vahingoniloin

        Palstalla jo kolme vuotta jatkuvasti kirjoittaneena ihmetttelen että ateistit ovat aloittaneet joukkopaon omalta palstaltaan. Vakiokirjoittajia huomaa nyt jopa kristillisillä palstoilla. Yksi ainoa ateimille "pyhitetty" palsta on jäänyt ruohittumaan ja kaikenmaailman trollaailijoiden ja pelleilijöiden temmellyskentäksi. Ja mikä hupaisinta - muutama keksi-ikäinen lapsellinen äijänköriläs jaksaa toistella täällä naiveja repliikkeejään.


      • uskis.
        hieman vahingoniloin kirjoitti:

        Palstalla jo kolme vuotta jatkuvasti kirjoittaneena ihmetttelen että ateistit ovat aloittaneet joukkopaon omalta palstaltaan. Vakiokirjoittajia huomaa nyt jopa kristillisillä palstoilla. Yksi ainoa ateimille "pyhitetty" palsta on jäänyt ruohittumaan ja kaikenmaailman trollaailijoiden ja pelleilijöiden temmellyskentäksi. Ja mikä hupaisinta - muutama keksi-ikäinen lapsellinen äijänköriläs jaksaa toistella täällä naiveja repliikkeejään.

        EN ole koskaan nähnytkään nimimerkkisi "hieman vahingoniloin" kirjoittavan.

        Jospa vetäisit vähemmän Raamattu-huumetta niin tietäisit edes, mitä olet tehnyt!

        Viestisi on täyttä valetta, noita kamelinperse-juttujasi myöten. Raamattu tekee ihmisen hulluksi, todistettu ON!


    • palsta soopaa

      Ainakaan tämän palstan tarjonnalla ei aivopestä ja leivota ateisteja.

      • uskis

        " Uskonnot ja uskomukset" palstalla on niin paljon häiriköiviä Kristittyjä (esim. Helluntalaisuus-palstalla) että heidän palstahäiriköinnin takia kukaan ei enää halua kuulua Jeesus-saatanan lahkoon.

        Olett oikeassa!


    • Sanomalla Jeesus ei ole uskonto. On sama kuin sanoisi - Krishna ei ole uskonto tai Thor ei ole uskonto. Vaan uskoa. - Mitä sitten?



      I Still no any God down here!

      • yxwaa

        Jeesus kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?


      • Aivan sama
        yxwaa kirjoitti:

        Jeesus kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?

        Profeetta Muhammed kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?


      • Samako aivan
        yxwaa kirjoitti:

        Jeesus kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?

        Buddha kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?


      • Aiwan Samako
        yxwaa kirjoitti:

        Jeesus kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?

        Laotse kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?


      • Aiwanko Samako
        yxwaa kirjoitti:

        Jeesus kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?

        Kungfutse kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?


      • yxwaa kirjoitti:

        Jeesus kertoi itse kuka on. Valo, elämä, rakkaus.

        Ei maininnut olevansa uskonto...

        En minä uskonnon kanssa jutustele ja pidä yllä suhdetta :)

        Voi kun tekin kokisitte mitä minä saan kokea! Ihan parasta, voittaa kaiken muun elämässä, ja aikalailla kaiken olekin kokenut.

        Minä olen seikkailija ja etsijä, elämä on minulle mielenkiintoinen löytöretki.

        Mitä elämä on teille, millaisia olette ja miten elätte? :)

        Mikä on parasta elämässä? Milloin koette elävänne eniten täysillä?

        I Still no see any God down here! - heh

        No elämä on elämää päivä kerrallaan ja elän aika normia ei mitään ihmeellistä.

        Parasta elämässä ovat ystävät ja läheiset ja koen eläväni jokapäivä se riittää minulle.


    • elämä jatkuu

      Kun on kuollut, kokee / huomaa elävänsä edelleen koska ihminen on ikuisuusolento.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      194
      4538
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      254
      2550
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      201
      1259
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      83
      1110
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1094
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1037
    Aihe